12 תשובות
כי אלוהים החליט
בגלל שהקב"ה אמר להם שהם יכולים לאכול מכל עץ חוץ ממנו
כי תראי מה קרה אחרי שהם אכלו
אנונימי
כי ככה אלוהים החליט, כנראה שהוא העמיד אותם במבחן כדי לראות אם הם נאמנים ובאמת יקשיבו לו.
כי אלוהים אמר כך
כי לאלוהים היה משעמם איתם והוא רצה לעשות שיהיה יותר מצחיק אז הוא המציא משחק
כי ככה הקדוש ברוך הוא אמר להם
שמעתי משהו חזק.
לפני שנברא העולם כל הנשמות היו סביב הקב"ה והתענגו מזיו שכינתו.
והם קיבלו את זה ללא עמל אז יש דבר שאם מישהו מקבל הרבה דברים בחינם הוא כבר אוטומטי מרגיש בושה וכל הזמן קיבלנו וקיבלנו אז כדי שלא נרגיש בושהמה עשה הקב"ה?
ברא את כל העולם הזה והעמיד את אדם וחוה בניסיון.
ושמעתי שכל הנשמות בעולם היו בתוכו/בתוכם.
ואם לא היה חטא עץ הדעת הכל היה מסתיים היינו היינו חוזרים להתענג על השם.
וכמובן שאין לנו מושג מזה התענוג הזה שמדובר כי כאילו מה עושים מה מתנהל שם וואלה את האמת לא יודע אני רוצה לדעת אחרי 120 שאפטר(:
אבל רק לסבר את האוזן רשום במשנה באבות שכל תענוגי העולם הזה במשך כל הדורות בין תענוגי קדושה בין תענוגי טומאה(היינו באיסור לא לפי ההלכה) כל זה לא משתווה לשעה של קורת רוח בעולם הבא.
ורשום קורת רוח כמו שאדם עומד מחוץ למאפיה ומריח ריחות נעימים אבל איזה תענוג עצום יש לו שהוא נכנס לבפנים.
אז תבינו מזה עולם הבא(:
תחשבו איזה תענוג זה שאנחנו אוכלים בשר טעים מאד.
ועכשיו תכפילו את זה פי עשר ועכשיו פי מאתיים.
ותכפילו את כל האנשים שנהנו במשך כל הדורות מאוכל.
ולא רק אוכל אלא מהכל.
נשמע מטורף בקיצור ואין לי אפשרות לדמיין מה ההרגשה זה הרבה הנאות וזה מטורף
עד היום אנחנו סובלים מזה שנחנו משתמשים במושגים סובייקטיבים "טוב ורע" במקום "אמת ושקר"
^^איפה קראת את זה?
^מסכת אבות פרק ד משנה יז.
"ויפה שעה אחת של קורת רוח בעולם הבא, מכל חיי העולם הזה."
וכן אומר הרב יוסף מזרחי.
ועוד רשום בנביא רק כדי לסבר לנו את האוזן איכשהו.בישעיה רשום עין לא ראתה אלהים זולתך(אף עין לא ראת את השכר שיש בעולם הבא זולתך היינו חוץ ממך השם) יעשה למחכה לו(למי שיזכה לעולם הבא)