43 תשובות
אני לא שומר שבת אבל בני דודים שלי כן ומדי פעם אני אצלם בשבת ואני בעיקר איתם כי אין לי דבר אחר לעשות
ישנה
מסיימת ספר תהילים וספר דברים שלם
לומדת הלכות
ואם היה לי עם מי כנראה הייתי משחקת משחקי קופסא אבל המשפחה שלי לא שומרת לצערי ואין לי חברים או חברות ששומרים
אנונימית
נפגשת עם חברות, משתעממת, מציקה לתוכי שלי שמת לישון ואני לא נותנת לו ואז הוא צורח עליי ואז אני אומרת לו ''תסתום אתה חלק מהמשפחה אז אתה צריך לעבור הכל ביחד איתי.''
ואז הוא ממלמל משהו ושותק.
ובגלל שאני ערה בשעות כאלה אני לא ישנה כל הלילה.
וזה הופך את זה לעוד יותר משעמם.
אני קוראת ספר, רוקדת לעצמי במראה, שרה ומעירה את ההורים שלי כשאני לוקחת דוריטוס חמוץ חריף ואקסל.
תודה ששאלת עשית לי תיום
אני קמה ב11 עושים קידוש
ערה עד 1 בערך (עם המשפחה בעיקר)
ואז ישנה עד 5 ויצא השבת
עם חברות, ישנה אן קוראת ספרים
ישנה הרבה..קוראת ספר,ועם המשפחה...
זה מדהים בעיניי שבשבת אין טכנולוגיה ואין הסחות דעת ואין חדשות וצרות.כאילו מנותקים מהמציאות..ונמצאים נטו עם המשפחה בלי שום סמארטפונים למינהם.
מי שחילוני ולא חווה את זה,מפסיד.
קוראת תהילים קוראת עיתונים ולפעמם משחקת גם עם המשפחה או יושנת אחרי שגמרתי לקרוא את כול התהילים
קוראת ספר ארוך כל השבת(:
קוראת ספר
אצל סבא וסבתא שלי
עם בני דודים (נפגשים אצל סבא וסבתא או אחד אצל השני)
או עם משחק באורך של שעות עם האחים
לומדת
מוציאה את הכלב שלי עם חברות
נפגשת עם חברות
קוראת ספר
מחכה למוצש
לרוב לומד עם חברים קורא ספרים ומשחק סיכון קטאן ושחמט
בשעמום
יוצאת שישי חוזרת מאוחר קמה באיזה 4 קוראת משהו ויוצא שבת
למה זה קריטי?

טוב שיהיה, ניראלי...

יום שישי
תפילה
משפוחה
סעודה
ת"ת בדר"כ
משפוחה
ת"ת
שינה
התארגנות בוקר
תפילה
קידוש
ת"ת
משפוחה
סעודה
/ סעודה ישר ב־3-4 האחרונים
משפוחה
ת"ת בדר"כ
שנ"צ לפעמים אבל וואו זה נדיר כי שנ"צ זה בעע
קריאה
למידה אם זה חומר ראוי
משפוחה
תפילה
סעודה
משפוחה
תפילה
מוצש




אבל אני עדיין לא מבין למה זה קריטי לך ;-;
בעיקר מבלה עם המשפחה כי זה היום היחיד שכולנו ביחד בלי עבודה/בית ספר. לצד זה גם קוראת, מנצלת את הזמן לסדר דברים
קורא עיתונים. ישן. אוכל.
אני אתמול בפעם הראשונה ששמרתי שבת, קראתי ספר, יצאתי החוצה עם חברים (קבעתי איתם שעה ומקום לפני שנכנסה השבת), יצאתי בבוקר שבת לבד "לטיול" בשכונה שלי- והכי הרבה למדתי על עצמי
מקווה שעזרתי(:
בשבת בבוקר הולכים למשפחה (אם קרובים אלייך ) ומשחקים בקלפים או ברמי משחקי קופסא
ניפגשים בשישי בערב כל החברים יושבים איפשהו
קוראת ספרים מטיילת עם חברות ויוצאת מהבית שהמזג אוויר יותר טוב...
קריאה, חברים, שינה, תפילות, לימוד תורה
קודם מכינה לעצמי קרונפלקס עם חלב מסיימת משחקת עם הכלב שלי איזה שעה שעתיים ואז יוצאת לסיבוב לבד סתם לראות את הסביבה ואז חוזרת מנשנשת משהו מאכילה תכלב יוצאת איתו לבחוץ שיוצאא אנרגיות ואז חוזרת לבית הכלב נח לו בנתיים ואני הולכת למיטה לדמיין סיטואציות שלא יקרו:) ואז השעה בערך 4:00 אם אני לא טועה ואז אני משחקת עם הכלב שלי מלא מלא מלאא עד שיוצא שבת:)
אנונימית
יושנת
קוראת ספר
קוראת עיתון
אוכלת
משחקת עם אחותי משחקים
גם ההורים שלי גרושים אז זה שבת אצל האמא ושבת אצל האבא
לצאת לטיול עם הכלב
אתן לך דוגמא מאתמול
שישי בערב:
תפילה
קידוש+אוכל
קצת עיתון קצת דיבורים עם המשפחה
חברים
שבת עצמה:
תפילה
קידוש+אוכל
עיתון
אחד השנצים הטובים (6 שעות:)
מנחה+ערבית
צאת שבת
אני לא שומרת קבוע, אבל אחי הגדול שומר קבוע
בדרך כלל איך שנכנסת שבת אנחנו מתקלחים והולכים כל אחד לחדר שלו לישון עד הקידוש, אוכלים ואחר כך יושבים בסלון ורואים טלוויזיה (ההורים שלנו מדליקים),בערך באחת עשרה כל אחד יוצא עם החברים שלו, בסביבות 1-2 אנחנו חוזרים הביתה,הולכים לישון ובבוקר פשוט קמים וקוראים ספר/משחקים טאקי/רואים סרט(אחי הקטן מדליק את הטלוויזיה) וזהו פשוט מחכים עד שתצא שבת
מתים מישעמום
שישי בערב מתפללת וארוחת שבת
עושה מלא צחוקים עם אחים שלי, יוצאת מדי פעם (לרוב לא כי אני ממש גרה ליד ערבים אז מעדיפה לא לצאת בלילה), קוראת, משחקת משחקי קופסה...
בשבת יש את התפילה ואז ארוחת שבת ואז אני קוראת, יוצאת לפגוש חברות, ישנה ובכלל בחורף שבת יוצאת מוקדם אז אני ישר הולכת לסניף כיאני מדריכה ואז כבר מוצש

מקווה שעזרתי
מתפללים.
יוצא לשיעור בספר האור החיים שיש שם מלא צחוקים
מסתובב עם חברים
יוצא לפארק עם חברים,מתפלל שם
עושים רונדלות בסיבובים
אוכלים סעודות ארוכות רצח
חברים, ספרים, משפחה...
כדורגל ריצה לים עם הכלב חברים
קידוש
חברים
ממשיכה להרכיב פאזל ענקי
נרדמת בערב במיטה ואז מעירים אותי ואני מתארגנת וחוזרת לישון.
קמה באיזה 12:00-13:00 ונשארת לשכב עוד איזה שעה ערה
אוכלת
לרוב מתפללת מנחה
קוראת תהילים וספר
יוצאת לטיול עם הכלבה
ואז נשאר ממש קצת לשבת והיא יוצאת :)

בחגים או שבת שאני עם המשפחה אז זה אחרת
יש קידוש ואז בערב יושבים כולם ואוכלים עוגה (פרווה כמובן)
ואז הולכים לישון ובבקר צהריים כזה יש קידוש וארוחה
ואז שוב יושבים כולם ואוכלים עוגה או קינוח אחר ושותים קפה
ואז בדרכ הרוב הולכים לישון שנצ אז אני קוראת ספר
ואז יוצאים לטייל בחוץ
חוזרים ויש זמן כזה שמדברים ויושבים בחוץ או בפנים וקיצר מה שרוצים
ואז הבדלה.
אה והגברים הולכים לבית כנסת אבל החגים כמו ראש השנה אני גם הולכת.
ובראש השנה הכל כפול כן? ;)
אנונימית
תפילה , קידוש וארוחת שבת , קריאה , יוצאת קצת לסיבוב ולחברות ואז הולכת לישון בשבת עצמה זה אותו דבר תפילה קידוש ארוחה טיולים קוראת ישנה מלא משחקת קצת ואז יש עוד שתי תפילות להתפלל של מנחה וערבית עד שיוצא שבת וזהו זה אותו לוז כל שבת... אבל ברוך ה' זה מהנה וכיף לי
לא שומרת שבת אבל כשאני אצל חברה שלי והיא שומרת אנחנו משחקות קלפים, יוצאות לסיבוב, מדברות, ישנות.
קורא ספרים, אוכל, הולך לתפילות, ישן.
זהו כביכול.
משפחה, קריאה, חברים.
שואל השאלה:
וואו מי שלא אוהב לקרןא זאת בעיה ּאני מבינה
דווקא לא חייב שתהיה לו בעיה יש עוד דברים לעשות פשוט לקרוא מעביר ממש את הזמן ושבת זה יום שהרוב קוראים בו ספר או עיתון או תהילים.
בוא נגיד שרוב שומרי השבת מורגלים לקרוא ואוהבים את זה במידה לפחות (ניראלי)
אנונימית
^^^ לא בהכרח, תחשבי, בשבת כולם ביחד כזה ואין ואף אחד לא נמצא באיזה שהם עיסוקים שלו שיש ביומיום, אז מדברים, ואת בחברת אנשים. וחוץ מזה את יכולה אולי להיפגש עם חברים או בני משפחה שנמצאים קרוב אליך אם זה סבבה מבחינתך והכל.. (עכשיו יש קורונה אז אי אפשר, אבל בכללי..)
אנונימית
קוראת ספרים
נפגשת עם בנות דודות שלי שגם שומרות שבת ובמרחק 20 דקות הליכה (בזמן האחרון לא בגלל הקורונה..)
נמצאת עם המשפחה ומעבירים את הזמן בדיבורים והכל
עושה המשכים לסדרות בראש
אנונימית
נפגשים בערב עם חברים בני עקיבא וכאלה אני היחידה שנשארתי דתייה אבל לפני זה היינו יושבים כל המשפחה מטיילים וכו
אני נפגש עם חברים בשישי בערב וגם אחרי התפילה בבוקר