55 תשובות
שואל השאלה:
^אתה דתי ואתה מסכים?
אני מרגישה מעורערת אמאלה
^אתה דתי ואתה מסכים?
אני מרגישה מעורערת אמאלה
אנונימית
אני לא דתיה, ולא אתאיסטית, אבל אני מסכימה איתך לגמרי
אני לא אוהבת להגדיר את עצמי, אבל אני שומרת על כל המצוות שעושות לי טוב.
אני חושבת שיש מלא דרכים לחיות את החיים, ולכל אחד יש דרך שגורמת להיות לו מאושר ומשמעותי. אני מקבלת כל אחד שהוא אדם טוב. לא משנה מי הוא ומאיפה הוא.
לדעתי זה לא פגום, ואף ההפך, התורה מלמדת לדון לכף זכות כל אחד ואף לכבד את השונה ממך.
יש כאלו שלא מוכנים לקבל את זה וזו בעיה שלהם. ורק שלהם.
אני חושבת שיש מלא דרכים לחיות את החיים, ולכל אחד יש דרך שגורמת להיות לו מאושר ומשמעותי. אני מקבלת כל אחד שהוא אדם טוב. לא משנה מי הוא ומאיפה הוא.
לדעתי זה לא פגום, ואף ההפך, התורה מלמדת לדון לכף זכות כל אחד ואף לכבד את השונה ממך.
יש כאלו שלא מוכנים לקבל את זה וזו בעיה שלהם. ורק שלהם.
תראי יש כאלה שיסכימו אותך כי לדעתי אהבת חינם יותר חשובה מלימוד תורה וקיום מצוות יש כאלה קיצוניים מאוד בעיקר החרדים הקציוניים שלא יאמינו במה שאת אומרת כי להם יש דעה מאוד מקובעת שונה מאיתנו
אני אישית מאמין לא דתי
ומסכים איתך באיזה אופן
אני אישית מאמין לא דתי
ומסכים איתך באיזה אופן
למה את שואלת רק את הדתיים הלאומיים? כי זאת הדרך שלך בעבדות ה'? אני לא הולך לבקר את הדרך הזאת (של הדתים לאומיים) כאן, אלא בתור יהודי אני אענה בשאלה על שאלה: דתיים לאומים לא מחוייבים לאותם מקורות הקדמונים של יהודי מחוייב להם? זה כולל לגנות את האפיקורסים (חפץ חיים, הלכות לשון הרע, כלל ח, סעיף ה).
לבי השלום: מה עם הפסוקים האלה?
"אֵין שָׁלוֹם", - אָמַר ה' לָרְשָׁעִים" (ישעיה מח, כב).
"אֵין שָׁלוֹם" - אָמַר אֱלֹהַי לָרְשָׁעִים" (ישעיה נז, כא).
מה, אנחנו יורת צדיקים מהקב"ה, חלילה?
לבי השלום: מה עם הפסוקים האלה?
"אֵין שָׁלוֹם", - אָמַר ה' לָרְשָׁעִים" (ישעיה מח, כב).
"אֵין שָׁלוֹם" - אָמַר אֱלֹהַי לָרְשָׁעִים" (ישעיה נז, כא).
מה, אנחנו יורת צדיקים מהקב"ה, חלילה?
תוצאה, אתה לא מוכן לקבל אף אחד ששונה ממך?
לדעתך יש דרך אחת נכונה לחיות את החיים?
אתה חושב שאתה יכול לשפוט מי שלא הולך בדרך שלך?
אתה מושלם בדרך שלך?
לדעתך יש דרך אחת נכונה לחיות את החיים?
אתה חושב שאתה יכול לשפוט מי שלא הולך בדרך שלך?
אתה מושלם בדרך שלך?
לא זה לא פגום לדעתי.
אני דתייה ואני חושבת שלכל אחד יש דעה שונה ואם אני מאמינה שיש אלוהים אז זה האמונה שלי אם את לא מאמינה זה הדעה שלך ואין בזה שום דבר פגום.
יש לי מלא חברות חילוניות ואנחנו ממש קרובות למרות שהדעות שלנו שונות ומי יודע אולי יום אחד זה השתנה..
אני דתייה ואני חושבת שלכל אחד יש דעה שונה ואם אני מאמינה שיש אלוהים אז זה האמונה שלי אם את לא מאמינה זה הדעה שלך ואין בזה שום דבר פגום.
יש לי מלא חברות חילוניות ואנחנו ממש קרובות למרות שהדעות שלנו שונות ומי יודע אולי יום אחד זה השתנה..
זה בסדר גמור!
אבל - אם את רואה יהודי שיש לך הזדמנות להשפיע עליו לטובה ולקרב אותו, מה טוב אם תעשי מה שאת יכולה באותו רגע!
אבל - אם את רואה יהודי שיש לך הזדמנות להשפיע עליו לטובה ולקרב אותו, מה טוב אם תעשי מה שאת יכולה באותו רגע!
silan, זאת לא הדרך האיששית שלי, אלא דרך שאותה צוההקב"ה על כל היודי, וכל יהודי חייב ללכת בדרכו של ה' יתברך (בשביל זה הקב"ה עשה מעמד הר סיני לכל עם ישראל, והמשמיע את קולו לכל העם, והשביע שם את כולנו לשמרו את כל המצוות).
וברור שאם השאלה שלך האם רק דרך של עבדות ה' - היא בהכרח נכונה, או שגם דרך אחרת שמנוגדת לעבודת ה' - אז וודאי שהתשבוה היא שרק הדרך שאותה צוה הקב"ה - היא הדרך הכנונה בלבד, והשאר - לא. ה' יודע יותר טוב מאיתנו מה טוב לנו, בשביל זה הוא ברוא עולם, ואין לאף אחד זכות לחלוק עליו יתברך.
ואני בהחלט יכול להתנגד לחוסר ציות לדרך של ה' יתברך.
וברור שאם השאלה שלך האם רק דרך של עבדות ה' - היא בהכרח נכונה, או שגם דרך אחרת שמנוגדת לעבודת ה' - אז וודאי שהתשבוה היא שרק הדרך שאותה צוה הקב"ה - היא הדרך הכנונה בלבד, והשאר - לא. ה' יודע יותר טוב מאיתנו מה טוב לנו, בשביל זה הוא ברוא עולם, ואין לאף אחד זכות לחלוק עליו יתברך.
ואני בהחלט יכול להתנגד לחוסר ציות לדרך של ה' יתברך.
אחי אתה מדבר שטויות^ כל אחג בוחר איך הוא יתנהל אחד בוחר להאמין אסל לא לקיים מצוות אחד גם וגם אחד לא זה ולא זה
אין מה לעשות העולם הצקדם והשתנה
תקבל את זה או לא זו עובדה
אין מה לעשות העולם הצקדם והשתנה
תקבל את זה או לא זו עובדה
scorpio infinito, אם אתה מתייחס לחוקים של מלך העולם לא כמו לחוקים מחייבים - אז אתה מדבר שטויות.
בואו נבחר את הדרך שלנו איך להתייחס לחוקים של (להבדיל!) המדינה, במיוחד להנחיות של הקורונה. כי למה שלא כל אחד יבחר את הדרך שלו בעצמו למי מה שנראה לו נכון האם לציית להנחיות קורונה (או לא כל חקו אחר במדינה) או לא? כל אחד לפי מה שנראה לו נכון. הרי אין דרך אחד שהיא נכונה, לא?
בואו נבחר את הדרך שלנו איך להתייחס לחוקים של (להבדיל!) המדינה, במיוחד להנחיות של הקורונה. כי למה שלא כל אחד יבחר את הדרך שלו בעצמו למי מה שנראה לו נכון האם לציית להנחיות קורונה (או לא כל חקו אחר במדינה) או לא? כל אחד לפי מה שנראה לו נכון. הרי אין דרך אחד שהיא נכונה, לא?
תאמין לי שפה יש נבדל בין מה שרשמת
חוקי הצדינה זה חוקים שיש להם חוק ועונש מי שעובר משלם
להבדיל בין חוקי הדת ששמה הכל פתוח יש מאמינים יש לא יש חילונים יש חרדים יש דתיים אין מה לעשות דת שה דבר שונה
אני נגיד לא שומר את כל המצוות.. לא שומר שבת לא מניח תפילין זה מפריע למישהו? לא וזה גם לא אמור..
אני חי את הדרך שמתאימה לי ונוחה לי ואתה יכול להגיד מה שאתה רוצה שלדעתך זה דבילי לבחור דרך אישית ונוחה אבל מבחינתי כל עוד אני עושה משהו שאני מרגיש בנוח איתו זה מספק אותי כי לדעתי זה מה שמקרב אותי לאלוהים ולדת ולא שאר הדברים
חוקי הצדינה זה חוקים שיש להם חוק ועונש מי שעובר משלם
להבדיל בין חוקי הדת ששמה הכל פתוח יש מאמינים יש לא יש חילונים יש חרדים יש דתיים אין מה לעשות דת שה דבר שונה
אני נגיד לא שומר את כל המצוות.. לא שומר שבת לא מניח תפילין זה מפריע למישהו? לא וזה גם לא אמור..
אני חי את הדרך שמתאימה לי ונוחה לי ואתה יכול להגיד מה שאתה רוצה שלדעתך זה דבילי לבחור דרך אישית ונוחה אבל מבחינתי כל עוד אני עושה משהו שאני מרגיש בנוח איתו זה מספק אותי כי לדעתי זה מה שמקרב אותי לאלוהים ולדת ולא שאר הדברים
ה' הוא אבא של כולנו.
גם של הגויים, גם של היהודים וגם כל מי שעל פני כדור הארץ.
אם אבא לא אוהב ילד שהולך לא בדרכו איך הוא יצפה שאי פעם יחזור?
אם אבא לא מעריך כל דבר נכון לדעתו שהילד עושה איך הילד ירצה להשקיע עוד מעצמו?
אתה מדבר על חובה וחובה.
ואני לא רואה את זה ככה.
אני רואה את זה בצורה שאבא יאהב את הילדים שלו גם אם הם לא הולכים בדרכו, כל עוד הם אנשים טובים.
גם של הגויים, גם של היהודים וגם כל מי שעל פני כדור הארץ.
אם אבא לא אוהב ילד שהולך לא בדרכו איך הוא יצפה שאי פעם יחזור?
אם אבא לא מעריך כל דבר נכון לדעתו שהילד עושה איך הילד ירצה להשקיע עוד מעצמו?
אתה מדבר על חובה וחובה.
ואני לא רואה את זה ככה.
אני רואה את זה בצורה שאבא יאהב את הילדים שלו גם אם הם לא הולכים בדרכו, כל עוד הם אנשים טובים.
scorpio infinito, "חוקי הצדינה זה חוקים שיש להם חוק ועונש מי שעובר משלם"-
-ומי שעובר על החוקים שלך מלך העולם - אין על זה העונש?! אם כבר, העונש שבורא עולם יכול לתת - הוא הרבה יורת גדול מעונש שכל אחד אחר יכול לתת, כי בורא עולם לא מוגבל בכלום. לעומת אנשים אחרים הם מןגבלים, מה שאורמ שגם היכולות שלהם לתת לך עונש כלשהו - הם מוגבלים.
אתה אומר מדי פעם י"ג עיקרי האמונה? זה ענייןלהגיד את זה כל יום. חשבל שיש אנשים ששוכחים את זה.
אביא תא העיקר שאני מדבר עליו כרגע:
"יא - אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ גּוֹמֵל טוֹב לְשׁוֹמְרֵי מִצְוֹתָיו וּמַעֲנִישׁ לְעוֹבְרֵי מִצְוֹתָיו: (שכר ועונש)"
^ ממליץ לך (ולאחרים) לשנן טוב טוב את העיקר הזה (וגם את העיקרים האחרים).
-ומי שעובר על החוקים שלך מלך העולם - אין על זה העונש?! אם כבר, העונש שבורא עולם יכול לתת - הוא הרבה יורת גדול מעונש שכל אחד אחר יכול לתת, כי בורא עולם לא מוגבל בכלום. לעומת אנשים אחרים הם מןגבלים, מה שאורמ שגם היכולות שלהם לתת לך עונש כלשהו - הם מוגבלים.
אתה אומר מדי פעם י"ג עיקרי האמונה? זה ענייןלהגיד את זה כל יום. חשבל שיש אנשים ששוכחים את זה.
אביא תא העיקר שאני מדבר עליו כרגע:
"יא - אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ גּוֹמֵל טוֹב לְשׁוֹמְרֵי מִצְוֹתָיו וּמַעֲנִישׁ לְעוֹבְרֵי מִצְוֹתָיו: (שכר ועונש)"
^ ממליץ לך (ולאחרים) לשנן טוב טוב את העיקר הזה (וגם את העיקרים האחרים).
אני לא מאמין בהרבה דברים שאומרים כמו דאומרים כן מאמין יש ישות גדולה ולדעתי אחוהים לא יעניש אותי על אי קיופ כל המצוות אני בוחר את הדרך המתאימה לי ולבחירות שלי ואלוהים בבוםו של דבר רואה הכל ולדעתי אין בזה כל פסול
כדי שתדע דברים ולא לנסות צדיק עם ציטוטים שלא תמיד קשורים לכלום זה לא מוציא אותך יותר חכם
כדי שתדע דברים ולא לנסות צדיק עם ציטוטים שלא תמיד קשורים לכלום זה לא מוציא אותך יותר חכם
קדום גל, ביחס לגויים ה' נשחב רק מלך, ולא אבא. רק בשילנו (היהודים) הוא אבא. אוכל להביא לך על זה פסוקים מפורשים, ושמנה מפורשת. זה דבר ראשון. ההבלד הוא ש"אב שמחל על כובוד - כבודו מחול". "מלך שמחל על כבודו - אין כבודו מחול".
איך הילד יחזור בתושבה? פשוט מאוד. הוא אמור להתבנן שזה שלא בסדר שהמרה את פיו של מלך גדול שברא אותו ונתן לו את הכל.
איך הילד יחזור בתושבה? פשוט מאוד. הוא אמור להתבנן שזה שלא בסדר שהמרה את פיו של מלך גדול שברא אותו ונתן לו את הכל.
scorpio infinito, אם אתה לא מאמין בכל מה שיהדות כוללת - אז אתה אפיקורוס, מה שאורמ שהבעיה היא אצלך. זה אל אומר שאתה מתט מהעונש בגלל השיבוש שלך באמונה. להפך. העונש על כפירה יהי הרבה יותר חמור מעונש על כל עבירה אחרת - על זה מאבדים עולם הבא (סנהדרין צ ע"א), ויורדים לגינהום לדורי דורות (ראש השנה יז ע"א).
מה שאתה עושה - זה נקרא לטמון הראש בתוך החול. זה לא אומר שלא יתפסו אותך.
מה שאתה עושה - זה נקרא לטמון הראש בתוך החול. זה לא אומר שלא יתפסו אותך.
אני חא מאמין בשטויות שאתה מוציא אין בזה כל פסול חילוניות זה דבר מאוד לגיטימי אמונה זה דבר אישי שכל אחד מרגיש וחא סתם יש חזרות בשאלה רואים שגם כאשר זה בא מבית דתי אין בזה דבר רע
יפה שאתה מנסה להגיד שטויות במיץ תמשיך זה דווקא מהנה להקשיב חמישהו בן 35 שמנסה להסביר לי דברים כאילו הוא מינימום הרב עובדיה
חילוניות - זה לא דבר ליגיטימי.
חילוניות - זה דבר פסול.
חילוניות - זה משהו שצריך לבער מן העולם.
מוקדם או מאוחר (יש לזה סוף) זה יקרה. עדיף שנזרז את זה, כדי שזה יקרה כמה שיורת מוקדם, כי ככה אנחנו נסבול פחות. ככל שזה יקרה יורת מאוחר - אז עד נסבול יותר.
אין דבר יותר רע מחחלקו על הקב"ה. קורח ניסה. אתה ידוע מה קרה לו? האדמה פתחה את פיה ובעלה אותו, ואת כל אשר לו. אתה רוצה גם?
חילוניות - זה דבר פסול.
חילוניות - זה משהו שצריך לבער מן העולם.
מוקדם או מאוחר (יש לזה סוף) זה יקרה. עדיף שנזרז את זה, כדי שזה יקרה כמה שיורת מוקדם, כי ככה אנחנו נסבול פחות. ככל שזה יקרה יורת מאוחר - אז עד נסבול יותר.
אין דבר יותר רע מחחלקו על הקב"ה. קורח ניסה. אתה ידוע מה קרה לו? האדמה פתחה את פיה ובעלה אותו, ואת כל אשר לו. אתה רוצה גם?
זה שאצה חושב שזה גבר פסול זה לא אונר שאתה צודק אצה פשוט פוסל דרך שאתה לא תומך בה וזה דבר גרוע וממטום לעשות למה מי שחרדי קיצוני ומאמין בלחמוש תורה יזכה לשברים טובים
לא בהכרח אדם לא נמדד במצותיו הוא נמדד במעשיו ואם חרדי יעשה משהו רע במהלך חייו הוא יקבל את העונש שלו כמל לגבי חילוני וגם כנל הפוך עשית טוב קיבלת טוב
לא בהכרח אדם לא נמדד במצותיו הוא נמדד במעשיו ואם חרדי יעשה משהו רע במהלך חייו הוא יקבל את העונש שלו כמל לגבי חילוני וגם כנל הפוך עשית טוב קיבלת טוב
ואני אמשיך חהיות חילוני ולא משנה מה היא דעתך
לפי ראות עינך בהחלט יש לנו בורא עולם שונה.
אני מקווה שלא תהיה אבא לילדים שלך בצורה הזו, כי אבא אמור לקבל את ילדיו גם כשהם חוטאים לדעתו.
הייתי חרידית, והייתי במקום כל כך חשוך בחיים שלי.
אני מאמינה בו באמונה שלמה.
אני מאמינה בטוב שלו, ובטוב שהוא רואה בכל בני האדם על פני כדור הארץ.
אתה לא, וזה בסדר שאתה לא רואה את זה ככה, אבל אל תכפה את הדעות הקשות שלך על כל שאר העולם, כי קודם כל זו היא לא דרך לקרב, זה דרך להרחיק (ובחיי, בזה אתה טוב)
אני מקווה שלא תהיה אבא לילדים שלך בצורה הזו, כי אבא אמור לקבל את ילדיו גם כשהם חוטאים לדעתו.
הייתי חרידית, והייתי במקום כל כך חשוך בחיים שלי.
אני מאמינה בו באמונה שלמה.
אני מאמינה בטוב שלו, ובטוב שהוא רואה בכל בני האדם על פני כדור הארץ.
אתה לא, וזה בסדר שאתה לא רואה את זה ככה, אבל אל תכפה את הדעות הקשות שלך על כל שאר העולם, כי קודם כל זו היא לא דרך לקרב, זה דרך להרחיק (ובחיי, בזה אתה טוב)
זה לא שמנה מה אני חושב. מה שמשנה - זה מה שהקב"ה מסר. בסופו של דבר הוא קובע, וזה זה שידון אותנו, ואל אף אחד אחר, ואף אחד לא יכול להתכחם מולו שם עם פלפולי סרק.
וברור שאדם נמדד על פי מצוותיו: הרי זה מה שצוה הקב"ה. מי שעשה את רצונו - קיבל שכר, ומי שעבר על רצונו - יקבל עונש. על מי צהו הבורא. יש משהו יותר פשוט מזה?
וברור שאדם נמדד על פי מצוותיו: הרי זה מה שצוה הקב"ה. מי שעשה את רצונו - קיבל שכר, ומי שעבר על רצונו - יקבל עונש. על מי צהו הבורא. יש משהו יותר פשוט מזה?
silan, ברוא עולם שי רק אחד. רק השאלה מי מבין את רצונו נכון. אנ ייכול להביא מקורות למה שאמרתי שזה רצונו. ואת?
אחי בן אדם נמדד במעשיו אתה תרצח מישהו לא משנה כמה תורה למדת פגעת בחיי אדם ולכן צקבל מקום לא טוב.. עשית משהו טוב שכרך יתוגמל בטוב
scorpio infinito, אתה ממדבר כאילו לא לרצוח מישהו - זה לא נכלל בכלל מצוות. משהו הוזי.
בכל אופן, תתפלא, אבל על הרוצח לא נאמר שאין לו חלק לעולם הבא, על על אפיקורוס - נאמר דבר כזה (סנהדרין צ ע"א).
אז תחשוב לבד למי יהיב טוב בעולם הבא: למאמין שרצח מישהו, או לאתאיסט שעשה לאנשים רק דברים טובים (אין חלק לעולם הבא לאותם אנשים).
בכל אופן, תתפלא, אבל על הרוצח לא נאמר שאין לו חלק לעולם הבא, על על אפיקורוס - נאמר דבר כזה (סנהדרין צ ע"א).
אז תחשוב לבד למי יהיב טוב בעולם הבא: למאמין שרצח מישהו, או לאתאיסט שעשה לאנשים רק דברים טובים (אין חלק לעולם הבא לאותם אנשים).
אי אפשר להתפלפל מולו.
הוא יודע בדיוק כמה אתה אדם שעושה טוב, ובו אחדש לך משהו, זה לא רק מצוות.
ואתה רואה את זה שחור ולבן, וזה לא שחור ולבן.
החיים הם לא שחור ולבן.
אם אתה רואה אותם ככה אז חבל על העיניים שלך
הוא יודע בדיוק כמה אתה אדם שעושה טוב, ובו אחדש לך משהו, זה לא רק מצוות.
ואתה רואה את זה שחור ולבן, וזה לא שחור ולבן.
החיים הם לא שחור ולבן.
אם אתה רואה אותם ככה אז חבל על העיניים שלך
אל תתיפס על רצח כל מעשה נורא שקיים בסוםו של דבר נמדד לא משנה כמה למדת תורה
silan, אבל בעיקר המצוות, כי זה מה שהוא יבתרך צוה. אחרת למה שהא ויצוה דוקא על זה, ולמה זה דווקא זה נקרא "מצוות"?
לא הכל שחור לבן? דרך אגב, חשבת ע המשמעות של חולצה לבנה ומכנסיים שחורות? אני לא אומר שזה מצוה להתלבש ככה (אני כן מתבלש ככה מהיותי בן תורה), אבלעדיין.
לא הכל שחור לבן? דרך אגב, חשבת ע המשמעות של חולצה לבנה ומכנסיים שחורות? אני לא אומר שזה מצוה להתלבש ככה (אני כן מתבלש ככה מהיותי בן תורה), אבלעדיין.
scorpio infinito, אדן ע לכל עמשה נורא, אבל זה וודאי יכלול גם חילוי שבת וכל דבר שנגד רצונו.
"כִּי אֶת כָּל מַעֲשֶׂה, הָאֱלֹהִים יָבִא בְמִשְׁפָּט, עַל כָּל נֶעְלָם: אִם טוֹב, וְאִם רָע" (קהלת יב, יד).
"כל מעשה"
"כִּי אֶת כָּל מַעֲשֶׂה, הָאֱלֹהִים יָבִא בְמִשְׁפָּט, עַל כָּל נֶעְלָם: אִם טוֹב, וְאִם רָע" (קהלת יב, יד).
"כל מעשה"
אתה יודע זה שתביא לי ציטוטים לא יעזרו לך לקבוע את דעוציך הקיצוניות והחשוכות..
בסדר גבר silan אתה צודק, אבל תבין שגם הוא צודק. באמת בורא עולם טוב לכולם לא משנה מה ונותן המון צ'אנסים והזדמנויות, ומוחק לנו עוונות עם ייסורים.. ובאמת דרך ארץ ולא לרצוח ולגנוב ולאנוס זה חשוב מאוד והכי חשוב לאופי של הבן אדם פה בעולם. וגוי שמתנהג טוב מאוד הולך גם הוא לגן עדן.
אבל אתה יהודי, וזכית בעוד הרבה מצוות שאתה מחויב בהן בגלל שאבות אבותיך קיבלו אותם באהבה ובשמחה ובזכות המצוות האלה העם השיג דרך להגיע עוד יותר קרוב לבורא עולם מאשר רק להיות אדם טוב ומעשים טובים (שזה חשוב מאוד גם כמו שאמרתי).
עכשיו אתה יכול לקחת את העול מצוות הזה כמשהו רע ולקיים אותו בזעף ובעצב או שבכלל לא לעשות כלום ולהתרחק. או שאתה יכול לבחור לקבל את הזכות הזו באהבה עם ההבנה שכל המצוות האלה רק עוזרות לך במשמעות החיים ולהתקרב לזה שיצר אותך ואת העולם מסביבך!
כמובן שאת כל זה אני כותב כדי להזכיר גם לעצמי ויש לי עוד המון להשתפר בזה, אז מקווה שזה לא מתקבל אצלך כהטפה חס וחלילה.
שנזכה
אבל אתה יהודי, וזכית בעוד הרבה מצוות שאתה מחויב בהן בגלל שאבות אבותיך קיבלו אותם באהבה ובשמחה ובזכות המצוות האלה העם השיג דרך להגיע עוד יותר קרוב לבורא עולם מאשר רק להיות אדם טוב ומעשים טובים (שזה חשוב מאוד גם כמו שאמרתי).
עכשיו אתה יכול לקחת את העול מצוות הזה כמשהו רע ולקיים אותו בזעף ובעצב או שבכלל לא לעשות כלום ולהתרחק. או שאתה יכול לבחור לקבל את הזכות הזו באהבה עם ההבנה שכל המצוות האלה רק עוזרות לך במשמעות החיים ולהתקרב לזה שיצר אותך ואת העולם מסביבך!
כמובן שאת כל זה אני כותב כדי להזכיר גם לעצמי ויש לי עוד המון להשתפר בזה, אז מקווה שזה לא מתקבל אצלך כהטפה חס וחלילה.
שנזכה
שואל השאלה:
slian, סיסס תתחתני איתי? חחח
כתבת מהמם ומדויק. בלי יותר מדי רעש מיותר. מסכימה איתך ממש:)
slian, סיסס תתחתני איתי? חחח
כתבת מהמם ומדויק. בלי יותר מדי רעש מיותר. מסכימה איתך ממש:)
אנונימית
אבא מבקש מילדיו את הדברים החשובים לו, אותם הוא מצווה עליו.
זה שהילד לא עושה או עושה בחלקו את המצוות לא מפחית מאהבת האב.
לא אמור ולא יכול להפחית.
הוא לא יעניש על כך שלא קיימת אותן, אלא על מעשים וחטאים לא טובים.
המצוות הן ציווי שהוא זכות לקיים.
ושכל אחד יעשה כמה שהוא מסוגל מהן.
אתה לא יכול לשפוט אף אדם במקום בו הוא נמצא.
זה שהילד לא עושה או עושה בחלקו את המצוות לא מפחית מאהבת האב.
לא אמור ולא יכול להפחית.
הוא לא יעניש על כך שלא קיימת אותן, אלא על מעשים וחטאים לא טובים.
המצוות הן ציווי שהוא זכות לקיים.
ושכל אחד יעשה כמה שהוא מסוגל מהן.
אתה לא יכול לשפוט אף אדם במקום בו הוא נמצא.
שואל השאלה:
^הלוואי שזה יתממש.. אני מסכימה שזה טוב לקרב את החילונים לדת, ואף מעולה ורצוי. אם את מצליחה בזה-אדרבה
אך כאשר הבן אדם לא מעוניין, צריך ללמוד לשחרר
ואף לקבל אותו כפי שהוא.
מה עכשיו תתחילו לשנוא אותו כי הוא לא מוכן לחזור בתשובה או לחשוב שהוא טמא?
^הלוואי שזה יתממש.. אני מסכימה שזה טוב לקרב את החילונים לדת, ואף מעולה ורצוי. אם את מצליחה בזה-אדרבה
אך כאשר הבן אדם לא מעוניין, צריך ללמוד לשחרר
ואף לקבל אותו כפי שהוא.
מה עכשיו תתחילו לשנוא אותו כי הוא לא מוכן לחזור בתשובה או לחשוב שהוא טמא?
אנונימית
דבר אחד - זה לשחרר אותו (כי אין טעם וזה לא יזעור), ודבר שני שזה לקבל אותו.
לקבל אותו - זה לתת לא הרגשה שזה ליגיטימי מה שהוא עושה, כשאר זה לא.
אז כן, יש מצוה לשנוא את הרשעים שלא מוכנים לחזור בתשובה אחרי שהוכיחו אותו, והם לא קיבלו את התוכחה (פסחים קיג ע"ב).
לקבל אותו - זה לתת לא הרגשה שזה ליגיטימי מה שהוא עושה, כשאר זה לא.
אז כן, יש מצוה לשנוא את הרשעים שלא מוכנים לחזור בתשובה אחרי שהוכיחו אותו, והם לא קיבלו את התוכחה (פסחים קיג ע"ב).
שואל השאלה:
^מבינה, קשה לי להאמין שהתורה שלנו כזאת. מעולם לא למדתי על זה בצורה כזו. אברר על זה
תודה בכל אופן
^מבינה, קשה לי להאמין שהתורה שלנו כזאת. מעולם לא למדתי על זה בצורה כזו. אברר על זה
תודה בכל אופן
אנונימית
בהצלחה! אוכל לתת לך ציטוטים מדוקיים מתוך המקורות אם תרצי.
אם את מאמינה בקב''ה ב100% את צריכה להראות את זה לסובבים שלך עד שיבינו שזאת דעת תורה אמיתית וזאת דרך האמת ואולי מתוך כך יקבלו את הדברים שלך כמובן שצריך לומר הכל בנעימות ולא לכפות דעה אבל לנסות לגרום להם להבין את האמת ולעזור להם בחיפוש אחריה..אם אדם לא מעוניין בסופו של דבר צריך לגנות את דעתו ברבים שאסור שאנשים יחשבו שאם אני שותקת לו אז אולי הוא צודק חלילה שודאי שהוא טועה אך אם אשתוק איך ידעו זאת סובביי??
babygroot, פשוט מדוייק.
admhm770, ממש לא פגום לא לאהוב את האפיקורסים. להפך, מבואר שאסור לאהוב אותם:
"הלא הוא אומר (ויקרא יט, יח) "ואהבת לרעך כמוך, אני ה'"? מה טעם? "כי אני בראתיו"? - ואם עושה מעשה עמך - אתה אוהבו, ואם לאו - אי אתה אוהבו" (אבות דרבי נתן, פרק טז, ה).
"הלא הוא אומר (ויקרא יט, יח) "ואהבת לרעך כמוך, אני ה'"? מה טעם? "כי אני בראתיו"? - ואם עושה מעשה עמך - אתה אוהבו, ואם לאו - אי אתה אוהבו" (אבות דרבי נתן, פרק טז, ה).
להפך, במזמור שדבר על גאולה העתידית יש קריאה "אֹהֲבֵי ה', שִׂנְאוּ רָע" (תהלים צז, ה).
אם כבר, חסרה היום שנאה לאתאיסטים ולאפקיורסים אחרים, ואני להפיץ את השנאה כלפים אפקירוסים כמה שיותר כדי שכמה שיותר אנשים ישנאו אותם כמה שיותר חזק (שנאה מכל הלב). אני עושה את זה גם באתר הזה.
אם כבר, חסרה היום שנאה לאתאיסטים ולאפקיורסים אחרים, ואני להפיץ את השנאה כלפים אפקירוסים כמה שיותר כדי שכמה שיותר אנשים ישנאו אותם כמה שיותר חזק (שנאה מכל הלב). אני עושה את זה גם באתר הזה.
לא מה קשור פגום,אני גם כמוך
אין בעיה שאת לא מנסה להחזיר בתשובה ולהשפיע, כי את לא מרגישה שזה טוב לך. אבל לומר שהאתאיזם זה טוב, זו טעות. כי האתאיזם זה רע ואנחנו חייבים לזכור את זה.
כן, אנחנו אומרים שהאמת איתנו. אם הייתי חושב שהאמת יכולה להיות אצל דת אחרת או באתאיזם - הייתי עוזב את היהדות כי אני לא ט*פש, הולכים לפי האמת ולא סתם לכיף.
כן, כל דת אחרת היא שקר או תועבה, כולל דת האתאיזם (שאידאולוגית נגד דת). וכולל הכופרים. זה לא אומר שנשמיד גויים או נתייחס אליהם רע, אבל אין לנו שום צורך לקבל את מה שאנחנו יודעים שהוא שקר.
libi_tamar
אני לא אכנס לויכוח, אני רק מעיר שהרב קוק כשהוא כתב לאהוב כל אדם, זה אהבה של אחדות ולא של קבלת דעות או סובלנות כלפי משהו מהם.
לאהוב את האדם למרות הדעה שלו, זה גם אומר שלא ניתן לגיטימציה לאדם לעשות עבירות.
ויש ציטוט יותר פשוט של הרב "האהבה צריכה להיות מלאה בלב לכל" (מידות הראי"ה א)
כן, אנחנו אומרים שהאמת איתנו. אם הייתי חושב שהאמת יכולה להיות אצל דת אחרת או באתאיזם - הייתי עוזב את היהדות כי אני לא ט*פש, הולכים לפי האמת ולא סתם לכיף.
כן, כל דת אחרת היא שקר או תועבה, כולל דת האתאיזם (שאידאולוגית נגד דת). וכולל הכופרים. זה לא אומר שנשמיד גויים או נתייחס אליהם רע, אבל אין לנו שום צורך לקבל את מה שאנחנו יודעים שהוא שקר.
libi_tamar
אני לא אכנס לויכוח, אני רק מעיר שהרב קוק כשהוא כתב לאהוב כל אדם, זה אהבה של אחדות ולא של קבלת דעות או סובלנות כלפי משהו מהם.
לאהוב את האדם למרות הדעה שלו, זה גם אומר שלא ניתן לגיטימציה לאדם לעשות עבירות.
ויש ציטוט יותר פשוט של הרב "האהבה צריכה להיות מלאה בלב לכל" (מידות הראי"ה א)
libi_tamar
לכפות לא, אבל גם לא צריך לתת לגיטימציה או עזרה לדתות כאלה. אין לנו אהבה לנצרות כדת, מלבד אהבת אלוקים שגרם לנצרות לפעול למטרה מסויימת (הפצת אמונה באל בלתי מוחשי).
לכפות לא, אבל גם לא צריך לתת לגיטימציה או עזרה לדתות כאלה. אין לנו אהבה לנצרות כדת, מלבד אהבת אלוקים שגרם לנצרות לפעול למטרה מסויימת (הפצת אמונה באל בלתי מוחשי).
לא , זה לא פגום, זה טוב מאוד.
libi_tamar, אני פשוט מעדיף לא להגיב לרוב הדברים אשר כתבת. אני את התשובות בנשוא זה משאלות אחרות, והן די פגומות. עצם זה שאת מוכנה לתת יחס טוב לכופרים, ומצד שני יחס רע למי שהולך עם הדת בקיצוניות - אומר עלייך הרבה. בספר "הדור האחרון" כתוב שמי שמקרב את הרחוקים, ומרחיק את הקרובים - סימן שהוא מערב רב.
בכל אופן, אתייחס לחלק מהדברים אשר כתבת.
"קודם כל נאמר וכבר אמרתי שדרך ארץ קדמה לתורה ולכן אין דבר כזה אדם נמדד על פי מצוותיו"
-זה כל כך לא קשור. זה רק בא להגיד שהתקופה של דרך ארץ קדמה לתקופה שקיבלנו את התורה (ב-26 דורות), ולא שדרך במקום תורה, כי אחרת לא היינו מקבלים את התורה.
ובקשר לרב קוק, אם תסכימי - אשלח לך לפרטי. יש כאן משתמשים שאני מכבד אותם, ואיני חפץ לפגוע בהם. רק אגיד לך ששי לי סיבה מאוד טובה לא לקבלת את דעתו, כמבואר בקונטרנס היחיאלי, ובספר "שארית יעקב".
בכל אופן, אתייחס לחלק מהדברים אשר כתבת.
"קודם כל נאמר וכבר אמרתי שדרך ארץ קדמה לתורה ולכן אין דבר כזה אדם נמדד על פי מצוותיו"
-זה כל כך לא קשור. זה רק בא להגיד שהתקופה של דרך ארץ קדמה לתקופה שקיבלנו את התורה (ב-26 דורות), ולא שדרך במקום תורה, כי אחרת לא היינו מקבלים את התורה.
ובקשר לרב קוק, אם תסכימי - אשלח לך לפרטי. יש כאן משתמשים שאני מכבד אותם, ואיני חפץ לפגוע בהם. רק אגיד לך ששי לי סיבה מאוד טובה לא לקבלת את דעתו, כמבואר בקונטרנס היחיאלי, ובספר "שארית יעקב".
נשמות עזבו מה את ממשיכים להגיב לו בכעל הדעות שלו ככ קיצוניות שהוא חי באשליה שכל העולם צריך להיות דתי להיות מאמין ומקורב למשיח חלאס אנחנו לט בתקופת התנך העולם השתנה ויש המון תקבל את זה או לא זו המציאות
תהנה עם הדעות ההזויות שלך
תהנה עם הדעות ההזויות שלך
אם בורא עולם צוה את כל העם ישרלא על המצוות - אז בטח שכולם צריכים להיות דתיים. זה אשלייה?
זה חושך? ההפף הוא הנכון, רק האור נותנת לנו את האור, ומי שבלי תורה - הוא בחשוך, כמו שנאמר "כִּי נֵר מִצְוָה וְתוֹרָה אוֹר" (משלי ו, כג). הבעיה שאנשים שהם בעצמם חשוכים (כי אין להם תורה) בשביל להרגיש טוב עם עצמם הופכים את היוצרות, ועל זה נאמר "הוֹי הָאֹמְרִים לָרַע טוֹב וְלַטּוֹב- רָע, שָׂמִים חֹשֶׁךְ לְאוֹר, וְאוֹר - לְחֹשֶׁךְ, שָׂמִים מַר לְמָתוֹק, וּמָתוֹק - לְמָר" (ישעיה ה, כ).
זה חושך? ההפף הוא הנכון, רק האור נותנת לנו את האור, ומי שבלי תורה - הוא בחשוך, כמו שנאמר "כִּי נֵר מִצְוָה וְתוֹרָה אוֹר" (משלי ו, כג). הבעיה שאנשים שהם בעצמם חשוכים (כי אין להם תורה) בשביל להרגיש טוב עם עצמם הופכים את היוצרות, ועל זה נאמר "הוֹי הָאֹמְרִים לָרַע טוֹב וְלַטּוֹב- רָע, שָׂמִים חֹשֶׁךְ לְאוֹר, וְאוֹר - לְחֹשֶׁךְ, שָׂמִים מַר לְמָתוֹק, וּמָתוֹק - לְמָר" (ישעיה ה, כ).
אני לא אהיה דתי גם אם תתפוצץ
כיף...
הדעה שלך חשוכה ואם אתה חושב שהמצוות שלך מכפרים על זה
ניפגש בגיהנום
כיף...
הדעה שלך חשוכה ואם אתה חושב שהמצוות שלך מכפרים על זה
ניפגש בגיהנום
אני בעצמי דתי ולא מאמין ב-100 אחוז, אז השאלה הזאת מצחיקה אותי.
ואם את מדברת על אלה שמעירים לאחרים על עבירות, יש את מצוות "הוכח תוכיח", זו הסיבה.
ואם את מדברת על אלה שמעירים לאחרים על עבירות, יש את מצוות "הוכח תוכיח", זו הסיבה.
זה תלוי אם את מקבלת כי את חייבת או לא.
עקרונית מי שכופר בבורא עולם מין כופר מנסך יין במגע ועוד... אבל המוהר"ן אמר שצריך לאהוב כל יהודי כי זו הדרך להחזיר אותם לדרך הישר. לדעתי פשוט צריך לאהוב אותם כמו שהוא אומר אבל לשים לב טוב טוב שלא להיגרר אחריהם כי הגמרא במסכת עבודה זרה אומרת שמינות זה מושך עד כדי כך שאפילו אם אדם ימות תוך כמה שעות לא לוקחים רופא מין שירפא אותו.
אז שימי לב שאהבה אליהם היא רק כי הם יהודי ולא כי את מקבלת את המעשים והעבירות שלהם - שאת זה מצווה לשנוא
עקרונית מי שכופר בבורא עולם מין כופר מנסך יין במגע ועוד... אבל המוהר"ן אמר שצריך לאהוב כל יהודי כי זו הדרך להחזיר אותם לדרך הישר. לדעתי פשוט צריך לאהוב אותם כמו שהוא אומר אבל לשים לב טוב טוב שלא להיגרר אחריהם כי הגמרא במסכת עבודה זרה אומרת שמינות זה מושך עד כדי כך שאפילו אם אדם ימות תוך כמה שעות לא לוקחים רופא מין שירפא אותו.
אז שימי לב שאהבה אליהם היא רק כי הם יהודי ולא כי את מקבלת את המעשים והעבירות שלהם - שאת זה מצווה לשנוא
libi_tamar, יש לך טעות. התרוה רק ירדה לעולם בדורת ה-26 לביראת העולם, אבל היא קדמה 974 דוראות לעולם. את מצייחתס לתרוה כאילו לא בשבילה נברא העולם, ואל היא המרטה בעולם, אאל זה משהו שהוא טפל, חס ושלום.
לא אני קבעתי שיש לשנוא את אלה שמסברים לחזור בתשובה, אל הגמרא בפסחים קיג ע"ב. אז זה יור מדעה, אלא הלכה (שייני בשולחן ערוך, חושן משפט, סימן ערב).
דבר שני, מי שלא מאמיין באחד מעיקרי האמונה שכל יהודי חייב להאמין בהם, יש מצא אחיך, כביאר הרמב"ם בהקדמת פירושו לפרק "חלק" במסכת סנהדרין:
"וכאשר יאמין האדם אלה היסודות כולם, וְנִתְבָּרְרָה אמונתו בהם הוא נכנס בכלל ישראל. וּמִצְוָה לאהבו ולרחם עליו, וְלִנְהֹג עמו בכל מה שֶׁצִּוָּה השם יתברך איש לחבֵרו מן האהבה וְהָאַחֲוָה. ואפילו עשה מה שיכול מן העבירות מחמת הַתַּאֲוָה והתגברוּת הטבע הגרוע הוא נענש כפי חטאיו, אבל יש לו חלק לעולם הבא. והוא מפושעי ישראל.
וּכְשֶׁנִּתְקַלְקֵל לאדם יסוד מאלה היסודות הרי יָצָא מן הכלל וכפר בעיקר. ונקרא "מִין" וְ"אֶפִּיקוֹרוֹס" וְ"קוֹצֵץ בַּנְּטִיעוֹת". וּמִצְוָה לְשׂוֹנְאוֹ וּלְאַבְּדוֹ. ועליו נאמר (תהלים קלט כא): "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ יְיָ אֶשְׂנָא, וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט"" (הקדמת הרמב"ם לפרק "חלק" במסכת סנהדרין)
אם כב,ר לחלוק על דברי אלוקים חיים- ממש לא דעה, כי מי הוא בעל דעה יורת גדול מהקבה?
להשוות שנאה לאנשים בגלל שהם לא מסברים לשמוע בקולו של מלך העולם לביו השמדת העם רק בגלל שהם יהודים - זאת ממש טיפשות.
נ.ב. את אל מתביישת לכתוב את כל זה בשבת קודש? ועוד ללמד אותי מה צריך להיות קודם כל תחזירי בתשובה , וקבלי דעת תורה נכונה. אחרי שיהיה לך את זה - אז תוכלי ללמד את האחרים, לא את השיבושים שיש לך כרגע.
לא אני קבעתי שיש לשנוא את אלה שמסברים לחזור בתשובה, אל הגמרא בפסחים קיג ע"ב. אז זה יור מדעה, אלא הלכה (שייני בשולחן ערוך, חושן משפט, סימן ערב).
דבר שני, מי שלא מאמיין באחד מעיקרי האמונה שכל יהודי חייב להאמין בהם, יש מצא אחיך, כביאר הרמב"ם בהקדמת פירושו לפרק "חלק" במסכת סנהדרין:
"וכאשר יאמין האדם אלה היסודות כולם, וְנִתְבָּרְרָה אמונתו בהם הוא נכנס בכלל ישראל. וּמִצְוָה לאהבו ולרחם עליו, וְלִנְהֹג עמו בכל מה שֶׁצִּוָּה השם יתברך איש לחבֵרו מן האהבה וְהָאַחֲוָה. ואפילו עשה מה שיכול מן העבירות מחמת הַתַּאֲוָה והתגברוּת הטבע הגרוע הוא נענש כפי חטאיו, אבל יש לו חלק לעולם הבא. והוא מפושעי ישראל.
וּכְשֶׁנִּתְקַלְקֵל לאדם יסוד מאלה היסודות הרי יָצָא מן הכלל וכפר בעיקר. ונקרא "מִין" וְ"אֶפִּיקוֹרוֹס" וְ"קוֹצֵץ בַּנְּטִיעוֹת". וּמִצְוָה לְשׂוֹנְאוֹ וּלְאַבְּדוֹ. ועליו נאמר (תהלים קלט כא): "הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ יְיָ אֶשְׂנָא, וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט"" (הקדמת הרמב"ם לפרק "חלק" במסכת סנהדרין)
אם כב,ר לחלוק על דברי אלוקים חיים- ממש לא דעה, כי מי הוא בעל דעה יורת גדול מהקבה?
להשוות שנאה לאנשים בגלל שהם לא מסברים לשמוע בקולו של מלך העולם לביו השמדת העם רק בגלל שהם יהודים - זאת ממש טיפשות.
נ.ב. את אל מתביישת לכתוב את כל זה בשבת קודש? ועוד ללמד אותי מה צריך להיות קודם כל תחזירי בתשובה , וקבלי דעת תורה נכונה. אחרי שיהיה לך את זה - אז תוכלי ללמד את האחרים, לא את השיבושים שיש לך כרגע.
^ אם את חושבת שבורא עולם יקבל את זה שאת אל שומרת שבת, בגלל שתאשימי את אחרים - יש לך טעות. כל אחד יתן את דין על הבחירות שהוא עשה נגד ההלכה, בלי קשר לזה שכאילו אחרים גרמו לזה. כי אנחנו בעלי בחירה.
כמו שהאדם הראשון קיבל את העונש למרות שזה היא בגלל אשתו.
וכמו שחוה עצמה קיבלה את העונש בגלל שזה היה בגלל הנחש.
למה? כי אחרי הכל צריך להקשיב לקב"ה בלי קשר לאחרים...
כמו שהאדם הראשון קיבל את העונש למרות שזה היא בגלל אשתו.
וכמו שחוה עצמה קיבלה את העונש בגלל שזה היה בגלל הנחש.
למה? כי אחרי הכל צריך להקשיב לקב"ה בלי קשר לאחרים...