11 תשובות
איזה ספר איזה פרק?
שואל השאלה:
מלכים ב פרק כא,כד,כה
ודברי הימים ב פרק לג
מלכים ב פרק כא,כד,כה
ודברי הימים ב פרק לג
אנונימית
לא כזה למדתי אבל עדיין אני אנסה לעזור מה צריך לעשות?
שואל השאלה:
תודה ממש, אני מעתיקה את העבודה שהמורה נתנה:
צריך להשוות בין סיפור מנשה במלכים ב פרק כא ובין המקבילה בדברי הימים ב פרק לג, מה דומה, שונה ומסקנות.
מדוע קיים שוני בעלילת הסיפור בדברי הימים, צריך להתייחס לתורות הגמול.
ב. מנשה המלך מלך 55 שנה והיה חוטא גדול, ולא נענש בימיו על פי מלכים ב, מדוע?
2. צריך לפרט את שתי הגלויות בפרק כד ופרק כה, מדוע היה צורך בשתי גלויות.
ב. כיצד המלך מנשה קשור לגלויות אלה, נא להוכיח.
הערה: בגלות השנייה אבקש להתייחס עד לשלב של הירידה למצריים לאחר רצח גדליהו
תודה ממש, אני מעתיקה את העבודה שהמורה נתנה:
צריך להשוות בין סיפור מנשה במלכים ב פרק כא ובין המקבילה בדברי הימים ב פרק לג, מה דומה, שונה ומסקנות.
מדוע קיים שוני בעלילת הסיפור בדברי הימים, צריך להתייחס לתורות הגמול.
ב. מנשה המלך מלך 55 שנה והיה חוטא גדול, ולא נענש בימיו על פי מלכים ב, מדוע?
2. צריך לפרט את שתי הגלויות בפרק כד ופרק כה, מדוע היה צורך בשתי גלויות.
ב. כיצד המלך מנשה קשור לגלויות אלה, נא להוכיח.
הערה: בגלות השנייה אבקש להתייחס עד לשלב של הירידה למצריים לאחר רצח גדליהו
אנונימית
1א.
זה מה שדומה
בשני הספרים הוא חוטא בכך שהוא מחזיר את הבמות(הפרטיות שנועדו בעצם לעבודת ה') ,עושה מזבח לבעל(שזה מעשה מרחיק לכת הרבה יותר), עושה פסלי אשרות(האשרה היא האלילה הראשית בכנען, ונחשבה בת זוגו של האליל הראשי, הבעל) , משתחווה לצבא השמים(לא בטוח מה זה..), העביר את בניו באש, עונן(הגיד עתידות על פי מראה העננים או חילופי העונות), וניחש ועשה אוב וידעוני (העלה רוחות של מתים כדי לדעת את העתיד.), הרבה לעשות הרע בעיני השם
זה מה ששונה
במלכים אין כפרה בדברי הימים יש כפרה, במלכים זה עונש קולקטיבי בדברי הימים הוא מקבל עונש (אשור מגיעים ליהודה, אוסרים את מנשה ומגלים אותו לבבל), במלכים הוא רצח חפים מפשע ובדברי הימים זה לא מוזכר, במלכים לא מוזכר שהוא חזר בתשובה אבל בדברי הימים הוא כן חוזר בתשובה (מנשה בכלא הבבלי חוזר בתשובה. ה' מוחל לו ומחזיר אותו לירושלים. לאות תודה לה', מנשה מנקה את ירושלים ויהודה מהאלילות וה' גומל למנשה ונותן לו שכר - אריכות ימים.), במלכים מזכירים שהוא חוטא את זה שהוא מת ואת המלכת בנו אמון ובדברי הימים מוזכר שהוא חזר בתשובה
זה מה שדומה
בשני הספרים הוא חוטא בכך שהוא מחזיר את הבמות(הפרטיות שנועדו בעצם לעבודת ה') ,עושה מזבח לבעל(שזה מעשה מרחיק לכת הרבה יותר), עושה פסלי אשרות(האשרה היא האלילה הראשית בכנען, ונחשבה בת זוגו של האליל הראשי, הבעל) , משתחווה לצבא השמים(לא בטוח מה זה..), העביר את בניו באש, עונן(הגיד עתידות על פי מראה העננים או חילופי העונות), וניחש ועשה אוב וידעוני (העלה רוחות של מתים כדי לדעת את העתיד.), הרבה לעשות הרע בעיני השם
זה מה ששונה
במלכים אין כפרה בדברי הימים יש כפרה, במלכים זה עונש קולקטיבי בדברי הימים הוא מקבל עונש (אשור מגיעים ליהודה, אוסרים את מנשה ומגלים אותו לבבל), במלכים הוא רצח חפים מפשע ובדברי הימים זה לא מוזכר, במלכים לא מוזכר שהוא חזר בתשובה אבל בדברי הימים הוא כן חוזר בתשובה (מנשה בכלא הבבלי חוזר בתשובה. ה' מוחל לו ומחזיר אותו לירושלים. לאות תודה לה', מנשה מנקה את ירושלים ויהודה מהאלילות וה' גומל למנשה ונותן לו שכר - אריכות ימים.), במלכים מזכירים שהוא חוטא את זה שהוא מת ואת המלכת בנו אמון ובדברי הימים מוזכר שהוא חזר בתשובה
אה שכחתי להגיד השוני קיים בגלל ש
1 ספר דברי הימים תומך במלכי יהודה ולכן מנשה מלך יהודה מתואר בספר דברי הימים באופן חיובי הרבה יותר.
2 בספר דברי הימים ישנו גמול אישי ולכן לא ייתכן שמנשה יהיה חוטא אבל ימלוך כל כך הרבה זמן, לעומת זאת בספר דברי הימים הגמול הוא קיבוצי ולכן ישנם חוטאים שאינם נענשים, כי בסופו של דבר כל העם יענש
1 ספר דברי הימים תומך במלכי יהודה ולכן מנשה מלך יהודה מתואר בספר דברי הימים באופן חיובי הרבה יותר.
2 בספר דברי הימים ישנו גמול אישי ולכן לא ייתכן שמנשה יהיה חוטא אבל ימלוך כל כך הרבה זמן, לעומת זאת בספר דברי הימים הגמול הוא קיבוצי ולכן ישנם חוטאים שאינם נענשים, כי בסופו של דבר כל העם יענש
שואל השאלה:
וואי אני בשוק תודה רבהה רבהה לךך
הייתי נותנת לך מאה פרחים
את ב ואת 2 אתה יודע?
וואי אני בשוק תודה רבהה רבהה לךך
הייתי נותנת לך מאה פרחים
את ב ואת 2 אתה יודע?
אנונימית
זה ב
לפי ספר מלכים הדוגל בגמול קיבוצי / לדורות מנשה חטא והעונש יבוא על כל תושבי יהודה בחורבן ירושלים ובית המקדש וגלות. העונש יבוא בדורות הבאים.
לפי ספר מלכים הדוגל בגמול קיבוצי / לדורות מנשה חטא והעונש יבוא על כל תושבי יהודה בחורבן ירושלים ובית המקדש וגלות. העונש יבוא בדורות הבאים.
את 2א אני לא יודע אבל את ב אני יודע
הקדוש ברוך הוא אמר שהעונש שיהיה הוא שירושלים תחרב "(יב) לָכֵן כֹּה־אָמַר יְהוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל הִנְנִי מֵבִיא רָעָה עַל־יְרוּשָׁלִַם וִיהוּדָה אֲשֶׁר כָּל־שמעיו [שֹׁמְעָהּ] תִּצַּלְנָה שְׁתֵּי אָזְנָיו׃ (יג) וְנָטִיתִי עַל־יְרוּשָׁלִַם אֵת קָו שֹׁמְרוֹן וְאֶת־מִשְׁקֹלֶת בֵּית אַחְאָב וּמָחִיתִי אֶת־יְרוּשָׁלִַם כַּאֲשֶׁר־יִמְחֶה אֶת־הַצַּלַּחַת מָחָה וְהָפַךְ עַל־פָּנֶיהָ׃"
הקדוש ברוך הוא אמר שהעונש שיהיה הוא שירושלים תחרב "(יב) לָכֵן כֹּה־אָמַר יְהוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל הִנְנִי מֵבִיא רָעָה עַל־יְרוּשָׁלִַם וִיהוּדָה אֲשֶׁר כָּל־שמעיו [שֹׁמְעָהּ] תִּצַּלְנָה שְׁתֵּי אָזְנָיו׃ (יג) וְנָטִיתִי עַל־יְרוּשָׁלִַם אֵת קָו שֹׁמְרוֹן וְאֶת־מִשְׁקֹלֶת בֵּית אַחְאָב וּמָחִיתִי אֶת־יְרוּשָׁלִַם כַּאֲשֶׁר־יִמְחֶה אֶת־הַצַּלַּחַת מָחָה וְהָפַךְ עַל־פָּנֶיהָ׃"
אני חושב שאני יודע למי את צריכה לפנות תפני לבן אדם רעב וסקרן אם אני לא טועה הוא יחסית מבין בזה
שואל השאלה:
סבבה אני אפנה אליו, תודה רבה לך!
סבבה אני אפנה אליו, תודה רבה לך!
אנונימית