3 תשובות
כן, יש לי מאמר טיעון שעשיתי בשנה שעברה.
מצרף בקישור למטה.
מצרף בקישור למטה.
קישורים מצורפים:
דוגמה למאמר טיעון:
יש הטוענים כי למידה מרחוק היא הדרך ללמוד בזמן משבר הקורונה ויש הטוענים שדרך זו לא טובה, ושיש להעביר שיעורים פרונטליים (בכיתה) במידת האפשר.
לדעתי, למידה מרחוק היא אכן הדרך המתאימה ללמוד בזמן משבר הקורונה מהסיבות הבאות:
ראשית, בלמידה מהבית הלמידה יותר נגישה ויותר נוחה להרבה תלמידים.
תלמידים שגרים רחוק מבית הספר, שנאלצים כל יום לנסוע שעות בהסעות, יכולים לקום ולהתחבר לשיעורים יותר בנחת כאשר השיעורים מועברים מרחוק, מאחר והמכשירין האלקטרוניים שדרכם הם מתחברים לשיעורים יותר נגישים להם.
בנוסף, בלמידה מרחוק יש הרבה אפשרויות טכנולוגיות מתקדמות (שיתוף מסך, סימון בצבעים שונים, הדגשה של דברים, שחזור של דברים למקרה וחלק מהתלמידים לא הספיקו להעתיק ממה שכתוב על המסך ועוד...) שעשויות להפוך את הלמידה להרבה יותר יעילה ונוחה. בעקבות אפשרויות אלה התלמידים לומדים באופן מוצלח ונוח יותר.
לעומת זאת, המתנגדים לטענתי יטענו כי למידה מרחוק זו אינה צורת למידה הולמת ושעל התלמידים ללמוד בשיעורים פרונטליים בלבד, במידת האפשר.
לטענתם, בלמידה מרחוק התלמידים פחות מרוכזים בשיעורים, לא לומדים כמו שצריך ורק מתעסקים בדברים אחרים שאינם קשורים לשיעורים ומפריעים ללמוד.
על התלמידים ללמוד בצורה שיצליחו כמה שיותר להתרכז, להקשיב ולהשתתף בשיעור.
אינני מסכים עם טענה זו, וזאת משום שלמידה צריכה להיות על אחריות התלמיד.
התלמידים צריכים לדעת איך לעמוד בכל הפיתויים שמפריעים להם ללמוד, ולנסות ללמוד ולהתרכז בשיעור. עם טיפה מאמץ, אפשר ללמוד בצורה מעולה דרך השיעורים המקוונים, אפילו יותר מוצלחת משיעורים פרונטליים. אני סבור שהשיעורים המקוונים הם פתרון מעולה לתקופה שבה לא ניתן לנהל שיעורים פרונטליים, ושעל התלמידים להבין את זה.
לסיכום, אני בעד שיטת הלמידה מרחוק מאחר ששיטת למידה זו יותר נגישה ונוחה לתלמידים שחווים קשיים בהגעה לבית הספר, ובנוסף שיטת למידה זו יותר מפותחת, נוחה ויעילה מבחינת דרכי העברת השיעורים. אני סבור שהשיעורים המקוונים הם צעד אדיר קדימה בהתפתחות של הטכנולוגיה.
יש הטוענים כי למידה מרחוק היא הדרך ללמוד בזמן משבר הקורונה ויש הטוענים שדרך זו לא טובה, ושיש להעביר שיעורים פרונטליים (בכיתה) במידת האפשר.
לדעתי, למידה מרחוק היא אכן הדרך המתאימה ללמוד בזמן משבר הקורונה מהסיבות הבאות:
ראשית, בלמידה מהבית הלמידה יותר נגישה ויותר נוחה להרבה תלמידים.
תלמידים שגרים רחוק מבית הספר, שנאלצים כל יום לנסוע שעות בהסעות, יכולים לקום ולהתחבר לשיעורים יותר בנחת כאשר השיעורים מועברים מרחוק, מאחר והמכשירין האלקטרוניים שדרכם הם מתחברים לשיעורים יותר נגישים להם.
בנוסף, בלמידה מרחוק יש הרבה אפשרויות טכנולוגיות מתקדמות (שיתוף מסך, סימון בצבעים שונים, הדגשה של דברים, שחזור של דברים למקרה וחלק מהתלמידים לא הספיקו להעתיק ממה שכתוב על המסך ועוד...) שעשויות להפוך את הלמידה להרבה יותר יעילה ונוחה. בעקבות אפשרויות אלה התלמידים לומדים באופן מוצלח ונוח יותר.
לעומת זאת, המתנגדים לטענתי יטענו כי למידה מרחוק זו אינה צורת למידה הולמת ושעל התלמידים ללמוד בשיעורים פרונטליים בלבד, במידת האפשר.
לטענתם, בלמידה מרחוק התלמידים פחות מרוכזים בשיעורים, לא לומדים כמו שצריך ורק מתעסקים בדברים אחרים שאינם קשורים לשיעורים ומפריעים ללמוד.
על התלמידים ללמוד בצורה שיצליחו כמה שיותר להתרכז, להקשיב ולהשתתף בשיעור.
אינני מסכים עם טענה זו, וזאת משום שלמידה צריכה להיות על אחריות התלמיד.
התלמידים צריכים לדעת איך לעמוד בכל הפיתויים שמפריעים להם ללמוד, ולנסות ללמוד ולהתרכז בשיעור. עם טיפה מאמץ, אפשר ללמוד בצורה מעולה דרך השיעורים המקוונים, אפילו יותר מוצלחת משיעורים פרונטליים. אני סבור שהשיעורים המקוונים הם פתרון מעולה לתקופה שבה לא ניתן לנהל שיעורים פרונטליים, ושעל התלמידים להבין את זה.
לסיכום, אני בעד שיטת הלמידה מרחוק מאחר ששיטת למידה זו יותר נגישה ונוחה לתלמידים שחווים קשיים בהגעה לבית הספר, ובנוסף שיטת למידה זו יותר מפותחת, נוחה ויעילה מבחינת דרכי העברת השיעורים. אני סבור שהשיעורים המקוונים הם צעד אדיר קדימה בהתפתחות של הטכנולוגיה.
אנונימי
שואל השאלה:
תודה רבה רבה לכם
תודה רבה רבה לכם
אנונימית
באותו הנושא: