10 תשובות
ממליצה לך ללכת לרב ולא להקשיב לתשובות אחריי שכנראה יבלבלו לך תשכל
בשביל לענות על זה, אתה צריך ללמוד מהו מוסר ואיך מודדים אותו.

המצפון תמיד צודק? הרי הוא מתבטא בכל אדם לאדם בצורה שונה.
תתחיל מהמאמר שהוספתי בקישור, הוא םותח לכל הנושא, ואחריו תוכל לחפש בכל נושא ולהיפתח לעוד :)
הוספתי קישור, למה עקדת יצחק חשובה בימינו? זה עונה גם על השאלה מהי עקדת יצחק ומה המשמעות שלה
זה היה ניסיון ה' רצה לבדוק את יצחק אלוקים יודע מה טוב ומה רע בבקשה פלוס
היי, אז קודם כל באמת כדאי שתדבר עם רב או מישהו מוסמך כי מה שאני אגיד זה באמת הדעה וההבנה האישית שלי. קטונתי:)
לגבי משכב זכר והעונשים הקשים, אני באופן אישי מאמינה שהקב"ה עשה את הדברים האלו עם סיבה ולא חס וחלילה כי יש איזשהי בעיה בזוגיות להטב"ית אלא לפי דעתי שוב באמת כדי אולי לבחון אותנו.
"ארץ דרך קדמה לתורה" האם אנחנו באמת מקיימים את זה?
שוב באמת זה הרעיון שלי ובאמת קטונתי
אני פשוט חושבת שחשוב להאמין ולדעת שלכל דבר יש סיבה ושגם אם אין לנו מושג למה אנחנו נגלה בהמשך....
והכי חשוב לפזר אהבת חינם. כי בית המקדש נחרב משנאת חינם.
גם אם משכב זכר אסור בתורה לא לתת לזה תירוץ לפגוע או כדומה בבני אדם על פי העדפות המיניות שלהם.
צריך לכבד.
ולא להרחיק אותם מהיהדות אלא ההפך.
ובנוגע לעקידת יצחק. כל כך אכזרי וקשה.
יש הרבה פירושים אבל בכנות אי אפשר להבין הכל אנחנו רק בשר ודם.
אני מאמינה שהנסיון הזה היה כל כך קשוח אבל הקב"ה לפי דעתי לא היה פוגע ביצחק בכלל אלא רק באמת בחן את אברהם.
לסיכום פשוט צריך להאמין לדעת שהכל רצון הקב"ה ואם מתעניינים תמיד יש הרבה פירושים שונים ומגוונים.
המצפון הוא המצאה של הנצרות, ונבנה על ידי החינוך והנסיון שלך, אתה לא אמור ללכת לפי המצפון אלא לפי היצר הטוב ולא היצר הרע, אם תעשה כך עם הזמן המצפון שלך יתכוונן לצורה שבה הוא אמור לפעול- לגרום לך לא לחטוא, וכך זה יסתדר
שירה את כלבויניקית, שה' יצוה עלינו משהו שהוא לא באמת רוצה שנקיים. לאן הגענו?!

"דרך ארץ קדמה לתורה" (תנא דבי אלהיו רבא א). תא יודעת מה מהמשעות של זה? זה בא להשמיע לנו איזה הלכה? לא. בפשטות דרך ארץ הייתה בעולם קודם שקבילנו את התורה ,כי את התורה קיבלנו רק בדור 16. עד אז רק דרך ארץ הייתה בעולם.

נכון שבעלי הדרש מפרשים שאדם שרוצה לקבל על עצמו את התורה הוא אמור להיות עם דרך ארץ, כי מי שאין לו דרך ארץ - הוא לא כלי קביול לקבל את התורה. זה אורמ שהמטרה היא להגיע לתורה. אנחנו לא יכולים לבטל את המצוות של תורה בגלל ש*לנו* זה נראה לא מוסרי. הקב"ה יודע את מה שהוא צוה עלינו, ועלינו לשמוע בקולו. בעיניים עצומות.
אנונימי
שירה את כלבויניקית
זוגיות להט"ב זה רע. זה איסור תורה ואין שום היתר לקבל או לאשר דברים כאלה. לכבד בני אדם זה נושא שלא קשור לזה, זה מסובך הרבה יותר. טכנית לדעתי צריך לכבד אותם כמו שאני מכבד מחללי שבת, כמו בני אדם, עם התנגדות אקטיבית למעשים שלהם (בלי פגיעה באדם עצמו).


למה להט"ב אסור?
גם אם אנחנו לא מבינים - זה אסור. אבל יש הרבה טעמים שיעזרו לקבלת האיסור יותר בקלות:
זה אסור מהתורה לגברים, ולנשים יש מחלוקת אם מהתורה או חכמים, אבל זה אסור לגמרי.
זה לא מפרה את העולם, זה כניעה לתאוות ויוצר זוגיות שהאדם פחות צריך לצאת מעצמו ולהשתנות, כי בן/בת הזוג מאותו המין. זה ממש לא דבר טוב.

פונדקאות זה עבדות גרסת 2020.

סכיזופרניה זה טבעי, וכך גם כעס, קנאה וגאווה. אין לנו אישור להיכנע למשהו בגלל שהוא דחף טבעי, היצר שלנו הוא לא אידאל.

טיפולי המרה פולשניים זה פשע, כלומר כל מה שכולל היפנוזה, הזרקות או ניתוחים. זה כולל ניתוח לשינוי מין, שנחשבת לדעתי התעללות בבני אדם ב'הסכמה'.

מצעד הגאווה זה תועבה של מיניות ופריצות, מיותר לחלוטין.

הרבה פעמים להט"ב, כמו כל נטייה נפשית, יכול להיגרם בגלל טראומות, סביבה או מחסורים בילדות, אז עדיף לבדוק גם את מי ש'מקבל את עצמו', שלא ח"ו יפגע בעתיד.


עריכה: שכחתי להוסיף. אין איסורי מוות ביהדות. מה שכתוב בתורה מכיל אחריו הרבה מאוד תנאים שמונעים מימוש של הריגת חוטאים מלבד מי שממש פוגע בצורה אקטיבית (כמו רוצח). זה כתוב בתורה בעיקר כדי לומר את חומרת המעשה, אבל לא דין של מוות ממש
זה היה ניסיון וכל הקטע היה 'זה דבר ממש קשה לעשות
להעניש את החוטא - זה, בהחלט, דבר מוסרי. ככה נעשה צדק.

עקידת יצחק - זה היה נסיון של אברהם אבינו (שזכות זה הרוונחנוכל אך הרבה זכויות עד עצם היום הזה). שאתה מבים שאלוקים - הוא זה שנתן לך את הכל - אז ודאי שזה בצדק שתתן לו את זה בחזרה, הכל שייך לו יתברך. אם זה לא היה קורה - ליצחק לו היה ילדים (הוא היה עם נשמה עם נקבה על העקידה) - אוז לא ההיינו קיימים. עקידת יצחק - היא זאת שתיקנה אותו, וגרמה לו להוליד ילדים. אז (אחרי העיקדה) נולדה בת זוגתו - רבקה אמנו (עליה השלום), הוא קביל את הנשמה של זכר.

לסיכום: אין משהו יותר אמין מלסמוך על דברי ה' יתברך. זה הנסיון האמונה. לא חכמה להאמין רק שהכל מסתדר לך עם השכל.
אנונימי