3 תשובות
שואל השאלה:
ממש תודה
אנונימי
היה מה שנקרא הקונצפציה
שזה אומר שלפי התפיסה בצבאות מערביים אי אפשר לצלוח מכשול מים גדול כמו תעלת סואץ אם אין לך עליונות אווירית. לכן האמונה הייתה שהמצרים לא ינסו לצלוח את התעלה כי חיל האוויר הישראלי היה משמעותית חזק יותר.
לא לקחו בחשבון שהמצרים חשבו כמו הסובייטים ולא כמונו, ושטילי ה- נ.מ. משנים את התמונה.
מעבר לכך לא הייתה מספיק בקרה על הגופים שמעריכים את המידע. היה מספיק מידע שהצביע על זה שהולכת להיות התקפה והתעלמו ממנו. בצמרת אמ"ן וצה"ל הייתה מה שנקרא חשיבה קבוצתית, אחד חיזק את השני ומי שחשב רגע אולי הם טועים שמר את זה לעצמו או לחש והשתיקו אותו. לא היה מי שתפקידו להגיד אני מחויב לחשוב הפוך למצוא את הנימוקים נגד מה שאתם אומרים לבדוק את האפשרות האחרת.
כישלון במערך המודיעין