90 תשובות
אין בעיה, תעשי מה שמתאים לך
אני דתייה ולא שומרת נגיעה...
את עוברת על רצון ה', ושואלת מה בעיה בזה?
אם משהו יותר חמור מלעבור על הוראות של מלך העולם?
אם משהו יותר חמור מלעבור על הוראות של מלך העולם?
שואל השאלה:
פסדר. אבל למה זה כתוב בהלכה?
פסדר. אבל למה זה כתוב בהלכה?
שואל השאלה:
למה אלוהים רוצה שאני אשמור נגיעה?
למה אלוהים רוצה שאני אשמור נגיעה?
יש בזה יתרון ממש גדול
שואל השאלה:
כן אה? חחח
כן אה? חחח
שואל השאלה:
כתבתי לכן נכון
כתבתי לכן נכון
אין כזה דבר דתיה שלא שומרת נגיעה
כמו שמי שגונב רק 200 שקל בחודש יקרא לעצמו 'שומר חוק'
אם אדם עובר על החוקים במודע הוא לא יכול להחשיב את עצמו שומר חוק ואדם שעובר במודע על חוקי הדת לא יכול לקרוא לעצמו דתי
את יכולה לעשות מה שאת רוצה רק שדתיה זאת לא ההגדרה שלך אולי מסורתית.
כמו שמי שגונב רק 200 שקל בחודש יקרא לעצמו 'שומר חוק'
אם אדם עובר על החוקים במודע הוא לא יכול להחשיב את עצמו שומר חוק ואדם שעובר במודע על חוקי הדת לא יכול לקרוא לעצמו דתי
את יכולה לעשות מה שאת רוצה רק שדתיה זאת לא ההגדרה שלך אולי מסורתית.
שואל השאלה:
*לדעתי* דתיה זה אומר לשמור שבת. יש לי מלא חברות דתיות שהולכות עם מכנסיים והסניף שלהן מעורב
*לדעתי* דתיה זה אומר לשמור שבת. יש לי מלא חברות דתיות שהולכות עם מכנסיים והסניף שלהן מעורב
נשמע שאת דתי לפי דעתי עושה רק מה שנוח לך אבל זה רק דעתי הצנועה
שואל השאלה:
אני רוצה לדעת למה?!?! ה' לא אומר דברים סתם ככה שאני אדע למה
אני רוצה לדעת למה?!?! ה' לא אומר דברים סתם ככה שאני אדע למה
ה' רוצה שתשמרי נגיעה קודם כל בשביל שתשמרי על עצמך לאחד שמתאים לך באמת! הרבה פעמים יש זוגות שהתחילו להכיר ובגלל שהיה ביניהם מגע הם "התמכרו" לקטע ונשבו בקסמי המגע בלי לבחון האם זה באמת מתאים להם... ישר הם נשבו בקסמי המגע. למגע יש כח כל כך גדול שהוא יכול לשבש לנו את יכולת שיקול הדעת ההגיונית. ה' בסך הכל רוצה שתשמרי על הגוף שלך כי הוא יקר! לא כל גבר אמור לגעת בו..! אני מבינה שזה מאד מאד קשה (גם אם את מתכוונת רק למגע קליל כזה של חיבוקים וכו'... אין הרבה הבדל)
זה קשה מאד לשמור מגע אבל תאמיני לי שאת תהיי יותר מאושרת ככה!
כשאת תהיי עם מישהו בזוגיות ללא כל העניין של המגע את תוכלי להחליט בצלילות מלאה ובשיקול דעת האם באמת הוא האחד שמתאים לך בלי שיתערבב קסם המגע... למגע יש כח עצום לטוב ולרע. פשוט צריך לדעת איך להשתמש בו.
סורי שחפרתי, הייתי חייבת חח
זה קשה מאד לשמור מגע אבל תאמיני לי שאת תהיי יותר מאושרת ככה!
כשאת תהיי עם מישהו בזוגיות ללא כל העניין של המגע את תוכלי להחליט בצלילות מלאה ובשיקול דעת האם באמת הוא האחד שמתאים לך בלי שיתערבב קסם המגע... למגע יש כח עצום לטוב ולרע. פשוט צריך לדעת איך להשתמש בו.
סורי שחפרתי, הייתי חייבת חח
שואל השאלה:
לאלא אני אומרת סתם בנים ידידים אני לא אגע גם אם הם חבר טובים. אבל שבעזרת ה' יהיה לי חבר לא באלי לשמור ממנו נגיעה
לאלא אני אומרת סתם בנים ידידים אני לא אגע גם אם הם חבר טובים. אבל שבעזרת ה' יהיה לי חבר לא באלי לשמור ממנו נגיעה
במדינה גם אם יש חוק שלא כל כך מבינים קודם כל לא עוברים על החוק ואחר כך שואלים מה הסיבה
כן נכון^
אתה צודק בפן הטכני של טומאה וטהרה.
אני מאמינה שההסבר הרגשי / פסיכולוגי פה לא פחות חשוב להבנה שלה
אבל אתה צודק מאה אחוז
אתה צודק בפן הטכני של טומאה וטהרה.
אני מאמינה שההסבר הרגשי / פסיכולוגי פה לא פחות חשוב להבנה שלה
אבל אתה צודק מאה אחוז
בנוגע למה שאמרת קודם אני חולק עלייך
אין שטח אפור בדת , זה או שאתה דתי ושומר כמו שצריך בלי לחפף או שאתה חילוני , כל אלה שאומרים שהם שומרים שבת אבל לא שומרים על דברים אחרים ואז אומרים שהם דתיים זה חרטה אלא אם כן הם עדיין מתחזקים אבל חוץ מזה זה סתם בילבולי מוח
אין שטח אפור בדת , זה או שאתה דתי ושומר כמו שצריך בלי לחפף או שאתה חילוני , כל אלה שאומרים שהם שומרים שבת אבל לא שומרים על דברים אחרים ואז אומרים שהם דתיים זה חרטה אלא אם כן הם עדיין מתחזקים אבל חוץ מזה זה סתם בילבולי מוח
הכל טוב אין בעיה לדעתי
שואל השאלה:
חחח
חחח
כל את את לא שאתשו של מישהו - את אסורה עליו...
למה מברכים "אשר קדשנו במצוותיו, וצונו על העריות, ואסר לנו את הארוסות, והתיר לנו אל הנשואות לנו ע"י חופה בקידושין"?
למה מברכים "אשר קדשנו במצוותיו, וצונו על העריות, ואסר לנו את הארוסות, והתיר לנו אל הנשואות לנו ע"י חופה בקידושין"?
גם לי *כל* החברות של הולכות עם מכנסיים ורק אני לא והן ממש ממש לא שומרות נגיעה ואני לא יודעת ניראה לי שאני לא שומרת נגיעה
אנונימית
גם אני לא
חוץ מיזה שזה כתוב בתורה? אהממ אין בעיה...
א. זו חובה בדיוק כמו שמירת שבת, אז...
ב. בנוגע לטעמים, אנחנו לא יודעים מה ה' חושב ויכולים רק לשער בצמצום, לכם חובה לקיים גם בלי להבין.
ג. הכל זאת, משהו קטן שכתבתי.
שמירת נגיעה זה דבר חשוב מאוד בזוגיות, במיוחד אם יתחתנו.
הוא מכיר אותה בלי הסחות דעת, בלי מחשבה על הגוף או המעשים, מתמקד באישיות ובפנים שלה, לא צריך לספק שום דבר. אחרי החתונה, כשהם סופסוף ביחד בלי מחיצות, הוא מחזיק לה את היד בפעם הראשונה ומרגיש מי היא, אחרי כל כך הרבה ציפייה, אפילו החיוך הפשוט שלה הופך לדבר מדהים ומתוק, חיבוק הופך שווה יותר מיהלום.
גם היא, מחכה שהם יוכלו להחזיק ידיים, שהוא יתמוך בה. אבל כשהיא שומרת נגיעה, היא בטוחה שאין שום רצונות נסתרים, הפעם הראשונה שהוא באמת יגע בה יהיה רק אחרי שהוא מתחייב לכלכל אותה, לדאוג לה ולאהוב אותה ולא אף אחת אחרת. היא פחות נבוכה בפגישות כי אין עוד מימד של חיבור, והקשר האישי נוצר בתורה בריאה, שלא תלויה בדבר.
זה נותן ביטחון שלא משנה מה, אף אחד לא יפגע בה. חיבור פיזי, כמו חיבור נפשי, זה דבר קדוש ומיוחד, צריך להתחייב ולהישמר בשביל להגיע לרמה הזאת.
ואם זו לא תהיה זוגיות לחתונה בסוף? הם הכירו כמו חברים ויפרדו כנראה כמו חברים, רק בגלל חוסר התאמה אישית. אין כמעט בגידות או פרידות קשות, החיבור לא נפגם והם יוכלו לחפש שוב אחרי החצי השני שלהם, בלי הרבה בעיות. גם אין ציפיות מוקדמות מבן הזוג השני, אין מעשים מסויימים או הרגלים שהיא או הוא ידרשו, אז הקשר מתחיל כמעט כמו חדש.
ב. בנוגע לטעמים, אנחנו לא יודעים מה ה' חושב ויכולים רק לשער בצמצום, לכם חובה לקיים גם בלי להבין.
ג. הכל זאת, משהו קטן שכתבתי.
שמירת נגיעה זה דבר חשוב מאוד בזוגיות, במיוחד אם יתחתנו.
הוא מכיר אותה בלי הסחות דעת, בלי מחשבה על הגוף או המעשים, מתמקד באישיות ובפנים שלה, לא צריך לספק שום דבר. אחרי החתונה, כשהם סופסוף ביחד בלי מחיצות, הוא מחזיק לה את היד בפעם הראשונה ומרגיש מי היא, אחרי כל כך הרבה ציפייה, אפילו החיוך הפשוט שלה הופך לדבר מדהים ומתוק, חיבוק הופך שווה יותר מיהלום.
גם היא, מחכה שהם יוכלו להחזיק ידיים, שהוא יתמוך בה. אבל כשהיא שומרת נגיעה, היא בטוחה שאין שום רצונות נסתרים, הפעם הראשונה שהוא באמת יגע בה יהיה רק אחרי שהוא מתחייב לכלכל אותה, לדאוג לה ולאהוב אותה ולא אף אחת אחרת. היא פחות נבוכה בפגישות כי אין עוד מימד של חיבור, והקשר האישי נוצר בתורה בריאה, שלא תלויה בדבר.
זה נותן ביטחון שלא משנה מה, אף אחד לא יפגע בה. חיבור פיזי, כמו חיבור נפשי, זה דבר קדוש ומיוחד, צריך להתחייב ולהישמר בשביל להגיע לרמה הזאת.
ואם זו לא תהיה זוגיות לחתונה בסוף? הם הכירו כמו חברים ויפרדו כנראה כמו חברים, רק בגלל חוסר התאמה אישית. אין כמעט בגידות או פרידות קשות, החיבור לא נפגם והם יוכלו לחפש שוב אחרי החצי השני שלהם, בלי הרבה בעיות. גם אין ציפיות מוקדמות מבן הזוג השני, אין מעשים מסויימים או הרגלים שהיא או הוא ידרשו, אז הקשר מתחיל כמעט כמו חדש.
גם אני דתייה ולא שומרת נגיעה סו
בן אדם פרטי^
וואו איזו תשובה!!!!
אתה גבר לחתונה...
וואו איזו תשובה!!!!
אתה גבר לחתונה...
גם אני דתיה
ואני לא שומרת נגיעה אז יאללה
ואני לא שומרת נגיעה אז יאללה
nesya, כן יש בעיה גדולה בכך שאת לא שומרת
נגיעה...
אם את רוצה אני אשמח לפרט ולעזור לך בפרטי להבין על שמירת נגיעה ובכלל לגבי היהדות:)
נגיעה...
אם את רוצה אני אשמח לפרט ולעזור לך בפרטי להבין על שמירת נגיעה ובכלל לגבי היהדות:)
אין בזה בעיה, את יכולה לעשות מה שמתאים לך :)
לא הבנתי: למה את חשובים שאם יש הרבה כמוכם - אז זה בסדר, וזה אומר שהאיסור הותר?
כתוב בתורה "לא תהיה אחרי רבים לרעות" (שמות כג, ב), ו"קשר רשעים אינו מן המניין" (סנהדרין כו ע"א).
כתוב בתורה "לא תהיה אחרי רבים לרעות" (שמות כג, ב), ו"קשר רשעים אינו מן המניין" (סנהדרין כו ע"א).
תעשי מה שאת רוצה
אני מכירה מלא דתיים שלא שומרים נגיעה
ואל תדפקי חשבון לתגובות פה אין נכון ולא נכון זה הכל תלוי בך
אני מכירה מלא דתיים שלא שומרים נגיעה
ואל תדפקי חשבון לתגובות פה אין נכון ולא נכון זה הכל תלוי בך
באמת כדאי לך להקשיב ל כאן כדי לעזור;), ושלוח אותה בפרטי. היא בת (וגם את) - אז זה מתאים, והיא יודעת מה שהיא אומרת, ומציגה את היהדות נכון...
here4u2, בטח שי פה נכון או לא נכון. לשמור נגיע - זאת הלכה פסוקה בשולחן ערוך (אבן העזר, סימן כא, סעיף ז), וזה יהרג ולא יעבור (יורה דעה, סימן קנז, סעיף א, ובשפתי כהן שם, סעיף קטן י).
אני גם דתייה ולא שומרת נגיעה
איש/ה באמונתו/ה ת/יחייה
אנונימי
זה אפילו טוב אני גם דתיה לא שומרת ואני לא אשמור.. אני לא יתחבק עכשיו עם כל בן פשוט אני יכבד ולא לגמריי יתרחק..
^^ אנונימי, אין פסוק כזה בתנ"ך (ראה חבקוק ב, ד), וברור שה' נתן לנו חקוים ברורים, ואסור לנו לחלוק עליהם, אלא חובתנו לציית לאותם חוקים.
^^תודה תוצאה, אני מעריכה את זה
לשואלת, אל תתביישי לבוא לפרטי פשוט ככה יהיה יותר נוח לדבר
לשואלת, אל תתביישי לבוא לפרטי פשוט ככה יהיה יותר נוח לדבר
עשי מה שטוב לך לא נראה לי שאת תשלחי לגיהנם כי לחצת ידיים של בן
אלינויור, מה טוב מלעבור על מה שצוה ה'?
איפה אמונה בסיסית בשכר ועונש?
איפה אמונה בסיסית בשכר ועונש?
אין בעיה
עושים מתח כשלארי בשטח, המגרא (שבת יג ע"א -ע"ב) מספרת על מי שקרא ושנה, ושימש תלמיגי חכם, ומת בחצי ימיו בגלל זה.
אל תשלו את האנשים: עושים מצוה ומנמעים מן העבירה - מקבלים שכר, עושים עבירה ונמנעים מן המצוה - מקבלים עונש.
אל תשלו את האנשים: עושים מצוה ומנמעים מן העבירה - מקבלים שכר, עושים עבירה ונמנעים מן המצוה - מקבלים עונש.
אז לדעתכם כן ישלחו אותה לגיהנום כי אני רואה פה מינוסים?
^^^^ היא שאלה. אמרו פה תשובות. לא יצאו עליה
אבל זה לחיצת ידיים^
אני לא חושבת שיש בעיה.
תעשי מה שבא לך זה בסופו של דבר בחירה שלך..
עריכה: על מה אתם נותנים לי מינוסים אנשים??! מה כבר אמרתי שזה בחירה שלה?! כן זה בחירה שלה למה היא צריכה להרגיש כאילו זה אסןר לה כאילו היא במשטר?! שתעשה מה שבא לה זה בחירה רק שלה!!!
תעשי מה שבא לך זה בסופו של דבר בחירה שלך..
עריכה: על מה אתם נותנים לי מינוסים אנשים??! מה כבר אמרתי שזה בחירה שלה?! כן זה בחירה שלה למה היא צריכה להרגיש כאילו זה אסןר לה כאילו היא במשטר?! שתעשה מה שבא לה זה בחירה רק שלה!!!
אוקיי האמת שהיה לי שיעור על זה לא מזמן האיסור על שמירת נגיעה לא בא מהתורה אלה בא חז"ל והוא בה בתור חומה ששומרת עלינו מלהיסחף למקום שאסור לעשות עד אחרי החתונה הרי לא כתוב בתורה שנשמור נגיעה זה לא איסור מהתורה אלה איסור מחז"ל.
גם כל שאר האיסורים שחז"ל נותנים לנו זה כדי לשמור עלינו שלא נגיע למצבים שאסור מבחינת התורה.
אני לא באה להגיד לך שאת עושה משהו לא נכון כי גם אני לא שומרת נגיע (אני כן בשלב מסוים בחיים כשאני ירצה להקים בית אז אני כן ישמור נגיעה אבל כרגע לא) מה שאני באה להגיד זה שהאיסורים האלה באים מתוך שמירה עלינו ושום לא באה לשפוט אף אחד במיוחד שגם אני לא שומרת נגיע
גם כל שאר האיסורים שחז"ל נותנים לנו זה כדי לשמור עלינו שלא נגיע למצבים שאסור מבחינת התורה.
אני לא באה להגיד לך שאת עושה משהו לא נכון כי גם אני לא שומרת נגיע (אני כן בשלב מסוים בחיים כשאני ירצה להקים בית אז אני כן ישמור נגיעה אבל כרגע לא) מה שאני באה להגיד זה שהאיסורים האלה באים מתוך שמירה עלינו ושום לא באה לשפוט אף אחד במיוחד שגם אני לא שומרת נגיע
מה יש לשאול רב בחייאת.
שמירת נגיעה לא מהתורה, היא מחזל והיא רק גדר כדי שלא נקיים יחסי מין לפני החתונה
אני דתייה ואני גם לא שומרת נגיעה, זה בסדר גמור :) תעשי אך ורק מה שנוח לך
כל מי שממרה את פיו ה' - חייב לשלם על זה. רק התשובה מכפרת על הכל.
ולא, לא אמרתי לחטוא, ולהגיד "אם אני אעשה תשובה" - הכל בסדר, כי באופן כזה זה לא מכפר (עיינו מסכת יומא, פרק ח).
ולא, לא אמרתי לחטוא, ולהגיד "אם אני אעשה תשובה" - הכל בסדר, כי באופן כזה זה לא מכפר (עיינו מסכת יומא, פרק ח).
מסכימה שאין מה לשאול פה. אבל גם אין למה לשאול רב גם. מה הוא יגיד ? אני מתיר לך רק לגעת ? לא לחבק? מה .. ?
_h&m_, לא הבנת. הרב אמור להסביר לה את הטעמים ואת הסיבות לאיסור זה, ואת החשיבות שלו.
זה לא כתוב בתורה מי כל פעם ממציא את זה יש איסור גילוי עריות
אנונימי
אהה הבנתי.... תכלס.
אני דתי ולא שומר נגיעה אז
אנונימי
לפי הגת כן צריך לשמור נגיעה , אבל זה לא הכי נורא נגיד אני דתיה ורוב החברות שלי(שהם גם דתיות לאומיות) לא שומרות נגיעה
כולם כאן כותבים אני דתי ואני לא שומר... כאילו זה בסדר... זה לא.
אנונימית
באמת עד היום לא הבנתי למה אנשים חושבים שכשהם אומרים "אני דתי ולא שומר נגיעה זה בסדר אין בזה בעיה" זה נותן להם לגיטימציה לעשות את זה. לא, זה לא לגיטימי. זה כמו להגיד "אני שומר חוק אבל גונב לפעמים, זה בסדר אין בעיה".
כאילו.. אני חייבת להבין אם אתם באמת משתכנעים מהסיבות של עצמכם.
כאילו.. אני חייבת להבין אם אתם באמת משתכנעים מהסיבות של עצמכם.
אבל אין שום מצווה מהתורה לשמור נגיעה יש איסור גילוי עריות וקיום יחסי מין הוצאת זרע לבטלה זהו אין עוד דבר שמוזכר בתורה הלכה זאת החלטה שלה תורה היא חובה
אנונימי
בגדול שמירת נגיעה אמורה סוג של לשמור את "המגע" -כל מגע- לאחרים החתונה ןלאת יודעת מה.
זה נשמע מופרז אבל תחשבי שאת הזוגיות עם מישהו ולא יודעת, אתם מתנשקים/מתחבקים וכו' וכו' ואז נפרדים לדוגמה בבן זוג הבא את סוג של זוכרת את מה שהיה לך שם. אולי זה לא הכי מובן ומשכנע כי קשה להסביר את זה רק בכתב אבל אני מקווה שזה עוזר
זה נשמע מופרז אבל תחשבי שאת הזוגיות עם מישהו ולא יודעת, אתם מתנשקים/מתחבקים וכו' וכו' ואז נפרדים לדוגמה בבן זוג הבא את סוג של זוכרת את מה שהיה לך שם. אולי זה לא הכי מובן ומשכנע כי קשה להסביר את זה רק בכתב אבל אני מקווה שזה עוזר
דווקא ההפך..
אני חושבת שזה לא נורמלי לשמור נגיעה.
הקטע הזה שזה יעני מגיע ממקום של צניעות נשמע לי דיי מטופש.
למה ללחוץ לבן אדם את היד לשלום זה לא בסדר?
חוץ מיזה לדעתי זה גם טיפה גורם להלבנת פנים. כי יש כאלה שלא נולדו עם טאקט והם לא חושבים על זה שהאישה מולם שנראת דתייה כנראה גם שומרת נגיעה. והם שולחים יד והיא מייבשת.
אני חושבת שזה לא נורמלי לשמור נגיעה.
הקטע הזה שזה יעני מגיע ממקום של צניעות נשמע לי דיי מטופש.
למה ללחוץ לבן אדם את היד לשלום זה לא בסדר?
חוץ מיזה לדעתי זה גם טיפה גורם להלבנת פנים. כי יש כאלה שלא נולדו עם טאקט והם לא חושבים על זה שהאישה מולם שנראת דתייה כנראה גם שומרת נגיעה. והם שולחים יד והיא מייבשת.
אנונימית
אין בעיה
את די מתעלמת מהעובדה שזה כתוב בתורה
תכלס, אם זה כתוב בתורה זה מה שאנחנו צריכים לעשות.
יש בשמירת נגיעה המון חוכמה גם כדי לבוא שמורה לבעל בעתיד וגם הוא אלייך
וגם כדי לא ליפול לאיסורים אחרים.
תכלס, אם זה כתוב בתורה זה מה שאנחנו צריכים לעשות.
יש בשמירת נגיעה המון חוכמה גם כדי לבוא שמורה לבעל בעתיד וגם הוא אלייך
וגם כדי לא ליפול לאיסורים אחרים.
אבל זה לא כתוב יאו ו ו אנשים ממצאים פה דברים אשכרה
^ "לא תקרבו לגלות ערוה"
גם אני כמוך..
למה שיצאו עלייך?
אנשים שאומרים אני דתי/ה ולא שומר/ת נגיעה
אנשים שאומרים איפה זה כתוב בתורה
אין לכם בכלל מושג מה זה דתי ומה זה דת
מצידי שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה אבל בעולם שלנו יש לכל דבר הגדרות ברורות וההגדרות של הדת מאוד ברורות אי אפשר להתאים את ההגדרות לעצמך
את/ה לא רוצה לשמור נגיעה סבבה
דתי את/ה לא
אנשים שאומרים איפה זה כתוב בתורה
אין לכם בכלל מושג מה זה דתי ומה זה דת
מצידי שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה אבל בעולם שלנו יש לכל דבר הגדרות ברורות וההגדרות של הדת מאוד ברורות אי אפשר להתאים את ההגדרות לעצמך
את/ה לא רוצה לשמור נגיעה סבבה
דתי את/ה לא
הרבה דתיים לא שומרים נגיעה למשל המורים בבית ספר
יש לך בעיה גברת,שאת לא נאמנה לדת שלך-בכלל,ולאלוהים שלך-בפרט.
לכל אלו שאמרו ששמירת נגיעה זה לא מהתורה, אלה רק גדר, אז יש לי חידוש עבורכם, אמנן אני לא דתי, ואני חוזר בתשובה אבל שמעתי משהו יפה, כתוב בתורה - "כל אשר יורוך מוריך" - זאת אומרת שאתה צריך לעשות כל מה שחזל אומרים, אז אם אתה עובר על דברי חזל, אתה בעצם עובר על התורה, ככה שאין הבדל..
^^^^מחזקת
את בת של מלך, וכיאה לבת של מלך אף אדם לא יכול לגעת בך סתם כך.
ממליצה לחקור את הנושא יש בו ככ הרבה יופי ומהרגע שהתחלתי להבין אותו ולדעת למה אני שומרת נגיעה אז התחלתי לקיים את המצווה מתוך אהבה והבנה.
ובכללי, בכל הקשור ביהדות.
אין דבר ולו הקטן ביותר חסר סיבה, להכל יש סיבה וכשמבינים מתחילים גם לעשות את המצוות מתוך אהבת ה'❤
ממליצה לחקור את הנושא יש בו ככ הרבה יופי ומהרגע שהתחלתי להבין אותו ולדעת למה אני שומרת נגיעה אז התחלתי לקיים את המצווה מתוך אהבה והבנה.
ובכללי, בכל הקשור ביהדות.
אין דבר ולו הקטן ביותר חסר סיבה, להכל יש סיבה וכשמבינים מתחילים גם לעשות את המצוות מתוך אהבת ה'❤
ריגשת אותי נינה, אני חוזר בתשובה, והייתי צריך לקרוא את מה שכתבת.
מדהימה
מדהימה
הרבה אנשים קוראים לעצמם דתיים אבל הם לא! זה שאתה שומר בערך שבת וכמה הלכות מעבר לא עושה אותך לדתי באמת.
יש הלכות בסיסיות, ואם אתה לא שומר הלכה מסויימת סתם כי אתה לא חושב שזה מתאים לך או שזה לא מקובל ומובן לך אז סליחה, אתה לא באמת דתי.
שמירת נגיעה יש בה הרבה דברים מאוד הגיוניים ומי שבאמת רוצה לדעת ימצא את הרב או הרבנית שיסבירו בצורה תקינה ומובנת. ונכון שיש גם הרבה הלכות שאנחנו לא מבינים למה הקב"ה רוצה שנעשה אותם אבל לעתיד לבוא בזמן המשיח כן יתגלה לנו הסיבה האמיתית לה. ואמונה זה איפה שהשכל כבר לא נמצא, רק אז איפה שאתה לא מבין מתחיל המבחן האמיתי עד כמה אתה מאמין.
יש הלכות בסיסיות, ואם אתה לא שומר הלכה מסויימת סתם כי אתה לא חושב שזה מתאים לך או שזה לא מקובל ומובן לך אז סליחה, אתה לא באמת דתי.
שמירת נגיעה יש בה הרבה דברים מאוד הגיוניים ומי שבאמת רוצה לדעת ימצא את הרב או הרבנית שיסבירו בצורה תקינה ומובנת. ונכון שיש גם הרבה הלכות שאנחנו לא מבינים למה הקב"ה רוצה שנעשה אותם אבל לעתיד לבוא בזמן המשיח כן יתגלה לנו הסיבה האמיתית לה. ואמונה זה איפה שהשכל כבר לא נמצא, רק אז איפה שאתה לא מבין מתחיל המבחן האמיתי עד כמה אתה מאמין.
גם אני דתי ולא שומר..
אנונימי
אין בעיה
גם אני דתי וחושב שזה לא משנה
איפה בדיוק רשום בתורה נגיעה?
איפה בדיוק רשום בתורה נגיעה?
אנונימי
זה לא כתוב בתורה
די נו, למה לשגע אותה?
כל אדם מאמין בצורה אחרת. יש אנשים שלא חיים על פי התורה ובכל זאת מאמינים באלוהים. זה שלכם חשובות המצוות קשורות אליכם. ההחלטה שלכם לשמור נגיעה בדיוק כמו שההחלטה שלה היא לא לשמור נגיעה.
חוץ מזה, היא שאלה מה הבעיה בזה חוץ מהעובדה שזה כתוב בתורה, כל מה שאתם נותנים זה העובדה שזה כתוב בתורה.
שתעשה מה בראש שלה, בחירות שלה ושלה בלבד.
כל אדם מאמין בצורה אחרת. יש אנשים שלא חיים על פי התורה ובכל זאת מאמינים באלוהים. זה שלכם חשובות המצוות קשורות אליכם. ההחלטה שלכם לשמור נגיעה בדיוק כמו שההחלטה שלה היא לא לשמור נגיעה.
חוץ מזה, היא שאלה מה הבעיה בזה חוץ מהעובדה שזה כתוב בתורה, כל מה שאתם נותנים זה העובדה שזה כתוב בתורה.
שתעשה מה בראש שלה, בחירות שלה ושלה בלבד.
כתוב בתורה שחובה להקשיב לרבנים וכן לתורה שבע"פ - ועשית ככל אשר יורוך.
כתוב בתורה שבע"פ שיש חובה לשמור נגיעה.
כתוב בתורה שבע"פ שמי שכופר במצווה אחת מהתורה הוא מין ואפיקורוס ואפילו מנסך יין במגע
לשם השוואה, אם נופל לי שממית מתה לכוס יין מותר לי להוציא ולשתות, אם אדם כזה נוגע אסור.
זו הבעיה.
כתוב בתורה שבע"פ שיש חובה לשמור נגיעה.
כתוב בתורה שבע"פ שמי שכופר במצווה אחת מהתורה הוא מין ואפיקורוס ואפילו מנסך יין במגע
לשם השוואה, אם נופל לי שממית מתה לכוס יין מותר לי להוציא ולשתות, אם אדם כזה נוגע אסור.
זו הבעיה.
הבעיה היא שמתחילים בלגעת ואז עוברים לדברים יותר גדולים ואינטימיים ואת זה ה' לא רוצה שתעשי
לכל הסקרנם שכאן הסקרנים ממליץ לקרוא מה צוה הקב"ה:
"הנזיר נודר שלא לשתות יין. אמר לו הקדוש ברוך הוא: "נדרת שלא לשתות יין כדי להרחיק עצמך מן העבירה - אל תאמר "הריני אוכל ענבים ואין לי עון". אמר לו הקדוש ברוך הוא: "הואיל ונדרת מן היין - הריני מלמדך שלא תחטא לפני". אמר למשה "למד לישראל הלכות נזירות", שנאמר (במדבר ו, ב-ד) "איש כי יפליא לנדור וגו' מיין ושכר יזיר מכל אשר יעשה מגפן היין". וכיון שיעשה כך, הרי הוא כמלאך (שם, ח) "כל ימי נזרו קדש הוא לה'", כמה דאת אמר (דניאל ד, י) "ואלו עיר וקדיש".
וכן האשה נקראת גפן, שנאמר (תהלים קכח, ג) "אשתך כגפן פוריה". אמר הקדוש ברוך הוא: "אל תאמר הואיל ואסור לי להשתמש באשה הריני תופשה ואין לי עון", או ש"אני מגפפה ואין לי עון", "אני נושקה ואין לי עון"; אמר הקדוש ברוך הוא: "כשם שאם נדר נזיר שלא לשתות יין אסור לאכול ענבים לחים ויבשים ומשרת ענבים וכל היוצא מגפן היין, אף אשה שאינה שלך אסור ליגע בה כל עיקר, שכן שלמה אומר (משלי ו, כז-כט) "היחתה איש אש בחיקו ובגדיו לא תשרפנה... כן הבא אל אשת רעהו לא ינקה כל הנוגע בה", לכך סמך הקדוש ברוך הוא פרשת נזיר לפרשת סוטה, שהן דומות זו לזו, וכל מי שנוגע באשה שאינה שלו מביא מיתה על עצמו, שנאמר (שם ז, כו) "כי רבים חללים הפילה", וכתיב (שם ה, ה) "רגליה יורדות מות שאול צעדיה יתמוכו" (שמות רבה טז, ב).
"הנזיר נודר שלא לשתות יין. אמר לו הקדוש ברוך הוא: "נדרת שלא לשתות יין כדי להרחיק עצמך מן העבירה - אל תאמר "הריני אוכל ענבים ואין לי עון". אמר לו הקדוש ברוך הוא: "הואיל ונדרת מן היין - הריני מלמדך שלא תחטא לפני". אמר למשה "למד לישראל הלכות נזירות", שנאמר (במדבר ו, ב-ד) "איש כי יפליא לנדור וגו' מיין ושכר יזיר מכל אשר יעשה מגפן היין". וכיון שיעשה כך, הרי הוא כמלאך (שם, ח) "כל ימי נזרו קדש הוא לה'", כמה דאת אמר (דניאל ד, י) "ואלו עיר וקדיש".
וכן האשה נקראת גפן, שנאמר (תהלים קכח, ג) "אשתך כגפן פוריה". אמר הקדוש ברוך הוא: "אל תאמר הואיל ואסור לי להשתמש באשה הריני תופשה ואין לי עון", או ש"אני מגפפה ואין לי עון", "אני נושקה ואין לי עון"; אמר הקדוש ברוך הוא: "כשם שאם נדר נזיר שלא לשתות יין אסור לאכול ענבים לחים ויבשים ומשרת ענבים וכל היוצא מגפן היין, אף אשה שאינה שלך אסור ליגע בה כל עיקר, שכן שלמה אומר (משלי ו, כז-כט) "היחתה איש אש בחיקו ובגדיו לא תשרפנה... כן הבא אל אשת רעהו לא ינקה כל הנוגע בה", לכך סמך הקדוש ברוך הוא פרשת נזיר לפרשת סוטה, שהן דומות זו לזו, וכל מי שנוגע באשה שאינה שלו מביא מיתה על עצמו, שנאמר (שם ז, כו) "כי רבים חללים הפילה", וכתיב (שם ה, ה) "רגליה יורדות מות שאול צעדיה יתמוכו" (שמות רבה טז, ב).
שואל השאלה:
לכל האנשים שפנו אלי בפרטי אני מבקשה לא אני לא מעוניינת להתכתב עם זרים גם עם זה מתחיל בדברים כאלה אני פשוט לא רוצה שזה יתגלגל. סורי (אני מדברת על בנים) סורי כי אז זה סתם יהיה מביך ושלוש אנשים בערך פנו אלי ולכולם אמרתי את זה סורי...
לכל האנשים שפנו אלי בפרטי אני מבקשה לא אני לא מעוניינת להתכתב עם זרים גם עם זה מתחיל בדברים כאלה אני פשוט לא רוצה שזה יתגלגל. סורי (אני מדברת על בנים) סורי כי אז זה סתם יהיה מביך ושלוש אנשים בערך פנו אלי ולכולם אמרתי את זה סורי...
כשאת שומרת נגיעה את שומרת גם על עצמך. ככה, כשתגיעי לגיל קצת יותר בוגר, תמצאי את האחד לא בגלל שהמגע מסנוור אותך, אלא בגלל שיש בינכם אהבה אמיתית וחיבור נפשי. ואז, כשתתחתנו, תוכלו לממש את המגע ולהביא אותו למקום קדוש וטהור, שיעצים את הזוגיות שלכם. כשאת שומרת נגיעה, את בעצם 'מסננת' את האנשים שמתאימים לך. ואם תפגשי עם מישהו למטרות חתונה ובסוף תחליטו שזה לא זה, הכאב שלך יהיה הרבה פחות משמעותי אם לא יהיה מעורב בקשר שלכם מגע.
נכון, את עדיין לא בגיל. אבל זו היא מצוות התורה ויש דברים שאנחנו לא יכולים להבין. בדבר אחד תהיי בטוחה- אין שום מצווה שהיא 'סתם'!
ומנסיוני האישי, לפני שמקבלים על עצמנו מצווה- בין אם זה צניעות, שבת, שמירת נגיעה... בהתחלה זה תמיד נראה קשה ומאיים, אבל לאט לאט מתרגלים, מתחילים לקטוף את הפירות ואפילו לפתח קושי לנהוג אחרת.
אני לא מבינה בזה. אני לא רבנית, אין לי ניסיון. ולכן יכול להיות שמה שאני כותבת לא מדוייק. אבל לפי מה שאני יודעת על עצמי- מצווה מקבלים לאט. אם בבת אחת תקבלי על עצמך את כל המצווה לחלוטין, יכול להיות שזה לא יעבוד. כמו שמנסים לקפוץ הרבה מדרגות בבת אחת, במקום לעלות מדרגה-מדרגה. אפשר ליפול. אז בצעדים קטנים- קודם בציבור, עם המוכר, אחר כך עם הכיתה המקבילה ואח של חברה, אחר כך באוטובוס... ואם את מרגישה שזה לא גדול עלייך ושתצליחי לזכות במצווה בקלות- מעולה! הכל בצעדים שמתאימים לך. מאתגרים, אבל רצוי גם כאלה שאת יודעת שתצליחי לעמוד בהם.
אני יודעת כמה זה קשה. קשה, בגלל שיש כל כך הרבה גברים בעולם שבמהלך החיים תצטרכי כנראה לעבוד איתם, לעבור על ידם, להפגש איתם לארוחות משפחתיות... זה מאוד קשה. תזכרי שאף אחד לא מושלם, מעטים האנשים ששומרים את כל המצוות כמו שצריך, ולכן אסור לך להתייאש. הקב"ה אוהב אותך בכל מצב. יכול להיות שבשביל בן אדם אחד קשה לקבל מצווה מסויימת, והשני מתקדם ומתקדם ומשיג עוד ועוד... אבל כל עוד את מתאמצת ושואפת להגיע גבוה- אל תרימי ידיים! אבא שבשמיים מעריך כל מילימטר של התקדמות שלך.
אני ממליצה לך מאוד על הספר "בדרך שלך, הארות וכלים לאתגרי הזמן". הוא עוסק בדיוק בדברים האלה וכתוב בצורה מעניינת. הוא לא משעמם, ולי הוא עזר מאוד לעמוד בנסיונות קשים וגרם לי לקבל על עצמי מצוות.
מאמינה בך ויישר כוח על המצוות שאת כן מקיימת, זה ממש לא מובן מאליו❤
נכון, את עדיין לא בגיל. אבל זו היא מצוות התורה ויש דברים שאנחנו לא יכולים להבין. בדבר אחד תהיי בטוחה- אין שום מצווה שהיא 'סתם'!
ומנסיוני האישי, לפני שמקבלים על עצמנו מצווה- בין אם זה צניעות, שבת, שמירת נגיעה... בהתחלה זה תמיד נראה קשה ומאיים, אבל לאט לאט מתרגלים, מתחילים לקטוף את הפירות ואפילו לפתח קושי לנהוג אחרת.
אני לא מבינה בזה. אני לא רבנית, אין לי ניסיון. ולכן יכול להיות שמה שאני כותבת לא מדוייק. אבל לפי מה שאני יודעת על עצמי- מצווה מקבלים לאט. אם בבת אחת תקבלי על עצמך את כל המצווה לחלוטין, יכול להיות שזה לא יעבוד. כמו שמנסים לקפוץ הרבה מדרגות בבת אחת, במקום לעלות מדרגה-מדרגה. אפשר ליפול. אז בצעדים קטנים- קודם בציבור, עם המוכר, אחר כך עם הכיתה המקבילה ואח של חברה, אחר כך באוטובוס... ואם את מרגישה שזה לא גדול עלייך ושתצליחי לזכות במצווה בקלות- מעולה! הכל בצעדים שמתאימים לך. מאתגרים, אבל רצוי גם כאלה שאת יודעת שתצליחי לעמוד בהם.
אני יודעת כמה זה קשה. קשה, בגלל שיש כל כך הרבה גברים בעולם שבמהלך החיים תצטרכי כנראה לעבוד איתם, לעבור על ידם, להפגש איתם לארוחות משפחתיות... זה מאוד קשה. תזכרי שאף אחד לא מושלם, מעטים האנשים ששומרים את כל המצוות כמו שצריך, ולכן אסור לך להתייאש. הקב"ה אוהב אותך בכל מצב. יכול להיות שבשביל בן אדם אחד קשה לקבל מצווה מסויימת, והשני מתקדם ומתקדם ומשיג עוד ועוד... אבל כל עוד את מתאמצת ושואפת להגיע גבוה- אל תרימי ידיים! אבא שבשמיים מעריך כל מילימטר של התקדמות שלך.
אני ממליצה לך מאוד על הספר "בדרך שלך, הארות וכלים לאתגרי הזמן". הוא עוסק בדיוק בדברים האלה וכתוב בצורה מעניינת. הוא לא משעמם, ולי הוא עזר מאוד לעמוד בנסיונות קשים וגרם לי לקבל על עצמי מצוות.
מאמינה בך ויישר כוח על המצוות שאת כן מקיימת, זה ממש לא מובן מאליו❤
המקור ההלכתי של איסור נגיעה הוא מן התורה באשה נידה (שזה מצבן של רוב בנות ישראל היום, מכיוון שאינן טובלות) ובאשה רווקה וטהורה, יש מחלוקת אם זה מהתורה או מדרבנן.
לדעת הרמב"ם וראשונים רבים, האיסור מגיע מהפסוק (ויקרא יח, ו): "אִישׁ אִישׁ אֶל כָּל שְׁאֵר בְּשָׂרוֹ לֹא תִקְרְבוּ לְגַלּוֹת עֶרְוָה אֲנִי ה'". מכאן שמגע של תאווה אסור מי שגם ככה אסורים לעשות יחסים, אבל לפי הרמב"ם יש איסור גם כשהביאה אסורה באיסור אחר, מדאורייתא או מדרבנן.
כלומר, האיסור תופס כל אשה מהתורה, אם היא לא נשואה לו.
הרמב"ן חלק על הרמב"ם וסובר שאיסור "לא תקרבו" מדבר על קיום יחסים מיניים ממש, ולכן איסור נגיעה לא ממש נמצא בו, אלא הוא איסור מדברי חכמים. לפי זה האיסור נועד למנוע את היחסים.
גם לפיו יש שמירת נגיעה, אבל רק מחכמים.
*אין שום הבדל טכני בין איסור תורה לחכמים, שניהם איסור גמור.
לדעת הרמב"ם וראשונים רבים, האיסור מגיע מהפסוק (ויקרא יח, ו): "אִישׁ אִישׁ אֶל כָּל שְׁאֵר בְּשָׂרוֹ לֹא תִקְרְבוּ לְגַלּוֹת עֶרְוָה אֲנִי ה'". מכאן שמגע של תאווה אסור מי שגם ככה אסורים לעשות יחסים, אבל לפי הרמב"ם יש איסור גם כשהביאה אסורה באיסור אחר, מדאורייתא או מדרבנן.
כלומר, האיסור תופס כל אשה מהתורה, אם היא לא נשואה לו.
הרמב"ן חלק על הרמב"ם וסובר שאיסור "לא תקרבו" מדבר על קיום יחסים מיניים ממש, ולכן איסור נגיעה לא ממש נמצא בו, אלא הוא איסור מדברי חכמים. לפי זה האיסור נועד למנוע את היחסים.
גם לפיו יש שמירת נגיעה, אבל רק מחכמים.
*אין שום הבדל טכני בין איסור תורה לחכמים, שניהם איסור גמור.
האם זה בחירה שלך?
ברור, כמו בכל דבר ביהדות יש לך בחירה חופשית. "הַחַיִּים וְהַמָּוֶת נָתַתִּי לְפָנֶיךָ הַבְּרָכָה וְהַקְּלָלָה וּבָחַרְתָּ בַּחַיִּים לְמַעַן תִּחְיֶה אַתָּה וְזַרְעֶךָ" (דברים ל יט)
אבל זו חובה לקיים מצוות הבחירה שלך אם לעבור על ההלכה והמוסר של אלוקים, או לא.
האם זה הלבנת פנים?
כן ולא.
יש כמה שמתירים חד פעמית לאדם שלא יודע מה זה שמירת נגיעה ומושיט יד ללחיצה. חיבוק ונישוק אסור גם איתו. אחרי שלוחצים ידיים היא אומרת שהיא שומרת נגיעה, אם הוא ממשיך לגעת בה הוא החוצפן ולא היא, שיכבד את האמונה שלה.
ובישראל 99% יודעים מה זה שמירת נגיעה, אפשר להיות עם כבוד ולומר להם מראש, אחרת הם ירגישו נבוכים שגרמו לך לגעת בהם.
האם זכותה להגדיר את המצוות?
לא, וכן.
לא, כי ההלכה מוחלטת. היא מחוייבת למצוות בדת היהודית אז היא לא יכולה לסנן לפי מה שבא לה. כמו שצמחוני לא אוכל המבורגר בקר, אין כאן שום עניין לבחירה והגדרה אישית.
וכן, כי היא בוחרת אם לקיים את המצווה מקושי ובאסה, או שהיא לומדת על זה ומאושרת בזכות להיות יהודיה. זה יוצר לה מצוות משל עצמה, היא כמו רואה את המצווה מנקודת מבט שאף אחת לא ראתה לפניה.
ברור, כמו בכל דבר ביהדות יש לך בחירה חופשית. "הַחַיִּים וְהַמָּוֶת נָתַתִּי לְפָנֶיךָ הַבְּרָכָה וְהַקְּלָלָה וּבָחַרְתָּ בַּחַיִּים לְמַעַן תִּחְיֶה אַתָּה וְזַרְעֶךָ" (דברים ל יט)
אבל זו חובה לקיים מצוות הבחירה שלך אם לעבור על ההלכה והמוסר של אלוקים, או לא.
האם זה הלבנת פנים?
כן ולא.
יש כמה שמתירים חד פעמית לאדם שלא יודע מה זה שמירת נגיעה ומושיט יד ללחיצה. חיבוק ונישוק אסור גם איתו. אחרי שלוחצים ידיים היא אומרת שהיא שומרת נגיעה, אם הוא ממשיך לגעת בה הוא החוצפן ולא היא, שיכבד את האמונה שלה.
ובישראל 99% יודעים מה זה שמירת נגיעה, אפשר להיות עם כבוד ולומר להם מראש, אחרת הם ירגישו נבוכים שגרמו לך לגעת בהם.
האם זכותה להגדיר את המצוות?
לא, וכן.
לא, כי ההלכה מוחלטת. היא מחוייבת למצוות בדת היהודית אז היא לא יכולה לסנן לפי מה שבא לה. כמו שצמחוני לא אוכל המבורגר בקר, אין כאן שום עניין לבחירה והגדרה אישית.
וכן, כי היא בוחרת אם לקיים את המצווה מקושי ובאסה, או שהיא לומדת על זה ומאושרת בזכות להיות יהודיה. זה יוצר לה מצוות משל עצמה, היא כמו רואה את המצווה מנקודת מבט שאף אחת לא ראתה לפניה.
שואל השאלה:
מה זה גילוי אריות?
מה זה גילוי אריות?
גילוי עריות
יחסי מין
מלשון לגלות ערווה, ערווה זה האיסור שבין הרגלים
יחסי מין
מלשון לגלות ערווה, ערווה זה האיסור שבין הרגלים