23 תשובות
יש הרבה כאלה, תלוי איפה.
אני שומרת.
כי חרדים הרבה יותר מקפידים על זה, אגב גם במגזר הדתי יש כאלה ששומרים נגיעה פשוט הרבה פחות
אני שומר נגיעה :)
יש המון שומרי נגיעה דתיים, אבל זה בדרך כלל אלה שלומדים בישיבות וכאלה, הם מכירים גם בשידוך וכו' , הם כאילו חרדים רק מתגייסים עושים שירות לאומי ובגרויות
שואל השאלה:
זה באסה גם כי מלא חרדים צבועים אומרים שהם חרדים אבל עושים הכלל ורק ביגלל שהם בישיבה הם מגדירים את עצמם חרדים
אנונימית
מסכימה^, אבל הרוב לא כאלה.
א. יש דתיים שומרי נגיעה..הרבה.
ב. יש חרדים לא שומרי נגיעה..הרבה.

מבחינת אחוזים ברור שבחרדים יש יותר שומרי נגיעה כי האינטראקציה עם בנות כמעט אפסית אצלם אז הם פשוט מכירים בשידוך וזהו. אין דבר כזה ידידות.
אני דתי (לא חרדי) ושומר נגיעה.
יש הרבה דתיים ששומרים נגיעה
מי אמר לך שאין אולי זה עשויי להיראות שאין אבל יש
אני שומר למשל
יש מלא דתיים שומרי נגיעה
אני דתי ולא שומר נגיעה אבל יש המון ששומרים
הסיבה שלי היא שאם אבותינו לא שמרו אז למה שאני אשמור
אנונימי
^אז אתה לא דתי
אבותינו שמרו - וגם אם לא - אם אבא שלך רצח, זה לא מתיר לרצוח
בכל מקרה, דתי אמיתי לא ייצור קשר שלא למטרת חתונה*
אז (בהנחה שאת בת 16) את לא יכולה לצור קשר בזמן הקרוב
הדתיים הלאומיים שאני מכיר - מקפידים קלה כבחמורה, וממשיכי דרכו של הראי"ה קוק זיע"א
[*כי זה אסור - "צריך אדם להתרחק מהנשים מאד מאד. ואסור לקרוץ בידיו או ברגליו ולרמוז בעיניו לאחד מהעריות. ואסור לשחוק עמה, להקל ראשו כנגדה או להביט ביופיה. ואפילו להריח בבשמים שעליה אסור.,..."
אך "מותר להסתכל בפנויה, לבדקה אם היא יפה שישאנה, בין שהיא בתולה או בעולה, ולא עוד אלא שראוי לעשות כן. אבל לא יסתכל בה דרך זנות, ועל זה נאמר: ברית כרתי לעיני ומה אתבונן על בתולה (איוב לא, א)." (שולחן ערוך)]
מאיפה אתה יודע שהם שמרו?
ולא התכוונתי לאבא שלי התכוונתי לאברהם אבינו למשל
אין שום איסור בתורה על לגעת באישה
אנונימי
אבל הקב"ה צוה שלא לגעת באישה שהיא לא שלנו, לא כל האיסורים צריכים להיות מוזכרים בתורה בשכתב בצורה מפורשת. בשביל זה יש את התורה בעל פה:

"הנזיר נודר שלא לשתות יין. אמר לו הקדוש ברוך הוא "נדרת שלא לשתות יין כדי להרחיק עצמך מן העבירה - אל תאמר הריני אוכל ענבים ואין לי עון". אמר לו הקדוש ברוך הוא "הואיל ונדרת מן היין - הריני מלמדך שלא תחטא לפני". אמר למשה "למד לישראל הלכות נזירות", שנאמר (במדבר ו, ב-ד) "איש כי יפליא לנדור וגו' מיין ושכר יזיר מכל אשר יעשה מגפן היין". וכיון שיעשה כך, הרי הוא כמלאך (שם, ח) "כל ימי נזרו קדש הוא לה'", כמה דאת אמר (דניאל ד, י) "ואלו עיר וקדיש".
וכן האשה נקראת גפן, שנאמר (תהלים קכח, ג) "אשתך כגפן פוריה". אמר הקדוש ברוך הוא: אל תאמר הואיל ואסור לי להשתמש באשה הריני תופשה ואין לי עון, או שאני מגפפה ואין לי עון, אני נושקה ואין לי עון; אמר הקדוש ברוך הוא: כשם שאם נדר נזיר שלא לשתות יין אסור לאכול ענבים לחים ויבשים ומשרת ענבים וכל היוצא מגפן היין, אף אשה שאינה שלך אסור ליגע בה כל עיקר, שכן שלמה אומר (משלי ו, כז-כט) "היחתה איש אש בחיקו ובגדיו לא תשרפנה... כן הבא אל אשת רעהו לא ינקה כל הנוגע בה", לכך סמך הקדוש ברוך הוא פרשת נזיר לפרשת סוטה, שהן דומות זו לזו, וכל מי שנוגע באשה שאינה שלו מביא מיתה על עצמו, שנאמר (שם ז, כו) "כי רבים חללים הפילה", וכתיב (שם ה, ה) "רגליה יורדות מות שאול צעדיה יתמוכו" (שמות רבה טז, ב).

מי שלא יודע - אבהם איבנ וקיים אפילו עירבון תשבילין, ושאר מצוות דרבנן (יומא כח ע"ב). זה יצא מהפסוק "עֵקֶב אֲשֶׁר שָׁמַע אַבְרָהָם בְּקֹלִי, וַיִּשְׁמֹר מִשְׁמַרְתִּי, מִצְוֹתַי, חֻקּוֹתַי, וְתוֹרֹתָי" (בראשית כו, ה).

רש"י
שמע אברהם בקולי" - כשנסיתי אותו

"וישמר משמרתי" - גזרות להרחקה על אזהרות שבתורה, כגון שניות לעריות ושבות לשבת (יבמות כא)

"מצותי" - דברים שאילו לא נכתבו ראויין הם להצטוות כגון גזל ושפיכות דמים

"חקותי" - דברים שיצר הרע ואומות העולם משיבין עליהם, כגון אכילת חזי,ר ולבישת שעטנז, שאין טעם בדבר, אלא גזירת המלך, וחקותיו על עבדיו

"ותורתי" - להביא תורה שבעל פה הלכה למשה מסיני
הייתי גם אדיוט, עזבתי את הישיבה בסוף שיעור א'
אבל גדלתי בבית שהיה לי הכל, ואף פעם לא הייתי צריך להתאמץ
לא היו לי אף פעם גבולות, התרגלתי להיות עצלן
היום אני מנסה להלחם בזה
אנונימי
לא מסתכלים אחורה, רק קדימה.
בטוחה שתצליח להתגבר ולחזור למוטב מרצון!!
בהצלחה :)
אמן!
אנונימי
אמן, כן יהיה
האמת שאני כבר בסוף י"א, ולא למדתי כלום
סתם ביטלתי תורה וכ'ו
עכשיו אני קצת התקרבתי לחב"ד ב"ה וממש מרווה אותי התורה שלהם (דבר מלכות וכ'ו)
ואגב, בכל מקום רציני, יש דתיים לאומיים חזקים, (מרכז הרב וכ'ו)
שהלוואי והייתי יותר קרוב
אנונימי
אתה עדיין יכול לחזור לישיבה.
ושואלת השאלה את יכולה להרשם לאתר שבע ברכות או שליש גן עדן.
בשניהם יש גם חרדים וגם דתיים.
הכי טוב תכנסי תרשמי בשבע ברכות זה בחינם גם ההתכתבות.
לגבי שליש גן עדן לא יודע ממש...
^גם אני, זה החלום שלי
בית על דרכי התורה, ילדים טובים וחכמים
אבל לפי המעשים שלי כרגע, זה לא מגיע לי
אני עצלן וכ'ו
וכידוע ש"אין מזווגין לו לאדם אשה אלא לפי מעשיו שנא' (תהלים קכה, ג) כי לא ינוח שבט הרשע על גורל הצדיקים"
("מזווגין אשה לפי מעשיו - צנועה לצדיק ופרוצה לרשע:")
אנונימי
שואל השאלה:
חרדי שמגדיר את עצמו כחרדי ולא שומר נגיעה הוא לא חרדי
ומקווה למצוא דתי שמור
תודה לכולם
אנונימית
t.m212
לא מסכים בעיקר עם המשפט השני שרשמת.
אדם חרדי זה אדם שחרד לדבר השם.
וזה יכול להיות גם אדם עם כיפה סרוגה.
השחור לבן לא באמת מחייב שהאדם חרדי..