5 תשובות
שואל השאלה:
אז מה היו אמורים לעשות? לגרש את כל העמים כדי שהארץ תהיה שלנו?
זה הגיוני לגרש את כולם העמים האלה?
אז מה היו אמורים לעשות? לגרש את כל העמים כדי שהארץ תהיה שלנו?
זה הגיוני לגרש את כולם העמים האלה?
אנונימי
בוודאי שהיו, גם ממש מתואר במקרא (יהושע) מה היה איתם לאחר מכן - מלחמה עד חורמה שבסופה ישראל ניצחו וכבשו את הארץ כולה (למעט איזור הדרום, שבו ישבו הפלשתים).
לא, ארץ ישראל היא לא המקום היחיד פה.
כנראה
אכן היו, אבל בזמנו עדיין לא התמלאה סאתם להשמידם.
"וְדוֹר רְבִיעִי יָשׁוּבוּ הֵנָּה, כִּי לֹא שָׁלֵם עֲוֹן הָאֱמֹרִי עַד הֵנָּה" (בראשית טו, טז).
רש"י
"כי לא שלם עון האמורי" - להיות משתלח מארצו עד אותו זמ,ן שאין הקב"ה נפרע מאומה עד שתתמלא סאתה שנאמר (ישעיהו כז) "בסאסאה בשלחה תריבנה"
ובהחלט הגיוני שמתי שמגיע הזמן - שהקב"ה יפרע מעמים שעוברים את רצונו והתמאלה סאתם.
"וְדוֹר רְבִיעִי יָשׁוּבוּ הֵנָּה, כִּי לֹא שָׁלֵם עֲוֹן הָאֱמֹרִי עַד הֵנָּה" (בראשית טו, טז).
רש"י
"כי לא שלם עון האמורי" - להיות משתלח מארצו עד אותו זמ,ן שאין הקב"ה נפרע מאומה עד שתתמלא סאתה שנאמר (ישעיהו כז) "בסאסאה בשלחה תריבנה"
ובהחלט הגיוני שמתי שמגיע הזמן - שהקב"ה יפרע מעמים שעוברים את רצונו והתמאלה סאתם.
באותו הנושא: