14 תשובות
כל שנה מחדש אני אומרת לעצמי השנה אני אנסה לא לשמוע וכל שנה מחדש אני שומעת לא משנה כמה אני אנסה שלא:)
אני יודעת :(
מנסה שלא
מנסה שלא
רגע רגע ממתי עד מתי
תודה^^
מעכשיו? אני כל הזמן חשבתי ככה אבל בדקתי ואני יודעת שלא שומעים מראש חודש אייר
כיום מותר לשמוע שירים.
הסיבה שבגינה נאסרה שמיעת מוזיקה היא מכיוון שמוזיקה פעם היתה אירוע שלם, תזמורת, ריקודים, כלי נגינה וכו'. כיום, כשכל אחד יכול לשמוע אלפי שירים דרך הפלאפון, התרגלנו לשמוע מוזיקה לא רק כאמצעי לשמחה אלא גם כאמצעי להפגת שעמום, לכן, כיום מה שאסור הוא רק, אולי, הופעות חיות ושירים מאוד משמחים, סתם שירים רגילים דרך הפלאפון - מותרים לשמיעה.
הסיבה שבגינה נאסרה שמיעת מוזיקה היא מכיוון שמוזיקה פעם היתה אירוע שלם, תזמורת, ריקודים, כלי נגינה וכו'. כיום, כשכל אחד יכול לשמוע אלפי שירים דרך הפלאפון, התרגלנו לשמוע מוזיקה לא רק כאמצעי לשמחה אלא גם כאמצעי להפגת שעמום, לכן, כיום מה שאסור הוא רק, אולי, הופעות חיות ושירים מאוד משמחים, סתם שירים רגילים דרך הפלאפון - מותרים לשמיעה.
זה היתר שראוי, אפשר והגיוני מאוד לסמוך עליו.
כך כתב לדוגמה הרב אליעזר מלמד בפניני הלכה:
המנהג לאסור שמיעת כלי זמר בימים אלו אינו חל על שמיעת כלי זמר דרך מכשירים אלקטרוניים ביתיים, מפני שאין בשמיעתם חגיגיות כפי שיש בשמיעת נגנים חיים. ועוד שכיום הכל רגילים לשמוע ניגונים דרך מכשירים אלקטרוניים, והשגרה שבזה ביטלה את החגיגיות והשמחה שבשמיעתם, והרי זה כשירה בפה שאינה אסורה בספירת העומר. ועוד שיש לחלק בין ניגונים של שמחה לניגונים רגילים, שרק ניגונים של שמחה יש מקום לאסור בימים אלו גם ממכשירים ביתיים, אבל ניגונים רגילים וקל וחומר ניגונים עצובים אין לאסור בימי האבלות שבספירת העומר. והרוצה להקל רשאי לסמוך על דעה זו ולשמוע שירים רגילים ועצובים ממכשירים אלקטרוניים, אבל לא ישמעם בקול רם, מפני שעוצמת הקול שממלאת את חלל החדר יוצרת חגיגיות מסוימת.
כך כתב לדוגמה הרב אליעזר מלמד בפניני הלכה:
המנהג לאסור שמיעת כלי זמר בימים אלו אינו חל על שמיעת כלי זמר דרך מכשירים אלקטרוניים ביתיים, מפני שאין בשמיעתם חגיגיות כפי שיש בשמיעת נגנים חיים. ועוד שכיום הכל רגילים לשמוע ניגונים דרך מכשירים אלקטרוניים, והשגרה שבזה ביטלה את החגיגיות והשמחה שבשמיעתם, והרי זה כשירה בפה שאינה אסורה בספירת העומר. ועוד שיש לחלק בין ניגונים של שמחה לניגונים רגילים, שרק ניגונים של שמחה יש מקום לאסור בימים אלו גם ממכשירים ביתיים, אבל ניגונים רגילים וקל וחומר ניגונים עצובים אין לאסור בימי האבלות שבספירת העומר. והרוצה להקל רשאי לסמוך על דעה זו ולשמוע שירים רגילים ועצובים ממכשירים אלקטרוניים, אבל לא ישמעם בקול רם, מפני שעוצמת הקול שממלאת את חלל החדר יוצרת חגיגיות מסוימת.
קישורים מצורפים:
אין כמעט אף הסכמה חד משמעית של ''כולם'' לגבי הלכה כלשהי בארון הספרים היהודי, אם תנהג רק לפי דברים ש''כולם'' סומכים עליהם לא תגיע רחוק.
אני אמרתי חד משמעית שמותר ואתה אמרת חד משמעית שאסור, שנינו היינו צריכים לדייק יותר.
בכל מקרה, מי שרוצה לשמוע שירים בהתאם לפירוט שכתבתי לעיל - יש לו ברווח על מי לסמוך.
אני אמרתי חד משמעית שמותר ואתה אמרת חד משמעית שאסור, שנינו היינו צריכים לדייק יותר.
בכל מקרה, מי שרוצה לשמוע שירים בהתאם לפירוט שכתבתי לעיל - יש לו ברווח על מי לסמוך.
אני מודע לזה :(
לא שומע, מקווה לעמוד בזה.
לא שומע, מקווה לעמוד בזה.
מודעת , זה מאוד קשוח בעבורי
אבל לפחות אחרי שיסתיים אעריך יותר את השירים
אבל לפחות אחרי שיסתיים אעריך יותר את השירים
שואל השאלה:
לפחות יש את יום העצמאות עוד עשרה ימים בערך ככה שיהיה יום לשמוע שירים ואז עוד 15 ימים עד לג בעומר
לפחות יש את יום העצמאות עוד עשרה ימים בערך ככה שיהיה יום לשמוע שירים ואז עוד 15 ימים עד לג בעומר
כן קטן עלינו
שואל השאלה:
נכון מה זה עשרה ימים בלי מוזיקה ואז יום כן ואז עוד 15 שוב בלי זה כלום
נכון מה זה עשרה ימים בלי מוזיקה ואז יום כן ואז עוד 15 שוב בלי זה כלום
אני שומעת ווקאלים. יש אתר שהופך כל שיר לכזה.
באותו הנושא: