15 תשובות
יש אנשים שזה חזק להם מדיי... תלוי בך.
רק אם תצליח להבין את מה שכתוב זה יכול לשגע אותך, קשה מאוד להבין אותו..
יהיו לך יותר ידיעות על מה שנכתב בו?
שואל השאלה:
עדיין לא הבנתי למה אסור לקרוא בו
עדיין לא הבנתי למה אסור לקרוא בו
אנונימי
לא אסור פשוט זה מאוד קשה להבין אותו
כלום אתה לא תבין מילה וגם אם כן לא תדע איך להשתמש בזה מה גם שהרוב לא שייך בכלל לקבלה מעשית. פשוט אם לא תהיה לך השכלה בסיסית לא תבין שיט משם. אתן לך דוגמא.
יש קליפה שנקראת נוגה השייכת לסיטרא אחרא ואחראית לגשמיות באדם, היא נמצאת בלב, יש 10 ספירות, יש 7 רקיעים ונהר דומא נמצא בקצה העוקץ של מזל עקרב ברקיע השני.
והרוב פה בכלל לא מהזוהר וכתבתי הכל בעברית
(חלק מהגמרא וחלק מהתניא)
יש קליפה שנקראת נוגה השייכת לסיטרא אחרא ואחראית לגשמיות באדם, היא נמצאת בלב, יש 10 ספירות, יש 7 רקיעים ונהר דומא נמצא בקצה העוקץ של מזל עקרב ברקיע השני.
והרוב פה בכלל לא מהזוהר וכתבתי הכל בעברית
(חלק מהגמרא וחלק מהתניא)
מותר לגרוס
ללמוד ולהבין את הזוהר זה רק כאלה שלמדו המון שנים גמרא והלכות ויראי שמיים.
אבל גם לגרוס זה מטהר את האדם
ללמוד ולהבין את הזוהר זה רק כאלה שלמדו המון שנים גמרא והלכות ויראי שמיים.
אבל גם לגרוס זה מטהר את האדם
כלום
אולי תדע עוד כמה דברים?
אולי תדע עוד כמה דברים?
שום דבר לא יקרה לך כי אתה לא תבין שום דבר ממה שכתוב ,מספרים על אנשים שישתגעו כי הבינו מה שכתוב צריך ללמוד את זה
שואל השאלה:
למה קשה לקרוא?
למה קשה לקרוא?
אנונימי
זה בארמית זה לא מובן בכלל
שואל השאלה:
אמרת גם שאנשים השתגעו בגלל שהם הבינו מה כתוב שם.
מה גרם להם להשתגע?
אמרת גם שאנשים השתגעו בגלל שהם הבינו מה כתוב שם.
מה גרם להם להשתגע?
אנונימי
זה מדבר על החיים שיש אחריי המוות ואלו דברים שקשה למוח להבין בגלל זה רק אנשים שמעל גיל מסויים ובטוחים שהם מוכנים ללמוד את זה קוראים ולומדים את הספר
זו הסיבה שלא תבין כלום, אלה שני שורות ראשונות מהזוהר:
בראשית". בריש (נ"א, בראשית בחכמתא דמלכא גליף וכו') הורמנותא דמלכא גליף גלופי (נ"א, גליפו) בטהירו עלאה בוצינא דקרדינותא ונפיק גו סתים דסתימו מרישא (נ"א, מרזא) דאין סוף קוטרא (פי' עשן) בגולמא נעיץ בעזקא לא חוור ולא אוכם לא סומק ולא ירוק ולאו גוון כלל.
כד (נ"א, הדר) מדיד משיחא, עביד גוונין לאנהרא, לגו בגו בוצינא, נפיק (נ"א, ונפיק) חד נביעו דמניה אצטבעו גוונין לתתא, סתים גו סתימין דרזא דאין סוף, בקע ולא בקע אוירא דיליה, לא אתיידע כלל, עד דמגו דחיקו דבקיעותיה, נהיר נקודה חדא סתימא עלאה, בתר ההיא נקודה לא אתיידע כלל ובגין כך אקרי ראשית מאמר קדמאה דכלא
בראשית". בריש (נ"א, בראשית בחכמתא דמלכא גליף וכו') הורמנותא דמלכא גליף גלופי (נ"א, גליפו) בטהירו עלאה בוצינא דקרדינותא ונפיק גו סתים דסתימו מרישא (נ"א, מרזא) דאין סוף קוטרא (פי' עשן) בגולמא נעיץ בעזקא לא חוור ולא אוכם לא סומק ולא ירוק ולאו גוון כלל.
כד (נ"א, הדר) מדיד משיחא, עביד גוונין לאנהרא, לגו בגו בוצינא, נפיק (נ"א, ונפיק) חד נביעו דמניה אצטבעו גוונין לתתא, סתים גו סתימין דרזא דאין סוף, בקע ולא בקע אוירא דיליה, לא אתיידע כלל, עד דמגו דחיקו דבקיעותיה, נהיר נקודה חדא סתימא עלאה, בתר ההיא נקודה לא אתיידע כלל ובגין כך אקרי ראשית מאמר קדמאה דכלא
לא תבין מה כתוב כנראה
באותו הנושא: