10 תשובות
מותר ורצוי לקרוא בו, אבל כשאין בידך את הכלים כדי ללמוד אותו, את עלולה לפרש את הכתוב בצורה שגויה.
אפשר לקרוא בלי הבנה ורצוי אפילו יותר מרצוי לטבול לפני במקווה ואני מדבר רק על קריאה ללא הבנה לא מתעמקים כי זה יכול לגרום לכפירה כי אדם לא מבין סוד יכול לגרום לו לשאלות של כפירה
לכאורה אסור ללמוד את הזוהר עד שיגיע לגיל 40 וימלא כרסו בשס ובפוסקים, אבל זה עומד בסתירה לדמות האר"י שנפטר בגיל 38 (והתחיל עם קבלה הרבה לפני) ועסק בלימוד גמרא מעט מאוד מן הסתם.. בקיצור תלמדי מה שתרצי
מחזק את תפוחי זהב ואו"ר
אין איסור לקרוא אותו ואין איסור ללמוד וההיפך האר"י הק' אמר שמותר ומצוה לגלות זו החכמה רק שצריך ללמוד נכון יש היום הרבה שמטעים בנושא ויש אף "פירושים" שמטעים וסותים מהדרך של לימוד הקבלה ופנימיות התורה. יש את את ביאור "מתוק מדבש" שמבאר את הזוהר הק' בשפה בהירה ופשוטה ומובנת לרוב מבלי לסטות מהכתוב ולפרש פירושים מיותרים.
תלמד מה שתרצה זה באמת לא משנה
(בכל אופן ככל הנראה רשב"י בכלל לא כתב את הזוהר)
תַּפּוּחֵי זָהָב, יש לך טעות. אם האר"י ז"ל התעסק בזה לפני גיל 40 זה דווקא בגלל שהוא הקיף את הש"ס ואת הפוסקים בגיל יותר צעיר - אז לפי דרגתו הוא היה ראוי לך. כיצד הגעת לזה שהוא למד תלמדו רק מעט?

ההלכה דיברה על רוב העולם, שלא מסוגלים לזה.
אומרים שפשוט כתובים שם כל מיני דברים שעלולים להביא אדם לאיבוד דעתו. שהדברים שכתובים שם מאוד מטלטלים. וגם זה לא רק צעירים יש כל מיני תנאים כדי לקרוא בספר הזוהר, לדעתי כיוון שרוצים לשמור עליו טהור ושיעבור כפי שהוא ללא שינויים עיוותים.
מותר גם לצעירים לקרוא את הזוהר
תוצאה
הוא למד 5 שנים בלבד.
בגיל 8 הוא הגיע למצרים ושם למד מפי רביה החשובים שלימדו בשיטת המשנה, כלומר רק בגיל חמש עשרה החל ללמוד תלמוד (בן חמש עשרה לתלמוד) והוא התחתן בגיל 18. ולקבלה הוא נכנס בגיל 20.

בנוסף לעבודתו כסוחר בין היתר אז הוא ככל הנראה למד 5 שנים לא רצופות (והגית) אלא של קביעות עיתים בכל יום.