118 תשובות
לא
אנורקסיה זה אומר רזון שהוא לא בקו הבריאות, מישהי מלאה לא יכולה להיות אנורקסית.
שואל השאלה:
למה?
מה זאת אומרת לדעתנו, זאת עובדה שיש א.נשים מלאיםות עם אנורקסיה, זו מחלה נפשית לא משקל
שואל השאלה:
מישהי מלאה יכולה להיות אנורקסית אני מזכירה שרק 6% מהאנורקסיות בתת משקל
אנורקסיה נרבוזה (באנגלית: anorexia nervosa; ולפי האקדמיה ללשון העברית - צַיְמָנוּת) היא הפרעת אכילה חמורה ומסוכנת הגורמת לאובדן משקל משמעותי ובמקרים קיצוניים אף למוות.

^בבקשה, הגדרה מדוייקת.
שואל השאלה:
כן אבל זה שהם יורדים במשקל לא אומר שהם יהיו בתת משקל
אנורקסיה זאת הפרעת אכילה, לא מחלה נפשית
נכון שמה שגורם לאנורקסיה ברוב המיקרים זה דימוי עצמי נמוך, שגורם לאנשים לחוסר תאבון, כדי לרדת במשקל, וככה הם מגיעים לאנורקסיה.
אבל זאת לא מחלה נפשית.
שואל השאלה:
זה כמו שאני יהיה במשקל 70 ובגללך אנורקסיה אני הרד ל60 אני יהיה עדיין במשקל עודף לא אמרו שמה שזה חייב להיות נשים בתת משקל
שואל השאלה:
אנורקסיה זה כן מחלת נפש
שואל השאלה:
הפרעות אכילה זה מחלת נפש
את לא תרדי במשקל בגלל אנורקסיה, את תרדי במשקל בגלל דימוי עצמי נמוך, שיגרום לך לעשות דיאטות רצחניות או פעילות גופנית קיצונית.
שואל השאלה:
הפרעות אכילה נחשב להפרעת נפש
ההגדרה של אנורקסיה זה כשהבן אדם נמצא כבר במצב מסוכן מבחינת משקל.
שואל השאלה:
זה לא אומר שאני אהיה בתת משקל אני יכולה לרדת בגלל אנורקסיה
שואל השאלה:
ממש ממש לא
שואל השאלה:
תקשיב חברה שלי במשקל עודף והיא מאובחנת עם אנורקסיה נראלי שרופאים מבינים קצת יותר ממך
הרגע הבאתי לך את ההגדרה, מה את עושה צחוק?
שואל השאלה:
הגדרה של אנורקסיה זה אובססיה לא בריאה לאוכל כמו כמה קלוריות וזה.. זה לא חייב להיות בגדר מסוכן
שואל השאלה:
ההגדה שלך זה שהם יורדים במשקל. נכון הם יורדים במשקל אבל לא כולם יהיו בתת משקל
שואל השאלה:
אמרת שהם יורדים במשקל וזה נכון אבל הם לא יהיו עכשיו בתת משקת
שואל השאלה:
וגם אני פה להזכיר שרק 6% מהאנורקסיות בתת משקל
שואל השאלה:
תקשיב אמא שלי פסיכיאטרית שלמדה 10 שנים נראלי שהיא מבינה קצת יותר ממך
תקשיבי, אולי אנורקסיה זו כן הפרעה נפשית (שימי לב, *הפרעה* לא *מחלה*, יש הבדל גדול בין השניים), יש כאלו שחווים את האנורקסיה בקטע של דיאטות רצחניות בניסיון להתאים לדימוי הגוף שלהם, ויש כאלה שחווים אנורקסיה בהתקפי זלילת מזון, ואחר כך בהקאות.
אני לא מכירה את חברה שלך, אבל אם הרופאים איבחנו אותה הם בטח יודעים יותר ממני. מלבד זאת אני קראתי המון על אנורקסיה בתור אחת שכותבת על אנורקסיה, בולמיה, ועוד דברים בסגנון, ואני לא כותבת סתם.
אז יכול להיות שאו שחברה שלך לא הבינה נכון את הרופאים, או שהאנורקסיה שלה מתבטאת בהתקפי זלילה והקאות.
וחוץ מזה, אם את כבר יודעת את התשובה למה את שואלת?


עריכה: הכרתי גם כמה בולמיות ואנורקסיות בעבר, ולמדתי את החומר הזה מפסיכולוגית מומחית שבעלה פסיכיאטר. ואני מציינת את זה רק שתביני שגם הדברים שאני אומרת מבוססים על משהו.
שואל השאלה:
אני רק שאלתי את דעתכם
שואל השאלה:
וחוץ מזה היא כן אנורקסית היא לא מקיאה והיא לא אוכלת בטירוף
שואל השאלה:
והפרעות אכילה הם הפרעת נפש
שואל השאלה:
ואם הייתה באמת קורא על זה הייתה יודע שיש רק שישה אחוזים מהאנורקסיות בתת משקל
אני אישה..
ואיזה אינטרס יש לי לשקר לך אחותי? כאילו, בואי, באיזה קטע אני אשקר לך ואחרטט אותך שקראתי על זה אם לא קראתי?
שואל השאלה:
כי את משחקת אותה כאילו את מבינה בזה משהו אז בואי אני מבינה קצת יותר ממך יש לי אנורקסיה ואני מאובחנת אני חקרתי על זה שנים ואמא שלי פסיכיאטרית
שואל השאלה:
ואם את קראת על זה כנראה שקראת באתרים שקריים
אנורקסיה היא הפרעה נפשית בה יש צמצום אכילה חמור לצד ירידה משמעותית במשקל וקושי נפשי רב בכל הקשור באכילה, משקל הגוף ומראהו. על פי ספר האבחנות הפסיכיאטרי (dsm-5) כדי לאבחן אנורקסיה נדרשים שלושה קריטריונים:
1. צמצום אכילה המוביל לירידה משמעותית במשקל בהתחשב בגיל, מין, התפתחות ובריאות גופנית. כלומר, ההגדרה למשקל גוף נמוך אינה בהכרח אבסולוטית ויכולה להיות גם תלויה באדם ובמצבו הגופני והבריאותי.
2. פחד מתמשך מפני עלייה במשקל או מהשמנה, או התנהגות שמפריעה לעלייה במשקל למרות היות האדם במשקל גוף נמוך.
3. הפרעה באופן בו האדם תופס את משקל הגוף או צורתו, השפעה מופרזת שלהם על ההערכה העצמית או חוסר הכרה בחומרת משקל הגוף הנמוך.

קיימים שני סוגים של אנורקסיה הסוג המגביל (restrictive type) בו יש רק צמצום אכילה ותיתכן גם פעילות גופנית מופרזת והסוג המיטהר (purging type) בו יש אפיזודות של אכילה לצד התנהגות שמכוונת להיפטר ממה שנאכל (הקאות יזומות או שימוש בחומרים).

סימני האזהרה:
באנורקסיה נראה שינוי בדפוסי אכילה צמצום אכילה, אכילה בררנית, אכילה לפי שעות מוגדרות ועוד אשר הולכים ונהיים נוקשים יותר ויותר. אפשר יהיה לזהות ירידה במשקל, לעתים גם ירידה במצב הרוח ונטייה להתרחק מאחרים על מנת שלא לאכול במחיצתם. לעיתים הם במשקל עודף, אך קשה לאבחן זאת.
לא קראתי אתרים שיקריים, ברוך ה' אני יודעת להבדיל בין שקר לאמת חומד.
שואל השאלה:
או תודה
שואל השאלה:
anonimusa
זה לא אומר כלום זה עדיין לא הוכחה לזה שכל האנורקסית בתת משקל
שואל השאלה:
anonimusa
את לא יודעת להבדיל בין אמת לשקר עובדה את חושבת שכל האנורקסית בתת משקל רק שש אחוז מהאנורקסיות בתת משקל זה הוכח מדעית את מתווכת עם המדע
אני יודעת שקל לזלזל בבן אדם שלא מכירים, במיוחד כשזה דרך מסך.
אני לא אבוא עכשיו ואשפוך לפנייך מי אני, ומה עברתי, ומה עשיתי בחיים שלי. אבל רק שתדעי שהכרתי את הדברים האלה מקרוב.
אין לי סיבה להגיד שטעיתי אם לא טעיתי בעיניי, ואם הייתי מרגישה שאני טועה הייתי אומרת כי אני לא אחת שלא מודה בטעויות, אחרי הכל טעויות בונות אותנו.
אם את מאובחנת בזה, ממש מצטערת בשבילך ומאחלת לך שתבריאי ובהצלחה.
ולמרות הצורה הלא בוגרת בה את מדברת לאנשים שגדולים ממך, או סתם באופן כללי, צורה שלא מכבדת אותי ואותך, אני כאן בשבילך לתמוך בך.
ופעם הבאה שמישהו משטח בפנייך את הדעות שלו, ואת המחשבות שלו, ואת ההוכחות שיש לו, אני ממליצה לך לקבל אותן גם אם את לא מתכוונת להאמין בהן כי כולנו אנשים שונים ולא חייב להאמין במה שאחרים מאמינים, אבל יש צורת דיבור.
ורק שתדעי שהפוסל במומו פוסל אחותי, ואם את בטוחה שאני שקרנית כל כך למרות כל ההוכחות שאני מביאה לך, ממליצה לך לעשות חשבון נפש :)
ושוב, אם תחזרי על השיחה שלנו, את תיראי שבאיזה שהוא שלב כתבתי שיכול להיות שהן לא תת משקל :)
רק מראה כמה את ממהרת לתקוף בלי לחשוב :)
שואל השאלה:
זה לא דעות זה טימטום ואני מתנהגת בצורה בוגרת את זאת שלא תתמכי במי שאנורקסי בעודף משקל ואל תשוקתי אותה יפת נפש עכשיו כולנו יודעים שאת תשנאי על מי שעם עודף משקל ואנורקסי ואת לא מביא שום הוכחות תראי לי מחקר אחד שאומר שכל האנורקסיות בתת משקל
שואל השאלה:
את כן אמרת שאנורקסיות לא יכולות להיות בעודף משקל את היחידה שצריכה לעשות חשבון נפש עם עצמך תיראי מה את אומרת
שואל השאלה:
תחשבי על מה שאמרת טוב טוב כי באמת שאת מביכה עכשיו אני לא תוקפת אני רק אומרת שזה מטומטם שאת חושבת שכל האנורקסיות בתת משקל
שואל השאלה:
את הרגע מתווכת עם המדע ועם בת לפסיכיאטר את באמת חושבת שאת צודקת פה? תראי לא מחקר אחד שאומר שכל האנורקסיות בתת משקל ואני אסתום קדימה תראי לי
שואל השאלה:
תחפשי קדימה נראה אם תמצאי
שואל השאלה:
את אמרת שזה לא הפרעת נפש את אמרת שזה משהו פיזי למרות שזה משהו נפשי
שואל השאלה:
בואי אני לא פסיכיאטרית אבל אמא שלי כן והיא יכולה להגיד לך שאת טועה
שואל השאלה:
וכן זה מוריד במשקל אבל לא גורם לתת משקל
שואל השאלה:
ולפעמים זה בכלל לא מוריד במשקל בגלל ארוחות קטנות אז בואי
שואל השאלה:
ואני לא מתבלבלת אני יכולה להראות לך מחקר שיש אנשים אנורקסיה בעודף משקל כמו חברה שלי
שואל השאלה:
וגם את לא פסיכיאטרית אבל אמא שלי כן והיא לימדה אותי כל כך הרבה דברים אז בואי אני הכי קרובה לפסיכיאטרית מביניינו
שואל השאלה:
ואת לא הבאת לי ציטות שזה הפרעה נפשית את הבאת לי ציטות שהאנורקסיות יורדות במשקל
שואל השאלה:
זה עדיין לא אומר שכל האנורקסיות בתת משקל
שואל השאלה:
את סוטה מהנושא את יודעת שטעית ואת לא מוכנה להודות בזה
שואל השאלה:
אוקיי אז יודעת מה? במקרה של מחלה נפש טעיתי אבל בזה שיש אנורקסיות בעודף משקל צדקתי אבל לפחות אני מודה שטעיתי בעיניין הזה
שואל השאלה:
ואת עדיין לא הראת לי מחקר שכל האנורקסיות בתת משקל
שאלי את השאלה הבאה:
האם מישהו גבוה יכול להיות נמוך?
שואל השאלה:
מה זה קשור? רק שש אחוז מהאנורקסיות בתת משקל זה עובדה
שואל השאלה:
^
יש בזה משהו
אנונימית, נחמד מצידך לדבר בצורה מכבדת :)
שואל השאלה:
נראלי שזאת אותה בת אדם חחח
שואל השאלה:
פליזז זה באמת אותו בת אדם איזה מביך
שואל השאלה:
אה אז את anonimusa
אנורקסיה היא מחלת נפש! גם מישהי שהיא לא בתת משקל יכולה להיות אנורקסית, נכון שאחד התסמינים הבולטים באנורקסיה זה תת/אובדן משקל אבל מישהי שסובלת מכל התסמינים של האנורקסיה מלבד "סעיף" זה יכולה להיקרא בעיקרון אנורקסית לא טיפוסית
כמובן שזה לא תחליף לאבחנה אצל פסיכאטר
שואל השאלה:
https://schneider.org.il/?categoryid=881&articleid=3026
הקישור הזה יסביר יותר על אנורקסיה
שואל השאלה:
תלמידה אנונימית
בדיוק.
שואל השאלה:
כן.. אני לא מאמינה לך
שואל השאלה:
אוקיי אז תגידי ל"חברה" שלך שתפסיק לשלוח לי הודעות
מצחיקה את, הבאת את המאמר ממנו ציטטתי :)
שואל השאלה:
נו ותראי באחד הסיעיפים שבנות עם אנורקסיה יכולות להיות בעודף משקל (:
ראיתי את זה ולכן תיקנתי את עצמי :)
שואל השאלה:
מצחיקה באחד הסיעיפים יש סעיף שאומר שיש בנות עם אנורקסיה עם עודף משקל (:
שואל השאלה:
את לא תיקנתי את עצמך (:
שואל השאלה:
תראי לי איפה תיקנת את עצמך אני תינקתי את עצמי עם הקטע שאנורקסיה זה הפרעת נפש ולא מחלת נפש אבל את לא תיקנת את עצמך
שואל השאלה:
אוקיי.. איפה תינקת את עצמך? תראי. ואם את יודעת שטעית למה את עדיין שולחת לי הודעות באובססיה ועושה כאילו יש לך חברה אנונימית למרות שזה רק את
שואל השאלה:
אני לא תוקפת אותך איפה ראית אותי תוקפת אותך? אני רק אומרת שזה מטומטם שאת מחליפה כל שניה את עצמך מעמוד הרגיל שלך לאנונימי זה כבר מביך (:
תעברי שוב על כל ההודעות חמודה.
שואל השאלה:
ואל תשחקי אותך פגוע את זאת שלא מפסיקה לשלוח לי פה הודעות פעם זה מאנונימי פעם זה המימוש הרגיל שלך.. תבחרי
שואל השאלה:
עברתי ואני לא רואה איפה אמרת שטעית
שואל השאלה:
איפה אמרת שטעית ואם את אמרת שטעית למה לא הפסקת לשלוח לי הודעות פה
אממ אני לא שולחת הודעות מאנונימי..
אין לי בעיה להגיד את מה שאני חושבת מהמשתמש הרגיל, גם אם זה גורר ירידות, קללות, או שיח לא מכבד :)
כי אני מנסה להסביר לך שאת מתווכחת סתם, אבל מה שנוח לך אחותי
אם את נהנת להתווכח ולהשפיל אחרים לכי על זה
שואל השאלה:
איפה השפלתי
שואל השאלה:
רגע רגע רגע איפה קיללתי איפה השפלתי?
שואל השאלה:
את לא הסברת לי שאני מתווכחת סתם את לא אמרת את זה את זאת שמתווכחת
שואל השאלה:
אני לא בטוחה שהוא טועה זה עובדה שהוא טועה
שואל השאלה:
ואני ניהלתי שיחה בריא וטוב אתם אלה שקיללתם אותי
לא אמרתי שקיללת, אבל רק תחזרי אחורה ותתארי לעצמך מה היית מרגישה אם הייתי את, ואת היית אני :)
סתם צורה של שיח שלא מכבדת אותי ולא מכבדת אותך.
ואני גם לא קיללתי אותך, אגב. וכבר ביקשתי סליחה במקרה ופגעתי באיזו נקודה רגישה, זאת בעיה שלך שאת בוחרת להתעלם:)
שואל השאלה:
אני ניהלתי שיחה מכבד אני לא קיללתי ולא העלבתי ולא השפלתי
שואל השאלה:
ולא ביקשת סליחה
שואל השאלה:
רגע רגע רגע איפה בדיוק ביקשת סליחה?
תסתכלי בפרטי :)
כתבת פה בעצמך קודם שלא אשלח לך עוד הודעות בפרטי, לא?
שואל השאלה:
וזאת בעיה שלך שאת בוחרת להעלב למרות שלא אמרתי כלום שאמור לפגוע אני רק אמרתי פה עובדות שמוכחות ניסיתי לגרום לך להראות קצת פחות מביכה את צריכה להודות
שואל השאלה:
לא. אני ביקשתי שתפסיקי לשלוח לי הודעות פה ולא שלחת לי הודעה בפרטי אל תשקרי
שואל השאלה:
אל תשקרי את לא שלחת שום דבר אני ראיתי בעצמי אל תשקרי זה כבר ניהיה מביך
"ניסיתי לגרום לך להיראות קצת פחות מביכה"
"זה מביך, תפסיקי"
"די, את מביכה את עצמך"
"אל תשחקי אותה יפת נפש"
"אומרת דברים מטומטמים"
"שקרנית"
"חרטטנית"
ותסתכלי שוב בפרטי שלך מתוקה כנראה שאת לא שמה לב

צריכה עוד ציטוטים?
שואל השאלה:
לא אמרתי חרטטנית ולא אמרתי שקרנית וכן את מביכה וזה לא קללה את גם אמרת דברים מגעילים אל תשחקי אותי יפת נפש
שואל השאלה:
היי אני רק גורמת לך להיות פחות מביכה אם את לא אוהבת את זה את מוזמנת להפסיק לדבר
שואל השאלה:
ואת אמרת לי גם דברים מגעילים
שואל השאלה:
ואת כן אומרת דברים מטומטמים מה זה שאנורקסיות לא יכולות להיות בעודף משקל את תלכי עכשיו לכל אנורקסית ולהגיד לה שהיא לא אנורקסית
אני לא יפת נפש אני פשוט כנה.
כתבת כאן כמה פעמים שאני חרטטנית ושקרנית.
גם אם בעקיפין.
אני יודעת שבדרכ כשאנשים נפגעים הם שומרים לעצמם, אבל היי, אני לא רוב האנשים.
מבינה?
כשאני ניפגעת אני מדברת.
להגיד לבן אדם שהוא מביך זה לסתום לו את הפה.
בתור אחת שעברה כמה החרמות בחייה אני יודעת דבר או שניים על לסתום פה לאנשים ולהשפיל בלי לקלל במילים מרומזות.
כדאי שתחשבי פעמיים לפני שאת אומרת משהו כי למילים יש כוח לפגוע, וכמו שיש אלימות פיזית יש אלימות מילולית. בקיצור, לא מחפשת את הסליחה שלך, רק שפעם הבאה אל תפגעי באנשים כי הם לא מסכימים עם הדעות שלך.
שואל השאלה:
וואו זה לא דעה
ואני גם עברתי חרם ואני לא אמרתי שאת שקרנית או חרטטנית איפה אמרתי את זה? אני מבינה שאת התבלבלת אבל לפחות תודי בזה
שואל השאלה:
ואני לא התכוונתי לפגוע בך רק ניסיתי שתביני שאת טועה
שואל השאלה:
ואת יכולה להפסיק לשלוח לי הודעות? זה מעצבן יאללה הבנו את טעית בזה שרק לאנשים בתת משקל יש אנורקסיה ואני טעיתי בזה שאנורקסיה זה מחלת נפש ואני לא התכוונתי לפגוע וגם אני נפגעתי אז יאללה
בסדר, בגלל זה גם *כתבתי לך בפרטי* שאני מתנצלת אם הבנת אותי לא נכון, אני לא שופטת את מה שאמרת, ובגלל זה כתבתי לך גם כאן שפשוט תשימי לב למילים שאת אומרת כי בעיני אחרים, גם אם לא בעיניך, זה יכול להתפרש כלא מכבד ופוגעני. זה הכל.
שואל השאלה:
אבל איפה כתבת לי בפרטי? את לא כתבת לי כלום בפרטי
שואל השאלה:
ולמה דווקא בפרטי למה לא פה? זה מביך אותך? את יודעת שגם אני התנצלתי פה
אהה פתאום את רואה את ההודעות ששלחתי לך בפרטי?
לפני שניה כתבת פה שאני משקרת ולא שלחתי כלום הפרטי
שואל השאלה:
לא אמרתי שראיתי איפה אמרתי שראיתי?
שואל השאלה:
אמרתי שאם כבר שאת שולחת בפרטי (למרות שלא שלחת) אז למה לא פה?
בהצלחה בחיים נשמה
מאחלת לך רק טוב
שואל השאלה:
תודה גם לך
לא
מנסיון לא
שואל השאלה:
מה זאת אומרת מניסיון? חברה שלי עם עודף משקל והיא מאובחנת באנורקסיה היא אפילו באשפוז
תודה אני יעדיף לא לדבר על זה
אבל אי אפשר להיות שמן עם אנורקסיה תלוי כמה זמן אתה בזה
אם זה ההתחלה אז זה הגיוני
שואל השאלה:
לא.. היא דווקא שלוש שנים עם אנורקסיה היא לא מצליחה לרדת במשקל. לא יודעת למה והיא גם בקושי אוכלת
אז היא על עודף משקל
אי אפשר לרדת ככה בלי דיאטני
ברור שכן, אנורקסיה זה מעבר למשקל, המשקל הוא מה שרואים אבל ההגדרה של אנורקסיה היא במחשבה של הבן אדם ובכמה שהוא אוכל ולא במשקל שלו
ברור שכן הפרעות אכילה זה לא רק קשור לאכילה זה גם קשור לנפש בעיקר
כן מישהי עם אנורקסיה יכולה להיות מלאה