14 תשובות
לא
לדעתי מי שלא לומד שיטוס לצה"ל
ומי שבאמת יושב ולומד אז שילמד
אבל יש מעט שבאמת יושבים ולומדים ולא מפטמטים
איך אומרים מפטפטים
מפטפטים
מפטפתים
איך?
שואל השאלה:
נראה לי התכוונת למפטפטים חחח
אנונימי
אם אתה מתכוון לשבאבניקים אז כן
האלה שבאמת לומדים שימשיכו ללמוד
גם שמעתי שעומד לצאת חוק נגד גיוס חובה אז זה לא באמת משנה
uri-_-
חחח זה מפטפטים אחי
אם הם לא מוכנים לתרום למדינה בגיוס לצה"ל אני בעד שימצאו פתרון אחר, נגיד מסלול התנדבות כלשהו שמאפשר להם ללמוד תורה בזמן שהם תורמים למדינה.
אבל בעיקרון הכי הוגן שיתגייסו גם לצה"ל.
אנונימית
שואל השאלה:
^ אתה לא מקבל פרח
אנונימי
מי שלומד זה הנשמה של צה"ל אז אם כולם יהיו בצה"ל לא יהיה נשמה ולא יהיה קיום
לדעתי צריך לעודד את החרדים להכנס לשוק העבודה באופן שהם לא יוכלו "להתפלסף" ובשיטת המקל והגזר

הכוונה היא להגביל את מספר החרדים ש"תורתם אומנותם" בעזרת קיצוץ חד בתקציב הישיבות כך שלא תהיה לישיבות ברירה אלא לקצץ בתלמידים, בנוסף להעביר חוק קבלת תרומות שאוסר על גוף לקבל תרומה מאדם אחד של מעל 20,000 שקלים ותרומה ממוסד מוכר של מעל 200,000 שקלים (חוק כללי שאני בעדו אבל הוא נכון גם למקרה הזה לכן אני הזכרתי אותו)
זה המקל
הגזר בתוכנית יהיה פטור ממס לחרדים בשנה הראשונה במקום העבודה ומס מופחת בשנה השנייה והשלישית (שזה עדיף על אי עבודה בכלל-כי בעבודה עצמה הם גם עוזרים למשק ומהשנה הרביעית הם כבר ישלמו כמו כולם)
בנוסף דמי אבטלה לשנה לחרדים שעזבו כוללים ועדיין לא מצאו עבודה (גם אם מעולם לא עבדו)

ומצד המדינה היא צריכה לעודד כמה שיותר מקומות תעסוקה להכנס לאיזורים חרדיים או קרוב אליהם (מה גם שיתרום בהורדת מחירים)

גיוס לדעתי די מיותר ולא יתרום, הצבא מסתדר מצויין גם בלעדיהם וכל ניסיון לגייס אותם רק ייתקל בחומת התנגדות שתתבטא בבזבוז של משאבים ואנרגיה
ממש לא. הם אמורים להיות פטורים:

"ולמה לא זכה לוי בנחלת ארץ ישראל ובביזתה עם אחיו? - מפני שהובדל לעבוד את ה' ולשרתו, ולהורות דרכיו הישרים ומשפטיו הצדיקים לרבים, שנאמר "יורו משפטיך ליעקוב, ותורתך לישראל" (דברים לג, י). לפיכך הובדלו מדרכי העולם--לא עורכין מלחמה כשאר ישראל, ולא נוחלין, ולא זוכין לעצמן בכוח גופן; אלא הם חיל ה', שנאמר "ברך ה' חילו" (דברים לג, יא), והוא ברוך הוא זיכה להם, שנאמר "אני חלקך ונחלתך" (במדבר יח, כ)

ולא שבט לוי בלבד, אלא כל איש ואיש מכל באי העולם אשר נדבה רוחו אותו והבינו מדעו להיבדל לעמוד לפני ה' לשרתו ולעובדו לדעה את ה', והלך ישר כמו שעשהו האלוהים, ופרק מעל צווארו עול החשבונות הרבים אשר ביקשו בני האדם - הרי זה נתקדש קודש קודשים, ויהיה ה' חלקו ונחלתו לעולם ולעולמי עולמים; ויזכה לו בעולם הזה דבר המספיק לו, כמו שזיכה לכוהנים וללויים. הרי דויד אומר "ה', מנת חלקי וכוסי, אתה, תומיך גורלי" (תהילים טז, ה)" (הלכות שמיטה ויובל, פרק יג, הלכות יב-יג).
אנונימי
icecreambb, פשו בושה שבמקום לרצות להרבות את התורה - אתה חושב איך למעט אותה, ועינך רעה אפילו בשל אחרים. אתה שייך לכת שונאי ה'.
אנונימי
זה סתם לעשות להם דווקא צהל איך שהוא מפוצץ בחיילים מיותרים לגמרי רק בבניין שלי יש איזה 5 לשכות שלא באמת נגישות
אבל צריך שיהיו כתובות על הנייר

מה שמצחיק זה שבדרכ זה שהמצבעי מרצ השמאלנים ששונאים חרידים
הם אלה שמתלוננים אבל האחוזי גיוס של שני הקבוצות נמוכים
אנונימי
אֵיזוֹ הִיא עִיר גְּדוֹלָה? כָּל שֶׁיֵּשׁ בָּהּ עֲשָׂרָה בַּטְלָנִים. פָּחוֹת מִכָּאן הֲרֵי זֶה כְּפָר (מסכת מגילה א, ג)

אומר הרמב"ם
עשרה בטלנים - הוא שיהיה בבית הכנסת עשרה בני אדם שלא תהיה להם שום מלאכה אלא עסקי צבור ותלמוד תורה, וקביעותם בבית הכנסת

עשרה בלבד זה ההכרח לעיר גדולה, לא המאות שיש היום
^ למה להסתפק רק ממה שהכרחי ולא לרצות להרבות את התרוה כמה שאפשר? מי שאוהב את השם - ירצה ריבוי התורה, ולא מיעוט.

למה לעודד את האברכים לעזוב את הכולל? זאת צרות עין.

היית רוצה שיתנו לך לאכול רק מה שהכרחי, ולא מעבר?
אנונימי