28 תשובות
אני מאובחנת עם ocd ולפני שאובחנתי היה קורה לי אותו דבר... אבל זה לא רק זה, היו עוד דברים שהתווספו לזה
ממליצה לך ללכת לאבחון
יכול להיות שיש לך. אבל תאמיני לי, להיות מאובחנת זה פי אלף יותר טוב מאשר לא. ככה אנשים יהיו ערים לקשיים שלך, ותוכלי לקבל טיפול שיעזור לך. ocd זה לא קללה, וזה לא משהו לא בריא בנפש. זה חלק מהאישיות שלך. אם זה מפריע לך, תלכי לאבחון. זה ישפר לך ולסובבים אותך את החיים, תאמיני לי.
שואל השאלה:
אני לא רוצה ללכת להתאבחן... לפחות לא כרגע בשלב הזה בחיים אבל סתם לדעת,
מה עשו לכם באיבחון? איך המאבחן ידע שזה זה
והדרכי טיפול זה פשוט תרופות נכון?
אנונימית
שואל השאלה:
^ בזה זה יכול לעזור במבחנים?
אנונימית
שואל השאלה:
וזה לא משנה לי שלאחוז גדול יש את זה.. זה לא מרגיע אותי,
העבודה שמשהו בנפש שלי לקוי זה גורם לי להתאכזב ודווקא לא מהרצון שהכל יהיה מושלם
אנונימית
זה נותן הארכת זמן במבחנים
אבל רק אם את מאובחנת
ocd זה כשאת חושבת שאם לא תעשי משהו שיכול להיות משהו גם מאוד טיפשי יקרה לך משהו רע.
למה את לא רוצה ללכת לאבחון?
זה מישהו שמדבר איתך ואת אומרת לו מה עובר עלייך והוא מאבחן מה יש לך
שואל השאלה:
^^^ אה אני מאובחנת להפרעות קשב אז כבר יש לי את זה
אנונימית
שואל השאלה:
אני לא רוצה ללכת לאבחון בגלל שזאת הפרעה נפשית מה זה לא ברור?
חוץ מזה שאם דרכי הטיפול זה תרופות אז מראש תודה אבל לא אני מסתדרת
אנונימית
אם לא תלכי לאבחון זה לא אומר שזה יעלם, זה פשוט אומר שלא תדעי על זה ולא יגידו לך מה את יכולה לעשות עם זה, פשוט לא תקבלי מידע
לפי מה שתארת זה לא נשמע כמו ocd, סתם הרגלים/קריצים..
אפי' שיש לך ocd זה לא אומר שאת צריכה לחיות לפי הספר, כלומר מהיום לבדוק את הדלת אלף פעם כי אמרו לך שיש לך ocd, או דברים אחרים, את לא חייבת להיכנס להגדרה הזאת בכוח, תמשיכי את החיים רגיל, אם זה ממש יפריע לך אז לכי לאבחון,
בלי לחץ, כן כן לא לא
אני מאמינה שזה ocd ממליצה לך ללכת לאיבחון
זה בול אני אמאלה מה
דפאק נראה לי יש לי את זה
אנונימי
יאללה די לחיות בסרט
לכל אחד יש קריצים ופאקים, תקראו לזה ocd אין בעיה או adhd או abc..,, אבל מה זה הפאניקה הזאת.
לפי מה שזה נראה פה לכולם יש פה ocd
גם לי יש*
לכי לאבחון, היום על כל דבר ממציאים שם ocd abc
לי אישית יש hiv, לחבר שלי יש lol מסוג lmao
תלכי לאיבחון, זה יכול להקל עלייל
תחשבי שאת נהגת אוטובוס ועולים שני מעצבנים והקו שלך נוסע לדוגמא מחיפה לירושלים והם באים ומשגעים אותך כל הנסיעה סעי לנהריה ובעצם זה לא הקו שלך בכלל.
את תקשיבי להם?ברור שלא!
אלו המחשבות שלנו לפעמים(גם לי יש מחשבות כאלו)
ואם נניח תקשיבי להם אז הם יגידו לך יופי עכשיו סעי לירושלים ואחרי זה לתל אביב ואז סעי מהרר ואז סעי לאטט.
בקיצור הפתרון הוא לא להקשיב לזה אם זה מפריע לך.
להתעלם מהמחשבות האלו.
ולגבי הדלת בבית לא בהכרח זה משהו רע..
אבל מתי זה רע?אם את קמה עשרים פעם לבדוק אם הבית נעול ואת סתם קמה לבדוק ואת יודעת שהבית נעול פה זה לא טוב בכלל.
ויש עוד מה לדון בדברים מסויימים אני הייתי אצל מטפל ocd אם תרצי אני יכול לשאול אותו שאלות מסויימות בשבילנו
יש הרבה סוגים של או סי די, ממליצה לך להתאבחן
יש סוג של סימטריה
יש את הסוג הרגיל המוכר שהוא מחשבות טורדניות
יש סוג שמרגישים שצריך לעשות דברים, לא אובחנתי אבל אני חושדת שלי יש אותו ושל סימטריה. זה אומר שיעני את תרגישי שאת צריכה לדרוך על המדרכה הבהירה ברגל שמאל סתם כי צריך
שואל השאלה:
12רוני
תודה אני מבינה את מה שאת אומרת אבל כמו שכתבתי אני בן אדם שמח, אין לי מה להגיד לפסיכולוג, אני כן נכנסת הרבה פעמים ללחצים אבל זה מנטו עבודות או משהו וחוץ מזה אני מדברת על הכל עם אמא שלי ובנוסף אני בעצמי מתעניינת בפסיכולוגיה ואני יכולה להגיד שאני כבר מבינה איך זה עובד
אנונימית
שואל השאלה:
אבל מה בדיוק עושים שם באבחון?
אנונימית
את לא חייבת ללכת לאבחון ולא תמיד נותנים תרופות אם את סבבה עם זה וזה לא מפריע לך בתפקוד היומיומי אין צורך אבל אפשר ללכת לטיפול בשיחות זה יכול ממש לעזור או שתנסי סוג של "משחק" להקשיב לזה פעמיים ואז פעם לא וככה לרדת לאט לאט זה גם יכול לעזור למרות שזה נשמע די דפוק
אנונימית
שואל השאלה:
אוליי בגלל שיש לי הפרעות קשב (זה מאובחן)
אז זה אחד מהדברים שקורים לי?
אנונימית
אמאלה גם אני ככה
אנונימית
מבינה אותך לגמרי, אני שונאת שאומרים את שה בתור סלנג או בתור משהו שכיף איתו, התווכחתי על זה עם פאקינג מורה פעם.
אם זה מפריע לך תלכי לפסיכולוגית לcbt, הייתי שנה בערך אצל פסיכולוגית, וזה כבר לא מפריע לי בכלל
דרך אגב טם את הולכת לפסיכולוגית את לא חייבת אבחון. לא עשו לי בידיוק אבחון היא עשתה לי רק שאלון והביאה לי משהו שנקרא הערכה פסיכולוגית..
שואל השאלה:
ומה יש בשאלון?
אנונימית