19 תשובות
כי הוא טיפש (או חינוך)
נדב
כי יש לנו הוכחות שה" הוא קיים...
שואל השאלה:
אז תשתפו את כולם בהוכחות ואם הן אמיתיות כולם יאמינו בו, סבבה?
אז תשתפו את כולם בהוכחות ואם הן אמיתיות כולם יאמינו בו, סבבה?
וואי כואב לי הראש מהשאלות העצובות האלה
זה גורר דיון של 30 תגובות מינימום כי יש הוכחות לכל צד ואין עצבים לעשות אותו כל פעם מחדש.
אבל בואי נשאל שאלה אחרת: הרי אתאיסטים לא מאמינים בדת, הדת לא אמורה לעניין אותם והם אמורים להתעלם ממנה בעיקרון, אז למה האתאיסטים של היום מעבירים את כל זמנם סביב הדת ורק דת, וזה מגיע למצב שאתאיסט מבזבז יותר זמן על הדת מאשר חרדי ב 100 שערים שחי את זה??
זה גורר דיון של 30 תגובות מינימום כי יש הוכחות לכל צד ואין עצבים לעשות אותו כל פעם מחדש.
אבל בואי נשאל שאלה אחרת: הרי אתאיסטים לא מאמינים בדת, הדת לא אמורה לעניין אותם והם אמורים להתעלם ממנה בעיקרון, אז למה האתאיסטים של היום מעבירים את כל זמנם סביב הדת ורק דת, וזה מגיע למצב שאתאיסט מבזבז יותר זמן על הדת מאשר חרדי ב 100 שערים שחי את זה??
א. אני לא רבנית... אין לי את כל התשובות, מודה... אבל אם יהיו לי שאלות יהי לי את מי לשאול...
ב. זה לא הולך ככה...
ג. אני מאמינה ב"ה כי יש לי הוכחות שהוא ברא את העולם והוא זה שברא אותי...
ד. בתורה יש כ"כ הרבה דברים הגיניים שרק בשנים האחרונות הבינו כמה זה טוב לבני-אדם וזה היה כתוב הרבה לפני בתורה שפשוט רואים שמי שהביא לנו את התורה מבין הכי טוב מה טוב לאדם...
ה. יש לי עוד סיבות אבל זה בקטנה..
ב. זה לא הולך ככה...
ג. אני מאמינה ב"ה כי יש לי הוכחות שהוא ברא את העולם והוא זה שברא אותי...
ד. בתורה יש כ"כ הרבה דברים הגיניים שרק בשנים האחרונות הבינו כמה זה טוב לבני-אדם וזה היה כתוב הרבה לפני בתורה שפשוט רואים שמי שהביא לנו את התורה מבין הכי טוב מה טוב לאדם...
ה. יש לי עוד סיבות אבל זה בקטנה..
שואל השאלה:
למה אתאיסט מתעסק בזה? בדיוק מאותה סיבה שחוקר מעביר הרצאה על תגליות שגילה ובדיוק מאותה סיבה שיש קמפיין נגד עישון.
אם יש משהו טיפשי ולא נכון כדאי לעמת את מי שמאמין בו עם האמת, לטובתו ולטובת כולם!
למה אתאיסט מתעסק בזה? בדיוק מאותה סיבה שחוקר מעביר הרצאה על תגליות שגילה ובדיוק מאותה סיבה שיש קמפיין נגד עישון.
אם יש משהו טיפשי ולא נכון כדאי לעמת את מי שמאמין בו עם האמת, לטובתו ולטובת כולם!
אנחנו לא מאמינים במפלצת הספגטי המעופפת כי אין לנו סיבה.
מפלצת הספגטי המעופפת זה דבר בעל צורה, כלומר מוגבל בצורה חומרית, לכן מוכרח שיש מישהו שיצר גם אותו (שאחרת למה הוא קיים דווקא בצורה הזו?! מישהו היה חייב לתת לו את הצורה הזו)
לעומת זאת א-לוהים הוא לא בן אדם ולא יצור. א-לוהים עצמו לא ניתן להגדרה פיזיקאלית כי הוא מוגדר כמי שיצר ושולט בפיזיקה. מסיבה זו, לא ניתן לדמיין את א-לוהים בצורה מוחשית, ובהגדרות של מקום, צורה וזמן, וחייב שתהיה ישות כזאת שבראה את הכל.
עוד על מפלצת הספגטי המעופפת בקישור
מפלצת הספגטי המעופפת זה דבר בעל צורה, כלומר מוגבל בצורה חומרית, לכן מוכרח שיש מישהו שיצר גם אותו (שאחרת למה הוא קיים דווקא בצורה הזו?! מישהו היה חייב לתת לו את הצורה הזו)
לעומת זאת א-לוהים הוא לא בן אדם ולא יצור. א-לוהים עצמו לא ניתן להגדרה פיזיקאלית כי הוא מוגדר כמי שיצר ושולט בפיזיקה. מסיבה זו, לא ניתן לדמיין את א-לוהים בצורה מוחשית, ובהגדרות של מקום, צורה וזמן, וחייב שתהיה ישות כזאת שבראה את הכל.
עוד על מפלצת הספגטי המעופפת בקישור
שואל השאלה:
סליחה? כנראה אתה לא יודע אבל גם למפלצת הספגטי המעופפת אין גוף ואין דמות הגוף ומציירים אותה רק בשביל רפי השכל, היא לא מוחשית ללא הגדרה של זמן ומקום והיא בראה את העולם!
אז עכשיו חמוד, אתה מאמין סוף סוף במפלצת הספגטי? תודה.
סליחה? כנראה אתה לא יודע אבל גם למפלצת הספגטי המעופפת אין גוף ואין דמות הגוף ומציירים אותה רק בשביל רפי השכל, היא לא מוחשית ללא הגדרה של זמן ומקום והיא בראה את העולם!
אז עכשיו חמוד, אתה מאמין סוף סוף במפלצת הספגטי? תודה.
ייש הרבה הוכחות לכך שהוא קיים
זה לא קשור... זה כמו שפעם האמינו באוחות.. גם לרוחות אין גוף אבל אני מקווה בשבילך שאתה מבין שאם תתפלל לרוח היא לא תביא לך שום דבר ולא תבין שום דבר כי הרוח לא מחליטה שום דבר.. ואין לך למה להתפלל בשבילה.. אבל הקב"ה כן עונה לנו..
אני לא רואה מה רע בדת? היא מביאה סרטן?
עקרונותיה המקוריים הם חיוביים לכל דבר, יש אנשים שלקחו אותה למקום קיצוני ברור שיש, אבל יש גם אנשים שלקחו את האתאיזם והאמונה שכולם אותו דבר למקום קיצוני, וההיסטוריה מראה שגם זה לא טוב.
שום דבר לא טוב בקיצוניות, אבל אין לי צל של ספק שהאנשים שמקפידים על החוקים המקוריים ולא הולכים בדרכים קיצוניות כמו של נטורי קרתא ודומיהם, הדת רק מוסיפה להם והם אנשים טובים כי הם חיים ע"פ חוקים אלה.
מה גם שהרבה מהחוקים בישראל נשאבו מהתנ"ך והיהדות.
עקרונותיה המקוריים הם חיוביים לכל דבר, יש אנשים שלקחו אותה למקום קיצוני ברור שיש, אבל יש גם אנשים שלקחו את האתאיזם והאמונה שכולם אותו דבר למקום קיצוני, וההיסטוריה מראה שגם זה לא טוב.
שום דבר לא טוב בקיצוניות, אבל אין לי צל של ספק שהאנשים שמקפידים על החוקים המקוריים ולא הולכים בדרכים קיצוניות כמו של נטורי קרתא ודומיהם, הדת רק מוסיפה להם והם אנשים טובים כי הם חיים ע"פ חוקים אלה.
מה גם שהרבה מהחוקים בישראל נשאבו מהתנ"ך והיהדות.
שואל השאלה:
לא אמרתי "רע" אמרתי "טיפשי".
זה כמו שאחותי הקטנה מאמינה בערפדים אז מתוך רצון שהיא לא תתפתה לשטויות אני מסבירה לה שהם לא קיימים.
מצד שני אם אתה אומר שהסביה להאמין באל היא יצירת חברה טובה, אז זה כבר לא הכרחי להאמין באל כי ניתן ליצור חברה טובה גם ע"י אמונה בפוליתאיזם (כמו הודו) או חברה טובה ללא אל כלל...
לא אמרתי "רע" אמרתי "טיפשי".
זה כמו שאחותי הקטנה מאמינה בערפדים אז מתוך רצון שהיא לא תתפתה לשטויות אני מסבירה לה שהם לא קיימים.
מצד שני אם אתה אומר שהסביה להאמין באל היא יצירת חברה טובה, אז זה כבר לא הכרחי להאמין באל כי ניתן ליצור חברה טובה גם ע"י אמונה בפוליתאיזם (כמו הודו) או חברה טובה ללא אל כלל...
לא אמרתי שאין אל אמרתי שאין הגיון בלהשוות את זה למלחמה בעישון.
ושאלה-את יותר משכילה מהרמב"ם אני מניח נכון? כי את ממשיכה לקרוא לרעיון של הדת טיפשי בעוד שחכמים ממך ידעו על הקיום של ה'
וקראת את מה שפרסמו לגבי מפלצת הספגטי המעופפת? כי את כל הזמן מחפשת תשובות מפה תנסי לקרוא לפחות חלק ממה שכתוב שם
ושאלה-את יותר משכילה מהרמב"ם אני מניח נכון? כי את ממשיכה לקרוא לרעיון של הדת טיפשי בעוד שחכמים ממך ידעו על הקיום של ה'
וקראת את מה שפרסמו לגבי מפלצת הספגטי המעופפת? כי את כל הזמן מחפשת תשובות מפה תנסי לקרוא לפחות חלק ממה שכתוב שם
שואל השאלה:
לא אמרתי שאין אל אמרתי שאין הגיון בלהשוות את זה למלחמה בעישון.
--ואני אומרת: יש היגיון להסביר לאנשים למה הם סתם מדמיינים אל בדיוק כמו שיש היגיון להסביר למען למה העישון לא טוב לו.
ושאלה-את יותר משכילה מהרמב"ם אני מניח נכון?
--ממש לא, הרמב"ם היה ממש חכם.
וקראת את מה שפרסמו לגבי מפלצת הספגטי המעופפת? כי את כל הזמן מחפשת תשובות מפה תנסי לקרוא לפחות חלק ממה שכתוב שם
--על מה אתה מדבר? היכן פירסמו? אפשר בבקשה קישור? תודה.
לא אמרתי שאין אל אמרתי שאין הגיון בלהשוות את זה למלחמה בעישון.
--ואני אומרת: יש היגיון להסביר לאנשים למה הם סתם מדמיינים אל בדיוק כמו שיש היגיון להסביר למען למה העישון לא טוב לו.
ושאלה-את יותר משכילה מהרמב"ם אני מניח נכון?
--ממש לא, הרמב"ם היה ממש חכם.
וקראת את מה שפרסמו לגבי מפלצת הספגטי המעופפת? כי את כל הזמן מחפשת תשובות מפה תנסי לקרוא לפחות חלק ממה שכתוב שם
--על מה אתה מדבר? היכן פירסמו? אפשר בבקשה קישור? תודה.
קודם כל תקראי את הקטע עם הרמב"ם שוב בתשובה שלי כי זה היה בציניות שאת יותר משכילה ממנו..
והקישור למפלצת ספגטי הוא משהו כמו 4 או 6 תשובות מעליי למה לא נכנסת אליו מההתחלה?
והקישור למפלצת ספגטי הוא משהו כמו 4 או 6 תשובות מעליי למה לא נכנסת אליו מההתחלה?
שואל השאלה:
נכנסתי לקישור גם למעלה פשוט חשבתי שאתה מדבר על משהו חדש כי עניתי כבר למה שכתבו שם.
עיקרי תשובתי היו: למפלצת הספגטי המעופפת אין גוף ואין דמות הגוף- ונתרגם את זה בשבילך: מה שכתוב בפוסט ההוא מתבסס על ההנחה שלמפלצת הזו יש דמות וזה לא נכון הדמות מצויירת רק לרפי השכל, כלומר, לפי מי שכתב את הפוסט אליו מפנה הקישור צריך להאמין עכשיו במפלצת כי התברר שאין לה גוף.
לגבי מה שניסית להוכיח מהרמבם, זו כנראה לא הוכחה כ"כ טובה כי יש מלא אנשים חכמים אחרים שהאמינו בדברים אחרים אז למה דווקא ללכת לפי הרמבם, וממתי מי שחכם יודע הכל וצודק תמיד? יש גאוני עולם שמאמינים בישו, יש גאונים הודים שמאמינים בכל מיני אלים ויש גאונים אתאיסטים. אז מה? זה כמו שאני אשאל אותך "מה אתה יותר משכיל מאיינשטיין? הוא חקר ואמר שאין אל", זה לא אומר כלום!
נכנסתי לקישור גם למעלה פשוט חשבתי שאתה מדבר על משהו חדש כי עניתי כבר למה שכתבו שם.
עיקרי תשובתי היו: למפלצת הספגטי המעופפת אין גוף ואין דמות הגוף- ונתרגם את זה בשבילך: מה שכתוב בפוסט ההוא מתבסס על ההנחה שלמפלצת הזו יש דמות וזה לא נכון הדמות מצויירת רק לרפי השכל, כלומר, לפי מי שכתב את הפוסט אליו מפנה הקישור צריך להאמין עכשיו במפלצת כי התברר שאין לה גוף.
לגבי מה שניסית להוכיח מהרמבם, זו כנראה לא הוכחה כ"כ טובה כי יש מלא אנשים חכמים אחרים שהאמינו בדברים אחרים אז למה דווקא ללכת לפי הרמבם, וממתי מי שחכם יודע הכל וצודק תמיד? יש גאוני עולם שמאמינים בישו, יש גאונים הודים שמאמינים בכל מיני אלים ויש גאונים אתאיסטים. אז מה? זה כמו שאני אשאל אותך "מה אתה יותר משכיל מאיינשטיין? הוא חקר ואמר שאין אל", זה לא אומר כלום!
ממש מצחיק..
אפשר בלי להתווכח על זה, אני לא רוצה לריב פה, אבל כבר היו שאלות כאלה, והיו הוכחות מלאות שיש אלוקים, קווה דה לה הומה בבקשה תקשיב לפני שאתה טוען שאין.. ותקרא קצת על הרמבם ואם כבר למדת.. חבר'ה באמת די עם השאלות האלה, זה לא עוזר פה, בסוף יהיה פה ויכוח מי צודק ומי לא, פשוט תבינו שאולי יש הרבה הוכחות, היו מקרים שאנשים ניצלו והיו להם השגחות עלינות, מוות קליני וגלגול נשמות, והרבה אבל לא בא לי לריב, רק אמרתי את דברי אז בבקשה כל מי שלא מאמין לא לצאת עלי ולומר שלא ואין, כי היו מלא הוכחות לזה, ביי אגב, כי הרמבם היה רב גדול וכולם אהבו אותו, תלמד קצת יותר עליו.
אנונימית88(זאת אני)
אחי, אם למפלצת הספגטי אין גוף ואין דמות הגוף והיא רוחנית ובראה את הכל ואתה מאמין בה, אז אתה בעצם מאמין באלוקים ואתה דיאסיטי, רק שבמקום לקרוא לו אלוקים, אתה משום מה קורא לו מפלצת הספגטי המעופפת