15 תשובות
אתה מאמין ביהדות? אתה מאמין בה'? אם כן, כן.
אנונימית
השאלה אם אתה מספיק שווה בשביל הגיור?
שואל השאלה:
השאלה היא האם זה יפריע לי בעתיד אם אני לא אהיה יהודי, נגיד להתחתן וזה
אנונימי
אם אתה לא יהודי אתה לא יכול להתחתן בארץ
אבל אתה מאמין?
אנונימית
לא. הרבה גדולי ישראל פסלו את הגיור הזה.

ולא, אנחנו לא צריכים גרים שיתייריו בשביל לקבל הטבות.

מה שכן, אני לא יודע מה חסר דת לא יהודי יכול לשעושת בארץ בנוגע לנישואין. בתוך הדת שלהם (שהחתן והכלה מאותה דת) הם כן יכולים להתחתן, אבל אתה חסר דת. מקווה שימצאו בשבילך פיתרון.
אנונימי
אתה מאמין בה'? אתה מאמין בתורה? אתה מאמין ביהדות? אתה מחובר ליהדות? זה מה שאתה באמת רוצה?
אם לא אז לא, אין לך מה להתגייר בלי באמת לאהוב ולהיות מחובר.. אתה צריך לרצות את זה בגלל שאתה רוצה לקיים מצוות ולהיות קרוב לה' ולהיות יהודי ולא רק בגלל חתונה..
אחרת גם הגיור לא ממש תופס.
אנונימית
אני מחזק את האנונימית שלפני האחרונה. היא מדברת לעניין, ולפי השולחן ערוך (יורה דעה, סימן רסח).
אנונימי
שואל השאלה:
אבל יש מלא חילוניים שלא שומרים כלום בדיוק כמוני והם יהודיים, אז מה זה מפריע שאני גם אתגייר ואהיה חילוני כמוהם? אני רוצה הטבות ואם אפשר לנצל ולקבל גיור קליל בצבא אז למה לא
אנונימי
הם נולדו יהודים, והם יהודים בעל כרחם. אין דרך לצאת מהיהדות.

אתה לא נודלת יהודי, אז אתה לא נמצא בתוך זה. הדרך היחידה להכינס ליהדות (ללא אפשרות יציאה ) - זה לקבל עול המצות של היהודים. זה כלל כל המצוות כולם, כולם דברי סופרים. בלי זה - אין גיור. הגיור המרטה שלו - זה לאפשר למי שלא נולד יהודי - להפוך לכזה בשביל לשמרו תרוה ומצוות שצוה אלוקים על היהודים, ולחלוק עם יהודים את גורלם. אין דבר כזה להתגייר ולהיות חילוני. מ שמתגייר בלי כוונה של קבלת המצוות נשאר גוי, והוא גורם להתבוללות.

משל למה הדבר דומה? ילד שמנהג רע עם אבא שלו (אנחנו הבנים של הקב"ה) - תמיד ישאר בן. אבל אף אחד לא יאמץ מישהו זר את מי שלא מתכוון לשמור את כללים של האבא המאמץ...
אנונימי
כי הם נולדו יהודים..
אבל כדי להפוך ליהודי צריך לעשות את זה באמת כי רוצים לקיים מצוות, כי רוצים להיות חלק מהעם היהודי ולהתקרב לה'.
הגיור לא תופס אם אין כוונה אמיתית וכנראה שלא יתנו לך להתגייר.
להיות יהודי זה לא משחק, הגיור לא סתם הוא קשה וארוך, רק מי שבאמת רוצה ומוכן להקריב בשביל זה יעבור גיור, כל מי שסתם רוצה להתגייר בשביל הטבות לא יצליח לסיים את הגיור והוא גם לא צריך לסיים את הגיור כי הוא לא שייך לזה.
אנונימית
שואל השאלה:
גיור באזחות זה קשה, בצבא אומריםזה כיף חיים, מטיילים בארץ לומדים ובסוף יש מבחן
אנונימי
^^ בטח שזה נכון. זה שולחן ערוך מפורש.


"כל ענייני הגר בין להודיעו המצות לקבלם בין המילה בין הטבילה צריך שיהיו בג' הכשרים לדון וביום (תוס' ורא"ש פ' החולץ).

מיהו דוקא לכתחלה אבל בדיעבד אם לא מל או טבל אלא בפני ב' (או קרובים) (הגהות מרדכי) ובלילה אפילו לא טבל לשם גרות אלא איש שטבל לקריו ואשה שטבלה לנדתה הוי גר ומותר בישראלית חוץ מקבלת המצות שמעכבת אם אינה ביום ובשלשה.

ולהרי"ף ולהרמב"ם אפילו בדיעבד שטבל או מל בפני שנים או בלילה מעכב ואסור בישראלית אבל אם נשא ישראלית והוליד ממנה בן לא פסלינן ליה" (שולחן ערוך, יורה דעה, סימן רסח, סעיף ג).

קבלת המצוות - מעבבת.

ולכחילה צריך לבדוק שהגר לא מתגייר בשביל דבר אחר (להחתן עם יהודיה), כמבואר בסעיף ב, ובסעיף יב.
אנונימי
שמע לא מתגיירים בשביל הכיף..
יש מבחנים וצריך ללמוד דברים ואמורים גם אחרי כמה זמן שאתה בתוך היהדות ועובר את המבחן לבדוק שאתה מקיים את המצוות
אנונימית
אני עכשיו בדיוק בקורס נתיב ונשאר לי לעשות סמינר ב'. מוזמן לפנות עליי בפרטי אם תרצה...