5 תשובות
אמא אני חושבת שאני רוצה ללכת לפסיכולוג
פשוט תגידי לה - אמא אני רוצה לדבר איתך שנייה, אני מרגישה בחודשים/שבועות האחרונים שאני צריכה פסיכולוג ואני חושבת שזה מאוד יעזור לי אז אשמח לפחות שתשקלי את זה או משהו כזה :)
תבקשי לדבר איתה ותסבירי לה למה את צריכה פסיכולוג
יש לי חבר חכם שאמר פעם: "בסופו של דבר כולנו צריכים פסיכולוג"
והוא צדק.

החיים לא מושלמים אצל אף אחד, לכולנו יש מכשולים , בעיות, דאגות וחששות בחיים. ולפעמים נזדקק לתמיכה של בן אדם אחר שיקשיב, שייעץ ויתמוך.
לגבי החברים והמשפחה עם כל הכבוד אין להם תמיד את כל הזמן שבעולם בשבילנו, ולפעמים טוב שיהיה מישהו מנוסה שיודע איך לעזור להתמודד עם מצבים מורכבים בחיים, נפשית, ואולי גם פרקטית!

כשהתחלתי ללכת לפסיכולוג (פגישות של בערך פעם בשבוע) התביישתי בזה בהתחלה, פחדתי שאנשים ירדו עלי יציקו לי או יחשבו עלי דברים ואז ירכלו עלי בגלל זה.

היום אני מבין שזה לא משנה לאף אחד ולא מעניין גם.
אפילו יש לי כמה חברים משפחה וקרובים שהלכו לפחות פעם אחת או אפילו באופן קבוע לפסיכולוגים, ככה שמבחינה חברתית, אין מה להתבייש בזה.

דבר שני מהנסיון שלי, פגישה עם פסיכולוג טוב יכול לעזור לך להבין דברים על עצמך שלא הבנת קודם, וגם לחזק אותך נפשית, שלא לדבר על להרגיש יותר טוב מזה שפרקת את הדברים שעל ליבך.

אני יכול לספר על עצמי שבזכות הפסיכולוג שלי נהייתי אדם טוב יותר וחזק יותר וזה היה שווה את הכסף.

עכשיו, איך לספר לאמא שלך?

תדברי איתה בכנות! בלי רמיזות ובלי משחקים!
"היי אמא, אני מרגישה שאני בתקופה קשה בחיים שלי, קשה לי נפשית ואני מתמודדת עם כל מיני מצבים, האם תוכלו לסדר לי פגישה עם פסיכולוג?"

סביר להניח שהיא תסכים לשלוח אותך לפחות לכמה פגישות.

שבת שלום ומקווה שעזרתי!