14 תשובות
שואל השאלה:
חחח למה
חחח למה
אנונימית
כן אפשר להגיד
אם היה חסיד אומות העולם והטיב לעם ישראל - כן.
מה ברור זה זכרונו לברכה זה לא קשור ליהדות
כמו שאומרים rip
כמו שאומרים rip
כן אפשר אבל אי אפשר לומר שהוא נפטר כי נפטר זה של יהודים
בלבלת אותי
נפטר זה שהנשמה מסתלקת ולגוים אין נשמה
^ טוב לגוים אין נשמה רק יהודים הם טובים ומקסימים עם נשמות
אם באמת זכרונו לברכה, כלומר הוא היה מחסידי אומות העולם ואוהב ישראל, מותר.
לגויים יש נשמה.
** לכל מה שברא השם יש נשמה.לחי יש נשמה של חי לצומח יש נשמה של צומח לדומם יש נשמה של דומם לעם ישראל יש נשמה של עם ישראל לאומות העולם יש נשמה של אומות העולם וכ"ו.
** המילה נשמה כוללת בתוכה כל מיני חלקים.
חלק הנפש של הנשמה,
חלק הרוח של הנשמה,
חלק הנשמה של הנשמה,
חלק החיה של הנשמה,
חלק היחידה של הנשמה.
אך יש לך לדעת כי [כל חלק מתחלק בעצמו לחמישה חלקים וכל חלק מהשארית מתחלק בעצמו לחמישה חלקים וכ"ו] ומה שאמרו לך לגבי הגויים אולי התכוונו שאין להם את אותו חלק (אחד חלקי 25 או לפי שיטה אחרת אחד חלקי 125) .
אבל זה לא משהו מעשי ולא רלוונט לחיים שלנו כאן ועכשיו.
בזמנים עברו היו יודעים להבחין על האדם איזה חלקים יש לו ואיזה חלקים חסרים לו ואיזה חלקים בגלגול ואיזה חלקים יש לו לתקן וכ"ו אבל בימינו אין איתנו יודע עד מה. ולמה ואיך .וזה כלל לא משנה.
ויש עוד מושגים שקשורים לנשמה ולאורות העוטפים את האדם (הילות) ויש מושג של צל ("סר צילם מעליהם אל תיראום") וכל זה מושגים שרק מי שלומד חכמת הנסתר מורגל אליהם.ולומד אותם .
אגב,הרמב"ם כתב יותר על הנפש מאשר על הנשמה .
ולכן חוזר אני על ההתחלה שכנראה יש לך בלבול בהגדרות המושג.
**עצתי אלייך לא להכנס למושגים האלו כי לא למדת אותם לעומק. רק זאת יש לך לדעת כי בעולם של הקב"ה יש מקום לכולם. גם לאומות העולם יש מקום וכמו שגוף האדם מורכב מאיברים כך הוא העולם ויש עין ויש אוזן ויש מוח ויש לב ויש ידיים וכ"ו. והכל זה אדם אחד אחדותי בריא ושלם. ועם ישראל באומות זה כמו לב באיברים.
(מתוך האתר "כיפה" - שאל את הרב).
❤❤❤
המילה נפטר זה מת בשפה נקייה, כבר נכתב על גויים שהם נפטרו בספרות היהודית, ולדוגמה "משה עבדי מת".
מומלץ ללמוד ולא לזרוק דברים סתם.
** לכל מה שברא השם יש נשמה.לחי יש נשמה של חי לצומח יש נשמה של צומח לדומם יש נשמה של דומם לעם ישראל יש נשמה של עם ישראל לאומות העולם יש נשמה של אומות העולם וכ"ו.
** המילה נשמה כוללת בתוכה כל מיני חלקים.
חלק הנפש של הנשמה,
חלק הרוח של הנשמה,
חלק הנשמה של הנשמה,
חלק החיה של הנשמה,
חלק היחידה של הנשמה.
אך יש לך לדעת כי [כל חלק מתחלק בעצמו לחמישה חלקים וכל חלק מהשארית מתחלק בעצמו לחמישה חלקים וכ"ו] ומה שאמרו לך לגבי הגויים אולי התכוונו שאין להם את אותו חלק (אחד חלקי 25 או לפי שיטה אחרת אחד חלקי 125) .
אבל זה לא משהו מעשי ולא רלוונט לחיים שלנו כאן ועכשיו.
בזמנים עברו היו יודעים להבחין על האדם איזה חלקים יש לו ואיזה חלקים חסרים לו ואיזה חלקים בגלגול ואיזה חלקים יש לו לתקן וכ"ו אבל בימינו אין איתנו יודע עד מה. ולמה ואיך .וזה כלל לא משנה.
ויש עוד מושגים שקשורים לנשמה ולאורות העוטפים את האדם (הילות) ויש מושג של צל ("סר צילם מעליהם אל תיראום") וכל זה מושגים שרק מי שלומד חכמת הנסתר מורגל אליהם.ולומד אותם .
אגב,הרמב"ם כתב יותר על הנפש מאשר על הנשמה .
ולכן חוזר אני על ההתחלה שכנראה יש לך בלבול בהגדרות המושג.
**עצתי אלייך לא להכנס למושגים האלו כי לא למדת אותם לעומק. רק זאת יש לך לדעת כי בעולם של הקב"ה יש מקום לכולם. גם לאומות העולם יש מקום וכמו שגוף האדם מורכב מאיברים כך הוא העולם ויש עין ויש אוזן ויש מוח ויש לב ויש ידיים וכ"ו. והכל זה אדם אחד אחדותי בריא ושלם. ועם ישראל באומות זה כמו לב באיברים.
(מתוך האתר "כיפה" - שאל את הרב).
❤❤❤
המילה נפטר זה מת בשפה נקייה, כבר נכתב על גויים שהם נפטרו בספרות היהודית, ולדוגמה "משה עבדי מת".
מומלץ ללמוד ולא לזרוק דברים סתם.
יש חזל שזה חכמנו זיכרונם להכרה או משהן (לא זוכרת בדיוק) וזה רק לרשי ורבי משהו
זל זה זיכרונו לברכה נראה לי מותר לכתוב
זל זה זיכרונו לברכה נראה לי מותר לכתוב
אין עם זה בעיה. זה לא יעשה שום דבר לנפטר כי הוא לא מחוייב בתורה אז הזיכרון שלו לא יעשה כלום
ניראלי שכן
שואל השאלה:
נפטר זה של יהודים? מזתמרת
נפטר זה של יהודים? מזתמרת
אנונימית
באותו הנושא: