199 תשובות
וואי אני חושבת בדיוק כמוך
את חלק מהעם היהודי את צריכה ללמוד תנך גם אם זה לא בא לך בטוב סורי
שואל השאלה:
אני לא מאמינה בכל הסיפורים האלה ובכללי לא מאמינה באלוהים ככה שאני ממש לא מחשיבה את זה כההסטוריה של העם שלי
אני לא מאמינה בכל הסיפורים האלה ובכללי לא מאמינה באלוהים ככה שאני ממש לא מחשיבה את זה כההסטוריה של העם שלי
אנונימית
^^ אבל יש הרבה שהם לא יהודים למה הם צריכים לשמוע על זה
שואל השאלה:
מלמדים אותי היסטוריה של דברים שאשכרה קרו.
אני לא מאמינה בתנך,זה לא מעניין אותי ואני רואה את זה כמשהו מומצא לחלוטין
מלמדים אותי היסטוריה של דברים שאשכרה קרו.
אני לא מאמינה בתנך,זה לא מעניין אותי ואני רואה את זה כמשהו מומצא לחלוטין
אנונימית
שואל השאלה:
מצד שני אני מאוד מאודד מכבדת את אלה שלומדים תנך.
אבל אני חילונית וזה לא מדבר אליי ואני ממש לא מחשיבה את זה כהיסטוריה למשהו
מצד שני אני מאוד מאודד מכבדת את אלה שלומדים תנך.
אבל אני חילונית וזה לא מדבר אליי ואני ממש לא מחשיבה את זה כהיסטוריה למשהו
אנונימית
אין לי כינוי
אני חושב שאז את יכולה לעשות בגרות במקצוע אחר כמו הברית החדשה או משהו אחר
אני חושב שאז את יכולה לעשות בגרות במקצוע אחר כמו הברית החדשה או משהו אחר
שואל השאלה:
אנחנו בתיכון חילוני והכל ועדיין כופים עלינו למידת תנך והיבחנות במקצוע הזה.
איזה מן דבר זה
אנחנו בתיכון חילוני והכל ועדיין כופים עלינו למידת תנך והיבחנות במקצוע הזה.
איזה מן דבר זה
אנונימית
מה מייחד אותנו כעם היהודי אם לא התנך?
ואני חושב שלימוד היסטוריה של הנצרות והאסלאם זו כפייה אם ככה..
סך הכל מחייבים שתי יחידות תנ"ך... תתמודדי
סך הכל מחייבים שתי יחידות תנ"ך... תתמודדי
אנונימי
אבל אני אתאיסטית ואני לא רואה למה אני צריכה ללמוד דברים שאני לא מאמינה בהם כאילו אני מכבדת את כל מי שמאמין וזה אבל אני לא חושבת שאנחנו צריכים ללמוד דברים שאנחנו לא מאמינים בהם ואם משהו באמת מאמין ורוצה ללמוד את זה הוא יכול ללמוד את זה לבד אני לא רואה סיבה למה כולם צריכים
את מדברת כאילו את כל שאר המקצועות שאת לומדת את בוחרת אותם וזה לא חלק מתוכנית לימודים
אם את ממש לא רוצה ללמוד תנך לכי לביהס דמוקרטי
אם את ממש לא רוצה ללמוד תנך לכי לביהס דמוקרטי
וואי עזוב אתה פשוט לא מבין את זה
שואל השאלה:
כן אבל לימוד היסטוריה בבית ספר זה אשכרה דברים שקרו ולא משהו שנחשב בגדר האמונה.
אני לא מאמינה בתנך,לא מאמינה בסיפורים האלה, לעומת זאת הסטוריה זה אשכרה דברים שבאמת קרו והוכחו
כן אבל לימוד היסטוריה בבית ספר זה אשכרה דברים שקרו ולא משהו שנחשב בגדר האמונה.
אני לא מאמינה בתנך,לא מאמינה בסיפורים האלה, לעומת זאת הסטוריה זה אשכרה דברים שבאמת קרו והוכחו
אנונימית
אני חילוני ולדעתי גם אם אתה מאמין או לא אתה צריך לדעת קצת מהתנך
אולי פשוט שיעורי תנ"ך בבית ספר משעממים אותך
אולי פשוט שיעורי תנ"ך בבית ספר משעממים אותך
שואל השאלה:
לדעתי ללמוד ביסודי תנך וקצת בחטיבה זה ממש אחלה.
אבל בתיכון זה מיותר בטרוף ולהיבחן על זה עוד יותר.
למה משהו שיש לי אפס אמונה בו יהיה חלק ממרכיב הציון הסופי שלי בתעודת הבגרות?
לדעתי ללמוד ביסודי תנך וקצת בחטיבה זה ממש אחלה.
אבל בתיכון זה מיותר בטרוף ולהיבחן על זה עוד יותר.
למה משהו שיש לי אפס אמונה בו יהיה חלק ממרכיב הציון הסופי שלי בתעודת הבגרות?
אנונימית
תראי, אני חילוני ודי מתנגד לתנ"ך.
ובכל זאת יש סיבה אחת ללימוד התנ"ך בבתי הספר.
איפהשהו בספר בראשית נמצא הנימוק המוסרי הראשוני שלנו לארץ, נימוק שאליו מרבית העולם (שהוא כן מאמין באלוהים) לא מסוגל להתנגד-אלוהים הבטיח לצאצאי אברהם את ארץ ישראל.
אז למדינת ישראל חשוב שלאנשי ישראל יהיה ברור הנושא הזה, יהיה ברור שיש לנו נימוק מוסרי לארץ.
ובכל זאת יש סיבה אחת ללימוד התנ"ך בבתי הספר.
איפהשהו בספר בראשית נמצא הנימוק המוסרי הראשוני שלנו לארץ, נימוק שאליו מרבית העולם (שהוא כן מאמין באלוהים) לא מסוגל להתנגד-אלוהים הבטיח לצאצאי אברהם את ארץ ישראל.
אז למדינת ישראל חשוב שלאנשי ישראל יהיה ברור הנושא הזה, יהיה ברור שיש לנו נימוק מוסרי לארץ.
אבל מה זה משנה? את יכולה ללמוד את זה גם בלי להאמין
בספרות מלמדים דברים שבהכרח אף פעם לא קרו, אז את מתעצבנת על מה שיכול להיות שלא קרה?
בספרות מלמדים דברים שבהכרח אף פעם לא קרו, אז את מתעצבנת על מה שיכול להיות שלא קרה?
אנונימי
למרות שאני בתור אתאיסט מסכים איתך אני עדיין חושב שבמדינת היהודים צריך ללמוד את ההסטוריה היהודית, גם אם חלקה לא התרחשה זה עדיין השורשים שלנו.
אבל אני עדיין חושב שהיה אפשר ללמד תנך אחרת לחילונים.
אבל אני עדיין חושב שהיה אפשר ללמד תנך אחרת לחילונים.
מסכים
את לא חייבת לעשות בגרות, לא נחשב כפייה
מסכימה לגמרי
ממש לא. זה ההיסטוריה של העם היהודי ואנחנו בתור יהודים צריכים לדעת את זה. ואם כבר ספורט זה כפייה כי רק אני אחליט אם באלי להיות בכושר ולעשות ספורט. אז כן.
אנונימית
זאת ההיסטוריה של העם שלך גם אם את מאמינה בבורא עולם וגם אם לא
בדיוק!! למה אני צריכה ללמוד משהו שאין לי בו כל אמונה?? את צודקת בכל מילה ומילה.
אנונימי
חשבתי כמוך בעבר אבל אז הבנתי שיש פיתרון ששני הצדדים כנראה יסכימו איתו.
ללמוד תנ"ך חובה עד כיתה ט' ומשם לבחור האם להמשיך או לא והבגרות לא תהיה חובה.
ככה שני הצדדים ירוויחו.
ללמוד תנ"ך חובה עד כיתה ט' ומשם לבחור האם להמשיך או לא והבגרות לא תהיה חובה.
ככה שני הצדדים ירוויחו.
תפתחי את מגילת העצמאות, התנ"ך הוא מוטיב חשוב במסורת היהודית בין אם את מאמינה בו ובין אם את חושבת שזה בולשיט.
לא לומדים את זה בגלל אמונה אלא בגלל מסורת.
לא לומדים את זה בגלל אמונה אלא בגלל מסורת.
זו לא כפייה זה ללמוד את ההיסטוריה של העם שלך,גם אני פחות אוהבת ללמוד תנך
רגע רגע.
עזבו מסורת שמסורת חסורת, לא אכפת לי. מה ללמוד את ההיסטוריה שלי יעזור לי בחיים?
ואני כותב את זה בתור מאמין.
עזבו מסורת שמסורת חסורת, לא אכפת לי. מה ללמוד את ההיסטוריה שלי יעזור לי בחיים?
ואני כותב את זה בתור מאמין.
אנונימי
^ללמוד היסטוריה זה מאוד חשוב, אחרת אתה לא תוכל להתכונן לעתיד.
איך זה חשוב?
בתור אחד ששנה הבאה מסיים בית ספר, אני לא זוכר כלום ושום דבר ממה שלמדתי בתנ"ך ובהיסטוריה. כלום, נאדה.
הדבר היחיד שעשיתי עם ה"ידע" הזה היה ללמוד אותו שבוע בעל פה בלי שינה ואז לירוק אותו על הבגרות ולא לזכור כלום.
בתור אחד ששנה הבאה מסיים בית ספר, אני לא זוכר כלום ושום דבר ממה שלמדתי בתנ"ך ובהיסטוריה. כלום, נאדה.
הדבר היחיד שעשיתי עם ה"ידע" הזה היה ללמוד אותו שבוע בעל פה בלי שינה ואז לירוק אותו על הבגרות ולא לזכור כלום.
אנונימי
^^^אתה יכול לשאול את אותה השאלה על כל מקצוע
אני לא מאמין במתמטיקה בואי נפסיק ללמוד
^^^^זה כי לא לימדו אותך כמו שצריך או שלא למדת כמו שצריך.
להיסטוריה יש חשיבות אדירה שמשפיעה מאוד על החיים שלנו, רק בעזרתה ניתן להבין אלו דברים עשויים לקרות בעתיד.
להיסטוריה יש חשיבות אדירה שמשפיעה מאוד על החיים שלנו, רק בעזרתה ניתן להבין אלו דברים עשויים לקרות בעתיד.
ככה לימדו אותי בכל מקצוע.
המקצוע היחיד שאני זוכר זה מתמטיקה כי הגברתי אותו והתעניינתי בו.
המקצוע היחיד שאני זוכר זה מתמטיקה כי הגברתי אותו והתעניינתי בו.
אנונימי
אני מסכימה איתך.
אני גם לא מאמינה במתמטיקה.. למה אני צריכה ללמוד את זה?
ותודה על המינוסים מראש :)
יש משהו בדברייך אבל יש לי שתי סיבות למה אני כן רוצה ללמוד תנ"ך:
1. אני גם חוגגת חגים ואני יהודייה ולמרות שאני לא מאמינה ומה שכתוב שם הוא 100 אחוז שטויות בשבילי אלו עדיין הדברים עליהם המסורות שלא לי והחגים שאני חוגגת מתבססים.
2. זה מקצוע יחסית קל והוא מעלה את הממוצע בתעודה אצלי, הוא מחפה על ציונים פחות טובים.
1. אני גם חוגגת חגים ואני יהודייה ולמרות שאני לא מאמינה ומה שכתוב שם הוא 100 אחוז שטויות בשבילי אלו עדיין הדברים עליהם המסורות שלא לי והחגים שאני חוגגת מתבססים.
2. זה מקצוע יחסית קל והוא מעלה את הממוצע בתעודה אצלי, הוא מחפה על ציונים פחות טובים.
אנונימית
לא יודע אני לא חושב שזה כפייה דתית, לא חייבו אותך להאמין בזה
באופן כללי לכל המקצועות למידה זה כפייה
אנונימית
זה ללמוד מורשת זה לא דתי בכלל
ומה עם היסטוריה זה מבחירה חופשית? זה כפייה הכי נוראית לפחות בתנך יש סיפורים מעניינים ולא היסטוריה שיעמום מוות
אנונימית
שואל השאלה:
היסטוריה זאת לא כפייה.
זה אשכרה מה היה לעם שלך, תנך זה סיפורים שלא כולם מאמינים להם.
אני לא מאמינה בשום דבר שיש בתנך,זה לא מעניין אותי.
אנשים שמאמינים בזה אז שיהנו
היסטוריה זאת לא כפייה.
זה אשכרה מה היה לעם שלך, תנך זה סיפורים שלא כולם מאמינים להם.
אני לא מאמינה בשום דבר שיש בתנך,זה לא מעניין אותי.
אנשים שמאמינים בזה אז שיהנו
אנונימית
שואל השאלה:
אני לא מאמינה באלוהים,אני לא מאמינה בסיפורי התנך ולדעתי זה בולשיט אחד גדול ללמד אותנו את זה בתיכון.
אני לא מאמינה באלוהים,אני לא מאמינה בסיפורי התנך ולדעתי זה בולשיט אחד גדול ללמד אותנו את זה בתיכון.
אנונימית
בספרות את לומדת דברים שבהכרח לא קרו
אני בטוח שתוכלי להתמודד עם משהו *שאולי* לא קרה
אני בטוח שתוכלי להתמודד עם משהו *שאולי* לא קרה
אנונימי
שואל השאלה:
ומה שהכי מעצבן אותי?
זה שאתם נותנים מינוסים על אנשים שלא מאמינים בזה שצריך לכפות עלינו ללמוד תנך.
זה אשכרה אמונה,יש כאלה שלא מאמינים באלוהים ובתנך ומי אתם שתתנו להם מינוסים?
פשוט דוחה
ומה שהכי מעצבן אותי?
זה שאתם נותנים מינוסים על אנשים שלא מאמינים בזה שצריך לכפות עלינו ללמוד תנך.
זה אשכרה אמונה,יש כאלה שלא מאמינים באלוהים ובתנך ומי אתם שתתנו להם מינוסים?
פשוט דוחה
אנונימית
גם אני חושבת ככה אני לא מחשיבה את עצמי ליהודיה כי אני לא מאמינה ביהדות ואני לא רוצה ללמוד סיפורי אגדות
מינוסים נועדו לסמן חוסר הסכמה
בחייאת תפסיקו לחשוב שזה שנאה
בחייאת תפסיקו לחשוב שזה שנאה
אנונימי
שואל השאלה:
אני לא מאמינה בכל הסיפורים האלה ואני ממש לא חושבת שזה המורשת שלנו.
ההיסטוריה המוחשית שלנו שבאמת קרתה,זה מה שמאפיין אותנו.
השואה נניח,זה משהו שצריך ללמד וטוב מאוד שמלמדים.
השואה קרתה וזה מה שהופך אותנו לעם חזק, לא הסיפורי תנך האלה שאין לי בהם שום אמונה.
שוב,אני מכבדת את כל מי שמאמינים ולרגע לא מזלזלת,אבל לדעתי זאת כפייה
אני לא מאמינה בכל הסיפורים האלה ואני ממש לא חושבת שזה המורשת שלנו.
ההיסטוריה המוחשית שלנו שבאמת קרתה,זה מה שמאפיין אותנו.
השואה נניח,זה משהו שצריך ללמד וטוב מאוד שמלמדים.
השואה קרתה וזה מה שהופך אותנו לעם חזק, לא הסיפורי תנך האלה שאין לי בהם שום אמונה.
שוב,אני מכבדת את כל מי שמאמינים ולרגע לא מזלזלת,אבל לדעתי זאת כפייה
אנונימית
המקצוע האהוב עליי תנך דווקא כיף
יש מקצועות אחרים שצריך להעיף
יש מקצועות אחרים שצריך להעיף
אנונימית
שואל השאלה:
אתם מבינים שבאמת יש אנשים שמחשיבים את זה כסיפורי אגדות.
מה אתה רוצה שאני אאמין על דברים הזויים שקורים בתנך או על השואה שאנשים נלחמו בשביל להציל את החיים שלהם?
אתם מבינים שבאמת יש אנשים שמחשיבים את זה כסיפורי אגדות.
מה אתה רוצה שאני אאמין על דברים הזויים שקורים בתנך או על השואה שאנשים נלחמו בשביל להציל את החיים שלהם?
אנונימית
אני לא מסכימה, זו מדינת ישראל הלוא היא מדינת היהודים, מן הסתם שתצטרכי ללמוד את ההיסטוריה של העם שלך.
את יכולה לא להאמין לזה, אבל מהסיבה שזו מדינה של יהודים, אני מבינה את החובה בלימודי תנך.
את יכולה לא להאמין לזה, אבל מהסיבה שזו מדינה של יהודים, אני מבינה את החובה בלימודי תנך.
שואל השאלה:
אני בהחלט לומדת את ההיסטוריה של העם שלי כמו השואה ומלחמת ששת הימים,אני לא לומדת סיפורי אגדות
אני בהחלט לומדת את ההיסטוריה של העם שלי כמו השואה ומלחמת ששת הימים,אני לא לומדת סיפורי אגדות
אנונימית
^ואם אני אומר לך שחלקים מאוד גדולים מהתנ"ך הוכחו בידי ארכיאולוגים? מה אז?
אז תאמרי שזו לא ההיסטוריה שלך?
יש הוכחות שלבית ראשון, ולחלקים נכבדים מאוד מספר מלכים.
אז תאמרי שזו לא ההיסטוריה שלך?
יש הוכחות שלבית ראשון, ולחלקים נכבדים מאוד מספר מלכים.
אחותי די
אני לא יהודיה או מאמינה אפילו ואין לי בעיה ללמוד תנך ולהיבחן עליו
ללמוד תנך זאת לא כפייה בדיוק כמו שללמוד מקצועות אחרים זאת לא כפייה
אז מספיק, לא רוצה ללמוד תנך את מוזמנת לא להיבחן
אני לא יהודיה או מאמינה אפילו ואין לי בעיה ללמוד תנך ולהיבחן עליו
ללמוד תנך זאת לא כפייה בדיוק כמו שללמוד מקצועות אחרים זאת לא כפייה
אז מספיק, לא רוצה ללמוד תנך את מוזמנת לא להיבחן
אנןנימית תכתבי לי פליז בפרטי
שואל השאלה:
^^^אין מה חעשות, מבחינתך זה סיפורי אגדות, אבל תצטרכי לקבל את זה שאת חיה במדינת ישראל, ובתור אזרחית ותלמידה במדינת ישראל- תצטרכי לחמוד תנך.
אין פה שום עניין של כפייה דתית, זו מדינת היהודים, והמקסימום שקורה כאן שבאמת מחזק את זה שזאת מדינת היהודים זה לימודי תנך בבתי הספר
^^^אין מה חעשות, מבחינתך זה סיפורי אגדות, אבל תצטרכי לקבל את זה שאת חיה במדינת ישראל, ובתור אזרחית ותלמידה במדינת ישראל- תצטרכי לחמוד תנך.
אין פה שום עניין של כפייה דתית, זו מדינת היהודים, והמקסימום שקורה כאן שבאמת מחזק את זה שזאת מדינת היהודים זה לימודי תנך בבתי הספר
שואל השאלה:
זה לא מעניין אותי מה הוכח לא הוכח,אני לא מאמינה באלוהים וגם לא בסיפורי התנך.
אני מאמינה בדברים שבאמת קרו כמו השואה שציינתי מקודם, דברים שבאמת הפכו אותנו למי שאנחנו.
זה לא מעניין אותי מה הוכח לא הוכח,אני לא מאמינה באלוהים וגם לא בסיפורי התנך.
אני מאמינה בדברים שבאמת קרו כמו השואה שציינתי מקודם, דברים שבאמת הפכו אותנו למי שאנחנו.
אנונימית
^כי היציאה לגלות לא השפיעה עלינו? כי העובדה שהיה את התנ"ך לא שמרה על העם שלנו בגלות כעם מאוחד?
אנחנו מי שאנחנו כי יש את התנ"ך, הייתה שואה כי יש את התנ"ך.
אנחנו מי שאנחנו כי יש את התנ"ך, הייתה שואה כי יש את התנ"ך.
סבבה אחותי
אז אל תעשי בגרות, זהו?
אז אל תעשי בגרות, זהו?
אני ממש מסכימה איתך, ואני באותו מצב כמו שלך
אני מסכימה איתך.
אני אישית חושבת שזה צריך להיות מקצוע בחירה מאיזשהו שלב, כי אני חילונית ועדיין מאוד נהנת מהסיפורים ומהניתוח שלהם, ויש עוד הרבה כמוני. אבל את צודקת בסך הכל, זה לא מקצוע מאוד הכרחי, לא כולם מאמינים בסיפורים האלו, והם לא תמיד רלוונטיים לחיינו.
אני אישית חושבת שזה צריך להיות מקצוע בחירה מאיזשהו שלב, כי אני חילונית ועדיין מאוד נהנת מהסיפורים ומהניתוח שלהם, ויש עוד הרבה כמוני. אבל את צודקת בסך הכל, זה לא מקצוע מאוד הכרחי, לא כולם מאמינים בסיפורים האלו, והם לא תמיד רלוונטיים לחיינו.
בכללי רוב הדברים במדינת ישראל הם כפייה דתית
לימודי תנך ללא בחירה
שאפשר להתחתן רק דרך הרבנות ולהתגרש דרך הרבנות
שאין תחבורה ציבורית בשבת
ועוד הרבה דברים
לימודי תנך ללא בחירה
שאפשר להתחתן רק דרך הרבנות ולהתגרש דרך הרבנות
שאין תחבורה ציבורית בשבת
ועוד הרבה דברים
שואל השאלה:
אל תגידי לי מה לעשות תודה יפה שלי.
אני צריכה להיבחן במבחן בגרות הזה מהסיבה הפשוטה שאני צריכה תעודת בגרות טובה בשביל להתחיל את החיים שלי נורמלי.
אני לא מאמינה בתנך וגם לא באלוהים ולדעתי מי שמאמין בסיפורים האלה מוזמן ללמוד אותם.
וזה גם לא שאני איזה גרועה בתנך ובגלל זה אני אומרת את זה,קיבלתי 95 בסוף השנה והציונים שלי מעולים,אני פשוט לא חושבת שאני צריכה ללמוד משהו כזה בכוח
אל תגידי לי מה לעשות תודה יפה שלי.
אני צריכה להיבחן במבחן בגרות הזה מהסיבה הפשוטה שאני צריכה תעודת בגרות טובה בשביל להתחיל את החיים שלי נורמלי.
אני לא מאמינה בתנך וגם לא באלוהים ולדעתי מי שמאמין בסיפורים האלה מוזמן ללמוד אותם.
וזה גם לא שאני איזה גרועה בתנך ובגלל זה אני אומרת את זה,קיבלתי 95 בסוף השנה והציונים שלי מעולים,אני פשוט לא חושבת שאני צריכה ללמוד משהו כזה בכוח
אנונימית
טיפ: אם את לא מאמינה באלוהים אל תכתבי ה'
בכל מקרה, איך אנחנו בתור אתאיסטיות נהיה מסוגלות להפריך את אמיתות התנך אם לא היינו לומדות תנך?
את לא יכולה לטעון שאת לא מאמינה במשהו כשאת לא מכירה אותו.
בכל מקרה לבגרות זה לגמרי מיותר.
בכל מקרה, איך אנחנו בתור אתאיסטיות נהיה מסוגלות להפריך את אמיתות התנך אם לא היינו לומדות תנך?
את לא יכולה לטעון שאת לא מאמינה במשהו כשאת לא מכירה אותו.
בכל מקרה לבגרות זה לגמרי מיותר.
אנונימית
תנ"ך הוא לא רק מקצוע דתי- תתייחסי אליו כנגזרת של ספרות. ועם כל השטויות שיש בספר (כמו לסקול הומואים באבנים או להיטהר במקווה אם יש קרי לילה), יש בו גם הרבה נקודות אור, ודילמות שמשפיעות על מערכות החוק בכל העולם.
שואל השאלה:
בדיוק^^
למה בגלל שאני חיה במדינה שמאמינה בסיפורי תנך אני צריכה לנהוג לפי זה?
לדעתי אלו סיפורים מומצאים לגמרי אז זה מגוחך
בדיוק^^
למה בגלל שאני חיה במדינה שמאמינה בסיפורי תנך אני צריכה לנהוג לפי זה?
לדעתי אלו סיפורים מומצאים לגמרי אז זה מגוחך
אנונימית
שואל השאלה:
וזה ברור שאנחנו בכלל לא חיים לפי המצוות בתנך.
גם בתנך אסור שגבר יהיה עם גבר ואשכרה מי שזאת הנטייה המינית שלו והוא בן למשפחה דתייה, צריך לסבול בגלל זה.
זה מראה כמה הכל לא נכון ולא מחובר
וזה ברור שאנחנו בכלל לא חיים לפי המצוות בתנך.
גם בתנך אסור שגבר יהיה עם גבר ואשכרה מי שזאת הנטייה המינית שלו והוא בן למשפחה דתייה, צריך לסבול בגלל זה.
זה מראה כמה הכל לא נכון ולא מחובר
אנונימית
שואל השאלה:
אני חושבת שמה שמלמדים אותנו ביסודי ובחטיבה זה לגמרי מספיק.
אבל להמשיך בתיכון? בשביל מה
אני חושבת שמה שמלמדים אותנו ביסודי ובחטיבה זה לגמרי מספיק.
אבל להמשיך בתיכון? בשביל מה
אנונימית
אף אחד לא אמר לך לנהוג לפי מה שכתוב בתנך...
אף אחד לא מכריח אותך להאמין, אבל שוב- בתור תלמידה ואזרחית במדינת ישראל, מדינת יהודים, את תצטרכי ללמוד תנך.
אין כאן עניין של כפייה דתית, זו מדינת ישראל ומן הראוי שתלמדי את היסטורית העם שלך
אף אחד לא מכריח אותך להאמין, אבל שוב- בתור תלמידה ואזרחית במדינת ישראל, מדינת יהודים, את תצטרכי ללמוד תנך.
אין כאן עניין של כפייה דתית, זו מדינת ישראל ומן הראוי שתלמדי את היסטורית העם שלך
היי נחשי מה, ככה זה גם בחול אז הכול טוב. וזה לא כפיה זה אם את רוצה תעודת בגרות.
שמעי שגם לומדים את המיתולוגיה היוונית (ברוב בתי הספר) ואצלי גם את המיתולוגיה המצרית בתנך אז זה ממש לא כפייה. אותי למשל לא מעניין ללמוד ספרות אבל מי שואל אותי בכלל, את חיה במדינת יהודים אז לא יקרה לך כלום אם תלמדי על התנך
אנונימית
^^^^^ אף אחד לא צריך לסבול מזה כי הוא במשפחה דתית. אם הוא רוצה הוא יכול לצאת בשאלה, אף אחד לא ימנע ממנו (אם הוא מעל 18)
על פי הדת אסור לגבר לקיים יחסים עם גבר. אם הוא דתי הוא פשוט לא יעשה כאלו ולהיות דתי זה מבחירה
על פי הדת אסור לגבר לקיים יחסים עם גבר. אם הוא דתי הוא פשוט לא יעשה כאלו ולהיות דתי זה מבחירה
אנונימי
שואל השאלה:
אני לומדת את ההיסטוריה של העם שלי!
אני לא צריכה ללמוד משהו שנראה לי כמו סיפורי אגדות אוקיי?
אני לומדת את ההיסטוריה של העם שלי!
אני לא צריכה ללמוד משהו שנראה לי כמו סיפורי אגדות אוקיי?
אנונימית
מסכים
אם כבר שיעשו את זה בתור מקצוע בחירה ולא חובה
אם כבר שיעשו את זה בתור מקצוע בחירה ולא חובה
את צריכה מכיוון ששוב, את חיה במדינת ישראל!
אין פה שום עניין של כפייה כי כמו שכתבו כאן, גם אצלי לומדים על אלים יוונים ומיתולוגיה יוונית, ואני לא מאמינה בזה ועדיין לומדת את זה.
וזה בשום צורה לא כפייה של האמונה הזו.
אין פה שום עניין של כפייה כי כמו שכתבו כאן, גם אצלי לומדים על אלים יוונים ומיתולוגיה יוונית, ואני לא מאמינה בזה ועדיין לומדת את זה.
וזה בשום צורה לא כפייה של האמונה הזו.
או שאת יכולה להאמין לשתיהם, זה לא נוגד אחד את השני, ואם את לא מאמינה למשהו זה לא אומר שזה לא קיים, זה אומר שאת לא מבינה בזה, את חושבת שאת יכולה ללמוד קצת ביסודי ובתיכון ועל זה לקבוע אם זה קיים או לא?
אם את לא מאמינה זה בעיה שלך, איפה את רואה בזה כפיה, אף אחד לא הכריח אותך להאמין בזה את בסך הכל צריכה לעשות בגרות של שתי יחידות, אז תפסיקי לחפש דברים להתלונן עליהם, את יכולה להגיד את זה על כל מקצוע, למה שמשהו יכריח אותך ללמוד אנגלית אן מטמטיקה, או בכלל למה את חייבת 10 שנות לימוד?
כי אם את רוצה תעודת בגרות תעשי מה שמבקשים ממך, ושתסיימי תחליטי אם כל זה אמיתי או לא, עד אז תצטרכי "לסבול" קצת.
אם את לא מאמינה זה בעיה שלך, איפה את רואה בזה כפיה, אף אחד לא הכריח אותך להאמין בזה את בסך הכל צריכה לעשות בגרות של שתי יחידות, אז תפסיקי לחפש דברים להתלונן עליהם, את יכולה להגיד את זה על כל מקצוע, למה שמשהו יכריח אותך ללמוד אנגלית אן מטמטיקה, או בכלל למה את חייבת 10 שנות לימוד?
כי אם את רוצה תעודת בגרות תעשי מה שמבקשים ממך, ושתסיימי תחליטי אם כל זה אמיתי או לא, עד אז תצטרכי "לסבול" קצת.
מסכימה איתך לגמרי. אני לא מאמינה בה ולא הבנתי למה אני צריכה ללמוד על זה. אני לא רואה את זה בתור ההיסטוריה של העם היהודי כי אני לא מאמינה שמישהו באמת חצה את הים או הוציא מים מאבן היו צריכים ללמד יותר על השואה ולתת תנך בתור אופציה
שואל השאלה:
בדיוק,גם אני לא רואה את זה כהסטוריה של העם בשום צורה
בדיוק,גם אני לא רואה את זה כהסטוריה של העם בשום צורה
אנונימית
שומעת אני לא חילונית אבל אני עדיין חושבת כמוך אין טעם בללמוד תנך זה משהו שאמורים לקרוא ולדעת מרצון אישי ולא כי מכריחים אותך
אני לא מסכימה איתך. אני לא לושבת שזה פחות חשוב מספרות לדעתי זה כמו הספרות של העם אמיתי או לא אמיתי
למה אזרחות יותר חשוב מתנך? למה של"ח יותר חשוב מתנך? אתם סתם נתפסים על המקצוע הזה כי זה קשור לאמונה. וללמוד על נצרות ואסלאם בשיעור היסטוריה זה בסדר? נו באמת.
צודקת זאת כפייה דתית ואת צריכה להתמודד עם זה כי זה לא עומד להשתנות.
גם אני לא מאמינה באלוהים כל כך אבל אני יהודיה ואני חייבת לדעת את ההיסטוריה של העם שלי, בתנך לא מתרכזים רק באלוהים אלה גם בדברים שעברנו, דברים שאנחנו צריכים לדעת! אחרת מה אנחנו? מה אנחנו שווים אם אנחנו לא יודעים מי אנחנו?! יש שם סיפורים שעובדתית היו נכונים ככה שזה לא הכל על לאמין באלוהים או לא.
שואל השאלה:
אזרחות זה אשכרה על המדינה שלך.
על חוקי בחירות ועוד דברים.
אני בכללי מאוד שונאת את שיטת החינוך שלנו ואני לא מדברת עליה.
אני ממש לא באה לתת פה השוואה בין תנך למקצועות אחרים.
אני מדברת ספציפית על המקצוע תנך וזהו , חלאס להשוות למקצועות אחרים
אזרחות זה אשכרה על המדינה שלך.
על חוקי בחירות ועוד דברים.
אני בכללי מאוד שונאת את שיטת החינוך שלנו ואני לא מדברת עליה.
אני ממש לא באה לתת פה השוואה בין תנך למקצועות אחרים.
אני מדברת ספציפית על המקצוע תנך וזהו , חלאס להשוות למקצועות אחרים
אנונימית
שואל השאלה:
מה עברנו? זה מלא סיפורים שמנותקים מהמציאות.
תדעי מה עברנו בזה שתדעי מה קרה בשואה ומה עבר על העם שלך.
לא על פאקינג ים שנקרע ל2
מה עברנו? זה מלא סיפורים שמנותקים מהמציאות.
תדעי מה עברנו בזה שתדעי מה קרה בשואה ומה עבר על העם שלך.
לא על פאקינג ים שנקרע ל2
אנונימית
לדעתי ספרות זה לא חשוב וזה שאני חייבת להיבחן על זה זה שטויות, זה הרי סיפורים לא אמיתיים ולא מעניינים אז למה אני צריכה לדעת את זה? אני הרי לא הולכת להיות סופרת.
אני גם לא מאמינה במדע, אז למה מחייבים אותי ללמוד את זה?
ולדעתי בכלל לא הייתה שואה, השואה היא שקר! אז למה אני חייבת ללמוד על השטויות האלה?!
כמובן ששום דבר מזה אני לא אומרת ברצינות.
אם לא תשאלי שאלות מטומטמות לא תקבלי תשובות מטומטמות.
בכללי חצי מהדברים שאנחנו לומדים בבית ספר ונבחנים עליהם בבגרות הם דברים לא חשובים. גם בשיעור אזרחות, לא באמת לומדים משהו משמעותי. ומניסיון, כשלומדים היסטוריה למטרת העשרה ולא למטרת בחינה זה הרבה יותר מעניין, משמעותי, ובאמת זוכרים מזה משהו (ונעזוב לעכשיו את זה שאני יודעת היסטוריה יותר טוב מהמורה שלי). והנה עכשיו אני יודעת לנתח תחבירית משפטים, האם זה יעזור לי אי פעם? חוץ מבלמצוא טעויות בכתיבה כשאני קוראת ספרים בנתיים זה לא הועיל (וגם לא יועיל) לי בכלום. כל המערכת הזאת דפוקה אז לשאול שאלות כאלה זה באמת מיותר ולא יעזור בשום דבר.
אני גם לא מאמינה במדע, אז למה מחייבים אותי ללמוד את זה?
ולדעתי בכלל לא הייתה שואה, השואה היא שקר! אז למה אני חייבת ללמוד על השטויות האלה?!
כמובן ששום דבר מזה אני לא אומרת ברצינות.
אם לא תשאלי שאלות מטומטמות לא תקבלי תשובות מטומטמות.
בכללי חצי מהדברים שאנחנו לומדים בבית ספר ונבחנים עליהם בבגרות הם דברים לא חשובים. גם בשיעור אזרחות, לא באמת לומדים משהו משמעותי. ומניסיון, כשלומדים היסטוריה למטרת העשרה ולא למטרת בחינה זה הרבה יותר מעניין, משמעותי, ובאמת זוכרים מזה משהו (ונעזוב לעכשיו את זה שאני יודעת היסטוריה יותר טוב מהמורה שלי). והנה עכשיו אני יודעת לנתח תחבירית משפטים, האם זה יעזור לי אי פעם? חוץ מבלמצוא טעויות בכתיבה כשאני קוראת ספרים בנתיים זה לא הועיל (וגם לא יועיל) לי בכלום. כל המערכת הזאת דפוקה אז לשאול שאלות כאלה זה באמת מיותר ולא יעזור בשום דבר.
ממש לא, צריך ללמד את הדבר הזה, רק לא לעשות בגרות בכפייה, אבל צריך ללמוד את הדבר הזה
יציאת מצריים זה עובדה שאפילו החוקרים האתאיסטים הודו בכך, מצאו כרכרות של סוסים מצרים עמוק בים איפה שהם טבעו, מה תגידי על זה? אלה סיפורים שעברו מפה לפה ולא צריך להיות מאמין בשביל לדעת שזה אכן קרה.
ומה שאת בעצם אומרת זה שבעוד 2000 שנה אז אתאיסטים כמוך יגידו שהשואה לא קרתה כי היא הייתה לפני 2000 שנה? נו באמת תעשי לי טובה! ואני אןמרת את זה בתור ילדה דאיסטית
ומה שאת בעצם אומרת זה שבעוד 2000 שנה אז אתאיסטים כמוך יגידו שהשואה לא קרתה כי היא הייתה לפני 2000 שנה? נו באמת תעשי לי טובה! ואני אןמרת את זה בתור ילדה דאיסטית
רגע אז עופי לארצות הברית אם את חושבת ככה חח
מסכימה איתך חלקית
אני חושבת שללמוד תנך בגדר סיפור ולא יותר זה בסדר,
אבל לעשות בחינות ומבחני בגרות בזה חסר טעם,מה זה יתן בחיים? אפילו בקולג'ים מחוץ לארץ לא מתייחסים אפילו לבחינה הזאת. זה סתם מיותר ולפעמים גם גורם לתלמידים להרגיש לא בנוח,במיוחד לתלמידים שהדת שלהם לא יהדות.
אני חושבת שללמוד תנך בגדר סיפור ולא יותר זה בסדר,
אבל לעשות בחינות ומבחני בגרות בזה חסר טעם,מה זה יתן בחיים? אפילו בקולג'ים מחוץ לארץ לא מתייחסים אפילו לבחינה הזאת. זה סתם מיותר ולפעמים גם גורם לתלמידים להרגיש לא בנוח,במיוחד לתלמידים שהדת שלהם לא יהדות.
בואו לדקה לא נדבר על "מסורת העם היהודי", וכל הדברים האלו.
העניין בבית הספר זה ללמד את התלמידים ככה שהם יהיו מוכנים ל"עולם האמיתי", לא?
זה למה אני חושב שזה מאוד מצוין שילמדו תנ"ך, אך רק מי שמעוניין בכך,
גם אם זה מסורת או משהו כזה, אתם באמת זוכרים משהו ממה שלמדתם אז?
בטוח חלקכם לא זוכרים כמעט כלום, או אפילו רובכם. זה למה אני חושב שזה אמור להיות בחירה, ומי שבאמת הנושא הזה מעניין אותו יוכל ללמוד אותו, אך לא יותר.
העניין בבית הספר זה ללמד את התלמידים ככה שהם יהיו מוכנים ל"עולם האמיתי", לא?
זה למה אני חושב שזה מאוד מצוין שילמדו תנ"ך, אך רק מי שמעוניין בכך,
גם אם זה מסורת או משהו כזה, אתם באמת זוכרים משהו ממה שלמדתם אז?
בטוח חלקכם לא זוכרים כמעט כלום, או אפילו רובכם. זה למה אני חושב שזה אמור להיות בחירה, ומי שבאמת הנושא הזה מעניין אותו יוכל ללמוד אותו, אך לא יותר.
תשמעי לפעמים יש דברים שאנחנו לא רוצים לעשות, אבל מה לעשות? מלמדים אותך מגיל קטן שצריך לעשות לפעמים דברים שלא רוצים, למה יש בגרות בספורט? אלוהים יודע למה, יש מלא דברים שלא רוצים אבל עדיין חייבים לעשות
שואל השאלה:
עופי את לארצות הברית מה נראלך בכלל שאת אומרת לי דבר כזה ילדה
עופי את לארצות הברית מה נראלך בכלל שאת אומרת לי דבר כזה ילדה
אנונימית
נשמה אם לימודי תנך זה כפייה
אז גם היסטוריה זה כפייה
למה אני צריכה ללמוד על המוסלמים והערבים כשאני יהודיה דתייה?
את לומדת על העבר של העם שלך קצת היגיון
אז גם היסטוריה זה כפייה
למה אני צריכה ללמוד על המוסלמים והערבים כשאני יהודיה דתייה?
את לומדת על העבר של העם שלך קצת היגיון
אנונימית
שואל השאלה:
זה לא עניין של לא רוצים לעשות.
אני משקיעה בלימודים אני בסדר גמור עם שאר המקצועות אבל תנך לדעתי זאת כפייה ולהיבחן על זה זה מטופש לחלוטין
זה לא עניין של לא רוצים לעשות.
אני משקיעה בלימודים אני בסדר גמור עם שאר המקצועות אבל תנך לדעתי זאת כפייה ולהיבחן על זה זה מטופש לחלוטין
אנונימית
טוב אז גם להיבחן על היסטוריה שמלמדים שם על מוסלמים נוצרים וערבים זה מטופש לדעתי, מה נעשה?
אנונימית
שואל השאלה:
כי זה חלק מהמדינה שלך מהממת אחת.
חיים איתך עוד אנשים במדינה ואני מעדיפה ללמוד על זה מאשר על סיפורים הזויים שאין לי מושג מאיפה הביאו אותם ומה זה הבולשיט הזה
כי זה חלק מהמדינה שלך מהממת אחת.
חיים איתך עוד אנשים במדינה ואני מעדיפה ללמוד על זה מאשר על סיפורים הזויים שאין לי מושג מאיפה הביאו אותם ומה זה הבולשיט הזה
אנונימית
שואל השאלה:
לפחות זה הרבה יותר הגיוני מאשר סיפורים הזויים שמנותקים לחלוטין מהמציאות ואין לי מושג למה מאמינים להם אבל סבבוש
לפחות זה הרבה יותר הגיוני מאשר סיפורים הזויים שמנותקים לחלוטין מהמציאות ואין לי מושג למה מאמינים להם אבל סבבוש
אנונימית
אף אחד לא הכריח אותך להאמין בזה זה העבר של העם היהודי, וזה שחיים איתי עוד אנשים במדינה לא עוזר לי ללמוד על העבר שלהם
תנך זה מקצוע חשוב וגם אם לא לדעתך יש עוד מקצועות מיותרים בבית ספר מעניין למה תמיד דווקא נופלים על תנך
תנך זה מקצוע חשוב וגם אם לא לדעתך יש עוד מקצועות מיותרים בבית ספר מעניין למה תמיד דווקא נופלים על תנך
אנונימית
זאת מדינת ישראל, מדינת היהודים מי שלא מעוניין להיות חלק מהעם היהודי וללמוד על ההיסטוריה שלנו וחושב שכל דבר זה כפייה דתית מוזמן לעבור לחול (נוגע ליהודים ולא לנצורים/מוסלמים), מדינה יהודית יש רק אחת ולא ניתן למכחישי היסטוריית היהודים לשלוט בה אחרת לא ניהיה שווים לכלום.
אנונימית
שואל השאלה:
אני לחלוטין לומדת על ההיסטוריה האמיתית שלנו. אני לומדת על השואה ועל המלחמות שעברנו.
סליחה שאני לא מאמינה לשטויות הזויות שכתובות באיזה ספר
אני לחלוטין לומדת על ההיסטוריה האמיתית שלנו. אני לומדת על השואה ועל המלחמות שעברנו.
סליחה שאני לא מאמינה לשטויות הזויות שכתובות באיזה ספר
אנונימית
מה כפייה אהובה שלי אף אחד לא קושר אותך לכיסא ומכריח אותך להאמין בזה
כמו שאני יושבת ולומדת על המוסלמים ועל איך תלו את ישו כשאני דתייה מאמינה.
אני אומר שזה כפייה?
כמו שאני יושבת ולומדת על המוסלמים ועל איך תלו את ישו כשאני דתייה מאמינה.
אני אומר שזה כפייה?
אנונימית
שואל השאלה:
יש דברים בתנך שאני מבינה למה מלמדים אותנו את זה אבל יש שם דברים שהם כל כך מיותרים
יש דברים בתנך שאני מבינה למה מלמדים אותנו את זה אבל יש שם דברים שהם כל כך מיותרים
אנונימית
יש איזה בחור נחמד בשם נפוליאון, הוא אמר משפט מאוד חכם.
"עם בלי עבר זה עם בלי עתיד"
מכירה?
אם כן אז יופי.
העבר של העם שלך, הסיבה לבניית המדינה הזאת בכללי, כל זה, זה היהדות.
הסיבה שאנחנו נקראים יהודים
המיקום של הארץ שלנו
השם שלה
הדגל
אז מה הבעיה ללמוד מאיפה הגעת?
התנך לא נושך
"עם בלי עבר זה עם בלי עתיד"
מכירה?
אם כן אז יופי.
העבר של העם שלך, הסיבה לבניית המדינה הזאת בכללי, כל זה, זה היהדות.
הסיבה שאנחנו נקראים יהודים
המיקום של הארץ שלנו
השם שלה
הדגל
אז מה הבעיה ללמוד מאיפה הגעת?
התנך לא נושך
שואל השאלה:
התנך זאת לא ההיסטוריה שלנו מה קשה להבין?
זה אשכרה ספר עם דברים שאם תשאלו ילד קטן הוא יגיד לכם שזה אגדה.
דברים שעברנו וחווינו ובאמת התרחשו ,זה מה שמאפיין אותנו כעם
התנך זאת לא ההיסטוריה שלנו מה קשה להבין?
זה אשכרה ספר עם דברים שאם תשאלו ילד קטן הוא יגיד לכם שזה אגדה.
דברים שעברנו וחווינו ובאמת התרחשו ,זה מה שמאפיין אותנו כעם
אנונימית
****את פשוט לא קולטת שיש סיפורים בתנך שעובדתית הם כן פאקינג קראו?! שמדענים וחוקרים אתאיסטים כמוך הודו בזה בעצמם!!!!**** מה לא ברור!? את יכולה מצידי להיות בכת השטן אבל עדיין ללמוד על *ההיסטוריה של *העם* *שלך* כי עובדתית חלקם קראו :)
אנונימית
יפה שלי יש בבית ספר עוד מקצועות מיותרים רואים שאת נופלת על תנך כי יש לך משהו על היהדות
ואם מה שמאפיין אותך כעם זה ללמוד על ההיסטוריה של המוסלמים אז תהני
ואם מה שמאפיין אותך כעם זה ללמוד על ההיסטוריה של המוסלמים אז תהני
אנונימית
אנונימית, אפשר פשוט להתכחש לכמה המערכת הבית ספרית נוראית ולומר לאנשים שיעברו לחו"ל, אבל זה הפתרון שמגיע לדור העתיד?
בית ספר אמור להיות בלי לחץ, וכשילד יגיע לשמה הוא ידע שהם יעבדו איתו על התשוקה שלו ועל מה שהוא רוצה לעשות.
אם יש מישהי שהתשוקה שלה היא להיות ספרת, היא צריכה ללמוד היסטוריה, תנ"ך, גיאומטריה וכל מיני דברים שכאלה?
אני כן חושב שצריך ללמוד טיפה מן הדברים האקדמיים, וגם ללמוד אנגלית, אך לא צריך ללמוד את *כל* הדברים האקדמיים ביחד... זה סתם לחץ מיותר.
בית ספר אמור להיות בלי לחץ, וכשילד יגיע לשמה הוא ידע שהם יעבדו איתו על התשוקה שלו ועל מה שהוא רוצה לעשות.
אם יש מישהי שהתשוקה שלה היא להיות ספרת, היא צריכה ללמוד היסטוריה, תנ"ך, גיאומטריה וכל מיני דברים שכאלה?
אני כן חושב שצריך ללמוד טיפה מן הדברים האקדמיים, וגם ללמוד אנגלית, אך לא צריך ללמוד את *כל* הדברים האקדמיים ביחד... זה סתם לחץ מיותר.
שואל השאלה:
אני מאוד לא מאמינה בסיפורי התנך ואני לא מאמינה באלוהים.
אני מעריכה את המלחמות שעברנו, מעריכה את שורדי השואה ואנשים שהיו בשואה ונלחמו על החיים שלהם,אני מעריכה את החיילים ששומרים לנו על המדינה
אני מאוד לא מאמינה בסיפורי התנך ואני לא מאמינה באלוהים.
אני מעריכה את המלחמות שעברנו, מעריכה את שורדי השואה ואנשים שהיו בשואה ונלחמו על החיים שלהם,אני מעריכה את החיילים ששומרים לנו על המדינה
אנונימית
תנך זה עוזר לעומת ההיסטוריה של הנוצרים
אנונימית
אם לא הייתה את היהדות לא הייתה מדינת ישראל ואת והמשפחה שלך הייתם סובלים מאנטישמיות בכל מקום
אנונימית
שואל השאלה:
תנך לא עוזר בכלום
במה הוא עוזר?
תנך לא עוזר בכלום
במה הוא עוזר?
אנונימית
^^זה נכון, אך זה אומר שהיא צריכה ללמוד תנ"ך? זה מה שיעזור לה בגיל שבו היא צריכה לפתח את התשוקה שלה וללמוד על החלומות שלה?
טוב אז אם ללמוד תנך זו כפייה מבחינתך כי את לא מאמינה
אז בתור מאמינה דתייה ללמוד היסטוריה של הנוצרים/מוסלמים זו כפייה לדעתי כי אני לא מאמינה בזה ואני צריכה להיבחן בבגרות על זה ולא עוזר לי בשום דבר.
הולך?
אז בתור מאמינה דתייה ללמוד היסטוריה של הנוצרים/מוסלמים זו כפייה לדעתי כי אני לא מאמינה בזה ואני צריכה להיבחן בבגרות על זה ולא עוזר לי בשום דבר.
הולך?
אנונימית
שואל השאלה:
עזבו עכשיו מקצועות אחרים.
אתם באמת חושבים שצריך להכריח ילדים ללמוד ולהיבחן גם בתיכון על סיפור שהם לא מאמינים בו?
עזבו עכשיו מקצועות אחרים.
אתם באמת חושבים שצריך להכריח ילדים ללמוד ולהיבחן גם בתיכון על סיפור שהם לא מאמינים בו?
אנונימית
שואל השאלה:
בכללי מערכת החינוך דפוקה לחלוטין,לא מכינה אותנו לחיים, מכניסה ילדים לדיכאון כי הם מרגישים שהם לא טובים בכלום.
אבל לא על זה אני מדברת
בכללי מערכת החינוך דפוקה לחלוטין,לא מכינה אותנו לחיים, מכניסה ילדים לדיכאון כי הם מרגישים שהם לא טובים בכלום.
אבל לא על זה אני מדברת
אנונימית
את באמת חושבת שאני צריכנ להיבחן בבגרות על ההיסטוריה של המוסלמים והנוצרים ואיך תלו את ישו יעזור לי?
אנונימית
את עונה לשאלה של עצמך, זה חלק מהמדינה.
ואם את לא יודעת בארץ יש די הרבה דתיים שבישבילם זה אמיתי, את לא יכולה ללמוד מה שנוח לך, בואי נודה באמת את נגד זה רק בגלל שזה קשור לאמונה ואת לא "מאמינה".
אם את בסדר אם שאר המקצועות אז מה הבעיה שלך אם תנ"ך?, דווקה זה מפריעה לך יש כל כך הרבה שטויות במערכת הלימוד, אז למה להטפל דווקה למיקצוע הזה שגם אם את מאמינה בו וגם אם לו הוא חלק מההיסטוריה של העם היהודי.
ואם את לא יודעת בארץ יש די הרבה דתיים שבישבילם זה אמיתי, את לא יכולה ללמוד מה שנוח לך, בואי נודה באמת את נגד זה רק בגלל שזה קשור לאמונה ואת לא "מאמינה".
אם את בסדר אם שאר המקצועות אז מה הבעיה שלך אם תנ"ך?, דווקה זה מפריעה לך יש כל כך הרבה שטויות במערכת הלימוד, אז למה להטפל דווקה למיקצוע הזה שגם אם את מאמינה בו וגם אם לו הוא חלק מההיסטוריה של העם היהודי.
כרגיל, נותנים לי פה מינוסים, אך לא אומרים למה...
בית הספר צריך ללמד את הילד על התשוקה והחלומות שלו, ולפתח אותם יחד איתו, לא ללמד אותו ידע גנרי.
מלמדים את כולם אותו הדבר, ושוכחים מן העובדה שכל אחד הוא מיוחד.
ילד שממש ממש טוב בבישול ויכול אפילו להכין מאכלי גורמה יחשוב שהוא טיפש בגלל שבית הספר אומר לו שהוא לא טוב בדברים האקדמיים.
בית הספר צריך ללמד את הילד על התשוקה והחלומות שלו, ולפתח אותם יחד איתו, לא ללמד אותו ידע גנרי.
מלמדים את כולם אותו הדבר, ושוכחים מן העובדה שכל אחד הוא מיוחד.
ילד שממש ממש טוב בבישול ויכול אפילו להכין מאכלי גורמה יחשוב שהוא טיפש בגלל שבית הספר אומר לו שהוא לא טוב בדברים האקדמיים.
הו הו
אם התנך לא מעניין אותך אל תתענייני.את מוזמנת להכשל במקצוע,סלחי לי אם אגיד שזה לא באמת מעניין מישהו שאת לא מאמינה בהיסטוריה של העם שלך.אולי תלכי להתנצר וזהו❤❤❤❤❤❤❤❤
אם התנך לא מעניין אותך אל תתענייני.את מוזמנת להכשל במקצוע,סלחי לי אם אגיד שזה לא באמת מעניין מישהו שאת לא מאמינה בהיסטוריה של העם שלך.אולי תלכי להתנצר וזהו❤❤❤❤❤❤❤❤
אחלה תלמדי את זה אז כאילו זה ספרות אם את לא מאמינה..
תלמדי סיפורים ותקיאי חומר בבגרות וזהו נגמר.
תלמדי סיפורים ותקיאי חומר בבגרות וזהו נגמר.
לכל מי שנותן מינוסים זה דעתנו ואתם יכולים לשים כמה מינוסים שבא לכם לא אכפת לנו :)
^^^^^חבל שלא כל אחד יכול ללמוד מה שנוח לו ומה שהוא אוהב, ולפתח את עצמו וללמוד על עצמו... זה פשוט מעציב.
בית הספר הוא כנראה הדבר שהכי חשוב, הוא מגדל את דור העתיד, ומגדלים אותם כאילו הם רובוטים וכולם לומדים את אותו החומר וגם ככה אחרי שבוע שוכחים אותו.
בית הספר הוא כנראה הדבר שהכי חשוב, הוא מגדל את דור העתיד, ומגדלים אותם כאילו הם רובוטים וכולם לומדים את אותו החומר וגם ככה אחרי שבוע שוכחים אותו.
שואל השאלה:
דבר ראשון עם*
דבר שני אני לא מדברת על מקצועות אחרים כרגע.
אני מדברת על זה שמלמדים אותנו סיפור שקשור לאמונה מה לעשות,בלי שאנחנו מאמינים בו ושנראה לנו מפגר לגמרי^^^^^^
דבר ראשון עם*
דבר שני אני לא מדברת על מקצועות אחרים כרגע.
אני מדברת על זה שמלמדים אותנו סיפור שקשור לאמונה מה לעשות,בלי שאנחנו מאמינים בו ושנראה לנו מפגר לגמרי^^^^^^
אנונימית
העבר של העם זה לא רק השואה!
איך קרה השואה?
שנאת יהודים.
מי התחיל שנאה יהודים?
הנצרות.
מה יש להם נגדנו?
כדי להוכיח עד כמה הם טובים הם אימללו אותנו.
למה?
כי הם טוענים שהם הברית החדשה עם ה', ולכן הם מאמללים את מי שה' עזב.
הסכת מסקנות: השואה קרתה בגלל שנאה שהנוצרים הציתו נגד היהודים
איך קרה השואה?
שנאת יהודים.
מי התחיל שנאה יהודים?
הנצרות.
מה יש להם נגדנו?
כדי להוכיח עד כמה הם טובים הם אימללו אותנו.
למה?
כי הם טוענים שהם הברית החדשה עם ה', ולכן הם מאמללים את מי שה' עזב.
הסכת מסקנות: השואה קרתה בגלל שנאה שהנוצרים הציתו נגד היהודים
היי אהובה, אני בדיוק צריכה ללמוד עכשיו ספר שלם בהיסטוריה למבחן שיש לי מחר על הדת של הנוצרים והמוסלמים ואיך הם חיו בתקופת ימי הביניים, אני די בטוחה שזה לא יעזור לי בעתיד, האם זה כפייה?
הרי אני יהודיה מאמינה ולא אכפת לי מהם
הרי אני יהודיה מאמינה ולא אכפת לי מהם
אנונימית
באמת סליחה שמשרד החינוך לא טרח לשאול כל ילד וילד במה הוא מאמין ובמה לא.
לא מסכימה איתך, התנך זה חלק בלתי נפרד מהיהדות והתרבות שלנו (אני אתאיסטית) את צריכה לדעת את זה ואלי אם תקשיבי מתישהו בשיעור תביני שאלו סיפורים מאוד מעניינים.
פעם היה לי מאוד קשה עם תנך, לשבת ולהקשיב במשך שעה או יותר לסיפורים שאני במילא לא מאמינה בהם. לא הייתי נכנסת לשיעורי תנך כמעט בכלל או יושבת אבל מציירת ולא פותחת את הספר. מאז למדתי שזאת באמת חלק מהתרבות שלנו בתור עם, התחלתי לאהוב את הסיפורים ואפילו לקרוא בתנך בזמן הפנוי שלי.
פעם היה לי מאוד קשה עם תנך, לשבת ולהקשיב במשך שעה או יותר לסיפורים שאני במילא לא מאמינה בהם. לא הייתי נכנסת לשיעורי תנך כמעט בכלל או יושבת אבל מציירת ולא פותחת את הספר. מאז למדתי שזאת באמת חלק מהתרבות שלנו בתור עם, התחלתי לאהוב את הסיפורים ואפילו לקרוא בתנך בזמן הפנוי שלי.
^^^
לדעתי האישית, זה סתם מטופש שזה מה שמלמדים אותך, מאשר ללמד אותך מה שאת אוהבת, כל אחד מיוחד ויש לו דברים שהוא טוב בהם, אבל הבית ספר מלמד את כולם אותו הדברים כאילו הם רובוטים.
לדעתי האישית, זה סתם מטופש שזה מה שמלמדים אותך, מאשר ללמד אותך מה שאת אוהבת, כל אחד מיוחד ויש לו דברים שהוא טוב בהם, אבל הבית ספר מלמד את כולם אותו הדברים כאילו הם רובוטים.
את צודקת לגמרי.
אני נולדתי בארץ אבל ההורים שלי נוצרים
ואני לגמרי לא מאמינה בתנך וזה באמת לא פייר שמלמדים אותנו את זה, זה לא שאני עכשיו אהיה רבנית או משהו כשאהיה גדולה
אני נולדתי בארץ אבל ההורים שלי נוצרים
ואני לגמרי לא מאמינה בתנך וזה באמת לא פייר שמלמדים אותנו את זה, זה לא שאני עכשיו אהיה רבנית או משהו כשאהיה גדולה
ללמד תנך בבית ספר חילוני זה בזבוז זמן מוחלט.
אנחנו לא מאמינים בזה,זה לא מעניין אותנו בשום צורה.
תודה ושלום
אנחנו לא מאמינים בזה,זה לא מעניין אותנו בשום צורה.
תודה ושלום
אנונימית
כן כי פשוט יבואו לשאול כל ילד מה בא לו ללמוד
שואל השאלה:
דבר ראשון את לא תגידי לי מי מקשיבה פה בשיעורים ומי לא.
הממוצע שלי בתנך תמיד היה מעל 90 לא משנה מה.
אני עושה את זה כי כופים עליי ללמוד את הסיפורים המטופשים האלה ואני בכלל לא מאמינה בהם אפילו טיפה
דבר ראשון את לא תגידי לי מי מקשיבה פה בשיעורים ומי לא.
הממוצע שלי בתנך תמיד היה מעל 90 לא משנה מה.
אני עושה את זה כי כופים עליי ללמוד את הסיפורים המטופשים האלה ואני בכלל לא מאמינה בהם אפילו טיפה
אנונימית
אנונימית וללמוד היסטוריה של המוסלמים זה מיותר בבית ספר דתי אוקיי?
אנונימית
למה לומדים מטמטיקה בבית הספר?
ידע כללי
למה לומדים אנגלית בבית הספר?
ידע כללי
למה לומדים תנך בבית הספר?
ידע של העם שלנו.
באותה מידי את יכולה לכעוס למה לומדים לשון.
ידע כללי
למה לומדים אנגלית בבית הספר?
ידע כללי
למה לומדים תנך בבית הספר?
ידע של העם שלנו.
באותה מידי את יכולה לכעוס למה לומדים לשון.
בתור אחת שמאמינה, מסכימה לגמרי
זה לא דבר שחשוב לאפחד זה סיפורים שקרו בעבר זה לא משהו שימושי להווה במיוחד לכאלה שלא מאמינים אם מישהו מתעניין בזה הוא יכול ללכת ללמוד אבל אין צורך להיבחן על זה
זה לא דבר שחשוב לאפחד זה סיפורים שקרו בעבר זה לא משהו שימושי להווה במיוחד לכאלה שלא מאמינים אם מישהו מתעניין בזה הוא יכול ללכת ללמוד אבל אין צורך להיבחן על זה
לכל אלה שאומרים שזה הגיוני שצריך לכפות, אתם אומרים שזה בעצם יהיה חשוב ל*כל תלמיד* ללמוד על זה, נכון?
אז אתן לכם דוגמא לתלמידה שהמצאתי הרגע, תגידו לי האם זה מה שהיא צריכה ללמוד.
התלמידה הזו יכולה להיות שחקנית נהדרת, רק אם היא תתחיל לנסות ולהתאמן על זה, אבל במקום ללמוד ולהתאמן במה שהיא טובה בו הבית ספר גורם לה ללמוד דברים שהיא לא טובה בהם, ולגרום לה לחשוב שהיא טיפשה כי היא לא טובה בדברים אחרים.
אתם חושבים שזה תקין ובסדר? אולי תגידו "זה מה יש, אין דרך לתקן את זה"
אז אתם טועים פה ובגדול, הנה איך לדעתי צריך לתקן את זה.
המורה צריך לשבת עם התלמיד בשיעורים הראשונים ולנסות לגלות איתו מה מעניין אותו באמת, בלי לכפות עליו דברים גנריים, להראות לו כל מיני דברים ולראות מה מעניין אותו.
אחרי כמה שיעורים, שהתלמיד כבר יבין מה מעניין אותו, הם יביאו מישהו שמבין בזה והוא יתחיל לאמן אותו בנושא.
אז אתן לכם דוגמא לתלמידה שהמצאתי הרגע, תגידו לי האם זה מה שהיא צריכה ללמוד.
התלמידה הזו יכולה להיות שחקנית נהדרת, רק אם היא תתחיל לנסות ולהתאמן על זה, אבל במקום ללמוד ולהתאמן במה שהיא טובה בו הבית ספר גורם לה ללמוד דברים שהיא לא טובה בהם, ולגרום לה לחשוב שהיא טיפשה כי היא לא טובה בדברים אחרים.
אתם חושבים שזה תקין ובסדר? אולי תגידו "זה מה יש, אין דרך לתקן את זה"
אז אתם טועים פה ובגדול, הנה איך לדעתי צריך לתקן את זה.
המורה צריך לשבת עם התלמיד בשיעורים הראשונים ולנסות לגלות איתו מה מעניין אותו באמת, בלי לכפות עליו דברים גנריים, להראות לו כל מיני דברים ולראות מה מעניין אותו.
אחרי כמה שיעורים, שהתלמיד כבר יבין מה מעניין אותו, הם יביאו מישהו שמבין בזה והוא יתחיל לאמן אותו בנושא.
hh13
עם בלי עבר זה עם בלי עתיד
עם בלי עבר זה עם בלי עתיד
אתם יודעים מה אני חושבת?
הבית ספר צריך ללמד אותנו דברים שבאמת אבל באמת יעזרו לנו בחיים האמיתיים כשנהייה גדולים.
אני חושבת שצריכים חובה ללמוד את אלו:
חשבון
אנגלית
מדעים
גאומטריה
ספורט
עברית
ושיהיו שיעורים למי שרוצה ללמוד אבל הם לא חובה:
הסטוריה
תנך
אומנות
אני חושבת ככה וכל אחד והדעה שלו
הבית ספר צריך ללמד אותנו דברים שבאמת אבל באמת יעזרו לנו בחיים האמיתיים כשנהייה גדולים.
אני חושבת שצריכים חובה ללמוד את אלו:
חשבון
אנגלית
מדעים
גאומטריה
ספורט
עברית
ושיהיו שיעורים למי שרוצה ללמוד אבל הם לא חובה:
הסטוריה
תנך
אומנות
אני חושבת ככה וכל אחד והדעה שלו
אה ואזרחות אני עוד לא לומדת :/
^
אני לא מסכים איתך בכלל, למה אומנות זה לא בגדר חובה וגאומטריה כן?
אני חושב ששום דבר לא צריך להיות בגדר חובה, אבל חייב שיהיה נושא אחד שהתלמיד ילמד ויתפתח בו, וזה לא חייב להיות הנושאים שמלמדים בבית ספר כרגע, זה יכול להיות ריקוד, צילום, בישול ועוד המון.
אני לא מסכים איתך בכלל, למה אומנות זה לא בגדר חובה וגאומטריה כן?
אני חושב ששום דבר לא צריך להיות בגדר חובה, אבל חייב שיהיה נושא אחד שהתלמיד ילמד ויתפתח בו, וזה לא חייב להיות הנושאים שמלמדים בבית ספר כרגע, זה יכול להיות ריקוד, צילום, בישול ועוד המון.
מה אומנות יעזור לך בחיים?
כל אחד והדעה שלו ולדעתי ללמד אומנות זה בזבוז זמן בשבילי
meliodas
הבית ספר נוצר לידע.
ההורים עוזרים לפתח את הכישרון, בזמן שבית הספר מלמד אותו דברים בסיסיים.
ניקח את הילדה שיצרת
להכשל באנגלית למשל, ולא בגלל שהיא מתאמצת ומצליחה.
אם היא התאמצה אז היא אמורה להכשל, חד וחלק.
אבל במקום זה היא רקדה ושחקה, ו...אוי במבחן היא לא יודעת.
זה מראה שהיא לא רצינית לגבי דברים שהיא לא אוהבת.
מה יקרה כשהיא תתחיל להתאמן על הכישרון?
תפרוש כשיהיה קשה?
זה לא עובד ככה.
הבית ספר נוצר לידע.
ההורים עוזרים לפתח את הכישרון, בזמן שבית הספר מלמד אותו דברים בסיסיים.
ניקח את הילדה שיצרת
להכשל באנגלית למשל, ולא בגלל שהיא מתאמצת ומצליחה.
אם היא התאמצה אז היא אמורה להכשל, חד וחלק.
אבל במקום זה היא רקדה ושחקה, ו...אוי במבחן היא לא יודעת.
זה מראה שהיא לא רצינית לגבי דברים שהיא לא אוהבת.
מה יקרה כשהיא תתחיל להתאמן על הכישרון?
תפרוש כשיהיה קשה?
זה לא עובד ככה.
מה אומונות יעזור לי בחיים?
תקשורת?
היסטוריה של הנוצרים?
ככה זה בבית ספר
תקשורת?
היסטוריה של הנוצרים?
ככה זה בבית ספר
אנונימית
בואי תראי כמה את טועה וכמה אומנות יכול לעזור לאנשים בחיים.
יש הרבה אנשים שאחרים משלמים להם שייצרו להם תמונות בסרטונים, או דברים באתרים, אפשר גם לצייר דברים למשחקים, להתחיל אנימציה ולעשות אנימציה בסדרות טלויזיה, ועוד המון.
יש הרבה אנשים שאחרים משלמים להם שייצרו להם תמונות בסרטונים, או דברים באתרים, אפשר גם לצייר דברים למשחקים, להתחיל אנימציה ולעשות אנימציה בסדרות טלויזיה, ועוד המון.
בית הספר חשוב ומערכת החינוך היא קצת הרבה מאוד יודעת למה היא שמה כל דבר.
ותאמין לי שבן גוריון ידע טוב מאוד למה הוא חייב תנך בלימודים.
ותאמין לי שבן גוריון ידע טוב מאוד למה הוא חייב תנך בלימודים.
אם את מתייחסת לתנ"ך כאל סיפורים לא אמיתיים זו בעייתך. את מכחישה את ההיסטוריה של העם היהודי?
שואל השאלה:
אני מכחישה סיפורי אגדות הזויות.
אני לא מכחישה את מה שקרה באמת כמו השואה למשך
אני מכחישה סיפורי אגדות הזויות.
אני לא מכחישה את מה שקרה באמת כמו השואה למשך
אנונימית
יהודים יהודים איזה עם מיוחד
אין פלא למה כל העולם שונא אותנו
אנחנו נאמין לכל ההיסטוריות של כל שאר אומות העולם אבל רק להיסטוריה של העם שלנו אנחנו לא נאמין
אין פלא למה כל העולם שונא אותנו
אנחנו נאמין לכל ההיסטוריות של כל שאר אומות העולם אבל רק להיסטוריה של העם שלנו אנחנו לא נאמין
לא את צוחקת?
אז הוא ישלם לך קצת, זה מה שאת רוצה לעבוד בו?
בתור ציירת? את חושבת על זה לעומק בכלל? את לא תצליחי להחזיק את עצמך כלכלית. אני בקושי לומדת אומנות ואני יודעת לצייר ממש יפה . אומנות נחשב בתור תחביב, לא חייבים ללמד את זה בבית ספר, לומדים את זה דרך החיים או מחוגים. אבל בבית ספר ממש לא
אז הוא ישלם לך קצת, זה מה שאת רוצה לעבוד בו?
בתור ציירת? את חושבת על זה לעומק בכלל? את לא תצליחי להחזיק את עצמך כלכלית. אני בקושי לומדת אומנות ואני יודעת לצייר ממש יפה . אומנות נחשב בתור תחביב, לא חייבים ללמד את זה בבית ספר, לומדים את זה דרך החיים או מחוגים. אבל בבית ספר ממש לא
מסכימה איתך
הנה לכם שתי סרטונים שילמדו אתכם טיפה ואולי יוציאו אתכם מהמחשבה העתיקה שלכם שלא צריך לעשות מה שאתה אוהב וצריך ללמוד דברים אקראיים.
סרטון ראשון: https://www.youtube.com/watch?v=dqttojtija8&t=1s
הסרטון על מישהו שכביכול "תובע" את הבית ספר, הסרטון מדבר על מה רע בדרך החינוך של הבית ספר.
סרטון שני: https://www.youtube.com/watch?v=ulsv17ie_4q
מישהו שמדבר על למה הבית ספר פשוט שבור ונורא.
סרטון ראשון: https://www.youtube.com/watch?v=dqttojtija8&t=1s
הסרטון על מישהו שכביכול "תובע" את הבית ספר, הסרטון מדבר על מה רע בדרך החינוך של הבית ספר.
סרטון שני: https://www.youtube.com/watch?v=ulsv17ie_4q
מישהו שמדבר על למה הבית ספר פשוט שבור ונורא.
וככה זה תנך לפי דעתי.
מסכימה שאולי זה לא הכי כיף ללמוד על זה, במיוחד כשאת לא מאמינה, ובעבר גם באמת חשבתי כמוך, אבל בואי..
כמה זה באמת פוגע בך? את לומדת ספרות הרי, קחי את זה לכיוון הזה - זה כמו ספרות! מקבץ סיפורים, חלקם מעניינים, חלקם פחות. קצת כמו טלנובלה של אותה התקופה
וזה לא שמישהו כופה עלייך להאמין, את עדיין יכולה ללמוד גם בלי להאמין לשום דבר מזה.. עוד שנה שנתיים וזה נגמר ^^
כמה זה באמת פוגע בך? את לומדת ספרות הרי, קחי את זה לכיוון הזה - זה כמו ספרות! מקבץ סיפורים, חלקם מעניינים, חלקם פחות. קצת כמו טלנובלה של אותה התקופה
וזה לא שמישהו כופה עלייך להאמין, את עדיין יכולה ללמוד גם בלי להאמין לשום דבר מזה.. עוד שנה שנתיים וזה נגמר ^^
ולדעתי מי שהיהדות לא שווה בעינייו לכלום לא זכאי לחיות בארץ ישראל הארץ של העם היהודי
אנשים פשוט מתחילים להתלונן על פאקינג כל דבר.
אנשים עשו את זה 50 אם לא יותרשנה לפנייך וימשיכו לעשות. חוץ מזה זה היסטוריה שאת חייבת לדעת. את לא היחידה שלומדת תנ"ך, כמעט כל מדינה בעולם לומדת תנ"ך
אנשים עשו את זה 50 אם לא יותרשנה לפנייך וימשיכו לעשות. חוץ מזה זה היסטוריה שאת חייבת לדעת. את לא היחידה שלומדת תנ"ך, כמעט כל מדינה בעולם לומדת תנ"ך
מה ההבדל בין אומנות לגאומטריה?
למה אומנות נחשבת בתור תחביב?
אי אפשר להחזיק מזה? את פשוט טועה בגדול, יש המון אומנים שמשיגים פי חמישים יותר ממה שאת חושבת. יש המון אומנים שעושים פוסטרים של סרטים מפורסמים ומקבלים על זה המון, יש המון אומנים שעושים אפקטים בסרטים מפורסמים.
יש המון אומנים שעובדים ומכינים את הסרטים והסדרות המפורסמים שבניקולודיאון לדוגמא, ומרוויחים בוכטות.
למה אומנות נחשבת בתור תחביב?
אי אפשר להחזיק מזה? את פשוט טועה בגדול, יש המון אומנים שמשיגים פי חמישים יותר ממה שאת חושבת. יש המון אומנים שעושים פוסטרים של סרטים מפורסמים ומקבלים על זה המון, יש המון אומנים שעושים אפקטים בסרטים מפורסמים.
יש המון אומנים שעובדים ומכינים את הסרטים והסדרות המפורסמים שבניקולודיאון לדוגמא, ומרוויחים בוכטות.
לא הבנתי מה גורם לך לחשוב ולהאמין שכל מה שקרה בהיסטוריה זה אשכרה דברים שקרו ומה שקרה בתנ"ך לא ?
הרי בשני המקרים אין לך הוכחות להכל ואת עדיין מאמינה בהם
עצוב לי לשמוע ולראות יהודים שחיים בהכחשה כל כך קשה לגבי הקב"ה כאילו תסלחי לי אבל צריך להיות ממש עיוור בשביל לא להבחין בזה שפאקינג יש בעולם הזה השגחה עליונה אבל הדבר היחידי שיש לי לאחל ליהודים כאלו זה שיחזרו בתשובה ויזכו לראות את האור הכל כך אמיתי וטהור הזה אמןן ושכל ההסתרות והדמיונות הקשים והערמומיים האלה שהיצר הרע שם להם ירדו מהם ושיזכו להבחין שפאקינג יש בורא לעולם הזה ! דבר כל כך מסודר וחכם כמו העולם וגוף האדם זו ההוכחה הכי חדה וחותכת שיכולה להיות בשביל להבין שיש פה אשכרה בורא לעולם הזה שסידר את כל זה
הרי בשני המקרים אין לך הוכחות להכל ואת עדיין מאמינה בהם
עצוב לי לשמוע ולראות יהודים שחיים בהכחשה כל כך קשה לגבי הקב"ה כאילו תסלחי לי אבל צריך להיות ממש עיוור בשביל לא להבחין בזה שפאקינג יש בעולם הזה השגחה עליונה אבל הדבר היחידי שיש לי לאחל ליהודים כאלו זה שיחזרו בתשובה ויזכו לראות את האור הכל כך אמיתי וטהור הזה אמןן ושכל ההסתרות והדמיונות הקשים והערמומיים האלה שהיצר הרע שם להם ירדו מהם ושיזכו להבחין שפאקינג יש בורא לעולם הזה ! דבר כל כך מסודר וחכם כמו העולם וגוף האדם זו ההוכחה הכי חדה וחותכת שיכולה להיות בשביל להבין שיש פה אשכרה בורא לעולם הזה שסידר את כל זה
תנך זה רק למי שזה באמת מעניין אותו אנשים.
בית ספר נועד בשביל לבנות לך עתיד.
לא תחביבים
בית ספר נועד בשביל לבנות לך עתיד.
לא תחביבים
זה היסטוריה של העם היהודי וגם מי שלא יהודי צריך ללמוד כי הוא חי במדינה יהודית
אנונימי
^^את צודקת, אבל אומנות זה לא "תחביב", אנשים מרווחים מזה בוכטות וחיים מזה כבר המון שנים, חבל שאת מתעלמת מהעובדה הזו.
בטח בוכטות
את חיה בעולם שלנו בכלל?
רק ציורים ישנים של אומנים שמתו כבר נמכרים במליונים
את חיה בעולם שלנו בכלל?
רק ציורים ישנים של אומנים שמתו כבר נמכרים במליונים
יש סיכוי שנדע לבחור בחירות מוצלחות ביותר אם נרכשו מיומניות של קריאה ביקורתית, חשוב לדעת לזהות משתנים.
*אתם צרכים להבין שהזהות הקולקטיבית שלנו היא תולדה של פעילות תרבותית פרשנית שמתהווה לאורך ההיסטוריה ובזיקה *ליצירות מופת תרבותיות. האופן שבו אנו ניגשים אל היצירות הללו (ואל מי שפירש בעבר את היצירות האלה), שהמקרא הוא ללא ספק החשוב והבולט שבהן, עשוי *להשפיע באופן דרמטי על הדרך שבה אנו מבינים את העבר, את ההווה, ואת העתיד הקולקטיבי שלנו.
*אתם צרכים להבין שהזהות הקולקטיבית שלנו היא תולדה של פעילות תרבותית פרשנית שמתהווה לאורך ההיסטוריה ובזיקה *ליצירות מופת תרבותיות. האופן שבו אנו ניגשים אל היצירות הללו (ואל מי שפירש בעבר את היצירות האלה), שהמקרא הוא ללא ספק החשוב והבולט שבהן, עשוי *להשפיע באופן דרמטי על הדרך שבה אנו מבינים את העבר, את ההווה, ואת העתיד הקולקטיבי שלנו.
שואל השאלה:
אני לא מאמינה באלוהים
מתנצלת.
וסליחה אבל לדעתי זה הזוי שיש אנשים שחושבים שאלוהים קיים
אני לא מאמינה באלוהים
מתנצלת.
וסליחה אבל לדעתי זה הזוי שיש אנשים שחושבים שאלוהים קיים
אנונימית
ולפי דעתי זה לא נחשב לעבודה בכלל
אופס נשלח 2
שואלת השאלה.
השואה קרתה זה נכון, למה?
כי יש הוכחות.
ההסטוריונים מוצאים דברים שעליהם כתוב בתורה, בתורה יש נבואות שהתממשו.
דוגמא למציאות: רכבים מיצריים עתיקים במעמקי הים סוף איפה שקרה קריעת ים סוף
עצמות כבש בן שנה על המקום שבו יהושע והעם זבחו, (כתוב בתורה שחייב לזבוח כבש בן שנה ולא בן 5 שנים לדוגמא)
גם מצאו שם חותמת חרפושית מצרית, ואיזה קטע? עם ישראל יצא ממצריים.
פעמון זהב שנראה כמו רימון, איפה שהיה פעם בית המקדש, ולא תאמיני!
בבגדיו של הכהן הגדול היה..... פעמונים בצורת רימונים!
השואה קרתה זה נכון, למה?
כי יש הוכחות.
ההסטוריונים מוצאים דברים שעליהם כתוב בתורה, בתורה יש נבואות שהתממשו.
דוגמא למציאות: רכבים מיצריים עתיקים במעמקי הים סוף איפה שקרה קריעת ים סוף
עצמות כבש בן שנה על המקום שבו יהושע והעם זבחו, (כתוב בתורה שחייב לזבוח כבש בן שנה ולא בן 5 שנים לדוגמא)
גם מצאו שם חותמת חרפושית מצרית, ואיזה קטע? עם ישראל יצא ממצריים.
פעמון זהב שנראה כמו רימון, איפה שהיה פעם בית המקדש, ולא תאמיני!
בבגדיו של הכהן הגדול היה..... פעמונים בצורת רימונים!
^^^^ כן? למה זה לא עבודה? אנשים מרוויחים מיליונים מזה.
עבודה זה שאתה עושה פעולות ומקבל תמורה כספית, אנשים מרוויחים מיליונים, לא הסברת את ההבדל בין אמונות לכל עבודה אחרת.
עבודה זה שאתה עושה פעולות ומקבל תמורה כספית, אנשים מרוויחים מיליונים, לא הסברת את ההבדל בין אמונות לכל עבודה אחרת.
אני בעד ללמוד, אבל לא לעשות על זה בגרות
כי אנחנו לא לומדים תנך, אנחנו לומדים לבגרות, ואז הלמידה הופכת לשטות שלא מעניינת בשיט וזה גם למה יש המון ילדים כמוך שלא אוהבים ומתעניינים בתנך ובצדק
מערכת חינוך מזורגגת שמלמדת כמו פח אשפה
כי אנחנו לא לומדים תנך, אנחנו לומדים לבגרות, ואז הלמידה הופכת לשטות שלא מעניינת בשיט וזה גם למה יש המון ילדים כמוך שלא אוהבים ומתעניינים בתנך ובצדק
מערכת חינוך מזורגגת שמלמדת כמו פח אשפה
אבל זו לא עבודה "ישרה" נגיד.
את עושה עכשיו ציור ומרוויחה מיליונים.
את קונה וקונה ואוכל ובגדים וחשמל וארנונה ועוד.
ואז את עושה עוד ציור.
והפלא ופלא, הוא לא נמכר.
מה תעשי עכשיו? מאיפה תביאי כסף למשפחה? זו לא עבודה תמידית ויציבה
מצטערת
את עושה עכשיו ציור ומרוויחה מיליונים.
את קונה וקונה ואוכל ובגדים וחשמל וארנונה ועוד.
ואז את עושה עוד ציור.
והפלא ופלא, הוא לא נמכר.
מה תעשי עכשיו? מאיפה תביאי כסף למשפחה? זו לא עבודה תמידית ויציבה
מצטערת
באותה מידה את יכולה להגיד את זה גם על אנגלית, ספרות,,היסטוריה
אף אחד לא כופה עלייך, מלמדים אותך את זה כמו סיפור ואז זאת תהיה הבחירה שלך אם להאמין בזה או לא
אף אחד לא כופה עלייך, מלמדים אותך את זה כמו סיפור ואז זאת תהיה הבחירה שלך אם להאמין בזה או לא
אנונימית
מסכימה איתך the wolf ^^
כפי שכבר אמרתי, זה לא רק ציורים, אנשים עושים אנימציות לסדרות כבר הרבה שנים, אפילו עשר או אחד עשרה שנים ברצף, וכל חודש מרוויחים את המשכורת שלהם, ואם סדרה אחת נגמרת הם הולכים לאחרת.
אתם לא קולטים
אם היא לא מאמינה בזה, היא לא תתמיד בזה ואז יהיה מבחן וידפק לה הציון רק בגלל שהיא לא מאמינה בסיפורים מומצאים.
אני חושבת פשוט שלא צריך
ל.ל.מ.ד ת.נ.ך
אם היא לא מאמינה בזה, היא לא תתמיד בזה ואז יהיה מבחן וידפק לה הציון רק בגלל שהיא לא מאמינה בסיפורים מומצאים.
אני חושבת פשוט שלא צריך
ל.ל.מ.ד ת.נ.ך
באמת שתנ"ך זה מקצוע מתנה, ליטרלי לומדים עם ספר פתוח וזה מעלה את הממוצע בבגרות, אם הייתי צריך לבחור בין תנ"ך להיסטוריה או אזרחות, הייתי מהר מאוד בוחר בתנ"ך, ואני בכלל חילוני
זו ממש לא כפייה,יש בתי ספר שבהם לא לומדים תנך,בתי ספר חילוניים או מוסלמיים או נוצריים אבל כנראה שאת בבית ספר ממלכתי ולכן את מחויבת ללמוד תנך,
ודרך אגב גם אם את לא מאמינה בכל הסיפורים ואת חושבת שהם בידיוניים הם נורא מעניינים (לדעתי)
ודרך אגב גם אם את לא מאמינה בכל הסיפורים ואת חושבת שהם בידיוניים הם נורא מעניינים (לדעתי)
הגענו לסדרות מצוירות בגלל שהיא אמרה שאומנות זה לא חשוב, ולא אמור להיות חובה, שזה פשוט מטופש.
אני הייתי בוחרת היסטוריה כי זה פאקינג לשנן חומר ולהקיא
ותנך זה לא מקצוע כזה פשוט כמו שאתה טוען, אני לא מבינה מה קל בזה
ספר פתוח?? ספר פתוח שכולו לא מובן
ותנך זה לא מקצוע כזה פשוט כמו שאתה טוען, אני לא מבינה מה קל בזה
ספר פתוח?? ספר פתוח שכולו לא מובן
אני לא מאמינה באלוהים ובסיפורים האלו וכן יש משהו במה שאת אומרת אבל זה לידע כללי גם-איך תדעי שאת לא מאמינה אם את לא לומדת על זה? כמו שמלמדים ערבית ועל התרבות ככה גם על תנך..לא צריך לעשות בגרות חובה לדעתי אבל כן צריך ללמוד על זה ועל עוד אמונות שונות כדי שתדעי לבחור במה את מאמינה לבד ולא לפי ההורים או משהו כזה
אנונימית
אבל תקשיבי ...
את לא יודעת מה יקרה בדיוק בעתיד
להיות צייר זו לא עבודה יציבה וטובה.
בבקשה דוגמא
ה קורונה
והצייר הוא מה לעשות, צייר
אין לו תוכנית חלופית, וגם שתדעי לך שלא הציירים יתפרסמו ויעשו בוכטות.
יכול להיות שאף אחד לא יאהב את הציורים שלך וזהו הלכה הקריירה
את לא יודעת מה יקרה בדיוק בעתיד
להיות צייר זו לא עבודה יציבה וטובה.
בבקשה דוגמא
ה קורונה
והצייר הוא מה לעשות, צייר
אין לו תוכנית חלופית, וגם שתדעי לך שלא הציירים יתפרסמו ויעשו בוכטות.
יכול להיות שאף אחד לא יאהב את הציורים שלך וזהו הלכה הקריירה
כי אומנות זה תחביב לא מקצוע
the wolf
מה לא מובן בו?
זה ליטרלי עברית
מה לא מובן בו?
זה ליטרלי עברית
לול
אם זה היה "ליטרלי עברית" אז לא היה שום דבר מאתגר בתנך...אנשים לא מדברים בשפה הזאת היום
זאת יציאה ממש מטומטמת
אם זה היה "ליטרלי עברית" אז לא היה שום דבר מאתגר בתנך...אנשים לא מדברים בשפה הזאת היום
זאת יציאה ממש מטומטמת
כל הבעיות עם לצייר שאמרת, הן גם על כל מקצוע, אחר, אקח מקצוע שאמרת שחשוב כדוגמא.
להיות ארכיטקט זו לא עבודה יציבה וטובה.
לדוגמא הקורונה,
הארכיטקט הוא מה לעשות, ארכיטקט.
אין לו תוכנית חלופית, וגם שתדעי לך שלא כל הארכיטקטים מצליחים להם.
יכול להיות שאף אחד לא יאהב את מה שהוא יוצר וזהו הלכה הקריירה.
להיות ארכיטקט זו לא עבודה יציבה וטובה.
לדוגמא הקורונה,
הארכיטקט הוא מה לעשות, ארכיטקט.
אין לו תוכנית חלופית, וגם שתדעי לך שלא כל הארכיטקטים מצליחים להם.
יכול להיות שאף אחד לא יאהב את מה שהוא יוצר וזהו הלכה הקריירה.
לדעתי זה צריך להיות חובה עד כיתה ו' ומשם זה צריך להיות בחירה
עריכה: למה אתם עושים מינוסים לאנשים שמביעים את דעתם? לא אמרתי שום דבר רע
עריכה: למה אתם עושים מינוסים לאנשים שמביעים את דעתם? לא אמרתי שום דבר רע
אנונימי
אבל להיות צייר זו עבודה יותר קשה מאשר להיות ארכיטקט, יש הבדל עצום בין 2 המקצועות האלה ואת לא יכולה להשוואות בניהם
וואי הבטריה שלי מתה צריכה לזוזה בי בי
כמובן שיש הבדל בין המקצועות הללו, לא השוויתי ביניהם, רק אמרתי שהבעיות שאמרת שיש בלצייר יש גם בדברים אחרים.
דבר שני, את עכשיו השוות בין שניהם, ואמרת שלהיות צייר זה יותר קשה.
יהיו כאלה שיהיה להם יותר קשה להיות ארכיטקטים ויהיו כאלה שיהיה להם יותר קשה להיות ציירים.
דבר שלישי, אני בן.
דבר שני, את עכשיו השוות בין שניהם, ואמרת שלהיות צייר זה יותר קשה.
יהיו כאלה שיהיה להם יותר קשה להיות ארכיטקטים ויהיו כאלה שיהיה להם יותר קשה להיות ציירים.
דבר שלישי, אני בן.
אין לי בעיה שאת לא מאמינה באלוהים וזכותך לא להאמין אבל איך את כל כך בטוחה פה כמה פעמים ואומרת בביטחון גדול שאין אלוהים וזה הזוי להאמין באלוהים?
תצפי בסרטון את תקבלי שוק. תמונות אמיתיות של טלסקופ החלל האבל זה רק חלק קטן מהגלקסיה לידנו ויש אינספור כוכבים ועוד אם היו מצליחים לעשות עוד זום ותקריב היית רואה אינספור כוכבים וזה רק חלק קטן מגלקסיה שלידנו שהיא נחשבת גלקסיה בינונית בגודלה ותחשבי שיש עוד מעל 100 מיליארד גלקסיות ביקום
אולי תקבלי קצת פרופורציה כמה שאין סוף לכוחו של אלוהים
קצת צניעות לא תזיק
תצפי בסרטון את תקבלי שוק. תמונות אמיתיות של טלסקופ החלל האבל זה רק חלק קטן מהגלקסיה לידנו ויש אינספור כוכבים ועוד אם היו מצליחים לעשות עוד זום ותקריב היית רואה אינספור כוכבים וזה רק חלק קטן מגלקסיה שלידנו שהיא נחשבת גלקסיה בינונית בגודלה ותחשבי שיש עוד מעל 100 מיליארד גלקסיות ביקום
אולי תקבלי קצת פרופורציה כמה שאין סוף לכוחו של אלוהים
קצת צניעות לא תזיק
דיברת אלי?
כי אם כן לא אמרתי פה בכלל שאני לא מאמין באלוהים, גם לא ניסיתי לדבר עליו, ניסיתי לדבר על המערכת החינוך הכושלת.
כי אם כן לא אמרתי פה בכלל שאני לא מאמין באלוהים, גם לא ניסיתי לדבר עליו, ניסיתי לדבר על המערכת החינוך הכושלת.
מסכימה מילה במילה.
וואי אבל את צריכה להבין שאף אחד לא מכריח אותך להאמין. אוקיי? זה מקצוע שחשוב וזה למה לומדים אותו? עם כבר ספורט זה יותר כפייה כי טכנית חייבים לעבור את הבגרות וזה אומר להיות בכושר וזה אומר לכפות עלינו ספורט. ותנך לדוגמא זה ממש לא כפייה. זה ההיסטוריה של העם. ואת יכולה לבחור לחשוב שזה לא אמיתי ולא להאמין בזה. אבל מפה ועד ללהגיד שזו כפייה. הגזמת.
אנונימית
וואי אבל את צריכה להבין שאף אחד לא מכריח אותך להאמין. אוקיי? זה מקצוע שחשוב וזה למה לומדים אותו? עם כבר ספורט זה יותר כפייה כי טכנית חייבים לעבור את הבגרות וזה אומר להיות בכושר וזה אומר לכפות עלינו ספורט. ותנך לדוגמא זה ממש לא כפייה. זה ההיסטוריה של העם. ואת יכולה לבחור לחשוב שזה לא אמיתי ולא להאמין בזה. אבל מפה ועד ללהגיד שזו כפייה. הגזמת.
אנונימית
אני פשוט לא מבין, מי אמר שזה ההיסטוריה של העם היהודי!? היסטוריה זה משהו מתועד או מוכח, מקרים כלכך מעטים מהתנך מוכחים, ואם אנשים לא מאמינים בזה אין שום סיבה שזה יהיה מקצוע חובה, מי שמאמין בזה או שזה מעניין אותו שילמד ומי שלא לא.
אנונימי
יאלה מזה הדיון הזה זה לא שתשנו את מערכת החינוך.
אמנם בית ספר צריך להכין ילדים לחיים אבל אנחנו יודעים שחוץ מלרמות ולשקר הוא לא מלמד אותנו כלום.
תלמדו את המקצוע היחסית קל הזה, תקבלו ציון טוב וזהו.
עם כמה שמערכת החינוך דפוקה יש דברים קצת יותר דופקים בה מאם לומדים תנ"ך או לא ואם אתם רוצים אני אתן שלל דוגמאות אבל זה לא שמשהו ישתנה.
זה אני אומרת בתור חילונית שחושבת שהתנך הוא חרטא אבל גם תרבות ישאל זה חרטא יש לי מה לעשות עם זה? לא
אמנם בית ספר צריך להכין ילדים לחיים אבל אנחנו יודעים שחוץ מלרמות ולשקר הוא לא מלמד אותנו כלום.
תלמדו את המקצוע היחסית קל הזה, תקבלו ציון טוב וזהו.
עם כמה שמערכת החינוך דפוקה יש דברים קצת יותר דופקים בה מאם לומדים תנ"ך או לא ואם אתם רוצים אני אתן שלל דוגמאות אבל זה לא שמשהו ישתנה.
זה אני אומרת בתור חילונית שחושבת שהתנך הוא חרטא אבל גם תרבות ישאל זה חרטא יש לי מה לעשות עם זה? לא
אנונימית