9 תשובות
פיעל
^ נפעל זה סביל, נשפץ זה פעיל
אנחנו נשפץ, הוא ישפץ, הוא שיפץ
שיפץ = פיעל
פיעל
שואל השאלה:
למה זה פיעל ולא נפעל? נפעל זה דומה ל- נשפץ
(ש)למות זה אוברייטד
כן כן, פשוט קראתי את המילה "נשפץ" לא נכון.
קראתי אותה ככה: nishpats
תמיד יש לי פיפי דחוף
כדי לדעת מה הבניין של כל פועל, אתה צריך להעביר לעבר של הוא.
שואל השאלה:
אז העברתי לעבר - שיפץ, בגלל זה זה פיעל?
פיעל.
בדיוק.
בוא ניקח פועל אחר: רוּצוּ (ללא ניקוד: רוצו).
בעבר של הוא: רָץ (ללא ניקוד: רץ).
אז הבניין המתאים הוא פעל/קל (כמובן שכשאתה כותב, עדיף לבחור בין "קל" ל"פעל").