37 תשובות
כן תשימי אני ישמח לעזור
כן ברור
שואל השאלה:
נכון גם אני חושבת שזה בייסיק וזאת הייתה כל הכוונה שלי
אבל אמא שלי כל הזמן אומרת שאני נראת כמו דוסית זה מחרפן אותי...
גם לדעתכן זה נראה כמו דוסית? אולי זה באמת נכון ואם זה נראה ככה אז כאמת שתגידו אני לא אעלב, כי זאת חולצה שהזמנתי וחשבתי שהיא תהיה יפה אבל היא לא משהו מדהים אז ניסתי לשלב אותה.
אני יכולה לשים קישור גם למקדימה.
ואתן דתיות? כי זה יכול להשפיע חחח
נכון גם אני חושבת שזה בייסיק וזאת הייתה כל הכוונה שלי
אבל אמא שלי כל הזמן אומרת שאני נראת כמו דוסית זה מחרפן אותי...
גם לדעתכן זה נראה כמו דוסית? אולי זה באמת נכון ואם זה נראה ככה אז כאמת שתגידו אני לא אעלב, כי זאת חולצה שהזמנתי וחשבתי שהיא תהיה יפה אבל היא לא משהו מדהים אז ניסתי לשלב אותה.
אני יכולה לשים קישור גם למקדימה.
ואתן דתיות? כי זה יכול להשפיע חחח
אנונימית
שואל השאלה:
גם יפה וגם דוסי באותו משפט? ואו אני לא רגילה חחח.
גם בעייני רוסי זה לא רע כל עוד זה לא נראה שק או משהו כזה...
אבל כל הזמן אומרים את זה בקונוטציה שלילית שאני כבר לא יודעת מה לחשוב אם אומרים שלבוש נראה דוסי זה רע או לא?
גם יפה וגם דוסי באותו משפט? ואו אני לא רגילה חחח.
גם בעייני רוסי זה לא רע כל עוד זה לא נראה שק או משהו כזה...
אבל כל הזמן אומרים את זה בקונוטציה שלילית שאני כבר לא יודעת מה לחשוב אם אומרים שלבוש נראה דוסי זה רע או לא?
אנונימית
כן לדעתי זה נראה "דוסי"
ואני אישית לא דתיה אבל כן יש לי חברות דתיות(:
ואני אישית לא דתיה אבל כן יש לי חברות דתיות(:
כן אני דתייה
אין שום דבר רע בבייסיק אם זה הסגנון שלך בעיניי זה יפה
אבל זה כן נראה דוסי כזה
אין שום דבר רע בבייסיק אם זה הסגנון שלך בעיניי זה יפה
אבל זה כן נראה דוסי כזה
שואל השאלה:
עם בייסיק אין לי בעיה אני כל הזמן ככה.
הבעיה הייתה במילה "דוסי" שאני לא יודעת אם זה אומר יפה או לא, ואם דוסי נחשב רע או לא חחח
חכו יש עוד חצאית אני אשלח חחח
כנראה שאמא שלי לא אמרה סתם אבל היא אמרה את זה ברוע
עם בייסיק אין לי בעיה אני כל הזמן ככה.
הבעיה הייתה במילה "דוסי" שאני לא יודעת אם זה אומר יפה או לא, ואם דוסי נחשב רע או לא חחח
חכו יש עוד חצאית אני אשלח חחח
כנראה שאמא שלי לא אמרה סתם אבל היא אמרה את זה ברוע
אנונימית
זה כבר לא כזה דוסי^
אני יותר אןהבת את החצאית ששלחת עכשיו מכיוון שהיא קצרה יותר.
אבל אולי זה באמת בגלל שאני חילונית ורגילה לסגנון לבוש אחר- כך או כך אני בטוחה שאת מהממת
אבל אולי זה באמת בגלל שאני חילונית ורגילה לסגנון לבוש אחר- כך או כך אני בטוחה שאת מהממת
הראשונה טיפה דוסית כזאת אבל עדיין יפה והשניה לא דוסית וגם יפה
שואל השאלה:
כן זה באמת לא דוסי בגלל שחצאית קצרה חחח
השאלה אם זה יפה או בעינכן? וסבבה ללבוש דבר כזה עם החצאית הקצרה?
ועם החצאית הארוכה?
כיאלו נגיד תראו מישהי לבושה ככה ברחוב או חברה שלכן עם החצאית הקצרה והחולצה מה הייתן חושבות? רגיל? מוזר? מכוער? יפה? (בחברה דתית לאומית)
ואם הייתן רואות מישהי עם החצאית הארוכה והחולצה (גם בחברה הדתית לאומית) הייתן חושבות ישר כזה "איזה דוסית היא" או שזה רגיל? יפה? בסדר? מכוער? מוזר וכו'
ממש תודה וסורי שאני חופרת
כן זה באמת לא דוסי בגלל שחצאית קצרה חחח
השאלה אם זה יפה או בעינכן? וסבבה ללבוש דבר כזה עם החצאית הקצרה?
ועם החצאית הארוכה?
כיאלו נגיד תראו מישהי לבושה ככה ברחוב או חברה שלכן עם החצאית הקצרה והחולצה מה הייתן חושבות? רגיל? מוזר? מכוער? יפה? (בחברה דתית לאומית)
ואם הייתן רואות מישהי עם החצאית הארוכה והחולצה (גם בחברה הדתית לאומית) הייתן חושבות ישר כזה "איזה דוסית היא" או שזה רגיל? יפה? בסדר? מכוער? מוזר וכו'
ממש תודה וסורי שאני חופרת
אנונימית
אני ממש אהבתי את שתי החצאיות אני אישית הייתי הולכת על השניה כי זה יותר הסגנון שלי (:
אבל דוסי זה לא אומר שזה רע או מכוער זה פשוט איך שבנות דוסיות מתלבשות בדרך כלל חצאיות ארוכות בגדים לא צמודים.. תלכי עם מה שנוח לך ויפה בעינייך זה מה שחשוב ואם מישהו מעיר שזה דוסי אז מה?
אבל דוסי זה לא אומר שזה רע או מכוער זה פשוט איך שבנות דוסיות מתלבשות בדרך כלל חצאיות ארוכות בגדים לא צמודים.. תלכי עם מה שנוח לך ויפה בעינייך זה מה שחשוב ואם מישהו מעיר שזה דוסי אז מה?
בחברה דתית הייתי חושבת שזה רגיל לגמרי
נראה לי החצאית הראשונה טיפה יותר מתאימה לשבת כזה ופחות ליום רגיל כי אז זה יראה (לפחות לי) קצת מוזר כזה
לא חפרת בכלל אני מבינה אותך גם אני נתקעת מלא זמן מול הארון וחושבת מה ללבוש לפעמים,
נראה שתרגישי בנוח יותר ברחוב בחצאית השניה אז הייתי אומרת לכי עליה. יום טוב!!
נראה שתרגישי בנוח יותר ברחוב בחצאית השניה אז הייתי אומרת לכי עליה. יום טוב!!
שואל השאלה:
מאיה- נכון אני גם לא חושבת שזה לא רע
פשוט אומרים את זה תמיד כמשהו שלילי וזה מוריד את הבטחון.. באמת שחשבתי שהחולצה תהיה יפה עם החצאית הארוכה ואמא שלי ישר הורידה לי את כל הביטחון, פה אמרתן שזה גם דוסי (וזה בסדר רציתי לשמוע עוד דעות) אבל אם זה לא מכוער אז כיאלו סבבה.
עם החצאית הארוכה הלכתי כבר מלאא פעמים פשוט עם חולצות אחרות, האישיו פה זה החולצה ולמה היא מתאימה, אם היא יפה עם החצאית הארוכה/הקצרה/שתיהן.
im tired- שתיהן היית חושבת שזה רגיל?
מאיה- נכון אני גם לא חושבת שזה לא רע
פשוט אומרים את זה תמיד כמשהו שלילי וזה מוריד את הבטחון.. באמת שחשבתי שהחולצה תהיה יפה עם החצאית הארוכה ואמא שלי ישר הורידה לי את כל הביטחון, פה אמרתן שזה גם דוסי (וזה בסדר רציתי לשמוע עוד דעות) אבל אם זה לא מכוער אז כיאלו סבבה.
עם החצאית הארוכה הלכתי כבר מלאא פעמים פשוט עם חולצות אחרות, האישיו פה זה החולצה ולמה היא מתאימה, אם היא יפה עם החצאית הארוכה/הקצרה/שתיהן.
im tired- שתיהן היית חושבת שזה רגיל?
אנונימית
שואל השאלה:
איזה שם לא מעניין
ברור רק בשבתות וחגים הלכתי איתה חחח, ואני מדברת רק אם זה מתאים לשבתות וחגים.
אני בכלל לובשת הרבה גינסים.
איזה שם לא מעניין
ברור רק בשבתות וחגים הלכתי איתה חחח, ואני מדברת רק אם זה מתאים לשבתות וחגים.
אני בכלל לובשת הרבה גינסים.
אנונימית
בחברה דתית הייתי חושבת ששתיהן רגיל לגמרי, הראשונה הרבה יותר דוסית, אבל שוב פעם, בחברה דתית יש כאלה עם חצאיות ארוכות יותר וקצרות יותר.
בכל מקרה את יפה בשתיהן, תלכי עם מה שאת מרגישה יותר בנוח.
והכל טוב בכלל לא חפרת(:
בכל מקרה את יפה בשתיהן, תלכי עם מה שאת מרגישה יותר בנוח.
והכל טוב בכלל לא חפרת(:
אה אוקיי חח
דוסי זה דתי בהגייה אשכנזית.
החצאית הראשונה יפה ופשוטה והשנייה אסורה בהלכה אז...
החצאית הראשונה יפה ופשוטה והשנייה אסורה בהלכה אז...
אנונימי
זה יפה ממש אבל בעיניי זה קצת בייסיק כזה
ודי דוסי (זה לא רע בעיניי אבל אם זה מפריע לך...)
ודי דוסי (זה לא רע בעיניי אבל אם זה מפריע לך...)
אממ לדעתי זה סבבה, מה שאת לובשת בגדול בייסיק כי זה טישרט צנועה וחצאית צנועה.
שואל השאלה:
תודה :)
כל הקשקושים הלבנים זה כדי שלא יזהו חחח
תודה :)
כל הקשקושים הלבנים זה כדי שלא יזהו חחח
אנונימית
זה לא נראה רע אבל לדעתי מידי בייסיק הייתי מוסיפה חגורה או תכשיט
קיצר תיכנסי לשיין יש מלא יפות ממש
^זאת ששמת בקישור הראשון לא צנועה בכלל
אנונימי
לא סגורה על שם ישלך טעם מהמם
אנונימית
שואל השאלה:
תראו זה שזה בייסיק זאת לא בעיה שלי
רציתי לדעת אם זה נראה דוסי ומכוער ומוזר ללכת עם זה או לא
ולא קשר עכשיו להלכה אנונימי
תראו זה שזה בייסיק זאת לא בעיה שלי
רציתי לדעת אם זה נראה דוסי ומכוער ומוזר ללכת עם זה או לא
ולא קשר עכשיו להלכה אנונימי
אנונימית
שואל השאלה:
ותודה לכל מי שענה :)
ותודה לכל מי שענה :)
אנונימית
אני לא מבין מה רע בחצאית 'דוסית'
אי אפשר ללכת עם בגד צנוע ?
ולשאלה : הראשונה צנועה (ע"פ הדעה המקלה ביותר, לרוב הפוסקים - לא צנוע)
והשנייה לא צנועה בכלל (מחטיא הרבים אין לו חלק לעולם הבא)
אי אפשר ללכת עם בגד צנוע ?
ולשאלה : הראשונה צנועה (ע"פ הדעה המקלה ביותר, לרוב הפוסקים - לא צנוע)
והשנייה לא צנועה בכלל (מחטיא הרבים אין לו חלק לעולם הבא)
שואל השאלה:
מה לא צנוע בחצאית השניה?
ובכל מקרה זה לא נושא השיחה
מה לא צנוע בחצאית השניה?
ובכל מקרה זה לא נושא השיחה
אנונימית
^לא מכסה את הברך
שואל השאלה:
לא, התכוונתי לראשונה חחח, אני יודעת למה לפי ההלכה השניה לא.
אבל רשמת שגם הראשונה לא בסוגריים או שלא הבנתי נכון
לא, התכוונתי לראשונה חחח, אני יודעת למה לפי ההלכה השניה לא.
אבל רשמת שגם הראשונה לא בסוגריים או שלא הבנתי נכון
אנונימית
אני חושבת שזה לא נראה כזה דוסי אבל זה כן רגיל, יש המון חצאיות באורך מתאים שהן ממש יפות ומיוחדות, אני אשים לך קישורים
אחת
גם זאת יפה
בתלמוד (ברכות כד, א) מובאת מימרא של רב חסדא: שוק באשה ערווה. כלומר, שוק הוא מן המקומות האינטימיים, שחשיפתו לעיני אנשים זרים נחשבת לפריצות, ואין לומר מול שוק מגולה דברים שבקדושה.
לדעת רוב הפוסקים, שוק הוא החלק שבין הברך לקרסול, ואם כן חובה לכסות את הרגל עד הקרסול. אבל אין צורך לכסות את כל הרגל דווקא על ידי שמלה, אלא די שהשמלה תגיע עד לאחר הברך, ולמטה מזה לגרוב גרביים או גרביון. חשוב להדגיש שגרביון מועיל רק לכיסוי החלק התחתון של הרגל, בין הברך לקרסול, אך לא יועיל לכיסוי הירכיים, שהצניעות מחייבת שיכוסו בשמלה או בחצאית. כך סוברים רוב הפוסקים (בח, שועהר עה, א; ערוהש עה, ג; חזוא טז, ח; מנחי ו, י; הרציה).
אולם לדעת אחד מגדולי הפוסקים האחרונים, בעל הפרוש החשוב על שולחן-ערוך חלק אורח-חיים המשנה-ברורה (עה, ב), השוק הוא החלק העליון של הרגל, והוא מסתיים בברך, והוא מה שנקרא בפינו ירך. וממילא אם השוק נגמר בברך, אין חיוב לכסות את מה שמתחת לברך, לא על ידי שמלה ולא על ידי גרביון. ולמרות שבעל המשנה-ברורה בעמדת מיעוט, הואיל ופסקיו התקבלו בישראל, רבות נוהגות כמותו. אולם ודאי שלכל הפחות, גם לדעתו המקילה של בעל המשנה-ברורה, צריך ללבוש שמלה שתגיע אל מעבר לברך, כך שבכל מצב הברך תישאר מכוסה (עי גן נעול 37; הליכות בת ישראל עא).
שאלה: בת שמנהג בית הוריה להקפיד לגרוב גרביים, והוריה מבקשים ממנה שתמשיך במנהגם, האם חובה עליה לשמוע בקולם או שהיא יכולה לסמוך על דעת המשנה ברורה ולהקל?
תשובה: עליה לנהוג כמותם לגרוב גרביים, ומעבר לכך שזו דעת רוב הפוסקים, יש לזה שתי סיבות נוספות: א) מכלל מצוות כיבוד הורים לנהוג כלפיהם בכבוד ולשמוע בקולם לכל הפחות בעת שגרים בביתם. ואמנם כאשר ההורים אומרים לאדם לנהוג בניגוד להלכה, אסור לשמוע בקולם (שוע יוד רמ, טו, לעיל א, טו; א, כ). אבל כאשר ההורים מבקשים לנהוג כדעת רוב הפוסקים, חובה לשמוע בקולם. ב) כבר הזכרנו שגם לדעת המקילים, במקום שנוהגים לכסות את השוק וכף הרגל חייבים לכסותם. ובת שמתגוררת במשפחה שבנותיה מקפידות לכסות את הרגל בגרביים, נחשבת מבחינה מסוימת כמי שגרה במקום שרגילים לכסות, ועליה לכסות.
ואף שראוי לבת להמשיך במנהגה גם לאחר נישואיה, מכל מקום, אם תרצה לאחר נישואיה להקל בזה, הואיל וכבר אינה גרה בביתם מותר לה, שיש לה על מי לסמוך.
לדעת רוב הפוסקים, שוק הוא החלק שבין הברך לקרסול, ואם כן חובה לכסות את הרגל עד הקרסול. אבל אין צורך לכסות את כל הרגל דווקא על ידי שמלה, אלא די שהשמלה תגיע עד לאחר הברך, ולמטה מזה לגרוב גרביים או גרביון. חשוב להדגיש שגרביון מועיל רק לכיסוי החלק התחתון של הרגל, בין הברך לקרסול, אך לא יועיל לכיסוי הירכיים, שהצניעות מחייבת שיכוסו בשמלה או בחצאית. כך סוברים רוב הפוסקים (בח, שועהר עה, א; ערוהש עה, ג; חזוא טז, ח; מנחי ו, י; הרציה).
אולם לדעת אחד מגדולי הפוסקים האחרונים, בעל הפרוש החשוב על שולחן-ערוך חלק אורח-חיים המשנה-ברורה (עה, ב), השוק הוא החלק העליון של הרגל, והוא מסתיים בברך, והוא מה שנקרא בפינו ירך. וממילא אם השוק נגמר בברך, אין חיוב לכסות את מה שמתחת לברך, לא על ידי שמלה ולא על ידי גרביון. ולמרות שבעל המשנה-ברורה בעמדת מיעוט, הואיל ופסקיו התקבלו בישראל, רבות נוהגות כמותו. אולם ודאי שלכל הפחות, גם לדעתו המקילה של בעל המשנה-ברורה, צריך ללבוש שמלה שתגיע אל מעבר לברך, כך שבכל מצב הברך תישאר מכוסה (עי גן נעול 37; הליכות בת ישראל עא).
שאלה: בת שמנהג בית הוריה להקפיד לגרוב גרביים, והוריה מבקשים ממנה שתמשיך במנהגם, האם חובה עליה לשמוע בקולם או שהיא יכולה לסמוך על דעת המשנה ברורה ולהקל?
תשובה: עליה לנהוג כמותם לגרוב גרביים, ומעבר לכך שזו דעת רוב הפוסקים, יש לזה שתי סיבות נוספות: א) מכלל מצוות כיבוד הורים לנהוג כלפיהם בכבוד ולשמוע בקולם לכל הפחות בעת שגרים בביתם. ואמנם כאשר ההורים אומרים לאדם לנהוג בניגוד להלכה, אסור לשמוע בקולם (שוע יוד רמ, טו, לעיל א, טו; א, כ). אבל כאשר ההורים מבקשים לנהוג כדעת רוב הפוסקים, חובה לשמוע בקולם. ב) כבר הזכרנו שגם לדעת המקילים, במקום שנוהגים לכסות את השוק וכף הרגל חייבים לכסותם. ובת שמתגוררת במשפחה שבנותיה מקפידות לכסות את הרגל בגרביים, נחשבת מבחינה מסוימת כמי שגרה במקום שרגילים לכסות, ועליה לכסות.
ואף שראוי לבת להמשיך במנהגה גם לאחר נישואיה, מכל מקום, אם תרצה לאחר נישואיה להקל בזה, הואיל וכבר אינה גרה בביתם מותר לה, שיש לה על מי לסמוך.