7 תשובות
היי מוזמנת להסתכל פה
עד צאת הכוכבים, משתנה בין אזור לאזור.
בסביבות 18:20.
בנות לא צריכות לצום ^.
השנה גם לא אבות על בניהם.
שואל השאלה:
רגע אני לא צריכה לצום?
אנונימית
בנוגע לבנות, המחבר בשלחן ערוך שיש מי שכותב שגם נשים צמות. והרמ"א כותב שהמנהג אינו כך.
הרב עובדיה יוסף כותב שבנות יכול לפטור את עמצן על ידי אכילת מאכלים מסעודת הסיום שהביאו הביתה, גם אם לא נכחה בסיום עצמו.

(כל המקורות בפסקי תשובות, ח"ה עמ' רט.)

מאת כיפה.
שואל השאלה:
איזה מאכלים?
אנונימית
מסעודת המצווה של סיום המסכת.