37 תשובות
שואל השאלה:
א. ישי מה הקשר בין השאלה שלי לזה שיש לי עוד שאלות? מה אתה רציני נו באמת פשוט תאמר שזה הזוי ושאין לך מושג למה זה ככה ואתה מאמין במשהו בלי להבין אותו

ב. קורי אתה רציני שאסור לי לדבר עם אישתי שבועיים אלא עם כן זה כדי לא לריב איזה הזוי, אתם לא רציניים. ושופטים אותי על כול מילה וואוו ממש מדהים לא מספיק שאסור לגעת בה גם לדבר אסור, אמרו לי שנידה אמורה לקרב את הזוגיות אבל זה פשוט מרחיק.
אנונימי
תמיד מוצאים את הפשט של הדברים ומפרשים אותם לא נכון

כמו" לא תאכל גדי בחלב אמו " אז קל לפרש את זה בצורה שגויה -שגדי בחלב "אמא אחרת" -כלומר בשר חיה אחרת - זה כן מותר


יש פרשנים שמסבירים בדיוק מה הכוונה , ואתה רק צריך לחפש טעם ותמצא
שואל השאלה:
תוצאה: לא אמרתי שדתיים כתבו את זה(למרות שהם כן) אבל אתם מאמינים בזה.

בנוסף חשוב לדבר עם אישתך ולספר על היום שלך, אחרת כול מה שנדבר עליו זה הדברים של חשבונות וילדים.
אי אפשר לדבר על זה כול יום כול היום למשך כול החיים, איזה קשר לא ממוצא ומעיק זה.

אני עדיין לא מבין
אנונימי
^^^ הכוונה לדיבור מיני לא לדיבור רגיל של עומק

הפוך- המון רבנים אומרים אפילו שבזמן נידה שבני הזוג צריכים לחזק את הקשר הנפשי רגשי שלהם


הרי איך קשר יכול להיות רק מהפן הפיזי?
שואל השאלה:
שוררת אמת: אז מה שאת אומרת זה שאת לא מבינה את טעם הדברים ואת עוד מתכננת להיות דתייה בביתך בעתיד.

אחראי מצידך

סליחה אם אני נשמע תוקפני אני לא מתכוון לזה פשוט באמת שזה מרגיש לי הזוי
אנונימי
שואל השאלה:
לא הכוונה לדיבור כולל ועובדה שתוצאה הביא מקור לזה.

הכוונה לא רק לדיבורים מיניים^^
אנונימי
^איפה כאן הבנת שאני זו שלא הבנתי את הטעם של הדברים?
אבל כתוב לא לדבר כדי שהגבר לא יגיע לידי הרהורים


אילו הרהורים כבר יש?? הרהורי עבירה עקב מחשבה מינית
^^מדובר על התמסכנות , לא להתמסכן כי ההגיון, להרבות שלום בית ואם אישה רואה את בעלה מתבכיין כזה ... זה כן יכול לפגום בשלום בית
כי אין מה לעשות זה טבע האדם- נניח בנידה יש הפסקה ממגע שיוצרת געגוע כי זו המציאות - לאדם יכול להמאס 60 שנה ללא הפסקה בכלל- להיות בקשר הפיזיעם אשתו ולהפך
שום דבר לא לחינם
שואל השאלה:
כי אמרת לי לחפש מקורות ולא ענית

אבל הירהורים יגיעו רק מדברי מין לא מכול סוגי הדיבור
אנונימי
שואל השאלה:
מה הקשר שלא תראה את בעלה כבכיין היא האדם הכי קרוב אליו וברור שהוא יכול להתלונן אליה אם קשה לו.
אנונימי
תוצאה למשל הביא מקור שאפשר לפרש אותו מכל הכיוונים
אני צריכה לחקור לעומק את הפרשנים
אם הוא מתבכיין לה כל הזמן אתה מסכים שזה יכול לעשות משהו?
קודם כל, מה זה "דתיים, מה עובר עליכם?" הדתיים לא המציאו את זה, אלא מאמינים בדברי חכמים כי יש מצוה להאמין בדביר חכמים (מכילתא יש שמות יד, לא).

לשאלה: הכוונה דברים מיותרים ולא נחוצים. לא שבכלל אסור לך לדבר עם אשתך. לכן אמרו "אל תרבה", ולא "אל תדבר".

באבות דרבי נתן יש המחשה לזה:

"ד"א אל תרבה שיחה עם האישה כיצד, בזמן שאדם בא לבית המדרש ולא היו נוהגין בו כבוד, או שעירער עם חברו, אל ילך ויאמר לאשתו: כך וכך ערערתי עם חברי, כך וכך אמר לי, כך וכך אמרתי לו, מפני שבוזה את עצמו ובוזה את אשתו ובוזה את חברו, ואשתו שהיתה נוהגת בו כבוד עומדת ומשחקת עליו. כיון ששמע חברו אמר, אוי לי, דברים שבינו לביני הלך ושחן לאשתו. ונמצא אותו האיש בוזה את עצמו ואת אשתו ואת חברו" (אבות דרבי נתן ז, ג).
מאמינים בגלל מצוה של אמונת חכמים.

בכל אופן, יש את גבול הטעם הטוב.

תודה שהכותרת שלך השאלה שלך (אסור לאדם לדבר עם אשתו) שהיא לא נכונה.

דרך אגב, אני יכול לספר לך סיפור על המשנה הזאת בשם ראש הישיבה שלי לשעבר. סיפור שקרה בזמנו של מהרי"יל דיסקין. הסיפרו הוא המחשה שאדם שרוצה ללמוד ללא רב לבד - מגיע למסנקות שגויות בנגוע למה שהוא לומד, ומתנהג בצורה משונה. אתה בעצמך דוגמא חיה לכך.

הסיפור הוא כזה: מישהו למד את המשנה הזאת באבות, והבין שאסור לו לדבר עם אשתו. פשוט היה "אילם" איתה". ממסם לה דברים עם האצבעות, היה אומר "אממ" וזהו. ככה נמשך תקופה. לאשה נמאס, והיא הלכה למהרי"ל דיסקין. מהר"יל דיסקיו אמר לה שתגיד לבעלה שיבוא אליו. שאותו אחד בא אליו, אשתו חזרה מהקניות. מהר"יל דיסקין שאל את אשתו איך הלך לה בקניות, ושאל אותה עוד כל מיני עניינים בגנוגע אליה. מה שכן, באותו זמן, הוא לא אמר לבעל שום מילה. הבעל שהה שם כמה שעות, עד שמהרי"ל דיסקין המביע על הדלת על הבית (רמז לו שיגיע הזמן שילך). לבעל זה היה תמוה: בשביל מה הוא הזמין אותו בכלל אם הוא לא דיבר איתו בכלל? לא אמר לו שום דבר. מהר"יל דיסקין הסביר לו שזה כדי שהוא ירגיש על בשרו מה זה שאתה נמצא בבית, ואף אחד לא אומר לך אף מילה. שירגיש את הצער שאשתו הרגישה. דבר שני, בשביל להראות לו דוגמא אישית: שגם הוא עצמו (מהר"יל דיסקין) כן מדבר עם אשתו דברים שצריכים לדבר, ולא משחק אותה אילם שהוא איתה.

מסקנה: לא מספיק ללמוד משנה, צריך לשמש תלמיד חכמים בשביל לדעת איך מקיימים אותה למעשה. ועיין סוטה כב ע"א.
שואל השאלה:
לא כול הזמן אבל גם הרסה זה בסדר עם קשה לו.

לאנשים יש תקופות קשות אין מה לעשות.

ואם התקשורת שלי עם האדם הכי קרוב לליבי חסרה אז זה מקשה מאוד וככה זוגיות לא אמורה להתנהל
אנונימי
במקום לשאול את השאלה כאן ולצפות לתשובה מכאלו שלא רבנים, לך לרב ותדון איתו. אני מאמין שיצא מזה טוב
יואו אבל למה לעוות דברים
זה כל כך מעצבן אותי
שואל השאלה, אתה מוזמן לפתוח פרקי אבות ולקרוא את הפירושים
בקישור יש את ההסברים
אנונימית
זה נכון.
לא כל הדתיים מאמינים בזה. רק החרדים
^ למה שדתי לא יאמין בדברי המשנה? מה אתה מדבר בשם הדתיים? אתה בעצמך דתי?

מי שלא מאמין בדברי חכמים - אפיקורוס.
^לגבר אסור לדבר עם אשתו? מה אתה דפוק?
לא כל הדתיים מאמינים בדברים האלה זה יותר החרדים הקיצוניים גם החרדים הרגילים לא ככה
ותקשיב תוצאה דברי המשנה זה לא התנ ך כמה רבנים קיצוניים כתבו את זה
אנונימי
כנ"ל, זה ארוך אבל בלי לקרוא הכל אי אפשר להבין.
שואל השאלה:
מישהו בשם blue wolf
אמר לי בפרטי שצריך לדבר עם האישה, גם על דברים של היומיום אבל לא לעשות את זה מרכז החיים, כדי שמרכז הזוגיות יהיה משמעותי עם בסיס ערכי ולא סתם מבוטל, והוא גם הפנה את תשומת ליבי שכתוב שהגבר לא צריך להרבות אבל אם האישה פונה לגבר אז הוא יכול לדבר איתה במשך כמה זמן שיירצה כי חשוב הקשר בין האיש לאישה.

אהבתי את ההסבר אז תודה אנשים מעריך את התשובות.

דתיים אתם מסכימים עם התשובה?
אנונימי
זה לא לא לדבר זה להמעיט הדיבורים
אנונימי
זה לא כתוב שלא ידבר אם אשתו. אלא שלא ירבה בזה מעל המומלץ.
זו אחת הסיבות ששליש מהחילונים מתגרשים ולא מהדתיים
אנונימי (מעניין למה אתה אנונימי) - משנה - זה הבסיס העיקר בתורה שבעל פה. לא פוסקים משם הלכה למעשה בלי ללמוד גמרא, מפרשים (הכי חשוב זה "שולחן ערוך" -שזה הלכה למעשה), אבל זה בהחלט דברי אלוקים חיים, וחייבים להאמין בזה. בלי משנה לא היה לנו תורה שבעל פה, וללא תורה שבעל פה לא ניתן לקיים גם את התורה שבכתב.

ולא סתם מסכת אבות מתחילה ככה: "משה קבל תורה מסיני, ומסרה ליהושע, ויהושע לזקנים, וזקנים לנביאים, ונביאים מסרוה לאנשי כנסת הגדולה" (אבות, פרק א, משנה א).

ואיך כל זה קשור למשניות הבאות שבמסכת אבות? כדי שנדע שגם זה מסיני (כמו שכתוב במשנו זו), וכמו שפירוש רבי עובדיה מברטנורא זיע"א:

משה קיבל תורה מסיני - אומר אני, לפי שמסכת זו אינה מיוסדת על פירוש מצוה ממצות התורה כשאר מסכתות שבמשנה, אלא כולה מוסרים ומדות, וחכמי אומות העולם ג"כ חברו ספרים כמו שבדו מלבם בדרכי המוסר כיצד יתנהג האדם עם חבירו, לפיכך התחיל התנא במסכת זו "משה קבל תורה מסיני" - לומר לך שהמדות והמוסרים שבזו המסכתא לא בדו אותם חכמי המשנה מלבם, אלא אף אלו נאמרו בסיני:
הנניי, את לא יודעת שדברי אלוקים חיים אינם משתנים עם הזמן?

ומה קשור להוציא שם רע לדתיים? מי מוציא שם רע לדתיים? תנאים קדושים? להוציא שם רע לדתיים - זה שדתי בז לדברי חכמים שהוא אמור להאמין בהם.
לא לא קשור למאמין זאת אפוצי כדי לא לחשוב עליה ולהתרכז באישה שלך
הנניי, חובה להגיב אם אתה מרשה לעצמך לבזות דברי אלוקים חיים, ועוד לקרוא לעצתך "דתייה".

אם כבר, את לא יכולה לשפוט לרעה דברי אלוקים חיים, כי אם חושבת שכן - משהו לא תקין אצלך.
לא נשמה יש הסבר עמוק
הכוונה היא להימנע מלהתווכח עם אשתו, לא שאסור לו לדבר איתה...
אנונימי
הנניי, משנה - זה לא דברי רב מסוים שלא חייבים לקבל את דעתו. זה נתון שאי אפשר לחלוק עליו. אלא אם כן יש תנא אחרת שסובר אחרת מאותו תנא. וגם אז צריך לכבד את הדעה של תנא אחר, פשוט לא כל דעה של כל תנא היא הלכה למעשה (הלכה לומדים בשולחן ערוך), אבל לכבד ברור שחייבים.

שתדעי, שאפילו לאמורא אין זכות לחלוק על תנא. זה כלל בסיסי שידוע לכל מי שלומד תלמוד.

ואל תחליטי בשביל ה' מה יותר חשבו לו על דעת עצמך, כי וודאי שמה ה' רוצה שנעשה - זה מה שהוא בעצמו צוה עלינו, וגילה לנו מה הוא רוצה. זה כולל גם להאמין בדברי חכמיו.

אז למה אני אמור להאמין: למה שאת אומרת בשם ה', או למה שה' בכבודו בעצמו גילה לנו?
הנני
א. ההגדרות שלך ל"דתיים" מעוותות בעיניי, אבל זו בעיה נפוצה.

ב. אם את שונאת את ההלכה, ככל הנראה לא לימדו אותך נכון או לא לימדו אותך בכלל מה זאת הלכה.
...מסובך.
אני לא מספיק טובה בפרקי אבות אבל חובה על הבעל לשמח את אשתו יותר מאשר ללמוד תורה!
אז מציעה לך לפנות למישהו שבקיא בהלכות ולהתיעץ איתו
יש כאן הרבה מאוד תשובות, מצער לראות שיש כאן עדיין אנשים שלא טורחים לקרוא ומשניאים את היהדות...

הרב שלי נתן את הפירוש הכי פשוט בעולם.
"אל תרבה שיחה עם האשה" = אל תדבר איתה יותר ממה שאתם צריכים. אם אתם צריכים 6 שעות כל ערב לדבר - תעשו את זה! אבל לא 7, כי זה יגרום לשחיקה ולבזבוז זמן.

אדם *חייב* לדבר עם אשתו, עד שהיא תהיה מאושרת, על כל נושא שיש (מלבד לשון הרע ורכילות שאסור עם כולם).