5 תשובות
על איזה נושא?
שואל השאלה:
כל נושא בעולם
סתם משהו מאיזה עבודה אם זה עוזר



תלמידי התיכון מתנדבים 180 שעות ב3 שנים בתוכנית המחויבות האישית. זאת על מנת
לקבל תעודת בגרות. איני רואה כל סיבה מדוע הפעילות ההתנדבותית לא חלה כבר בחטיבת
הביניים, בתוכנית מצומצמת המתאימה לטווח הגילאים. ארחיב כאן:
מעבר לתועלת החברתית שתופק מהתנדבותם של עוד אלפי צעירים, התנדבות בקרב בני
נוער היא תהליך אינדיבידואלי ומשמעותי שכל אחד עובר עם עצמו.
התנדבות כבר בגיל צעיר מגבשת ערכי אכפתיות, עשייה, רגישות גבוהה למצוקה חברתית
ועזרה לזולת.
על כן, חשוב להכניס בילדים את הרוח ההתנדבותית כבר מגיל צעיר. חטיבת הביניים הוא
המקום להתחיל בו!
מעבר לתהליך גיבוש הזהות והערכים המשמעותי שיחוו התלמידים, הם גם ייחשפו לתוכנית
המחויבות האישית שיעסקו בה בתיכון, ויקבלו הזדמנות למצוא כיוון לסוג העשייה שמתאים
להם, ולמצוא את תפקידם ביצירת שינוי חברתי וקהילתי.
במסגרת הפעילות ההתנדבותית, ניתנת ההזדמנות לכל תלמיד להכיר את גווניה השונים של
החברה, להשפיע, לקדם שינוי, ולבחור את הדרך שבה הוא רוצה לעשות זאת לפי הערכים
שחשובים לו וקרובים לליבו.
התלמיד יכול לבחור בין להתנדב בצער בעלי חיים, בבתי אבות סיעודיים, למען נזקקים, למען
ילדי אומנה, ניצולי שואה, ילדים עם צרכים מיוחדים ועוד...
לאור הנימוקים והדוגמות, יש להמליץ למשרד החינוך לפתוח בתוכנית התנדבות המיועדת
לתלמידי חט"ב ומותאמת להם על מנת לגבש זהות ערכית וחברתית לדור העתיד!
אנונימית
גרסה 2

תלמידי התיכון מתנדבים 180 שעות ב3 שנים בתוכנית המחויבות האישית. זאת על מנת לקבל תעודת בגרות. לדעתי הפעילות ההתנדבותית אמורה לחול כבר בחטיבת הביניים, בתוכנית המתאימה לטווח הגילאים. להלן נימוקיי:
ראשית, תלמידי חט"ב נמצאים בגיל של חיפוש כיוון, גיבוש דעה, זהות וערכים. תוכנית המחויבות האישית מתאימה בדיוק לגיל כזה. לתת לתלמידים הזדמנות לעשות משהו בעצמם ולהיות מחויבים אליו. בעולם שבו ילדים מחונכים לאינדיבידואליות ועיסוק בהנאות ובהאדרה עצמית, התנדבות בגיל מוקדם תקדם ערכים של נתינה, אכפתיות ורגישות כלפי הסביבה.
שנית, גם לתלמידי החטיבה יש הרבה מה להציע לעמותות ולארגונים- מעבר לכוח האדם הנוסף והמשמעותי, גיל חט"ב הוא גיל נהדר להתחיל בו את הפעילות ההתנדבותית- כשהילדים בוגרים מספיק, אך גם מלאי מוטיבציה, יצירתיות ורוח התנדבותית!
על כן, התלמידים הם כוח אדם חשוב וביכולתם לעסוק בהמון סוגי התנדבויות, כדוגמת ניקוי חופים, קטיף פירות, חלוקת אריזות מזון לנזקקים, ביקור קשישים, התנדבות במשטרה, בפיקוד העורף ועוד...
בנוסף, על ילדים ובני נוער להיחשף לאוכלוסיות השונות בחברה בגילאים צעירים, לולא החשיפה לשוני, אנשים יירתעו ממנו, ונרצה לגדל ולחנך דור שמקבל את השונה ועושה את מלוא יכולתו על מנת לעזור לו.
אסכם ואומר, פרויקט מחויבות אישית בחטיבות הביניים ייתן כל-כך הרבה לחברה, ועוד יותר, לתלמידים.
אנונימית
תהני
אנונימית