60 תשובות
את לא חייבת, אל תאמיני בכוח במשהו שאת מטילה בו ספק
גם אני לא מאמינה זה בסדר, כל אחד והדעות שלו
גם אני לא מאמינה זה בסדר, כל אחד והדעות שלו
ללכת לשיעורים. ובכללי להבין שזה לא הגיוני יקום בלי ישות תבונית כלשהי.
תעמיק קצת בתורה תבין את המהות וככה זה יעזור לך תנסה להבין איך יכול להיות שהאדם נוצר הדבר המושלם הזה האיברים החוכמה המוח הלב חייב היה מישהו לחששוב על כל דהר
לא מחייבים אדם להתחזק אם הוא לא רוצה לעשות זאת מתוך אמונה שלמה, אם את באמת מרגישה שאת רוצה להתחזק ומאמינה שהכול הוא אמת, אני יכול לעזור לך בפרטי❤
אלו לא שיטות, זה הרצון.
אם את מרגישה שאת לא מעוניינת להתחזק, וזה יהיה כעול בשבילך, ותרי.
תסתכלי מסביבך, על העולם המופלא הזה.
שיעורי תורה תמיד מחזקים.
קריאת ספרי מוסר, ממליצה על מורה נבוכים.
כל דבר שאת לא מבינה, תשאלי, תחקרי.
שיהיה לך בהצלחה יקירה, ותזכי לחזור להקבה מאהבה ואמונה שלימה!❤
אם את מרגישה שאת לא מעוניינת להתחזק, וזה יהיה כעול בשבילך, ותרי.
תסתכלי מסביבך, על העולם המופלא הזה.
שיעורי תורה תמיד מחזקים.
קריאת ספרי מוסר, ממליצה על מורה נבוכים.
כל דבר שאת לא מבינה, תשאלי, תחקרי.
שיהיה לך בהצלחה יקירה, ותזכי לחזור להקבה מאהבה ואמונה שלימה!❤
מי אמר שהתורה?
יותר עצם העניין שהיקום לא יכול להיברא סתם ככה. אלא משהו יוצר משהו. יש לך פה כשל לוגי שלם של המדע. בכל מקרה אני דאיסט. אבל בחרתי להאמין בדת היהודית.
יותר עצם העניין שהיקום לא יכול להיברא סתם ככה. אלא משהו יוצר משהו. יש לך פה כשל לוגי שלם של המדע. בכל מקרה אני דאיסט. אבל בחרתי להאמין בדת היהודית.
אז אתה כאילו רוצה לדרדר לה עוד יותר את האווירה בשביל מה? קח את הגישה השלילית שלך למקום אחר בבקשה
מה קשה לך? אם תרצי - אכתוב לך כמה הוכחות לוגיות לאלוקים ולתורה הקדושה...
אם תסני להבין את זה - מקווה שהשכל הישר שלך יקבל את זה.
אם תסני להבין את זה - מקווה שהשכל הישר שלך יקבל את זה.
מי אמר שאלוהים יצר? אמרתי יצור תבוני כלשהו. אפילו לא בדקת מה זה דאיסט נו באמת.
ואני מדבר על מה שיצר את המפץ הגדול ומה שיצר את מה שיצר את המפץ הגדול.
ויצור תבוני זה לא אלוהים.
ואני מדבר על מה שיצר את המפץ הגדול ומה שיצר את מה שיצר את המפץ הגדול.
ויצור תבוני זה לא אלוהים.
את נורמלית לגמרי
אמונה זה דבר שמצריך חיזוק עם זאת אני יכול לנחש שאת נמצאת המון בחברה חילונית וזה משפיע עלייך את מבקשת שיטה אז אני חושב שכדאי לך לשמוע שיעור של רב שאת מתחברת אליו שמדבר על אמונה
אמונה זה דבר שמצריך חיזוק עם זאת אני יכול לנחש שאת נמצאת המון בחברה חילונית וזה משפיע עלייך את מבקשת שיטה אז אני חושב שכדאי לך לשמוע שיעור של רב שאת מתחברת אליו שמדבר על אמונה
אלוקים וודאי קיים, ואין לגלות את זה אם שי רצון אמיתית.
התורה לא מלמדת אותנו להיות חסרי אחריות (נא ללמוד בספר "חובות הלבבות", שער הביטחון, פרק ד) ,אבל הקב"ה -הוא זה שדואג לנו, ואנחנו רק עושים השתדלות. מה שכן, הקב"ה לא מאכזב אם מי שבוטח בו ,כי זה לא יהיה לכבודו...
התורה לא מלמדת אותנו להיות חסרי אחריות (נא ללמוד בספר "חובות הלבבות", שער הביטחון, פרק ד) ,אבל הקב"ה -הוא זה שדואג לנו, ואנחנו רק עושים השתדלות. מה שכן, הקב"ה לא מאכזב אם מי שבוטח בו ,כי זה לא יהיה לכבודו...
זה הגיון פשוט. העולם לא ברא את עצמו
שואל השאלה:
היי תודה לכולם
הכוונה שלי זה שאני לא מרגישה פשוט שיש מישהו למעלה, אני לא מרגישה את זה רוחנית וזה מוריד מהרצון שלי להאמין.
ואלך לשיעורי תורה תודה! אני מאוד רוצה להאמין כי אני יודעת שזה יעשה לי טוב. הבעיה זה שאני אומרת לעצמי שזה ה' ברא את הכל, אני מרגישה שאני סוג של משקרת לעצמי.
היי תודה לכולם
הכוונה שלי זה שאני לא מרגישה פשוט שיש מישהו למעלה, אני לא מרגישה את זה רוחנית וזה מוריד מהרצון שלי להאמין.
ואלך לשיעורי תורה תודה! אני מאוד רוצה להאמין כי אני יודעת שזה יעשה לי טוב. הבעיה זה שאני אומרת לעצמי שזה ה' ברא את הכל, אני מרגישה שאני סוג של משקרת לעצמי.
אנונימית
תראי, עד שלב מסוים בחיים ששם חזרתי בתשובה, ברוך ה', ואפילו נהיתי חרדי, ברוך ה', ולמדתי מה זה אמונה באמת והשגחה - גם אני לא הייתי שם לב להשגחה (במבט לאחר אני רואה השגחה גם בעבר הלא דתי שלי), לרמות שתמיד הייתי ממאין (מאז שאני ילד קטן), כי שכלית זה כן ברור לי שלעולם אמור להיות בורא.
אז אל תתני לרגשות מדומות להטעות אותך. כנראה שהן תוצאה של מאכלות אסורות, או עיברות אחרות שמקקרות את האמונה וגורמות לאטימות. לכי אחרי השכל הישר...
אז אל תתני לרגשות מדומות להטעות אותך. כנראה שהן תוצאה של מאכלות אסורות, או עיברות אחרות שמקקרות את האמונה וגורמות לאטימות. לכי אחרי השכל הישר...
מה?
מי אמר שאלוקים לא יצר את המפץ הגדול? זה לא סוטר כלום. לא זורק את המדע ולא נעליים רק אמרתי שיש ישות תבונית.
ומי יצר בדיוק את המימדים האלה? חלאס אחי זה לא עובד ככה. השאלה של מי יצר תמיד תנצח. וזה לא פרדוקס. זה פשוט שאין תשובה הגיונית שהמוח האנושי יכול להביא. ישות תבונית זה התאוריה האולטימטיבית.
ואגב סתם שתדע אני מאמין במפץ הגדול.
מי אמר שאלוקים לא יצר את המפץ הגדול? זה לא סוטר כלום. לא זורק את המדע ולא נעליים רק אמרתי שיש ישות תבונית.
ומי יצר בדיוק את המימדים האלה? חלאס אחי זה לא עובד ככה. השאלה של מי יצר תמיד תנצח. וזה לא פרדוקס. זה פשוט שאין תשובה הגיונית שהמוח האנושי יכול להביא. ישות תבונית זה התאוריה האולטימטיבית.
ואגב סתם שתדע אני מאמין במפץ הגדול.
^^אז איך נוצר החומר או האנרגיה שהתפרצה במפץ הגדול?
אלוקים זה לא תיאוריה, הוא התגלה לכל העם שלנו במעמד של כל העם והשמעי שם את קולו. יש לנו רצף ההסיטורי בהעבתר המסורת על זה בעל העם מזמן שזה קרה. אי הי אפשר "להשתיל" כזאת היסטוריה לתוך העם אם היא לא הייתה אמת.
אז זה לא תיאוריה, אאל מישהו שאנחנ וידועים עליו שהוא התגלה לאבותינו במעמד של כל העם. אביתנו לא ישקרו לנו (ובטח שלא כל האבות בכל עם ישראל).
אז זה לא תיאוריה, אאל מישהו שאנחנ וידועים עליו שהוא התגלה לאבותינו במעמד של כל העם. אביתנו לא ישקרו לנו (ובטח שלא כל האבות בכל עם ישראל).
הוא לא תאוריה. הוא אמת חד משמעית.
"כל מי שמאמין באלוקים לא מאמין במפץ הגדול" אתה מדבר כלכך הרבה בולשיט אחי לך תלמד קצת. היופי בדת היא שאתה יכול לעוות דברים ועדיין הם לא חריגים. ומסבירים לך שזה תהו ובוהו בבראשית. אולי היה תוהו ובוהו בגלקסיה? אתה לא יכול אחי לסטור כלום כי אפשר לעוות הכל.
"כל מי שמאמין באלוקים לא מאמין במפץ הגדול" אתה מדבר כלכך הרבה בולשיט אחי לך תלמד קצת. היופי בדת היא שאתה יכול לעוות דברים ועדיין הם לא חריגים. ומסבירים לך שזה תהו ובוהו בבראשית. אולי היה תוהו ובוהו בגלקסיה? אתה לא יכול אחי לסטור כלום כי אפשר לעוות הכל.
שואל השאלה:
השכל הישר אצלי זה שאין אלוקים
אז זאת בדיוק הפואנטה אני חייבת לשנות את הגישה הזאת
השכל הישר אצלי זה שאין אלוקים
אז זאת בדיוק הפואנטה אני חייבת לשנות את הגישה הזאת
אנונימית
תראי את השיחה שלנו. את יכולה להבין שאלוקים קיים לא משנה מה.
אבל אמרת שהבעיה אצלך היא ברגש... את לא מרגישה אותו.
אבל שכלית את לא מבינה על פי ההוכחות הלוגיות שהוא חייב להיות קיים?
אבל שכלית את לא מבינה על פי ההוכחות הלוגיות שהוא חייב להיות קיים?
^^^היה תמיד קיים? זה דבר פיזי חייב להיות שמישהו יצר אותו
אחי? איך הנקודה הזאת נוצרה?
שואל השאלה:
כי פשוט כולם אומרים הוא קיים הוא קיים ופעם באמת האמנתי בו חזק שמרתי שבת והכל אבל עכשיו אני מבינה שזה היה רק מלחץ חברתי וסתם הכרחתי את עצמי. האמונה שלי לא הייתה בלב שלם, וזה לא נחשב אמונה. אני כאילו "מכריחה" את עצמי להאמין אתה מבין?
כי פשוט כולם אומרים הוא קיים הוא קיים ופעם באמת האמנתי בו חזק שמרתי שבת והכל אבל עכשיו אני מבינה שזה היה רק מלחץ חברתי וסתם הכרחתי את עצמי. האמונה שלי לא הייתה בלב שלם, וזה לא נחשב אמונה. אני כאילו "מכריחה" את עצמי להאמין אתה מבין?
אנונימית
אבל את יודעת שהעולם לא נוצר לבד... לכל דבר יש יוצר
^מסכים, זה לא הגיוני שאדם עם יותר מ15 iq לא יבין שלכל דבר יש יוצר
^מסכים, זה לא הגיוני שאדם עם יותר מ15 iq לא יבין שלכל דבר יש יוצר
שואל השאלה:
אדם רעב וסקרן לא הבנתי בדיוק את מה שניסית לאמר אתה יכול לנסח את זה שוב בבקשה?
אדם רעב וסקרן לא הבנתי בדיוק את מה שניסית לאמר אתה יכול לנסח את זה שוב בבקשה?
אנונימית
לכל דבר יש יוצר אנונימית. זה יוצר מצב שיש יצור תבוני שמעבר להבנה האנושית יצר הכל. אני הייתי כמוך ואז חקרתי המון כל היום יוטיוב וזה תכלס נהנתי הייתי אתאיסט לפני אגב ואז פשוט שסיימתי לחקור הבנתי שחד משמעית יש יצור תבוני.(לא אלוקים בהכרח) ואז בדקתי דתות שונות והגעתי למצב שאני מאמין ביהדות. כתבתי על כך מאמר אם את רוצה שאשלח.
שואל השאלה:
קומפס אתה צודק דווקא באיזשהו מובן בזה שלכל דבר יש יוצר. אני אקח את זה למחשבה.
ומקווה שאחרי שיהיה פחות תחלואה אוכל ללכת לשיעורי תורה (שיעורים אונליין לא מאוד כיפיים ומחזקים אותי כמו הרגילים)
קומפס אתה צודק דווקא באיזשהו מובן בזה שלכל דבר יש יוצר. אני אקח את זה למחשבה.
ומקווה שאחרי שיהיה פחות תחלואה אוכל ללכת לשיעורי תורה (שיעורים אונליין לא מאוד כיפיים ומחזקים אותי כמו הרגילים)
אנונימית
דוקטור שיכורשטיין מה אתה מגדיר את עצמך? אתאיסט?
אחי תן לי בבקשה תאוריה אחרת שמתעלה על זאת של אלוקים...
לא מצאתי בחיים אחת כזאת.
והסיפור של אדם וחווה נכתב על ידי בן אדם כמוני וכמוך. יש מצב שהוא לא מדויק.
לא מצאתי בחיים אחת כזאת.
והסיפור של אדם וחווה נכתב על ידי בן אדם כמוני וכמוך. יש מצב שהוא לא מדויק.
שואל השאלה:
דוקטור דראנקשטיין אף אחד לא יודע מה גרם למפץ הגדול, אבל כן יש תיאוריות כמו שהסברת. אני לא ממש מאמינה באף תיאוריה אני חושבת שהעולם פשוט קיים וזהו וככה כיף לי לחשוב, אבל מצד שני יש משהו בדברים של האנשים פה, לכל דבר יש יוצר.
דוקטור דראנקשטיין אף אחד לא יודע מה גרם למפץ הגדול, אבל כן יש תיאוריות כמו שהסברת. אני לא ממש מאמינה באף תיאוריה אני חושבת שהעולם פשוט קיים וזהו וככה כיף לי לחשוב, אבל מצד שני יש משהו בדברים של האנשים פה, לכל דבר יש יוצר.
אנונימית
שואל השאלה:
בחור?
כן אשמח אם תוסיף פה קישור למאמר.
בחור?
כן אשמח אם תוסיף פה קישור למאמר.
אנונימית
אתה פשוט לא אוהב את התאוריה של יצור תבוני למרות שהיא הכי הגיונית... אתה לא מביא הפרכות כלשהן... מה שבאלך אחי אני לא מזלזל
שואלת השאלה , זה יותר תגובה שרשמתי פעם למה היהדות זו הדת הכי הגיונית.
אני מצרף פה מתחת.
סתם מעניין אותי לדעת כי אנחנו ידועים בתור עם קשה עורף ומאוד ביקורתי וחשדן.
קראתי את הברית החדשה וגם הקוראן, והשפה שבה הם משתמשים היא סיפורית, ללא תאריכים, שושלות, מקומות גיאוגרפיים או זמנים.
בניגוד לדת האמת (היהדות והתורה)
בעוד שאר הדתות בעולם מתארות את סיפוריהן בלשון פשוטה ואגדית, ספר התורה מתעד את הנסים בשפה היסטוריוגרפית: כך שהתורה מספקת שמות, שושלות, גילאים, תאריכים, מקומות גיאוגרפים, גודל האוכלוסייה והתפלגותה, המלחמות והפלגים בעם. כתיבה היסטורית זו מוכיחה שהנסים המתוארים בה אכן התקבלו כהיסטוריה אמיתית מפי אבותינו, ולא בתור משל או אגדת עם. הנה דוגמה (שמות פרק יט):
"א בַּחֹדֶשׁ, הַשְּׁלִישִׁי, לְצֵאת בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל, מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם--בַּיּוֹם הַזֶּה, בָּאוּ מִדְבַּר סִינָי. ב וַיִּסְעוּ מֵרְפִידִים, וַיָּבֹאוּ מִדְבַּר סִינַי, וַיַּחֲנוּ, בַּמִּדְבָּר; וַיִּחַן-שָׁם יִשְׂרָאֵל, נֶגֶד הָהָר. ג וּמֹשֶׁה עָלָה, אֶל-הָאֱלֹהִים; וַיִּקְרָא אֵלָיו יְהוָה, מִן-הָהָר לֵאמֹר, כֹּה תֹאמַר לְבֵית יַעֲקֹב, וְתַגֵּיד לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל. ד אַתֶּם רְאִיתֶם, אֲשֶׁר עָשִׂיתִי לְמִצְרָיִם... יֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה לֵךְ אֶל-הָעָם, וְקִדַּשְׁתָּם הַיּוֹם וּמָחָר; וְכִבְּסוּ, שִׂמְלֹתָם. יא וְהָיוּ נְכֹנִים, לַיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי: כִּי בַּיּוֹם הַשְּׁלִשִׁי, יֵרֵד יְהוָה לְעֵינֵי כָל-הָעָם--עַל-הַר סִינָי."
הדתות האחרות מספרות את סיפוריהם כאגדות, ללא מתן פירוט היסטורי אמין, וככאלה הן לא יכולות לטעון טיעון היסטורי. כי בשביל לטעון טיעון היסטורי, יש לתעד את ההיסטוריה. ואת זאת התורה מספקת לנו.
1. התורה מבקרת את העם, ורק לעיתים נדירות משבחת אותו. עם ישראל מואשם בחטא העגל, נענש פעם אחר פעם, ומתואר בלשון קשה כ"עם קשה עורף". דתות אחרות עוסקות במורל וסוכריות, אך התורה משתמשת בשפה קשה וביקורתית גם כלפי מנהיגים ונביאים קדושים וחשובים לעם.
2. הטענה להמצאה של היסטוריה לאומית היא בלתי אפשרית, כי כל עם כבר מונה מיליוני אנשים שמאשרים את ההיסטוריה שקיבלו מפי אבותם. אם היה אפשר להמציא נסים אדירים לדתות, אז דתות אחרות כבר היו עושות זאת בכל רחבי העולם.
3. גם לא חשבת על כך שהיהודים היו רואים בכל סוג של שיכתוב היסטורי - חילול הקודש, של הוספת מעשי ידי אדם, של שקר ונוכלות אל תוך האמת ההיסטורית שקיבלנו מידי הנביאים. לא לחינם התורה קובעת שמי שמוסיף או גורע מספר התורה דינו מיתה. כי דבר זה חמור פי כמה וכמה למי שרואים בתורה והנביאים קודש קודשים. ולכן היו מדקדקים גם בקוצו של יוד.
"בעמק איילון יכולים להפוך תוך רגע לאמת היסטורית."
1. אם זה לא היה חשוב כל כך לעם ישראל, אז התורה לא היתה טורחת לציין תאריכים, שושלות, מקומות, תיאורים גיאוגרפיים, זמנים, גודל האוכלוסייה וכו'. אך מסתבר שעם ישראל תמיד היה "עם הספר", והיה ביקורתי ו"קשה עורף" יותר מן העמים האחרים, ולכן היה צריך רמה היסטורית של המאורעות.
2. אם סיפורי אגדות היו יכולים להפוך תוך רגע לאמת היסטורית, אין ספק שעוד דתות רבות היו "קופצות על המציאה" וממציאות למאמיניהם התגלויות אדירות ונסים מדהימים שמוכיחים את חוזק הדת וגדלות הנביאים.
אני מצרף פה מתחת.
סתם מעניין אותי לדעת כי אנחנו ידועים בתור עם קשה עורף ומאוד ביקורתי וחשדן.
קראתי את הברית החדשה וגם הקוראן, והשפה שבה הם משתמשים היא סיפורית, ללא תאריכים, שושלות, מקומות גיאוגרפיים או זמנים.
בניגוד לדת האמת (היהדות והתורה)
בעוד שאר הדתות בעולם מתארות את סיפוריהן בלשון פשוטה ואגדית, ספר התורה מתעד את הנסים בשפה היסטוריוגרפית: כך שהתורה מספקת שמות, שושלות, גילאים, תאריכים, מקומות גיאוגרפים, גודל האוכלוסייה והתפלגותה, המלחמות והפלגים בעם. כתיבה היסטורית זו מוכיחה שהנסים המתוארים בה אכן התקבלו כהיסטוריה אמיתית מפי אבותינו, ולא בתור משל או אגדת עם. הנה דוגמה (שמות פרק יט):
"א בַּחֹדֶשׁ, הַשְּׁלִישִׁי, לְצֵאת בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל, מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם--בַּיּוֹם הַזֶּה, בָּאוּ מִדְבַּר סִינָי. ב וַיִּסְעוּ מֵרְפִידִים, וַיָּבֹאוּ מִדְבַּר סִינַי, וַיַּחֲנוּ, בַּמִּדְבָּר; וַיִּחַן-שָׁם יִשְׂרָאֵל, נֶגֶד הָהָר. ג וּמֹשֶׁה עָלָה, אֶל-הָאֱלֹהִים; וַיִּקְרָא אֵלָיו יְהוָה, מִן-הָהָר לֵאמֹר, כֹּה תֹאמַר לְבֵית יַעֲקֹב, וְתַגֵּיד לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל. ד אַתֶּם רְאִיתֶם, אֲשֶׁר עָשִׂיתִי לְמִצְרָיִם... יֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה לֵךְ אֶל-הָעָם, וְקִדַּשְׁתָּם הַיּוֹם וּמָחָר; וְכִבְּסוּ, שִׂמְלֹתָם. יא וְהָיוּ נְכֹנִים, לַיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי: כִּי בַּיּוֹם הַשְּׁלִשִׁי, יֵרֵד יְהוָה לְעֵינֵי כָל-הָעָם--עַל-הַר סִינָי."
הדתות האחרות מספרות את סיפוריהם כאגדות, ללא מתן פירוט היסטורי אמין, וככאלה הן לא יכולות לטעון טיעון היסטורי. כי בשביל לטעון טיעון היסטורי, יש לתעד את ההיסטוריה. ואת זאת התורה מספקת לנו.
1. התורה מבקרת את העם, ורק לעיתים נדירות משבחת אותו. עם ישראל מואשם בחטא העגל, נענש פעם אחר פעם, ומתואר בלשון קשה כ"עם קשה עורף". דתות אחרות עוסקות במורל וסוכריות, אך התורה משתמשת בשפה קשה וביקורתית גם כלפי מנהיגים ונביאים קדושים וחשובים לעם.
2. הטענה להמצאה של היסטוריה לאומית היא בלתי אפשרית, כי כל עם כבר מונה מיליוני אנשים שמאשרים את ההיסטוריה שקיבלו מפי אבותם. אם היה אפשר להמציא נסים אדירים לדתות, אז דתות אחרות כבר היו עושות זאת בכל רחבי העולם.
3. גם לא חשבת על כך שהיהודים היו רואים בכל סוג של שיכתוב היסטורי - חילול הקודש, של הוספת מעשי ידי אדם, של שקר ונוכלות אל תוך האמת ההיסטורית שקיבלנו מידי הנביאים. לא לחינם התורה קובעת שמי שמוסיף או גורע מספר התורה דינו מיתה. כי דבר זה חמור פי כמה וכמה למי שרואים בתורה והנביאים קודש קודשים. ולכן היו מדקדקים גם בקוצו של יוד.
"בעמק איילון יכולים להפוך תוך רגע לאמת היסטורית."
1. אם זה לא היה חשוב כל כך לעם ישראל, אז התורה לא היתה טורחת לציין תאריכים, שושלות, מקומות, תיאורים גיאוגרפיים, זמנים, גודל האוכלוסייה וכו'. אך מסתבר שעם ישראל תמיד היה "עם הספר", והיה ביקורתי ו"קשה עורף" יותר מן העמים האחרים, ולכן היה צריך רמה היסטורית של המאורעות.
2. אם סיפורי אגדות היו יכולים להפוך תוך רגע לאמת היסטורית, אין ספק שעוד דתות רבות היו "קופצות על המציאה" וממציאות למאמיניהם התגלויות אדירות ונסים מדהימים שמוכיחים את חוזק הדת וגדלות הנביאים.
אה אתה מבין? אתה לא מאמין באלוקים בגלל שאתה לא חושב שיש חיים אחרי המוות. תחשוב מה שתחשוב יש מצב שבאמת אין חיים אחרי המוות. זה עדיין לא מונע לא להאמין בו.
שואל השאלה:
אדם רעב וסקרן נשבעת שזה העלה לי חיוך עכשיו
אדם רעב וסקרן נשבעת שזה העלה לי חיוך עכשיו
אנונימית
שואל השאלה:
^^^^וואו אוקיי זה הולך לקחת זמן לקרוא את זה
^^^^וואו אוקיי זה הולך לקחת זמן לקרוא את זה
אנונימית
שואל השאלה:
נראה לי שאני יותר האפשרות השלישית
נראה לי שאני יותר האפשרות השלישית
אנונימית
שואל השאלה:
חחח אני מתה תודהה
חחח אני מתה תודהה
אנונימית
אני חד משמעית לא מאמין. אני בטוח. במיוחד גם כשאני הייתי אתאיסט עשיתי סיאנס וזה עבד. וזה שיכנע אותי לגמרי. אני יכול לספר לך עוד על זה. אבל אתה תגיד הכל פסיכולוגי או שאני סתם מחרטט.
אחי ממתי גדולי ישראל בכלל מדברים על המדע?אתה חושב שאכפת להם משטויות כאלה?
אחי ממתי גדולי ישראל בכלל מדברים על המדע?אתה חושב שאכפת להם משטויות כאלה?
אתה מתעלם לחלוטין מהעניין של הסיאנס? למה?
רוב האתאיסטים דווקא מתעניינים בעניין
רוב האתאיסטים דווקא מתעניינים בעניין
שואל השאלה:
בחור?
רק עכשיו סיימתי לקרוא
וואלה המאמר ששלחת נתן לי חומר למחשבה, תודה לך❤
בחור?
רק עכשיו סיימתי לקרוא
וואלה המאמר ששלחת נתן לי חומר למחשבה, תודה לך❤
אנונימית
בכיף.
וזהו פה נגמר הדיון הוא הלך לישון
אני אשאר קצת ואלך לישון גם
וזהו פה נגמר הדיון הוא הלך לישון
אני אשאר קצת ואלך לישון גם
שואל השאלה:
דוקטור דראנקשטיין לא פוסל יהדות או משהו אם לא הבנתם פשוט טוב לו יותר להסתמך על המדע אם הבנתי נכון
דוקטור דראנקשטיין לא פוסל יהדות או משהו אם לא הבנתם פשוט טוב לו יותר להסתמך על המדע אם הבנתי נכון
אנונימית
שואל השאלה:
חחח סגור לילה טוב למי שהולך לישון
יש לי עוד בצפר מחר
חחח סגור לילה טוב למי שהולך לישון
יש לי עוד בצפר מחר
אנונימית
לא ככה. הוא פשוט אחד שאוהב את היהדות בתור מסורת ולא בתור דת. את המנהגים כמו החגים הוא אוהב לשמור אבל לא מאמין פשוט באלוקים. יש המון כאלה.
^^בחירה שלך לעצום עיניים מול כל טיעון.
מקווה שתתפוס את עצמך לפני שיהיה מאוחר מדי
מקווה שתתפוס את עצמך לפני שיהיה מאוחר מדי
שואל השאלה:
לדעתי זה בסדר גמור. יש אתאיסטים שבגלל לא מכבדים דתיים ולא שומרים או אוהבים את הדת גם לא בתור מסורת. לכל אחד יש השקפה אחרת
לדעתי זה בסדר גמור. יש אתאיסטים שבגלל לא מכבדים דתיים ולא שומרים או אוהבים את הדת גם לא בתור מסורת. לכל אחד יש השקפה אחרת
אנונימית
שואל השאלה:
אגב אם כבר נכנסו לי דתיים לשאלה יש לי עוד משהו שנזכרתי בו עכשיו שרציתי לשאול מלא זמן
אני לא ממש מבינה שפה מקראית של התנך היא מאוד קשה לי (גם כשלמדנו בבית ספר את כל הצלילים המיוחדים האלה והצורה שבה מקריאים את התנך כמעט לא הבנתי שום דבר). יש לכם טיפים? ואתם מכירים ספרי תנך שיש להם פירושונים טובים שאפשר לקנות?
אגב אם כבר נכנסו לי דתיים לשאלה יש לי עוד משהו שנזכרתי בו עכשיו שרציתי לשאול מלא זמן
אני לא ממש מבינה שפה מקראית של התנך היא מאוד קשה לי (גם כשלמדנו בבית ספר את כל הצלילים המיוחדים האלה והצורה שבה מקריאים את התנך כמעט לא הבנתי שום דבר). יש לכם טיפים? ואתם מכירים ספרי תנך שיש להם פירושונים טובים שאפשר לקנות?
אנונימית
אני גם לא מבין. אני פשוט רואה ביאור של רבנים מסוימים.
נעלבתי דוקטור שיכורשטיין אמרת שאתה הולך לישון אבל נשארת
נעלבתי דוקטור שיכורשטיין אמרת שאתה הולך לישון אבל נשארת
שואל השאלה:
^^אז שתדע אתה נשמע אחד עם אמונה חזקה
^^אז שתדע אתה נשמע אחד עם אמונה חזקה
אנונימית
שואל השאלה:
מעולהה תודה רבה רבה רבהה !!
מעולהה תודה רבה רבה רבהה !!
אנונימית
שואל השאלה:
וואוו כל הכבוד לךך
אבל זה תהליך לא פשוטט ללמוד את כל זה במיוחד כשלומדים לימודים רגילים. אני אתחיל לעבוד על זה בחופש פסח
וואוו כל הכבוד לךך
אבל זה תהליך לא פשוטט ללמוד את כל זה במיוחד כשלומדים לימודים רגילים. אני אתחיל לעבוד על זה בחופש פסח
אנונימית
יש כל מיני כלים לוגיים (חלק טובים יותר חלק טובים פחות {וחלק לא טובים בכלל אבל שוין}), אביא רשימה של אלו שאני מכיר ואם תרצי אסביר לך בפשטות את הטיעונים שתרצי.
הטיעון הקוסמולוגי:
הקוסמולוגי אריסטו
הקוסמולוגי דקרט/הטיעון מהספקנות
הקוסמולוגי לייבניץ
הקוסמולוגי כלאם
הקוסמולוגי אבן סינא/רמבם
בנוסף:
טיעון העד
הטיעון מתוך ההתגלות
טיעון הדיברות
טיעון המשמעות
ההוכחה המתמטיקה
ההימור של פסקל
הטיעון הטלאולוגי
ההוכחה מהכוונון העדין
הטיעון האונטולוגי
הטיעון מן הרוב
הטיעון האנתרופי
הטיעון מן המוסר
הטיעון מן הנס
הטיעון מהנבואה
הטיעון הסטטיסטי
הטיעון מההיסטוריה
הדיוק המדעי בתורה
הטיעון מהמורכבות
ההוכחה מהחוויה הפרטית
הראיה האוקזיאנליסטית
הטיעון מהאידיאליזם
האידיאליזם המעודן
הראיה הפיזיקו-תאולוגית
הטיעון מהרצון החופשי
הטיעון הקוסמולוגי:
הקוסמולוגי אריסטו
הקוסמולוגי דקרט/הטיעון מהספקנות
הקוסמולוגי לייבניץ
הקוסמולוגי כלאם
הקוסמולוגי אבן סינא/רמבם
בנוסף:
טיעון העד
הטיעון מתוך ההתגלות
טיעון הדיברות
טיעון המשמעות
ההוכחה המתמטיקה
ההימור של פסקל
הטיעון הטלאולוגי
ההוכחה מהכוונון העדין
הטיעון האונטולוגי
הטיעון מן הרוב
הטיעון האנתרופי
הטיעון מן המוסר
הטיעון מן הנס
הטיעון מהנבואה
הטיעון הסטטיסטי
הטיעון מההיסטוריה
הדיוק המדעי בתורה
הטיעון מהמורכבות
ההוכחה מהחוויה הפרטית
הראיה האוקזיאנליסטית
הטיעון מהאידיאליזם
האידיאליזם המעודן
הראיה הפיזיקו-תאולוגית
הטיעון מהרצון החופשי
זאת אומרת שלא התמעקת באמונה באמת? לא למדת דברים שמראים על חכמת ה' יתברך בבריאה, השגחה ועוד דברים? אם כן -באמת חבל, כי זה משהו שכן צריך ללמוד, כי אסור להישאר עם האמונה של ילד בגן. מצרף לך למשל שער הבחינה בספר "חובות הלבבות". ממליץ לך ללמוד את זה בעיון כדי לשים לב לדברים.
שואל השאלה:
^^^סגור תודה אני אתחיל לקרוא אחרהצ
^^וואו
^העמקתי באמונה אני כן, בלב שלם אני לא. אני צריכה לקרוא את מה שבקישור? מה זה זה ספר כלשהו?
^^^סגור תודה אני אתחיל לקרוא אחרהצ
^^וואו
^העמקתי באמונה אני כן, בלב שלם אני לא. אני צריכה לקרוא את מה שבקישור? מה זה זה ספר כלשהו?
אנונימית
כן, "חובות הלבבות". אם לא מכניסים את הידיעה ללב (ראי דברים ד, לט) - אז במקרה כזה זה באמת לא משפיע כמו שצריך. בגלל זה לא מספיק לדעת, אאל גם להשיב אל הלב.
ספר חשוב מאד
אהה יש לי!
תלמדי "תניא" עם ביאור בשפה פשוטה כי זה ספר עמוק וגם שם שואלים שאלות שצצות לך כגון "למה יש צדיק ורע לו ורשע וטוב לו" ואני לא חסיד אבל פעם למדתי את זה והרגשתי רוממות נפלאה
תלמדי "תניא" עם ביאור בשפה פשוטה כי זה ספר עמוק וגם שם שואלים שאלות שצצות לך כגון "למה יש צדיק ורע לו ורשע וטוב לו" ואני לא חסיד אבל פעם למדתי את זה והרגשתי רוממות נפלאה
אמונה באלוקים זה לא דבר שמקבלים ב10 שניות , זה תהליך
ואתה לא נמצא תמיד באורות -יש ירידות רוחניות , והרבה
אבל , ההתמדה , אם זה בתפילה ,שבת מצוות שעושים -מחזקים לך את הנשמה
ואתה ככה בונה יחסים עם בורא עולם
אני חוויתי שני עולמות
בהתחלה זה היה העולם החומרי -אינסטגרם , בגדים לא הכי הכי צנועים ,בקיצור כל הבולשיט שבחיים לא מילא לי חוסר
ההפך-רק הגביר לי חוסר
הבנתי שמה שאני זקוקה
זה אוכל לנשמה
חיי דת רק עשו אותי אשכרה מאושרת יותר
פחות עצובה , פחות לחץ ,
אתה נהפך אדם טוב יותר -כי מלכתחילה חיי הלכה זה גאונות -אומרים לך ללכת בדרך מסויימת עם חוקים כל כך נבונים שעושים אותך מוסרי
וזהו , אין לי דרך אחרת לילך בה
אגב, אם אתה רוצה לדבר על העניין הזה בפרטי , ממש בשמחה -כי אני מאוד מזדהה עם הבעיה שאתה מציג
ואתה לא נמצא תמיד באורות -יש ירידות רוחניות , והרבה
אבל , ההתמדה , אם זה בתפילה ,שבת מצוות שעושים -מחזקים לך את הנשמה
ואתה ככה בונה יחסים עם בורא עולם
אני חוויתי שני עולמות
בהתחלה זה היה העולם החומרי -אינסטגרם , בגדים לא הכי הכי צנועים ,בקיצור כל הבולשיט שבחיים לא מילא לי חוסר
ההפך-רק הגביר לי חוסר
הבנתי שמה שאני זקוקה
זה אוכל לנשמה
חיי דת רק עשו אותי אשכרה מאושרת יותר
פחות עצובה , פחות לחץ ,
אתה נהפך אדם טוב יותר -כי מלכתחילה חיי הלכה זה גאונות -אומרים לך ללכת בדרך מסויימת עם חוקים כל כך נבונים שעושים אותך מוסרי
וזהו , אין לי דרך אחרת לילך בה
אגב, אם אתה רוצה לדבר על העניין הזה בפרטי , ממש בשמחה -כי אני מאוד מזדהה עם הבעיה שאתה מציג