33 תשובות
אני לא חושב שאתאיסטים מוזכרים בדת, אולי טעיתי במה שאתה מתכוון.
אז היא לא אתאיסטית
שואל השאלה:
^לא היא לא מאמינה בדת... זה מעניין אותה מה הדת חושבת על זה.
^לא היא לא מאמינה בדת... זה מעניין אותה מה הדת חושבת על זה.
אנונימית
יאמינו או משהו לא יודעת ח ח ויקבלו שכל ?
יפסיקו להיות קיימים. מי שישאר לאותו זמן - זה רק אלה שייזרו בתשובה (לגמרי) לפני שזה יקרה .אלה יקראו "צדיקים". אי אפשר לחזור בתשובה אחרי שהמשיח כבר יבוא - לא חכמה, כי זה רק כדי לקבל פרס.
אנונימי
אני מניחה שהם יענשו או לא יזכו להיות חלק מהגאולה
אבל אני לא באמת יודעת ב100%
פשוט אומרים שאחרי שהמשיח יבוא אז לא תהיה הזדמנות עוד לתקן ולחזור בתשובה
אבל אני לא באמת יודעת ב100%
פשוט אומרים שאחרי שהמשיח יבוא אז לא תהיה הזדמנות עוד לתקן ולחזור בתשובה
אנונימית
הרבי מלובביץ מלך המשיח אומר שהגאולה תבא בחסד וברחמים, ושום יהודי לא יפגע מהגאולה.
לגבי אתאיסטים,
לא יקרה להם משהו רע,
הם פשוט יבינו איזו טעות הייתה לא להאמין בה'
ולא לקיים תומ''צ.
לגבי אתאיסטים,
לא יקרה להם משהו רע,
הם פשוט יבינו איזו טעות הייתה לא להאמין בה'
ולא לקיים תומ''צ.
יש מיליון דעות בנושא, וכמו שהרמב"ם כתב, אין אפשרות באמת לדעת מה יקרה...
אני מאמין שהם פשוט יראו ידעו שיש אלוקים, שכל העולם יראה בגדולת ה' וזה ישבור אותם בחרטה גמורה, ביצירת אדם חדש מתוך חזרה בתשובה שלמה. זה מסביר גם למה כתוב שכל כך הרבה ימותו, לא כי פיזית ימותו, הם פשוט ישנו את כל דרך החיים שלהם ולא יהיו מה שהם היו לפני זה.
אני מאמין שהם פשוט יראו ידעו שיש אלוקים, שכל העולם יראה בגדולת ה' וזה ישבור אותם בחרטה גמורה, ביצירת אדם חדש מתוך חזרה בתשובה שלמה. זה מסביר גם למה כתוב שכל כך הרבה ימותו, לא כי פיזית ימותו, הם פשוט ישנו את כל דרך החיים שלהם ולא יהיו מה שהם היו לפני זה.
בית חב"ד סטיפס, לאתאיסטים לא יקרה משהו רע? אז מה יש לאתאיסטים להפסיד להישאר אתאיסטים? מתי שיבוא המשיח - יחזרו בתשובה. זה עובד ככה?
אנונימי
מסכימה עם אנונימי
כל הזמן הזה זה הזמן שלנו לתקן ולחזור בתשובה ולעשות מעשים טובים ומצוות עד לגאולה, והגאולה היא כבר התקופה שאחרי, שאין יותר הזדמנות שזהו נגמר הזמן ועכשיו מתחיל הדבר האמיתי.
אם לא יקרה להם כלום והם יזכו לאותו דבר כמו שיהודי שומר מצוות יזכה אז מה הטעם בלשמור מצוות כל הזמן הזה עד הגאולה?
יותר קל פשוט לעשות מה שרוצים ושיגיע המשיח כבר לחזור בתשובה ולהתחיל לעשות מצוות..
לא ניראלי זה עובד ככה.
כל הזמן הזה זה הזמן שלנו לתקן ולחזור בתשובה ולעשות מעשים טובים ומצוות עד לגאולה, והגאולה היא כבר התקופה שאחרי, שאין יותר הזדמנות שזהו נגמר הזמן ועכשיו מתחיל הדבר האמיתי.
אם לא יקרה להם כלום והם יזכו לאותו דבר כמו שיהודי שומר מצוות יזכה אז מה הטעם בלשמור מצוות כל הזמן הזה עד הגאולה?
יותר קל פשוט לעשות מה שרוצים ושיגיע המשיח כבר לחזור בתשובה ולהתחיל לעשות מצוות..
לא ניראלי זה עובד ככה.
אנונימית
^ אוהב את התשובות שלך (לא שאני מכיר את המשתמש שלך).
אבל אני שמח שאפילו בסטיפס (מה נעשה שהגענו לכאן?) יש אנשים עם דעות נכונות, והם לא מתביישים לומר אותם...
אבל אני שמח שאפילו בסטיפס (מה נעשה שהגענו לכאן?) יש אנשים עם דעות נכונות, והם לא מתביישים לומר אותם...
אנונימי
אנונימים
מתוך גמרא מוכרת. אלעזר בן דורדיא שהיה חוטא חיפש איך יסלחו לו וחא מצא, עד ש:
"הניח ראשו בין ברכיו וגעה בבכיה עד שיצתה נשמתו. יצתה בת קול [מן השמיים] ואמרה: רבי אלעזר בן דורדיא מזומן לחיי העולם הבא! בכה רבי ואמר: יש קונה עולמו בכמה שנים ויש קונה עולמו בשעה אחת."
מי שהפסיד לא היה רבי, זה היה ר' אלעזר בן דורדיא. כן, הוא קנה עולם הבא, אבל הוא רק עכשיו מתחיל ללכת. תחשבו איזה סבל זה לגלות פתאום את האור האלוקי ולהבין שכל החיים בוזבזו על הבל ורעות רוח?! להתחיל לקיים מצוות רק מהגאולה זה להכניס את עצמך לסבל כדי שתוכל לחיות טוב אחר כך, במקום לזכות גם וגם.
בנוסף, אתאיסט שמבין פתאום מה זה האור האלוקי, יצטרך לעמל כדי להגיע אליו בחיים וזה עצמו סבל.
אנחנו לא רוצחים ולא מבססים את האמונה על רצח כופרים, בשום זמן. זה אמונה נוצרית או מוסלמית. כן, יש כופר ואסור לנו לעודד את זה, אנחנו יודעים שזה לא טוב. אבל כשהוא מגיע לגאולה, למהלא לתת לו לחזור בתשובה? בגלל רצון אישי קטן לצדק אנושי? אנחנו כאן לתקן את העולם, אז גם לאדם הזה יש מה להוסיף בעולם, אפילו אםבמשך 50 שנה הוא חי הפוך מהאמת, תמיד אפשר לתקן.
מתוך גמרא מוכרת. אלעזר בן דורדיא שהיה חוטא חיפש איך יסלחו לו וחא מצא, עד ש:
"הניח ראשו בין ברכיו וגעה בבכיה עד שיצתה נשמתו. יצתה בת קול [מן השמיים] ואמרה: רבי אלעזר בן דורדיא מזומן לחיי העולם הבא! בכה רבי ואמר: יש קונה עולמו בכמה שנים ויש קונה עולמו בשעה אחת."
מי שהפסיד לא היה רבי, זה היה ר' אלעזר בן דורדיא. כן, הוא קנה עולם הבא, אבל הוא רק עכשיו מתחיל ללכת. תחשבו איזה סבל זה לגלות פתאום את האור האלוקי ולהבין שכל החיים בוזבזו על הבל ורעות רוח?! להתחיל לקיים מצוות רק מהגאולה זה להכניס את עצמך לסבל כדי שתוכל לחיות טוב אחר כך, במקום לזכות גם וגם.
בנוסף, אתאיסט שמבין פתאום מה זה האור האלוקי, יצטרך לעמל כדי להגיע אליו בחיים וזה עצמו סבל.
אנחנו לא רוצחים ולא מבססים את האמונה על רצח כופרים, בשום זמן. זה אמונה נוצרית או מוסלמית. כן, יש כופר ואסור לנו לעודד את זה, אנחנו יודעים שזה לא טוב. אבל כשהוא מגיע לגאולה, למהלא לתת לו לחזור בתשובה? בגלל רצון אישי קטן לצדק אנושי? אנחנו כאן לתקן את העולם, אז גם לאדם הזה יש מה להוסיף בעולם, אפילו אםבמשך 50 שנה הוא חי הפוך מהאמת, תמיד אפשר לתקן.
בן אדם פרטי, מאותה סיבה שאין מקבלים את הגרים לימות המשיח משום שולחן מלכים.
רצח הכופרים לא חלק מאמונה? אז בשביל מה יש מלחמת גוג ומגוג?
למה ממצרים יצרו רק חמישית מהם, ו80% מתו במכת החושך.
כתוב שהגאולה העתידית תהיה מעין יציאת מצרים.
רצח הכופרים לא חלק מאמונה? אז בשביל מה יש מלחמת גוג ומגוג?
למה ממצרים יצרו רק חמישית מהם, ו80% מתו במכת החושך.
כתוב שהגאולה העתידית תהיה מעין יציאת מצרים.
אנונימי
"בן אדם פרטי"
כל רב וכל דבר ששמעתי על היום על הגאולה היה גם חלק שאמרו שעד לגאולה זה זמן לחזור בתשובה ואחרי ביאת המשיח לא תהיה יותר הזדמנות וזה דווקא הכי הגיוני שיש... אם הקב"ה נתן לנו אלפי שנים לעשות מצוות ולתקן ולחזור בתשובה ולחקור ולחפש ולהגיע לזה ולהתחרט ושוב לחזור לעשות מצוות כדי שבסוף בזמן האמת נהיה כבר עם מצוות, למה שאם הוא נתן לנו אלפי שנים בשביל זה אז גם בזמן האמיתי שצריך להיות עם מצוות הוא עדיין יתן לחזור? יכול להיות כי הקב"ה הוא רחום אבל כל מי ששמעתי עד היום שדיבר על הגאולה דיבר על זה שבביאת המשיח כבר לא יוכלו לחזור בתשובה.
זה מאוד הגיוני כי זהו, נגמר הזמן.
הקב"ה אומר "נתתי לכם כל כך הרבה הזדמנויות ועכשיו הגענו לנקודת הסיום, מי שחזר בתשובה חזר בתשובה ומי שעשה מצוות יהיה לו טוב ומי שלא לא"
הוא נתן לנו כל כך הרבה הזדמנויות אבל זה לא לנצח.
כל רב וכל דבר ששמעתי על היום על הגאולה היה גם חלק שאמרו שעד לגאולה זה זמן לחזור בתשובה ואחרי ביאת המשיח לא תהיה יותר הזדמנות וזה דווקא הכי הגיוני שיש... אם הקב"ה נתן לנו אלפי שנים לעשות מצוות ולתקן ולחזור בתשובה ולחקור ולחפש ולהגיע לזה ולהתחרט ושוב לחזור לעשות מצוות כדי שבסוף בזמן האמת נהיה כבר עם מצוות, למה שאם הוא נתן לנו אלפי שנים בשביל זה אז גם בזמן האמיתי שצריך להיות עם מצוות הוא עדיין יתן לחזור? יכול להיות כי הקב"ה הוא רחום אבל כל מי ששמעתי עד היום שדיבר על הגאולה דיבר על זה שבביאת המשיח כבר לא יוכלו לחזור בתשובה.
זה מאוד הגיוני כי זהו, נגמר הזמן.
הקב"ה אומר "נתתי לכם כל כך הרבה הזדמנויות ועכשיו הגענו לנקודת הסיום, מי שחזר בתשובה חזר בתשובה ומי שעשה מצוות יהיה לו טוב ומי שלא לא"
הוא נתן לנו כל כך הרבה הזדמנויות אבל זה לא לנצח.
אנונימית
או ימותו או יחזרו בתשובה
קודם כל שיבוא ואז נדבר
סבבה? סבבה.
סבבה? סבבה.
הגישה שלכם, היא גישה קצת מוזרה בעיניי.
כאילו אתם אומרים מה האינטרס להיות דתי אם כשיגיע משיח הכל יהיה טוב גם לאתאיסטים?
אז כמה דברים.
א. הרמב''ם אומר, שמי שעובד את השם משכר ועונש, זוהי מידתם של השוטים.
כלומר, אדם, שעובד את ה' מאינטרס כל שהוא,
גם אינטרס שהוא שכר רוחני. זוהי שטות.
מה הסיבה?
עבודת ה' זה לא אינטרס,
עבודת ה' כשמה כן היא לעבוד את ה',
וגם אם הוא היה מצווה אותי כל החיים לחצוב עצים, הייתי עושה את זה באותה שמחה שבה אני שומר את השבת, או מניח תפילין, שאלו מצוות עמוקות מאוד עם המון סיבות רוחניות והגיוניות.
למה? כי ה' הוא האינטרס פה, ה' הוא האינטרס.
כשאני עובד את ה' בשביל רווח,
התנועת נפש שלי היא תנועת נפש של אדם תאוותן שעושה מה שהלב שלו רוצה.
רק שאני קצת יותר חכם, אז אני משקיע באפיקים רוחניים כי הם יותר משתלמים.
רחמנות על מי שזוהי העבודת ה' שלו.
ב. אדם שלמד תורה כל ימי חייו, וקיים מצוות,
כאשר יגיע משיח, הוא ידע להבין ולהשיג את גודל המעלה של הדברים שהוא עשה.
משא''כ אדם שלא קיים תורה ומצוות,
שהוא פשוט יתבאס על זה שהוא לא ניצל את הזמן בגלות, כדי לקיים תורה ומצוות.
אבל זה לא שיקרה לו משהו רע.
כאילו אתם אומרים מה האינטרס להיות דתי אם כשיגיע משיח הכל יהיה טוב גם לאתאיסטים?
אז כמה דברים.
א. הרמב''ם אומר, שמי שעובד את השם משכר ועונש, זוהי מידתם של השוטים.
כלומר, אדם, שעובד את ה' מאינטרס כל שהוא,
גם אינטרס שהוא שכר רוחני. זוהי שטות.
מה הסיבה?
עבודת ה' זה לא אינטרס,
עבודת ה' כשמה כן היא לעבוד את ה',
וגם אם הוא היה מצווה אותי כל החיים לחצוב עצים, הייתי עושה את זה באותה שמחה שבה אני שומר את השבת, או מניח תפילין, שאלו מצוות עמוקות מאוד עם המון סיבות רוחניות והגיוניות.
למה? כי ה' הוא האינטרס פה, ה' הוא האינטרס.
כשאני עובד את ה' בשביל רווח,
התנועת נפש שלי היא תנועת נפש של אדם תאוותן שעושה מה שהלב שלו רוצה.
רק שאני קצת יותר חכם, אז אני משקיע באפיקים רוחניים כי הם יותר משתלמים.
רחמנות על מי שזוהי העבודת ה' שלו.
ב. אדם שלמד תורה כל ימי חייו, וקיים מצוות,
כאשר יגיע משיח, הוא ידע להבין ולהשיג את גודל המעלה של הדברים שהוא עשה.
משא''כ אדם שלא קיים תורה ומצוות,
שהוא פשוט יתבאס על זה שהוא לא ניצל את הזמן בגלות, כדי לקיים תורה ומצוות.
אבל זה לא שיקרה לו משהו רע.
בית חבד
אנחנו עובדים את ה' מאהבה ושמחה מה קשור?
אנחנו עובדים את ה' מאהבה ושמחה מה קשור?
אנונימית
אנונימים
כי גר הוא לא יהודי. מלחמת גוג ומגוג זה לא בטוח מלחמה פיזית, מעין יציאת מצרים = מעבדות לחירות, משיעבוד לגאולה, התעוררות ושירה לקב"ה.
ה' עושה טוב, והצדק שלו זה לא הצדק הקטן שלנו. אין דבר העומד בפני הרצון, אפשר לחזור בתשובה בכל זמן, אחרת זה אכזריות. אדם חי רואה פתאום את כל הטוב הזה ואז כשהוא מבין שהוא טעה אתם לא נותנים לו לקבל מהטוב הזה? למה בגלל העבר? חזרה בתשובה שלמה הופכת אותו לאדם אחר, אין כאן צדק להשאיר אותו מאחור בגלל טעויות.
והמשיח בע"ה יגיע בקרוב, מה עם כל הנוער שנמצא כאן ופשוט שטפו להם את המוח? מה עם כל המסכנים שבגלל אנשים אעים גרמו להם לאנטי נגד הדת? למה כמה אנשים היום באמת יודעים מה זו יהדות?
הרוב כאן לא למדו יהדות אמיתית, לאכוזרי, לא הרב קוק, לא חסידות, לא הלכה, אפילו תנ"ך לא לימדו אותם כמו שצריך. אנשים שמעולם לא אמרו להם שיש עוד משהו מעבר לפשט, שיש אמונה, מוסר וחכמה אינסופית בתורה.
***אני מדבר על דתיים וחרדים!***
רובם ככולם לא יודעים מה זו יהדות כי כולם מתעסקים רק במסגרת ולא בלב היהדות. אם אין נשמה בלימוד, אל תתפלאו שאנשים לא באמת רוצים ללמוד.
אתם תהרגו כ"כ הרבה אנשים טובים שבגלל מישהו חרדי שזרק מילה קיצונית, דתי שעשה משהו רע או זילזל, פשוט עזבו כי ראו שאין בזה טוב.
אנשים שרואים כאן נוער *דתי* שאומר שהשכל והדת לא נפגשים, זה ירחיק אותם, ברור. למה מגיע להם למות בגאולה בגלל שמישהו גרם להם להיכנס לעבדות?
כי גר הוא לא יהודי. מלחמת גוג ומגוג זה לא בטוח מלחמה פיזית, מעין יציאת מצרים = מעבדות לחירות, משיעבוד לגאולה, התעוררות ושירה לקב"ה.
ה' עושה טוב, והצדק שלו זה לא הצדק הקטן שלנו. אין דבר העומד בפני הרצון, אפשר לחזור בתשובה בכל זמן, אחרת זה אכזריות. אדם חי רואה פתאום את כל הטוב הזה ואז כשהוא מבין שהוא טעה אתם לא נותנים לו לקבל מהטוב הזה? למה בגלל העבר? חזרה בתשובה שלמה הופכת אותו לאדם אחר, אין כאן צדק להשאיר אותו מאחור בגלל טעויות.
והמשיח בע"ה יגיע בקרוב, מה עם כל הנוער שנמצא כאן ופשוט שטפו להם את המוח? מה עם כל המסכנים שבגלל אנשים אעים גרמו להם לאנטי נגד הדת? למה כמה אנשים היום באמת יודעים מה זו יהדות?
הרוב כאן לא למדו יהדות אמיתית, לאכוזרי, לא הרב קוק, לא חסידות, לא הלכה, אפילו תנ"ך לא לימדו אותם כמו שצריך. אנשים שמעולם לא אמרו להם שיש עוד משהו מעבר לפשט, שיש אמונה, מוסר וחכמה אינסופית בתורה.
***אני מדבר על דתיים וחרדים!***
רובם ככולם לא יודעים מה זו יהדות כי כולם מתעסקים רק במסגרת ולא בלב היהדות. אם אין נשמה בלימוד, אל תתפלאו שאנשים לא באמת רוצים ללמוד.
אתם תהרגו כ"כ הרבה אנשים טובים שבגלל מישהו חרדי שזרק מילה קיצונית, דתי שעשה משהו רע או זילזל, פשוט עזבו כי ראו שאין בזה טוב.
אנשים שרואים כאן נוער *דתי* שאומר שהשכל והדת לא נפגשים, זה ירחיק אותם, ברור. למה מגיע להם למות בגאולה בגלל שמישהו גרם להם להיכנס לעבדות?
שמע כל מי ששמעתי מדבר על הגאולה דיבר על זה שלא יהיה אפשר לחזור בתשובה אחרי..
"תתווכח" איתם כי זה מה שאני שמעתי
"תתווכח" איתם כי זה מה שאני שמעתי
אנונימית
אנונימית
אני מאמין רק לרבנים עם מקורות שאומרים דברים שמוכחים בתורה ולא מוותרים עליה. אז אני לא ממש סומך על רוב הרבנים באינטרנט, גם אם אני כן מכבד ואוהב אותם.
כל אחד והדעה שלו, בנושא הזה אני מסכים יותר עם הרב קוק וחב"ד.
ובסוף, אין אדם שיודע מה יהיה בביאת המשיח בדיוק, בקרוב נזכה לראות את זה :)
אני מאמין רק לרבנים עם מקורות שאומרים דברים שמוכחים בתורה ולא מוותרים עליה. אז אני לא ממש סומך על רוב הרבנים באינטרנט, גם אם אני כן מכבד ואוהב אותם.
כל אחד והדעה שלו, בנושא הזה אני מסכים יותר עם הרב קוק וחב"ד.
ובסוף, אין אדם שיודע מה יהיה בביאת המשיח בדיוק, בקרוב נזכה לראות את זה :)
אמן!
אנונימית
בית חב"ד סטיפס, זה שצריך לעבוד את ה' מאבה - זה עניין של מדרגה, ואין כל אדם זוכה בה, כפי שהרמב"ם כתב שם בעצמו (משנה תורה, הלכות תשובה, פרקי). יותר נזה: לגבי נשים ועצמי הארץ, המב"ם כתב שמתחלים ללמד את לעבוד את ה' מיראה, ורק אחר כך מאהבה.
בכל אופן, זה שלעבוד את ה' מאהבה - זה לא אמור לבטל את מידת הדין מן העולם, ולכ אחד אמור לקבל את מה שמגיע לו. אתאיסטים צריכים לשלם על הכפירה שלהם, וביוקר....
בכל אופן, זה שלעבוד את ה' מאהבה - זה לא אמור לבטל את מידת הדין מן העולם, ולכ אחד אמור לקבל את מה שמגיע לו. אתאיסטים צריכים לשלם על הכפירה שלהם, וביוקר....
אנונימי
^^^^מה שמדברים שאי אפשר לחזור בתשובה זה אחרי ביאת המשיח, אבל זה תהליך ארוך, שמלא בסימנים ככה שמי שלא עיוור יחזור בתשובה, יש בילקוט שמעוני נבואה עתיקה שאומרת שתהיה מלחמה, עם פרס בין אומות העולם וכולם ילחמו אחד בשני, חוץ מהיהודים, ככה החכמים יבינו ויחזרו בתשובה, הפחות חכמים לא יבינו, הכופרים פשוט יאכלו אותה
אנונימי
כמות הכופרים בימינו קטנה מאוד בימינו לפי הרב קוק (והרבי מליובביץ', ועוד הרבה) אז זה לא נכון לכולם.
ולא אתה מחליט מהי מידת הדין, כי כמו שהסברתי, יש הרבה חוסר צדק במחשבה שימותו. אנשים שיכלו לחזור בתשובה. גם משה שהרג את המצרי, ראה שאין אחד מכל הצאצאים שלו עד סוף כל הדורות שיעשה טוב. בימינו זה לא קיים כמעט, לכל משפחה יש שלהבת אמונה חזקה גם אם מוסתרת. גם אם הם מכחישים אותה, זה טבע המציאות.
כמות הכופרים בימינו קטנה מאוד בימינו לפי הרב קוק (והרבי מליובביץ', ועוד הרבה) אז זה לא נכון לכולם.
ולא אתה מחליט מהי מידת הדין, כי כמו שהסברתי, יש הרבה חוסר צדק במחשבה שימותו. אנשים שיכלו לחזור בתשובה. גם משה שהרג את המצרי, ראה שאין אחד מכל הצאצאים שלו עד סוף כל הדורות שיעשה טוב. בימינו זה לא קיים כמעט, לכל משפחה יש שלהבת אמונה חזקה גם אם מוסתרת. גם אם הם מכחישים אותה, זה טבע המציאות.
מסכים עם מה שכתב ''בן אדם פרטי'' מעלי.
ואני סתם שאלה,
האם אתה חושב שגם אתה צריך לשלם על כל הטעויות שעשית ''וביוקר....''?
ואני סתם שאלה,
האם אתה חושב שגם אתה צריך לשלם על כל הטעויות שעשית ''וביוקר....''?
אז ליהודי מגיע להצטרף לשולחן מלכים (עם היותו כופר עד ביאת המשיח) רק בגלל שהוא יהודי? מה זה שונה מזה שאסור למומר לאכול מקרבן פסח? על יהודי אמור להיות תביעה יותר גדולה על זה שהאו כופר: הוא זכה להיות חלק מהעם ששמע את קולו של אלוקים במעמד של כל העם. לא סתם בגמרא (סנהדרין לח ע"ב) כתוב אפיקורוס ישראל יותר גרוע מאפיקורוס גוי.
האם אני צריך לשלם ביוקר על השטעיות שלי? תלוי אם אני אספיק לזחורבתשובה עד אז, תלוי האם מרדתי מרשעות או בגלל חולשה. בגלל שאתאיזם - זה שפל המדרגה - בגלל זה אמרתי שהם צריכים לשלם ביוקר על כפירתם.
האם אני צריך לשלם ביוקר על השטעיות שלי? תלוי אם אני אספיק לזחורבתשובה עד אז, תלוי האם מרדתי מרשעות או בגלל חולשה. בגלל שאתאיזם - זה שפל המדרגה - בגלל זה אמרתי שהם צריכים לשלם ביוקר על כפירתם.
אנונימי
צר לי, אך תפיסת העולם שלי שונה משלך.
אני לא יכול להבין איך אתה מאחל רע ליהודי אחר, ושתדע לך, שכשאתה מאחל רע ליהודי אחר, אתה בעצם מאחל רע לעצמך, כי עם ישראל הוא גוף אחד גדול.
דע לך שכל עוד יש יהודי שרע לו, גם לך ולי קצת יהיה רע, כל עוד שיש יהודי שרחוק מה' יתברך,
גם אני ואתה נהיה רחוקים מה' יתברך.
שלא תחשוב ''את נפשי הצלתי''.
קשה לי גם לראות את הצורה שבה אתה מתבטא,
כאילו אתה רק מחכה לרגע שיהיה להם רע.
הוא יהודי, הוא אחיך, אז הוא טועה,
אז הוא חושב אחרת ממך,
יודע מה?אולי הוא אפילו פוגע בך.
אבל איך אתה יכול לאחל לו רע?
תאחל לו טוב, תאחל לו שיחזור בתשובה,
תאחל לו שיזכה להתקרב להקב''ה.
ולא רק תאחל, תעשה בשביל זה,
צא לרחוב, תאיר לאנשים פנים,
תלמד אותך שיש הקב''ה בעולם, יש רבי בעולם,
יש תורה, יש טוב גמור ומוחלט.
מאיפה המושחתות הזאת להנות מזה שיהודי אחר סובל?
אני בטוח שזה מגיע מהיצר הרע שלך,
שאתה באמת רוצה שלכל יהודי יהיה טוב.
אל תתן ליצר הרע שלך להשתלט עליך.
''יתמו חטאים ולא חוטאים..''
אני לא יכול להבין איך אתה מאחל רע ליהודי אחר, ושתדע לך, שכשאתה מאחל רע ליהודי אחר, אתה בעצם מאחל רע לעצמך, כי עם ישראל הוא גוף אחד גדול.
דע לך שכל עוד יש יהודי שרע לו, גם לך ולי קצת יהיה רע, כל עוד שיש יהודי שרחוק מה' יתברך,
גם אני ואתה נהיה רחוקים מה' יתברך.
שלא תחשוב ''את נפשי הצלתי''.
קשה לי גם לראות את הצורה שבה אתה מתבטא,
כאילו אתה רק מחכה לרגע שיהיה להם רע.
הוא יהודי, הוא אחיך, אז הוא טועה,
אז הוא חושב אחרת ממך,
יודע מה?אולי הוא אפילו פוגע בך.
אבל איך אתה יכול לאחל לו רע?
תאחל לו טוב, תאחל לו שיחזור בתשובה,
תאחל לו שיזכה להתקרב להקב''ה.
ולא רק תאחל, תעשה בשביל זה,
צא לרחוב, תאיר לאנשים פנים,
תלמד אותך שיש הקב''ה בעולם, יש רבי בעולם,
יש תורה, יש טוב גמור ומוחלט.
מאיפה המושחתות הזאת להנות מזה שיהודי אחר סובל?
אני בטוח שזה מגיע מהיצר הרע שלך,
שאתה באמת רוצה שלכל יהודי יהיה טוב.
אל תתן ליצר הרע שלך להשתלט עליך.
''יתמו חטאים ולא חוטאים..''
אני יכול לאלך לו לחזור בתשדבה עד ביא תהמשיח, אחר ישהוא יבוא והוא נאשר בכפריתו - אז אין להם מקום לאנשים האלה.
"הוא חושב אחרת ממני?"
- כאילו שאתאיזם זה משחבה עם הגיון ודעה ליגיטימית, ולא מגיע להם לקבל סנקציות על כפירתם.
יש ברכת "השיבנו", ויש גם ברכת המינים.
ואם אתה לא יודע, יש קידוש השם בעולם שהרשעים משלמים על מעשיהם הרעים...
ככה העולם מבין, שאלוקים - זה לא הפקרות, ולא מישהו שאפשר להתעלם ממנו ולשים עליו פס...
"הוא חושב אחרת ממני?"
- כאילו שאתאיזם זה משחבה עם הגיון ודעה ליגיטימית, ולא מגיע להם לקבל סנקציות על כפירתם.
יש ברכת "השיבנו", ויש גם ברכת המינים.
ואם אתה לא יודע, יש קידוש השם בעולם שהרשעים משלמים על מעשיהם הרעים...
ככה העולם מבין, שאלוקים - זה לא הפקרות, ולא מישהו שאפשר להתעלם ממנו ולשים עליו פס...
אנונימי
אל תתרץ את הרוע שבך בקנאות להקב''ה.
אם אתה כל כך קנאי לשמו של הקב''ה,
לך תעשה קידוש השם ותפיץ את אור היהדות בעולם.
אם אתה כל כך קנאי לשמו של הקב''ה,
לך תעשה קידוש השם ותפיץ את אור היהדות בעולם.
איזה רוע אתה רוע אצלי? רוע זה לא לטפל ברוע. אתאיזם - זה שיא הרוע, לא טיפול אכזרי בהם (שזה מגיע להם).
לא למדת שסור לרחם על האכזרים (תנחומא, מצורע א, וכן בקהלת רבא ז)?
וכן על מי שאין בו דעת (ברכות לג ע"א)?
לא למדת שסור לרחם על האכזרים (תנחומא, מצורע א, וכן בקהלת רבא ז)?
וכן על מי שאין בו דעת (ברכות לג ע"א)?
אנונימי
אל תאחל להם עונש, תאחל להם לחזור בתשובה.
הבחירה בידיים שלהם. הם יכולים לבחור כל עוד לא נגמר הזמן. בררור שאני אעדיך תשובה - אז שיעשו את זה כבר עכשיו. פה מדובר על אנשים שלא בוחרים בזה.
אנונימי