34 תשובות
לא, יש גבולות
כן
אנונימי
זה הרבה איסורים לעשות...
אז מצטער שאתה לא רוצה לשמוע, אבל הם באמת לא דתיים מבחינת היהדות, רק בגלל המגזר.
לשאלה:
יש ויש, הרוב יאמרו שלא, שזה גבול.
אז מצטער שאתה לא רוצה לשמוע, אבל הם באמת לא דתיים מבחינת היהדות, רק בגלל המגזר.
לשאלה:
יש ויש, הרוב יאמרו שלא, שזה גבול.
שואל השאלה:
^ שמע, אני אוהב את התשובות שלך אבל יש סיבה שביקשתי שלא יכתבו את זה
אני יודע שזה בעייתי, אני רק רוצה לדעת מה קורה בפועל
^ שמע, אני אוהב את התשובות שלך אבל יש סיבה שביקשתי שלא יכתבו את זה
אני יודע שזה בעייתי, אני רק רוצה לדעת מה קורה בפועל
אנונימי
אני לא יכול לדעת מה יקרה בעתיד
אז אין לי מושג
אז אין לי מושג
אנונימי
שואל השאלה:
^ מה אתה מתכוון לעשות?
^ מה אתה מתכוון לעשות?
אנונימי
אני אישית כרגע לא שומר בגלל הדעות שלי
יכול להיות שאני אקיים יחסים אם אני אהיה בסיטואציה שמובילה לזה
אבל אי אפשר לדעת
יכול להיות שאני אקיים יחסים אם אני אהיה בסיטואציה שמובילה לזה
אבל אי אפשר לדעת
אנונימי
אם כן אז רק אוראלי ואנאלי.
אנונימית
שואל השאלה:
^ זה רק גרוע יותר...
^ זה רק גרוע יותר...
אנונימי
הם לא דתיים
פשוט השאלה לא תקינה, זו התשובה המתבקשת
ולשאלה : אין אלוקים בכל מקרה, אז מה זה משנה, הלא כן ?
פשוט השאלה לא תקינה, זו התשובה המתבקשת
ולשאלה : אין אלוקים בכל מקרה, אז מה זה משנה, הלא כן ?
שואל השאלה:
^ אחי אני ביקשתי לא לכתוב את זה
הכוונה שלי היא לכאלה שמגדירים את עצמם כדתיים, לא משנה ההגדרה האמיתית
^ אחי אני ביקשתי לא לכתוב את זה
הכוונה שלי היא לכאלה שמגדירים את עצמם כדתיים, לא משנה ההגדרה האמיתית
אנונימי
^למה זה רק גרוע יותר?
אנונימית
שואל השאלה:
לא יודע.. אפילו לזוג נשוי אסור לקיים יחסים כאלה ומותר רק אם גומרים באיבר המין של האישה למיטב ידיעתי
לא יודע.. אפילו לזוג נשוי אסור לקיים יחסים כאלה ומותר רק אם גומרים באיבר המין של האישה למיטב ידיעתי
אנונימי
אז גם גויים יכולים לענות כאן
בכל מקרה, גם אני מגדיר את עצמי כדתי, אז אני עונה
בכל מקרה, גם אני מגדיר את עצמי כדתי, אז אני עונה
אסור לקיים יחסים לפני חתונה כמו שאסור לגעת לפני חתונה, ההכלה לא עושה חילוק בעניין.
לשאלתך עניתי, שאם אגיע למצב שכזה אז כנראה שהדבר שכן אשמור עליו זה הבתולין.
לגבי זוגות נשואים, יש חילוקי דעות בעניין.
יש גם כאלה שמקילים ובתנאי שזה לא דרך קבע.
הרמב"ם לדוגמה מאד מקל.
לשאלתך עניתי, שאם אגיע למצב שכזה אז כנראה שהדבר שכן אשמור עליו זה הבתולין.
לגבי זוגות נשואים, יש חילוקי דעות בעניין.
יש גם כאלה שמקילים ובתנאי שזה לא דרך קבע.
הרמב"ם לדוגמה מאד מקל.
אנונימית
שואל השאלה:
^^ אבל אתה שומר נגיעה
השאלה הייתה מיועדת לכאלה שלא שומרים
^^ אבל אתה שומר נגיעה
השאלה הייתה מיועדת לכאלה שלא שומרים
אנונימי
שואל השאלה:
^^ אוקיי, תודה על התשובה.
^^ אוקיי, תודה על התשובה.
אנונימי
לפי מה שזכור לי, אין כ"כ הבדל אם משתמשים באמצעי מניעה, זה גם ככה זרע לבטלה ("וּזְכֹר אֶת בּוֹרְאֶיךָ בִּימֵי בְּחוּרֹתֶיךָ עַד אֲשֶׁר לֹא יָבֹאוּ יְמֵי הָרָעָה וְהִגִּיעוּ שָׁנִים אֲשֶׁר תֹּאמַר אֵין לִי בָהֶם חֵפֶץ.")
ולא אכפת לי, אני אמשיך ואומר, שלאותם האנשים, אין חלק לעולם הבא
ולא אכפת לי, אני אמשיך ואומר, שלאותם האנשים, אין חלק לעולם הבא
^אז זהו שאני לא מסכים עם ההלכה בסוגייה הזאת
אנונימי
שואל השאלה:
^^ יש התרים לגלולות ממה שאני יודע
^^ יש התרים לגלולות ממה שאני יודע
אנונימי
^אתה לא א-לוקים
אין לך מושג מי ילך לעולם הבא
אין לך מושג מי ילך לעולם הבא
אנונימי
הרמב"ם השאיר פתח בהלכה לאנשים מסויימים, הוא בכללי מחמיר בזה בהלכה (הוא גם מציין את זה שם)
לשמור על ה'בתולין' זה אידיוטי
אין חילוק בעניין הזה בכלל (ככה זכור לי שהגמרא מוכיחה)
לשמור על ה'בתולין' זה אידיוטי
אין חילוק בעניין הזה בכלל (ככה זכור לי שהגמרא מוכיחה)
עם גלולות זה יותר מורכב, ויש הרבה חילוקים, אבל זו לא הנקודה
ואני לא מסכים עם ההלכה בקטע שאסור לרצוח
- ההלכה לא בהתאמה אישית, להזכירך
(יש אפשרות לכל יהודי לעמוד בהכל)
אני לא אלוקים, אבל הוא כתב, שאין להם חלק לעולם הבא
("ואלו הן שאין להן חלק לעולם הבא, אלא נכרתים ואובדין ונידונין על גודל רשעם וחטאתם לעולם ולעולמי עולמים:
המינים, והאפיקורוסין, והכופרים בתורה, והכופרים בתחיית המתים ובביאת הגואל, המורדים, ומחטיאי הרבים, והפורשין מדרכי צבור, והעושה עבירות ביד רמה בפרהסיא כיהויקים, והמוסרים, ומטילי אימה על הצבור שלא לשם שמים, ושופכי דמים, ובעלי לשון הרע, והמושך ערלתו.")
ואני לא מסכים עם ההלכה בקטע שאסור לרצוח
- ההלכה לא בהתאמה אישית, להזכירך
(יש אפשרות לכל יהודי לעמוד בהכל)
אני לא אלוקים, אבל הוא כתב, שאין להם חלק לעולם הבא
("ואלו הן שאין להן חלק לעולם הבא, אלא נכרתים ואובדין ונידונין על גודל רשעם וחטאתם לעולם ולעולמי עולמים:
המינים, והאפיקורוסין, והכופרים בתורה, והכופרים בתחיית המתים ובביאת הגואל, המורדים, ומחטיאי הרבים, והפורשין מדרכי צבור, והעושה עבירות ביד רמה בפרהסיא כיהויקים, והמוסרים, ומטילי אימה על הצבור שלא לשם שמים, ושופכי דמים, ובעלי לשון הרע, והמושך ערלתו.")
מצחיק אותי גם שאתם מחליטים מה הגבולות, ולא אלוקים
אולי אתם יותר חכמים מבורא עולם, או שהוא סתם דמות מספר מדע בדיוני 'הוא גם ככה לא רואה'
אולי אתם יותר חכמים מבורא עולם, או שהוא סתם דמות מספר מדע בדיוני 'הוא גם ככה לא רואה'
לא
אבל מי אמר שהרבנים צודקים
למה אסור לי לחלוק עליהם בסוגיות כאלה ואחרות
אבל מי אמר שהרבנים צודקים
למה אסור לי לחלוק עליהם בסוגיות כאלה ואחרות
אנונימי
אוסר לחלוק על החכמים, כי הקב"ה צהו לשמוע בקולם, ולא לסור מדבריהם (דברים יז, ח-יא). אתה לא יודע את זה?
אני יודע
אבל אני עדיין חולק עליהם כי היום כבר קשה לדעת מי רב אמיתי ומי לא
אבל אני עדיין חולק עליהם כי היום כבר קשה לדעת מי רב אמיתי ומי לא
אנונימי
אתה מבין שזה לא קשור לרבני זמננו, אלא לתורה עצמה? וזה לא משנה אם זה תורה שבכתב, או תורה שבעל פה.
בקצרה ממה שראיתי כאן.
למקלים, מותר כל תנוחה בין זוג נשוי וטהור, בין כדרכה ובין שלא כדרכה, אבל חייב לסיים בפנים.
יש הרבה שאוסרים בפה בגלל כבוד (די מסכים איתם).
מכאן יש עוד הרבה שאוסרים, אבל המקל יש לו עלמי לסמוך אם היה בהדרכת חתנים מלאה ומכיר את העניין.
אמצעי מניעה אסורים לחלוטין.
גלולות מותר להרבה דעות, במיוחד לאחר קיום פרו ורבו (בן ובת). כנ"ל התקן תוך רחמי.
האפשרות לחלוק על חכמים היא אם למדת את *כל* ההלכה מההתחלה ועד הסוף כולל השיטות, ועימתת את דעתך מולם. ורק כשיש לך על מי לסמוך בדבריך ולא מתחושות בטן...
אני חושב שאין בסטיפס מישהו כזה.
למקלים, מותר כל תנוחה בין זוג נשוי וטהור, בין כדרכה ובין שלא כדרכה, אבל חייב לסיים בפנים.
יש הרבה שאוסרים בפה בגלל כבוד (די מסכים איתם).
מכאן יש עוד הרבה שאוסרים, אבל המקל יש לו עלמי לסמוך אם היה בהדרכת חתנים מלאה ומכיר את העניין.
אמצעי מניעה אסורים לחלוטין.
גלולות מותר להרבה דעות, במיוחד לאחר קיום פרו ורבו (בן ובת). כנ"ל התקן תוך רחמי.
האפשרות לחלוק על חכמים היא אם למדת את *כל* ההלכה מההתחלה ועד הסוף כולל השיטות, ועימתת את דעתך מולם. ורק כשיש לך על מי לסמוך בדבריך ולא מתחושות בטן...
אני חושב שאין בסטיפס מישהו כזה.
האמת שלא למדתי את זה, אבל ראיתי שו"ע ("אשה שיש לה אוטם ברחם וע"י כן כשבעלה משמש עמה זורה מבחוץ אסור")
מי מקל ?
מי מקל ?
שואל השאלה:
^^ באמת אפשר לחלוק על חכמים? אני תמיד חשבתי שלא. כמו שהאמוראים לא חלקו על התנאים.
^^ באמת אפשר לחלוק על חכמים? אני תמיד חשבתי שלא. כמו שהאמוראים לא חלקו על התנאים.
אנונימי
אני חושב שבן אדם פרטי התכוון לרבני זמננו, ולא אל התנאים, אמרואים, ראשונים.
עליהם וודאי שאין לחלוק...
עליהם וודאי שאין לחלוק...
הפורש
אוטם, רק כשהזרע לא נכנס ואז יזרה מבחוץ, עיין פניני הלכה בנושא.
שואל השאלה
הלכתית כן. ספרדים פחות עושים את זה, אבלמספיק להשוות את הרב עובדיה לקודמיו ולהבין כמה זה קורה חחח.
או הגר"א למיטב זכרוני...
אבל אחרי 2000 שנות עיון מעמיק בכל אות בגמרא, לא יתנו לך לפסוק בלי שיש לך אסמכתאות מרבנים גדולים אחרים או שאתה למדת את כל הסוגייה מתחילה ועד סוף כמה פעמים ושולט בכל הנושא ועברת הרבה מבחנים...
בקיצור, תהליך ארוך.
אוטם, רק כשהזרע לא נכנס ואז יזרה מבחוץ, עיין פניני הלכה בנושא.
שואל השאלה
הלכתית כן. ספרדים פחות עושים את זה, אבלמספיק להשוות את הרב עובדיה לקודמיו ולהבין כמה זה קורה חחח.
או הגר"א למיטב זכרוני...
אבל אחרי 2000 שנות עיון מעמיק בכל אות בגמרא, לא יתנו לך לפסוק בלי שיש לך אסמכתאות מרבנים גדולים אחרים או שאתה למדת את כל הסוגייה מתחילה ועד סוף כמה פעמים ושולט בכל הנושא ועברת הרבה מבחנים...
בקיצור, תהליך ארוך.
תוצאה
חלקית נכון.
הרי הם נתנו לנו את דרכי הלימוד וההוכחה, אז אחרי כל שנות ההעמקה והעוצמות שיש בגמרא ולאחריה, אין אדם שילמד את כל הסוגייא על בןרייה ויאמר שהוא חולק, אין לו אפשרות כזאת בכלל כי הוא מחוייב להסתמך על דברי הקודמים כדי ללמוד.
אבל לדוגמה בכל נושאי הרפואה, או בדברים שבטל הטעם, יש לך כאן שאלה האם תחלוק על הגמרא או לא.
כינה נוצרת בלי זיווג זכר ונקבה, מותר להרוג אותה. בימינו מוכח שהיא כן, אז מותר להרוג?
תוספות ביטל את האיסור למחוא כפיים, את מים אחרונים ואת מים מגולים בגלל שאמר שאין אותם במציאות.
חלקית נכון.
הרי הם נתנו לנו את דרכי הלימוד וההוכחה, אז אחרי כל שנות ההעמקה והעוצמות שיש בגמרא ולאחריה, אין אדם שילמד את כל הסוגייא על בןרייה ויאמר שהוא חולק, אין לו אפשרות כזאת בכלל כי הוא מחוייב להסתמך על דברי הקודמים כדי ללמוד.
אבל לדוגמה בכל נושאי הרפואה, או בדברים שבטל הטעם, יש לך כאן שאלה האם תחלוק על הגמרא או לא.
כינה נוצרת בלי זיווג זכר ונקבה, מותר להרוג אותה. בימינו מוכח שהיא כן, אז מותר להרוג?
תוספות ביטל את האיסור למחוא כפיים, את מים אחרונים ואת מים מגולים בגלל שאמר שאין אותם במציאות.