148 תשובות
דברי איתו על זה ולמה שומרים שבת..
תני לו מוטיבציה

על מה המינוסים מה הבעיות שלכם
לסקול באבנים את הגוי הזה
נו בחיאת מה זה אכפת לך, שיעשה מה שטוב לו
אנונימי
מה לעזור לו? אל תתערב. תכבד אמונות והחלטות של אחרים! זה לגמרי לא קשור אלייך או/ו עניינך.
נסה להבין למה הוא עושה את זה קודם כל...
אם זה מתוך שעמום תנסה לעזור לו באמת (אולי תיפגש איתו בשבת או משהו)
אם זה מתוך אמונה אתה יכול לתת לו מאמרים בנושא, אבל לדעתי עדיף שלא.
כלום? מה אכפת לך
תפנה לרב, תתיעץ איתו. אל תסמוך על חילונים או מסורתיים באינטרנט שיגידו שיעשה מה שהוא רוצה.
אנונימי
תדווח למשמרות הצניעות/ תרביץ הו קצת תורה

אני כמובן צוחק תן לו למצוא את הדרך שלו זה לא עניינך
תנסי לדבר איתו על זה
זה קרה לחברה שלי ודיברתי איתה ואת פשוט צריכה לדעת מה הסיבה..
ותחזקי אותו וזה..
ותגידי לו חיזוקים על שבת וכו...
למה לדווח ואמאלה המינוסים
זה בחירה שלו ואולי תדברו אבל לדעתי אין מה להגזים
שואל השאלה:
למי שלא מבין אני דואג לו ואכפת לי ממנו

חוץ מזה יש את מצוות הוכח תוכיח
לעזור לו? שיעשה מה שהוא רוצה מה זה עיניינך
תגיד לו ששמת לב שהוא מחלל שבת ותתעניין למה הוא מחלל (לא מתוך כפייה אלא מתוך שיחה בין חברים)

לכל אלו שאומרים שזה "אמונה" ו"החלטה" שלו אתם בהחלט לא מכירים כל כך את החברה הדתית.. רוב מוחלט של הפעמים כשמחללים בגיל הזה זה נטו משעמום, רוב בסיכויים שחבר שלו עדיין מאמין שלם בתורה ויכול מאוד להיות שאם החבר שלו יקבל טיפה חיזוק מחבר (שלא בכפייה או באופן פורמלי) הוא יחזור למה שהוא באמת רוצה (לשמור)
לתמוך בו לשאול למה ולנסות להיות שם בשבילו כמה שיותר גם אפ זה לא לגמרי מה שאת חושבת
כלום שיעשה מה שבאלו מותר לו לחיות איך שבא לו ובלי שיתערבו לו בהחלטות
שואל השאלה:
הוא שלח בקבוצה של הכיתה בשבת וכולם היו בהלם ניסיתי לשאול אותו למה כאילו מה קרה מאיזו סיבה הוא אמר עזוב אני אגיד מחר
אני חרדי, והיה לי חבר כזה. פניתי לרב שלנו ואמרתי לו את זה והשבעתי אותו שלא יגלה לאף אחד(אפילו לא לו), והוא באמת עזר לו
אנונימי
^^יכול להיות שהוא סתם בחו"ל
תגיד לו אולי שאתה בשבילו פה ודברים כאלה
אל תבוא אליו ישר בלמה אתה מחלל שבת תבוא אליו ביפה ומבין..
שואל השאלה:
הוא שונא את ר"מ (=רב מחנך) שלנו...
אה. נסה אז לפנות לרב טלפונית
אנונימי
חברים לא הבנתם את השאלה כנראה , היא ראתה מישהו שבא מבית דתי והוא גם דתי והוא מחלל בגלל שהוא עם עוד ילד שכביכול משפיע עליו לרעה ..
ואת צדיקה אמיתית את רוצה להחזיר אותו לדרך המלך , תגידי לו בזהירות ובנועם שבעתיד לבוא הוא יבין שזה שטות גמורה ..
גם אני בתור דתייה בחברה חילונית טעיתי מלא פעמים . אין מה לעשות החברה משפיעה עליך אבל שאתה בחברה טובה ובריאה אתה לא נותן לזה להשפיע עליך .. תספרי לו את מה שסיפרתי לך ותגידי לו שזה בסדר תדאלי אותו מה הוא מרגיש לגבי זה וזהו
שואל השאלה:
^אני בן אבל לא נורא

הוא מרגיש אדיש כזה..
אל תכריח אותו כי אחרכך הוא יעשה דווקא
אי אפשר כלום בכוח
אצה רוצה תתעניין תשאל למה וזה אבל לא יותר מזה
תן לו לחיות בדרך שלו גם אם היא נוגדת את שלך
מה הבעיה פה
שיעשה מה שבא לו
סליחה .. תשנה את כל מה שאצרתי ללשון זכר פשוט אין לשם שלך מגדר
שואל השאלה לא ציין שהוא בבית ספר דתי, אלא ציין שהוא דואג לו
לשואל השאלה
תבין,אם הוא חילל שבת כנראה זה מה שהוא רוצה
הוא לא בעה שלך אבל עדיין תכבד את הדעה שלו למרות שהיא סותרת את שלך
אנא תבין
שואל השאלה:
אנחנו בישיבה תיכונית...
הו, אוקיי
אולי תנסה לדבר איתו לפני שאתה ישר מניח שצריך להחזיר אותו ל'דרך הישר'
ותראה אחכ מה אפשר לעשות
ותזכור לדבר איתו ולא לזלזל
דרך ארץ קדמה לתורה
וצדיק באומנות יחייה
וכו'
לכל מי שאומר בתגובות שזו החלטה שלו, יש מצב שזה לא נובע מאמונה, זה יכול להגיע ממקום של שעמום. במצבים כאלה אני הייתי ממליצה לעשות איתו שיחה על החשיבות של שמירת השבת.
אם זה מגיע ממקום של אמונה, הייתי עושה איתו את השיחה ואולי מביאה כמה מאמרים בנושא, אבל לא יותר מדי, כדי שלא ירגיש כאילו כופים עליו את האמונה...
אנונימית
שיעשה מה שטוב לו.אומרת אחת ששומרת.
בתור דתייה אני חושבת שהוא צריך להבין לבד שזה לא טוב ודווקא אם תגידי או תרמזי לו שאסור אז הוא יותר יתעצבן אז שיעשה מה שטוב לו
שואל השאלה:
מה זה תעזוב אותו?! אי אפשר לוותר ככה בקלות על יהודי
לעזוב אותו ולא ללחוץ עליו לשמור שבת, כדתי שלומד בבית ספר דתי, כל הלחץ שעושים להשטר דתי גורם רק להתרחק. לא ללחוץ עליו אולי טיפה לשאול אותו מה קרה וזה ולנסות לעזור לו לאט לאט לחזור
^^
כן
אבל
יש יהודים אתאיסטים
למה שתעזרי לו? שיעשה מה שטוב לו מה זה משנה לך שומר לא שומר, תתעסקי בעניינים שלך
אם הוא לא רוצה הוא לא חייב
שיעשה כרצונו..
שאלת את זה באתר של כופרים
אנונימית
שואל השאלה:
נכון שאני לא יכול לגרום לי ואני לא יכול לכפות עליו אבל אני רוצה לעזור לו להבין מה שהוא לא יודע ולגרום לו לראות את הטעם


בכללי הוא כן מאמין...
שיעשה מה שבא לו אל תתערבי לו בחיים משועממת
אז מה אני אגיד תדבר איתו על זה
שואל השאלה:
עצוב שהרבה מכם לא מייחסים לזה חשיבות
חוץ מזה שאלתי דתיים

וחוץ מזה אני בןןןן
אי אפשר לכפות דת על אחרים אם הם לא רוצים לחיות לפי הדת. תן לו לעשות מה שהוא רוצה ולבחור את הכיוון שלו לחיים של עצמו. חוץ מזה תמיד אפשר לנסות דברים חדשים ואז לחזור למקור וגם אם לא, זה בסדר גמור. איש באמונתו יחייה
שואל השאלה:
^^^
אני יודע שאני צריך לדבר איתו על זה ואבל איך לדבר מה לומר אני לא כ"כ יודע ובשביל זה פניתי לדתיים (מן הסתם שהתכוונתי גם לחרדים...) שייעצו לי
..
אה אה אה
אנחנו מחייסים לזה הרבה חשיבות
מה שעצוב כאן
זה שיש םה דתיים
שיש אנשים עם דעה שונה משלהם
והם פשוט קוראים להם סכלים ושלא ראו את האור
או כאלה
שואל השאלה:
זה צדיק באמונתו יחיה

אני לא כופה עליו אני רוצה לדבר איתו להבין מאיפה זה לראות מה השתבש בדרך ואיך אפשר לעזור לו לתקן את זה וכדומה

כן נכון
חחחחח
תני לו לחיות איל שהוא רוצה מזה עניינך ממי
זה
וצדיק באומנותו יחייה
לא להתערב פשוט הוא בוחר ככה לא צריך להכריח אפשר לזרוק מילה או משהו אבל לא נראה לי שזה ישנה משהו
שואל השאלה:
הִנֵּה עֻפְּלָה לֹא יָשְׁרָה נַפְשׁוֹ בּוֹ וְצַדִּיק בֶּאֱמוּנָתוֹ יִחְיֶה

הפסוק המלא אז לא הוספתי ו כי זה ו החיבור ואין מה לחבר...
פול, אמונתו חח.
לא מבין את הקטע. לכל אחד יש את החיים שלו. דתיים, תחשבו על זה רגע- מקרה שבו חילוני רואה אדם שמתחיל לשמור שבת ומטיף לו ומביא לו עלונים ומאמרים נגד זה. לא הייתם כועסים על מי שעושה את זה? זה דבר אוניברסלי ולא קשור מה האמונה שלכם- לכל אחד יש את הדרך שלו וזכותו לעשות את מה שהוא רוצה בלי שינסו "לעזור לו"
ועוד הערה קטנה לסיום: אלוהים אוהב את כולם.
שואל השאלה:
אבל אני לא בא להכריח אותו אני בא לעזור לו כי כנראה שהוא סתם מבולבל כי יש המון שזה קורה להם בגיל הזה וגם לי קרה את זה בתחילת שנה אבל תודה לאל מישהו קלט את זה מההתחלה
לפי הסבר מרבנים
ה- ו'
כן חשוב והכרחי בפסוק
גם אם לא ממלאים את כולו
שואל השאלה:
לא אמרתי שהוא לא אוהב אותו ולא אמרתי שזה לא זכותו אמרתי שאני רוצה לעזור לו לחזור למה שהוא היה
שואל השאלה:
poal אוקיי
לפי ציטוט של רב
וְצַדִּיק בֶּאֱמוּנָתוֹ יִחְיֶה
למה אתה רוצה שיחזור למה שהוא היה
הוא צריך לעשות את הדרך שלו בעצמו
והדרך שלו לא תלוייה בך
יש הרבה שיצאו בשאלה
שואל השאלה:
נכון
חשבתי שזה לא הכרחי לכתוב את זה אם אין את הקטע לפני אבל בסדר
כןכן הכל בסדר
כתבתי את זה לםני שראיתי שהסכמת איתי
שואל השאלה:
נכון אבל זה לרוב מסיבות של חוסר ידע ובגיל הזה יש המוןןןן שיש להם נפילות ואני רוצה לעזור לו לקום מהנפילה הזאת בדיוק כמו שעזרו לי
אני יכול להגיד שבגיל הזה יש הרבה שלא מבינים שהם חושבים שהם דתיים
אבל זה לא עובד ככה
ואם אתה חושב שזאת רק נפילה אז תגע שהוא יקום ממנה
וילזור למה שהוא מעדיף
שואל השאלה:
אבל כשמישהו נופל ככה הוא צריך עזרה

אם לי לא הייתה את העזרה שלי גם אני הייתי ככה עכשיו
שואל השאלה:
kori
אני אנסה לברר איתו בינתיים הוא לא הכי משתף אולי מחר פנים אל פנים זה יותר יעזור....
מה גרם לך 'למעוד'
איזה שם לא מעניין, בדרך כלל הרצון לעזור גורם לך לנסות להסביר לו בדרך שאתה רואה, אבל זה יכול לעשות ההפך, וגורם בדרך כלל לתוצאה ההפוכה, מניסיון חח.

פשוט תאמר לו שאתה שם לשמוע אותו, ומקווה שהוא שלם עם הבחירה שלו.
בעזרת ה', הוא כבר ימצא את הדרך חח.
שואל השאלה:
לי זה קרה מחוסר ידע מחוסר רצון וגם הייתי עם אנשים שהם לא הכי דתיים אז זה גם השפיע...
כולנו היינו שם, חח. אבל אחרי שחוזרים זה מקום טוב יותר חח.
שואל השאלה:
נכון
מה הקשר לעזור לו? זה זכותו לא לשמור ואני בדיוק באותו מצב כמוהו ולפחות אל תהיה ילד חרא ואל תגלה עליו לכולם
שואל השאלה:
1. הוא גילה לכולם בכיתה....
2. נכון שזה זכותו אבל גם זכותי לנסות להשפיע עליו לחזור לאיך שהוא היה
כן לא הבנתי איך בדיוק אתה קורא לעצמך חבר טוב אם אתה לוקח את המצב שלו ומפרסם ברשת חברתית שיעזרו לך "להציל אותו" מלהיות חילוני רחמנא ליצלן. כולנו יהודים וזה לא חשוב דתי, חילוני, חרדי. תפסיקו עם ההפרדות האלה
זה שהוא גילה הוא סתם מפגר וסבבה אם תצליח אז בכיף אבל לא נראה לי שאתה מבין בכלל כמה זה קשה לשמור שבת בקיץ שכל שבת ארוכה רצח
לשתוק על זה. שיעשה מה שבא לו זה לא עניין של פאקינג אף אחד חוץ ממנו
שואל השאלה:
^^^
1. לא אמרתי חבר טוב אמרתי חבר שאני והוא די סבבה
2. כן להציל אותו מהטעויות שלו ומהמקום שהוא נימצא בו כרגע כי אז הוא עוד יודה לי על זה
3. נכון כולנו יהודים אבל לא כולנו עושים את רצון השם

דביר תאמין לי שאני יודע
באחת התשובות שלך כתבת שאתה רוצה לעזור לו להבין שהוא לא יודע... ואתה יודע? אתה יודע שבעצם שכל מה שקורה מתוכן ולטובה נכון, הרי אתה דתי ואתה צריך לדעת את זה, אז כנראה זה לטובה שהוא עכשיו פחות אלה רק מאמין. אני לא חושב שעליך לנסות להחזיר אותו ולגרום לו להבין כי גם אתה לא יכול להבין מהלכים שקוראים...
מקווה שהצלחת להבין ממה שכתבתי כי זה טיפה מסורבל
שואל השאלה:
גם אם זה לטובה תמיד צריך לנסות לעזור ליהודי שיש לו קשיים
קודם כל, אתם שמים לב שאת לא עוזרים לשאול השאלה? מה עניין שלכם לתת תשובות שלא מועילות לשואל? לא סתם הוא פנה לדתיים. זה פשוט זלזול בשואל שיש לו רצון טוב להציל יהודי.

מי שלא רואה בעיה בחילול שבת - הוא עצמו בבעיה, כי שבת - זאת ברית ביננו לבין הקב"ה, ווחל אותה בפרהיסה - זה לכפור בהז שהקב"ה ברא את העולם בששת ימי המעשה, וביום השביעי - שבת ינפש. זה חמור בדיוק כמו לעבוד עבודה זרה, וזאת הסיבה שלמחל שבת בפרהסיה יש לו דין של גוי לעניין הרבה הלכות (משנה תורה, הלכות שבת, פרק ל, הלכה טו).

לשאלה: תוכיח אותו בלשון רכה, ותאמר לו שאתה חפץ בדעתו כדי שהוא יזכה לעולם הבא, כמו שכתב הרמב"ם במשנה תורה, הלכות דעות, פרק ו, הלכה ח. שאל אותו האם הוא מבין מה מהמשמעות של שמירת שבת וחילולה. אם הואלא מבין - תאמר לו את מה שכתבתי בפסקה הקודמת (דברי הרמב"ם בהלכות שבת, פרק ל, הלכות טו-טז).

אם הוא יבין וקילב - אז מוטב. אבל האם זה יזחור כמה פעמים - בהחלט צריך להודיע לרבו כדי שיעזור לו (לא ישר אחרי שאתה רואה את זה כבמואר בספר "חפץ חיים", אלא צריך קודם להוכיח, ורק אם אחרי שהוכחת וזה ממשיך - צריך להגיד לרבו).

שאול השאלה, אני חייב להגיד לך שיש לך לב יהודי טוב, ברוך ה'. ממש אהבתי שכואב לך. אני אוהב אותך, אבל יש עניין אחד ששם אתה בעצמך מכאיב לי...
שיעשה מה שבא לו...
קודם כל תשאל אותו אם הוא בכלל רוצה "עזרה"
כאילו תשאל אותו ותברר למה הוא עושה את זה
כי יש נסיבות בהן כדאי שתעזור לו ויש כאלה שלא
כאילו אם הוא סתם עושה את זה כי משעמם לו בשבת אז תנסה לעשות עם זה משהו
אבל אם הוא עושה את זה כי הוא לא מאמין שזה הדבר הנכון לעשות אז תכבד את זה
כך או כך אתה תיאלץ לכבד את מה שהוא בסוף בוחר לעשות
זה לא אמור להיות עניינך שיעשה מה שהוא רוצה
השאלה הזו מעצבנת אותי, יש בעיה בזה? שיעשה מה שבא לו, אם הוא לא ביקש ממך עזרה אני לא חושבת שבמקרה הזה צריך עזרה.
חילול קודש נוראי. ה בפירוש אומר בתורה הקדושה "ושמרתם על השבת כי קודש היא לכם מחולליה מות יומת!". תשנה את דעתו מהר, לפני שיהיה מאוחר מדי!
שואל השאלה:
אבל אני לא כופה עליו אני לא מכריח אותו ולא עושה דברים כאלה אני אמרתי שאני רוצה לדעת איך לעזור לו איך לפנות אליו באיזו צורה וכדומה

תוצאה לשם שינוי אם הייתי יכול להביא לך פרח הייתי מביא
אתםלאחרים? אתם לא מבינים שחילול שבת - זה כרת?

מה זה "לא צריך עזרה?"

זה כמו (יותר גרוע, כי שם הכל הרבה יותר רציני ומשמעותי) להיות אדיש לזה שמישהו שרוצה להתאבד, והלגיד למי שרוצה לעזסור למתאבד שלא יתאבד "מה בעיה שלך?! כל אחד, החיים ובחירות שלו. מי שבוחר להתאבד - זאת זכותו, והוא ממש לא צריך את עזרה שלך שתטיף לו שלא להתאבד".

הייתם כותבים דבר כזה^ למי שרוצה להציל מישהו מהתאבדות? אז למה אתם כותבים דבר כזה למי שרוצה להציל מישהו ממוות רוחני (כרת)?
אל תתערב לו
תנסי לדבר איתו אם לא עוזר אל תחפרי לו שיעשה מה שבא לו אל תשפטי
דתיה, זאת בחירה שלו.. לא כולם ישארו דתיים.
שואל השאלה:
נכון שכנראה לא עולם ישארו דתיים אבל עדיין צריך לעזור שזה יקרה אי אפשר פשוט לעזוב את זה בלי לנסות לעזור!! ככה דתי אמיתי לא יכול להגיב!!
תוכלי לבקש מהמורה לעשות שיעורים על חשיבות השבת. ועל כמה השכר שלה טוב.. אבל את ההחלטה לדעתי תני לו לעשות
אנונימית
מה
אל תדחפי את האף שלך מה זה קשור אליך
את בכל מקרה לא תשפיעי עליו אם הוא לא חבר קרוב, מזה משנה
אני דתייה, זה רק ירגיז אותו. אין לך יכולת השפעה ואת צריכה להכיל את זה. כמו שלא תגרמי לכל האנשים בישראל לחזור בתשובה
מה יש לעזור לו שיהנה
שיעשה מה שבראש שלו
שיעשה כבחירתו
אל תתערבי לו
פרופסור מזון,
אני בבצפר דתי ויש מלא בנות אצלי שלא שומרות שבת וזה לא שאני עכשיו אבוא אליהן ואגיד להן מה לעשות. הן יחליטו על הדברים שהן עושות ומה שהן לא אני ממש לא צריכה להחליט בשבילן.
סוו שואל השאלה,
אתה לא צריך להתערב בדברים כאלה הוא יעשה מה שטוב לו.
מה זה לעזור? שכול אחד יבחר את הדרך חיים שלו לעצמו אל תנסה לשנות אותו לרגע. עם אתה חבר אמת אתה תקבל אותו איך שהוא
מה לעזור לו שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה, חיים שלו בחירה שלו
להחזיר את האף לעיניינים שלך
חח את לא יכולה ואל תתערבי לשמור שבת זה בחירה יש דתיים ושומרי שבת שאוהבים ויש כמוני שלא אוהבים ולא שומרים
בחירה שלו
כלום. זה עניין שלו. את/ה יכול/ה לשאול אותו למה, ואם הוא אומר שהוא מעדיף את זה לעזוב אותו בשקט. זה לא כזה קשה. במשך תקופה נורא ארוכה לא שמרתי שבת בכלל. הייתה לי תקופה בחיים שאכלתי לא קשר. אבל עכשיו אני כן (מנסה) לשמור שבת וכן אוכל כשר. אבל לא כולם יוצאים מהתקופות האלו, וזה בסדר.
אנונימי
א- אמ... מה? איך זה עניינך? ומה זה אמור להביע "לעזור לו"!? שיעשה מה שבא לו מי ישמע!
תכבד את האמונה שלו כמו שהוא מכבד את שלך! גם אם אתם לומדים בבית ספר דתי, מה זה משנה?! אתה אל תספר ושהוא יעשה מה שטוב לו. זה לא בסדר שהוא שלח הודעה בקבוצה בשבת אבל תאמין לי שיש לו את הסיבות שלו. תנסה להבין למה ואם אפשר תתן לו פתרונות אחרים. מה הקשר לפנות לרב?? שיגיע למסקנות שלו לבד, בלי שאתה, או רב יחליטו בשבילו. ואתה לא "מוותר על יהודי" כי הוא יהודי. לא משנה מה תגיד הוא יהודי ושום דבר לא ישנה את זה. אמונה זו החלטה שלו.
תשאל אותו למה הוא מחלל כדי לדעת תסיבה

וזה תלוי באיזו כיתה אתם
מה הקטע של האנשי דת האלה


אמאלה תעזוב אותו בשקט


אולי הוא לא רוצה להיות יותר דתי

אתה מדבר כאילו הוא אנס מישהו


הבן אדם לא מתחבר כנראה לדת

בחירה שלו והכל בסדר כל עוד לא רצח אחרים


גם אנחנו החילונים בסדר ולא רוצחים אין בעיה להיות חילוני
אתם מדברים פה כאילו אין חובה ליהודי לשמור שבת...


למה אתם חשובים שאתם עוזרים פה במשהו עם הדעות המוזרות שלכם?

כאילו שזה ישנה משהוץ אם בורא עולם חייב את היהודים על שמירת שבת - לא שיך להגיד "שכל אחד יעשה מה שבא לו" כאילו אין חובה ליהודי לשמור שבת.
יכול להיות שהוא מחלל כי עוברת עליו תקופה קשה או משהו ולפי ניסוח השאלה נדמה שהם בכיתה ח או פחות שעדיין לא ככ יודעיםאז אולי לחזק אותו יעזור
תעזוב אותו בשקט, שיעשה מה שבא לו
"דתיים דחווף, יש מישהו דתי שמשתמש באינטרנט וגולש בסטיפס, איך לעזור לו?"
ככה אתה נשמע. זה היה נחמד אם היו מתחילים להטיף לך?
אני מבינה שאין לך כוונות רעות, אבל עדיף שתשחרר
הפיה של סוסי הסוס המוכשר, את יודעת שלחלל את השבת יותר גרוע מלרצוח מישהו?

אחד שרצח מישהו - רוב היסוכיים שהוא לא עשה את זה כל הזמן, קרה מקרה שרצח, וזהו. אבל מחלל שבת כנראה שמחלל כל שבת.

דבר שני, רוצח מבין שהוא עושה מעשה רע, ושי סיכוי טוב שהוא יספיק, אבל מחלל שבת לא מביןף ולכן קשה שיחזור בתשובה.

דבר שלישי, רוצח לא כמחיש את בריאת העולם, אבל מחלל שבת מכתחש לזה שהקב"ה ברא את העולם בששת ימי המעשה, וביום השביעי - שבת וינפש, ולכן זה הרבה יותר גרוע. מצףר קישור מצורף.

ויש בעיה מאוד חמורה לשים פס על חוקים של מלך העולם!
די לחשוב שהדת מעל הכל
דת זה אמונה ואם הבן אדם כבר לא מאמין בלשמור שבת זה עניין שלו תפסיקו להתנהג כאילו הוא צריך איזו עזרה או פסיכיאטר
זה לא סוף העולם לא לשמור
הכי חשוב זה להיות בן אדם

גם חילוני זה בן אדם
מה הקשר אמאלה תוצאה
אתה מגזים רצח

יש אתאיסט שזה מאמין שהעולם לא נברא בגלל אלוהים אלא בגלל משהו אחר ) שכחתי איך קוראים לזה)

זה לא אומר שמי שלא שומר לא מאמין

וואלה אני חילונית ואני מאמינה באלוהים

אין שום קשר
שיעשה מה שהוא מרגיש לנכון מה זה עניינך ?
הפיה של סוסי הסוס המוכשר, בטח שחוקים של מלך העולם זה מעל הכל. שזה שזאת אמונה - זה לא מוריד את זה מהחשיבות של זה.

וכן, שמישהו אמר לרב שאשתו לא מאמינה באלוקים - הרב המליץ על הפסיכיאטר, כי אדם נורמלי לא יגיד שעולם עם כל ךכ הרבה סימני כחמה נוצר ככה לבד.


ורק מי שירא אלוקים ושמר מצוות הוא אדם, כמו דייק הרב אלחנן וסרמן הי"ד מהפסוק "סוֹף דָּבָר הַכֹּל נִשְׁמָע: אֶת הָאֱלֹהִים יְרָא, וְאֶת מִצְוֹתָיו - שְׁמוֹר, כִּי זֶה - כָּל הָאָדָם" (קהלת יב, יג), כלומר רק "זה" (יראת אלוקים ושמירת מצוותיו) גורם לאדם להיות אדם ומי שאין לא את זה (יראת אלוקים ושמירת מצוותיו) - אינו ראוי לתואר "אדם". ממליץ לכם לשמוע את השיעור שבקישור כמצורף (הוא קצר), ובפרט בדקה 9:49 (שם נמצא הקטע שאמרתי).
לכל מי שחשוב שזה לא עניינו: שכחתם "שלכ ישרלא ערבים זה בזה" (שבועות לט ע"א).

כל עם ישרראל נמצאים באותה ספינה, ויהודי שהוא חור בספינה - מטביע את כל הספינה. אז לא ברו שצריך לעשות משהו בשביל שלא יעשו לנו חור בספינה כדי שלא נטבע?
מצטערת לבאס
יש רבנים כמו מורים
וגננות שלא צריכים להיות בתפקיד שלהם

הם לומדים את זה משקיעים כסף ולא יודעים לעשות את התפקיד

כמו שיש מורות שלא מתייחסות לתלמידים שצריכים עזרה
וגננות מתעללות

יש רבנים שאומרים שטויות

לפני כל המי ומה אלוהים לימד שצריך לאהוב לא משנה מה

אז רב שיגיד שאם חלילה האישה לא שומרת שבת היא צריכה פסיכיאטר

או רב שיוצא נגד להטבים

הם רבנים מזוייפים שלא צריכים להיות רבנים

צריך לעשות חוק כזה


לא כל אדם מאמין בבריאת העולם ולא כל בן אדם שומר


אני יכולה להגיד שאני לא שומרת שבת אבל אני בן אדם טוב אני עושה המון לאחרים
אז אני צריכה פסיכיאטר??? לא


וגם להטבים לא צריכים לעבור טיפולי המרה
ולא צריך להרוג אותם או לגרום להם למות בגלל מילים כמו
אתם תועבה

וכל רב שמעודד כל אחד מהדברים שאמרתי ויותר צריך להתבייש ולעוף מהתפקיד ואי אפשר בכלל לכנות אותו רב
תוצאה
כן כולנו?


זה מה שאתה אומר על להטבים?

שהם חלק מאיתנו?


כי נראה לי הדעה שלך עליהם קצת שונה משל בן אדם נורמלי
^ מי שאת שתקבעי מי צריך להיות רב ומי לא? הלכה קובעת את הדברים האלה, לא את.
יודעים מה מצחיק?

הרבה מכן מתייפיפים ועושים לי מינוס אם אתם כל כך צדיקים

אני רוצה לראות אותכם מכבדים ואוהבים את כולם

להטבים
ערבים שחיים בארץ
אתיופים


אני רוצה לראות את האהבה שלכם

ואת התגובה שלכם

לראות אם אתם באמת צדיקים כמו שאתם חושבים
אין לך שמץ של מושג מה אלוהים לימד או לא לימד
ואין לך מושג מה אלוהים אמר
להטבים לדוגמא: אלוהים אסר את זה במפורש ואמר שזה תועבה ואת תומכת בזה
אז מי פה מזוייף?
שומעת שיעשה מה שהוא רוצה מי את בכלל ?
הלכה אומרת להיות בן אדם לפני שאתה דתי

ואם אתה שומע מישהו או אשכרה אומר לקחת את האישה לפסיכיאטר
כי היא לא דתייה אלוהים ישמור מקווה שלא תלך ללמוד רבנות ואם כן שלא תצליח
אלוהים אמר שזה לא טוב אבל לא אמר גרמו להם להתאבד

ולפעמים צריך להכניס את הלב בתוך הדת

בסופו של דבר בשורה תחתונה אלוהים רוצה שיהיה אהבה בינינו


אז מי אתם שתדחפו את האף שלכם במיטה שלהם
אם אתה אומר לשנוא להטבים ולגרום להם סבל עד שלא ירצו בחיים שלהם
למרות שיש מצב שיש מולך לידך בסביבה שלך ילדים תמימים שחלק מהמשפחה הגאה
אז המצב שלנו גרוע
תוצאה : כמה חוסר סובלנות אי קבלת האחר התנשאות ובורות הפגנת בתגובה אחת מסיתה ומטורללת אחת אתה צריך טיפול נפשי בדחיפות יש אנשים שחושבים ומאמינים אחרת ממך תתמודד נשמה ואם לא מתאים לך תנעל את עצמך בכולל ותכבה תאור אתה אדם פשוט אדם. חולה מרחמת עלייך וההוכחה איזה נזק עצום הדת יכולה לגרום למוח
אנונימית
^^^מי שיודע מה ההלכה אומרת זה מי שלמד אותה כל החיים
אין שום הלכה שאומרת להיות בן אדם לפני שאתה דתי
הפיה של סוסי הסוס המוכשר, אני לא הכזתרי כאן את הנשוא של הלט"ב, אלא את, אבל זה כולל את כולנו. אם הם עושים מה שאסור לעשות על פי ההלכה - הם מטביעים אותו. זה הביא במול לעולם, כמו שאומר המדרש "רבי הונא בשם רבי אמר: "דור המבול לא נימוחו מן העולם עד שכתבו גמומסיות לזכר ולבהמה" (בראשית רבה כו, ה).
חושב הרבה : אז אתה מודה שהאמונה שלך גורמת לך להיות אדם רע בריון ומרושע כלפי אחרים ? לא נראלי הם התועבה פה אנשים כמוך הם מתועבים ובושה לאנושות
יודע מה? גם אם ההלכה לא אמרה

צריך לצאת מהקופסא

צריך ללכת עם הדת בתור מסגרת לחיים וללמוד ממנה הלכות למשל לשבת או חתונה וכו


אבל להכניס הגיון ושכל
אנחנו אנשים לא חיות

היית רוצה שיברחו ממך כי אתה שונה?

אם חצי מהכיתה שלך הייתה מחרימה אותך ולא משנה מאיזה סיבה מהסיבה הכי קטנה היית במצב רע היית בוכה ואם תסתכל בסטיפס אתה תראה הרבה שעוברים חרם

חלק כי קוראים להם שמנים
חלק כי הם הומואים או לסביות

חלק כי הם ערבים

חלק כי הם נוצרים

תמיד אנשים יחפשו סיבה

זה אומר שצריך להקשיב לכל מה שהתורה אמרה ולהיות הסיבה לבכי של הילדים האלה?
זה אומר להיות הסיבה להתאבדות שלהם?

זה אומר להיות הסיבה לסבל שלהם?


לא


זה אומר שצריך לראות את החוקים אבל לזכור שאנחנו אנשים לפני


חוץ מזה החוקים השתנו אם פעם כל רוצח אנס וכו היה נרמס באבנים היום לצערי הם יושבים בספא בתוך הכלא
^^אני לא דתי בכלל ולא מאמין
רק הסברתי שלפי הדת אין שום הלכה להיות בן אדם לפני שאתה דתי
alexendra, ועל פי מה נקבע מה טבו ומה רע, ותה תועבה והמ לא, אם לא על פי תורתו של בורא עולם?
זה שאתם מנסים לדחוף לכולנו את הדת ואומרים שמי שלא הולך עם הדת מטורלל זה אומר שמשהו בעייתי אצלכם


לי יש חברים מכל הגזרות

יש לי חברות דתיות
יש לי חברה טובה בי
יש לי ידיד שהוא חצי יהודי חצי נוצרי

יש לי חברות ערביות ואו דרוזיות ואני גם לומדת עם כאלה

וגם שהייתי דתיה רדפתי את הצדק בזה וחיפשתי קשרים עם להטבים וערבים

ויותר מזה יש מלא ימין קיצוניים ושמאל והם לא חברים
לי יש חברה שהיא ימין בזמן שאני מרכז


אני לא שוללת מישהו כי הוא הומו ערבי דתי חילוני אתאיסט או נוצרי

שיהיו מה שהם העיקר שיהיו נחמדים וטובים
אזרח שומר חוק לא יכופף שום חוק בשביל שום סיבה
אם זה חשוב לו והוא מעריך ואוהב את מי שציווה על החוק הזה יותר מכל אדם בעולם אז הוא יקשיב לחוק למרות שזה לא מסתדר לו או שהוא חושב שזה לא אנושי
כנל כלפיי ההלכה
כי זה לא נרומלי ללכת נגד החקוים של בורא עולם.

"וגם שהייתי דתיה רדפתי את הצדק כזה וחיפשתי קשרים עם להטבים וערבים"
- זאת היסבה שגרמה לך לעזוב את הדת, לא חושבת? עכישו את מבינה באזיה בוץ את נמצאת עכשיו? וכל זה למה? כי לדעתך יש ערכים יורת חשובים מערכים של דת. אז מה בעיה לעזוב את הדת? (מסקנה מעוות שיוצאת ומתוך מחשבה מעוותת וערכים מעוותים)
אתם חיים בעולם משוכלל יש בו כל כך הרבה גוונים וזה מה שיפה צריך רק ללמוד לקבל

גם אם אלוהים אמר שהומואים זה תועבה

הוא בעד אהבה הוא לא רוצה שתשנאו
אותם


צריך בכל מסגרת להקשיב לחוקים אבל שצריך יש יוצא מהכלל


אם החוק אומר להגיע לשמונה לבית ספר אבל ראית זקנה שנפלה ברחוב לא לעצור לעזור לה?
לא תאחר בשביל לעזור לה?
זה נקרא יוצר מין הכלל

מוכר לא יתן לילד שאין לו מספיק כסף גלידה בחינם או בכסף שיש לו?
יתן למרות שהוא אמור לתת במכיר שלה ולא פחות
חחח ממש לא
אל תחשוב שאתה מכיר אותי כי אתה לא

הסיבה שעזבתי זה לא בגלל חברות חילוניות או אנשים להטבים או ערבים

תספיק לחפש סיבות

לא התחברתי.
לא הרגשתי שם
אלוהים ישמור כמה שנאה יש בכם

ואתם עוד קטנים צעירים אלוהים ישמור איפה גדלתם

גדלתם לשנוא

ואם הבן שלכם יעשה משהו תרצחו כי אלוהים אמר?

נו באמת ילד שגידלתם שנים תרצחו?
^ היוצאי מן הכלל היחדיים שיכולים להיות שאלה שבורא עולם קבע בעצמו, כמו למשל שפיקוח נפש דוחה שבת (יומא פד ע"ב).


זה לא שכל אחד יחליט מדעתו איפה יש כאן "יוצאי מן הכלל" בלי רשותו של בורא עולם...
הפיה של סוסי הסוס המוכשר, לא התבחרת לדת, כי לא ראית בה ערך עליון...
איך אומרים?

בואו נקווה לימים טובים

הדביקו לכן יותר מדי את הדת שאתם לא רואים מעבר


הבעיה היא שאתם חוטאים כי אתם מרחיקים אנשים מהדת

ברגע שבן אדם כמוני וכמו אחרים רואה איך אתם מתנהגים וכמה האנושיות ברחה מכם זה מרחיק מהדת בצורה מחרידה
זה נקרא חטא
לגרום לאנשים לחשוב שהדת מזעזעת ולא יפה כמו שהיא אמורה להיות זה חטא ענק
הלוואי ויבוא יום ותחוו על בשרכם מה שאתם עושים לאחרים
ואז תבינו שהדת היא מסגרת יפה אבל צריך להכניס בה את הלב האנושיות

ותהיו אנשים טובים יותר
תוצאה : בהנחה שאתה לא פסיכופט שזה אומר אדם חולה בראש המוח של בני התפתח במיליוני שנים האחרונות ומסוגל לחוש אמפתיה ורגשות וחמלה כלפי האחר והאדם בבסיסו הוא יצור ריגשי המתקשר עם הסביבה ברגש וככה יוצר את מעגל הסביבתי שלו והתנהלות שלו היום יומית אז כן בנאדם יכול להבחין בין טוב ובין רע והגבולות מאוד ברורים בהנחה שאין בסביבה דבר כמו דת שתסית אותך מהאנושיות שלך או מהשפיות הבסיסית שלך
alexendra, אם את אומרת שאנשים קיימים מיליוני שנים, כאשר הם רק 5781 - משהו לא תקין פה אצלך.

ובורא עולם נתן לנו את התורה בשביל לתת לנו דרך ישרה, ולא להפך.

מי שחושבת אחרת - הוא המשובש כאן..
קשה לקחת אותך ברצינות אחרי התגובה הזאת ואני דיי בטוחה שזה בזבוז זמן , צר לי שאתה אדם אטום אני בטוחה שזה לא המהות האמתית של האמונה היהודית , ממליצה לך לפתוח את מילון ולעיין בהבדל בין הערכים אמונה לעובדה יום מקסים ,
שואל השאלה:
אתם לא מבינים כלום
זה תקופת משבר שכנראה היה לכל דתי בגיל הזה בערך ואחרי שעזרו לי למרות שגם אני לא הכי רציתי אני אמרתי מליון פעמים תודה לאותו בן אדם ואני עד היום מודה לו על זה

זה לא שאני כופה עליו או משהו כזה אני כולה הולך לדבר איתו לנסות לסדר לו את הראש כמו שעשו לי וכאן כולה שאלתי איך ואני לא אשקר הדתיים דווקא ממש עזרו לי
החילונים רק הפריעו ותכלס צריך למחוק להם את התשובות כי זה לא ענה להם על שאלה....
שואל השאלה:
למחוק את התשובות?
צריך למחוק כי הם חושבים אחרת?
למחוק את התשובות?
צריך למחוק כי הם חושבים אחרת ממך?
שואל השאלה:
כי הם לא עונים על השאלה