2 תשובות
הכוונה היא שהעולם עצמו לא תלוי ב"עדשה" שדרכה אנחנו מבינים אותו
העולם כשלעצמו לאו דווקא כפוף לאיך שההסתכלות האנושית רואה אותו. למשל, סיבתיות (אחת מקטגוריות היחס של קאנט) היא דבר הקיים בעולם התופעות (קרי: העולם כפי שהוא נראה לעינינו), כשבעולם כשלעצמו הישנות של b לאחר a, מיקום זהה בחלל ובזמן של a ו-b ישר אחד לאחר השני וכד' לאו דווקא מעידים ש-a סיבתו של b (להרחבה ראי אצל יום: מסכת על טבע האדם הוצאת שלם, ספר ראשון, ח"ג, סעיפים ג'-ו', עמ' 75-87).
באותו הנושא: