12 תשובות
אני יכןלה לנסות אבל אין לי משהו במתמטיקה לתת לך
אבל רק גם תלוי באיזה נושא זה
שואל השאלה:
תודה רבה! אני אצרף את השאלה ותאמרי אם זה משהו שאת מבינה
שואל השאלה:
"מערכת החינוך שלנו נדרשת כל העת למשימות לאומיות. מאז הקמת המדינה, מערכת החינוך מגויסת ליעדים כמו צמצום הפערים בחברה, הגברת הסולידריות החברתית, העלאת ההישגים הלימודיים של תלמידים מן השכבות החלשות, קליטת העולים ועוד.
כדי להתמודד בהצלחה עם המשימות הללו, מערכת החינוך מקבלת תקציבים ייחודיים שנועדו למטרות חברתיות.
באחרונה התבשרנו שמערכת החינוך תפעיל בשנה הבאה תכנית לקידום ההישגים הלימודיים של תלמידים בני שכונות מצוקה, מעיירות פיתוח ומאזורים בהם רמת ההישגים הלימודיים נמוכה כבר שנים רבות.
ממשרד החינוך נמסר שתלמידי בתי הספר העל יסודיים, בפריפריה, ששיעור הזכאות לבגרות בהם הוא נמוך מאד, יקבלו תוספת של עשרות שעות לימוד פרטניות שבועיות, במהלך חמש השנים הקרובות, כדי לצמצם פערים בהישגים בינם לבין תלמידי מרכז הארץ.
מנכ"ל משרד החינוך אמר: "הכרזנו על תכנית המיועדת לתלמידי בתי ספר דלי הישגים בבגרות. אנו נותנים תוספות כספיות עצומות אלו לחמש שנים, בהנחה שבתום התקופה יעמדו על רגליהם וימשיכו בכוחות עצמם".
"הגיע הזמן למדיניות חברתית-כלכלית שונה בתחום החינוך בישראל", אמר יצחק אברהמי, פעיל חברתי מתומכי התוכנית והוסיף: "די להפרטה במערכת החינוך. הגיע הזמן לשקול ברצינות להנהיג גישה המעדיפה שוויון על פני חירות. גישה שאינה חוששת מהתערבות הממשלה בענייני הכלכלה והחברה מתוך אחריות".
(14 במאי 2015, מתוך מאמרו של הכתב לענייני חינוך, ניסן סופר, בכתב העת "אחריות ציבורית")
1. ציין והצג את המדיניות. הסבר כיצד מדיניות זו באה לידי ביטוי בקטע.
2. ציין והצג את הגישה הכלכלית החברתית. הסבר כיצד גישה זו באה לידי ביטוי בקטע.
שואל השאלה:
זאת שאלה נוספת אם את מבינה בה יותר:


" אחוז החסימה" הוא שיעור מסוים מקולות המצביעים שרשימת מועמדים צריכה לקבל כדי להיות מיוצגת בכנסת. כיום אחוז החסימה הוא 3.25% מן הקולות, והוא שווה ערך לארבעה מנדטים בכנסת. משמעות הדבר שמפלגה שקיבלה פחות ארבעה מנדטים לא תכנס לכנסת.
במערכת הבחירות האחרונה עלתה לדיון השאלה אם יש להוריד את אחוז החסימה לשיעור נמוך יותר, ובכך לאפשר לרשימת מועמדים שתקבל שתקבלפחות מארבעה מנדטים להיכנס לכנסת.
יש התומכים בהורדת אחוז החסימה לשיעור נמוך יותר, ויש המתנגדים לכך.
הבע את עמדתך בעניין זה. הצג שני נימוקים המתבססים על מושגים מתחום האזרחות נחמוק אחד לעמדתך ונימוק אחד לעמדה המנוגדת.
בכתיבתך הקפד:
1. טענה הצג את עמדתך באופן ברור.
2. הנמקה לעמדתך הצג נימוק לעמדתך המבוסס על מושגים וידע מלימודי אזרחות.
3. הנמקת העמדה המוגדת - הצג נימוק לעמדה המנוגדת לעמדתך, המבוסס על מושגים וידע מלימודי אזרחות
מצטערת אני לא מבינה את הנושא הזה

אה רגע אני מנסה את השאלה השניה

אני מבינה את השאלה השניה אבל אני לא בטוחה שאני יכולה להשתמש בתשובה שלי במושגים וידע מלימודי אזרחות כי בבית ספר עצמו עדיין לא למדתי את זה ואני לא יודעת במה להשתמש
שואל השאלה:
זה בסדר גם בלי, המורה שלי אוהב שמדברים מהלב חח
אני אנסה..
שואל השאלה:
תודה רבה רבה!
באיזה כיתה את?
שואל השאלה:
יב
אה וואי שמעי אני בכיתה ט'.. אני לא כל כך יודעת איך להתחיל את התשובה אבל נגיד אני כן יכולה להגיד שאני חושבת שכן כדאי להוריד את אחוז החסימה בשביל לתת הזדמנות למפלגות הקטנות יותר שאולי לא מצליחות להגיע למעבר אחוז החסימה אבל כן יש להם מטרות ודעות שמאוד יועילו
שואל השאלה:
תודה רבה!