13 תשובות
כןן הם פשוט יותר מעניינים
אבל גם כאלה שהם לא הפכו לטובים.
זה תלוי איך בונים את הדמות ועוד כמה דברים.
צ'וקו לדוגמא הוא דוגמא לא טובה לדמות שמשתנה מרע לטוב, וקראתי ספרים עם דמויות הרבה יותר מרשימות ממנו (גם מרע לטוב וגם מטוב לרע).
שואל השאלה:
מה??
למה צוקו לא דוגמה טובה?
אשמח שתפרטי שאני לא אעשה טעויות עם הדמות בסיפור שלי בבקשה תגידי למה

האמת, כחושבים על זה, קשת הדמות של צוקו כשהוא היה רע הייתה יותר עמוקה ואחר כך הוא נהיה רך מדי וכאילו בן אדם אחר אז לא ראו את הקשר בין הקשת הראשונה לשניה
אנונימית
כן, בדרך כלל יש להם סיפור ממש טוב
נגיד צוקו למשל, היה לו סיפור נוראי, כל מה שהוא עבר ובסוף הוא הצליח להתגבר על זה הופך מנער עקשן ורע שרק רוצה לתפוס את האווטאר לנער טוב ששם את העבר מאחוריו
כי המעבר שלו היה בנוי בצורה בינונית.
יש דמויות בספרים שאני קורא (נגיד דאלינאר קולין-גנזך אורות הסער, או באיאז-טרילוגיית החוק הראשון) שהם דמויות עם מהפך גם הרבה יותר גדול, גם הרבה יותר יפה וגם הרבה יותר רגשי.

כאילו דאלינאר הפך מדמות רעה ששורף ערים להנאתו לגיבור הגדול של הסיפור שמציל את המין האנושי (שזה הרבה יותר גדול מצ'וקו), והבנייה של המהפך הייתה הרבה יותר רגשית, כל הספר שבו הוא משתנה זה ספר ממש רגשי ועצוב, גורם לקורא כל כמה עמודים לעצור כדי לבכות עוד כמה זמן.
לצ'וקו אין מהפך כזה מרגש לדעתי, וגם לא אחד שמלמד דברים מסביב.
שואל השאלה:
זה הכיוון שאני רוצה לדמות שלי, מאחד שהרס את העולם לאחד שרוצה לתקן^
אנונימית
אז דאלינאר קולין הוא דמות שאת צריכה להכיר.
שואל השאלה:
מגניב
אנונימית
נשמע הרבה מדע בדיוני.
יכול לעבוד אבל מעט מרוחק.

כאילו, אם הוא היה הדמות הראשית של הסיפור, והספור היה מתחיל בערך שנייה אחרי שהוא החליט לתקן את העולם זה יכול לעבוד מעולה.
ואז אפשר להוסיף זיכרונות או דברים כאלו שיראו את העבר שלו.
שואל השאלה:
הוא הדמות הראשית
אנונימית
שואל השאלה:
זה טוב?
אנונימית
זה יכול להיות.
תלוי איך זה כתוב.
אני דווקא בדרך כלל אוהבת נבלים יותר מגנטיות טובות אבל אני ועוד הרבה אנשים אוהבים גם התפתחויות אז כן אבל לא ממש כמו צוקו לא יודעת למה לא ממש אהבתי את צוקו