72 תשובות
שואל השאלה:
שיהיה ברור שאני לא ממש מאמינה בה'
שיהיה ברור שאני לא ממש מאמינה בה'
שואל השאלה:
אני צמחונית
אני צמחונית
שואל השאלה:
גפ אני לא ממש, אבל מה היה לפני החושך אה?
גפ אני לא ממש, אבל מה היה לפני החושך אה?
שואל השאלה:
ממש לא משמיד הבתולות
ממש לא משמיד הבתולות
הטענה היא שאלוהים יצר את החושך הזה ואת העולם כולו, היו לי את אותן השאלות ורב זיין לי את השכל עם זה
שואל השאלה:
אז מה יצר את אלהים?
אז מה יצר את אלהים?
זה כמו לשאול איך נוצר היקום, הוא תמיד היה שם, העולם לא נברא וכל החומר בא בכמות מסויימת ונשאר ככה (לדעתי לפחות)
שואל השאלה:
אבל משהו היה חייב להיות לפני, הינה אני אתן דוגמא:
אני יושבת ורואה טלוויזיה..
לפני זה אכלתי מסטיק...
לפני זה שמעתי שירים...
לפני זה נפגשתי עם חברה...
מה קרה לפני שנפגשתי עם חברה?
אבל משהו היה חייב להיות לפני, הינה אני אתן דוגמא:
אני יושבת ורואה טלוויזיה..
לפני זה אכלתי מסטיק...
לפני זה שמעתי שירים...
לפני זה נפגשתי עם חברה...
מה קרה לפני שנפגשתי עם חברה?
הכוונה היא שאין הסבר לזה, מכירה את המשחק minecraft? לא משנה מה יקרה לך במשחק את תמיד תמצאי את עצמך משחקת גם אם סיימת את היעוד שלך, וכן לגבי היווצרות העולם, את פשוט גדלה אל תוך עולם בעל חומר, אז אם את רוצה פירוט, כל החומר האורגני שהיה בעולם כבר היה קיים אבל מפוזר, עם הזמן היווצרותם של כוכבים הגיעו וכולי, לאחר מכן אורגנים נמשכו לאיזור, ומשם אבולוציה וכו...
אני אישית מאמינה בלולאת זמן-מרחב אבל לא באופן סופי בכלל
אין לזה תשובה כל אחד מאמין במה שהוא מאמין
העולם לא נוצר העולם נברא
התוהו ובוהו זה כלום
משהו שאי אפשר לקלוט
חוץ מאלוהים לא היה כלום
התוהו ובוהו זה כלום
משהו שאי אפשר לקלוט
חוץ מאלוהים לא היה כלום
אנונימי
שואל השאלה:
אנונימי זאת בדיוק השאלה שלי כתבת שלא היה כלום ואז ה נוצר אבל מה היה לפני הכלום הזה???
הרי עם הולכים נגיד חמש שנים אחורה מהכלום הזה ויש עדיין כלום ואז נגיד עןד אלף שנים אחורה חייב להיות עוד משהו שם שהתחיל את החושך
אנונימי זאת בדיוק השאלה שלי כתבת שלא היה כלום ואז ה נוצר אבל מה היה לפני הכלום הזה???
הרי עם הולכים נגיד חמש שנים אחורה מהכלום הזה ויש עדיין כלום ואז נגיד עןד אלף שנים אחורה חייב להיות עוד משהו שם שהתחיל את החושך
את יכולה לשאול את השאלה באתר ששמו שאל את הרב כיפה תוכלי לשאול את אחד הרבנים שינסה לענות לך השאלה
התורה אומרת וחושך על פני תהום, משמע על פי האמונה, היה עולם ויקום ואלוהים ברא אותנו בתוכו.
אני לא מאמין בזה אגב
אני לא מאמין בזה אגב
או שבעצם היה חושך - חושך הוא כלום פשוט כלום ואז נוצר ה' ומשם המשיך הסיפור
אנונימי
זה מה שלא הבנת.
יש יצירה ויש בריאה
יצירה זה לקחת חומר מסויים ולחבר אותו ולהפוך אותו למשהו מסויים. מלשון ליצור.
בריאה זה לא לקחת כלום.
בריאה זה מאפס מכלום, ולברוא.
לפני הכלום לא היה כלום זה לא היה כלום זה היה תהו ובוהו
תהו ובוהו זה לא משהו שניתן לתפיסה
זה הכלום שאת מתכוונת אליו
זה פשוט כלום כלום אפילו לא אוויר
משם השם ברא את העולם וזה כבר עניין של האמונה שלי.
יש יצירה ויש בריאה
יצירה זה לקחת חומר מסויים ולחבר אותו ולהפוך אותו למשהו מסויים. מלשון ליצור.
בריאה זה לא לקחת כלום.
בריאה זה מאפס מכלום, ולברוא.
לפני הכלום לא היה כלום זה לא היה כלום זה היה תהו ובוהו
תהו ובוהו זה לא משהו שניתן לתפיסה
זה הכלום שאת מתכוונת אליו
זה פשוט כלום כלום אפילו לא אוויר
משם השם ברא את העולם וזה כבר עניין של האמונה שלי.
אנונימי
זה גם לא היה חושך
זה היה משהו שאת לא מודעת אליו
זה היה משהו שאת לא מודעת אליו
אנונימי
שואל השאלה:
אבל אם לפני התוהו ובוהו היה תוהו ובוהו ולפני זה היה תוהו ובוהו אז מה לפני אז בעצם אין תשובה לשאלה הזאת כי תמיד יש משהו לפני
אבל אם לפני התוהו ובוהו היה תוהו ובוהו ולפני זה היה תוהו ובוהו אז מה לפני אז בעצם אין תשובה לשאלה הזאת כי תמיד יש משהו לפני
אנונימי - אז מי ברא את אלוהים?
אני אגיד לך מה היה לפני
יש אינסוף
ויש אינספור
עכשיו לגבי העולם.
העולם כמו שאמרתי נברא.
לא נוצר.
את צודקת שאם העולם היה נוצר היה חייב להיות משהו שאת מכירה במוח שלך. הרי לכל יצירה יש התחלה ויש יוצר.
אבל אם אגיד לך שהעולם נברא מאפס מכלום לא היית יכולה להגיד
למה?
כי העולם לא נוצר מחומר מסויים
לא ממשהו שהמוח שלך מכיר. זה שמשהו שלא ראית ולא תראי כי זה לפני העולם
לכן ההתחלה שלו היא ישות אלוהית
וזה ברור כי אדם לא יכול לברוא עולם.
והעולם נברא שלפני לא היה משהו
זאת אומרת שאת שואלת אותי מה היה לפני בריאת העולם את מצפה לקבל תשובה
שאני אגיד שלפני העולם היה נניח אוויר
אבל זה לא נכון כי לפני העולם לא היה אוויר
את מודעת רק לחומר של העולם
את לא יודעת מה אין בעולם
לכן אני לא יכול לענות לך מה היה לפני שהייה עולם כי זה לא משהו שיש בעולם עצמו.
זה קצת מסובך
יש אינסוף
ויש אינספור
עכשיו לגבי העולם.
העולם כמו שאמרתי נברא.
לא נוצר.
את צודקת שאם העולם היה נוצר היה חייב להיות משהו שאת מכירה במוח שלך. הרי לכל יצירה יש התחלה ויש יוצר.
אבל אם אגיד לך שהעולם נברא מאפס מכלום לא היית יכולה להגיד
למה?
כי העולם לא נוצר מחומר מסויים
לא ממשהו שהמוח שלך מכיר. זה שמשהו שלא ראית ולא תראי כי זה לפני העולם
לכן ההתחלה שלו היא ישות אלוהית
וזה ברור כי אדם לא יכול לברוא עולם.
והעולם נברא שלפני לא היה משהו
זאת אומרת שאת שואלת אותי מה היה לפני בריאת העולם את מצפה לקבל תשובה
שאני אגיד שלפני העולם היה נניח אוויר
אבל זה לא נכון כי לפני העולם לא היה אוויר
את מודעת רק לחומר של העולם
את לא יודעת מה אין בעולם
לכן אני לא יכול לענות לך מה היה לפני שהייה עולם כי זה לא משהו שיש בעולם עצמו.
זה קצת מסובך
אנונימי
^^^לכל דבר יש יוצר לכן חייב להיות משהו שיצר את אלוהים.
אני אענה
שאנחנו אומרים שלכל דבר יש יוצר זה רק לגבי דברים מוגבלים.
אלוהים לא מוגבל ולכן לא חייב להיות מישהו שיצר אותו.
פשוט מאד.
אני אענה
שאנחנו אומרים שלכל דבר יש יוצר זה רק לגבי דברים מוגבלים.
אלוהים לא מוגבל ולכן לא חייב להיות מישהו שיצר אותו.
פשוט מאד.
אנונימי
אתה נולדת מאמא שלך אמר שלך נולדה מסבתא שלך וכו....
השולחן הזה. יש נגר שיצר אותו.
האוכל הזה. מישהו הכין אותו.
אתה מבין שמישהו תכנת את האתר הזה והוא לא נוצר מעצמי נכון?
השולחן הזה. יש נגר שיצר אותו.
האוכל הזה. מישהו הכין אותו.
אתה מבין שמישהו תכנת את האתר הזה והוא לא נוצר מעצמי נכון?
אנונימי
לא ממש הבנתי
אבל אני יודע שהעולם מוגבל ויש לו בורא
והבורא הוא אלוהים ולא אדם כי אדם הוא מוגבל ויש לו יוצר
אם התכוונת ששמעון זה אלוהים יש מצב
אבל אני יודע שהעולם מוגבל ויש לו בורא
והבורא הוא אלוהים ולא אדם כי אדם הוא מוגבל ויש לו יוצר
אם התכוונת ששמעון זה אלוהים יש מצב
אנונימי
שואל השאלה:
אבל זאת לא היית השאלה
השאלה הייתה מה היה לפני אלוהים ולפני התוהו ובוהו
אבל זאת לא היית השאלה
השאלה הייתה מה היה לפני אלוהים ולפני התוהו ובוהו
מעצמו*
אנונימי
שואל השאלה:
בדיוק
מישהו יצר את החוק הזה אבל מי?
מישהו יצר את התוהו ובוהו אבל מי?
בדיוק
מישהו יצר את החוק הזה אבל מי?
מישהו יצר את התוהו ובוהו אבל מי?
זה חוקי הטבע
אנונימי
תהו ובוהו זה לא יצירה ולא בריאה
אנונימי
שואל השאלה:
תוהו ובוהו לא יצירה ולא בריאה אבל זה כן משהו היה חייב להיות לפני זה לא חייב ליצור את התוהו ובוהו אבל כן חייב להיות משהו לפני
תוהו ובוהו לא יצירה ולא בריאה אבל זה כן משהו היה חייב להיות לפני זה לא חייב ליצור את התוהו ובוהו אבל כן חייב להיות משהו לפני
ה' לא נוצר מתוהו ובוהו.
שואל השאלה:
לא מתוהו ובוהו אבל אומרים שהיה תוהו ובוהו ואז ה נוצר
לא מתוהו ובוהו אבל אומרים שהיה תוהו ובוהו ואז ה נוצר
"בראשית ברא אלוהים את השמיים ואת הארץ והארץ הייתה תוהו ובוהו וחושך על פני תהום"
קודם היה אלוהים ואז ארץ ותוהו ובוהו.
אולי את מתבלבלת עם המיתולוגיה המסופוטמית שבה מרדוך הואצל בעקיפין מתוהו (תהום, תיאמת) או מסיפורים פינקים מוקדמים (תכלס שומריים) אבל מרדוך הוא לא מקביל אל יקוק על אף ששניהם 'בראו את השמיים ואת הארץ'.
יקוק באמונה היהודית הוא מקביל אל האלוהות הסטטית שממנה נאצלו כולם (גם על פי אפוס האנומה אליש תיאמת ואפסו נאצלו ממנה).
קודם היה אלוהים ואז ארץ ותוהו ובוהו.
אולי את מתבלבלת עם המיתולוגיה המסופוטמית שבה מרדוך הואצל בעקיפין מתוהו (תהום, תיאמת) או מסיפורים פינקים מוקדמים (תכלס שומריים) אבל מרדוך הוא לא מקביל אל יקוק על אף ששניהם 'בראו את השמיים ואת הארץ'.
יקוק באמונה היהודית הוא מקביל אל האלוהות הסטטית שממנה נאצלו כולם (גם על פי אפוס האנומה אליש תיאמת ואפסו נאצלו ממנה).
התוהו ובוהו היה כנראה פרק זמן שבו לא היה חושך ואור, לא היה פשוט כלום.
תחשבי מקום שהוא לא חשוך ולא מואר, את לא תצליחי.
תחשבי מקום שהוא לא חשוך ולא מואר, את לא תצליחי.
השם לא נוצר והשם לא נברא
השם היה קיים מאז ומתמיד
איך?
אלוהים לא מוגבל
לכן לא צריך להיות לא יוצר.
השם היה קיים מאז ומתמיד
איך?
אלוהים לא מוגבל
לכן לא צריך להיות לא יוצר.
אנונימי
שואל השאלה:
קודם כל הגיוני שהתבלבלתי בסדר כי אני גרועה בתנך.
אנונימי זה לא הגיוני, לא שאלתי מה יצר את השם שאלתי מה היה לפניו ולא הגיוני שהוא היה קיים מאז ומתמיד כי זה פשוט לא אפשרי משהו חייב להיות לפניו
קודם כל הגיוני שהתבלבלתי בסדר כי אני גרועה בתנך.
אנונימי זה לא הגיוני, לא שאלתי מה יצר את השם שאלתי מה היה לפניו ולא הגיוני שהוא היה קיים מאז ומתמיד כי זה פשוט לא אפשרי משהו חייב להיות לפניו
על סמך מה את מניחה שמשהו חייב להיות קיים לפניו?
שואל השאלה:
כי זה לא הגיוני
נגיד אנחנו עכשיו בתקופה שאלוהים בנה את העולם
ונלך 10,000 שנה אחורה אלוהים עדיין קיים
ואז נלך עוד 100000 שנה אחורה ואלוהים עדיין קיים
בסופו של דבר הוא לא יכול להיות קיים לנצח נגיד אני בת 12 ואם נלך 3 שנים אחורה אני עדיין קיימת ואז נלך 2 שנים אחורה ואני עדיין קיימת ואז נלך 10 שנה אחורה ואני לא קיימת ורק אמא שלי, אז זאת הנקודה שלי לפני אלוהים חייב להיות עוד משהו ועוד משהו לפני המשהו הזה כך שבעצם אין התחלה, גם בספר שיש התחלה שנגיד בו יש ילד בין 17 לפני זה הוא היה בן 16 פשוט החלק הזה לא מופיע בספר
מקווה שהבנת
כי זה לא הגיוני
נגיד אנחנו עכשיו בתקופה שאלוהים בנה את העולם
ונלך 10,000 שנה אחורה אלוהים עדיין קיים
ואז נלך עוד 100000 שנה אחורה ואלוהים עדיין קיים
בסופו של דבר הוא לא יכול להיות קיים לנצח נגיד אני בת 12 ואם נלך 3 שנים אחורה אני עדיין קיימת ואז נלך 2 שנים אחורה ואני עדיין קיימת ואז נלך 10 שנה אחורה ואני לא קיימת ורק אמא שלי, אז זאת הנקודה שלי לפני אלוהים חייב להיות עוד משהו ועוד משהו לפני המשהו הזה כך שבעצם אין התחלה, גם בספר שיש התחלה שנגיד בו יש ילד בין 17 לפני זה הוא היה בן 16 פשוט החלק הזה לא מופיע בספר
מקווה שהבנת
"התחלה-הזמן או המקום שבו משהו מתחיל; פתיחה"
אם אני הורדתי משחק ואני בשלב 1 אין צורך לשאול אותי "אבל מה היה לפני שלב 1" כי כולנו מבינים ששלב 1 הוא השלב הראשון שמוביל לכל השלבים והוא תחילת המשחק,
אנחנו כרגע ב"שלב 10,000" (מספר רנדומלי) ומהידוע לנו אלוהים הוא "שלב 1" (בהנחה שאת מאמינה כמובן) אין שום היגיון בלשאול מה היה לפני שלב 1/מה היה לפני אלוהים כי כמו שהסברנו זה חסר טעם
אבל בכל זאת רק בשביל הטעם הטוב שלא תגידו שאני מתפלסף עליכם סתם
אז מה היה בראשית הזמן?
נתחיל בהגדרת הזמן-לזמן יש 3 הגדרות מקובלות
1) זמן החומר-שלכל חומר זמן משלו
2) זמן אינסופי-שציר הזמן קיים לא משנה כמה נלך אחורה (לא אירועים אלא ציר הזמן עצמו)
3) זמן תודעתי-כמו שאדם אומר היום טס לי או היום עבר מהר אז ההגדרה הזו טוענת שלכל תודעה זמן משלה
ההסברים לעליונותו של אלוהים על כל הגדרת זמן כזו פשוטים יחסית
1)אלוהים-אינו חומר ואין לו גוף-לדבר שאינו חומר אין זמן-כמה פשוט
2) על פי האסטרופיזיקאי המפורסם סטיבן הוקינג בקיצור תולדות הזמן הוא מסביר את היקום ככדור בעל 4 מימדים-אורך, גובה, עומק וזמן, ולגבי ראשית הזמן התאוריה אומרת שיחס הזמן לצורת הכדור הוא כמו היחס של הצפון-הדרום לכדור הארץ-כלומר קיימת נקודה מסוימת המתארת את ראשית הזמן, שבה אין רלוונטיות לשאלה מה קדם לה, במקרה כזה אם נכניס את אלוהים למשוואה הזו באותה נקודה נקבל שגם על הגדרת הזמן הזו אלוהים עליון
3) ה' הוא פשוט תודעה אינסופית בניגוד לאדם שתודעתו 120 שנה (בעז"ה)
אם אני הורדתי משחק ואני בשלב 1 אין צורך לשאול אותי "אבל מה היה לפני שלב 1" כי כולנו מבינים ששלב 1 הוא השלב הראשון שמוביל לכל השלבים והוא תחילת המשחק,
אנחנו כרגע ב"שלב 10,000" (מספר רנדומלי) ומהידוע לנו אלוהים הוא "שלב 1" (בהנחה שאת מאמינה כמובן) אין שום היגיון בלשאול מה היה לפני שלב 1/מה היה לפני אלוהים כי כמו שהסברנו זה חסר טעם
אבל בכל זאת רק בשביל הטעם הטוב שלא תגידו שאני מתפלסף עליכם סתם
אז מה היה בראשית הזמן?
נתחיל בהגדרת הזמן-לזמן יש 3 הגדרות מקובלות
1) זמן החומר-שלכל חומר זמן משלו
2) זמן אינסופי-שציר הזמן קיים לא משנה כמה נלך אחורה (לא אירועים אלא ציר הזמן עצמו)
3) זמן תודעתי-כמו שאדם אומר היום טס לי או היום עבר מהר אז ההגדרה הזו טוענת שלכל תודעה זמן משלה
ההסברים לעליונותו של אלוהים על כל הגדרת זמן כזו פשוטים יחסית
1)אלוהים-אינו חומר ואין לו גוף-לדבר שאינו חומר אין זמן-כמה פשוט
2) על פי האסטרופיזיקאי המפורסם סטיבן הוקינג בקיצור תולדות הזמן הוא מסביר את היקום ככדור בעל 4 מימדים-אורך, גובה, עומק וזמן, ולגבי ראשית הזמן התאוריה אומרת שיחס הזמן לצורת הכדור הוא כמו היחס של הצפון-הדרום לכדור הארץ-כלומר קיימת נקודה מסוימת המתארת את ראשית הזמן, שבה אין רלוונטיות לשאלה מה קדם לה, במקרה כזה אם נכניס את אלוהים למשוואה הזו באותה נקודה נקבל שגם על הגדרת הזמן הזו אלוהים עליון
3) ה' הוא פשוט תודעה אינסופית בניגוד לאדם שתודעתו 120 שנה (בעז"ה)
שואל השאלה:
אני מדברת בדיוק על 2- זמן אנסופי
הציר תמיד קיים לא משנה כמה הולכים אחורה ולכן אין התחלה ואין סוף וזה פשוט לא מסתדר לי כי חייבת להיות התחלה וסוף
אני מדברת בדיוק על 2- זמן אנסופי
הציר תמיד קיים לא משנה כמה הולכים אחורה ולכן אין התחלה ואין סוף וזה פשוט לא מסתדר לי כי חייבת להיות התחלה וסוף
שימי לב שמצורף הסבר על הסתדרות אלוהים עם ציר הזמן הזה.
שואל השאלה:
לא ממש הבנתי אותו
תראה פשוט מעניין אותי לדעת אם יש התחלה. שמתי הרבה דוגמאות בתשובות שלי אתה מוזמן להסתכל ולנסות להבין, אני לא רוצה לדעת את ציר הזמן ודברים על ה כי אני לא מאמינה בזה ובגלל זה מעניין אותי לדעת מה נכון השאלה מבוססת על האמונה שה קיים, לא האמונה שלי האמונה בכללי ואני רוצה לדעת האם יש דבר כזה התחלה?
לא ממש הבנתי אותו
תראה פשוט מעניין אותי לדעת אם יש התחלה. שמתי הרבה דוגמאות בתשובות שלי אתה מוזמן להסתכל ולנסות להבין, אני לא רוצה לדעת את ציר הזמן ודברים על ה כי אני לא מאמינה בזה ובגלל זה מעניין אותי לדעת מה נכון השאלה מבוססת על האמונה שה קיים, לא האמונה שלי האמונה בכללי ואני רוצה לדעת האם יש דבר כזה התחלה?
מה הכוונה לא מאמינה בציר זמן? אז מה זה שעון לדעתך?
בכל מקרה בפשטות התשובה לשאלה שלך היא כן.
בכל מקרה בפשטות התשובה לשאלה שלך היא כן.
שואל השאלה:
התכוונתי לא מאמינה בה
אז אם יש התחלה מה היה לפניה
התכוונתי לא מאמינה בה
אז אם יש התחלה מה היה לפניה
אני מסביר לך את אותו הדבר כבר יום שלם
אני לא ידוע למה לא הבנת
אני לא ידוע למה לא הבנת
אנונימי
את יודעת מה ההגדרה של התחלה? פתיחה, ראשית, יסוד וכו'.
לשאול מה היה לפני ההתחלה זה כמו לשאול מה קורה אחרי הסוף-כשל לוגי
לשאול מה היה לפני ההתחלה זה כמו לשאול מה קורה אחרי הסוף-כשל לוגי
את מצפה שאענה בצורה שלמשל אני אגיד לך שלפני העולם היה אוויר
אבל אוויר זה משהו שנברא
מה שהיה לפני העולם זה תהו ובוהו
תהו ובוהו זה משהו שלא תביני כי לא היית שם ואת לא מודעת
אני יכול להגיד שלך שזה לא חומר וזה לא כלום ולא אפס
את לא תביני כי זה משהו שהמוח שלך מכיר
בסופו של דבר לא היה כלום ולא היה אפס ולא אוויר ולא היה חושך
למה לא היה את כל הדברים האלה?
כי הדברים האלו נבראו
את בעצם רוצה שיהיה שם משהו לפני שהוא נברא עדיין
הבנת?
אבל אוויר זה משהו שנברא
מה שהיה לפני העולם זה תהו ובוהו
תהו ובוהו זה משהו שלא תביני כי לא היית שם ואת לא מודעת
אני יכול להגיד שלך שזה לא חומר וזה לא כלום ולא אפס
את לא תביני כי זה משהו שהמוח שלך מכיר
בסופו של דבר לא היה כלום ולא היה אפס ולא אוויר ולא היה חושך
למה לא היה את כל הדברים האלה?
כי הדברים האלו נבראו
את בעצם רוצה שיהיה שם משהו לפני שהוא נברא עדיין
הבנת?
אנונימי
שואל השאלה:
אבל זה לא מה שאנחנו אומרים זה מה שקרה ובגלל זה אני רק רוצה לדעת מה היה לפני אלוהים אם אתם חושבים שאלוהים תמיד היה קיים אז יופי לכם כי אתם לא מתחרפנים מהשאלה הזאת אבל אני חושבת שהיה משהו לפניו כי הוא לא יכל להיות קיים לנצח, יכול להיות שזה כמו הורים וילדים ויכול להיות שלא היה כלום לפניו אבל גם הכלום הזה הוא משהו
אבל זה לא מה שאנחנו אומרים זה מה שקרה ובגלל זה אני רק רוצה לדעת מה היה לפני אלוהים אם אתם חושבים שאלוהים תמיד היה קיים אז יופי לכם כי אתם לא מתחרפנים מהשאלה הזאת אבל אני חושבת שהיה משהו לפניו כי הוא לא יכל להיות קיים לנצח, יכול להיות שזה כמו הורים וילדים ויכול להיות שלא היה כלום לפניו אבל גם הכלום הזה הוא משהו
שואלת השאלה
בעיקרון בתור אדם שחובב מטא-פיזיקה ומדעי הזמן אז כן יצא לי לחשוב על זה הרבה, התשובה שנתתי לך על הגדרות הזמן והעליונות זו התשובה שסיפקה אותי (כי את עיקרון הסיבה הראשונית די קשה לתפוס בהיגיון על אף שהוא נכון).
בעיקרון בתור אדם שחובב מטא-פיזיקה ומדעי הזמן אז כן יצא לי לחשוב על זה הרבה, התשובה שנתתי לך על הגדרות הזמן והעליונות זו התשובה שסיפקה אותי (כי את עיקרון הסיבה הראשונית די קשה לתפוס בהיגיון על אף שהוא נכון).
שואל השאלה:
תראה אני בת 12 אני ךא מבינה מילה ממה שכתבתולא מילה בפיזיקה כי לדעתי פיזיקהל א קשורה אלוהים זה עניין של אמונה ולא של פיזיקה ולכן אין הוכחות לכך שהןא קיים, מה שאני מנסה להגיד זה שזה גלגל החיים אין סוף ואין התחלה.
אני נולדתי
לפני אמא שלי נולדה
לפניה אמא שלה נולדה
לפניה אמא שלה נולדה
לפניה....
זה ימשיך לנצח בדיוק כמו שזה לא יגמר
ולכן אני רוצה לדעת איך זה עובד עם אלוהים אפילו שאני לא מאמינה כל כך, אז נגיד שהוא קיים מה היה לפניו?!?!!
תראה אני בת 12 אני ךא מבינה מילה ממה שכתבתולא מילה בפיזיקה כי לדעתי פיזיקהל א קשורה אלוהים זה עניין של אמונה ולא של פיזיקה ולכן אין הוכחות לכך שהןא קיים, מה שאני מנסה להגיד זה שזה גלגל החיים אין סוף ואין התחלה.
אני נולדתי
לפני אמא שלי נולדה
לפניה אמא שלה נולדה
לפניה אמא שלה נולדה
לפניה....
זה ימשיך לנצח בדיוק כמו שזה לא יגמר
ולכן אני רוצה לדעת איך זה עובד עם אלוהים אפילו שאני לא מאמינה כל כך, אז נגיד שהוא קיים מה היה לפניו?!?!!
שואל השאלה:
כן אבל אני לא רוצה שיהיה שם, אני רוצה לדעת מה היה שם, חייב להיות משהו לפני התוהו ובוהו גם אם זה רק חושך וגם אם זה משהו אחר כך שבעצם אין לזה סוף לדוגמא:
היום יום חמישי
אתמול היה יום רביעי
שילשום היה יום שלישי
לפני זה היה יום שני
לפני זה היה יום ראשון
לפני זה היה יום שבת
לפני זה היה יום שישי
וכך הלאה וזה בעצם לא יגמר לעולם כי אין לזה התחלה ואין לזה סוף
כן אבל אני לא רוצה שיהיה שם, אני רוצה לדעת מה היה שם, חייב להיות משהו לפני התוהו ובוהו גם אם זה רק חושך וגם אם זה משהו אחר כך שבעצם אין לזה סוף לדוגמא:
היום יום חמישי
אתמול היה יום רביעי
שילשום היה יום שלישי
לפני זה היה יום שני
לפני זה היה יום ראשון
לפני זה היה יום שבת
לפני זה היה יום שישי
וכך הלאה וזה בעצם לא יגמר לעולם כי אין לזה התחלה ואין לזה סוף
שואל השאלה:
כן אבל אנחנו לא בתוך ספר אין פה סוף ואין "התחלה של הסיפור" משהו חייב להיות לפני ומשהו לפני המשהו הזה בבקשה תגידו לי שמישהו הבין למה אני מתכוונת
כן אבל אנחנו לא בתוך ספר אין פה סוף ואין "התחלה של הסיפור" משהו חייב להיות לפני ומשהו לפני המשהו הזה בבקשה תגידו לי שמישהו הבין למה אני מתכוונת
להפך, אם הגיד שלכל דבר תמיד קדם משהו אז נקלע לרגרסיה אינסופית שזה-כשל לוגי.
לא היה לפניו כלום
הוא היה תמיד.
הוא היה תמיד.
שואל השאלה:
1. זה לא הגיוני כי לדעתי אין דבר כזה התחלה חייב להיות משהו לפני אני לא יודעת איך להסביר כי כתבתי אלף דוגמאות כבר
2. אני שוללת כי אתה לא הסברת לי את מה ששאלתי הסברת לי על אלוהים ועל הזמן אבל זאת לא השאלה שלי, השאלה שלי היא האם למישהו יש תשובה או רעיון הגיוני לגבי מה היה לפני אלוהים, ומי שחושב שהוא תמיד היה קיים שלא יענה כי זה לא עוזר
1. זה לא הגיוני כי לדעתי אין דבר כזה התחלה חייב להיות משהו לפני אני לא יודעת איך להסביר כי כתבתי אלף דוגמאות כבר
2. אני שוללת כי אתה לא הסברת לי את מה ששאלתי הסברת לי על אלוהים ועל הזמן אבל זאת לא השאלה שלי, השאלה שלי היא האם למישהו יש תשובה או רעיון הגיוני לגבי מה היה לפני אלוהים, ומי שחושב שהוא תמיד היה קיים שלא יענה כי זה לא עוזר
למה את לא מאמינה באלוהים?
זה הסבר על "מה היה לפני" אלוהים...
שואל השאלה:
כן
טוב לא משנה לא הבנתם את הכוונה שלי
כן
טוב לא משנה לא הבנתם את הכוונה שלי
שואל השאלה:
זה לא הגיוני
זה לא הגיוני
למה זה לא הגיוני?
שואלת השאלה
הסברתי לך ב4 צורות שונות כבר.. את פשוט אומרת "אני לא מבינה" ושוללת על סמך זה.
הסברתי לך ב4 צורות שונות כבר.. את פשוט אומרת "אני לא מבינה" ושוללת על סמך זה.
שואל השאלה:
לא יודעת, אני לא מאמינה בו
לא יודעת, אני לא מאמינה בו
שואל השאלה:
אני לא שואלת מה יצר את אלוהים אני שואלת מה היה לפניו
אני לא שואלת מה יצר את אלוהים אני שואלת מה היה לפניו
שואל השאלה:
כן, אבל זה הקטע לא משנה לי איך מגדירים אותו שיגדירו איך שבא להם זה לא אומר שלא היה משהו לפניו פשוט לא הגדירו את המשהו הזה
כן, אבל זה הקטע לא משנה לי איך מגדירים אותו שיגדירו איך שבא להם זה לא אומר שלא היה משהו לפניו פשוט לא הגדירו את המשהו הזה
שואל השאלה.
אנחנו בני אדם, אנחנו בעלי זמן עם סוף.
ה' הוא לא אדם, הוא אין סופי, ככה שבן אדם עם יכולות סופיות לא יבין את האין סוף
אנחנו בני אדם, אנחנו בעלי זמן עם סוף.
ה' הוא לא אדם, הוא אין סופי, ככה שבן אדם עם יכולות סופיות לא יבין את האין סוף
שואל השאלה:
תקשיבו אני מבינה שמגדירים את אלוהים "הדבר הראשון שהיה", ויופי להם שהם מגדירים אותו ככה אבל זאת רק הגדרה זה לא אומר שזה נכון.
בכל מקרה אין תשובה לשאלה הזאת כי כל אחד חושב אחרת תודה בכל מקרה
תקשיבו אני מבינה שמגדירים את אלוהים "הדבר הראשון שהיה", ויופי להם שהם מגדירים אותו ככה אבל זאת רק הגדרה זה לא אומר שזה נכון.
בכל מקרה אין תשובה לשאלה הזאת כי כל אחד חושב אחרת תודה בכל מקרה
שואלת השאלה
שתהיי לי בריאה.
שתהיי לי בריאה.
שואל השאלה:
זה מה שאני חושבת ולא משנה לי מה אתם חושבים כי כל אחד והאמונה שלו
זה מה שאני חושבת ולא משנה לי מה אתם חושבים כי כל אחד והאמונה שלו
נכון, אבל את שאלת את דעת היהדות לא ביקשת שנגיב לדעתך.
שואל השאלה:
אני ינסה
אני ינסה
שואל השאלה:
קןדם כל שתדעו שאני לא מאמינה באלוהים אבל גם לא מאמינה במשהו אחר בגלל זה אני מנסה לבדוק את האפשרויות ומעניינת אותי השאלה "מה היה לפני אלוהים", אמרתם שאלוהים נוצר ואז הוא יצר את החוק שלכל נוצר יש יוצר, אבל אני לא חושבת שזה נכון, בגלל שאני לא מאמינה באלוהים אז אני לא ממש חושבת שזה אמיתי ולכן לדעתי כן היה משהו לפני אלוהים, לדעתי זה שבתורה כתוב רק מהרגע שאלוהים קיים ולא לפני לא אומר שאין משהו לפני, למשל סופר כותב סיפור והסיפור מסופר על ילד בן 17 ש....
עדיין קרו דברים לילד לפני גיל 17 פשוט לא כתוב אותם....
בקיצור לדעתי חייב להיות משהו לפני אלוהים.
קןדם כל שתדעו שאני לא מאמינה באלוהים אבל גם לא מאמינה במשהו אחר בגלל זה אני מנסה לבדוק את האפשרויות ומעניינת אותי השאלה "מה היה לפני אלוהים", אמרתם שאלוהים נוצר ואז הוא יצר את החוק שלכל נוצר יש יוצר, אבל אני לא חושבת שזה נכון, בגלל שאני לא מאמינה באלוהים אז אני לא ממש חושבת שזה אמיתי ולכן לדעתי כן היה משהו לפני אלוהים, לדעתי זה שבתורה כתוב רק מהרגע שאלוהים קיים ולא לפני לא אומר שאין משהו לפני, למשל סופר כותב סיפור והסיפור מסופר על ילד בן 17 ש....
עדיין קרו דברים לילד לפני גיל 17 פשוט לא כתוב אותם....
בקיצור לדעתי חייב להיות משהו לפני אלוהים.
שואל השאלה:
לא שאלתי את דעת היהודות כי אני לא מאמינה באלוהים אמרתי נגיד שהוא קיים אפילו שאני חושבת שלא פשוט אין אפשרות אחרת מה היה לפניו כי לדעתי חייב להיות משהו לפניי, סבבה לכם אם זה לא מה שאתם חושבים אבל זה מה שאני חושבת
לא שאלתי את דעת היהודות כי אני לא מאמינה באלוהים אמרתי נגיד שהוא קיים אפילו שאני חושבת שלא פשוט אין אפשרות אחרת מה היה לפניו כי לדעתי חייב להיות משהו לפניי, סבבה לכם אם זה לא מה שאתם חושבים אבל זה מה שאני חושבת