13 תשובות
כן
גם אני מבינה, זה לא מונע ממך לרצות^^^
למה אסור?^^^
אנונימי
אימאלה אניי אניי
אם היה אפשר לעשות קעקוע כולי הייתי מפוצצת כבר
טעות
אנונימי
א. "להתעלל בעצמי"
דבר ראשון זאת זכותי המלאה לעשות מה שארצה עם הגוף שלי כך עוד הוא לא פוגע באחרים, הוא שלי וברשותי, לטוב ולרע.
דבר שני, זו לא התעללות, זה בקושי כואב, ממש בקטנה.
כאילו להתחרות באופן מקצועי באגרוף זה סבבה אבל להכניס מחט קטנה וטיפה דיו זה אסור?!

קעקוע זה ממש לא קרוב להתאבדות, אתה סתם עושה דמגוגיה והקצנה עכשיו.

"קעקוע זה לגיטימי אז למה לחתוך את הורידים זה לא?"
אממ כי קעקוע לא הורג אותך אולי? לא יודע סתם זורק רעיון.

ב. וגם כל מיני אנשים מתחרטים שהם נתנו צדקה, וגם כל מיני אנשים מתחרטים שהם דיברו עם אח שלהם, אז נאסור את זה?
חוץ מזה שקעקע אפשר להסיר/לעשות קאבר.
אנונימי
מה שהוא כתב לא נכון בכלל
הסיבות הן ש
א. הגוף הוא כאילו לא שלנו אלא של אלוהים ולכן אל לנו לתת בו כתובת קעקע.
ב. זה מנהג הגויים
מה הופך את הסיבות שלך ליותר נכונות משלו?

א. אז למה להתאגרף מותר?
ב. זה לא, יש גם הרבה יהודים כיום שעושים.
אנונימי
א. זה שהם עושים לא אומר שזה מותר
ב. מה שהופך את הסיבות שלי לנכונות זה שיש להם תוקף, בגלל הסיבות האלה כתוב בתנך שאסור להתקעקע
אני לא יודעת איפה אתה קראת את זה אבל בחיים לא ראיתי שכתוב בתנך שאסור להתאגרף -_-
א. כל העניין הזה של ''מנהג גויים'' זה רק בגלל שאם נעשה מעשה מיוחד (שפעם עשו אותו *רק* הגויים) נהיה דומים להם חיצונית ולא נשמור על ההפרדה בנינו.
אבל היום, כשקעקע זה דבר נפוץ גם בקרב היהודים, אם מנהג גויים זו הסיבה היחידה, אין שום סיבה לאסור.

ב.איך את יודעת ?

ג. לא אמרתי שאסור :/, לא הבנת את האנלוגיה, תקראי שוב.
אנונימי
א. ובכל זאת, לא אתה ולא אני יכולים לבטל משהו שכתוב בתורה
ב. זה מה שרבנים שככל הנראה מבינים יותר ממני וממך כתבו לפני שסבא של סבא רבא שלך נולד.
ג. הבנתי את האנלוגיה טוב מאוד.
ועניתי.
אסרו בתנך לעשות קעקוע
לא אסרו בתנך להתאגרף
זהו.
אני לא נכנסת בכלל ללמה אסור ולמה מותר כי בנינו זה אפילו לא משנה, אני בכל מקרה לא אוכל לעשות קעקוע ואין לי כוח להיכנס לזה
מוזמן להמשיך לריב עם עצמך
תהנה
א. מי אמר? ברגע שמתבטל הטעם, אין סיבה לעשות סתם דבר ללא הגיון. התורה נתנה לנו בשביל שנתקדם מוסרית, לא בשביל שנעשה דברים מוזרים סתם.

ב. פה בדיוק הבעיה, שהם כתבו את זה לפני שסבא של סבא רבא שלך נולד. ולא כיום, כזהמצב שונה.

ג.לא, לא, לא. לא הבנת. תקראי שוב, אני מעולם לא כתבתי שהתורה כותבת שאסור להתאגרף.
אני הצגתי את האיגרוף כאנטיתזה לתזה של הרעב שאמר שאסור להתקעקע בגלל שזה גורם לעצמך סבל, לכן שאלתי למה איגרוף *מותר*.
באמת, הבנת הנקרא פשוטה.

"אני לא נכנסת בכלל ללמה אסור ולמה מותר כי בנינו זה אפילו לא משנה"
פה הטעות הכי יסודית שלך, בטח שזה משנה!
אנחנו לא מקיימים את התורה כי ככה אמא אמרה וככה כתוב, הפוך! אנחנו בודקים ומבררים בדיוק למה אנחנו עושים כל דבר, אחרת אנחנו לא שונים משום אמונה עיוורת שונה.
אנונימי