18 תשובות
קראתי נפילת הממלכות אבל לא קראתי שיר של אש וקרח לול
שואל השאלה:
אז תקראי. זה אותו סוג כתיבה רק הרבה יותר אכזרי ודארק.
ארון לא ממש הזכיר לי את ג'ופרי, הוא היה כמו חיקוי אפור שלו.
שואל השאלה:
כן, הוא הרבה פחות אכזרי ונוראי, אבל זה אותו סוג בן זונה...
שואל השאלה:
גם לשניהם יש את אותו הסוג של האגו הפסיכוטי.
מי שבאמת הזכיר לי את ג'ופרי מספרות פנטזיה אחרת זה מורידין ממחזור כישור הזמן, למרות שהוא הרבה יותר מדוייק (והרבה יותר חכם).
שואל השאלה:
יואו, כן, מורידין גם ממש מזכיר אותו, ויש לי אפילו עוד דוגמה: הדר (באנגלית רייגל) מהרואים למרחק. הוא אכזרי, סדיסט, מפונק, מניפולטיבי, ותמיד משחק אותה בחור טוב. מורידין בדרך כלל אפילו לא מתאמץ להעמיד פנים, (לפחות בהמשך) אבל אתה צודק שהוא הרבה יותר חכם.
הדר באמת ממש מזכיר אותו, אני זוכר שכשקראתי את זה בפעם הראשונה חיפשתי את מי הוא הזכיר לי במשך יותר מספר עד שנזכרתי בג'ופרי.
שואל השאלה:
את הדמיון ביניהם (בין ג'ופרי לרייגל) רואים יותר בהמשך, בספר השני או השלישי, כשרייגל חוטף את פיץ ומענה אותו, בין היתר בשביל לגלות את הזהות של המתנקשת (שזה בעצם צ'ייד בכלל, והוא רק מתחזה לאישה) אבל זה מודל שקיים בהרבה מאוד דמויות. רייגל, ג'ופרי, ארון, רמזי, מורדין, כולם אותו שיט.
זה מודל שפשוט נוח יחסית לסופר ליצור במטרה ליצור דמויות "רעות" שיהיה קל לקוראים לשנוא.
זו גם הסיבה שהוא כל כך נפוץ.
שואל השאלה:
סתם מעניין אותי לדעת עכשיו: את מי אתה יותר שונא, את ג'ופרי, או את רמזי? (אני הרבה יותר שונא את רמזי, בעיקר בגלל כל הסיפור עם ג'יין, שגם לורד בייליש לא יצא בו ממש בסדר...)
רמזי בפער-כי הוא יותר מסוכן, הוא חכם בהרבה ועוצמתי בהרבה. ג'ופרי היה חלש ולא באמת מסוכן מרבית תקופת השלטון שלו הלאניסטרים היו אלו שבאמת שלטו על הממלכה, בהתחלה טיריון ואחר כך טיווין-שאף אחד מהם לא היה מרושע ולכן ההשפעה של ג'ופרי הייתה אפסית.
לעומת זאת בצפון של רמזי אין שום דבר המסוגל לרסן אותו, המקום היחיד בצפון שנמצא לחלוטין מחוץ להשפעתו של רמזי הוא איזורי החומה שבשליטת משמר הלילה, וגם הם נמצאים בלחץ כל הספרים האחרונים מפני האפשרות שרמזי יפנה את כוחו אליהם (לאחר שהם הסכימו לארח את סטאניס) וניתן לראות איך הפעולות של ג'ון בתור מפקד המסדר מושפעות מכך (איך שהוא משכנע את סטאניס לצאת למתקפה וגם מספק לו את התוכניות).
שואל השאלה:
אבל בלי קשר ליחסי כוחות, מי מהם יותר מפלצת? ובלי קשר, מה שרמזי עשה לג'יין (כן, אני יודע שבסדרה זאת הייתה סאנסה סטארק) היה פשוט נוראי. מזל שלא הראו את זה ממש בסדרה...
אנחנו לא יודעים מי מהם היה יותר מפלצת בגלל יחסי הכוחות.
את ג'ופרי כל הזמן ריסנו, כמעט לקחו לו את כל הכוח בכל רגע נתון, בלי קשר לכך שהוא היה רק ילד (בספר הראשון הוא בן 13 לדעתי) ולא הופך למלך באופן מוחלט בשום שלב, בכל תקופת השלטון שלו סרסיי הייתה המלכה העוצרת ויכלה להחליט החלטות מעל ראשו של ג'ופרי.
לרמזי אין את המעצורים האלו, בין אם אביו לא נמצא או שפשוט לא אכפת לו, לרמזי יש חופש פעולה מוחלט ולכן אנחנו יכולים לראות אותו בשיא זוועתו, לעומת ג'ופרי שכל הזמן נעצר בידי היועצים שלו.
שואל השאלה:
אתה חושב שאם לא היו לג'ופרי מעצורים אז הוא היה יותר או פחות גרוע מרמזי? אני חושב שהוא אפילו לא יכול להתקרב לזה בכלל...
אם לג'ופרי לא היו מעצורים והוא היה מבוגר יותר (או מצליח לשרוד יותר) הוא היה יכול להיות מרושע לפחות כמו רמזי.
תראה מה קרה למלך המרושע האחרון שהגיע לגיל שבו הוא יכל לפתר את כל היועצים שלא הסכימו איתו-הוא שרף אנשים בחיים וכל זה, אם לג'ופרי היו את המותרות הללו הוא היה יכול להגיע לרמה כזו די בקלות.
שואל השאלה:
כן, אבל המלך המטורף הוא טארגאריין, ובעולם הזה טארגאריינים יכולים להיות הרבה יותר אכזריים מכל השאר. תזכור שהם לא רק בית אצולה, הדם שלהם מהול בדם דרקונים. ובמשך השנים היה להם גם היתרון צבאי, ככה שהם תמיד עשו מה שבא להם, ואף אחד (חוץ מרוברט, אדארד, ואבירי הבקעה) לא ממש יכלו לעשות שום דבר. כוח=שחיטות. במיוחד כשמדובר בטארגאריין.
לטרגריאנים לא היה יתרון צבאי אמיתי מאז ריקוד הדרקונים, הכוח שלהם היה תלוי בלורדים שלהם שיספקו להם צבאות (ככה היה בכל אחת מהמרידות של הבלאקפייר) ולכן ברגע שהלורדים שלהם בגדו בהם לא היה להם כוח אמיתי.

גם בקרב הטרגריאנים אייריז היה מיוחד, הוא לא היה הטרגריאן המרושע הראשון אבל הוא עדיין היה הראשון שהיה כל כך נורא שהחלו למרוד בו בקרב יותר ממחצית היבשת.
בגלל הצורה שבה הטרגריאנים התרבו אחד עם השני בערך מחצית מאייריז היה בכלל מבלאקווד שבאדמות הקלשון (אם אני לא טועה) אז מסובך לומר שהוא היה יותר טרגריאני מהלאניסטרים (שגם אצלם משהו כמו 3 דורות אחורה הייתה חתונה עם הטרגריאנים).