81 תשובות
למה יש הרבה שמסורתיים
וגם אם לא זה לא אומר ששונאים
אנונימית
^אני לא מפחדת מיהדות מה? אני פשוט לא רואה שום היגיון ולא רואה סיבה לחיות את החיים שלי לפי ספר שנכתב על ידי האדם בכלל.

ולשאלה לא שונאים את היהדות, פשוט לא מתחברים אליה לרוב
אולי כי יהדות גורמת לכך שהומופוביה תהיה הרבה יותר שופעת כאן, אולי כי הם משתמשים בכוח הפוליטי שלהם כדי לכפות עלינו את החוקים של הדת שלהם, אולי בגלל שחלקם תומכים בטיפולים אכזריים לאנשים עם נטייה מינית שונה משלהם ואז טוענים לעליונות מוסרית.
כי הם מכחימים ומבינים כמה דת זה דבר פרמיטיבי, את תראי את זה בכל הדתות.
עם הזמן יותר ויותר אנשים מבינים שאין אלוהים
אתה משווה שנאת חינם לחוסר אמונה בדת?
הם לא לא מתחברים אליהם, הם שונאים אותם ופועלים לרעתם.
הם מקדמים אפליה חוקתית להומואים, הם אומרים להם לעבור טיפולים אלימים נפשית ולפעמים גם פיזית.
זה לא שהם לא מתחברים. בישראל אין יותר מסוכן לגייז מהדת היהודית האעלק מוסרית.
היא אולי מוסרית אבל לא לנשים, גייז ואנשים שהם לא חלק מהדת היהודית.
לדעתי בעיקר בגלל הקשר בין המדינה לדת. כפייה דתית רק יוצרת פחד ורתיעה מהדת, וחבל. אם אתה מרגיש מאויים אתה לא יכול להתקרב ולנסות להבין את הצד השני, ולהיפתח לדרך חיים אחרת.
רוב חילונים תמימים ולא שונאים. אלה ששונאים - הם כנראה שיש להם נשמות של ערב רב, והם לא יהודים אמיתיים. הקנאה אכולת אותם מבפנים כלפי אנשים שמושלים ביצרם בשביל לעשות את רצונו של מי שברא אותם. הם אין להם את זה....
ביהדות נשים מקום ראשון? באמת?
אם יש חברה שמגדירה לאישה את המקום שהיא צריכה להיות בה בגלל שהיא אישה והיא צריכה להתלבש בצניעות כדי לא לחרמן גברים, אני באמת לא יודע מה את מגדירה זלזול אבל מדובר פה בשוביניזם ועוד גרמו לך להאמין שאת קדושה ומקום ראשון, זה היה כל כך מצחיק אם זה לא היה עצוב.
עזבי את זה שלפי התלמוד משכורת של אישה היא ברכוש הבעל ודברים כאלו כי אני לא יודע עד כמה זה רלוונטי היום אבל זה רק מדגיש את זה שהיהדות שוביניסטית לחלוטין.
ואני מודע לאיסור בתנ"ך, אף אחד לא דיבר על זה.
התוצאות של הדת היהודית בארץ לפחות זה שהם מונעים מגייז להתחתן, לא רשום בתנ"ך שאסור להם להתחתן אבל הדת עדיין מונעת מהם את הזכות הבסיסית הזאת.
הדת היהודית גם היא מוכיחה כמה שהיא חסרת מוסר כשבמקום לאסור טיפולי המרה, יש עדיין המון ארגונים דתיים שמעודדים לעשות את הטיפולים האכזריים האלו.
יהודים שמתנגדים ליהדות לדעתי מנסים להיות כמו שאר העולם, "נורמליים". הם מגדירים את היהדות כדבר "לא נורמלי" ורוצים לשנות אותה ולעצב אותה ככה שתהיה קרובה יותר לנורמה. הם נאחזים בזה שזו בחירה אם להתקרב לדת או לא, ושופטים את הקרובים לדת והדתיים האדוקים בגלל ה"לא נורמליות" שלהם.
לדעתי זו תפיסה שהיא לא נכונה, מגיע לכל אדם לחיות בחופשיות מבלי שישפטו אותו ויכפו עליו דברים, וכמו שהם אומרים שהדתיים "כופים עליהם את הדת", הם כופים על הדתיים את "הנורמה" ומשדלים אותם ליסוג מהדת.
קודם כל לא הייתי מתגאה שאני לומד בישיבה חרדית, זה דבר להתבייש בו.
עזוב את זה שנייה, אתה לא התייחסת לשום טענה, לא הגבת לשום דבר חוץ מלהגיד
אני חרדי! אני מבין ביהדות! אתם טועים! אני צודק!
יפה אחי, אחלה של טענה.
ולספוטפיי פרימיום, אף אחד לא כופה עליכם לשנות את הדת. אם מישהו רוצה הוא יכול להסתכל על יהדות בכל צורה שהוא רוצה. אף אחד לא אמר לך איך להאמין וזה מדהים שדתיים עושים את זה ומתמסכנים ואתה בדיוק נגעת בנקודה.
זה לא שאנחנו רוצים שהיהדות תשתנה, אני אישית מעדיף שהיא תימחק אבל אעזוב את זה, אנחנו רק רוצים שהיא לא תיכפה עלינו.
spotify premium, זה, כמובן, נעשה תוך כדי התעלמות מזה שהקב"ה צוה את המצוות היהודית רק על עלינו, ולא על שאר האומות, וכלן אין לנו להידמות להם.

להפך, הקב"ה הזהיר אותנו שאם זה מה שנרצה (להיות כמו הגויים) - אז הוא לא יתן את זה (לא סתם הייתה השואה):

"וְהָעֹלָה עַל ,רוּחֲכֶם, הָיוֹ לֹא תִהְיֶה ,אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים "נִהְיֶה כַגּוֹיִם, כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת, לְשָׁרֵת עֵץ וָאָבֶן" (יחזקאל כ, לב).

עלינו לעשות מה שהתורה אומרת, כי אנחנו לא כמו עמים אחרים:

"וָאַבְדִּל אֶתְכֶם מִן הָעַמִּים לִהְיוֹת לִי" (ויקרא כ, כו).

"הֶן עָם לְבָדָד יִשְׁכֹּן, וּבַגּוֹיִם לֹא יִתְחַשָּׁב" (במדבר כג, ט).
^מדויק
אציין שאני מבית חילוניי קצת מסורתי (זיכיתי בגיל 19 לזחור בתשובה ולהיות דתי, ובגיל 22 - חרדי).
קודם כל אנונימית, מצחיק שלא התייחסת לשום נקודה ופשוט אמרת "אבל התלמוד אומר שאישה נהיית נבונה שנה לפני"
זהו, קטלת אותי.
מה זה קשור למשהו, את מקבלת מחמאה ואת חושבת שזה מבטל את כל השוביניזם?
ולא למדתי שום דבר בשיעור תנ"ך בבית הספר אז שמעתי הרצאות של רבנים, חלקם טובים יותר ורובם פחות ובניגוד אלייך אני מבסס את הדעות שלי לא על העתק הדבק מאתר אחר ועם הידע האומנם מוגבל אבל מספיק טוב שלי אני יכול להגיד לך שיהדות זו דת שלא הייתה מביישת את האיסלאם עם השוביניזם שיש בה.
ושוב פעם, הטיעונים שאמרתי מקודם עדיין עומדים, לא הגבת עליהם שום דבר וזה רק מוכיח שגם אין לך מה להגיד.
אני אישית חילונית ואני לא שונאת את היהדות אני פשוט הרבה פעמים לא רואה הגיון בה ובמנהגים שלה
אני לא חושבת ששונאים. אני חילונית ואני בכלל לא שונאת את היהדות, אני פשוט נרתעת ממנה כי אני רואה איך היא משפיעה על כל המשתמטים או על החיים של כל הדוסים
לא מאמין שהמון שונאים את היהדות.
אך ברור שמי ששונא את היהדות זה בעיקר בגלל הינדוס תודעה של התקשורת.
אני בהיותי צעיר הייתי בטוח שהחרדים הם סוג של חייזרים בגלל שההיכרות שלי איתם הייתה נטו מהטלוויזיה, כשגדלתי ולאחר שהכרתי אנשים חרדים באופן אישי הייתי בהלם עד כמה האמת נעדרת מהטלוויזיה.
טענה שגויה לחלוטין. יש הרבה חילונים ששונאים את הדת, לא את היהדות. לא אותו דבר בכלל.
יש כאלה שבעצמם לא רואים את ההבדל ומקטלגים את עצמם כשונאים של היהדות, אבל לו רק הצעירים ובכל מקרה הם פשוט לא קוראים לזה בשם הנכון.
איך אני האטום אם את ליטרלי פשוט לוקחת הלכה שכן, היא טובה והיא מכבדת נשים אבל לא מתייחסת לשום נקודה שאני אומר ואז את קוראת לי אטום? זה כזה עצוב כי את לא באמת מסוגלת להתווכח חוץ מלקחת הלכות מאתרים זולים כמו הידברות.
אני מתייחס להשפעות של "ספרי הקודש" ולא למה שרשום בהם אחד לאחד כי אם זה היה ככה אז היו משתמשים בחשמל בשבת והאיסור על בשר וחלב היה מבוטל.
ההשפעות הן ארגונים שובינסטיים וגזעניים כמו להבה שרוב הדתיים בארץ תומכים בארגונים האלה וזה ארגון גזעני ושוביניסטי.
גם לא התייחסת בשום צורה ליחס של הדת, גם בכתוב וגם באיך שבמציאות הדתיים הם ההומופובים הכי גדולים שיש ושוב, המפלגות החרדיות והדתיות הם אלו שמונעים מהם להתחתן.
את יכולה להגיד שלהתלבש בצניעות ושלאישה יש תפקידים מוגדרים זה לא שוביניזם וזה הופך את האישה למעל הגבר אבל אני אגיד לך שאת שטופת מוח כמו בייסיקלי חלק מהדתיים ורוב המוחלט של החרדים כמו תוצאה.
layla :, אבל ששאלו פה על שנאה לדת התכוונה ליהדות, לא לדת אחרת...
ואיך תסבירי טיפולי המרה? אני אטום? את לא מתייחסת לנקודות שלי ואז כשאת אומרת משהו לא רלוונטי לדיון ואני לא מתייחס אליו את קוראת לי אטום.
לא שאני מופתע מזה שדתיים לא מסוגלים לנהל דיון על דת אבל תמיד אפשר לקוות.
איזה צריכה להתלבש בצניעות נכון צודק זה באמת נכון אבל גם גבר
פעם נשים היו יותר עקרות בית ופחות היו מבינות בעסקים וכדומה אלא בעבודות בית והגבר הוא זה שהיה עסקים וכדומה אז הגבר הוא זה שיהיה אחראי על הכלכלה בבית כיום זה פחות רלוונטי (רק אומר אם האישה רוצה/צריכה משהו הגבר צריך לספק לה את זה)
אסור להם להתחתן כי בחתונה בין היתר גם צריך לשכב כדי להחשיב אותם כבעל ואישה
אלה ששונאים זה כי יש להם נקיפות מצפון קשים
זה נקרא אתאיסטים לא חילונים
אחי, לא מכיר הרבה גייז שרוצים להתחתן על פי ההלכה אבל המפלגות החרדיות והדתיות מונעים מהם גם חתונה אזרחית.
ובנוגע לכל השאר, זה פשוט עניינים שתלויים כל כך בפרשנות אפילו בתוך ישראל יש אנשים שרואים את זה בצורה שונה לגמרי אז כמעט ואי אפשר להתווכח על זה ואני מדבר מבחינת הצניעות של הגברים.
אני נגד טיפולי המרה אבל טיפול פסיכולוגי בהסכמת המטופל זה בסדר, עם פיקוח ובחינת הפסיכולוג מראש, כשכל הדברים פתוחים ונבחנים ע"י המטופל עצמו.
לכל אחד יש מחקרים, אז בלי לחרטט שזה לא יעבוד, כי קרו הרבה מקרים.
להזכירך בן גוריון הסכים על זה שלא יהיו חתונות אזרחיות
קודם כל, חוכמה ותנ"ך לא מסתדר אבל אעזוב את זה.
והמשפט אל תבשל גדי בחלב אימו זה בדיוק מה שהתכוונתי אליו כי אם היינו לוקחים את זה אחד לאחד אז זה היה בסדר לאכול בשר וחלב, זה היה לא בסדר לאכול גדי בחלב של אמא שלו. זו בדיוק הטענה שלי אז תודה על החיזוק.
וכן, ביום יום אני מדבר עם יותר דתיים ומאמינים מאשר חילונים. רוב החילונים שאני מכיר הם לא הומופובים אבל חוץ ממקרים בודדים כל הדתיים שאני מכיר הומופובים בצורה כזו או אחרת.
ושוב פעם, זה לא עניין של לכבד וזו כנראה הטעות שדתיים עושים הכי הרבה.
הומופוביה זה לא בהכרח רק פחד או שנאה.
זו גם תמיכה בשלילת הזכויות שלהם או סלידה כנגד הזכות שלהם לשכב שזה מייצג את דעתם של רוב הדתיים אז רוב הדתיים הם הומופובים.
הדתיים האורתודקסיים לפחות, הזרם הכי זבל של היהדות.
בן גוריון הסכים להרבה שיט דתי לא כי הוא הסכים איתו אלא כדי לשמור על סטטוס קוו כדי שמדינת ישראל לא תהיה מדינה עוינת לדתיים וכדי שהיא לא תהיה מדינה הלכה אז הוא מצא אמצע. מה אתה מנסה להגיד פה?
גם אם בעיניך הוא זבל הוא עדיין הכי נכון והיחיד שנכון

אתם משתמשים במילה פוביה לא נכון כי מישהו שיש לו פוביה מסתם לדוגמה מים עמוקים זה לא אומר שהוא תומך בזה שאנשים לא יכנסו למים עמוקים או משהו כזה
אני מנסה לומר שאם יש לך בעיות תפנה אליו

רק אומר באמצע זה סבבה לשני הצדדים גם לדתיים וגם לחילונים
כי 99 אחוז מטיפולי ההמרה קורים בסביבות דתיות בגלל לחץ של המשפחה או הקהילה? כי בארץ זו תופעה שהיא קוראת כמעט ואך ורק אצל דתיים?
וזה בדיוק מה שאני מתכוון, אני לא מדבר על היהדות כפי שהיא כתובה בספרים אלא על ההשפעה הכללית שלה על המדינה.
לא היה לי אכפת מהיהדות אם לא הייתה כפייה דתית אבל יש אז זה גרם לי, ליהודי, לשנוא את הדת שלי.
אנחנו לא מפחדים מהיהדות ולא שונאים אותה.
אני חושבת שמה שמעצבן אנשים זה שבעקבות האמונה של אחרים הם לא יכולים לבצע דברים אחרים.
כמו זה שאין אוטובוסים בשבת רוב החנויות סגורות.
אנונימית
ושוב
בן גוריון הסכים על זה(כדי לשמור על איזון בין הדתיים לחילונים...)
יש לכם בעיה תפנו אליו
אני יודע שלדתיים ובמיוחד לחרדים יש את הקטע השבטי הזה שאתם בוחרים במישהו בגלל הדת ולא בגלל האידיאלוגיה כי אתם לא ידועים בכך שיש לכם חשיבה עצמאית אבל אתה מודע לזה שאני לא הייתי חי כשהוא נבחר וזה שהוא חילוני לא אומר שהוא מייצג אותי, נכון?
נכון אתה לא קשור אליו אבל הוא (בעיקר) היה זה שהיה אחראי על הדבר הזה
.
אנונימי
נאגיי
כן זה עדיף מאשר לחלל שבת והליכה לבית כנסת זה 10 דקות במקסימום כל עוד לא הולכים בקצב של צב ואתה לא גר באיזה חור
תוכיח שהוא רק פנטזיות
אני אחסוך לשנינו אני לא יכול להוכיח שהוא לא ואתה לא יכול להוכיח שהוא כן
נכון אבל לפי ההבנה הדלה שלי משיעורי תנ"ך לפי התנ"ך אוסר לעשות העלה באוב אז אני אשאיר את הדיבור לגופות למישהו אחר וזה שהוא קבע משהו לא אומר שניתן לשנות את זה.
הוא רוצה את הדבר הכי טוב בשבילנו
במקום לנהוג ברכב ללכת טיפה ברגל (כמו שנניח אתה הולך לחבר שלך או משהו אם הוא גר כולה 10 דקות ממך)
אם הוא קבע את זה יש לזה סיבה טובה כי אני מניח שהוא לא היה בן אדם טיפש
תגיד את זה לסבתא שלי שלא יכולה לצאת מהבית שלה לראות את המשפחה שלה כי אין לה רכב ומסוכן לה ללכת בשמש כי יש לה סרטן העור.
המוסר של היהדות כולא את סבתא שלי בבית שלה, אוי כמה שאני אוהב את היהדות.
אז איך היא יכולה ללכת לאוטו ולצאת ממנו?
לא חסר מקומות בלי הרבה שמש?
איך היא יכולה בכלל לנהוג באוטו הרי יש שמש
היא יכולה ללכת לתחנת האוטובוס ליד הבית שלה ולנסוע. היא לא יכולה להישאר יותר מדי זמן בשמש אבל זה לא הופך אותה לערפדית.
ומצחיק שאתה לא מתייחס לנקודה, לא שציפיתי ממך כי ברגע שזה נוגד את התנ"ך מבחינתכם גם שמיליונים ימותו, אין לכם חמלה או חיבה לאף אחד.
אז כולה בשבתות(25 שעות בשבוע מתוך 168) במקום ללכת לאנשים אנשים יבואו אליה
היא רוצה לצאת לשאוף אוויר? סבבה היא יכולה לרדת מהדירה שלה ולשבת על ספסל או משהו לכמות הזמן שהיא יכולה להיות בשמש
הקשבתי לישראל לאו, שניר גואטה, הרב עובדיה, קלנר, סדן ולוינשטיין
אולי אזכר בעוד אם אחשוב קצת.
תוכיח שאין לי חמלה או חיבה לאף אחד
מצחיק אותי שבגלל שאתה מאמין במשהו זה אמור להשפיע על סבתא שלי.
חלאות, אני לא מסוגל לתאר במילים את חוסר הרגישות שלכם, את השנאה שיש לכם בלב לשונה ממכם ולחוסר האכפתיות.
גם האנשים שאליה היא הולכת הם מבוגרים מדי מכדי לנהוג ככה שבגלל דת שקרית כולם פה נדפקים.
אני לא מסוגל לתאר את השנאה שיש לי כלפי הדת הזאת וזה אך ורק בגלל אנשים כמוך.
אני לא משפיע על סבתא שלך בשום דרך ואם היא כ"כ רוצה ללכת אליהם תמיד אתה/שאר המשפחה שלך יכולים לעזור לה ולקחת אותה ברכב שלכם הרי אתם גם ככה לא שומרים
איזה חוסר רגישות בדיוק? כל אחד מהמשפחה שלך יכול לעזור לה ולקחת אותה אליהם/שאתם בעצמכם תארחו לה חברה
אתה שונא את הדת כי אתה בוחר לשנוא אותה
רוצה לשנוא אנשים כמוני? בכיף זה לא כ"כ מעניין אותי
מרגיש לי כאילו לתת לספר להכתיב לי אץ החיים ולהיות כנה אני לא חושבת שכולם פירשו את התנך נכון.. אני לא חושבת שאלוהים אי פעם אמר שנשים צריכות להיות במטבח בזמן שבעלם לומד תורה
אנונימית
הדתיים כן, חוקי הדת של המדינה כן.
ושוב פעם אתה מציע פתרונות כשיש פיתרון אחד חד משמעי שזה תחבורה ציבורית בשבת באזורים חילוניים.
היא גרה רחוק ממני ואני לא יכול לנסוע אליה כל יום כי אני מתגייס.
למה בכלל מסביר לי מה אני צריך לעשות, אתה חושב שלא חשבתי על זה?
וזה לא עניין של בחירה, זה עניין של ההחלטות שהארגונים והמפלגות הדתיים בוחרים לגרום לאנשים כמוני לשנוא את הדת.
להזכירך המדינה היא מדינה יהודית ואם אין שום קשר ליהדות והיא אחראית על דברים שנוגדים את היהדות אז איך אפשר לקרוא למדינה הזאת מדינה יהודית? במה אנחנו נהיה שונים ממדינות אחרות?
ואין אף אחד אחר מהמשפחה שלך שיכול לקחת אותה? אין אף אחד אחר במשפחות של חברים שלה שיכולים לקחת אותם אליה?
כן זה כן עניין של בחירה כי אתה בוחר איך להסתכל על זה
ohyeah7
לצערי זה נראה שההבנה שלך היא די שטחית וחבל
לגבי שוביניזם, היהדות היא באמת שוביניסטית
אבל אני לא רואה בזה בעיה
כי אם אלוהים ברא את האנשים והוא החליט איך הם צריכים להתנהג ומה היחס בין המינים אז למה שתהיה לי בעיה
הוא החליט שזה הסדר הנכון שבו צריך להתנהל, סבבה, מי אני שאחשוב אחרת
ביהדות גם כהן נחשב יותר מרומם וחשוב ומכובד מסתם בן אדם רגיל
אז אותו דבר פה
שמע אז המוסר שלך דפוק, מה אתה רוצה שאני אגיד לך? לפחות אנונימית והשאר פה מבינים את הדבר הפשוט ששוביניזם זה רע והם מנסים להסביר למה היהדות היא לא שוביניסטית כי הם מבינים שזה דבר רע בצורה מוחלטת והיהדות היא כביכול דת מוסרית.
אני באמת לא יודע מה להגיד לך, התגובה שלך גורמת לתוצאה להיראות כמו אדם הגיוני.
^ אז אנחנו אמרוים לשחוב שאנחנו מבינים במסור יורת טוב ממי שברא אותנו?

ולא, אני לא חשוב שהיהדות היא שוביניסטית, אבל היא לא פמינטסית.

אבל מה שבטוח, אלוקים שברא את הכל ידוע יותר טוב מאיתנו מה נכון עבורנו.
שובינזם זה לא רע
התנהגות של שוביניזם ועליונות זה רע רק כאשר בני אדם החליטו להתנהג ככה
אבל אם מי שברא את האנשים החליט ככה אז זה די מטומטם להגיד לו "זה רע" "שיוויון" ועוד כל מיני דברים יפים
הוא פאקינג ברא את העולם, רק הוא יחליט איך להתנהג, ובטח שלא בני אדם שבעצם מי שברא להם את השכל וההיגיון זה אלוהים
אלוהים לא קיים תוצאה.
וחושב הרבה, השם שלך מצחיק כי אתה פשוט אומר פה בגאווה כמה אתה חסר חשיבה עצמאית
חחח
זה מצחיק שאתה אומר את זה כי אני נולדתי חרדי ויצאתי בשאלה ואני לא מאמין באלוהים ובשום דבר דווקא בגלל שיש לי חשיבה עצמאית ולא הסכמתי להאמין במשהו רק בגלל שחינכו אותי ככה
כל מה שאמרתי זה ההשקפה של הדת שאמנם אני לא מאמין בה, אבל היא הגיונית מאוד
ohyeah7, איך אחרי משפט כזה - אתה עוד חושב שאתה אדם נורמלי, ולא המאמינים?

הרי אדם נורמלי הוא מבין שהעולם שלנו שיש בו כל כך הרבה סדר וכחמה לא נוצר לבד, אלא יש לו מתכנן ובורא.

מי שלא מבין את זה - לאפשוז!

ועד פה לתונות מיהדות, כיאלו מאיפה יש לנו את היהדות, אם זה לא מה שמסר לנו אלוקים בממעד של כל העם? מתכחש למה שכל עם ישראל ראה ושמע...

זה בכלל לא נורמלי שבכל שאלה שקשורה לדת מכחישים תא העובדה שאלוקים קיים, ועוד שאלקוים - היא הסיבה שאנחנו מאמינים ביהדות (הוא נתן לנו את התרוה שהשמיע את קולו בממעמד של כל העם). זה לא שאנחנו מאמינים שאלוקים קיים בגלל שאנחנו מאמינים ביהדות, אאל ההפך הוא הנכון (כמו שהסברתי מקודם).
שזה מראה שיש לך הרבה חשיבה עצמאית.
אבל כשאתה הצדקת שוביניזם כי אלוהים ברא את העולם אתה בייסיקלי הצגת את ההפך המוחלט מאת הדעה הנוכחית שלך.
אני אלוהים, תתפלל אליי תוצאה
^^ הוא בא להסביר מה אמורה להיות חשיבה של אדם נורמלי (דהיינו מאמין), ואל של מישהו הזוי (דהיינו אתאיסט, או מי שחולק על הדת של אלוקים). לא את הדעה האישית שלו.
^^ ולמה שאני אאמין לך? במיוחד אם אני יודע שחוץ מהקב"ה אין שום אלוהים?
אני רק אמרתי שאם באמת אלוהים קיים והוא ברא את העולם וציווה ככה אז זה פשוט הזוי להתנגד לזה ולחשוב אחרת ממי שברא לך את השכל וברא את העולם
זה פשוט דפוק
אני מצדיק שוביניזם אם אלוהים אמר להתנהג ככה
זה נכון שאני לא יודע אם אלוהים קיים או לא
אבל על הצד שהוא קיים ואמר את הדברים האלה זה מאוד הגיוני להקשיב לו
כי בשלב מסוים חשיבה עצמאית צריכה להיכנס ומתישהו צריך לשים קו אדום.
אם אלוהים יתגלה ויגיד שכל ילד צריך לאנוס את אמא שלו גם זה יהיה בסדר כי זה מאלוהים? הכל בסדר כשזה מאלוהים? במיוחד כשדת היהודית היא לא בהכרח אמת.
ברור שהכל בסדר כשזה מאלוהים
ולא סתם שזה בסדר אלא זה חובה
אין בכלל שאלה
זה פשוט דפוק להתנגד
אין שום מקום לחשיבה עצמאית אם מי שברא לך את החשיבה והעולם זה שייך לו אומר לך לעשות משהו
טוב אז אם ככה כנראה שהבעיה היא אלוהים
איך אתה מסוגל לחשוב שהבעיה היא אלוהים???
מילא אם היית אומר אין אלוהים וזהו, אז סגרנו את הסיפור
אבל זה נשמע ממך שגם אם יש אלוהים והוא אמר לעשות את הדברים האלה אתה חושב שאלוהים הוא בעיה
אם אלוהים ברא לך את ההיגיון ואת השכל והחשיבה אז הוא מעבר להיגיון שלך, ואתה חייב להבין שיש דברים שגם אם אתה לא מבין אז הבעיה היא בך ולא באלוהים, כי השכל שלך מוגבל ביחס למי שברא את השכל שלך
אם האלוהים הוא לא מוסרי אז הבעיה היא בו ואני מסתכל על זה מנקודת מבט של אדם שמסתכל מהצד על הדת. אני אתאיסט מן הסתם אבל אם אתה מאמין שלא משנה כמה זה לא מוסרי, אם אלוהים אמר לך לעשות משהו אז אתה תעשה אותו אז הבעיה היא באלוהים שאומר לך לעשות דברים לא מוסריים כי הוא לא מוסרי.
ohyeah7, אתה בכל לא מבין מה המהות של אלוקים (לא שאנחנו כן מבינים, אבל דברים בסיססים כמו שאני אכתוב בהמשך - כן): זה להיות מושלם.

אין סיכוי שאלוקים יצהו עלינו משהו לא מוסרי, או יטעה, כי במקרה כזה הוא לא אלוקים.

אלוקים פשוט פנים ואופן לא יכול להיות בעיה. הבעיה באנשים שחשובים שהם יותר חכמים מהבורא.

והיהדות בהכרח נכונה - זה בגלל שאנחנו יודעים שהיא מלאוקים (הוא נתן לנו אותה בשעה שהוא השמעי את קולו לכל העם).

מה שבטוח לא נכון, זה לחשוב שאתה יודע משהו או מבין משהו יותר טוב מאלוקים (שהוא מקור להכל).
ohyeah7, ומה המקור של האתאיסט למוסרי? למה הוא מאמין שהמוסר שלו הוא 100% נכון? הרי הוא לא אלוקים, אז הוא יכול לטעות. רק אלוקים לא טועה.
אני מדבר בהנחה שהדת באמת שוביניסטית שזה מה שהוא אמר לפני, אם את לא עוקבת אז אל תתלונני שאת לא מבינה.
אז הוא לא מוסרי, אז מה
מוסר זה מערכת חוקים וערכים שבני אדם המציאו והם קבעו מה טוב ומה רע על פי ההיגיון שלהם
זה לא הגיוני שאלוהים יהיה מחויב להתנהל לפי הגדרות וערכים שבני אדם יצרו המציאו מהראש וההיגיון שלהם, שבתכלס הוא זה שברא להם את ההיגיון
פשוט לא הגיוני
הוא קובע שזה מה שנכון וטוב לעשות אז זהו
^ מהמוגבלות שלו. העיקר שהוא חושב שהוא חכם ומבין. מה שנאר לו זה רק לתקןן את אלוקים... הוא עצמו כבר מתוקן...
פה זה כבר נהיה תאורטי ומדבר על אלוהים בכללי ולא אלוהים של היהדות אבל אם האלוהים אומר לך לעשות דברים שבשום צורה הם לא מוסריים כמו אונס או לפי דעתי שוביניזם אז האלוהים הזה לא רוצה לעשות טוב והמטרות שלו הן לא טובות והוא לא מוסרי וגם לא מנסה להיות.
ואנונימית, ההתנגדות שלי לדת זה דבר שמשתנה, לפעמים אני אפילו מחבב דברים ביהדות אבל ההתנגדות בכללי נובעת מכפייה דתית וחוסר שיוויון שנובע מהדת.
אם ישראל הייתה מדינה יהודית חילונית שבה כולם מתגייסים והיה חופש דת כנראה שלא הייתי מתעסק בדת יותר מדי.
^ אם אתה רוצה שיוויון - אז תהיה גדם בעד השיוויון בקיום המצוות. לא רק אנחנו צריכים לשמור מצוות, אלא כל יהודים...
ohyeah7
עניתי כבר מקודם על מה שאמרת על השובניזם...
פחד ממחויבות לדעתי
אני לא מפחד מהדת, פשוט לא מאמין בזה. חוץ מזה, כמעט כל פעם שאני מנסה להתחבר עם מישהו/י דתי/ה הוא/היא להט"בפוב/ית או גזען/ית ודי נמאס לי לנסות.