8 תשובות
תקחו למאלף
את יכולה לקחת למאלף ואת יכולה להכנס ליוטיוב ולרשום סרטונים לדבר מסויים שאת רוצה ויש שם אנשים מקצועיים .
צריך בשביל זה המון סבלנות
יש לי גם גורה (פודל טוי ננסי) לפי מה שאמרו לנו אם היא עושה פיפי לא בפד שמים אותה בכלוב ומספיגים את הפד בפיפי (קקי מנקים וגם את הפיפי!) כי הם עושים איפה שהם מריחים את הפיפי אז חשוב לנקות אחרי שהם עושים יסודי וכשהיא עושה במקום ללטף ולהגיד כל הכבוד שעשית את הצרכים שלך במקום ולהביא חטיף
שואל השאלה:
אני מעדיפה כרגע לא לקחת למאלף כי אני לע יודעת אם זה מוקדם מידיי כי עבר רק חודש מאז שהיא התחילה לצאת וגם בגלל שאני חושבת שאין מאלפים עכשיו בגלל הסגר
אנונימית
שואל השאלה:
וכשהיא בבית היא כן עושה על הפד אבל לא תמיד בחוץ
אנונימית
את יכולה או לפנות אליי בפרטי (אני לומדת אילוף מקצועי)
או
לסופת טורנדו מזגנים
ואחותי, אתם צריכים להתחיל אילוף עכשיו. זה לא מוקדם מדי. מתחילים בגיל חודשיים.
טוב, אז שמרתי את השאלה הזאת כדי לענות מאוחר יותר ורק עכשיו נזכרתי, וכמו שנינה אמרה את יכולה לפנות אל אחד מאיתנו בפרטי.


דבר ראשון את צריכה להבין אותה. אתם לימדתם אותה לעשות בבית, היא חושבת שהיא יכולה לעשות בבית כרגיל, איזו סיבה בעולם יש לה לחשוב שהיא לא צריכה לעשות בבית? אין. מה זה אומר? שצריך להראות לה עכשיו שאסור לעשות בבית בעזרת עונשים וכעס?? לא לא לא לא לא לא לא לא לא לא לא לא ל ועוד פעם, לא. אז מה כן?

אז ככה. יש כמה כלים ושיטות שיעזרו, אבל העיקר זה: להוציא אותה יותר!
אם אתם תוציאו אותה החוצה לעשות צרכים מספיק פעמים שכבר לא יהיה לה לעשות בבית, היא לאט לאט תתרגל לעשות בחוץ.
זה אומר שתצטרכו להוציא אותה כל שעה-שעתיים, לדעת מתי בדרך כלל היא עושה צרכים (לפי הלוח זמנים שאני מקווה שיש לה, ואם אין, תיצרו אחד, זה יקל מאוד, אם את רוצה שארחיב על זה תכתבי), אחרי אוכל, מים, משחק, שינה, כמה שיותר! שימו גם לב לסימנים שהיא צריכה לצאת, לדוגמה שהיא מרחרחת איזור ומסתובבת סביבו במעגלים, כורעת לתנוחה של פיפי, ועוד, אתם מכירים אותה הכי טוב. ברגע שאתם רואים את הסימנים האלה, וזה לא אכפת לי מה אתם עושים, אתם רצים להוציא אותה החוצה. עדיף להוציא אותה יותר ממה שצריך מאשר פחות. וכשאתם לא באיזור של שדה הראייה שלכם ואתם לא משגיחים עליה ולא רואים את הסימנים מה עושים?? אז זהו, שהיא תמיד בהשגחה. ובזמן שאי אפשר להשגיח? היא בכלוב שלה (גם זה אני מקווה שכבר יש לה, ואם לא, תתחילו להשתמש בו, ארחיב גם על זה אם תרצי).

אם היא תצא מספיק פעמים ותעשה צרכים מספיק כשהיא בחוץ, היא כבר לא תצטרך לעשות בבית (פשוט לא יהיה לה מה) והיא תתרגל יותר לעשות בחוץ.

אוקיי, ונגיד ולא שמתם לב לסימנים, מה אתם עושים? שתי אפשרויות:

א. מתעלמים, מחכים שהיא תסיים ומנקים.
ב. עוצרים אותה באמצע ומוציאים אותה בזריזות החוצה ושתמשיך לעשות בחוץ.

אולי בכל זאת ניתן איזו נזיפה קטנה או מכה על האף כדי שתבין שאסור? לא. מערכת יחסים בין אדם לכלב שמושתת על פחד, וכעס, היא לעולם לא דבר טוב. נתחיל מכך, שאם לא תעשו משהו בכמה שניות שהיא עושה את הצרכים, היא כבר לא תקשר בין הנזיפה והכעס לבין הצרכים, גם אם תביאו אותה ותדחפו את האף שלה לתוך הצרכים (אנשים עושים את זה לצערי) וגם אם סתם תראו לה את הצרכים, היא לא תקשר את זה לעשיית צרכים. ואם כן אתם נוזפים בה בכמה שניות שהיא עושה? גם אז, היא תלמד שאסור לה לעשות כשאתם רואים, ותנסה להסתתר, וגם תפחד מכם יותר, וזה לקפח את היחסים שלכם. ושלא נדבר על מכה באף שגם גורמת לhead shy dog שזה אומר שהכלב מפחד מכל מגע או קרבה לפנים שלו, כל יד שתגיע (אפילו ילד קטן שבא ללטף אותו) הוא יפחד ואפילו יכול לנשוך במקרים קיצוניים יותר.

אז אחרי שהבנת מה עושים כשהיא עושה צרכים בבית, את מוציאה אותה יותר, היא תמיד בהשגחה שלך ואם לא היא בכלוב, ואת מוציאה אותה ישר כשרואים סימנים, יש עוד משהו שניתן לעשות? כמובן!

דבר שעוזר להרבה מאוד אנשים וכלבים זה שימוש בפקודה לצרכים, מה זה אומר? שכל פעם שהיא עושה פיפי, תגידי לה מילה כלשהי שאת בוחרת, לאחר זמן מסוים שתעשי את זה, את תוכלי לומר לה את אותה מילה והיא (בתקווה) תדע לעשות את הפיפי ושזה הזמן לעשות.



את צריכה להיות סובלנית, ללכת בקצב שלה, לא לכעוס, לא להתעצבן, גם אם זה קשה, להתאים את הציפיות שלך עם המציאות ולהינות מהאילוף שלה, לזכור לחזק אותה על דברים שהיא עושה נכון. זה לא יקרה ביום אחד, אבל בסוף היא תצליח, זה משתפר.



לכל שאלה, ייעוץ, הבהרה, או הרחבה על משהו שכתבתי כאן, את יותר ממוזמנת לשאול אותי כאן או בפרטי (אני מעדיף בפרטי), וגם לנינה.

אני מאחל לך ולכלבה שלך המון בהצלחה!