65 תשובות
נראה לי להנות מהחיים
מי שלא מאמין לרוב לא פוחד לעשות חטאים שכתובים בתנך או בכל מקור דת אחר
מי שלא מאמין לרוב לא פוחד לעשות חטאים שכתובים בתנך או בכל מקור דת אחר
אנונימי
*פתטי
סורי הייתי חייבת..
ולשאלה- זה מאוד פתטי. אני מאמינה באלוקים
סורי הייתי חייבת..
ולשאלה- זה מאוד פתטי. אני מאמינה באלוקים
אנונימית
איש באמונתו יחיה... גם אם זה חוסר אמונה. אפשר להפסיק לשפוט אנשים אם הם מאמינים במשהו שאנחנו לא מאמינים בו או לא מאמינים באופן כללי? זה מה שבאמת פטתי. יש אנשים שהמטרה שלהם בחיים זה לעזור לאנשים אחרים, יש אנשם שהמטרה שלהם זה להנות ולראות כמה שיותר, יש אנשים שרוצים לעזור לבנות את העולם, יש אנשים שרוצים לחנך אנשים אחרים. אמונה לא מחייבת חיים שלמים או חיים טובים בגן עדן אפילו אם זה מה שחשוב.
אם אתה רוצה להאמין, תאמין. אף אחד לא מונע ממך. זה שאתה מאמין לא נותן לך שום זכות לשפוט אנשים שלא מאמינים. זאת בחירה שלהםץ תן להם לחיות את החיים שלהם זה ליטרלי לא עיניינך
אם אתה רוצה להאמין, תאמין. אף אחד לא מונע ממך. זה שאתה מאמין לא נותן לך שום זכות לשפוט אנשים שלא מאמינים. זאת בחירה שלהםץ תן להם לחיות את החיים שלהם זה ליטרלי לא עיניינך
שואל השאלה:
^זה לאו דווקא חטאים. אני מדבר על תכלית. התכלית שלי היא לא רק 'לא לעשות חטאים' אלא לנצל את החיים בצורה הטובה ביותר
^זה לאו דווקא חטאים. אני מדבר על תכלית. התכלית שלי היא לא רק 'לא לעשות חטאים' אלא לנצל את החיים בצורה הטובה ביותר
להשאיר סימן חיובי ניראלי, גם אני חושב שזה קשה לא מבין מה הם עושים עם עצמם
אנונימי.
זה הולך ככה:"מי שמאמין לא מפחד"
לא "מי שלא מאמין לא מפחד"
זה הולך ככה:"מי שמאמין לא מפחד"
לא "מי שלא מאמין לא מפחד"
תכלס כמו בהמה.. אוכל ישן מת
אנונימית
מנגד אפשר לראות את זה כך שלמצוא תכלית לחייך בדבר שלא ניתן להוכיח זה פתטי. עוד דבר, פתטי זה אדם שמנסה להצדיק את האמונה שלו בכך שקורא לאמונה או חוסר אמונה של אחרים פתטיים.
זה לא נורע כמו שזה נשמע
פשוט לומדים מטעויות וחיים
פשוט לומדים מטעויות וחיים
אנונימית
שואל השאלה:
נשאל את זה ככה: מי ברא את העולם?
נשאל את זה ככה: מי ברא את העולם?
אלוקים.
ומי שלא מסכים עם זה טיפש.
לא טיפש כי אני מזלזל בו.
טיפש כי זה לא הגיוני שלא אלוקים יצר את העולם.
ומי שלא מסכים עם זה טיפש.
לא טיפש כי אני מזלזל בו.
טיפש כי זה לא הגיוני שלא אלוקים יצר את העולם.
^אף אחד לא באמת יודע
יש אנשים שבוחרים להאמין ויש אנשים שלא
אני מעדיפה להתמקד במה שאני יודעת
יש אנשים שבוחרים להאמין ויש אנשים שלא
אני מעדיפה להתמקד במה שאני יודעת
אנונימית
שואל השאלה:
אם הייתי מראה לכם ספר והייתי אומר לכם שעבר כאן חתול, בעט בקופסת הדיו והוא נשפך בדיוק בצורת האותיות עד שזה יצר את הסיפור, לא הייתם מאמינים לי בלשון המעטה. אבל כשאומרים לכם שמפיצוץ נבראו מליוני המערכות המופלאות של הביאה, גוף האדם, הטבע, החלל ועוד ועוד, אתם מאמינים?? צריך להיות כסיל בשביל לא להבין שיש פה משהו מעבר. קוראים לו אלוקים.
אם הייתי מראה לכם ספר והייתי אומר לכם שעבר כאן חתול, בעט בקופסת הדיו והוא נשפך בדיוק בצורת האותיות עד שזה יצר את הסיפור, לא הייתם מאמינים לי בלשון המעטה. אבל כשאומרים לכם שמפיצוץ נבראו מליוני המערכות המופלאות של הביאה, גוף האדם, הטבע, החלל ועוד ועוד, אתם מאמינים?? צריך להיות כסיל בשביל לא להבין שיש פה משהו מעבר. קוראים לו אלוקים.
שואל השאלה:
*בריאה
*בריאה
צודק בהחלט^^
אז... מי ברא את אלוקים?
אנונימית
מה זה משנה מי ברא את העולם. אתה יכול לשאול כל דת מי ברא את העולם וכל אחד יענה לפי האל שלו. אנשים שלא מאמינים יסבירו את זה עם המדע
^בדיוק
אנונימית
שואל השאלה:
רק דברים חומריים (בעלי גוף, צורה, גודל וכו') צריכים בורא שיברא אותם - בגלל שהם חומריים.
אך אלוקים, אשר יצר את כל היקום האדיר שאנו רואים ושולט בו, ודאי איננו חומרי. הוא מעבר לטבע, אינסופי, ומובן שאיננו מסוגלים להבינו, שכן אנו עצמנו יצורים חומריים שנמצאים בתוך העולם. גם המדע מוגבל רק לחקר העולם החומרי.
רק דברים חומריים (בעלי גוף, צורה, גודל וכו') צריכים בורא שיברא אותם - בגלל שהם חומריים.
אך אלוקים, אשר יצר את כל היקום האדיר שאנו רואים ושולט בו, ודאי איננו חומרי. הוא מעבר לטבע, אינסופי, ומובן שאיננו מסוגלים להבינו, שכן אנו עצמנו יצורים חומריים שנמצאים בתוך העולם. גם המדע מוגבל רק לחקר העולם החומרי.
אנונימית אני אסביר את זה ככה.
אנחנו ברואים, משמע נבראנו ע"י מישהו שהוא לא נברא, כי אחרת הוא גם היה נברא והוא לא היה יכול לברוא ברואים.
משמע, לכל ברוא יש בורא ולבורא אין בורא.
אנחנו ברואים, משמע נבראנו ע"י מישהו שהוא לא נברא, כי אחרת הוא גם היה נברא והוא לא היה יכול לברוא ברואים.
משמע, לכל ברוא יש בורא ולבורא אין בורא.
איזו התנגשות של מספר פלנטות? המפץ הגדול היא תאוריה שמתארת את התרחבות היקום בשניות הראשונות שלו. לא היו פלנטות אז, כי חומר ואנרגיה היו אפקטיבית אותו הדבר.
כל הקטע של היווצרות כוכבים וכו' לא קשור ישירות לתיאוריית המפץ הגדול. זו לא תאורייה מאחדת אלא הסבר ספציפי לדבר אחד. מטרת העל של מדענים בחקר חלל היא למצוא תאורייה מאחדת בין כל התאוריות שנמצאות. אבל המפץ הגדול בעצמו מדבר רק על ההתרחבות הקוסמית.
לשאלתך, הם חיים בשביל לחיות.
חלק ניהיליסטים יותר, חיים בשביל להנות כמה שיותר.
חלק אלטרואיסטים יותר, חיים בשביל לשפר את העולם לכולם.
חלק אגואיסטים יותר, חיים רק בשביל עצמם.
חלק סקרנים יותר, ורוצים לגלות עוד על העולם.
וחלק חיים פשוט כי למה לא?
כל הקטע של היווצרות כוכבים וכו' לא קשור ישירות לתיאוריית המפץ הגדול. זו לא תאורייה מאחדת אלא הסבר ספציפי לדבר אחד. מטרת העל של מדענים בחקר חלל היא למצוא תאורייה מאחדת בין כל התאוריות שנמצאות. אבל המפץ הגדול בעצמו מדבר רק על ההתרחבות הקוסמית.
לשאלתך, הם חיים בשביל לחיות.
חלק ניהיליסטים יותר, חיים בשביל להנות כמה שיותר.
חלק אלטרואיסטים יותר, חיים בשביל לשפר את העולם לכולם.
חלק אגואיסטים יותר, חיים רק בשביל עצמם.
חלק סקרנים יותר, ורוצים לגלות עוד על העולם.
וחלק חיים פשוט כי למה לא?
אנונימי
בסופו של דבר גם אם תסביר את זה עם האלים וגם עם המדע מה שיהיה משותף זה שפעם היה ריק, ועכשיו יש הרבה. עכשיו מכאן זה תלוי איך את מסביר את זה
איש איש באמונתו יחיה:/
אנונימית
המשפט לא הולך ככה^
הפסוק הוא "צדיק באמונתו יחיה"
הפסוק הוא "צדיק באמונתו יחיה"
יש שני משפטים...
אנונימית
שואל השאלה:
אמונה במהותה אינה ניתנת להוכחות אימפריות. מאמינים באלוקים לא בגלל ההוכחות! תנסה לומר לי מי יצר את המפץ הגדול? גם אם מתישהו המדע יצליח לענות על השאלה הזאת הוא יגיע שוב לשאלה מי יצר את מה שיצר מפץ הגדול וכך עד אין סוף עד שהמדע יודה שיש מישהו או משהו שמעולם לא נולד או נוצר, אלא היה תמיד שהוא סיבה להכל. וכאן הגענו לאלוקים.
אמונה במהותה אינה ניתנת להוכחות אימפריות. מאמינים באלוקים לא בגלל ההוכחות! תנסה לומר לי מי יצר את המפץ הגדול? גם אם מתישהו המדע יצליח לענות על השאלה הזאת הוא יגיע שוב לשאלה מי יצר את מה שיצר מפץ הגדול וכך עד אין סוף עד שהמדע יודה שיש מישהו או משהו שמעולם לא נולד או נוצר, אלא היה תמיד שהוא סיבה להכל. וכאן הגענו לאלוקים.
המדע לא יודע ולא יכול לדעת כרגע מה היה לפני המפץ הגדול, הוא פשוט יודע שהוא היה מאחר וחוקי הפיזיקה שלנו לא עובדים בזמן לפני השניות הראשונות.
ואכן מאמינים לא בגלל הוכחות. זה משהו על טבעי. הוא לא דורש הוכחות כדי להיות קיים בשביל אנשים שרוצים שהוא יהיה קיים.
אבל כמו שאלים רבים איבדו מהרלוונטיות שלהם מאחר ועם הזמן הצלחנו להסביר יותר ויותר דברים בשיטה המדעית. העל טבעי לא מוכרח להיות חלק מהמציאות.
הוא יכול להיות? כן. הכל יכול להיות, אולי מסתובבים חייזרים לידינו ואנחנו לא יודעים. או רוחות רפאים, או שדים, או מלאכים.
הוא מוכרח להיות? לא כי אני יכול להמשיך בחיי גם אם החייזרים האלו מסתובבים לידי ולא עושים כלום.
הוא מוכרח להיות כדי להבין את החיים? לא ממש. בינתיים אנחנו יחסית מצליחים להסביר את היקום בדרכים מחקריות והמדע הוא לא סטטי אז עם הזמן נבין יותר.
לגבי המשמעות הנובעת מהאמונה האברהמית,
אתה רוצה
שאני
אגיד תודה על זה שיש יצור על טבעי,
שמחליט מי יוולד ואיך, ולכן אני צריך להודות לו שגרם לי להוולד?
בעוד באותה המידה הוא מחליט ליצור ילדים עם מומים בלידה.
ונותן פרסים למי שמוכן להיות עבד טוב שלו
ומעניש בחומרה מי שלא רוצה להיות עבד שלו?
בעיניי זה נשמע יצור נוראי, יותר גרוע ממעבידי העבדים בכל ההיסטוריה האנושית. זה הסדיזם האולטמטיבי, 'אתה תהיה טוב אליי? תקבל פרסים, אתה תהיה רע אליי? אתה תקבל תסמונת סטוקהולם ולא תוכל למות אפילו'
אני לא מזוכיסט, אני לא שונא בני אדם, ואני לא רוצה להיות עבד.
ואכן מאמינים לא בגלל הוכחות. זה משהו על טבעי. הוא לא דורש הוכחות כדי להיות קיים בשביל אנשים שרוצים שהוא יהיה קיים.
אבל כמו שאלים רבים איבדו מהרלוונטיות שלהם מאחר ועם הזמן הצלחנו להסביר יותר ויותר דברים בשיטה המדעית. העל טבעי לא מוכרח להיות חלק מהמציאות.
הוא יכול להיות? כן. הכל יכול להיות, אולי מסתובבים חייזרים לידינו ואנחנו לא יודעים. או רוחות רפאים, או שדים, או מלאכים.
הוא מוכרח להיות? לא כי אני יכול להמשיך בחיי גם אם החייזרים האלו מסתובבים לידי ולא עושים כלום.
הוא מוכרח להיות כדי להבין את החיים? לא ממש. בינתיים אנחנו יחסית מצליחים להסביר את היקום בדרכים מחקריות והמדע הוא לא סטטי אז עם הזמן נבין יותר.
לגבי המשמעות הנובעת מהאמונה האברהמית,
אתה רוצה
שאני
אגיד תודה על זה שיש יצור על טבעי,
שמחליט מי יוולד ואיך, ולכן אני צריך להודות לו שגרם לי להוולד?
בעוד באותה המידה הוא מחליט ליצור ילדים עם מומים בלידה.
ונותן פרסים למי שמוכן להיות עבד טוב שלו
ומעניש בחומרה מי שלא רוצה להיות עבד שלו?
בעיניי זה נשמע יצור נוראי, יותר גרוע ממעבידי העבדים בכל ההיסטוריה האנושית. זה הסדיזם האולטמטיבי, 'אתה תהיה טוב אליי? תקבל פרסים, אתה תהיה רע אליי? אתה תקבל תסמונת סטוקהולם ולא תוכל למות אפילו'
אני לא מזוכיסט, אני לא שונא בני אדם, ואני לא רוצה להיות עבד.
אנונימי
זה מה שהתנ"ך והדתיים ששמעתי מנסים להעביר אבל,
זו כל הפואנטה שלי,
זה או שאתה חטאת והילדים שלך יסבלו כל חייהם פשוט כי הם הילדים שלך ואלוהים החליט שאתה חרא וזה עובר במשפחה, מה שנקרא בספר מאוחר יותר "אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה"
או, שלפי מסבירי השואה הדתיים, אלוהים החליט שהיהודי הזה חרא, והזה חרא, והזה חרא אז הוא מביא אויב שמענה את כל היהודים לרמה שמיליונים מהם מתים כדי שידעו טוב טוב מה קורה למי שהולך נגד המעביד שלהם.
בקיצור עונש קבוצתי.
בחייאת איך המשמעות הזו הגיונית בעינייך. איך זה מה שגורם לך לרצות לחיות.
זו כל הפואנטה שלי,
זה או שאתה חטאת והילדים שלך יסבלו כל חייהם פשוט כי הם הילדים שלך ואלוהים החליט שאתה חרא וזה עובר במשפחה, מה שנקרא בספר מאוחר יותר "אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה"
או, שלפי מסבירי השואה הדתיים, אלוהים החליט שהיהודי הזה חרא, והזה חרא, והזה חרא אז הוא מביא אויב שמענה את כל היהודים לרמה שמיליונים מהם מתים כדי שידעו טוב טוב מה קורה למי שהולך נגד המעביד שלהם.
בקיצור עונש קבוצתי.
בחייאת איך המשמעות הזו הגיונית בעינייך. איך זה מה שגורם לך לרצות לחיות.
אנונימי
אה כן. רצח-עם ממש מזרים לי את הדם בורידים 3>
היי,
אני אגנוסטית, משמע לא מאמינה לא במדע ולא באלוהים.
הגישה שלי היא לא להאמין לשום דבר שאינו מוצק ולא ניתן להוכיח אותו באופן חד משמעי (שזה בעצם רוב הדברים בעולם חח), כמו אלוהים או המפץ הגדול.
שאלת מה התכלית בחיים של אדם שלא מאמין באלוהים- כל אחד מוצא את התכלית שלו אבל רוב האנשים פשוט חיים בשביל אושר, עשייה למען הטוב ופשוט לחיות חיים מאושרים.
מקווה שהבנת ואיש איש באמונתו יחיה;)
אני אגנוסטית, משמע לא מאמינה לא במדע ולא באלוהים.
הגישה שלי היא לא להאמין לשום דבר שאינו מוצק ולא ניתן להוכיח אותו באופן חד משמעי (שזה בעצם רוב הדברים בעולם חח), כמו אלוהים או המפץ הגדול.
שאלת מה התכלית בחיים של אדם שלא מאמין באלוהים- כל אחד מוצא את התכלית שלו אבל רוב האנשים פשוט חיים בשביל אושר, עשייה למען הטוב ופשוט לחיות חיים מאושרים.
מקווה שהבנת ואיש איש באמונתו יחיה;)
אנונימית
אחי, אובייקטיבית, מסבירי שואה דתיים אומרים,
יהודים חטאו - אלוהים הביא את הנאצים כדי ללמד יהודים לא לחטוא - יהודים לא חוטאים יותר.
עזוב רק שואה,
הוא הביא זרים להרוס את בית המקדש ולרצוח עוד יהודים פעמיים לפחות, במקום לעשות משהו רחום וחנון.
איך אתה יכול להסביר לי את זה בצורה של סבא רחום וחמוד זקן שדואג לילדים שלו? איך אתה יכול לגרום לדבר ה"יפהפה" למעלה להיות עוד יותר פואטי?
יהודים חטאו - אלוהים הביא את הנאצים כדי ללמד יהודים לא לחטוא - יהודים לא חוטאים יותר.
עזוב רק שואה,
הוא הביא זרים להרוס את בית המקדש ולרצוח עוד יהודים פעמיים לפחות, במקום לעשות משהו רחום וחנון.
איך אתה יכול להסביר לי את זה בצורה של סבא רחום וחמוד זקן שדואג לילדים שלו? איך אתה יכול לגרום לדבר ה"יפהפה" למעלה להיות עוד יותר פואטי?
אנונימי
איכ אתם מגעילים אותי כן המטרה שלי בחיים היא להנות אחי אני רוצה לבנות משפחה מאושרת להתפתח בתחומים שאני אוהב להגשים חלומות לחייך לחוות קשיים אז מה אם אני לא מאמין במישהו ספציפי אז מה?
שואל השאלה:
^^^אם את מאמינה רק במה שאת רואה, את מאמינה שיש לך מוח?
^^^אם את מאמינה רק במה שאת רואה, את מאמינה שיש לך מוח?
עיצוב בקליק,
כן אני יכולה להוכיח את זה בקלות.
ותקרא על התיאוריות של רנה דאקרט ופירון.
כן אני יכולה להוכיח את זה בקלות.
ותקרא על התיאוריות של רנה דאקרט ופירון.
אנונימית
'הרי מה קרה 2000 שנה שלא נמאס לו מהם ועכשיו כן?'
ובדיוק מכאן עולות עוד שאלות,
אם כביכול 2000 שנה הוא לא עזב אותם,
איך מסבירים את קיום השואה בנוכחותו?
לי עולות רק האופציות:
אלוהים אף פעם לא התערב בחיי היהודים מלכתחילה אז כל דבר שמייחסים לו, לא קשור אליו בכלל. הוא פשוט יצור שהוביל לכך שיש יקום.
אלוהים היה מתערב במציאות בחיי היהודים אבל הוא נטש את הקבוצה האתנית היהודית(מאמינים ולא מאמינים יחד)- או לפחות את היהודים האשכנזים - מתישהו לפני השואה ובגלל זה ההשפעה שלו על המציאות הייתה חסרה בזמן השואה,
אלוהים לא כל יכול כי כמות ההשפעה שלו על האירוע באירופה הייתה נמוכה יחסית אם מסתכלים רק על היהודים(לא כל היהודים מתו והנאצים הפסידו בסוף)
אלוהים כעס על היהודים, אז הוא החליט להעניש אותם באמצעות הנאצים ואז הוא מעביד עבדים רשע - לא מתנגש עם נטישת האשכנזים כי הדתיים אומרים שהיהודים הספרדים לא נפגעו מאחר והם היו מאמינים הדוקים,
אבל תכלס, אני לא רואה הסבר שהופך אותו לנחמד, אם אתה מוצא כזה, אשמח לראות.
הדבר היחיד שאני יכול לדמיין זה שהוא הלך להלחם בשדים מיקום אחר באותו הזמן אז לא יכול היה להסתכל לכיוון היהודים באירופה במשך כמה שנים. ואז זה כבר אומר שהוא לא היצור היחיד "מחוץ" ליקום, וזה רק מגדיל את הבעיה של מה "מחוץ" ליקום.
ובדיוק מכאן עולות עוד שאלות,
אם כביכול 2000 שנה הוא לא עזב אותם,
איך מסבירים את קיום השואה בנוכחותו?
לי עולות רק האופציות:
אלוהים אף פעם לא התערב בחיי היהודים מלכתחילה אז כל דבר שמייחסים לו, לא קשור אליו בכלל. הוא פשוט יצור שהוביל לכך שיש יקום.
אלוהים היה מתערב במציאות בחיי היהודים אבל הוא נטש את הקבוצה האתנית היהודית(מאמינים ולא מאמינים יחד)- או לפחות את היהודים האשכנזים - מתישהו לפני השואה ובגלל זה ההשפעה שלו על המציאות הייתה חסרה בזמן השואה,
אלוהים לא כל יכול כי כמות ההשפעה שלו על האירוע באירופה הייתה נמוכה יחסית אם מסתכלים רק על היהודים(לא כל היהודים מתו והנאצים הפסידו בסוף)
אלוהים כעס על היהודים, אז הוא החליט להעניש אותם באמצעות הנאצים ואז הוא מעביד עבדים רשע - לא מתנגש עם נטישת האשכנזים כי הדתיים אומרים שהיהודים הספרדים לא נפגעו מאחר והם היו מאמינים הדוקים,
אבל תכלס, אני לא רואה הסבר שהופך אותו לנחמד, אם אתה מוצא כזה, אשמח לראות.
הדבר היחיד שאני יכול לדמיין זה שהוא הלך להלחם בשדים מיקום אחר באותו הזמן אז לא יכול היה להסתכל לכיוון היהודים באירופה במשך כמה שנים. ואז זה כבר אומר שהוא לא היצור היחיד "מחוץ" ליקום, וזה רק מגדיל את הבעיה של מה "מחוץ" ליקום.
אנונימי
אוקיי קראתי את ההסבר שלך עם ה"ניתוח", אחי, זה לא ממש הופך אותו לנחמד רחמן וחנון, היינו יכולים לחיות עם הגרמנים הרבה זמן ובכיף אם היטלר לא היה עולה לשלטון, הסבר בעייתי.
תראה אותם עכשיו, אנגלה מרקל והכל.
אבל אני אכן לא תאולוג,
בכל מקרה לא משכנע שזו משמעות טובה לחיות עבורה..
תראה אותם עכשיו, אנגלה מרקל והכל.
אבל אני אכן לא תאולוג,
בכל מקרה לא משכנע שזו משמעות טובה לחיות עבורה..
אנונימי
ולגבי הלפרק אותם כדי להרכיב מחדש, שוב, זה לא נשמע מאוד נחמד, בתור יצור שיודע שהוא המודל לדוגמא שלהם, הוא היה יכול לגרום להם להפסיק לריב בצורה אחרת, בתור יצור כל יכול זה אמור להיות ממש קל בשבילו לגרום לאנשים להאמין שהם צריכים להשלים אחד עם השני כי זה מה שהוא רוצה וחושב שיגרום להם להיות הגרסא הטובה ביותר של עצמם. הוא היה יכול לעשות עמודי עשן, לחצות ימים, לעשות 10 מכות במצרים ועוד דברים מדהימים, למה הוא לא עשה משהו כזה שוב כשהוא יודע שאנחנו מתים על דברים כאלו?
כל ה'עובדות' על אלוהים לא מסתדרות ביחד בהסברים האלו.
ואם אתה מכניס את הקונספט של 'אלוהים יכול לטעות' לתמונה אז בכלל הכל מתבלבל.
כל ה'עובדות' על אלוהים לא מסתדרות ביחד בהסברים האלו.
ואם אתה מכניס את הקונספט של 'אלוהים יכול לטעות' לתמונה אז בכלל הכל מתבלבל.
אנונימי
אתה אומר שאני ילד קטן, כשאני בסה"כ משתמש בלוגיקה פשוטה כדי להסיק מסקנות?
הוא פאקינג יצור כל יכול,
למה השמדה המונית ולא mass teleport?
למה להרוג את רוב היהודים היה הפתרון שלו?
הוא מנסה לגרום ליהודים לקבל לגיטמציה? הוא אמור להיות האל העליון של הכוכב, הוא אמור לגרום לכל הגויים להיות כפופים ליהודים? למה שיהודים יצטרכו לגיטמציה אם הוא החוק של העולם?
wtf אחי, לא אכפת לי אם אתה קורא לי ילד קטן כי אני לא מתיימר להגיד שאני לא(למרות שמבחינת גיל אני בן 22), אבל רציני איך אתה משכנע את עצמך שהדברים האלו הגיוניים לייצור שפאקינג יצר את היקום לפי הדת. זה הכל לא מסתדר אחד עם השני.
הוא פאקינג יצור כל יכול,
למה השמדה המונית ולא mass teleport?
למה להרוג את רוב היהודים היה הפתרון שלו?
הוא מנסה לגרום ליהודים לקבל לגיטמציה? הוא אמור להיות האל העליון של הכוכב, הוא אמור לגרום לכל הגויים להיות כפופים ליהודים? למה שיהודים יצטרכו לגיטמציה אם הוא החוק של העולם?
wtf אחי, לא אכפת לי אם אתה קורא לי ילד קטן כי אני לא מתיימר להגיד שאני לא(למרות שמבחינת גיל אני בן 22), אבל רציני איך אתה משכנע את עצמך שהדברים האלו הגיוניים לייצור שפאקינג יצר את היקום לפי הדת. זה הכל לא מסתדר אחד עם השני.
אנונימי
damn אחי, עזוב, הדיון הזה מיותר לגמרי,
אתה משתמש בהמון mental gymnastics כדי להגיד שהתוכנית שלו כל כך מסובכת, כשהוא בסך הכל מנסה להגיע למטרה שהיא ממש קלה בשביל יצור כל יכול ובלתי מוגבל.
שום דבר ברצף הפעולות שלו או התוצאות שלו הגיוני בעיניי, ולהגיד שזה תוכנית מסובכת ורצף פעולות הגיוני זה חתיכת mental gymnastics מבחינתי ואין לי כוח להכנס לזה, כי כל מה שאמרת לא הגיוני בעיניי עד עכשיו.
הונסטלי, לא אכפת לי אם אתה מאמין בו או לא, אין לי שום בעיה איתך או עם מאמינים, אני בחיים לא אבין אתכם ואין לי שום בעיה זה, אבל הדיון הזה לא מתקדם לשום מקום וסתם גורם לי להתייאש אז אבקש ממך להפסיק את זה כאן.
אתה משתמש בהמון mental gymnastics כדי להגיד שהתוכנית שלו כל כך מסובכת, כשהוא בסך הכל מנסה להגיע למטרה שהיא ממש קלה בשביל יצור כל יכול ובלתי מוגבל.
שום דבר ברצף הפעולות שלו או התוצאות שלו הגיוני בעיניי, ולהגיד שזה תוכנית מסובכת ורצף פעולות הגיוני זה חתיכת mental gymnastics מבחינתי ואין לי כוח להכנס לזה, כי כל מה שאמרת לא הגיוני בעיניי עד עכשיו.
הונסטלי, לא אכפת לי אם אתה מאמין בו או לא, אין לי שום בעיה איתך או עם מאמינים, אני בחיים לא אבין אתכם ואין לי שום בעיה זה, אבל הדיון הזה לא מתקדם לשום מקום וסתם גורם לי להתייאש אז אבקש ממך להפסיק את זה כאן.
אנונימי
אוקיי הבנתי אותך קצת יותר טוב, אבל זה עדיין לא הגיוני בעיניי באותה מידה, אני מצטער, כאילו אם זה איך שאתה מבין את העולם זה סבבה בעיניי, אבל אני פשוט לא רוצה להסתכל על העולם בצורה כזו.
אנונימי
זה שאמר שהוא רוצה הוכחה לכך שאלוקים נחמד, זה שהוא מחיה כל רגע ורגע יצור כפוי טובה כמוך שמשקיע הרבה מאמץ רק בכדי להוכיח שזה שברא אותו הוא לא נחמד , כבר מראה על נחמדותו.
אנונימי
זה נשמע שאתה חושב שהמציאות היא לא דטרמיניסטית, אבל יש יצור עליון שמנסה לכוון את המציאות למטרות שלו בצורה מסויימת(שזה לא הכי מסתדר לי עם הכל-יכול של היהדות - כי הוא פועל בצורה שאנחנו לא מבינים או לפחות לא ברור לנו למה יצור כל-יכול יפעל בה, וזה שהוא יצר את היקום - כאילו זה נשמע כאילו יש יותר מדי משתנים אפילו בשבילו, אבל כמו שאמרת אתה לא יודע ולא מתיימר לדעת אז אני יכול להבין למה בערך אתה מתכוון),
ואני יותר חושב שהמציאות גם לא דטרמיניסטית אבל הכל אקראי בצורה יחסית. (כמובן שאם ירו בך אתמול אתה לא תתחיל לרוץ כנראה, אבל יש מידה מסויימת של אקראיות בעיניי)
אני די סקרן אם אתה נחשב יהודי? מונותאיסט אתה כנראה בטוח אבל אתה לא מדבר על היקום בצורה שראיתי מאמינים אחרים מדברים עליו, גם אני סקרן לגבי מה דעתך על חוקי התנ"ך, למשל איסור משכב זכר וכו', איך זה מסתדר בראיית עולמך של אל שמכוון לאיזושהי מציאות של העם היהודי, כאילו למה זה חלק חשוב מספיק להיות בספר למרות שהם אחוז ממש קטן מהאוכלוסייה?
ואני יותר חושב שהמציאות גם לא דטרמיניסטית אבל הכל אקראי בצורה יחסית. (כמובן שאם ירו בך אתמול אתה לא תתחיל לרוץ כנראה, אבל יש מידה מסויימת של אקראיות בעיניי)
אני די סקרן אם אתה נחשב יהודי? מונותאיסט אתה כנראה בטוח אבל אתה לא מדבר על היקום בצורה שראיתי מאמינים אחרים מדברים עליו, גם אני סקרן לגבי מה דעתך על חוקי התנ"ך, למשל איסור משכב זכר וכו', איך זה מסתדר בראיית עולמך של אל שמכוון לאיזושהי מציאות של העם היהודי, כאילו למה זה חלק חשוב מספיק להיות בספר למרות שהם אחוז ממש קטן מהאוכלוסייה?
אנונימי
לאנונימי, הוא יכול היה לבחור בזרע אחר, הוא יכול היה להרוג אותי במשך 22 שנות חיי כמו שקרה ליהודים בשואה
ועוד איכשהו אני חי, אולי אני ואתה עוד חלק בתכנית האלוהית שלו, כמו שאומר סקרן01, ובעצם זה שאתה אומר שאני כפוי טובה זה נגד רצון האל שחושב שאני משום מה צריך לחיות?
תגיד לי באמת, בשביל מה הוא צריך אנשים כמוך שיגידו לי שאני כפוי טובה אם הוא לא רואה את הכפירה שלי כסיבה מספיק טובה להרוג אותי?
אתה אומר שהוא נחמד אליי כי הוא נותן לי לחיות? למה אני לא חושב כך?
ועוד איכשהו אני חי, אולי אני ואתה עוד חלק בתכנית האלוהית שלו, כמו שאומר סקרן01, ובעצם זה שאתה אומר שאני כפוי טובה זה נגד רצון האל שחושב שאני משום מה צריך לחיות?
תגיד לי באמת, בשביל מה הוא צריך אנשים כמוך שיגידו לי שאני כפוי טובה אם הוא לא רואה את הכפירה שלי כסיבה מספיק טובה להרוג אותי?
אתה אומר שהוא נחמד אליי כי הוא נותן לי לחיות? למה אני לא חושב כך?
אנונימי
אז לפי מה שאתה אומר, הוא מסדר את הקלפים לכל שחקן אבל השחקנים בוחרים את הקלף לשחק?
אני מניח שהתשובה לשאלה הבאה תהיה שאתה לא יודע, אבל למה הוא פועל כך? למה יצור כל-יכול לא מתערב יותר אם זה קל בשבילו לגרום לך לטוב ואתה אוהב אותו כל כך? האם הוא מגביל את עצמו כאילו? למה שהוא יעשה את זה?
ואיך זה גורם לך לרצות לחיות? אתה פשוט רוצה לבחור קלפים שיובילו אותך מהר יותר לגאולה?(למרות שלא הבנתי למה ואיך היא טובה יותר מהמציאות?)
אם כן למה מאמינים מסויימים מנסים להכריח אחרים לבחור קלפים שהם לא רוצים? האם זה רצון אלוהים? או שזה נגד רצון אלוהים שכאילו יוביל לתוצאה בכל מקרה?
ומדוע אתה חושב/מאמין שאי אפשר להסביר את המציאות בלעדיו?
אני מניח שהתשובה לשאלה הבאה תהיה שאתה לא יודע, אבל למה הוא פועל כך? למה יצור כל-יכול לא מתערב יותר אם זה קל בשבילו לגרום לך לטוב ואתה אוהב אותו כל כך? האם הוא מגביל את עצמו כאילו? למה שהוא יעשה את זה?
ואיך זה גורם לך לרצות לחיות? אתה פשוט רוצה לבחור קלפים שיובילו אותך מהר יותר לגאולה?(למרות שלא הבנתי למה ואיך היא טובה יותר מהמציאות?)
אם כן למה מאמינים מסויימים מנסים להכריח אחרים לבחור קלפים שהם לא רוצים? האם זה רצון אלוהים? או שזה נגד רצון אלוהים שכאילו יוביל לתוצאה בכל מקרה?
ומדוע אתה חושב/מאמין שאי אפשר להסביר את המציאות בלעדיו?
אנונימי
אבל כל זה אמת רק אם התנ"ך אמת, שהוא סוג של בעיה שאני לא מעוניין להכנס אלייה.
אם כך, למה אלוהים לא מתערב במציאות יותר כדי להסביר למה האמת שלו היא כמו שכתוב בחוקים שלו כביכול? הוא כל-יכול..
אם כך, למה אלוהים לא מתערב במציאות יותר כדי להסביר למה האמת שלו היא כמו שכתוב בחוקים שלו כביכול? הוא כל-יכול..
אנונימי
כאילו אם תסתכל על כל סיפורי התנ"ך אתה תראה המון ניסים, עמודי עשן, עננים, אש, מכות מצריים, להפוך מקל לנחש, לחצות ים,
למה הוא הפסיק את מדיניות שליחת המסרים הזו?
למה הוא הפסיק את מדיניות שליחת המסרים הזו?
אנונימי
"הפוך! הוא הכי מתערב בעולם
תתאר לך מצב שבו כל המציאות כולה מתנגדת לדבר אחד (למשל השואה - התנגדות ל קיומו של העם היהודי ) אבל למרות הכל בדיוק הדבר הזה קורה?
ועוד כל זה קורה בדרך הטבע על ידי בחירות אנושיות לגמרי שלפעמים מעורבים בהם נגיעות אישיות ןכדו'?
האם זה לא מדהים?
התערבות של אלהים - גדלותה היא שהיא דווקא בדרך הטבע ולא ביציאה מן סדר הטבע ( במובן הזה יציאת מצריים וקריעת ים סוף זה דבר קטן ופחות משמעותי מהקמת המדינה) ע"י ניסים."
על איזו התערבות מדובר? לא הבנתי..
ואם הוא כל-יכול וכל-יודע, למה הוא לא מסביר את החוקים שלו שוב? אם המטרה שלו היא נעלה כביכול, למה הוא לא משתמש בסימנים שהשתמש בהם בעבר כדי להפסיק את הסטייה של היהודים בפרט ובני האדם בכלל מהחוקים שלו?
תתאר לך מצב שבו כל המציאות כולה מתנגדת לדבר אחד (למשל השואה - התנגדות ל קיומו של העם היהודי ) אבל למרות הכל בדיוק הדבר הזה קורה?
ועוד כל זה קורה בדרך הטבע על ידי בחירות אנושיות לגמרי שלפעמים מעורבים בהם נגיעות אישיות ןכדו'?
האם זה לא מדהים?
התערבות של אלהים - גדלותה היא שהיא דווקא בדרך הטבע ולא ביציאה מן סדר הטבע ( במובן הזה יציאת מצריים וקריעת ים סוף זה דבר קטן ופחות משמעותי מהקמת המדינה) ע"י ניסים."
על איזו התערבות מדובר? לא הבנתי..
ואם הוא כל-יכול וכל-יודע, למה הוא לא מסביר את החוקים שלו שוב? אם המטרה שלו היא נעלה כביכול, למה הוא לא משתמש בסימנים שהשתמש בהם בעבר כדי להפסיק את הסטייה של היהודים בפרט ובני האדם בכלל מהחוקים שלו?
אנונימי
לא מסכים עם הלוגיקה שלך,
כי אם במקום להעניש על חטא העגל, הוא היה מסביר להם בהתגלות לא לעשות את זה, הם כנראה לא היו עושים את זה, ממה שאני זוכר על חטא העגל- ואני לא- הם עשו את העגל בשבילו, אבל הוא לא אוהב פסלים.
זה לא חייב לעבוד קבוע,
גם אם זה עובד לחמש שנים, או ליום, איזה סיבה יש ליצור בעל תוכנית גדולה לא לעשות התגלות כל יום כדי להבטיח שהכל עובד כראוי?
אתה רוצה להגיד לי שהוא עצלן?
כי אם במקום להעניש על חטא העגל, הוא היה מסביר להם בהתגלות לא לעשות את זה, הם כנראה לא היו עושים את זה, ממה שאני זוכר על חטא העגל- ואני לא- הם עשו את העגל בשבילו, אבל הוא לא אוהב פסלים.
זה לא חייב לעבוד קבוע,
גם אם זה עובד לחמש שנים, או ליום, איזה סיבה יש ליצור בעל תוכנית גדולה לא לעשות התגלות כל יום כדי להבטיח שהכל עובד כראוי?
אתה רוצה להגיד לי שהוא עצלן?
אנונימי
אבל בית המקדש וקודש הקודשים הוא גם עצם מוחשי שהם עבדו אותו והקריבו עליו/לידו קורבנות אז מה ההבדל בעצם?
אנונימי
אבל שום דבר לא עובד בכל מקרה,
אז מה יש לו להפסיד?
אתה אומר שהתכנית שהוא עושה זה הדבר היחיד שחשוב בעולם, והכל סובב סביבה, וזה לא שווה מספיק כדי לרדת מהמשרד שלו למעלה לאלו שתחתיו להסביר שוואלה פישלתם(אולי בצורה רכה יותר חח) כך(פירוט) תוכלו לעשות טוב יותר? האם מנהל שלא אומר כלום כשהכל לא עובד הוא מנהל מצליח כאילו?
אז מה יש לו להפסיד?
אתה אומר שהתכנית שהוא עושה זה הדבר היחיד שחשוב בעולם, והכל סובב סביבה, וזה לא שווה מספיק כדי לרדת מהמשרד שלו למעלה לאלו שתחתיו להסביר שוואלה פישלתם(אולי בצורה רכה יותר חח) כך(פירוט) תוכלו לעשות טוב יותר? האם מנהל שלא אומר כלום כשהכל לא עובד הוא מנהל מצליח כאילו?
אנונימי
הדוגמא של המנקה היא לא דוגמה טובה בעיניי,
אז כמו שאמרנו, יש תוכנית מאוד גדולה בפועל כאילו,
והחברה רוצה לגרום לתוכנית להתגשם,
אבל בפועל, צוות הפיתוח והמרקטינג כושל כי אין כיוון מהמנהל כבר אלפי שנים, אז אנשים פורשים והולכים לעבוד במשרדים אחרים או שנהיים חסרי עבודה, אז התפוקה יורדת, למרות שהכיוון שלה גם ככה לא ברור אפילו לעצמם והם נאבקים על להסביר הוראות של לפני אלפי שנים עם המציאות של היום והמנהל עדיין לא מתערב? זה נשמע כמו מנהל כושל חבר.
אז כמו שאמרנו, יש תוכנית מאוד גדולה בפועל כאילו,
והחברה רוצה לגרום לתוכנית להתגשם,
אבל בפועל, צוות הפיתוח והמרקטינג כושל כי אין כיוון מהמנהל כבר אלפי שנים, אז אנשים פורשים והולכים לעבוד במשרדים אחרים או שנהיים חסרי עבודה, אז התפוקה יורדת, למרות שהכיוון שלה גם ככה לא ברור אפילו לעצמם והם נאבקים על להסביר הוראות של לפני אלפי שנים עם המציאות של היום והמנהל עדיין לא מתערב? זה נשמע כמו מנהל כושל חבר.
אנונימי
אבל המציאות לא יהודית?
יש את המוסלמים שעובדים אותו בצורה מסויימת
יש את הנוצרים שעובדים אותו בצורה אחרת
יש את היהודים שעובדים אותו בצורה אחרת,
(ויש כמובן דתות אחרות מאוד חזקות כמו בודהיסטים והינדואים וכו')
וכל אחת מהדתות האלו חלוקה בתוך עצמה ללא מעט זרמים שלא מסכימים אחד עם השני, אז איך זה מוביל לגאולה היהודית?
אתה אומר שהדרך לגאולה היא חילונית כאילו? כי רוב המדינות המתקדמות שאני רואה הן יותר חילוניות מלא. אני מבולבל.
יש את המוסלמים שעובדים אותו בצורה מסויימת
יש את הנוצרים שעובדים אותו בצורה אחרת
יש את היהודים שעובדים אותו בצורה אחרת,
(ויש כמובן דתות אחרות מאוד חזקות כמו בודהיסטים והינדואים וכו')
וכל אחת מהדתות האלו חלוקה בתוך עצמה ללא מעט זרמים שלא מסכימים אחד עם השני, אז איך זה מוביל לגאולה היהודית?
אתה אומר שהדרך לגאולה היא חילונית כאילו? כי רוב המדינות המתקדמות שאני רואה הן יותר חילוניות מלא. אני מבולבל.
אנונימי
אז הגענו שוב לשאלה של למה הוא לא מתערב כדי להפוך את הנוצרים המוסלמים האתאיסטים והשאר למאמינים של היהדות? למה הוא לא יורד אל העובדים שלו להסביר את הדרך הרוחנית?
מבחינת יהדות הניהול של אלוהים די כושל, כי המון עוזבים את הדת או עוברים לזרמים פחות מחמירים(אני מניח שיש גם לא מעט שחוזרים בתשובה אבל אין מולי מספרים, אני יודע רק שכמות האתאיסטים עולה)
אז אתה אומר לי שבעולם מתוקן, כולם אמורים להיות שמחים, אבל להטבים לא יכולים לשכב אחד עם השני? איך כולם יהיו שמחים אז? הם יהיו שמחים לוותר על עצמם ומה שמרגיש להם טוב?
גם העולם נהיה יותר טוב בזכות המדע והחקר המדעי, והרבה מאמינים הם נגד המדע או לפחות חלקים בו, אז האם הדת עצמה הולכת נגד הגאולה שהיא כביכול מאחלת לה..?
אצל החרדים למשל, בחלק מסויים מהם רק הנשים עובדות, הגברים לומדים תורה, אז איך לשבת לקרוא את מה שקראו אלפי פעמים לפני זה מאיץ את הגאולה?
למה חילונים יותר אפקטיביים בלהגיע לגאולה?
מבחינת יהדות הניהול של אלוהים די כושל, כי המון עוזבים את הדת או עוברים לזרמים פחות מחמירים(אני מניח שיש גם לא מעט שחוזרים בתשובה אבל אין מולי מספרים, אני יודע רק שכמות האתאיסטים עולה)
אז אתה אומר לי שבעולם מתוקן, כולם אמורים להיות שמחים, אבל להטבים לא יכולים לשכב אחד עם השני? איך כולם יהיו שמחים אז? הם יהיו שמחים לוותר על עצמם ומה שמרגיש להם טוב?
גם העולם נהיה יותר טוב בזכות המדע והחקר המדעי, והרבה מאמינים הם נגד המדע או לפחות חלקים בו, אז האם הדת עצמה הולכת נגד הגאולה שהיא כביכול מאחלת לה..?
אצל החרדים למשל, בחלק מסויים מהם רק הנשים עובדות, הגברים לומדים תורה, אז איך לשבת לקרוא את מה שקראו אלפי פעמים לפני זה מאיץ את הגאולה?
למה חילונים יותר אפקטיביים בלהגיע לגאולה?
אנונימי
כן להרוויח כסף ולהנות זה מטרת החיים שלהם זה בדיוק אותו הדבר וזה אפילו יותר טוב מלחיות בגלל אמונה ולהשתעבד לאל אז לא אתם הפתטים מאותו סיבה זה לא עניין אותכם אז החלטת להאמין במשהו
(לא הסברתי את זה כל כך טוב תבינו אץ הפואנטה לבד)
(לא הסברתי את זה כל כך טוב תבינו אץ הפואנטה לבד)
אהממ, אתה אומר שאתה אורתודקסי, מאחר ואין לי מושג מה זה אומר בפועל(מצטער על הבורות), לאיזו הגדרה אתה יותר קרוב?
חרדי, דתי-לאומי, מסורתי? או שזה זרם בפני עצמו?
מצטער על הבורות שוב, תכלס, אתה נשמע מאוד פרוגרסיבי והייתי רוצה שכל המאמינים יהיו כמוך,
אם הגאולה שאתה רוצה להשיג באמת לא פוסלת בני אדם אז אני חושב שהזרם שלך אחלה.
וכן אני מסכים שמדע ללא מוסר יכול להיות רע(נאצים דוגמא טובה).
לגבי זה שמוסר בא רק מדת פחות(כאילו לא אמרת את זה נראה לי, זה סוג של השתמע לי אז רציתי להגיד שאני פחות מסכים עם זה, מאחר ולדעתי זה בטבע האדם להיות מוסרי לשבט(מסגרת חברתית שהוא משתייך אליה) שלו פחות או יותר, יש כאלו שפחות או בכלל לא כמובן, אבל גם בגרמניה הנאצית אחוז התמיכה של היטלר היה רק 30 אחוז, וגם התומכים שלו שלא היו חלק מהמפלגה כנראה לא ידעו על כל מה שקורה מאחורי הקלעים, כאילו יש הבדל בין לאסור על יהודי להכנס לפארק ולרצוח 6 מיליון יהודים)
בפולין היום גם יש איזורים שאסור ללהט"בים להכנס אליהם, ממניע דתי כנראה. די מצער שלא כל המאמינים נחמדים.
אני עדיין כנראה אמשיך להיות כופר כי למרות שאהבתי את הגרסה שלך למציאות זה עדיין לא קורץ אליי יותר מדי, אני עדיין חושב שהמציאות יותר אקראית מאשר מכוונת, אבל לפחות הסברת לי על הזרם שלך בדת וזה די מגניב ואני מודה לך מאוד על הזמן.
שוב מקווה שיותר מאמינים יהיו כמוך, אתה נשמע די אחלה יחסית לאחרים שראיתי..
חרדי, דתי-לאומי, מסורתי? או שזה זרם בפני עצמו?
מצטער על הבורות שוב, תכלס, אתה נשמע מאוד פרוגרסיבי והייתי רוצה שכל המאמינים יהיו כמוך,
אם הגאולה שאתה רוצה להשיג באמת לא פוסלת בני אדם אז אני חושב שהזרם שלך אחלה.
וכן אני מסכים שמדע ללא מוסר יכול להיות רע(נאצים דוגמא טובה).
לגבי זה שמוסר בא רק מדת פחות(כאילו לא אמרת את זה נראה לי, זה סוג של השתמע לי אז רציתי להגיד שאני פחות מסכים עם זה, מאחר ולדעתי זה בטבע האדם להיות מוסרי לשבט(מסגרת חברתית שהוא משתייך אליה) שלו פחות או יותר, יש כאלו שפחות או בכלל לא כמובן, אבל גם בגרמניה הנאצית אחוז התמיכה של היטלר היה רק 30 אחוז, וגם התומכים שלו שלא היו חלק מהמפלגה כנראה לא ידעו על כל מה שקורה מאחורי הקלעים, כאילו יש הבדל בין לאסור על יהודי להכנס לפארק ולרצוח 6 מיליון יהודים)
בפולין היום גם יש איזורים שאסור ללהט"בים להכנס אליהם, ממניע דתי כנראה. די מצער שלא כל המאמינים נחמדים.
אני עדיין כנראה אמשיך להיות כופר כי למרות שאהבתי את הגרסה שלך למציאות זה עדיין לא קורץ אליי יותר מדי, אני עדיין חושב שהמציאות יותר אקראית מאשר מכוונת, אבל לפחות הסברת לי על הזרם שלך בדת וזה די מגניב ואני מודה לך מאוד על הזמן.
שוב מקווה שיותר מאמינים יהיו כמוך, אתה נשמע די אחלה יחסית לאחרים שראיתי..
אנונימי
אהמ אוקיי, תודה על ההבהרה :)
אנונימי
פשוט לעשות חיים באופן שבו אין שום דבר שמגביל אותך.
אבל מה אני יודעת אני בת 12
אבל מה אני יודעת אני בת 12
כל הוויכוח הזה מיותר אין שום אפשרות להחזיר בתשובה דרך האתר הזה
מי שרוצה תשובות לכל השאלות היעדרות בקיר ש
מי שרוצה תשובות לשאלות ביהדות שיפנה אלי בקיר שלי.
צודק. אבל גם אם נשב פה במשך 70 שנה לא מבין מה זה אלוקים
אני גם לא חושב שזה מיותר. גם אם לא השגת את התוצאה(ותכלס לא הייתה לי מטרה מלכתחילה סתם הייתי מתוסכל מהשאלה) הדיון הזה היה כיפי, ולמדתי להבין אותו ואת הזרם שלו בערך וכמו שהוא אמר, אתאיסטים עוזרים למאמינים להעמיק באמונה שלהם חח אז אני מניח שהוא גם לא הפסיד יותר מדי.
אנונימי
שואל השאלה:
התשובה ה100! תודה לכל המגיבים היה מעניין!
התשובה ה100! תודה לכל המגיבים היה מעניין!
הרבה פעמים משמעות בשביל אנשים זה אנשים אחרים
אל תכתיבי לאף אחד אם המשמעות שלו או התכלית שלו היא פתטית או לא. אני לא מאמינה בדת. אני מאמינה בדברים אחרים שנותנים לי משמעות. כל האנשים האהובים לי וכל הדברים שאני אוהבת לעשות. ואם חושבים טיפה יותר עמוק אז רואים שהחיים הם פשוט מלאים בהמון המון תכלית.