123 תשובות
וואלה הבאתה פה נקודה
יפה לך
יפה לך
א. זה לא רק בשביל ללמוד בלי לימוד תורה העולם לא יתקיים בכלל
ב. אם תמשיך לחשוב ככה ולא להסתכל קודם כל על עצמך זה לא יוביל לשום מקום.
ב. אם תמשיך לחשוב ככה ולא להסתכל קודם כל על עצמך זה לא יוביל לשום מקום.
שואל השאלה:
^ זה ממש מציק אבל, זה מרגיש כאילו חושבים שאנחנו מאמינים אבל לא מספיק וזה נורא
אגב גם הרבה דתיים חושבים ככה וזה הכי מעצבן
^ זה ממש מציק אבל, זה מרגיש כאילו חושבים שאנחנו מאמינים אבל לא מספיק וזה נורא
אגב גם הרבה דתיים חושבים ככה וזה הכי מעצבן
אנונימי
כשאת אומרת לבן אדם להסתכל על עצמו כדאי לך להגיד לו על מה, וגם בנוגע לא תמשיך לחשוב ככה, את לא מדייקת במה את מתכוונת בדיוק, זה טיעון ללא נימוק
זה נכון, אבל זה יותר תלוי באופי הספציפי של אותו בן-אדם
בבקשה אל תכלילו לשם ולפה...
בבקשה אל תכלילו לשם ולפה...
תשמע שאתה ממש צודק, וגם על המעשים שהחרדים עושים מאשימים את הדתיים כאילו גם הם אשמים וזה ממש לא פייר
אני די חושבת שזה ברור למה התכוונתי
ולקשיי ההבנה פה- התכוונתי לזה שיסתכל על עצמו לפני שהוא שופט אחרים ומכליל הכללות מיותרות.
ולקשיי ההבנה פה- התכוונתי לזה שיסתכל על עצמו לפני שהוא שופט אחרים ומכליל הכללות מיותרות.
במקום לומר שהחרדים לא עושים יותר ולמצוא בהם חסרונות בעין רעה, תנסה לכתוב דברים טובים על הצד שלך ולהאדיר את שניכם.
מלבד זה שהויכוח עקר, אתה ממש לא הגדרת חרדים, שרובם כן עובדים או עושים עסקת יששכר וזבולון, או שהם לא מתגייסים (ויש שכן) בגלל עשרות סיבות הרבה יוצר מבוססות בהלכה ממה שאמרת.
וחרדים מהדרים יותר במצוות מסויימות שדתיים לא ממש דוחפים אליהן, לדוגמה הרבה בציבור הדתי לא מבינים את חומרת שמירת נגיעה וכל נושאי בינו לבינה. או שהם פחות מקשיבים לרבנים.
אבל זו גם כן הכללה, כי אני דתי וכן שומר.
אז במקום ליצור ויכוח על מי יותר דתי, תשפיע טוב על הסביבה ותחזק אותה ובע"ה כולם יראו את הטוב שיש בכל ציבור.
מלבד זה שהויכוח עקר, אתה ממש לא הגדרת חרדים, שרובם כן עובדים או עושים עסקת יששכר וזבולון, או שהם לא מתגייסים (ויש שכן) בגלל עשרות סיבות הרבה יוצר מבוססות בהלכה ממה שאמרת.
וחרדים מהדרים יותר במצוות מסויימות שדתיים לא ממש דוחפים אליהן, לדוגמה הרבה בציבור הדתי לא מבינים את חומרת שמירת נגיעה וכל נושאי בינו לבינה. או שהם פחות מקשיבים לרבנים.
אבל זו גם כן הכללה, כי אני דתי וכן שומר.
אז במקום ליצור ויכוח על מי יותר דתי, תשפיע טוב על הסביבה ותחזק אותה ובע"ה כולם יראו את הטוב שיש בכל ציבור.
טוב, רואים שאתה בן 15
אנונימי
אתה צודק וזאת באמת בעיה בעם שלנו
אנונימי
שטויות, הכללה והשפעה מהתקשורת.
דרך אגב, לחרדים יש יותר מכוני החזרה בתשובה ושיח מקבל מאשר דתיים, כמו הידברות וכל ארגוני ההתנדבות שמייצגים הרבה את הציבור החרדי ברחוב.
שטויות, הכללה והשפעה מהתקשורת.
דרך אגב, לחרדים יש יותר מכוני החזרה בתשובה ושיח מקבל מאשר דתיים, כמו הידברות וכל ארגוני ההתנדבות שמייצגים הרבה את הציבור החרדי ברחוב.
אנונימי מוזר
האנשים שזורקים אבנים הם לא חרדים זה נטוני קרתא
האנשים שזורקים אבנים הם לא חרדים זה נטוני קרתא
אנונימי
אנונימי
נטורי קרתא בכל זאת הולכים עם ציצית וכיפה ושטריימלים אפילו כשהם הולכים לאירועי טרור וזה חילול ה' גמור וזה גועל נפש החוטאים האלה, עוכרי ישראל וזה שהם לא חרדים באמת לא אומר שהם לא אמורים לייצג את ה' בעולם ושהם צריכים לתקן את המעשים שלהם.
נטורי קרתא בכל זאת הולכים עם ציצית וכיפה ושטריימלים אפילו כשהם הולכים לאירועי טרור וזה חילול ה' גמור וזה גועל נפש החוטאים האלה, עוכרי ישראל וזה שהם לא חרדים באמת לא אומר שהם לא אמורים לייצג את ה' בעולם ושהם צריכים לתקן את המעשים שלהם.
אני חושב שהבגדים שלהם זה תחפושת
אנונימי
הכללת פה את כל החרידים
אתה בן אדם דוחה
אתה בן אדם דוחה
אנונימית
שואל השאלה:
כתבתי "כמובן יש יוצאי דופן" מה לא ברור?
כתבתי "כמובן יש יוצאי דופן" מה לא ברור?
אנונימי
יוצא דופן?!
היוצאי דופן הם אלה שאתה יוצא עליהם
היוצאי דופן הם אלה שאתה יוצא עליהם
אנונימי
שואל השאלה:
?
אני הבהרתי שאני לא מתכוון לכולם אבל הרוב באמת ככה.. אני לא מבין מה את רוצה
?
אני הבהרתי שאני לא מתכוון לכולם אבל הרוב באמת ככה.. אני לא מבין מה את רוצה
אנונימי
זה לא נכון מאיפה אתה מפליץ תחרא הזה
אנונימי
שואל השאלה:
^ מה לא נכון? תפרט
^ מה לא נכון? תפרט
אנונימי
אתה אומר שהחרדים הם אלה שלא שומרים על הכל
על מה הם לא שומרים
ואל תדבר על נטורי קרתא
על מה הם לא שומרים
ואל תדבר על נטורי קרתא
אנונימי
שואל השאלה:
אני הסברתי נו בחייאת.
אם יש לך הפרכה יאללה
אני הסברתי נו בחייאת.
אם יש לך הפרכה יאללה
אנונימי
אחינו מתחמק?!
אנונימי
הם מאמינים בהקמת מדינה יהודית לא ציונית
אתה מדבר שטויות
שואל השאלה:
תפסיקו לומר שאני מדבר שטויות, זו לא טענה
תפסיקו לומר שאני מדבר שטויות, זו לא טענה
אנונימי
אבל הם עובדים
שואל השאלה:
^ חלק גדול מהם לא וחיים על התשלומים שבאים מהמיסים
^ חלק גדול מהם לא וחיים על התשלומים שבאים מהמיסים
אנונימי
אני חושבת ששומרים באותה מידה, אבל אם כבר חרדים שומרים יותר, ובטח לא פחות מדתיים לאומיים, ואתה מתבסס על הרבה מאוד סטיגמות
שואל השאלה:
^^ אני שומר על שמירת נגיעה וצניעות וגם הרוב המוחלט של הדתיים שאני מכיר. מה הקשר?
^^ אני שומר על שמירת נגיעה וצניעות וגם הרוב המוחלט של הדתיים שאני מכיר. מה הקשר?
אנונימי
שואל השאלה:
^^^ את מתבססת על סטיגמות הם לא שומרים שום דבר שאנחנו לא.
^^^ את מתבססת על סטיגמות הם לא שומרים שום דבר שאנחנו לא.
אנונימי
כי זה נכון.
אני מכיר מלא דת"לים עם סמארטפון פרוץ וגם מחשב פרוץ ל"ע רח"ל ה"י
וכתוב: "על שלושה דברים העולם עומד: על התורה, ועל העבודה, ועל גמילות חסדים"
על התורה - לימוד התורה. מספיק שנייה אחת שאף אחד לא ילמד תורה (כי לשיטתך צריך לעבוד) כדי שהעולם ייחרב.
על העבודה - עבודת השם, לא עבודת הבוס...
ועל גמילות חסדים - לעזור לאחרים, לתרום, לתת, להעניק. ותראה לי ארגון דת"לי אחד. אין. ואם יש זה מאוד נדיר.
איחוד הצלה, זק"א, ארגון השומרים, עזר מציון, יד לאחים, יד שרה, ועוד גמחים למיניהם, כולם בבעלות חרדית, נוסדו ע"י חרדים, והרוב הגדול של המתנדבים הם חרדים.
וחרדים מקפידים על קלה כבחמורה
אני מכיר מלא דת"לים עם סמארטפון פרוץ וגם מחשב פרוץ ל"ע רח"ל ה"י
וכתוב: "על שלושה דברים העולם עומד: על התורה, ועל העבודה, ועל גמילות חסדים"
על התורה - לימוד התורה. מספיק שנייה אחת שאף אחד לא ילמד תורה (כי לשיטתך צריך לעבוד) כדי שהעולם ייחרב.
על העבודה - עבודת השם, לא עבודת הבוס...
ועל גמילות חסדים - לעזור לאחרים, לתרום, לתת, להעניק. ותראה לי ארגון דת"לי אחד. אין. ואם יש זה מאוד נדיר.
איחוד הצלה, זק"א, ארגון השומרים, עזר מציון, יד לאחים, יד שרה, ועוד גמחים למיניהם, כולם בבעלות חרדית, נוסדו ע"י חרדים, והרוב הגדול של המתנדבים הם חרדים.
וחרדים מקפידים על קלה כבחמורה
אנונימי
לעומת הציבור החילוני הם בקושי עובדים יש כאלו שעובדים אבל הרבה פחות מהחילונים כנל על גיוס
שואל השאלה:
^ בני עקיבא זה דבר טוב (למרות שאני לא בבני עקיבא) זה הרב נריה יצר. תקרא על זה קצת ותחזור אליי
^ בני עקיבא זה דבר טוב (למרות שאני לא בבני עקיבא) זה הרב נריה יצר. תקרא על זה קצת ותחזור אליי
אנונימי
שואל השאלה:
יש כל כך הרבה ארגונים דתיים מאיפה אתה מביא את מה שאתה אומר אנונימי יקר?
וצריך 10 בעיר כמו שאמרתי, ואני יודע את זה מהגמרא כןן גם דתיים לומדים גמרא
יש כל כך הרבה ארגונים דתיים מאיפה אתה מביא את מה שאתה אומר אנונימי יקר?
וצריך 10 בעיר כמו שאמרתי, ואני יודע את זה מהגמרא כןן גם דתיים לומדים גמרא
אנונימי
איזה חי בסרט מי משלם להם מהממשלה מה אתה חי בסרט אמאל'ה
וכן,איזה גמרא בא לך שאלמד?
וכן,איזה גמרא בא לך שאלמד?
טוב טוב מה שאתה בא זה להוריד תחרדים
מישהו הוריד אותך דתי יקר שלי?
מה הסיפור
מישהו הוריד אותך דתי יקר שלי?
מה הסיפור
שואל השאלה:
^^ מסכת קידושין, בהצלחה
^^ מסכת קידושין, בהצלחה
אנונימי
שואל השאלה:
ולגמרי משלמים להם מהמיסים..
ולגמרי משלמים להם מהמיסים..
אנונימי
שואל השאלה:
אני לא בא להוריד את החרדים פשוט מנסה להבין איך התפיסה המאוד שגוייה הזאת הגיעה לאנשים
אני לא בא להוריד את החרדים פשוט מנסה להבין איך התפיסה המאוד שגוייה הזאת הגיעה לאנשים
אנונימי
למדתי מסכת קידושין :)
לכן קוראים להם חרדים,כי הם שומרים יותר מהדתיים
שואל השאלה:
באיזור דף כ"ט יש את מצוות הבן על האב בין השאר זה גם לימוד מלכה
באיזור דף כ"ט יש את מצוות הבן על האב בין השאר זה גם לימוד מלכה
אנונימי
שואל השאלה:
והם קראו לעצמם חרדים. ברור שהם חושבים שהם יותר
והם קראו לעצמם חרדים. ברור שהם חושבים שהם יותר
אנונימי
לא חבריקו זה לא נכון להגיד
קודם כל המחשבה שלך לא נכונה הם לא שומרים יותר מצוות מלאומי אני אגיד לך מה אני יכול להיות לבוש חסידי אבל להתנהג כמו דתי לאומי זה הכל תלוי בכמות האש שבוערת באדם
חוץ מזה שהחרדים הם קבוצות שכל האורח חיים שלהם סובב סביב התורה הם יותר מחמירים מהלאומיים אין קשר למצוות אוקיי?
עכשיו בנוגע ללימוד הם צריכים להתקיים נכון? הם צריכים חלה לשבת חנוכייה אוכל קניות זה העבודה שלהם...
הרב מאיר אליהו אמר בעצמו ותבדוק אותי הוא אמר אם אתה לומד תורה אין בעיה אבל אם לא תלך ותמצא עבודה
אל תיכנס לכיס שלהם בכלל תעזוב אותך תתעסק בעבודת השם שלך ושחרר אחרים
צדיק באמונתו יחיה כל הוא צדיק תן לו לחיות איך שהוא מעדיף
בנוגע להילחם בשביל העם פה אני כבר מאמין שאתה עם דעות חילוניות בקיצור בלי תורה אין עולם אם אין עולם לא צריך צבא על כל חייל שנכנס לעזה אברך לוקח על עצמו להחזיק את אותו חייל ככה שאתה לא יכול להגיד שהם מתברברים חוץ מזה הם מביאים את הקדוש ברוך הוא לקרב ככה שפשוט עזוב אותך
קודם כל המחשבה שלך לא נכונה הם לא שומרים יותר מצוות מלאומי אני אגיד לך מה אני יכול להיות לבוש חסידי אבל להתנהג כמו דתי לאומי זה הכל תלוי בכמות האש שבוערת באדם
חוץ מזה שהחרדים הם קבוצות שכל האורח חיים שלהם סובב סביב התורה הם יותר מחמירים מהלאומיים אין קשר למצוות אוקיי?
עכשיו בנוגע ללימוד הם צריכים להתקיים נכון? הם צריכים חלה לשבת חנוכייה אוכל קניות זה העבודה שלהם...
הרב מאיר אליהו אמר בעצמו ותבדוק אותי הוא אמר אם אתה לומד תורה אין בעיה אבל אם לא תלך ותמצא עבודה
אל תיכנס לכיס שלהם בכלל תעזוב אותך תתעסק בעבודת השם שלך ושחרר אחרים
צדיק באמונתו יחיה כל הוא צדיק תן לו לחיות איך שהוא מעדיף
בנוגע להילחם בשביל העם פה אני כבר מאמין שאתה עם דעות חילוניות בקיצור בלי תורה אין עולם אם אין עולם לא צריך צבא על כל חייל שנכנס לעזה אברך לוקח על עצמו להחזיק את אותו חייל ככה שאתה לא יכול להגיד שהם מתברברים חוץ מזה הם מביאים את הקדוש ברוך הוא לקרב ככה שפשוט עזוב אותך
אנונימי
שואל השאלה:
חרב חדה אז אתם מהיוצאי דופן
אני באמת מעריך את זה
חרב חדה אז אתם מהיוצאי דופן
אני באמת מעריך את זה
אנונימי
חרדי זה אחד שחרד לה' חרדי זה הגדרה לבן אדם שמקפיד יותר על המצוות! כמו שמסורתי זאת הגדרה לבנאדם שפחות מקפיד על מצוות אבל עדיין יש לו קשר קטן לדת,
דתי זאת הגדרה לאדם שמקפיד על מצוות אבל בין מסורתי לחרדי הוא לא מחמיר לרוב אבל שומר הרבה, דתי לאומי זה דתי בין מסורתי לדתי אפשר גם לאמר דתי לייט (כמו קולה לייט), אם תקפיד יותר על מצוות תיקרא דתי ועם יותר תיקרא חרדי.
אני לא אפרט פה בדיוק לפרטי פרטים את הכל אבל אגיד בערך ובגדול כדי שתבין מה התפקיד של המילים האלה בכלל, דתי, דתי לאומי, מסורתי, חילוני, למה זה לא פשוט לא רק חילוני ודתי למה בכלל צריך את כל הבאמצע הזה?
חילוני - לא שומר על מצוות, לא שומר שבת.
מסורתי - לא שם כיפה/שמה שמה חצאית, מקיימים מנהגי חגים ולפעמים שומרים שבת, לפעמים מניח תפילין.
דתי לאומי - קרוב יותר לדת, שומר שבת, שם כיפה, לא תמיד מתלבשת צנוע בדרך כלל חצאיות כן אבל עם שרוולים קצרים וחצי כיסוי ראש, בדרך כלל מניח תפילין.
דתי - שומר תודה ומצוות, שומר שבת, בדרך כלל גם שומר נגיעה, בדרך כלל לא לובשת גרביונים, לובש כיפה וציצית, מתלבשת צנוע, מניח תפילין.
חרדי - שומר תורה ומצוות, שומר שבת, מניח תפילין, מחמיר בכשרות, שומר נגיעה, לובשת גרבניונים, לומד תורה בקביעות, לובשת גרביונים וצנוע, מתלבש צנוע (כאילו לא מכנס קצר וגופיות) וכולי..
כמו שמסורתי לא יכול לשמור על מצוות כמו חרדי ככה גם דתי לא, אם אתה שומר יותר מחרדי אז אתה לא דתי אתה כן נחשב חרדי, כל הקטע במילה חרדי זה אחד שיותר מחמיר, כמו שכל הקטע במילה חילוני זה אחד שלא שומר וכל הקטע במילי מסורתי זה אחד ששומר על המסורת של היהדות ושל החגים בעיקר אבל לא מעבר.
אבלל ויש פה אבל!!
****בנאדם שלובש חליפה וכובע שחורים ולא מקפיד על מצוות הוא לא חרדי בשום צורה****
הוא סתם לבוש כמו חרדי, יש גם כאלה שלא שומרים על כלום וסתם לובשים חליפה (מתחפשים לחרדים כדי לעקוץ אנשים), הם גם לא דתיים ולא מסורתיים הם חילונים בתחפושת.
שוב פעם שתבינו סופסוף המילה חרדי באה לתאר אדם שמקפיד מאוד מאוד על מצוות, אדם שבקושי שומר מצוות הוא לא חרדי, כמו שמסורתי זה לא אדם שמקפיד מאוד על מצוות.
דתי זאת הגדרה לאדם שמקפיד על מצוות אבל בין מסורתי לחרדי הוא לא מחמיר לרוב אבל שומר הרבה, דתי לאומי זה דתי בין מסורתי לדתי אפשר גם לאמר דתי לייט (כמו קולה לייט), אם תקפיד יותר על מצוות תיקרא דתי ועם יותר תיקרא חרדי.
אני לא אפרט פה בדיוק לפרטי פרטים את הכל אבל אגיד בערך ובגדול כדי שתבין מה התפקיד של המילים האלה בכלל, דתי, דתי לאומי, מסורתי, חילוני, למה זה לא פשוט לא רק חילוני ודתי למה בכלל צריך את כל הבאמצע הזה?
חילוני - לא שומר על מצוות, לא שומר שבת.
מסורתי - לא שם כיפה/שמה שמה חצאית, מקיימים מנהגי חגים ולפעמים שומרים שבת, לפעמים מניח תפילין.
דתי לאומי - קרוב יותר לדת, שומר שבת, שם כיפה, לא תמיד מתלבשת צנוע בדרך כלל חצאיות כן אבל עם שרוולים קצרים וחצי כיסוי ראש, בדרך כלל מניח תפילין.
דתי - שומר תודה ומצוות, שומר שבת, בדרך כלל גם שומר נגיעה, בדרך כלל לא לובשת גרביונים, לובש כיפה וציצית, מתלבשת צנוע, מניח תפילין.
חרדי - שומר תורה ומצוות, שומר שבת, מניח תפילין, מחמיר בכשרות, שומר נגיעה, לובשת גרבניונים, לומד תורה בקביעות, לובשת גרביונים וצנוע, מתלבש צנוע (כאילו לא מכנס קצר וגופיות) וכולי..
כמו שמסורתי לא יכול לשמור על מצוות כמו חרדי ככה גם דתי לא, אם אתה שומר יותר מחרדי אז אתה לא דתי אתה כן נחשב חרדי, כל הקטע במילה חרדי זה אחד שיותר מחמיר, כמו שכל הקטע במילה חילוני זה אחד שלא שומר וכל הקטע במילי מסורתי זה אחד ששומר על המסורת של היהדות ושל החגים בעיקר אבל לא מעבר.
אבלל ויש פה אבל!!
****בנאדם שלובש חליפה וכובע שחורים ולא מקפיד על מצוות הוא לא חרדי בשום צורה****
הוא סתם לבוש כמו חרדי, יש גם כאלה שלא שומרים על כלום וסתם לובשים חליפה (מתחפשים לחרדים כדי לעקוץ אנשים), הם גם לא דתיים ולא מסורתיים הם חילונים בתחפושת.
שוב פעם שתבינו סופסוף המילה חרדי באה לתאר אדם שמקפיד מאוד מאוד על מצוות, אדם שבקושי שומר מצוות הוא לא חרדי, כמו שמסורתי זה לא אדם שמקפיד מאוד על מצוות.
שואל השאלה:
אנונימי
אז אני לא מסכים עם הרב מאיר אליהו כאן
זה לא הכיס שלהם, זה הכיס שלי. למה אני צריך לשלם להם? (המס יותר גבוה בגלל זה)
אין לסמוך על הנס, צריך להלחם. זה טוב שיש כמה שלומדים אבל לא מאות אלפים
אנונימי
אז אני לא מסכים עם הרב מאיר אליהו כאן
זה לא הכיס שלהם, זה הכיס שלי. למה אני צריך לשלם להם? (המס יותר גבוה בגלל זה)
אין לסמוך על הנס, צריך להלחם. זה טוב שיש כמה שלומדים אבל לא מאות אלפים
אנונימי
שואל השאלה:
vampire :3 בדיוק. הם סתם קוראים לעצמם ככה
vampire :3 בדיוק. הם סתם קוראים לעצמם ככה
אנונימי
שואל השאלה למה אתה לא מתלונן על זה שכנסיות ומסגדים מקבלים תקציב מהמדינה??? למה אה למה??? כי אתה צבוע, זה למה.
וחרדים יותר טובים מדת"לים נקודה.
וחרדים יותר טובים מדת"לים נקודה.
אנונימי
"בלי לימודי תורה העולם לא התקיים בכלל" - ילדה בת 17 בסטיפס - 2020
שואל השאלה:
כנסיות ומסגדים גם מקבלים?!?!
בושה זו מדינה יהודית
כנסיות ומסגדים גם מקבלים?!?!
בושה זו מדינה יהודית
אנונימי
שואל השאלה:
^^
א. תלמד גמרא הם אומרים שם במפורש שצריך ללמוד מלאכה ולעבוד
ב. צריך 10 בעיר לא 100,000 בעיר אחת כמו שבבני ברק
ג. מביאים להם מספיק כסף בשביל לחיות עם 15 ילדים וזה מהכסף שלנו, ממש לא מעט
^^
א. תלמד גמרא הם אומרים שם במפורש שצריך ללמוד מלאכה ולעבוד
ב. צריך 10 בעיר לא 100,000 בעיר אחת כמו שבבני ברק
ג. מביאים להם מספיק כסף בשביל לחיות עם 15 ילדים וזה מהכסף שלנו, ממש לא מעט
אנונימי
איזה חצוף אמאל'ה
מצווה למצוא עבודה?ומה עם "והגיצ בו יומם ולילה?"
מצווה להילחם?נכון,אבל גם אז היו את האנשים שנשארו לשמור על מה שכבר קיים,וכיום אלו גם האברכים
אני מעריך אותם ממש אבל אנלא אהיה כזה
כן מה קרה מותר לקחת על לימוד כסף,לך תלמד גם
וכמה כסף זה וואו
אלפיים לחודש?שים לב מה אתה אומר
מצווה למצוא עבודה?ומה עם "והגיצ בו יומם ולילה?"
מצווה להילחם?נכון,אבל גם אז היו את האנשים שנשארו לשמור על מה שכבר קיים,וכיום אלו גם האברכים
אני מעריך אותם ממש אבל אנלא אהיה כזה
כן מה קרה מותר לקחת על לימוד כסף,לך תלמד גם
וכמה כסף זה וואו
אלפיים לחודש?שים לב מה אתה אומר
תקשיב אני אומר את זה בתור דתי לאומי שברוב המוחלט של המקרים זה נכון, החרדים באמת שומרים הרבה יותר מאיתנו על המצוות, זה נכון יש כמה מצוות שהם לא עושים ( למצוא עבודה - למרות שהרבה מהם כבר כן עושים את זה, ללכת לצבא - וגם את זה) .
אבל תיכנס לבית כנסת של דתיים לאומיים יש הרבה אנשים שבכלל לא מגיעים לתפילה וגם מי שמגיע הרבה מהם מדברים כל התפילה וזה סתם נקודה שהעלתי, בהמון מצוות החרדים שומרים עליהם הרבה יותר טוב מאיתנו (צניעות וכו')
אבל תיכנס לבית כנסת של דתיים לאומיים יש הרבה אנשים שבכלל לא מגיעים לתפילה וגם מי שמגיע הרבה מהם מדברים כל התפילה וזה סתם נקודה שהעלתי, בהמון מצוות החרדים שומרים עליהם הרבה יותר טוב מאיתנו (צניעות וכו')
שואל השאלה:
^ זה לא העניין.. העקרונות שלנו יותר עובדים תואמים את המצוות משלהם, אני לא מדבר על כל אדם לעצמו
^ זה לא העניין.. העקרונות שלנו יותר עובדים תואמים את המצוות משלהם, אני לא מדבר על כל אדם לעצמו
אנונימי
אני מסכים לחלוטין אבל בסופו של דבר זה מה שאנשים רואים כי זה מה שקורה במציאות ולא ברעיון
כלומר הדרך שלנו, לפי דעתי, הרבה יותר תואמת את התורה (למרות שהיום הדתיים לאומיים מתחלקים לכמה דרכים) אבל כרגע במציאות הם שומרים על המצוות יותר מאיתנו
שואל השאלה:
^ אז אנחנו מסכימים אין טעם להתווכח :)
^ אז אנחנו מסכימים אין טעם להתווכח :)
אנונימי
קודם כל גדולי ישראל מורים ללמוד בישיבות.
המציאות מראה שהרבה שהולכים לצבא חרדים/דתיים נופלים בדרך כלל.
אני מכיר אנשים שנפלו בגלל הצבא.
ואם תגיד לי דוד המלך היה לו צבא ויצא להלחם וכו..
אני אענה לך שדוד המלך שיצא להלחם זה היה רק גברים.
והוא לא בטח בכח של עצמו אלא בטח בהשם!
וחוץ מזה כנגד לאותם שיצאו למלחמה היו בידיוק אותו סכום אנשים שלמדו תורה כנגד!
ולגבי העבודה בדור הזה קשה לעבוד ולשמור על עצמך.
וחוץ מזה יש דבר שנקרא תורתו אומנותו.
ובזכות התורה העולם קיים.
כמו שרשום במשנה באבות העולם עומד על 3 דברים על התורה ועל העבודה ועל גמילות חסדים.
איי ואם תגיד לי הנה רשום עבודה..זה סימן שצריך לצאת לעבוד.
אז תסתכל ברבינו עובדיה מברטנורא שמפרש הכוונה לעבודת הקורבנות בזמן בית המקדש.
וככל הנראה כיום שאין בית מקדש "ונשלמה פרים שפתינו"
עצם זה שקוראים קורבנות זה מעלה שהקרבנו קורבן תמיד,קורבן עולה..
בכל מקרה לא צריך לריב!
כולנו עם ישראל וכולנו צריכים לעשות את רצון השם אז אתה תצא לעבוד אם אתה רוצה ואני אשב אלמד בישיבה.
ובעזרת השם אחרי חתונה אלמד בכולל.
ואם היה לאדם עיניים לראות מה התורה עושה בעולם כולנו כולל אני לא היינו זזים מהספר אלא רק לדברים הנצרכים באמת באמת.
המציאות מראה שהרבה שהולכים לצבא חרדים/דתיים נופלים בדרך כלל.
אני מכיר אנשים שנפלו בגלל הצבא.
ואם תגיד לי דוד המלך היה לו צבא ויצא להלחם וכו..
אני אענה לך שדוד המלך שיצא להלחם זה היה רק גברים.
והוא לא בטח בכח של עצמו אלא בטח בהשם!
וחוץ מזה כנגד לאותם שיצאו למלחמה היו בידיוק אותו סכום אנשים שלמדו תורה כנגד!
ולגבי העבודה בדור הזה קשה לעבוד ולשמור על עצמך.
וחוץ מזה יש דבר שנקרא תורתו אומנותו.
ובזכות התורה העולם קיים.
כמו שרשום במשנה באבות העולם עומד על 3 דברים על התורה ועל העבודה ועל גמילות חסדים.
איי ואם תגיד לי הנה רשום עבודה..זה סימן שצריך לצאת לעבוד.
אז תסתכל ברבינו עובדיה מברטנורא שמפרש הכוונה לעבודת הקורבנות בזמן בית המקדש.
וככל הנראה כיום שאין בית מקדש "ונשלמה פרים שפתינו"
עצם זה שקוראים קורבנות זה מעלה שהקרבנו קורבן תמיד,קורבן עולה..
בכל מקרה לא צריך לריב!
כולנו עם ישראל וכולנו צריכים לעשות את רצון השם אז אתה תצא לעבוד אם אתה רוצה ואני אשב אלמד בישיבה.
ובעזרת השם אחרי חתונה אלמד בכולל.
ואם היה לאדם עיניים לראות מה התורה עושה בעולם כולנו כולל אני לא היינו זזים מהספר אלא רק לדברים הנצרכים באמת באמת.
שואל השאלה:
^
מה זה חרדים/דתיים נופלים בדרך כלל? צריך לעמוד באתגרים האלה ולא פשוט להתחמק מהם למרות שיש מצווה
ויש פירוש אחד שאומר ככה מה עם 100 פירושים שאומרים ההיפך?
^
מה זה חרדים/דתיים נופלים בדרך כלל? צריך לעמוד באתגרים האלה ולא פשוט להתחמק מהם למרות שיש מצווה
ויש פירוש אחד שאומר ככה מה עם 100 פירושים שאומרים ההיפך?
אנונימי
המוציא מחברו עליו הראיה.
תביא את ה100 האחרים
תביא את ה100 האחרים
שואל השאלה:
המשפט הזה נועד בכלל לענייני ממון אבל שניה אני אחפש לך
המשפט הזה נועד בכלל לענייני ממון אבל שניה אני אחפש לך
אנונימי
בלי להתייחס לעצם הוויכוח, הפירוש של ברטנורא הוא הפירוש הפשוט והמקובל, ויהיה קשה להסביר אחרת את המשנה
חוץ מזה אסור לאדם להכניס עצמו למקום סכנה..
אני בכלל לא נגד הצבא!
אבל אני נגד זה שחרדים וחרדיות יתגייסו לשם.
אגב תדע שהרב עובדיה יוסף זצ"ל אומר לנשק לחיילים את הידיים.
אני בכלל לא נגד הצבא!
אבל אני נגד זה שחרדים וחרדיות יתגייסו לשם.
אגב תדע שהרב עובדיה יוסף זצ"ל אומר לנשק לחיילים את הידיים.
נכון אבל אפשר לומר כן על דברים אחרים.
והתכוונתי שתביא לי ראיה..
והתכוונתי שתביא לי ראיה..
אני לא בטוח שתמצא פשני פירושים אחרים בטח לא מאה
למה שהחרדים לא יתגייסו?
אם אתה אומר שאתה לא נגד הצבא אז אין סיבה שהחרדים לא יתגייסו גם
אם אתה אומר שאתה לא נגד הצבא אז אין סיבה שהחרדים לא יתגייסו גם
בכל מקרה אם אתה רוצה תעשה צבא אבל אל תנסה לגייס חרדים לצבא למה גדול עוונך מנשוא,אם תעשה כן.
שואל השאלה:
הנה, לא יודע מאיפה הם הביאו את זה אבל זה המקום היחיד שמצאתי חוץ מהאתר של חב"ד ששם ברור שהם יאמרו כמוך
הנה, לא יודע מאיפה הם הביאו את זה אבל זה המקום היחיד שמצאתי חוץ מהאתר של חב"ד ששם ברור שהם יאמרו כמוך
אנונימי
תסתכל במשפט שאחרי
שואל השאלה:
הם כתבו את שני הפירושים זה בסדר
הם כתבו את שני הפירושים זה בסדר
אנונימי
שואל השאלה:
העניין הוא שיש שם גם את הפירוש של 'פרנסה'
העניין הוא שיש שם גם את הפירוש של 'פרנסה'
אנונימי
שואל השאלה אני האנונימי ששם את הרב מאיר אליהו בתשובה
תשמע אתה חביבי לא משלם להם כלום כל הכזך שלך הולך למדינה
הם מוחזקים על ידי תורמים מהארץ ומהעולם ועל ידי ארגונים כאלו ואחרים
למה אמא שלי ואבא שלי משלמים לכאן 11 שהפיקו עם הכסף "שלי" את הסדרה הנוראה היהודים באים?
אל תבלבל במוח די נו
תשמע אתה חביבי לא משלם להם כלום כל הכזך שלך הולך למדינה
הם מוחזקים על ידי תורמים מהארץ ומהעולם ועל ידי ארגונים כאלו ואחרים
למה אמא שלי ואבא שלי משלמים לכאן 11 שהפיקו עם הכסף "שלי" את הסדרה הנוראה היהודים באים?
אל תבלבל במוח די נו
אנונימי
טוב,"דתי לאומי"
אני לא חושבת שיש מה להשוות בכלל... זה מיותר.
כן יש כאלה אולי בעיקר חילונים שחושבים שחרדים הם יותר חזקים בדת או שיש חילונים שבכלל לא מבינים את ההבדל..
אני מניחה שיש חרדים שחושבים שהם מקיימים יותר מדתיים לאומים אבל זאת טעות והרוב לא מתעסקים בזה..
בסך הכל כולנו יהודים אין למה להשוות וכל אחד תורם את החלק שלו, גם החרדים וגם דתיים לאומים
יש חרדים שעושים חילול ה' ויש דתיים לאומיים וזה תלוי בבן אדם ולא מאיזה מגזר הוא.
כן יש כאלה אולי בעיקר חילונים שחושבים שחרדים הם יותר חזקים בדת או שיש חילונים שבכלל לא מבינים את ההבדל..
אני מניחה שיש חרדים שחושבים שהם מקיימים יותר מדתיים לאומים אבל זאת טעות והרוב לא מתעסקים בזה..
בסך הכל כולנו יהודים אין למה להשוות וכל אחד תורם את החלק שלו, גם החרדים וגם דתיים לאומים
יש חרדים שעושים חילול ה' ויש דתיים לאומיים וזה תלוי בבן אדם ולא מאיזה מגזר הוא.
שואל השאלה:
^^^
הם לא מוחזקים רק על תורמים אבל גם.. אם הם היו מוחזקים רק על תורמים לא היה לי בעיה
וגם זה שכאן מקבלים כסף מהמדינה זה לא בסדר אבל זה לא קשור לויכוח עכשיו
^^^
הם לא מוחזקים רק על תורמים אבל גם.. אם הם היו מוחזקים רק על תורמים לא היה לי בעיה
וגם זה שכאן מקבלים כסף מהמדינה זה לא בסדר אבל זה לא קשור לויכוח עכשיו
אנונימי
יש סיבה שלא יתגייסו
אתה יודע פעם אני הייתי בתל אביב בתל השומר ונכנסתי לבפנים לקבל פטור מפה לשם הלכתי לשירותים וראיתי שם חיילים חרדים שרשמו אל תתגייסו אומרים שלא יביאו מפקדת פתאום מגיעה מפקדת עובדים עליכם.
ועוד כל מיני דברים שהיה כתוב שם.
בכל אופן תיבת נח זה בתוך הבית מדרש.
בכולל בישיבה.
בחוץ זה מבול.
אני התרגלתי למבול הזה בזמנים מסויימים ובהתחלה לפני שהייתי מורגל זה היה קשה מידי אבל אחרי שהתרגלתי כבר הייתי במבול.
בכל מקרה גדולי ישראל לא מורים להתגייס לצבא ואנחנו צריכים לשמוע בקולם!
כפי שרשום בתורה:ספר דברים פרק יז פסוקים ח-יא
"כִּי יִפָּלֵא מִמְּךָ דָבָר לַמִּשְׁפָּט בֵּין דָּם לְדָם בֵּין דִּין לְדִין וּבֵין נֶגַע לָנֶגַע דִּבְרֵי רִיבֹת בִּשְׁעָרֶיךָ וְקַמְתָּ וְעָלִיתָ אֶל הַמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בּוֹ."
"ובאת אל הכהנים הלוים ואל השפט אשר יהיה בימים ההם ודרשת והגידו לך את דבר המשפט"
"ועשית על פי הדבר אשר יגידו לך מן המקום ההוא אשר יבחר יהוה ושמרת לעשות ככל אשר יורוך"
"על פי התורה אשר יורוך ועל המשפט אשר יאמרו לך תעשה לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל"
ופשוט שלא מדובר בשופט של ימינו..
אלא בגדולי ישראל שיודעים ולומדים הלכות וכל חייהם מקדישים להשם ללימוד התורה
אתה יודע פעם אני הייתי בתל אביב בתל השומר ונכנסתי לבפנים לקבל פטור מפה לשם הלכתי לשירותים וראיתי שם חיילים חרדים שרשמו אל תתגייסו אומרים שלא יביאו מפקדת פתאום מגיעה מפקדת עובדים עליכם.
ועוד כל מיני דברים שהיה כתוב שם.
בכל אופן תיבת נח זה בתוך הבית מדרש.
בכולל בישיבה.
בחוץ זה מבול.
אני התרגלתי למבול הזה בזמנים מסויימים ובהתחלה לפני שהייתי מורגל זה היה קשה מידי אבל אחרי שהתרגלתי כבר הייתי במבול.
בכל מקרה גדולי ישראל לא מורים להתגייס לצבא ואנחנו צריכים לשמוע בקולם!
כפי שרשום בתורה:ספר דברים פרק יז פסוקים ח-יא
"כִּי יִפָּלֵא מִמְּךָ דָבָר לַמִּשְׁפָּט בֵּין דָּם לְדָם בֵּין דִּין לְדִין וּבֵין נֶגַע לָנֶגַע דִּבְרֵי רִיבֹת בִּשְׁעָרֶיךָ וְקַמְתָּ וְעָלִיתָ אֶל הַמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בּוֹ."
"ובאת אל הכהנים הלוים ואל השפט אשר יהיה בימים ההם ודרשת והגידו לך את דבר המשפט"
"ועשית על פי הדבר אשר יגידו לך מן המקום ההוא אשר יבחר יהוה ושמרת לעשות ככל אשר יורוך"
"על פי התורה אשר יורוך ועל המשפט אשר יאמרו לך תעשה לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל"
ופשוט שלא מדובר בשופט של ימינו..
אלא בגדולי ישראל שיודעים ולומדים הלכות וכל חייהם מקדישים להשם ללימוד התורה
אנונימי
נתחיל מזה שאין חובה לעבוד. זה לא מצוה. איפה לדמת שחש "מצוה" למצוא עבודה? אנשים עובדים בגלל קללת של האדם הראשון "זעת אפף תאכל לחם". אז אתה קורא לקללה מצוה? בזכות קבלת עול תורה - הקב"ה משחרר את האותם אנשים מהקללה של האדם הראשון, וכלן יש להם ברכה במעט הכסף שמקבלים.
אביא הלכה מהרמב"ם, ושם גם מסובר מדוע מי שתורתו אמונמתו לא אמור גם להשתתף במלחמות:
"ולמה לא זכה לוי בנחלת ארץ ישראל ובביזתה עם אחיו? - מפני שהובדל לעבוד את ה' ולשרתו, ולהורות דרכיו הישרים ומשפטיו הצדיקים לרבים--שנאמר "יורו משפטיך ליעקוב, ותורתך לישראל" (דברים לג, י). לפיכך, הובדלו מדרכי העולם: לא עורכין מלחמה כשאר ישראל, ולא נוחלין, ולא זוכין לעצמן בכוח גופן; אלא הם חיל ה', שנאמר "ברך, ה', חילו" (דברים לג ,יא), והוא ברוך הוא זיכה להם, שנאמר "אני חלקך ונחלתך" (במדבר יח ,כ).
ולא שבט לוי בלבד, אלא כל איש ואיש מכל באי העולם אשר נדבה רוחו אותו והבינו מדעו להיבדל לעמוד לפני ה' לשרתו ולעובדו לדעה את ה', והלך ישר כמו שעשהו האלוהים, ופרק מעל צווארו עול החשבונות הרבים אשר ביקשו בני האדם--הרי זה נתקדש קודש קודשים, ויהיה ה' חלקו ונחלתו לעולם ולעולמי עולמים; ויזכה לו בעולם הזה דבר המספיק לו, כמו שזיכה לכוהנים וללויים. הרי דויד אומר "ה', מנת חלקי וכוסי--אתה, תומיך גורלי" (תהילים טז ,ה). (משנה תורה, הלכות שמיטה ויובל, פרק יג, הלכות יב -יג).
בנוגע לכמות הלמדנים שקבעת שאמורה להיות: הגגרא התכוונה למיניום עשרה בטלנים בעיר. אתה עשית מזה כאילו זה מקסימום. זה - טעות.
עוד נקוה בקשר לזה: אתה יודע שמלחמת מדיין כמו תהלומדי תורה הייתה שקוהל לכמות הלוחמים (לרמות שגם ככה שאר העם היה לומד תורה)? אתה ידוע למה? כדי להדגיש שחיל התורה - הם לא רק חלק מהמערכה, אלא שהישועה באה בזכותם, ותרומתם לא פחות חשובה (ואפילו יותר) מאלה שולחמים בחזית:
""אלף למטה וגו'" - י"א שני אלפים מכל שבט ושבט שלח, וי"א ג' אלפים מכל שבט ושבט. י"ב אלף משמרים את כליהם עליהם נאמר (שיר ד, ב): "שניך כעדר הקצובות (וגו') שכולם מתאימות", וי"ב אלף לתפלה. ומנין שכן? - שנאמר "אלף למטה אלף למטה" - הרי כ"ד אלפים. "וימסרו מאלפי ישראל אלף למטה" הרי י"ב אחרים מהו וימסרו מאלפי ישראל אלף למטה שהיו נמסרין זוגות זה לזה" (במדבר רבה כב, ג).
אביא הלכה מהרמב"ם, ושם גם מסובר מדוע מי שתורתו אמונמתו לא אמור גם להשתתף במלחמות:
"ולמה לא זכה לוי בנחלת ארץ ישראל ובביזתה עם אחיו? - מפני שהובדל לעבוד את ה' ולשרתו, ולהורות דרכיו הישרים ומשפטיו הצדיקים לרבים--שנאמר "יורו משפטיך ליעקוב, ותורתך לישראל" (דברים לג, י). לפיכך, הובדלו מדרכי העולם: לא עורכין מלחמה כשאר ישראל, ולא נוחלין, ולא זוכין לעצמן בכוח גופן; אלא הם חיל ה', שנאמר "ברך, ה', חילו" (דברים לג ,יא), והוא ברוך הוא זיכה להם, שנאמר "אני חלקך ונחלתך" (במדבר יח ,כ).
ולא שבט לוי בלבד, אלא כל איש ואיש מכל באי העולם אשר נדבה רוחו אותו והבינו מדעו להיבדל לעמוד לפני ה' לשרתו ולעובדו לדעה את ה', והלך ישר כמו שעשהו האלוהים, ופרק מעל צווארו עול החשבונות הרבים אשר ביקשו בני האדם--הרי זה נתקדש קודש קודשים, ויהיה ה' חלקו ונחלתו לעולם ולעולמי עולמים; ויזכה לו בעולם הזה דבר המספיק לו, כמו שזיכה לכוהנים וללויים. הרי דויד אומר "ה', מנת חלקי וכוסי--אתה, תומיך גורלי" (תהילים טז ,ה). (משנה תורה, הלכות שמיטה ויובל, פרק יג, הלכות יב -יג).
בנוגע לכמות הלמדנים שקבעת שאמורה להיות: הגגרא התכוונה למיניום עשרה בטלנים בעיר. אתה עשית מזה כאילו זה מקסימום. זה - טעות.
עוד נקוה בקשר לזה: אתה יודע שמלחמת מדיין כמו תהלומדי תורה הייתה שקוהל לכמות הלוחמים (לרמות שגם ככה שאר העם היה לומד תורה)? אתה ידוע למה? כדי להדגיש שחיל התורה - הם לא רק חלק מהמערכה, אלא שהישועה באה בזכותם, ותרומתם לא פחות חשובה (ואפילו יותר) מאלה שולחמים בחזית:
""אלף למטה וגו'" - י"א שני אלפים מכל שבט ושבט שלח, וי"א ג' אלפים מכל שבט ושבט. י"ב אלף משמרים את כליהם עליהם נאמר (שיר ד, ב): "שניך כעדר הקצובות (וגו') שכולם מתאימות", וי"ב אלף לתפלה. ומנין שכן? - שנאמר "אלף למטה אלף למטה" - הרי כ"ד אלפים. "וימסרו מאלפי ישראל אלף למטה" הרי י"ב אחרים מהו וימסרו מאלפי ישראל אלף למטה שהיו נמסרין זוגות זה לזה" (במדבר רבה כב, ג).
אנונימי
שואל השאלה:
קראתי רק את ההתחלה אבל אני כבר אומר, באותה המידה גם צניעות זה לא מצווה
קראתי רק את ההתחלה אבל אני כבר אומר, באותה המידה גם צניעות זה לא מצווה
אנונימי
ראיתי מה שהבאת אבל איזה מפרש אומר את זה?
שואל השאלה:
ברור שזה מינימיום אבל אין סיבה שיהיו כל כך הרבה
ברור שזה מינימיום אבל אין סיבה שיהיו כל כך הרבה
אנונימי
שואל השאלה:
^^ אמרתי שאין לי מושג אבל נתקלתי בזה, צריך לחפש עוד ואני מהטלפון וזה לא נוח
^^ אמרתי שאין לי מושג אבל נתקלתי בזה, צריך לחפש עוד ואני מהטלפון וזה לא נוח
אנונימי
למה אתה חושב שחרדים לא מקיימים מצוות? זה ממש לא נכון
שואל השאלה:
^ מתי אמרתי את זה?
^ מתי אמרתי את זה?
אנונימי
שואל השאלה:
אני לא אהיה זמין ב15-30 דקות הקרובות אז תכתבו אני אענה אחרי
אני לא אהיה זמין ב15-30 דקות הקרובות אז תכתבו אני אענה אחרי
אנונימי
התכוונתי שרשמת שדווקא החרדים לא שומרים על כל המצוות וזה לא בהכרח נכון
נתחיל מזה שאין בן אגם אחד ששומר הכל מושלם ויש מה לשפר אצל כל אחד.
נתחיל מזה שאין בן אגם אחד ששומר הכל מושלם ויש מה לשפר אצל כל אחד.
מעדיף להיות חילוני שלא מפיץ לשון הרע ושנאת חינם כמוכם הדתיים הלאומיים
או פשוט להיות חרדי... אתם הדת"לים פשוט מקנאים שהם יותר טובים מכם...
ואני ממשפחה דת"לית אז אני מכיר את הוויב הדת"לי...
או פשוט להיות חרדי... אתם הדת"לים פשוט מקנאים שהם יותר טובים מכם...
ואני ממשפחה דת"לית אז אני מכיר את הוויב הדת"לי...
אנונימי
יש סיבה שיהיו כל כך הרבה. כדי שיהיה לפחות שקול נגד הלוחמים בחזית (כמו שהיה במלחמת מדיין לפי במדבר רבה כב, ג).
דברי שני, בדורנו, פשוט שזה עדיף ךהיות בבית המדרש, ולא להתסכן בעולם החילוני. לא במקום שיש שם נשים ובנות.
דבר שלישי, אם היית אוהב את התורה הקדושה - היית רוצה ריבוי התורה - ולא מיעוט, חס ושלום.
דברי שני, בדורנו, פשוט שזה עדיף ךהיות בבית המדרש, ולא להתסכן בעולם החילוני. לא במקום שיש שם נשים ובנות.
דבר שלישי, אם היית אוהב את התורה הקדושה - היית רוצה ריבוי התורה - ולא מיעוט, חס ושלום.
אנונימי
לפי איך שזה נראה, שואל השאלה, אתה מכיר רק סטיגמות ובעיות של הציבור החרדי ומעולם לא הלכת ופתחת את ספרי ההלכה.
תחשוב שיש להם פי כמה וכמה למדנים, אם הם היו עוברים על הלכות כמו שאתה מפרש, לא היו להם כ"כ הרבה רבנים...
ואתה מאוד משנה את המספרים והמציאות, תתחיל ללמוד מהם חרדים ומהי השקפת העולם שלהם, וגם זה מתוך כבוד. אתה מוזמן לפנות אלי, אני דת"ל שכן למד על הנושא.
אנונימי שניים מעלי.
תסתום. הוצאת שם רע ושקרים על ציבור שכנראה מעולם לא הכרת, זה חמור מאוד.
תחשוב שיש להם פי כמה וכמה למדנים, אם הם היו עוברים על הלכות כמו שאתה מפרש, לא היו להם כ"כ הרבה רבנים...
ואתה מאוד משנה את המספרים והמציאות, תתחיל ללמוד מהם חרדים ומהי השקפת העולם שלהם, וגם זה מתוך כבוד. אתה מוזמן לפנות אלי, אני דת"ל שכן למד על הנושא.
אנונימי שניים מעלי.
תסתום. הוצאת שם רע ושקרים על ציבור שכנראה מעולם לא הכרת, זה חמור מאוד.
שואל השאלה:
אנונימי שמתחת לאנונימי האדיוט
לגבי החלק הראשון - אני צריך לחזור על החלק הזה כדי לענות (זה בסדר לא לדעת הכל)
לגבי החלק השני - נשים זה לא דבר רע, גם לא לפי התורה. אם אתה לא יודע להתמודד עם לראות אישה הבעיה אצליך
לגבי החלק השלישי - אני רוצה ריבוי תורה אבל לא על חשבון דברים חשובים יותר
אנונימי שמתחת לאנונימי האדיוט
לגבי החלק הראשון - אני צריך לחזור על החלק הזה כדי לענות (זה בסדר לא לדעת הכל)
לגבי החלק השני - נשים זה לא דבר רע, גם לא לפי התורה. אם אתה לא יודע להתמודד עם לראות אישה הבעיה אצליך
לגבי החלק השלישי - אני רוצה ריבוי תורה אבל לא על חשבון דברים חשובים יותר
אנונימי
שואל השאלה אתה רק מוכיח את טענתי
דתיים לאומיים חושבים שהם הכי טובים, ושונאים את כל מי שלא כמוהם. ומפיצים לשון הרע ושנאת חינם.
דתיים לאומיים חושבים שהם הכי טובים, ושונאים את כל מי שלא כמוהם. ומפיצים לשון הרע ושנאת חינם.
אנונימי
1. בהצלחה בלימוד תורה.
2. לא אמרתי שנשים - זה דבר רע, אאל שצריך להתרק מהן מאד מאד, כמו שפסק השולחן ערוך (אבן העזר, סימן כא, סעיף א). לא בגלל שהן "רעות", חלילה, כדי כדי לשמור על עצמנו. באותה מידה, גם הן אמורות להתרחק מאיתנו. זה אומר שאנחנו "רעים,, חס ושלום?
3. אין דבר כזה, כי התרוה היא מעל הכל. אם אתה חשוב שיש דברים "יותר חשובים" מהתורה הקדושה - סימן שיש לך בעיה.
2. לא אמרתי שנשים - זה דבר רע, אאל שצריך להתרק מהן מאד מאד, כמו שפסק השולחן ערוך (אבן העזר, סימן כא, סעיף א). לא בגלל שהן "רעות", חלילה, כדי כדי לשמור על עצמנו. באותה מידה, גם הן אמורות להתרחק מאיתנו. זה אומר שאנחנו "רעים,, חס ושלום?
3. אין דבר כזה, כי התרוה היא מעל הכל. אם אתה חשוב שיש דברים "יותר חשובים" מהתורה הקדושה - סימן שיש לך בעיה.
אנונימי
שואל השאלה
החלק השני, התשובה פשוטה, לפי ההלכה אדם לא יכניס את עצמו לסכנה של איסור. ובמיוחד שמירת העיניים שאין דתי שלא נפל בזה, במיוחד בערים עם חילונים או כשיש מכשיר חכם.
חשיבות לימוד תורה תלוי במהי התורה, מהי מטרת האדם ומה הכי חשוב. אין לך זכות לזלזל בהם על כך שהתורה חשובה יותר מדברים קטנים יותר...
החלק השני, התשובה פשוטה, לפי ההלכה אדם לא יכניס את עצמו לסכנה של איסור. ובמיוחד שמירת העיניים שאין דתי שלא נפל בזה, במיוחד בערים עם חילונים או כשיש מכשיר חכם.
חשיבות לימוד תורה תלוי במהי התורה, מהי מטרת האדם ומה הכי חשוב. אין לך זכות לזלזל בהם על כך שהתורה חשובה יותר מדברים קטנים יותר...
אנונימי סליחה?? ממתי דתיים לאומים מפיצים שנאת חינם ולשון הרע?
^ השאלה הזאת למשל.
ואני בעצמי ממשפחה דת"לית אז אני מכיר ויודע והרבה הרבה הרבה אנשים דת"לים הם ממש ממש ממש אנטי לחרדים.
ואני בעצמי ממשפחה דת"לית אז אני מכיר ויודע והרבה הרבה הרבה אנשים דת"לים הם ממש ממש ממש אנטי לחרדים.
אנונימי
"השאלה הזאת למשל"
לא ידעתי שהשאלה הזאת מייצגת כמה אלפי אנשים...
לא ידעתי שהשאלה הזאת מייצגת כמה אלפי אנשים...
^ אנונימי שמדבר על שנאת חינם ולשון הרע, אל תכליל. יש אנשים בתוך המגזר של דתיים לאומים שהם בורים ועמי ארצות, אבל זה ממש לא כולם. גם ביניהם יש אנשים צדיקים, ושהם אוהבים אותנו ומכבדים אותנו (את החרדים).
אנונימי
שואל השאלה:
השאלה הזאת לא נועד להפיץ שנאת חינם, אין לי שום בעיה עם החרדים לעצמם. מפריע לי שאנשים חושבים שהם צדיקים גדולים ושהדתיים הם אנשים שלא החליטו
השאלה הזאת לא נועד להפיץ שנאת חינם, אין לי שום בעיה עם החרדים לעצמם. מפריע לי שאנשים חושבים שהם צדיקים גדולים ושהדתיים הם אנשים שלא החליטו
אנונימי
שואל השאלה
כמו שכתבתי, בשביל להוכיח את זה תסתכל על דתיים ותגדיל אותם, אבל אל תנסה להקטין ציבור אחר...
ואני ממליץ לך באמת לבדוק את החרדים והדעות שלהם בעין טובה, נראה שיש הרבה שאתה לא מכיר בזה.
ואני לא חושב שיש ציבור שטוב יותר, לשני הצדדים יש הרבה מאוד טוב, ולצערנו גם הרבה לתקן.
כמו שכתבתי, בשביל להוכיח את זה תסתכל על דתיים ותגדיל אותם, אבל אל תנסה להקטין ציבור אחר...
ואני ממליץ לך באמת לבדוק את החרדים והדעות שלהם בעין טובה, נראה שיש הרבה שאתה לא מכיר בזה.
ואני לא חושב שיש ציבור שטוב יותר, לשני הצדדים יש הרבה מאוד טוב, ולצערנו גם הרבה לתקן.
שואל השאלה:
^ לא מעניין אותי הפרטי כמו שאמרתי. מעניין אותי העיקרון, ה100% למידת תורה לעומת שילוב של תורה עם שאר החיים
^ לא מעניין אותי הפרטי כמו שאמרתי. מעניין אותי העיקרון, ה100% למידת תורה לעומת שילוב של תורה עם שאר החיים
אנונימי
אל על סמך מה הכרעת שלימוד תורה של 100% (דעת רשב"י במסכת ברכות, דף לה) זה פחות טוב משילוב של תורה ועבודה (שיטת רבי ישמאל שם)? אתה מזלזל בדעת רשב"י? היית אומר לו שהדרך שלו היא "פחות טובה", חס ושלום?
אנונימי
שואל השאלה:
^ תקרא את כלללל התשובות של השאלה בשביל להבין
^ תקרא את כלללל התשובות של השאלה בשביל להבין
אנונימי
אוקיי זהו זה.
דתי לאומי = חילוני מבפנים דתי מבחוץ
מה זה שווה??? אתם כופרים. כן כן כופרים.
אסור לקלל
איפה מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך???
איפה ואהבת לרעך כמוך???
איפה אהבת ישראל???
עדיף להיות חב"דניק כוייפר שמאמין שהרבי עדיין חי ואומר "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד" ומשתחווה לתמונה שלו
מאשר דת"לי ששונא את החרדים כי הם קרובים לה' פי אלף יותר ממנו.
דתי לאומי = חילוני מבפנים דתי מבחוץ
מה זה שווה??? אתם כופרים. כן כן כופרים.
אסור לקלל
איפה מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך???
איפה ואהבת לרעך כמוך???
איפה אהבת ישראל???
עדיף להיות חב"דניק כוייפר שמאמין שהרבי עדיין חי ואומר "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד" ומשתחווה לתמונה שלו
מאשר דת"לי ששונא את החרדים כי הם קרובים לה' פי אלף יותר ממנו.
אנונימי
שואל השאלה:
^ אני לא שונא את החרדים wth
^ אני לא שונא את החרדים wth
אנונימי
פלוני (או קבוצה פלונית) שמקפיד על בין אדם למקום אבל לא מקפיד על בין אדם לחברו - הוא כופר. זאת דעתי ושום דבר לא ישנה אותה.
אנונימי
שואל השאלה:
^ נכון!
^ נכון!
אנונימי
טעות בהגדרה: כופר - זה מי שכופר באחד מי"ג עיקרי האמנוה שכל יהודי חיב להאמין בהם. מי שעובר על המצוות שבין אדם לבחרו (לא עלינו!) - לא נעשה כופר על ידי זה, אבל מי שמחלל שבת בפרהסיה - כן.
אנונימי
עבירות שבין אדם לחברו יותר חמורות מעבירות שבין אדם למקום. כי עבירות של בין אדם לחברו לא נמחלות עד שהנפגע מוחל בלב שלם.
אנונימי
נחמד שאתם מקללים אותי, זאת הרגשה ממש נפלאה, באמת!
אני מוחל לכם לגמרי, בלב שלם. שלא תיכנסו לגהינום כי הייתם רשעים וקיללתם את כל מי שלא חושב כמוכם. אני הולך לפי דעת תורה, לא לפי דעת הרב גוגל או הרב נוח.
אני מוחל לכם לגמרי, בלב שלם. שלא תיכנסו לגהינום כי הייתם רשעים וקיללתם את כל מי שלא חושב כמוכם. אני הולך לפי דעת תורה, לא לפי דעת הרב גוגל או הרב נוח.
אנונימי
זה עדיין לא כפירה... ובדרך כלל העונש עליהם (בבית דין של מטה) הוא לא כזה גדול, כמו על אלה ששבין אדם למקום (בעצם, כל מקרה לגופו).
אנונימי
שואל השאלה:
^^^ זה חייב להיות במימון, לא כמו ממלכת אחאב
^^^ זה חייב להיות במימון, לא כמו ממלכת אחאב
אנונימי
איזה מימון?
אנונימי
שואל השאלה:
אתם מבלבלים אותי כי יש כאן שני אנונימים... התכוונתי למי שאמר שמצוות אדם לחברו חשובות יותר מאדם למקום
אתם מבלבלים אותי כי יש כאן שני אנונימים... התכוונתי למי שאמר שמצוות אדם לחברו חשובות יותר מאדם למקום
אנונימי
שואל השאלה
1. אני לא אקרא את כל התשובות, אבל ההגדרה שלך להכנסת התורה לחיים לא שווה לפי כולם.
2.רוב החרדים עובדים או על הסכם יששכר וזבולון.
3. אם לא אכפת מהפרטים, איך אפשר לשפוט את הכלל? הרי כל כלל מורכב מפרטים וכשאתה טועה באחד הפרטים או מגדיל אותו, צורת הכלל משתנה.
1. אני לא אקרא את כל התשובות, אבל ההגדרה שלך להכנסת התורה לחיים לא שווה לפי כולם.
2.רוב החרדים עובדים או על הסכם יששכר וזבולון.
3. אם לא אכפת מהפרטים, איך אפשר לשפוט את הכלל? הרי כל כלל מורכב מפרטים וכשאתה טועה באחד הפרטים או מגדיל אותו, צורת הכלל משתנה.
שואל השאלה:
^
1. אני מודע לזה וזה מה שאני מנסה להעביר עם השאלה הזאת
2. עדיין מפריעים לי אלה שלוקחים כסף מהמדינה אבל אמרתי שלא נשפוט לפי הפרט אז בסדר
3.העניין הוא שאנשים חושבים שזה יותר תואם להלכה מה שהחרדים עושים כשזה לא נכון.
^
1. אני מודע לזה וזה מה שאני מנסה להעביר עם השאלה הזאת
2. עדיין מפריעים לי אלה שלוקחים כסף מהמדינה אבל אמרתי שלא נשפוט לפי הפרט אז בסדר
3.העניין הוא שאנשים חושבים שזה יותר תואם להלכה מה שהחרדים עושים כשזה לא נכון.
אנונימי
1. התכוונתי, חרדי שלומד כל היום ושעה אחת מקדיש לעבטדה, אוכל ודיבור ומנוחה, הוא מכניס את התורה לחיים. דרך אגב, ההגדרה הנכונה היא הכנסת החיים לתורה, יש טעות של דתיים למצוא את המקום 'שלהם' בחיים ומשם להכניס את התורה, אבל אמורים לעשות ההפך ולקבוע את התורה ורק אחר כך למצוא איך חיים בין לבין.
2. כאן סעיף 3 בהחלט מודגש, כי אתה לא יודע כמה כסף לוקחים מהמדינה, איך ולמה...
3. כי במובן מסויים הם מאוד צודקים, יש הרבה פרטים שהלוואי הציבור הדתי היה מתקדם לחרדי. אבל גם יש פרטים לכיוון ההפוך.
בהלכה היבשה והקרה, יש לחרדים הרבה נקודות זכות לעומתנו בהרבה נושאים, אבל זה נושא ארוך שלא אפתח כאן.
אני מכיר את שני הציבורים טוב מאוד מבפנים, אני לא מרחיב רק כי אני לא כותב את הבעיות של האחרים בפומבי, זה לשון הרע והוצאת שם רע לפעמים...
2. כאן סעיף 3 בהחלט מודגש, כי אתה לא יודע כמה כסף לוקחים מהמדינה, איך ולמה...
3. כי במובן מסויים הם מאוד צודקים, יש הרבה פרטים שהלוואי הציבור הדתי היה מתקדם לחרדי. אבל גם יש פרטים לכיוון ההפוך.
בהלכה היבשה והקרה, יש לחרדים הרבה נקודות זכות לעומתנו בהרבה נושאים, אבל זה נושא ארוך שלא אפתח כאן.
אני מכיר את שני הציבורים טוב מאוד מבפנים, אני לא מרחיב רק כי אני לא כותב את הבעיות של האחרים בפומבי, זה לשון הרע והוצאת שם רע לפעמים...
איכס, אתה מדבר כמו ליברמן,
מה אכפת לך שלוקחים כסף? מה אתה רוצה שירעבו ללחם,
מה אתה רוצה שילכו לצבא , הרי זה ידוע שבערך30 אחוז מהדתיים שמגיעם לצבא לא נשארים דתיים, דבר שני הרי כל קיומיינו בעולם זה בשביל לקיים רצון ה' ולעסוק בתורתו,
אז המלצה שלי אליך, לך תפתח גמרא, במקום לשבת ולהסית על פי דברים שאתה לא יודע עליהם, אם אתה רוצה אני מוכן להיות חברותא שלך
מה אכפת לך שלוקחים כסף? מה אתה רוצה שירעבו ללחם,
מה אתה רוצה שילכו לצבא , הרי זה ידוע שבערך30 אחוז מהדתיים שמגיעם לצבא לא נשארים דתיים, דבר שני הרי כל קיומיינו בעולם זה בשביל לקיים רצון ה' ולעסוק בתורתו,
אז המלצה שלי אליך, לך תפתח גמרא, במקום לשבת ולהסית על פי דברים שאתה לא יודע עליהם, אם אתה רוצה אני מוכן להיות חברותא שלך
שואל השאלה:
^
א. זה מהכסף שלי אז מן הסתם
ב. שיתמודדו, אין טעם שיקבלו יחס אחר. אני דתי, אז אני לא אלך לצבא?
ג. הצעה מפתה אבל אני אוותר
^
א. זה מהכסף שלי אז מן הסתם
ב. שיתמודדו, אין טעם שיקבלו יחס אחר. אני דתי, אז אני לא אלך לצבא?
ג. הצעה מפתה אבל אני אוותר
אנונימי
מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל אמר פעם שהדתיים הלאומיים שמלכלכים ומוציאים שם רע ולשון הרע על תלמידי הישיבה שלא מתגייסים לצבא, הם כופרים.
"בראשית ברא: בשביל התורה שנקראת ראשית.. ובשביל ישראל שנקראו ראשית" (רש"י)
לא נברא העולם אלא בשביל התורה
"בראשית ברא: בשביל התורה שנקראת ראשית.. ובשביל ישראל שנקראו ראשית" (רש"י)
לא נברא העולם אלא בשביל התורה
אנונימי
אני דתייה ואני לא מסכימה איתך
לא נראה לי אתה דתי לפי הדעות שלך אתה אמור לתמוך לא להסית אבל בסדר שיהיה
אנונימי
לא אומרת שחרדים שומרים פחות כל המצוות אבל כן אומרת שחרדים ודתיים כן שומרים על המצוות אותו דבר אז זה לא שדתיים פחות מהחרדים זה פשוט שהחרדים יותר מחמירים בדברים