57 תשובות
תיתייחסי ל-x כלא קיים אבל תכתבי אותו בתוצאה ככה פותרים תרגילים כאלו אין איך להסביר
אנונימית
5x+5=10
5x=10-5
5x=5
x=5
אם אני לא טועה ככה הייתי עושה
5x=10-5
5x=5
x=5
אם אני לא טועה ככה הייתי עושה
את מעבירה את החמש הרגיל לעשר
ואז יוצא שחמש איקס שווה לחמש
כלומר איקס שווה 1
אני לא בטוחה שתביני כי אני לא יודעת את הרמה ויכול להיות שההסבר לא מספיק מובן כי את לא מבינה את הבסיס בסיס
ואז יוצא שחמש איקס שווה לחמש
כלומר איקס שווה 1
אני לא בטוחה שתביני כי אני לא יודעת את הרמה ויכול להיות שההסבר לא מספיק מובן כי את לא מבינה את הבסיס בסיס
את צריכה להעביר את המספר אגף ולבודד את הנעלם ואז לחלק את שניהם במספר של הנעלם לדוגמא אם זה 4x אז תחלקי ב4 גם את הנעלם וגם את המספר השני שיצא לך באגף השני וז יוצא לך שx שווה למספר כלשהו
שואל השאלה:
תודה תודה תודה
ריוזאקי,המורה החליטה לא ללמד אותנו איך מעבירים אגף ודפקה אותי עם עוד 30 תרגילים כאלה
תודה תודה תודה
ריוזאקי,המורה החליטה לא ללמד אותנו איך מעבירים אגף ודפקה אותי עם עוד 30 תרגילים כאלה
אנונימית
אז עכשיו את יודעת?
שואל השאלה:
לא :)
לא :)
אנונימית
זה ממש קל רוצה הסבר בקטנה?
אם את רוצה עזרה את יכולה לבוא לפרטי היה לי כאלה
תבקשי מהמורה לעבור איתך על זה
את כל המספרים מעבירים לצד אחד וכל המשתנים לצד השני, ואז מחלקים במספר של המשתנים. תזכרי שכשמעבירים צד, שלילי הופך לחיובי וההיפך
זהה ממש קל תוריד photomath ותראי שלב שלב איך פותרים את זה זה גם בייסק
אנונימי
אם טני לא טןעה זה
5x+5=10
מעבירים את החמש לצד הימני
5x=10-5
מחשבים את העשר מינוס חמש. התוצאה חמש.
5x=5
נשאר החמש אצל האיקס וצריך לעשות עם זה משהו אז מחלקים את החמש שצמודים לאיקס במחמש מימין.
x=5/:5
ומקבלים את התוצאה שהיא x=1
אם אני לא טועה, תשאלי את המורה שלך אם זה ככה.
וממליצה לך, להבנה שלך, לשאול על כל שלב ולמה זה קורה.
התשובה הסופית שצריכה להתקבל לך זה
= (למספר כלשהו)
ככה שאת לא יכולה לעשות משהו שראיתי שרשמה מישהי מלמעלה
x=5
נעע! לאן החמד לייד האיקס פתאום נעלם? הוא לא יכול להיעלם.
נתתי את זה בתור דוגמה לטעות.
באמת בשביל לדעת איך לפתור צריך לדעת את הבסיס של הדברים. שזה אומר, למדעת מה הנוסחה ההתחלתית, איך צריך להיראות הסוף. ואל תחסירי בשיעורים, זה עוזר לידע.
(רק אם בא לך להבין את זה טוב יותר, זה טיפ שכולם יודעים אבל לא כולם עושים)
5x+5=10
מעבירים את החמש לצד הימני
5x=10-5
מחשבים את העשר מינוס חמש. התוצאה חמש.
5x=5
נשאר החמש אצל האיקס וצריך לעשות עם זה משהו אז מחלקים את החמש שצמודים לאיקס במחמש מימין.
x=5/:5
ומקבלים את התוצאה שהיא x=1
אם אני לא טועה, תשאלי את המורה שלך אם זה ככה.
וממליצה לך, להבנה שלך, לשאול על כל שלב ולמה זה קורה.
התשובה הסופית שצריכה להתקבל לך זה
= (למספר כלשהו)
ככה שאת לא יכולה לעשות משהו שראיתי שרשמה מישהי מלמעלה
x=5
נעע! לאן החמד לייד האיקס פתאום נעלם? הוא לא יכול להיעלם.
נתתי את זה בתור דוגמה לטעות.
באמת בשביל לדעת איך לפתור צריך לדעת את הבסיס של הדברים. שזה אומר, למדעת מה הנוסחה ההתחלתית, איך צריך להיראות הסוף. ואל תחסירי בשיעורים, זה עוזר לידע.
(רק אם בא לך להבין את זה טוב יותר, זה טיפ שכולם יודעים אבל לא כולם עושים)
5x+5=5x+5
^וואלה לא אהבתי כיתה ז
עד שסוף סוף תרגיל קל ונחמד כבר ענו לפני
איך זה בחמות
5-/ 5x+5=10
5:/5x=5
x=1
5:/5x=5
x=1
^את לא מסבירה למה
ראיתי שכמה כבר ענו, אבל אולי אוכל לתת לך קצת נקודה שלי בנושא ממי שלמדה את זה שנה שעברה.(אני אסביר ממש במפורט)
נתונה לך משוואה(משוואה זה מצב שבו שמים ערכים כלשהם בכל אגף כדי ליצור שיוויון והמטרה במשוואות היא תמיד ליצור שיוויון נכון בין האגפים)-
5x+5=10
x הוא סימן לייצג ספרה מסוימת וכשנתון לך במשוואה 5x הכוונה היא x*5.
במילים אחרות המשוואה היא חמש כפול(מספר לא ידוע) בתוספת 5 ייתן לך 10.
כשפותרים משוואה המטרה היא להפריד בין הערך העשרוני(5 ו-10) לבין המספר הנעלם(5x) ככה שאת אמורה להעביר את ה5, מהאגף של ה5x, ובעצם כשמעבירים מספר מאגף לאגף, הסימן שלו מתהפך(אני נעזרת בהגיון של תרגיל עשרוני רגיל למשל- 4+2=6, אז 4=6-2)
מעבירים את 5 לאגף של 10 ובגלל שהסימן של 5 חיובי(את מנתקת את + מהתרגיל גם, הסימן של המספר תמיד יופיע לפני המספר, ואם אין סימן המספר חיובי) וה+ ייהפך ל-, נשארת לך המשוואה-
5x=10-5, תפשטי, יצא לך 5x=5, וכדי לדעת את הערך המספרי של איקס בודד, את מחלקת את המספר העשרוני במספר ערך האיקס(במקרה הזה את בטח תנחשי שזה 5/5)
התוצאה הסופית היא שערך של x בודד הוא 1. רושמים x=1 וממרקרים את התוצאה.
___זהו בסה"כ. תזכרי את השלבים האלה-
1... לפשט מה שניתן( למשל 5x=2+3 אם נפשט אותו פשוט נקבל 5x=5)
2... להפריד בין הערכים העשרוניים לערך הנעלם באגפים שונים.
3... פישוט נוסף אם צריך.
4... חילוק של: המספר העשרוני חלקי מספר ה
5... כתיבת תוצאה וסימון שלה.
אם יש משהו לא ברור/שאלות(אני לפני שנה כשהייתי בז' היו לי מלא שאלות על משוואות וכשענו לי זה סידר לי הכל בראש) אני פה לעזור :)
נתונה לך משוואה(משוואה זה מצב שבו שמים ערכים כלשהם בכל אגף כדי ליצור שיוויון והמטרה במשוואות היא תמיד ליצור שיוויון נכון בין האגפים)-
5x+5=10
x הוא סימן לייצג ספרה מסוימת וכשנתון לך במשוואה 5x הכוונה היא x*5.
במילים אחרות המשוואה היא חמש כפול(מספר לא ידוע) בתוספת 5 ייתן לך 10.
כשפותרים משוואה המטרה היא להפריד בין הערך העשרוני(5 ו-10) לבין המספר הנעלם(5x) ככה שאת אמורה להעביר את ה5, מהאגף של ה5x, ובעצם כשמעבירים מספר מאגף לאגף, הסימן שלו מתהפך(אני נעזרת בהגיון של תרגיל עשרוני רגיל למשל- 4+2=6, אז 4=6-2)
מעבירים את 5 לאגף של 10 ובגלל שהסימן של 5 חיובי(את מנתקת את + מהתרגיל גם, הסימן של המספר תמיד יופיע לפני המספר, ואם אין סימן המספר חיובי) וה+ ייהפך ל-, נשארת לך המשוואה-
5x=10-5, תפשטי, יצא לך 5x=5, וכדי לדעת את הערך המספרי של איקס בודד, את מחלקת את המספר העשרוני במספר ערך האיקס(במקרה הזה את בטח תנחשי שזה 5/5)
התוצאה הסופית היא שערך של x בודד הוא 1. רושמים x=1 וממרקרים את התוצאה.
___זהו בסה"כ. תזכרי את השלבים האלה-
1... לפשט מה שניתן( למשל 5x=2+3 אם נפשט אותו פשוט נקבל 5x=5)
2... להפריד בין הערכים העשרוניים לערך הנעלם באגפים שונים.
3... פישוט נוסף אם צריך.
4... חילוק של: המספר העשרוני חלקי מספר ה
5... כתיבת תוצאה וסימון שלה.
אם יש משהו לא ברור/שאלות(אני לפני שנה כשהייתי בז' היו לי מלא שאלות על משוואות וכשענו לי זה סידר לי הכל בראש) אני פה לעזור :)
תעבירי אגפים.
איקסים בצד אחד, מספרים בצד שני ואל תשכחי לשנות סימנים בהתאם.
דוגמה-
4x-4=8
4x=8+4
4x=12
x=3
איקסים בצד אחד, מספרים בצד שני ואל תשכחי לשנות סימנים בהתאם.
דוגמה-
4x-4=8
4x=8+4
4x=12
x=3
למה שאלות מתמטיקה מגיעות לחמות יו
אני יכול להסביר לך בכיף תשלחי לי הודעה
יואו חברים זה או שאני טועה ואתם צודקים או שאתם טועים ואני צודקת..
אי אפשר לחבר את 5x עם 5,
5 זה מספר רגיל
ו5x זה יענו x*5 (זתומרת, חמישה x)
x הוא גורם נעלם, אנחנו לא יכולים לקבוע ש5x+5=10 כי אנחנו לא יודעים מה זהx.
לעומת זאת, אם היה כתוב 5x+5x זה היה שווה ל-10x , לא 10.
אי אפשר לחבר את 5x עם 5,
5 זה מספר רגיל
ו5x זה יענו x*5 (זתומרת, חמישה x)
x הוא גורם נעלם, אנחנו לא יכולים לקבוע ש5x+5=10 כי אנחנו לא יודעים מה זהx.
לעומת זאת, אם היה כתוב 5x+5x זה היה שווה ל-10x , לא 10.
אני מרגישה מזה מוזר לכתוב פה תשובה שאפחד לא כתב, אני לא ככ טובה במתמתיקה אז אין לי ככ זכות לעזור לך בזה אבל אם הבנתי נכון..
תקשיבי התשובה שאני נותנת לך עכשיו נכונה ב100% גם אני לומדת את זה עכשיו. 5x+5= 5x+5 זאת התשובה. את לא יכולה לחבר איקס עם מספר רגיל לכן התשובה היא 5x+5 תאמיני לי אני רק עוזרת תשאלי את מי שבא לך חיחיחיחיח טוב בהצלחה ((((((:
ישש כן גמני חושבת ככה
כולם אומרים שזה שווה 10 וזה לא נכון
כולם אומרים שזה שווה 10 וזה לא נכון
כן את צודקתת
שואל השאלה:
וואי תודה על החמות
כל השיט הזה של העברת אגף,אני שמה לב שאתם מוסיפים +/- כשמעבירים אגף
על פי מה מחליטים מה לשים
וואי תודה על החמות
כל השיט הזה של העברת אגף,אני שמה לב שאתם מוסיפים +/- כשמעבירים אגף
על פי מה מחליטים מה לשים
אנונימית
שיצתמצם ל0 לדוגמה 5x+5=10
5x=5
5x=5
נגיד יש לך 9=x +3
את צריכה להעביר את ה3 לאגף השני
את רואה שה3 הוא + ולא -
אז את מעבירה אותו ואז ה+ מתבטל והופך ל-
וככה גם הפוך
ומה שיוצא זה x = 9 -3
את צריכה להעביר את ה3 לאגף השני
את רואה שה3 הוא + ולא -
אז את מעבירה אותו ואז ה+ מתבטל והופך ל-
וככה גם הפוך
ומה שיוצא זה x = 9 -3
אנשים מה נסגר עם התשובות פה
אחותי תקשיבי לי
5x+5=10
מעבירים את האיקסים למד אחד ואת המספרים לצד שני
5x=10-5
ה5 הפך למינוס מכיוון שהעברת אותו צד
ואז
5x=5
כרגע את יודעת כמה זה חמישה איקסים
אבל את רוצה לדעת כמה זה רק איקס אחד
אז את מחלקת את התרגיל כולו בחמש
אז x=1
כי 5 לחלק לחמש זה 1
ו5x לחלק לחמש זה כאילו חמש כפול איקס אז לחלק לחמש זה פשוט רק איקס
בקיצור התשובה היא x=1
וכל מי שהתשובה שלו היא לא זאת פשוט אל תקשיבי למה שהוא כתב
עריכה: עכשיו קלטתי שרשמתי 5 שיט
זה איקס שוה 1!!
אחותי תקשיבי לי
5x+5=10
מעבירים את האיקסים למד אחד ואת המספרים לצד שני
5x=10-5
ה5 הפך למינוס מכיוון שהעברת אותו צד
ואז
5x=5
כרגע את יודעת כמה זה חמישה איקסים
אבל את רוצה לדעת כמה זה רק איקס אחד
אז את מחלקת את התרגיל כולו בחמש
אז x=1
כי 5 לחלק לחמש זה 1
ו5x לחלק לחמש זה כאילו חמש כפול איקס אז לחלק לחמש זה פשוט רק איקס
בקיצור התשובה היא x=1
וכל מי שהתשובה שלו היא לא זאת פשוט אל תקשיבי למה שהוא כתב
עריכה: עכשיו קלטתי שרשמתי 5 שיט
זה איקס שוה 1!!
הסבר למה כשמעבירים גורם אגף הסימן שלו משתנה:
בעצם מה שקורה זה שאם למשל יש לך x+5=10
אז את לא יכולה לחבר את x ו5 למספר בלי נעלם
אז את רוצה לבודד את x כדי לראות כמה הוא שווה לבד
בשביל זה את צריכה להחסיר מאגף שמאל את 5, כדי שישאר רק איקס: x+5-5=x+0=x
אבל בשביל לשמור על המשוואה משוואה צריך לשמור על השוויון בין שני האגפים
כך כשאם x+5=10 ואת מורידה 5 מאגף שמאל, את צריכה גם להוריד 5 מאגף ימין - רק כך השוויון ישמר
למשל אם את אומרת ש 8=8 ואת רוצה להוריד מ8 באגף שמאל 3, בשביל לשמור על השוויון ביניהם תצטרכי להוריד גם מאגף ימין 3
כי רק אז נגיע לשוויון מחדש - 8-3=8-3
5=5
לכן זה נראה כאילו "מעבירים" את 5 אגף עם סימן שונה
כי את פשוט מחסירה 5 גם מאגף ימין
למשל אם היה לך x-5=10
אז בשביל לבודד את x את רוצה להוסיף לאגף שמאל 5
לכן את גם מוסיפה לאגף ימין 5 כדי לשמור על השוויון וזה יוצא
x-5+5=10+5
x=10+5
בעצם מה שקורה זה שאם למשל יש לך x+5=10
אז את לא יכולה לחבר את x ו5 למספר בלי נעלם
אז את רוצה לבודד את x כדי לראות כמה הוא שווה לבד
בשביל זה את צריכה להחסיר מאגף שמאל את 5, כדי שישאר רק איקס: x+5-5=x+0=x
אבל בשביל לשמור על המשוואה משוואה צריך לשמור על השוויון בין שני האגפים
כך כשאם x+5=10 ואת מורידה 5 מאגף שמאל, את צריכה גם להוריד 5 מאגף ימין - רק כך השוויון ישמר
למשל אם את אומרת ש 8=8 ואת רוצה להוריד מ8 באגף שמאל 3, בשביל לשמור על השוויון ביניהם תצטרכי להוריד גם מאגף ימין 3
כי רק אז נגיע לשוויון מחדש - 8-3=8-3
5=5
לכן זה נראה כאילו "מעבירים" את 5 אגף עם סימן שונה
כי את פשוט מחסירה 5 גם מאגף ימין
למשל אם היה לך x-5=10
אז בשביל לבודד את x את רוצה להוסיף לאגף שמאל 5
לכן את גם מוסיפה לאגף ימין 5 כדי לשמור על השוויון וזה יוצא
x-5+5=10+5
x=10+5
את צריכה לבודד את הנעלם.
איקסים בצד שמאל מספרים בצד ימין כל פעם שמספר או נעלם עובר לצד השני הסימן שלו(+,-) משתנה אחרי שהכל מחובר ויש איקסים לבד בצד שמאל ומספרים לבד בצד ימין את מחלקת את המספרים באיקסים ויוצא כמה איקס שווה
את התרגיל הזה פותרים ככה:
5x+5=10
5x=10-5
5x=5
x=5/5
x=1
איקסים בצד שמאל מספרים בצד ימין כל פעם שמספר או נעלם עובר לצד השני הסימן שלו(+,-) משתנה אחרי שהכל מחובר ויש איקסים לבד בצד שמאל ומספרים לבד בצד ימין את מחלקת את המספרים באיקסים ויוצא כמה איקס שווה
את התרגיל הזה פותרים ככה:
5x+5=10
5x=10-5
5x=5
x=5/5
x=1
^ממש לא, ומה אם המקדם של x היה 2.5?
זה נכון רק בדוגמה הספציפית הזאת
זה נכון רק בדוגמה הספציפית הזאת
את עושה 10-5=5 ואז את ה5 את
מחלקת ב5 כי זה המספר של הx וזה שווה 1 נראה לי
מחלקת ב5 כי זה המספר של הx וזה שווה 1 נראה לי
תעבירי את ה5 אגף ותשני לו את הסימן מחיבור לחיסור זה יוצא
5=5
תחלקי את מספר האיקסים במספר הרגיל ואז זאת התשובה
5=5
תחלקי את מספר האיקסים במספר הרגיל ואז זאת התשובה
אנונימי
שואל השאלה:
אתם לא מבינים כמה אני מעריכה את זה!באמת תודה!זה לא מובן מאליו בישבילי
ויש לי עוד שאלה...
איך פותרים את זה?
אתם לא מבינים כמה אני מעריכה את זה!באמת תודה!זה לא מובן מאליו בישבילי
ויש לי עוד שאלה...
איך פותרים את זה?
אנונימית
את רואה שהתוצאה של התרגיל שווה 5 וזה x+5 אז תחשבי בהיגיון
^^^תחסירי את 5 משני האגפים (לפי מה שהסברתי במגילה הקודמת ששלחתי)
יצא לך שx+5-5=5-5
x=0
יצא לך שx+5-5=5-5
x=0
נראה לי שלא הבנת מה זה איקס אז אסביר לך
איקס הוא כמו מספר רק שלא מגלים לנו מה המספר
אם יש מספר ליד האיקס זה אומר כמה פעמים האיקס נמצא באיבר
איקס הוא כמו מספר רק שלא מגלים לנו מה המספר
אם יש מספר ליד האיקס זה אומר כמה פעמים האיקס נמצא באיבר
אנונימי
את מעבירה את ה5 אגף מחסרת ופותרת
5x=10-5
5x=5
5:5
x=1
5x=5
5:5
x=1
5x+5=10
5x=10-5
5x=5/:5
x=1
5x=10-5
5x=5/:5
x=1
יואו איך עשית לי נוסטלגיה מכיתה ז
יש מלא מלא מלא סירטונים ביוטיוב ואני לא סתם אומרת בגלל שאין לי כוח להסביר
יש מלא מלא מלא סירטונים ביוטיוב ואני לא סתם אומרת בגלל שאין לי כוח להסביר
אנונימית
5x+5=10
מעבירה אגפים- איקסים לצד שמאל ומספרים רגילים לימין (לא לשכוח להעביר סימנים מינוס ופלוס)
5x=10-5
מצמצמת לפי ההיגיון (10-5)
5x=5
ולבסוף את מחלקת את המספר הרגיל באיקס (5:5)
x=1
אם יש שורה ספציפית שלא הבנת ואת רוצה הסבר יותר מעמיק או בכללי כל דבר אחר את יכולה לפנות אליי בפרטי ;)
מעבירה אגפים- איקסים לצד שמאל ומספרים רגילים לימין (לא לשכוח להעביר סימנים מינוס ופלוס)
5x=10-5
מצמצמת לפי ההיגיון (10-5)
5x=5
ולבסוף את מחלקת את המספר הרגיל באיקס (5:5)
x=1
אם יש שורה ספציפית שלא הבנת ואת רוצה הסבר יותר מעמיק או בכללי כל דבר אחר את יכולה לפנות אליי בפרטי ;)
5+5 שווה 10. נכון? כאן רשמו לך במשוואה 5x+5=5, זאת אומרת שx הוא 1.
5 כפול 1+ 5= 10
5 כפול 1+ 5= 10
למה זה בחמות
למה זה בחמות למהה
5x+5=10
את מעבירה את ה5 שנמצא בחלק השמאלי של התרגיל לצד ימין והופכת אותו לשלילי, אם זה היה -5 אז היית הופכת אותו לחיובי.
אז אחריי זה זה אמור לצאת
5x=10-5
5x=5
אז יצא 5x=5 עכשיו את מחלקת את ה5 שבצד ימין לפי הx שבצד שמאל.
כלומר 5/5
זה יוצא x=1.
את מעבירה את ה5 שנמצא בחלק השמאלי של התרגיל לצד ימין והופכת אותו לשלילי, אם זה היה -5 אז היית הופכת אותו לחיובי.
אז אחריי זה זה אמור לצאת
5x=10-5
5x=5
אז יצא 5x=5 עכשיו את מחלקת את ה5 שבצד ימין לפי הx שבצד שמאל.
כלומר 5/5
זה יוצא x=1.
חשבתי שיש כאן 57 תשובות על שאלה אחת
את מנסה להגיע למצב בו בצד אחד יש x ובצד אחד מספר, על ידי זה שתעבירי אגפים.. אם את מעבירה את המספר +5 למד השני הוא הופך להיות -5. אז בתרגיל הזה את מעבירה את ה+ 5 צד וזה הופך להיות 5x= 10-5, 5x=5... עכשיו את מחלקת במכנה משותף את שני האגפים/ מה שמשותף ל5x ו-5 זה המספר עצמו 5) אז את מחלקת ב5 וx =1 , כלומר העברת אגפים ל x ואגף אחר למספר ואז חילוק במכנה משותף
התרגיל המקורי: 5x+5=10
את מבודדת את x בצד אחד של המשוואה כלומר:
5x=10-5
(את הופכת את הסימן של האיבר שאת מעבירה אגף כדי לשמור על טוהר המשואה- הכוונה היא שבגלל שאת מעבירה איבר אחד ממקומו את צריכה לשמור על ערך המשוואה שווה אז את מעבירה את האיבר בהיפוך סימן.)
אחרכך את מסדרת את התרגיל קצת כלומר:
5x=5
את מבודדת את x מכל האיברים החופשיים שצמודים אליו כלומר:
x=5/5=1
התוצאה היא x=1
את מבודדת את x בצד אחד של המשוואה כלומר:
5x=10-5
(את הופכת את הסימן של האיבר שאת מעבירה אגף כדי לשמור על טוהר המשואה- הכוונה היא שבגלל שאת מעבירה איבר אחד ממקומו את צריכה לשמור על ערך המשוואה שווה אז את מעבירה את האיבר בהיפוך סימן.)
אחרכך את מסדרת את התרגיל קצת כלומר:
5x=5
את מבודדת את x מכל האיברים החופשיים שצמודים אליו כלומר:
x=5/5=1
התוצאה היא x=1
תרגישי חופשי לבקש עזרה אם את צריכה
אני עושה גם שיעורים פרטיים מדי פעם אם זה יכול לעזור
אני עושה גם שיעורים פרטיים מדי פעם אם זה יכול לעזור
מעבירים את ה5 לצד של ה10 והופכים את ה5 למינוס ואז יוצא ש5x=5 ומחלקים את המספר הרגיל במספר של הx. x=1
טקטוקרית x=1
את יכולה לחבר רק מספר עם x עם מספר עם x את לא יכולה לעשות מספר עם איקס ועוד מספר בלי איקס זה לא עובד ככה