22 תשובות
תהנה, למה כ"כ משנה לך שאנשים מאמינים?
אני מסכים, אם אני חושב שהדת היא סרטן בגוף האנושות אבל אני לא מתבטא בחוסר כבוד כלפי דתיים או אומר להם לא להיות דתיים אז מה הבעיה עם זה?
לא מוכר עם המושג לגמרי, אנטי תאיסט אומר בעצם שאתה מתנגד לדת?
היא לגיטימית כל עוד אתה לא פוגע באחרים, המדינה הזו היא דתית ואנשים לא מקבלים דברים כאלה טוב אבל אני מקווה שבעתיד יהיה מקום לכל דת ואמונה
שואל השאלה:
^^^משנה לי בגלל שיש השפעה של הדת עליי אישית, למשל בכפייה דתית (יש עוד הרבה, זאת הדוגמה של הדבר שהכי משפיע עליי), וגם לדעתי העולם צריך להתקדם קדימה ולהשאיר אמונות כאלו בעבר.
אנונימי
שואל השאלה:
אני מכבד דתיים ומאמינים כמובן, אני פשוט מתנגד לעניין הזה וחושב שצריך להשאיר אותו בעבר, ולהתקדם הלאה. כמובן, אלה רק דעותיי, זה לא אומר שאני שאני אפגע במישהו או משהו מהסוג הזה, רק השקפה מסוימת על העולם האידיאלי שאני חושב שצריך להיות כאן בימינו.
אנונימי
זה מרידה בכבוד שמים. הקב"ה (ישתבח שמו לעד!) יש לו חיילים. אל תהיה מופתע שזה לא יבוא להם בטוב (אני אומר את זה בלשון מאוד עדינה, יכולתי להגיד משהו יותר חריף, אב ללא בא לי).

נ.ב. אם כבר, שאל את החברה מה בעיה בלהיות אנטי-אתאיסט (כמוני). זאת הגנה על כבוד שמים, ולאף אין זכות למנוע ממני את זה.
אנונימי
אומרים אתאיסט ולא אנטי-תאיסט
^לא, אנטי אתאיסט זה יותר אתאיסט שיוצא נגד הדת
להיות אנטי זה תמיד לא טוב, זה קיצוניות עיוורת. יש טוב ורע בכל ציבור וקבוצה של אנשים, להכליל זה להיות עיוור לשינויים.
אתה יכול לשאול מה רע להיות אתאיסט, לא להאמין בזה ולחשוב שזה מיותר. ואז אענה שזה מבחינתי בורות, עיוורות או חוסר לימוד הגיוני.
שואל השאלה:
^אתה נער ישיבה, אפשר להבין את התשובה שלך, אבל אם אני חושב שהדת משפיעה עליי אישית לרעה ועל האנושות לרעה, זאת דעתי, למה זה רע? אני לא קיצוני בדעה הזאת, ולא אפגע באף אחד, אני גם לא מכליל, ולא אומר שהאנשים לא בסדר, אני אומר על ההשפעה הכוללת של דתות ואמונות באלים.
אנונימי
^^לא נכון. אנטי משמעותו נגד, אנטי-תאיזם זו פשוט עמדה שמנוגדת לדת. זהו, לא בהכרח קיצוני, ולא בהכרח כרוך בהכללה.
שואל השאלה
אז אתה פשוט אתאיסט. מה ההבדל?

ועל השאלה אם זה פוגע בעולם, זה כבר עניין של דעה.
אתאיסט הוא חסר דת, אנטי תאיסט מתנגד לדת. וכן זה עניין של דעה, ולדעתנו דת משפיעה לרעה על העולם
מיותר לציין שכמו שאתם רוצים שיקבלו אנשים אטאיסטים חסרי השכלה שחושבים שהעולם נעשה מעצמו וכל מיני שטויות כך אנשים מאמינים רוצים שיקבלו אותם
להיות אנטי טאיסט זאת לא דעה לגיטימית בכלל כמו שאתה לא רוצה שיהיו איתך אנטי אטאיסט.
אני יכול לשבת 24 שעות ברצף וללמד אותך על מדעים, ספרות, מוזיקה ואומנות, אז אל תקרא לי חסר השכלה, אני מציע לך להביט טוב במראה ולהסתכל על עצמך - כי בלי קשר לוויכוח בנושא אתאיזם או אמונה, בכל פעם שאתה רואה אתאיסט באתר הזה אתה עוצם את העיניים שלך ויורה, מקלל, מזלזל, התנהגות מזעזעת. במקום לראות וויכוח כזירה בה אתה חייב להשפיל את האויב שלך, אולי תנסה לפתוח את הראש מדי פעם? לנסות להקשיב ל"אויב" שלך? גם אם הדעה שלו מנוגדת לחלוטין לשלך. אתה טוען שאנחנו עיוורים אבל הטענות שלנו אפילו לא מעניינות אותך, אתה רק מחפש להחזיר ולהראות לנו שאנחנו טועים. אז מה הטעם? למה להתווכח עם אתאיסטים מלכתחילה? כשאדם נמצא במצב כזה, לא משנה אם הוא טועה או צודק, הוא לעולם לא יצליח להרחיב אופקים.
מי שחושב שהעולם נעשה מעצמו ומאמין לכל ואני מדגיש לכל התאוריה של דרווין מבחינתי הוא חסר השכלה
כי למי שיש הגיון בריא מבין שכמו שבעולם שום דבר לא נעשה מעצמו כך העולם עצמו אין שום סיבה שיעשה מעצמו
ולפי הביולוגיה עצמה הסיכויים שהעולם נעשה מעצמו הוא אפסי ואין לזה שום הגיון
וגם יש סברה הגיונית לומר שהמוטציות הם נעשו במכוון מאשר שלא במכוון
והאטאיסטים הם לא אוייבים הם תינוקות שנישבו
ומשהו אחרון איןלי שום דבר נגד האטאיסטים עצמם אני מסוגל ויכול להיות חבר של אחד כזה זה לא מפריע לי
מה שאני מזלזל זה על הדעה ולא על הבן אדם
אולי התבטאתי בצורה שאני מבזה אותם אבל זה לא כוונתי כוונתי היא לבזות את הדעה הזאת כי היא לא הגיונית
היום כימאים יודעים שההסתברות שהחיים יווצרו מעצמם היא אפסית, לא משנה כמה זמן אתה נותן להם, וזאת בהתבסס על הידע שלנו, שהוא מאוד מוגבל יחסית. אז כן - איך נוצרו החיים זו תעלומה גדולה בעיני המדע. אז מה? איך זה מחייב שמישהו ברא את החי? לפי הידע הנתון לנו, אין סיכוי שהחיים נוצרו מעצמם, אבל הידע שלנו בנושא זעום מדי בכדי להגיד בוודאות שהחיים לא יכלו להיווצר מעצמם, אנחנו לא יודעים מה יכול היה להתרחש לפני מאות מיליוני שנים. למעשה, אנחנו לא יודעים כלום. הידע שיש לאנושות, בכל נושא - הוא כגרגר חול ביחס לכמות המידע שהיקום מציע. אבל לצורך העניין, אפילו שאין לנו שום בסיס או ידע לתמוך בה, נניח הנחה טיפשית שההסתברות שהחיים נוצרו מעצמם היא אפס. האופציה שנותרה היא שמישהו יצר אותם. איך אפשר להסיק שזה בהכרח האלוהים שלנו, היהודים? יש כל כך הרבה אופציות שונות, ולכולן יש את אותו מספר של הוכחות - 0. והוכחה היא לא טיעון מעורפל ולוקה בחסר עם זינוק לוגי אדיר כמו "אם אלוהים לא קיים, אז למה כתוב בספר בן אלפי שנים שכל העם היה במעמד הר סיני?", אני מדבר על הוכחה קונקרטית, לא חייב אפילו הוכחה כמו לראות את אלוהים במו עיניי, או נס בלתי אפשרי או משהו, רק הוכחה, טיעון לוגי שמשמעותו: אלוהים קיים ב-100%. או לפחות קרוב לזה. אני מגדיר את עצמי כאתאיסט בגלל שאני מבחינתי יהודי כי אני חלק מהעם היהודי, אבל אין לי דת (כי אני לא מקיים את המנהגים הדתיים ולא מאמין בדת), וזו המשמעות של אתאיזם, חוסר דת. באופן כללי אני לא שולל את קיומו של אלוהים, פשוט שולל את קיומו ב-100% של אלוהים. הסיבה שבגללה אני אנטי-תאיסט (משמעותו מתנגד לדת כקונספט, לא להתבלבל בהגדרה) היא שבין אם אלוהים קיים ובין אם לא, אני לא יכול לדעת את זה, ובלי קשר לסוגיית קיומו של אלוהים - הדת מושכת את האנושות אחורה. שפיכות דמים, בורות משוועת, רק זוועות, שום דבר טוב הדת לא מביאה עלינו. בגלל הדת, אנשים מתנגדים למדע, שלו יש את הפוטנציאל לקדם את האנושות, אנשים מתעקשים להתנהל כפי שהתנהלו לפני מאות ואלפי שנים, ומוכנים להקריב את חייהם בשביל ערכים עתיקים שלא אמורה להיות להם משמעות היום. אחד הערכים הכי חשובים בדת הוא קיבעון, לא לשנות שום דבר, הכל צריך להיות בדרך מסוימת ויהי מה. לכן, באופן טבעי, הכרכרה שהיא האנושות שואפת לנוסע קדימה, כי הסוסים שהם המדע והסקרנות מושכים אותה קדימה, אבל הדת היא סוס עקשן שיושב ולא רוצה לזוז. לכן, אני לא יודע אם אלוהים קיים או לא, אבל לא שווה להניח שהוא כן קיים, כי הדת היא אחד הדברים שגרמו להכי הרבה סבל אנושי, ואחד הדברים שעיכבו את הקדמה מאז ומתמיד.
הייתי שמחה אם מראש היינו מגיעים לעולם נטול דתות אבל מצד שני, לפעמים הן מאוד מועילות. למרות שממי יודע איך העולם היה נראה בלעדיהן. עכשיו כבר מאוחר מידי להתנגד לדת כלשהי ומיותר להשקיע מאמץ בלהתנגד בצורה הזו
יאיר
אבל זה לא לכיוון הזה. כי לא דיברנו על החיים בלבד, דיברנו על העולם. והמדע הוכיח שסדר לא יכול להיווצר לבד (שאיפה לאי-סדר).
וזה גם מעולפ לא היה מסתבר לאף אדם בעולם לחשוב שכיסא יווצר לבד על הירח, גם אם תספר לו על התנגשות מטאורים הדרגתית. אז ברור שכוכב לכת שיוצאים ממנו דברים מסובכים בהרבה, לא הגיוני שהוא יווצר לבד.

הוכחת העדות היא דבר מאוד מוכח, שיש לכם תירוצים קלושים עליו שגם כן נדחו כבר לפני שנים. (ראה קישור).

אתה מדבר מבורות.
היהדות מאז ומעולם עודדה חקירה ומחשבה, עובדה שאנחנו העם החכם בעולם (פרסי נובל ופיתוחים...), ויש לנו אלפי ספרים על כל נושא ביהדות, ומדקדקים על כל אות בתורה. מחשבה ובחירה חופשית זה חשוב מאוד.
רק שבימינו ילדים עצלנים כמוכם כנראה מעולם לא חיפשו, כי רבנים לפני 1000 שנה ענו לך כבר על השאלות.

עוד דבר, היהדות בניגוד לדתות אחרות, לא ניסתה לפגוע בעמים אחרים ללא סיבה, ותמיד מציעים שלום לפני שמתקיפים.


אתה גם ממש גזען. האנשים הכי אלימים בהיסטוריה האנושית (כלומר אלה שגרמו לכל שפיכות הדם ההמונית בלי כל הצדקה מוסרית/רצח עם מכוון) היו אתאיסטים חסרי דת ו/או כאלה שהתנגדו לכל רעיון של דת
למשל.
היטלר.
סטאלין.
יוליוס קיסר.
נפוליאון בונפרטה.
גינגס חאן
מאו זה דונג
אטליה ההוני....
(הרשימה לא נגמרת)
אז הנסיון האומלל להציג את רעיון הדת כדבר אוטומטית אלים - הוא שקר ביסודו
יאיר^
ראשית אגיב לך שאתה אמרת שאין שום הסתברות שהיקום נברא מעצמו אז איך אתה יכול להגיד שאין אלוקים?? אני לא מבין את ההגיון שלך?? שוב אתה אמרת שאין שום הסתברות שהעולם נברא מעצמו אז איך ההסבר ההכי פשוט שיש אלוקים לא יכול להיות הגיוני????
שנית אתה שומע מה שפיך מדבר??? שהדת הופכת את האנושות אחורה?? שהדת מובילה לשפיכות דמים??? בורות משוועת??? רק זוועות??? ששום דבר טוב הדת לא נותנת???
אני פשוט בהלם ממך!!!!
אנשים מהערב רב מדברים כמוך!!
(אני אתייחס לחלק השני של ההודעה בהמשך)
ראשית תלמד משהו מהתורה מהחכמה האין סופית של התנך ושל התלמוד ואז תפתח את הפה המסריח שלך!!!!!
אם אינך יודע הרמבם (זו רק דוגמא) הוא היה חכם גדול והוא היה חכם ענק, וכמוהו היו עוד הרבה מאוד חכמים כאילו, החזון איש הגרא הקדוש וכו, אין לי עניין למנות עכשיו את החכמים היהודים, אפילו איינשטיין היה יהודי מי שהמציא את החשמל ומי שהמציא את פצצת האטום היה יהודי אז איך אתה מסוגל לנבל את הפה בצורה כזאת ולדבר בצורה שטותית כזאת????
אם כבר אם היית יודע מה קורה בעולם עם האליטות שרוצים רק שילטון שהם אינם יהודים הם מראים לך בדיוק מה מי שאינו יהודי מסוגל לעשות!!!
הגרמנים הם מראים לך על מי שאינו יהודי מסוגל לעשות!!!
אז תעשה לי טובה לפני שאתה מוציא כאלה שטויות מפיך תבגוק את הנושא ואז תגיד את דעתך!!!
לגבי שאר שטויותך שאתה כותב אני אתייחס כרגע
ראשית אגיד שללמוד מהבורא את העולם שלנו זה החכמה האין סופית שאנחנו יכולים לקבל במקום אנשים מוגבלים (בהבנה שאנשים אינם יכולים לעשות הכל הם מוגבלים בסופו של דבר) שהם מגלים דברים שכבר בתורה היה כתוב , אנחנו לומדים מהמקור ממי שברא את העולם והספר שהוא נתן לנו לא מוגבל ואגלה לך שאפילו באותיות עצמם יש סודות ואלוקים ברא את העולם באותיות כן כן!!! ורק שתדע שיש ספר ששמו ספר בשם ספר יצירה שאיתו אפשר לבראות אנשים, שמעת על הגולם מפראג??? איך אתה מסוגל להגיד כאלה שטויות אני פשוט בהההההלםםםםם!!!!!!
אז לידיעתך למדע אין שום אפשרות לקדם את האנשות!! מה בזה שיש לנו את החללית וכל מיני טכנולוגיות זה מקדם אותנו?? לאן??לעוד יותר נוחיות?? ואגב כתוב שהשם יוליך אותנו על כנפי נשרים שאת זה כתבו לפני אלפי שנים מה ההסבר שלך לזה שידעו לפני אלפי שנים שיהיו מטוסים?? זה לא מראה על חכמה אלוקית???
והסיבה שהערכים של היהדות היא קיבעון כמו שאתה אומר היא מאוד פשוטה כי אי אפשר לשנות חכמה אלוקית אז חייב שיהיה בה קיבעון, אגרבה אם לא היה בה קיבעון זה היה מראה על דבר שהוא פייק!!
למשל בדתות האחרות אין קיבעון שזה מראה על שקר אחד גדול!!!!
ומאיפה אתה מביא את המונח שהיהדות מתנגדת למדע?? במה היא מתנגדת בדיוק???
ואדרבה היהדות היא זו שמקדמת את האנשות היא מקדמת אותנו לבוראנו ואנחנו אלה החכמים הגדולים שלומדים את הלכמה האין סופית שתאמין לי שהמגע יקח להם שנים על גבי שנים לגלות מה שכתוב בתורה
אתאיסטים זה לא רע בכלל
נסיך האתאיסטים, לא נכון. אפיקורסות - זה שער ה-50 של הטומאה.
אנונימי