40 תשובות
הבנתי שאנחנו לא העם הנבחר כבר בשואה
לא אנחנו עדיין העם הנבחר
שואל השאלה:
אבל זה לא אלוהים שעשה את השואה
אנונימית
שואל השאלה:
איך אתם כל כך בטוחים?^
אנונימית
הוא אמר את זה בהתחלה
ואז הוא המשיך אז מה זה אומר
שהוא בחר שאנחנו כן נהיה העם הנבחר
הקב"ה אמר שבכל מקרה הוא לא יפר את הברית איתנו: "אַף גַּם זֹאת, בִּהְיוֹתָם בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיהֶם, לֹא מְאַסְתִּים וְלֹא גְעַלְתִּים לְכַלֹּתָם לְהָפֵר בְּרִיתִי אִתָּם, כִּי אֲנִי ה' אֱלֹהֵיהֶם" (ויקרא כו, מד).
ושמרו בני ישראל את השבת לעשות את השבת לדרתם ברית עולם ביני ובין בני ישראל אות הוא לעלם כי ששת ימים עשה ה את השמים ואת הארץ וביום השביעי שבת וינפש(שמות לא טז-יז)

אנחנו שומרים שבת הברית שלנו איתו עדיין קיימת
שואל השאלה:
הןא כן הפר בני ישראל לא שמעו בקולו
אנחנו כבר לא צריכים לשמור שבת
אנונימית
מה עם הפסוק שהבאתי?

חוץ מזה, אם אנחנו מפירים את הברית (לא עלינו!) - זה ממש לא פוטר אותנו מחיובים שלנו לאלוקים. אם מישהו יברח מבית הסוהר - זה כבר אומר שהוא לא אמור להיות כפוף לחוקים?
אבל חזרנו בתשובה ובפסוק שתוצאה הביא גם כתוב "לא מאסתים ולא געלתים לכלתם להפר את בריתי איתם" משמע שהוא מבטיח לא להפר את הברית שלנו לא משנה מה
למה אלוהים צריך לשמור ברית עם משהו שהוא יצר ויכול להשמיד ברגע? אנחנו כלום לעומתו
אנונימית
ה' לא עזב אותנו , אנחנו העם הנבחר ולא רק בעיני עם ישראל בעיני כל המדינות וכל הדתות כןלם יודעים שיהודי הוא הבן של אלוהים
וואי כמה שטויות היו פה בתגובות ןבשאלה עצמה....
אנשים אם אתם לא מבינים מה אתם קוראים אל תשאלו על זה שאלות, תנסו להבין או שתשאלו אם הבנתם ת זה נכון.
כמה שטויות...
בנוגע לשאלה, כן, אנחנו העם הנבחר. מה שכתוב זה שאנחנו נהיה לו לבנים ככה, ואם לא נלך בדרכים שלו נענש(זו כל הפרשה הזו שם!)
שואל השאלה:
אתה בעצמך כותב שטויות
הוא אמר במפורש שהם יהיו העם הנבחר **אם** הם ילכו בדרך שלו וישמעו בקולו
אנונימית
אבל אנחנו כן הולכים בדרך שלו ושומעים בקולו ואני רק מזכיר את הפסוק שהביא תוצאה "לא מאסתים ולא געלתים לכלתם להפר את בריתי איתם"
נבחר למה? בגדול הייתי אומר שכו"ע לא פליגי שנבחרנו להביא את המונותאיזם לעולם, הלא כך?
על זה יש לך את פרשת המקושש. זה אדם שעשה מלאכה בשבת לאחר החטא כי ראה שבני ישראל חושבים כמוך בטעות. הוא רצה להראות שאפילו אחרי החטא - אנחנו עדיין מחוייבים למצוות ועדיין העם הנבחר.

ואלרי 2000 שנות גלות, כשסבלנו רדיפות ושמד מכל עם ובכל מקום - ועכשיו יש לנו מדינה משגשגת וחזקה, רואים בבירור את העם הנבחר :)
הוא צופה בך
הכחשה נוצרית עתיקה.
מלבד עשרות הפעמים שזה כתוב בתנ"ך שגם הנצרות מבוססת עליו, מדינת ישראל, הפריחה של הארץ, קיבוץ הגלויות והתגשמות הנבואות שלנו, וגם זה ששרדנו את הרדיפות עד היום מוכיחים חד משמעית שאנחנו היינו ונשארנו עדיין העם הנבחר.
א.איפה כתוב שאנחנו לא העם הנבחר?
ב.גם אם אבא יחליט מהיום ועוד מיליון שנה שהבן שלו לא הבן שלו זה לא יעזור לו,
אנחנו הבנים של אלוקים והוא אוהב אותנו, ואם אנחנו מכניסים יד לחשמל אז נותנים לנו מכה ביד בכדי שלא נכניס שוב
הוא צופה בך
אז אין שום משמעות לאמירה שלך שאתה נוצרי.

לדרוש הוכחות אפשר, השאלה אם אתה גם מחפש תשובות ואז יש בכלל על מה לדבר.
בן אדם פרטי מניסיון שלי מי שמחפש תשובות אמיתיות לשאלות כאלה לא נמצא באתר הזה , אבל בהצלחה לך
האקונה מטטה
פגשתי כבר כמה שניהלתי איתם דיון בנושא, אני התחזקתי בנושאים האלו בזכות סטיפס, ותמיד יש לי אמונה שיש כאן אנשים שבאמת באים לחשוב ולשאול.

אבל אני לא מבזבז זמן על מי שסתם בא להתווכח, לכן שאלתי מראש.
זהו שהם לא מודיעים לך מראש רק אחרי שעתיים שלש שהידיים שלך כואבות מכתיבה אתה מגלה, רקאומר אם שאם יש לך כוח להכנס לזה אהלן וסהלן
אנונימי
אני מאמינה שהוא קיים אבל לא מאמינה בדת ואת הצורך בה, מה זה אומר אליי?
אנונימית
^ כופרת בתורה (שמנה תורה, הלכות תשובה, פרק ג, הלכה ח).
אוקעי... ו? קצת קשה להאמין בספר שכבר לא קורה בחיים שלנו
אנונימית
^ מה זה לא קורה? את זאת בבחרת שלא לחיות על פיו... התורה חיה ונושמת, והנבואות שלה מתקיימות עד עצם היום הזה...
יש לך דוגמא החיים האמיתים?
אנונימית
השואה:

http://www.yahadoot.net/item.asp?id=583&cid=12

http://www.yahadoot.net/item.asp?id=397&cid=13

http://www.yahadoot.net/item.asp?cid=12&id=582
שואל השאלה:
תוצאה^^ אנחנו לא העם הנבחר
בפסוק שהבאת ("אף גם זאת בהיותכם בארץ אויביהם לא מאסתם ולא געלתם לכלותם להפר בריתי איתם כי אני אלוהיכם") אלוהים אומר שהוא לא ישמיד אותם כליל או לגמרי, הוא מתכוון שהוא ישמיד את אלה שלא נשמעים לאזהרות וישמיד אותם אבל הוא ישאיר מעט נאמנים שכן רוצים לציית לו, והוא לא יפר את הברית איתם כי הם כן נשמעים לו..
כל הפרק מדבר על הברכות אם יצייתו לו ומפסוק 14 עד פסוק 43מדבר על עונש בגלל אי ציות.
בפסוק 41 אלוהים אומר ש"אולי אז יכנע לבבם הערל או העיקש ורק אז הוא יזכור את הברית..
הוא נותן לעם שלו הזדמנות להכנע לו ולא להשאר לא צייתנים
אנונימית
אז אם אנחנו לא העם נבחר - למה הקב"ה בכלל צריך לזכור לנו את הברית שהייתה עם האבות?
שואל השאלה:
האמת שאני לא בטוחה למה
לדעתי הוא רוצה שנזכור איך הם היו לא צייתנים ולא שמעו בקולו והוא לא רוצה שנלמד מהם
הוא רוצה שנהיה כמו המעט שכן היו צייתנים
לא הרבה יסכימו איתי אבל אני מאמינה שכיום עקב האי ציות של בני ישראל שהיו אמורים להיות העם הנבחר אלוהים נותן הזדמנות לכולם ולא רק ליהודים לציית לו
זאת אומרת אנשים מכל העולם (ויש המון אנשים כאלה בכל רחבי העולם) שבאמת מצייתים לו
אנונימית
שואל השאלה:
לגבי השואה-
יש פסוק שכתוב באיוב "חלילה לאל מרשע ושדי מעול" הפסוק אומר שאלוהים בחיים לא יעשה משהו רע, משהו שיגרום לנו לסבול, חלילה לו מזה.
גם עם זה הרבה לא יסכימו איתי אבל לפי הפסוק ניתן להבין כי יש גורם אחר לרשע, לכל הדברים הרעים שקורים זה לא אלוהים
אנונימית
אבל שם כתוב שיזכור את הברית עם אברהם יצחק ויעקב - לא עם אלה שהיו לא צחייתנים... תקראי כמו שצריך.

לגבי השואה: אכן עבירה - היא הגורמת. וזה שה' עשה אותה מהרוע, אל זה הגיע לנו.

פשוט לבני אדם זה נראה r"ע".

אני יכול להביא לך פסוק שאומר שה' עושה הכל, גם "רע":

"יוצר אור ובורא חשך, עשה שלום ובורא רע, אני, ה', עשה כל אלה" (ישעיה מה, ז).
שואל השאלה:
אה.. חשבתי ששאלת משהו אחר..
הפסוק הזה מישעיהו "יוצר אור ובורא חושך, עושה שלום ובורא רע.." פה הוא בעצם אומר כל הבריאה כולה, מאור עד חושך, וכל פרט בהיסטוריה, משלום ועד רעה, הכל נתון לשליטתו כשם שברא את אור היום ואת חשכת הליל, כך יעשה שלום לישראל ויביא רעה על בבל. כשם שבכוחו של אלוהים לברוא את היקום, כך גם בכוחו לקיים את נבואותיו.
אנונימית
כשאמא לא נותנת לילד שלה לקפוץ לכביש או לשחק באש, היא אמא רעה או טובה?
אנונימי
שואל השאלה:
ברור שהיא אמא טובה
בגלל זה אלוהים הוא גם.. הוא מזהיר אותנו הוא נותן לנו המון אזהרות בתנך.. אומר לנו מה לעשות מה לא לעשות ומדריך אותנו..
זאת דוגמה מאוד טובה אגב, הדוגמה שנתת ממחישה ממש את הקשר שלנו עם אלוהים ואת היחס שלו אלינו.. כמו אבא
אנונימית
יופי , אז בסוף הבנת
אנונימי
שואל השאלה:
חחח תמיד ידעתי את זה
פשוט אני יודעת שאלוהים אוהב אותנו ולא היה נותן לנו לסבול
אנונימית