66 תשובות
יש לך דוגמה להפליות?
תסתכלי על זה
https://youtu.be/bzrgqa7ku8g
https://youtu.be/bzrgqa7ku8g
מדובר בזמנים שונים, כך היה היחס לנשים באותם ימים
אנונימי
ממש לא.
תיראו את הסירטון
תיראו את הסירטון
תני דוגמאות להפליות, מכירות? היו גם מכירות של גברים, ויש את הקטע של נשים בבית עם הילדים וגברים מפרנסים, בסדר גמור לדעתי
שואל השאלה:
1) ויקח את ___ ויתן אותה לו לאישה"- מה היא חפץ?
2)י, הנישואין אוסרים על קיום יחסי אישות בין האישה לבין כל גבר שאינו בעלה. מאידך הגבר אינו מתקדש לאשתו, ואין איסור על קיום יחסי אישות בינו ובין נשים אחרות .
3)במקרא מותר לשאת פיליגש ולאישה אסור...
1) ויקח את ___ ויתן אותה לו לאישה"- מה היא חפץ?
2)י, הנישואין אוסרים על קיום יחסי אישות בין האישה לבין כל גבר שאינו בעלה. מאידך הגבר אינו מתקדש לאשתו, ואין איסור על קיום יחסי אישות בינו ובין נשים אחרות .
3)במקרא מותר לשאת פיליגש ולאישה אסור...
אנונימית
בוקר טוב,
אחת הסיבות שאני לא מתקרבת לדת הזאתי,
האישה שם במעמד נמוך כמו באיסלאם ובנצרות
אחת הסיבות שאני לא מתקרבת לדת הזאתי,
האישה שם במעמד נמוך כמו באיסלאם ובנצרות
תראי את הסירטון.
פעם האישה היתה עקרת בית שכמה שיחתר מהר לחתן את האישה כי אם לא ככה הסיכוים של הגבר יותר גבוהים להיכשל ולכן מחתנים אותם מהר
פעם האישה היתה עקרת בית שכמה שיחתר מהר לחתן את האישה כי אם לא ככה הסיכוים של הגבר יותר גבוהים להיכשל ולכן מחתנים אותם מהר
https://youtu.be/bzrgqa7ku8g
^
שואל השאלה:
אני רואה את זה כרגע
אני רואה את זה כרגע
אנונימית
כמה דברים לפני שאת מתעצבנת על כל התורה והדת, המון דברים שלא כתובים לא בהכרח מותרים, בגלל זה יש פרשנים, תפתחי פרשנים תחכימי, דבר שני "ויתן אותה לו לאישה" אני ד בטוח שזה כנראה אבא של אותה אחת או משהו בסגנון, כך שהטענה שלך יכולה להיות על הנימה, על הסגנון דיבור, ובכך את צודקת
anter
יש לא מעט מצוות שמורידות ממעמד האישה.
לדוגמא מוזיקה, לפי מה שהבנתי אסור או שבהרבה מקומות לא נהוג לשמוע שירים של זמרות?
יש לא מעט מצוות שמורידות ממעמד האישה.
לדוגמא מוזיקה, לפי מה שהבנתי אסור או שבהרבה מקומות לא נהוג לשמוע שירים של זמרות?
שאלות חוזרות שוב ושוב
בתורה יש פרדס פשט רמז דרש וסוד
כשאת קוראת את התורה את מהינה את הפשט של הדברים
הבעיה שלך היא שאת לא מפרשת את התורה נכון כי אסור לפרש את התורה על פי צורה ושכל אנחנו לא מחקרים ואפיקורסים חס ושלום
רבי נחמן כותב את זה בליקוטי מוהרן תנינא יט: וְהַמְחַקְּרִים וְהַכּוֹפְרִים מְפָרְשִׁים כָּל הַתּוֹרָה כֻּלָּהּ עַל פִּי חָכְמוֹת וְאֶפִּיקוֹרְסוּת שֶׁלָּהֶם, שֶׁכָּל הַתּוֹרָה, וַאֲפִלּוּ מִצְווֹת מַעֲשִׂיּוֹת הַכְּתוּבִים בַּתּוֹרָה, מְפָרְשִׁים הַכּל עַל פִּי צוּרָה וָשֵׂכֶל. לָא מִבָּעֲיָא מַעֲשִׂיּוֹת הַכְּתוּבִים בַּתּוֹרָה אוֹמְרִים שֶׁהֵם מְרַמְּזִים רַק עַל הַנִּמְשָׁל וְהַצּוּרָה לְבַד, דְּהַיְנוּ שִׂכְלִיּוּת שֶׁלָּהֶם, אֶלָּא אֲפִלּוּ מִצְווֹת מַעֲשִׂיּוֹת הַמְפרָשִׁים בַּתּוֹרָה מְפָרְשִׁים הַכּל שֶׁהֵם מְרַמְּזִים רַק עַל שִׂכְלִיּוּת וְחָכְמוֹת שֶׁלָּהֶם, וְכוֹפְרִים בִּפְשׁוּטוֹ לְגַמְרֵי, וְזֶהוּ בְּחִינַת מַה שֶּׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה (תַּנְחוּמָא וְהוּבָא בְּרַשִׁ"י תֵצֵא) שֶׁהָיָה עֲמָלֵק חוֹתֵך מִילוֹת וְזוֹרֵק כְּלַפֵּי מַעְלָה, כִּי מִילָה הִיא מִצְוָה רִאשׁוֹנָה שֶׁנִּצְטַוָּה בָּהּ אַבְרָהָם אָבִינוּ, שֶׁהָיָה ראשׁ לַמַּאֲמִינִים; וַעֲמָלֵק, שֶׁהוּא בְּחִינַת הַפִילוֹסוֹפִים וְהַכּוֹפְרִים, הוּא כּוֹפֵר בְּכָל הַמִּצְווֹת, וּמְפָרֵשׁ הַכּל עַל שִׂכְלִיּוּת לְבַד, כַּנַּ"ל; וְזֶהוּ: חוֹתֵך מִילוֹת וְזוֹרֵק כְּלַפֵּי מַעְלָה, שֶׁכּוֹפֵר בְּמִצְוַת מִילָה, וְזוֹרְקָהּ כְּלַפֵּי מַעְלָה אֶל הַשֵּׂכֶל, כִּי הֵם מְפָרְשִׁים הַכּל רַק עַל שִׂכְלִיּוּת לְבַד וְכוֹפְרִים בַּעֲשִׂיּוֹת הַמִּצְווֹת כַּנַּ"ל.
אַשְׁרֵי מִי שֶׁאֵינוֹ יוֹדֵעַ מֵהֶם כְּלָל, וְעַל כֵּן עִקָּר הַכְנָעָתוֹ עַל יְדֵי אֱמוּנָה, בְּחִינַת: "וַיְהִי יָדָיו אֱמוּנָה" וְכוּ' כַּנַּ"ל.
ממליץ לך לצפות בסרטון של הרב זמיר כהן מעמד האישה ביהדות ואז תראי כמה את טועה
אצרף קישור
בתורה יש פרדס פשט רמז דרש וסוד
כשאת קוראת את התורה את מהינה את הפשט של הדברים
הבעיה שלך היא שאת לא מפרשת את התורה נכון כי אסור לפרש את התורה על פי צורה ושכל אנחנו לא מחקרים ואפיקורסים חס ושלום
רבי נחמן כותב את זה בליקוטי מוהרן תנינא יט: וְהַמְחַקְּרִים וְהַכּוֹפְרִים מְפָרְשִׁים כָּל הַתּוֹרָה כֻּלָּהּ עַל פִּי חָכְמוֹת וְאֶפִּיקוֹרְסוּת שֶׁלָּהֶם, שֶׁכָּל הַתּוֹרָה, וַאֲפִלּוּ מִצְווֹת מַעֲשִׂיּוֹת הַכְּתוּבִים בַּתּוֹרָה, מְפָרְשִׁים הַכּל עַל פִּי צוּרָה וָשֵׂכֶל. לָא מִבָּעֲיָא מַעֲשִׂיּוֹת הַכְּתוּבִים בַּתּוֹרָה אוֹמְרִים שֶׁהֵם מְרַמְּזִים רַק עַל הַנִּמְשָׁל וְהַצּוּרָה לְבַד, דְּהַיְנוּ שִׂכְלִיּוּת שֶׁלָּהֶם, אֶלָּא אֲפִלּוּ מִצְווֹת מַעֲשִׂיּוֹת הַמְפרָשִׁים בַּתּוֹרָה מְפָרְשִׁים הַכּל שֶׁהֵם מְרַמְּזִים רַק עַל שִׂכְלִיּוּת וְחָכְמוֹת שֶׁלָּהֶם, וְכוֹפְרִים בִּפְשׁוּטוֹ לְגַמְרֵי, וְזֶהוּ בְּחִינַת מַה שֶּׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה (תַּנְחוּמָא וְהוּבָא בְּרַשִׁ"י תֵצֵא) שֶׁהָיָה עֲמָלֵק חוֹתֵך מִילוֹת וְזוֹרֵק כְּלַפֵּי מַעְלָה, כִּי מִילָה הִיא מִצְוָה רִאשׁוֹנָה שֶׁנִּצְטַוָּה בָּהּ אַבְרָהָם אָבִינוּ, שֶׁהָיָה ראשׁ לַמַּאֲמִינִים; וַעֲמָלֵק, שֶׁהוּא בְּחִינַת הַפִילוֹסוֹפִים וְהַכּוֹפְרִים, הוּא כּוֹפֵר בְּכָל הַמִּצְווֹת, וּמְפָרֵשׁ הַכּל עַל שִׂכְלִיּוּת לְבַד, כַּנַּ"ל; וְזֶהוּ: חוֹתֵך מִילוֹת וְזוֹרֵק כְּלַפֵּי מַעְלָה, שֶׁכּוֹפֵר בְּמִצְוַת מִילָה, וְזוֹרְקָהּ כְּלַפֵּי מַעְלָה אֶל הַשֵּׂכֶל, כִּי הֵם מְפָרְשִׁים הַכּל רַק עַל שִׂכְלִיּוּת לְבַד וְכוֹפְרִים בַּעֲשִׂיּוֹת הַמִּצְווֹת כַּנַּ"ל.
אַשְׁרֵי מִי שֶׁאֵינוֹ יוֹדֵעַ מֵהֶם כְּלָל, וְעַל כֵּן עִקָּר הַכְנָעָתוֹ עַל יְדֵי אֱמוּנָה, בְּחִינַת: "וַיְהִי יָדָיו אֱמוּנָה" וְכוּ' כַּנַּ"ל.
ממליץ לך לצפות בסרטון של הרב זמיר כהן מעמד האישה ביהדות ואז תראי כמה את טועה
אצרף קישור
chiara13
אני לא נכנס לויכוח אין לי כוח לשטויות האלה
וכן יש איסור לגבר לשמוע קול אישה כי זה גזרות שחז"ל קבעו כדי לא ליפול בעוון פגם הברית
אני לא נכנס לויכוח אין לי כוח לשטויות האלה
וכן יש איסור לגבר לשמוע קול אישה כי זה גזרות שחז"ל קבעו כדי לא ליפול בעוון פגם הברית
שואל השאלה:
אסור לשמוע אישה שרה
אסור לשמוע אישה שרה
אנונימית
אהובתי התורה נכתבה לפני אלפי שנים רוב הדברים שכתובים שם במיוחד בנושא נשים כבר לא רלוונטיים לעידן שלנו . העולם השתנה וזה בסדר
יש מצב שיורידו לי נקודות על זה אבל אני אדם פרטי הוא אחד המדהימים פה והוא יסביר לך הכל כמו שצריך
וואי נכון אני כם לא מבינה הם אנשים מגעילים
אנונימית
4:05 שניות מעולות, תהנו
https://youtu.be/95uwx0rcauo
https://youtu.be/95uwx0rcauo
מותר לשמוע אישה שרה אם אתה לא יודע איך היא נראית אך זה לא הנושא, המון דתיים ישנם שנותנים כבוד לאישה יותר מכל אדם אחר, אלו לא דברים על רגל אחד, כמו שאמרתי, תתעמקו ואז תשכילו, ככ המון אנשים שמפרשים את הדברים הכתובים כפרי מחשבתך ולא רק שהדברים אינם נכונים אלא שגם אנשים אחרים מאמינים לאותם שטויות שגויות.
אני דתי ואין לי בעיה לשמוע אישה שרה גם כשאני יודע איך היא נראית, זה פשוט לא מחרמן אותי.
והיום כבר יש שוויון מלא ברוב הבתים הדתיים בישראל אז הדיון הזה פג תוקף.
והיום כבר יש שוויון מלא ברוב הבתים הדתיים בישראל אז הדיון הזה פג תוקף.
אנונימי
אבור לשמוע אישה שרה מסיבה אחרת ושונה זה לא קשור למעמד האישה כלל
זו פסיקה של חזל שאין לה קשר למעמדכן
זו פסיקה של חזל שאין לה קשר למעמדכן
שואל השאלה:
עדיין לא ממש הסברתם את זה,
איך אתם מצפים מנשים להתחתן עם גברים דתיים כשרובם מתייחסים לאישה נורא ומצפים שתכין להם לאכול ותעשה הכל.
עדיין לא ממש הסברתם את זה,
איך אתם מצפים מנשים להתחתן עם גברים דתיים כשרובם מתייחסים לאישה נורא ומצפים שתכין להם לאכול ותעשה הכל.
אנונימית
ככה היחס היה פעם לגבי נשים
בכל הדתות ובכל העולם, לא רק ביהדות
מבחינת היהדות תפקידה של האישה הוא להיות בבית ולטפל במשפחה וכן זה מעצבן וכאלה אבל זה כבר לא ככה היום
^ואני מכירה המון בנים דתיים שדווקא אומרים ההפך, בסופו של דבר איזה תפקיד יהיה לאישה בבית זה משהו שמסדירים בתוך המשפחה, כמו שמחליטים מי מסדר את המדיח ומי עושה כביסות
המשפחות הממש ממש דתיות כן הולכות לפי זה
אבל אני לא רואה משהו רע בזה שהאישה תהיה עם המשפחה והילדים, כמובן שלא בכפייה אבל עדיין
בסופו של דבר את בוחרת את הגבר שאיתו את תתחתני ואם יש גבר שמההתחלה את מקבלת ממנו וייב של וואלה אני הולכת עכשיו להיות עקרת בית ולא בא לי, תחתכי את הקשר הזה
בכל הדתות ובכל העולם, לא רק ביהדות
מבחינת היהדות תפקידה של האישה הוא להיות בבית ולטפל במשפחה וכן זה מעצבן וכאלה אבל זה כבר לא ככה היום
^ואני מכירה המון בנים דתיים שדווקא אומרים ההפך, בסופו של דבר איזה תפקיד יהיה לאישה בבית זה משהו שמסדירים בתוך המשפחה, כמו שמחליטים מי מסדר את המדיח ומי עושה כביסות
המשפחות הממש ממש דתיות כן הולכות לפי זה
אבל אני לא רואה משהו רע בזה שהאישה תהיה עם המשפחה והילדים, כמובן שלא בכפייה אבל עדיין
בסופו של דבר את בוחרת את הגבר שאיתו את תתחתני ואם יש גבר שמההתחלה את מקבלת ממנו וייב של וואלה אני הולכת עכשיו להיות עקרת בית ולא בא לי, תחתכי את הקשר הזה
אנונימית
הם לא נקודה
שואל השאלה:
אתה באמת מתווכח עם עובדות,
אין מה לעשות אצל דתות בכל העולם יש שוביניזם וגם מחוצה לו.
אתה באמת מתווכח עם עובדות,
אין מה לעשות אצל דתות בכל העולם יש שוביניזם וגם מחוצה לו.
אנונימית
אני רואה אפילו חבדניקים שמתייחסים אל נשיהם כראוי למלכות
1) ויקח את ___ ויתן אותה לו לאישה"- מה היא חפץ?
לא. זה מאותה הסיבה שגבר בד"כ מתחיל עם נשין ולא להפך. כי הגבר הוא היוזם, המשפיע. הגבר לפעמים פחות מבין מה ערך האשה, אפילו שמלמדים על זה ומדגישים את זה, אז אומרים לו שאם הוא רוצה אשה - זה מחוייבות, זה לא כמו סתם שותפות זמנית, יש לו חובה לשמור, להגן, לפרנס (מרצונה), ולספק את האשה בכל מה שתצטרך.
בנות בעולם העתיק היו באמת חפץ, היו סוחרים בהן, מחליפים אותן, אונסים, ובעצם אין להן שום ערך. ביהדות כל זה איסורים, המשמעות של זה שאפשר "לתת" את הבת (כשהיא קטנה בלבד), זה מתוך שיקול של האבא להגן עליה או מצורך חשוב, והיא יכולה לסרב. זה לא מצווה, ונאסר כשהעולם התקדם.
2)הנישואין אוסרים על קיום יחסי אישות בין האישה לבין כל גבר שאינו בעלה. מאידך הגבר אינו מתקדש לאשתו, ואין איסור על קיום יחסי אישות בינו ובין נשים אחרות.
אשה מתקדשת, בדיוק. היא מיוחדת אך ורק בשבילו, בשביל שכולם ידעו שאסור להם לגעת בה. גבר מצד שני, מחוייב לה בכל כך הרבה דברים אחרים, אבל בתקופה העתיקה לא הייתה יכולת למנוע יותר מאשה אחת, אז התורה גינתה את זה אבל לא אסרה במפורש. גם זה נאסר כשהעולם התקדם.
3)במקרא מותר לשאת פיליגש ולאישה אסור
זה כמו שאלה 2.
4) שירים של זמרות.
ביהדות, גוף האשה חשוב, יקר, ומאוד יפה. דווקא בגלל זה, כמו שלא נחשוף את האוצר ונמקד אנשים על היופי שלו, ככה גם אסור לאדם להסתכל על אשה ולהתמקד בחיצוניות. מה שמגדיר אותה זה לא הקול שלה, הגוף או הטיפוח, כי אפילו שהם מאוד חשובים - הם רק החלק החיצוני של נשמה מדהימה וגדולה בהרבה.
לא. זה מאותה הסיבה שגבר בד"כ מתחיל עם נשין ולא להפך. כי הגבר הוא היוזם, המשפיע. הגבר לפעמים פחות מבין מה ערך האשה, אפילו שמלמדים על זה ומדגישים את זה, אז אומרים לו שאם הוא רוצה אשה - זה מחוייבות, זה לא כמו סתם שותפות זמנית, יש לו חובה לשמור, להגן, לפרנס (מרצונה), ולספק את האשה בכל מה שתצטרך.
בנות בעולם העתיק היו באמת חפץ, היו סוחרים בהן, מחליפים אותן, אונסים, ובעצם אין להן שום ערך. ביהדות כל זה איסורים, המשמעות של זה שאפשר "לתת" את הבת (כשהיא קטנה בלבד), זה מתוך שיקול של האבא להגן עליה או מצורך חשוב, והיא יכולה לסרב. זה לא מצווה, ונאסר כשהעולם התקדם.
2)הנישואין אוסרים על קיום יחסי אישות בין האישה לבין כל גבר שאינו בעלה. מאידך הגבר אינו מתקדש לאשתו, ואין איסור על קיום יחסי אישות בינו ובין נשים אחרות.
אשה מתקדשת, בדיוק. היא מיוחדת אך ורק בשבילו, בשביל שכולם ידעו שאסור להם לגעת בה. גבר מצד שני, מחוייב לה בכל כך הרבה דברים אחרים, אבל בתקופה העתיקה לא הייתה יכולת למנוע יותר מאשה אחת, אז התורה גינתה את זה אבל לא אסרה במפורש. גם זה נאסר כשהעולם התקדם.
3)במקרא מותר לשאת פיליגש ולאישה אסור
זה כמו שאלה 2.
4) שירים של זמרות.
ביהדות, גוף האשה חשוב, יקר, ומאוד יפה. דווקא בגלל זה, כמו שלא נחשוף את האוצר ונמקד אנשים על היופי שלו, ככה גם אסור לאדם להסתכל על אשה ולהתמקד בחיצוניות. מה שמגדיר אותה זה לא הקול שלה, הגוף או הטיפוח, כי אפילו שהם מאוד חשובים - הם רק החלק החיצוני של נשמה מדהימה וגדולה בהרבה.
שואלת השאלה אסור גם לגבר אחר להיות עם אישה אחרת שהיא לא אישתו!
מאיפה הבאת את זה?מהקוראן??
מאיפה הבאת את זה?מהקוראן??
אנונימי
לא כולם ככה, לא צריך להכליל.
יש בנים דתיים מקסימים שאני מדברת איתם ואני בטוחה שהם יתייחסו לאישה שלהם בכבוד.
אבל נכון שבדת יותר נהוג שהאישה מבשלת או עם הילדים, אבל שוב זה לא אצל כולם.
אני באמת ממליצה לך לדבר עם "בן אדם פרטי",
הוא דתי והוא יסביר לך הכל מהכל, בלי ציטוטים מהתנך אלא את המשמעות מאחורי הדברים וכל שאלה שתהיה לך הוא יענה
יש בנים דתיים מקסימים שאני מדברת איתם ואני בטוחה שהם יתייחסו לאישה שלהם בכבוד.
אבל נכון שבדת יותר נהוג שהאישה מבשלת או עם הילדים, אבל שוב זה לא אצל כולם.
אני באמת ממליצה לך לדבר עם "בן אדם פרטי",
הוא דתי והוא יסביר לך הכל מהכל, בלי ציטוטים מהתנך אלא את המשמעות מאחורי הדברים וכל שאלה שתהיה לך הוא יענה
התורה לא מפלה את הבנות...
אנונימית
יש דבר שנקרא נידה אסור לבוא על בחורה נידה ורווקות הן בנידה הכוונה למחזור ובכלל שהן לא טובלות אלא רק אחרי חתונה אז אסור לגעת באישה נידה.
אישה נשואה שהיא נידה אז אסור לבעלה לגעת בה ומתי שהיא לא בנידה והלכה והזמן שלה לטבול אז היא מותרת לבעלה.
בכל מקרה יש דבר שנקרא איסור אשת איש אסור לגבר בין רווק בין נשוי לשכב עם אישה נשואה
אישה נשואה שהיא נידה אז אסור לבעלה לגעת בה ומתי שהיא לא בנידה והלכה והזמן שלה לטבול אז היא מותרת לבעלה.
בכל מקרה יש דבר שנקרא איסור אשת איש אסור לגבר בין רווק בין נשוי לשכב עם אישה נשואה
אנונימי
כותרת) למה בנים זה לכאורה ברכה?
א. זה לא, כי כדי לקיים מצוות פרו ורבו, צריך בן ובת, אפילו 10 בנים לא שווים אם אין בת.
ב. יש משפיע, ויש מקבל. ביהדות הקב"ה משפיע, וכנסת ישראל מקבלת. השמש והירח. וכך גם גבר ואשה.
האשה רוחנית בהרבה, יש לה מעלות טובות בחיבור לה', אז היא פחות מחוייבת במצוות ומכך גם פחות משפיעה על העולם,פחות משנה אותו במצוות ובפעולות החיצוניות שלה. אבל מצד שני, היא משפיעה יותר מכל הגברים על המהות, היא אחראית על הגברים שילמדו מוסר בילדות, מטפחת, מלמדת, נותנת דוגמה אישית. בגלל זה "בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל", כי נשים לא פועלות ברעש וצלצולים, אלא מתוך הנשמה.
בגלל זה גם הולכים לפי האשה כדי לדעת אם הילד יהודי - כי המהות אצל אמו.
בגלל זה הגבר מברך שלא עשני אישה, שהוא זוכה להשפיע על העולם (לפי פירוש אחד, יש גם פירוש שזה מדבר על מחזור ולידה), והאשה מברכת "שעשני כרצונו", היא פחות מחוייבת להשתנות, פחות תלויה בדבר חיצוני כדי להראות מה היא.
זה גם עונה על החלק המהותי בשאלה למה נשים יותר מעודדות להישאר בבית, כי ההשפעה הכי טובה שלהן - זה עם היחס לילדים, ביולוגית הם מחוברים יותר טוב, ובגלל שהיא רכה וטובה להם - הם גם לומדים ממנה הרבה יותר על דוגמה אישית ומוסר טבעי.
אבל אין לאשה חובה להיות בבית, כל זוג בוחר לעצמו מה סדר התפקידים והיא יכולה לצאת לעבוד אם המקום מתאים לה.
א. זה לא, כי כדי לקיים מצוות פרו ורבו, צריך בן ובת, אפילו 10 בנים לא שווים אם אין בת.
ב. יש משפיע, ויש מקבל. ביהדות הקב"ה משפיע, וכנסת ישראל מקבלת. השמש והירח. וכך גם גבר ואשה.
האשה רוחנית בהרבה, יש לה מעלות טובות בחיבור לה', אז היא פחות מחוייבת במצוות ומכך גם פחות משפיעה על העולם,פחות משנה אותו במצוות ובפעולות החיצוניות שלה. אבל מצד שני, היא משפיעה יותר מכל הגברים על המהות, היא אחראית על הגברים שילמדו מוסר בילדות, מטפחת, מלמדת, נותנת דוגמה אישית. בגלל זה "בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל", כי נשים לא פועלות ברעש וצלצולים, אלא מתוך הנשמה.
בגלל זה גם הולכים לפי האשה כדי לדעת אם הילד יהודי - כי המהות אצל אמו.
בגלל זה הגבר מברך שלא עשני אישה, שהוא זוכה להשפיע על העולם (לפי פירוש אחד, יש גם פירוש שזה מדבר על מחזור ולידה), והאשה מברכת "שעשני כרצונו", היא פחות מחוייבת להשתנות, פחות תלויה בדבר חיצוני כדי להראות מה היא.
זה גם עונה על החלק המהותי בשאלה למה נשים יותר מעודדות להישאר בבית, כי ההשפעה הכי טובה שלהן - זה עם היחס לילדים, ביולוגית הם מחוברים יותר טוב, ובגלל שהיא רכה וטובה להם - הם גם לומדים ממנה הרבה יותר על דוגמה אישית ומוסר טבעי.
אבל אין לאשה חובה להיות בבית, כל זוג בוחר לעצמו מה סדר התפקידים והיא יכולה לצאת לעבוד אם המקום מתאים לה.
"איך אתם מצפים מנשים להתחתן עם גברים דתיים כשרובם מתייחסים לאישה נורא ומצפים שתכין להם לאכול ותעשה הכל"
האם זה במציאות?
אז חד משמעית - לא. כמובן שיש בעיות וט*פשים כמו בכל ציבור, אבל טכנית זה פשוט לא קיים בצורה אמיתית.
היחס לאשה גבוה, והאדם חייב לכבד את אשתו גם יותר מהגוף שלו, ואוהב אותה כמו שהוא אוהב את עצמו.
האשה מדיחה? אני מכיר כמה וכמה דתיים נשואים, בד"כ ההדחה שייכת לשניהם. אבל יש שתי סיבות למה יצא שאשה אולי מדיחה יותר, וזה שהגבר לא בבית הרבה בגלל שהוא לומד ועובד (אך ורק בהסכמתה), או בגלל שהיא מהירה יותר חחח.
האם זה במציאות?
אז חד משמעית - לא. כמובן שיש בעיות וט*פשים כמו בכל ציבור, אבל טכנית זה פשוט לא קיים בצורה אמיתית.
היחס לאשה גבוה, והאדם חייב לכבד את אשתו גם יותר מהגוף שלו, ואוהב אותה כמו שהוא אוהב את עצמו.
האשה מדיחה? אני מכיר כמה וכמה דתיים נשואים, בד"כ ההדחה שייכת לשניהם. אבל יש שתי סיבות למה יצא שאשה אולי מדיחה יותר, וזה שהגבר לא בבית הרבה בגלל שהוא לומד ועובד (אך ורק בהסכמתה), או בגלל שהיא מהירה יותר חחח.
את מתחזקת את אומרת
אבל מה שאת עושה כאן זה חילול ה' נקודה. הרבה אטאיסטים עכשיו קופצים על ההזדמנות להגיד לך למה לא כדאי ללכת למקום הזה ולמה לא כדאי להאמין אבל באמת עצה ממני אלייך
עדיף לשאול אנשים מביני עניין אנשים שמבינים את חכמת התורה ולא אנשים חסרי אמונה שמה שהם יעשו זה להסיט אותך.
אם באמת הייתה בך אמונה היית הולכת לפי האמונה שהקדוש ברוך הוא הציב לך והביא לך!
אישה נקראת "נחותה"בתנך רק בגלל סיפור גן עדן שאדם וחוה אכלו מן עץ הדעת
העונש של חוה היה בנוסף לעונשים אחרים
שהיא תהיה איך אני אגדיר את זה "פחות מאדם"
אבל מה שאת עושה כאן זה חילול ה' נקודה. הרבה אטאיסטים עכשיו קופצים על ההזדמנות להגיד לך למה לא כדאי ללכת למקום הזה ולמה לא כדאי להאמין אבל באמת עצה ממני אלייך
עדיף לשאול אנשים מביני עניין אנשים שמבינים את חכמת התורה ולא אנשים חסרי אמונה שמה שהם יעשו זה להסיט אותך.
אם באמת הייתה בך אמונה היית הולכת לפי האמונה שהקדוש ברוך הוא הציב לך והביא לך!
אישה נקראת "נחותה"בתנך רק בגלל סיפור גן עדן שאדם וחוה אכלו מן עץ הדעת
העונש של חוה היה בנוסף לעונשים אחרים
שהיא תהיה איך אני אגדיר את זה "פחות מאדם"
שואל השאלה:
זה למה ביקשתי רק אנשים מאמינים...
זה למה ביקשתי רק אנשים מאמינים...
אנונימית
אתם לא מבינים ואתם סתם אומרים דברים..
המעמד של האישה ביהדות לא נמוך
ויש הבדל גם בין התקופה לתורה עצמה.
המעמד של האישה ביהדות לא נמוך
ויש הבדל גם בין התקופה לתורה עצמה.
מסכימה.
אבל גם את צריכה לזכור שזה היה פעם וככה זה עבד אז
לא ממש הייתה להם אפשרות אחרת
לא ממש הייתה להם אפשרות אחרת
1) תאמיני לי הדור של היום כל כך מגעיל...
שמעתי מישהו אומר שהוא רוצה לבקש מאבא של מישהי את ידה...
סוחרים בידיים של נשים??!!!! איכסה!
אותו רעיון עם "לקחת" מישהי לאישה, או "לתת". זה ביטוי, לא באמת שמו אותה על מריצה וברחו. ברור שיש פה גם רצון של האישה (פשוט האבא היה האחראי על הפרנסה והביטחון של הילדות שלו, והוא היה צריך להסכים לפני שהוא מעביר את התפקיד הזה למישהו אחר, אז לתת מישהי לאישה זה העברת האחריות הזאת, לא רואה פה משהו שוביניסטי).
2) אסור לגבר לשכב עם מישהי שהוא לא מספק את צרכיה (כלומר נשוי לה).
3) אני לא בטוח מה המקור שלך לזה.
בפועל לא רואים דברים כאלה בסיפורת המקראית, אבל אני חושב שפשוט מטבע הדברים אישה בחיים לא היתה חייה עם כמה בעלים. נשים לא היו נושאות כמה גברים, קשר כזה לא שורד כי הגברים לא יכולים לסבול את זה והם פשוט ירצחו אחד את השני. וגם הגיוני שהנשים פשוט לא רצו דבר כזה (את היית יכולה לסבול יותר מגבר אחד חח?)
שמעתי מישהו אומר שהוא רוצה לבקש מאבא של מישהי את ידה...
סוחרים בידיים של נשים??!!!! איכסה!
אותו רעיון עם "לקחת" מישהי לאישה, או "לתת". זה ביטוי, לא באמת שמו אותה על מריצה וברחו. ברור שיש פה גם רצון של האישה (פשוט האבא היה האחראי על הפרנסה והביטחון של הילדות שלו, והוא היה צריך להסכים לפני שהוא מעביר את התפקיד הזה למישהו אחר, אז לתת מישהי לאישה זה העברת האחריות הזאת, לא רואה פה משהו שוביניסטי).
2) אסור לגבר לשכב עם מישהי שהוא לא מספק את צרכיה (כלומר נשוי לה).
3) אני לא בטוח מה המקור שלך לזה.
בפועל לא רואים דברים כאלה בסיפורת המקראית, אבל אני חושב שפשוט מטבע הדברים אישה בחיים לא היתה חייה עם כמה בעלים. נשים לא היו נושאות כמה גברים, קשר כזה לא שורד כי הגברים לא יכולים לסבול את זה והם פשוט ירצחו אחד את השני. וגם הגיוני שהנשים פשוט לא רצו דבר כזה (את היית יכולה לסבול יותר מגבר אחד חח?)
יש באמת מגזרים שבאמת מתייחסים ככה לאישה..
וזה ממש לא בסדר.אבל כמו בכל מגזר יש יוצאי דופן וחולי נפש:/
אצלינו-בחסידות חב"ד -ממש מעצימים את האישה.
מדברים איתנו-עם בנות תיכון ואפילו בחטיבות-כמה שהכוח של האישה בבית הוא ממש משמעותי ומטורף!!
אישה יכולה להחזיר בית שלם בתשובה!
הגוף של האישה כל כך קדוש שהתורה שומרת עליו.
התורה נותנת לנו הלכות מאוד מדויקות איך להתנהג.מה לעשות.
והכל זה כדי לשמור עלינו!
התורה ממש לא מפלה נשים וכאלה!
וזה ממש לא בסדר.אבל כמו בכל מגזר יש יוצאי דופן וחולי נפש:/
אצלינו-בחסידות חב"ד -ממש מעצימים את האישה.
מדברים איתנו-עם בנות תיכון ואפילו בחטיבות-כמה שהכוח של האישה בבית הוא ממש משמעותי ומטורף!!
אישה יכולה להחזיר בית שלם בתשובה!
הגוף של האישה כל כך קדוש שהתורה שומרת עליו.
התורה נותנת לנו הלכות מאוד מדויקות איך להתנהג.מה לעשות.
והכל זה כדי לשמור עלינו!
התורה ממש לא מפלה נשים וכאלה!
תגידי מאיםה הבאת את זה שגברים דתיים מתייחסים לא יפה לאישה? אני באמת חייבת להבין
ומישו כתב פה שהתורה נכתבה פעם והיא לא רלוונטית.
אז לא!
התורה אמנם נכתבה לפני 5,781 שנה(לא מדויק ) אבל היא כל כך רלוונטית להיום!!
נכתבו בה הלכות יחוד-שמגנים על האישה שבעצם לא מ כולה לשהות עם גבר אחד בחדר וכו.וזה כדי לשמור מאונס וכאלו.
כל מה שנכתב בתורה רלוונטי לכל עידן ועידן.!!
אומנם הד ו רות משתנים אבל התורה היא נצחית!!
בכל הלכה ומצווה שכתוב בתורה יש רלוונטיות לחיים שלנו
אז לא!
התורה אמנם נכתבה לפני 5,781 שנה(לא מדויק ) אבל היא כל כך רלוונטית להיום!!
נכתבו בה הלכות יחוד-שמגנים על האישה שבעצם לא מ כולה לשהות עם גבר אחד בחדר וכו.וזה כדי לשמור מאונס וכאלו.
כל מה שנכתב בתורה רלוונטי לכל עידן ועידן.!!
אומנם הד ו רות משתנים אבל התורה היא נצחית!!
בכל הלכה ומצווה שכתוב בתורה יש רלוונטיות לחיים שלנו
1 הספר הזה נכתב על ידי גברים
2 הספר נכתב ברוח התקופה ומה לעשות זה מה שהיה מקובל פעם בין אם תרצי ובין אם לא
3 מה שכתוב בספר זה פרשנות של האדם בצורה מוחלטת זה לא בהכרח נכון
4 קחי בחשבון שלא היה מיקמק באותה התקופה שנכתב הספר
2 הספר נכתב ברוח התקופה ומה לעשות זה מה שהיה מקובל פעם בין אם תרצי ובין אם לא
3 מה שכתוב בספר זה פרשנות של האדם בצורה מוחלטת זה לא בהכרח נכון
4 קחי בחשבון שלא היה מיקמק באותה התקופה שנכתב הספר
זה כאילו הפוך,
למה הברכה של הבנות קצרה יותר ושל הבנים ארוכה?
למה הבנים מתחייבים המצוות והנשים פחות?
זה כי התורה מחשיבה את הנשים לצנועות, הנשים מסתפקות בברכה אחת וקצרה.
נשים יודעות להיות צדיקות גם בלי כל ההתחייבות הזאת למצוות
אנחנו זה יעני "האח הגדול" הזה שמסתפק בקצת, שהוא יותר אחראי, שהוא יותר מבין..
וברור שגם לבנים יש את התכונות משלהם.
זה משהו ששמעתי מאמא שלי אז את תחליטי אם מה שאמרתי נכון או לא
אני פשוט אומרת לך דעות..
למה הברכה של הבנות קצרה יותר ושל הבנים ארוכה?
למה הבנים מתחייבים המצוות והנשים פחות?
זה כי התורה מחשיבה את הנשים לצנועות, הנשים מסתפקות בברכה אחת וקצרה.
נשים יודעות להיות צדיקות גם בלי כל ההתחייבות הזאת למצוות
אנחנו זה יעני "האח הגדול" הזה שמסתפק בקצת, שהוא יותר אחראי, שהוא יותר מבין..
וברור שגם לבנים יש את התכונות משלהם.
זה משהו ששמעתי מאמא שלי אז את תחליטי אם מה שאמרתי נכון או לא
אני פשוט אומרת לך דעות..
מה שמפריע לי בין השאר זה הציווי לאישה לכסות את עצמה בנקום לצוות על הגבר לשמור על העיניים והידים שלו.
וגם למיטב ידיעתי (תקנו אותי אם אני טועה) אין איסור מפורש לאנ!ס אישה, אלא רק חובה לשאת אותה אחר כך
וגם למיטב ידיעתי (תקנו אותי אם אני טועה) אין איסור מפורש לאנ!ס אישה, אלא רק חובה לשאת אותה אחר כך
אני לא מאמינה שכל מה שכתוב בתורה ה' אמר. תתעלמי מזה היום זה כבר לא אמור להיות חשוב ולדעתי זה בכלל לא קשור אליו
פאנגירל סרור שיש איסור לגברים לגעת בנשים שהם לא נשואים להן ואסור להסתכל..
שמירת עיניים מכיר?
יש גם לגבר וגם לאישה חלק בזה ביחד.
שמירת עיניים מכיר?
יש גם לגבר וגם לאישה חלק בזה ביחד.
זה ספאם, כי אם היית באמת לומדת, היית שמה לב לבדיוק ההפך
בן אדם פרטי, תוכל להסביר את ספר נשים הלכות אישות פרק יג פסוק יד? מה הפירוש שלו?
ואת ספר נשים הלכות אישות פרק טז פסוק כ?
כי אני לא יודעת מה איתכם אבל אני לא הצלחתי למצוא להם פירוש שאינו סקסיסטי.
*ואני אצטט אם אתה מתקשה למצוא את הפסוקים עכשיו:
"אבל גנאי הוא לאישה שתהא יוצאה תמיד, פעם בחוץ פעם ברחובות; ויש לבעל למנוע אשתו מזה, ולא יניחה לצאת אלא כמו פעם אחת בחודש או פעמיים בחודש, כפי הצורך: שאין יופי לאישה אלא לישב בזווית ביתה"
והשני:
"וכן ציוו חכמים על האישה שתהיה מכבדת את בעלה ביותר מדיי, ויהיה לו עליה מורא, ותעשה כל מעשיה על פיו, ויהיה בעיניה כמו שר או מלך: מהלכת בתאוות ליבו, ומרחקת כל שישנא. וזה הוא דרך כל בנות ישראל ובני ישראל הקדושים, הטהורים בזיווגן; ובדרכים אלו, יהיה יישובן נאה ומשובח."
ואת ספר נשים הלכות אישות פרק טז פסוק כ?
כי אני לא יודעת מה איתכם אבל אני לא הצלחתי למצוא להם פירוש שאינו סקסיסטי.
*ואני אצטט אם אתה מתקשה למצוא את הפסוקים עכשיו:
"אבל גנאי הוא לאישה שתהא יוצאה תמיד, פעם בחוץ פעם ברחובות; ויש לבעל למנוע אשתו מזה, ולא יניחה לצאת אלא כמו פעם אחת בחודש או פעמיים בחודש, כפי הצורך: שאין יופי לאישה אלא לישב בזווית ביתה"
והשני:
"וכן ציוו חכמים על האישה שתהיה מכבדת את בעלה ביותר מדיי, ויהיה לו עליה מורא, ותעשה כל מעשיה על פיו, ויהיה בעיניה כמו שר או מלך: מהלכת בתאוות ליבו, ומרחקת כל שישנא. וזה הוא דרך כל בנות ישראל ובני ישראל הקדושים, הטהורים בזיווגן; ובדרכים אלו, יהיה יישובן נאה ומשובח."
^ זה לא ספאם, הרבה אנשים שלא בדת מאמינים שמעמד האישה הוא לא כל כך טוב, כמוני
צניעות זו לא עבודה ימטומטם
אנונימי
פאנגירל666
למה יש צניעות?
נתחיל מזה, אם הבנים הם הבעיה היחידה, אני זורק את כולם לכלא וזהו. בנוסף, יש חיוב שמירת נגיעה (מהתורה) ושמירת העיניים, מחנכים לכבוד האשה, וכמובן אסור לאנוס.
אם היא לבושה עם בגדים קצרים, היא פחות נראית מכובדת כמו שעורכת דין נראית ככה פחות מכובדת, וגם כשיסתכלו עלייה פחות יראו מי היא באמת, כי הגוף שלה מושך את העין.
עוד דבר, שזה באמת גורם ליחס אוהד מצד בנים, והיא מקבלת ביטחון בגוף שלה אבל מצד שני, היא רוצה שאנשים שרואים אותה רק בתור גוף יהיו איתה? אי אפשר להבדיל מי רואה אותה באמת ומי רק רוצה את הגוף שלה.
בסוף גם היא מפסידה, כי גם אם לא אכפת לה שהם חוטאים, היא זאת שלא יהיה לה נעים מ"עיניים של מטרידנים".
בצניעות, זה לא יהיה סתם בגד אלא הרגשה מכובדת יותר, שהיא תעריך את עצמה! הגוף שלה מדהים, זה בעיקר בזכות האישיות, היא צריכה להרגיש מכובדת ולכבד את עצמה בלי לחשוב שחשיפת הגוף תביא ליחס או כבוד.
נשים תמיד ישארו יפות יותר מגברים, אתן עיקר הבית והטהרה של ישראל, הבסיס של העם. בגלל זה יש לכן את האחריות של העברת היהדות ולא הגבר, שהאשה היא מחזיקה את הסיבה למה יש בית יהודי, למה להביא ילדים.
התפקיד הזה מופיע בפנימיות ובחיצוניות, אז יש לנו ולכן מטרה ליצור מזה משהו אמיתי ובנוי בצורה נכונה וערכית. אז כל תפקיד צריך את הכבוד שלו, ואתן מכובדות וצנועות יותר בזכות זה. כמו שעורך דין יתלבש יפה ומכובד יותר מעובדים אחרים, זה חלק מהתפקיד שלו. גם גבר שהוא תלמיד חכם מקבל תפקיד חשוב אז לבוש צנוע ומכובד יותר.
למה יש צניעות?
נתחיל מזה, אם הבנים הם הבעיה היחידה, אני זורק את כולם לכלא וזהו. בנוסף, יש חיוב שמירת נגיעה (מהתורה) ושמירת העיניים, מחנכים לכבוד האשה, וכמובן אסור לאנוס.
אם היא לבושה עם בגדים קצרים, היא פחות נראית מכובדת כמו שעורכת דין נראית ככה פחות מכובדת, וגם כשיסתכלו עלייה פחות יראו מי היא באמת, כי הגוף שלה מושך את העין.
עוד דבר, שזה באמת גורם ליחס אוהד מצד בנים, והיא מקבלת ביטחון בגוף שלה אבל מצד שני, היא רוצה שאנשים שרואים אותה רק בתור גוף יהיו איתה? אי אפשר להבדיל מי רואה אותה באמת ומי רק רוצה את הגוף שלה.
בסוף גם היא מפסידה, כי גם אם לא אכפת לה שהם חוטאים, היא זאת שלא יהיה לה נעים מ"עיניים של מטרידנים".
בצניעות, זה לא יהיה סתם בגד אלא הרגשה מכובדת יותר, שהיא תעריך את עצמה! הגוף שלה מדהים, זה בעיקר בזכות האישיות, היא צריכה להרגיש מכובדת ולכבד את עצמה בלי לחשוב שחשיפת הגוף תביא ליחס או כבוד.
נשים תמיד ישארו יפות יותר מגברים, אתן עיקר הבית והטהרה של ישראל, הבסיס של העם. בגלל זה יש לכן את האחריות של העברת היהדות ולא הגבר, שהאשה היא מחזיקה את הסיבה למה יש בית יהודי, למה להביא ילדים.
התפקיד הזה מופיע בפנימיות ובחיצוניות, אז יש לנו ולכן מטרה ליצור מזה משהו אמיתי ובנוי בצורה נכונה וערכית. אז כל תפקיד צריך את הכבוד שלו, ואתן מכובדות וצנועות יותר בזכות זה. כמו שעורך דין יתלבש יפה ומכובד יותר מעובדים אחרים, זה חלק מהתפקיד שלו. גם גבר שהוא תלמיד חכם מקבל תפקיד חשוב אז לבוש צנוע ומכובד יותר.
chaira מי שחושב שמעמד האישה לא טוב זה כי הוא פשוט לא בדק טוב ולא למד טוב..
ואני לא אומרת את זה סתם רק לפי מה מספרים או מלמדים.. אני רואה גם בפועל מה קורה במשפחות דתיות ויש המון כבוד לאישה, להגיד שאין יש עמדה לא טוב זה פשוט להתעלם מעובדות וממה שקורה בשטח באמת.
ואני לא אומרת את זה סתם רק לפי מה מספרים או מלמדים.. אני רואה גם בפועל מה קורה במשפחות דתיות ויש המון כבוד לאישה, להגיד שאין יש עמדה לא טוב זה פשוט להתעלם מעובדות וממה שקורה בשטח באמת.
זה לא נכון, בעבר המעמד של האישה אכן היה נמוך אבל כך הוא היה גם בדתות ועמים אחרים.
אך בימינו הדברים השתנו. בנוסף התורה מתייחסת לאישה בכבוד רב (אומנם לא בכל סיפורי התנך שהיו בעבר- למרות שגם אז יש נשים בעלות כח רב, כמו רחל אימנו שה' זיכה אותה שהוא ישמע את הבכי שלה על בניה ועוד נשים צדיקות.)
אך בהלכות ובתפילות אפשר לראות את העדינות והכבוד שיש כלפי הנשים.
אך בימינו הדברים השתנו. בנוסף התורה מתייחסת לאישה בכבוד רב (אומנם לא בכל סיפורי התנך שהיו בעבר- למרות שגם אז יש נשים בעלות כח רב, כמו רחל אימנו שה' זיכה אותה שהוא ישמע את הבכי שלה על בניה ועוד נשים צדיקות.)
אך בהלכות ובתפילות אפשר לראות את העדינות והכבוד שיש כלפי הנשים.
בטח מי שעשה לי מינוס לא קרא בכלל עד הסוף מה שכתבתי. טיפוסי.
tris
אענה בעוד כמה זמן, כי לצערי אין לי זמן עכשיו, אבל בנוגע לציטוט הראשון, להסתכל גם בסעיף לפני...
אענה בעוד כמה זמן, כי לצערי אין לי זמן עכשיו, אבל בנוגע לציטוט הראשון, להסתכל גם בסעיף לפני...
לא אוהב את כל המחמירים למה אסור לשמוע קול של אישה? אסור לעשות כלום,
אני אוהב לשמוע קול של אישה בשירים ובפזמונים זה כיף זה עושה לי טוב,
אז מה הטעם בחיים שאסור לעשות כלום, לדעתי צריך להעריך ולהנות ממה שהבורא יצר כל הדברים שאוסרים זה המצאות ושטויות במיץ..
צריך להנות מהעולם הזה ולא להפוך אותו לגיהנום מאמונות מיותרות.
אני אוהב לשמוע קול של אישה בשירים ובפזמונים זה כיף זה עושה לי טוב,
אז מה הטעם בחיים שאסור לעשות כלום, לדעתי צריך להעריך ולהנות ממה שהבורא יצר כל הדברים שאוסרים זה המצאות ושטויות במיץ..
צריך להנות מהעולם הזה ולא להפוך אותו לגיהנום מאמונות מיותרות.
אנונימי
אני שמעתי פעם (אבל אני לא בטוחה) שהיום קצת מקלים לשמוע קול של אישה אם היא לא מופיעה בפניך ואם אתה לא מכיר אותה.
לא בטוחה שזה נכון אז אל תהיו בטוחים בזה עכשיו, אם מישהו שמבין רוצה לתקן או משהו מוזמן.
לא בטוחה שזה נכון אז אל תהיו בטוחים בזה עכשיו, אם מישהו שמבין רוצה לתקן או משהו מוזמן.
סתם אומרים שטויות, מותר יש גם דתיות ששרות וגם אפילו עם גיטרה כי אוהבות את זה, אף אחד לא יכתיב לאף אחד איך לחיות, שישבו בשקט במערה שלהם,
רשום בתנך משהו כמו להרוג הומואים אז למה היום לא עושים את זה?
אז יאלה שיעזבו אותנו בשקט דברים משתנים.
רשום בתנך משהו כמו להרוג הומואים אז למה היום לא עושים את זה?
אז יאלה שיעזבו אותנו בשקט דברים משתנים.
אנונימי
זה שיש דתיות ששרות לא אומר שזה מותר..
תלוי איך שרות ומול מי.
תלוי איך שרות ומול מי.
חושב שצריך להנות מהן ולא לפרש את זה כשלילי שעושה לך משהו רע אולי רק למי שמאמין בזה כל אחד מאמין בדרך שלו, "איש בדרכו ילך"
אנונימי
בלי קול של אישה הערך של השירים ירדו..
אנונימי
tris
לפני הציטוטים, אני אעיר שלא כולם פוסקים כמו הרמב"ם אלא יותר עדינים במילים שלהם, וזה לא יוכיח על היהדות בכל מקרה, בגלל שרואים שבפועל ההנהגה בבית לא כזאת.
אבל בכל מקרה, גם אצלו אין שום בעיה.
בנוגע לציטוט הראשון, יש לזה הסבר מאוד פשוט. הרמב"ם פסק הלכה על פי העולם, בגלל זה כתב "גנאי" שזה דבר שתלוי בעולם - ולא "אסור" או "חובה".
וכן, כמו שהסברתי, תפקיד האשה לא מתאים לדבר בולט או חיצוני, בגלל זה לפי התקופה, האשה צריכה לשמור על כבודה.
לציטוט השני, אני נותן את 4 הסעיפים שכוללים אותו איתם עם הסבר, זה ארוך:
~כאן הסבר שלי
יז) וחובה על כל איש, לקנות לאשתו; אמרו חכמים, אין אדם מקנא לאשתו, אלא אם כן נכנסה בו רוח טהרה. ולא יקנא לה ביותר מדיי; ולא יאנוס אותה ויבעול בעל כורחה, אלא לדעתה, ומתוך שיחה ושמחה.
~לקנות מלשון קנאה, שיראה אותה יקרה ויחפש כל זמן שהיא תישאר איתו, וזה מראה שיש בו רוח טהרה, שהוא רוצה שיהיו רק שניהם בלי אחרים. אבל אסור לו להגזים, אסור לאנוס או להכריח אותה להסכים, אלא רק כשהיא שמחה ורוצה בזה באמת. (דרך אגב, אסור לחלוטין לעשות את זה מכעס, מחשיבה על אחרות או כשהחליטו להיפרד).
יח וכן ציוו חכמים על האישה שתהיה צנועה בתוך ביתה, ולא תרבה בשחוק וקלות ראש בפני בעלה, ולא תתבע תשמיש המיטה בפיה, ולא תהיה מדברת בעסק זה; ולא תמנע מבעלה, כדי לצערו עד שיוסיף באהבתה, אלא נשמעת לו, בכל עת שירצה. ותיזהר מקרוביו ובני ביתו, כדי שלא יעבור עליו רוח קנאה; ותתרחק מן הכיעור, ומן הדומה לכיעור.
~צנועה בתוך ביתה, שלא תבליט את עצמה ותתגאה, לא תראה שטותית וחלשה, תכבד את הגוף שלה שהוא יקר ולא תתבע ממנו יחסים בפירוש, היא צריכה להסכים לזה כשהוא מבקש - אך ורק אחרי מה שכתוב בסעיף הקודם, שהיא שמחה ורוצה בזה, שלא תעכב אותו ותצער אותו. וכן, שלא תתקרב יותר מדי לאחרים שלא יקנא (וגם לו אסור להגזים), אחרי כל זה היא גם צריכה להיות יפה כי באמת זה גם חלק חשוב ממנה ולא מבטלים אותו.
יט וכן ציוו חכמים שיהיה אדם מכבד את אשתו יותר מגופו, ואוהבה כגופו; ואם יש לו ממון, מרבה בטובתה כפי הממון. ולא יטיל עליה אימה יתרה; ויהיה דיבורו עימה בנחת, ולא יהיה עצב ולא רוגז.
~מובן וממש לא שוביניסטי.
כ וכן ציוו חכמים על האישה שתהיה מכבדת את בעלה ביותר מדיי, ויהיה לו עליה מורא, ותעשה כל מעשיה על פיו, ויהיה בעיניה כמו שר או מלך: מהלכת בתאוות ליבו, ומרחקת כל שישנא. וזה הוא דרך כל בנות ישראל ובני ישראל הקדושים, הטהורים בזיווגן; ובדרכים אלו, יהיה יישובן נאה ומשובח.
~מתוך הקודמים, הסעיף הזה הרבה יותר מובן. היא צריכה גם כן לעזור ולהקשיב לו כי בסופו של דבר, הוא והיא יחידה אחת, כשהיא אחראית על החלק הפנימי והוא על החיצוני, אז הוא הקובע בעניינים האלו. אבל גם זה - אך ורק אחרי שקוראים את הסעיף הקודם שמראה בבירור מה היחס.
לפני הציטוטים, אני אעיר שלא כולם פוסקים כמו הרמב"ם אלא יותר עדינים במילים שלהם, וזה לא יוכיח על היהדות בכל מקרה, בגלל שרואים שבפועל ההנהגה בבית לא כזאת.
אבל בכל מקרה, גם אצלו אין שום בעיה.
בנוגע לציטוט הראשון, יש לזה הסבר מאוד פשוט. הרמב"ם פסק הלכה על פי העולם, בגלל זה כתב "גנאי" שזה דבר שתלוי בעולם - ולא "אסור" או "חובה".
וכן, כמו שהסברתי, תפקיד האשה לא מתאים לדבר בולט או חיצוני, בגלל זה לפי התקופה, האשה צריכה לשמור על כבודה.
לציטוט השני, אני נותן את 4 הסעיפים שכוללים אותו איתם עם הסבר, זה ארוך:
~כאן הסבר שלי
יז) וחובה על כל איש, לקנות לאשתו; אמרו חכמים, אין אדם מקנא לאשתו, אלא אם כן נכנסה בו רוח טהרה. ולא יקנא לה ביותר מדיי; ולא יאנוס אותה ויבעול בעל כורחה, אלא לדעתה, ומתוך שיחה ושמחה.
~לקנות מלשון קנאה, שיראה אותה יקרה ויחפש כל זמן שהיא תישאר איתו, וזה מראה שיש בו רוח טהרה, שהוא רוצה שיהיו רק שניהם בלי אחרים. אבל אסור לו להגזים, אסור לאנוס או להכריח אותה להסכים, אלא רק כשהיא שמחה ורוצה בזה באמת. (דרך אגב, אסור לחלוטין לעשות את זה מכעס, מחשיבה על אחרות או כשהחליטו להיפרד).
יח וכן ציוו חכמים על האישה שתהיה צנועה בתוך ביתה, ולא תרבה בשחוק וקלות ראש בפני בעלה, ולא תתבע תשמיש המיטה בפיה, ולא תהיה מדברת בעסק זה; ולא תמנע מבעלה, כדי לצערו עד שיוסיף באהבתה, אלא נשמעת לו, בכל עת שירצה. ותיזהר מקרוביו ובני ביתו, כדי שלא יעבור עליו רוח קנאה; ותתרחק מן הכיעור, ומן הדומה לכיעור.
~צנועה בתוך ביתה, שלא תבליט את עצמה ותתגאה, לא תראה שטותית וחלשה, תכבד את הגוף שלה שהוא יקר ולא תתבע ממנו יחסים בפירוש, היא צריכה להסכים לזה כשהוא מבקש - אך ורק אחרי מה שכתוב בסעיף הקודם, שהיא שמחה ורוצה בזה, שלא תעכב אותו ותצער אותו. וכן, שלא תתקרב יותר מדי לאחרים שלא יקנא (וגם לו אסור להגזים), אחרי כל זה היא גם צריכה להיות יפה כי באמת זה גם חלק חשוב ממנה ולא מבטלים אותו.
יט וכן ציוו חכמים שיהיה אדם מכבד את אשתו יותר מגופו, ואוהבה כגופו; ואם יש לו ממון, מרבה בטובתה כפי הממון. ולא יטיל עליה אימה יתרה; ויהיה דיבורו עימה בנחת, ולא יהיה עצב ולא רוגז.
~מובן וממש לא שוביניסטי.
כ וכן ציוו חכמים על האישה שתהיה מכבדת את בעלה ביותר מדיי, ויהיה לו עליה מורא, ותעשה כל מעשיה על פיו, ויהיה בעיניה כמו שר או מלך: מהלכת בתאוות ליבו, ומרחקת כל שישנא. וזה הוא דרך כל בנות ישראל ובני ישראל הקדושים, הטהורים בזיווגן; ובדרכים אלו, יהיה יישובן נאה ומשובח.
~מתוך הקודמים, הסעיף הזה הרבה יותר מובן. היא צריכה גם כן לעזור ולהקשיב לו כי בסופו של דבר, הוא והיא יחידה אחת, כשהיא אחראית על החלק הפנימי והוא על החיצוני, אז הוא הקובע בעניינים האלו. אבל גם זה - אך ורק אחרי שקוראים את הסעיף הקודם שמראה בבירור מה היחס.
את הטעם לשירת נשים כבר הסברתי.
הוספתי קישור לפניני הלכה שיפרט מה רמת האיסורים.
הוספתי קישור לפניני הלכה שיפרט מה רמת האיסורים.