29 תשובות
את טועה
אני ועוד המוןן מרוקאים שאני מכירה לעולם לא שוכחים מאיפה הם באו ובמיוחד לא שוכחים את הדורות הקודמים
ואני אומרת לך כי מעבר להמון משפחות שאני מכירה מהמשפחה שלי
יש עוד המון משפחות של חברים שאני מכירה את ההורים מכירה את כולם שממש לא שוכחים שהם מרוקאים- להיפך
שואל השאלה:
אני לא אמרתי שאתם לא מכירים את הדורות הקודמים, (תאלכס אבל ביננו רק האתיופים הם העדה היחידה שיודעת לספור עד 7 דורות) אני אומרת שבניגוד לעדה האתיופית רובכם כן שכחתם את התרבות שלכם, את המסורת שלכם, ואת השפה אתם בכלל לא דוברים .. (מתנצלת אם זה נשמע מכליל זו לא הכוונה, אני לא מדברת על כולם!) אבל זה באמת עובדה.
אפעם לא שמעתי על צעירים מרוקאים שיודעים לדבר ערבית-מרוקאית .. או בכלל על מדברים על המסורת והתרבות
אנונימית
רוב הנערים האתיופים בכלל לא יודעים אמהרית^ איך את אמורה לדעת אם הם מדברים על המסורת והתרבות זה משהו שמשאירים בבית למה את מספרת על התרבות האתיופית לכל בן אדם שאת מכירה? והם עדיין חוגגים את החגים(מימונה) ואני מניחה שיש עוד מרוקאים הם אחת העדות הכי מחוברת לעדה שלהם בישראל
אנונימית
שואל השאלה:
הנערים האתיופים שנולדו בארץ מדברים אמהרית בסיסית, אבל לפחות הם יודעים! ושלא נדבר על הצעירים שעלו בגיל צעיר מאתיופיה שעד היום יודעים את השפה, בניגוד למרוקאים הצעירים שמעולם לא הוציא רבע מילה בערבית-מרוקאית כי הם לא יודעים, אז איך אתה מסביר את זה? ולמען הסר ספק אני גרה בשכונה מעורבת של מרוקאים, רוסים אתיופים ומכל העדות האלה יש לי חברים אז אני יודעת ושומעת ורואה ומכל אלה המרוקאים הכי פחות מחוברים.
הם לא יודעים תשפה, והרוסים כן דוברים רוסית וכנל גם האתיופים. אמנם אמהרית מגומגמת אבל הם יודעים ומבינים ויודעים לתקשר עם ההורים שלהם ובטוח חלקם שומעים סיפורים .
וברור שלא אספר על התרבות שלי סתם ככה לאנשים אלא אם כן הם שואלים אז אני כן אדע לספר .. אבל לגבי המרוקאים הנערים אין סיכוי שידעו לספר לי גם אם אשאל ואני שואלת למה? כיאלו למה לא לשמר את המסורת שלהם, את הסיפורים, את השפה?
אנונימית
כן,מרוקאים קצת מתנתקים מהשורשים שלהם,יש מרוקאים שלא יודעים שמרוקו נמצאת ביבשת פאקינג אפריקה!חחח
לא יודעים על העלייה שלהם שום דבר (מי שאני מכירה) חוץ מחגיגות(חתונות,אירוסין,חגים..)הם מנותקים מהשורשים של העדה שלהם.
לבוא ממרוקו זו בושה, סליחה שאני אומר את זה אבל זו המציאות, האומה המרוקאית היא מיותרת ואני אם הייתי קשור אליה הייתי מעדיף להכחיש ולא לשמר. אותו דבר לגבי אתיופים ומעניין באמת למה הם כל כך אוהבים את אתיופיה.
מי סמך להגיד מה בושה ומה לא?
אולי בושה שיש אנשים כמוך.
אין סיבה להתבייש בעדה שלך לא משנה איזה עדה! צריך להיות גאים ולהביא את הייחודיות שיש בעדה שלך!
אלה פשוט אומות מיותרות, מה הביא העם המרוקאי והאתיופי לעולם? במה יש להתגאות?
שואל השאלה:
יורי אתה קצת מגזים, אתה ממש לא יכול לבטל את העדות האלה .. מי שמך בכלל? מרוקאים ואתיופים תורמים יפה למדינת ישראל כמו כל עדה אחרת ומה הקשר עכשיו לדחוף גזענות? בסהכ שאלתי למה רוב המרוקאים שכחו מאיפה הם באו, ואת ההסיטוריה שלהם, המסורת ושפה.. אבל לבטל אותם ואת האתיופים לגמרי אתה לא יכול!
אנונימית
לא אמרתי שהם לא תורמים למדינה, אמרתי שהמדינות מהן העדות האלה מגיעות הן גרועות ומיותרות בעולם הזה ועדיף להכחיש אליהן קשר.

לגבי העניין של התרומה, אפשר להתווכח על זה, לא ראיתי תרומה יוצאת דופן.
שואל השאלה:
רשמת מה הם תורמים בכללי בעולם, וישראל זה חלק מהעולם ולכן יש תרומה מצידם. עכשיו לגבי המדינות המדינות האלה, נכון אלה מדינות עולם שלישי, אבל היום הן לא כמו פעם.. היום הן יותר מתפתחות ויש להן מה להציע ולתרום. אבל מה הקשר גם בין מה ששאלתי לבין מה שאתה מגיב??? לא שאלתי איזו מדינה תורמת יותר או מועילה יותר בעולם מצטערת מאד
אנונימית
די, העדות האלה לא תורמות כלום, תרומה לעולם זה להמציא או לגלות משהו, תני לי 3 הישגים כאלה ממרוקאים ואתיופים.

מרוקאים שוכחים את מוצאם ובצדק, אין שום דבר טוב במרוקו וטוב להשאיר את העבר מאחור.
בטח שאני צריכה להיות גאה בעדה היפה שלי!
אני גאה בזה שהקפה בעולם התחיל לצמוח באתיופיה.
גאה באוכל הטעים שלנו!
גאה בצבע עור המיוחד שלנו!
גאה בזה שבאתי ממקום שיש בוא יותר מ80 שפות ותרבויות!
גאה בזה שמעולם לא ניצחו או כבשו את אתיופיה!
גאה להגיד שבכל המלחמות באתיופיה נשים נלחמו לצד גברים בלי שום מגבלה/קושי! (חא קורה בשום מקום בעולם)
גאה להגיד שאנחנו טובים בריצות למרחקים!
גאה שאני יהודיה-אתיופית!
אנונימית
אני חושבת אם אתיופים לא היו שחורים הם גם היו שוכחים כי מרוקאים כבר נחשבים ישראלים אני לא אומרת שאתיופים לא אבל זה קשור לצבע כי בעיניי מלא אתיופים לא ישראלים בתור אתיופית
אנונימית
אני לא שוכח מאיפה באתי, אבל אין שום סיבה שאלמד שפות זרות שלעולם לא יהיה לי כל שימוש בהם, - אין שום סיבה שאלמד שפות שאבותי ידעו בארצות הנכר
אני יודע מאיפה באתי - ומספיק לדעת 4 דורות אחורה (דהיינו עד סבא רבא)
- אני מבחינתי, רק יהודי (לא ציוני וכו') העובדה שאני כורדי, טורקי, רוסי ומרוקאי - לא אמורה לשנות לאף אחד, גם לא לי - מהסיבה הפשוטה, שאין לה כל ערך ומשמעות לעתיד שלי.
אנונימי
ואגב, על אתיופים יש מחלוקת אם יהודים (יש כאלו נוצרים, יש יהודי ודאי[אם אני לא טועה, יש פוסקים המחייבים גם להם גיור לחומרא], ויש שצריך לעבור גיור לחומרא)
הייתה הרבה התבוללות שם, והרבה עלו עם המשפחות הלא-יהודיות שלהם
אנונימי
הבעייה גם, שהם לוקחים את הדבר הזה כאישי מאוד, במקום לעבור גיור לחומרא (טבילה ופרוצדורה קטנה) הם מעדיפים לבכות על זה
אנונימי
אם את לא מרוקאית אין לך זכות להביא על זה דעה בכלל ולהשוות בין שני עמים שונים
יש נוצרים ומוסלמים מכל עדה^^
יש גם מוסלמים מרוקאים בישראל אז גם אתה צריך לעבור גיור לחומרא וכל המשפחה שלך וגם כל עדה אחרת
גם רוסים שאצלם בכלל אי אפשר לדעת כי הם אפילו לא שומרים מצוות
אנונימית
yuri
לא מדברים על הישגים מדברים על תרבות ושפה
אנונימית
^^^^אנונימי אף אחד לא לוקח את זה אישי,זה פשוט מקומם שמטילים ספק ביהדותך בזמן שיש רוסים שמתגאים בזה שהם נוצרים והם כאן.
רוב האתיופים בארץ עשו גיור לחומרא!
וכל אדם צריך לדעת את עברו זה משהו בסיסי מאוד.
אנונימית
אין שום רוסים שמתגאים בזה שהם נוצרים, רוב הרוסים הם אתאיסטים, חלקם נוצרים על פי הנצרות וחלקם יהודים על פי היהדות אבל הם לא מרגישים שייכות לאף דת.
אני בעד גם לתקן את השבות, ולמצוא לרוסים שכבר כאן, פתרון
צריך להקים ועדה שתשלול הרבה מהאזרחויות שלהם
בכל מקרה, מאיפה הנתון שלך שהרוב עבר גיור לחומרא (עסקנים ניצלו את הנקודה, והפכו את זה לנושא פוליטי - ואני פשוט יודע שכמעט אף אחד לא התגייר, בגלל שהם חשבו שאנחנו מטילים ספק במורשת שלהם - וזה פשוט לא נכון) ?
(וטכנית, עדיף להיות גוי, מיהודי שאינו שות"צ.)
--
מטילים ספק כי היה בעיות, אצל הרוסים אנחנו פשוט יודעים שרובם גוים (זה באמת מפריע לי)
אנונימי
הרוסים (כמובן שלא המיעוט היהודי) עושים לנו כאן יותר מדיי נזק, צריכים לפחות להגביל להם את האזרחות (לדוג' אזרחות מוגבלת שלא מאפשרת לגור בכל מקום, וביטול זכות הבחירה שלהם לכנסת [או גם לערים בהם יש אינטרס לצביון יהודי])
אנונימי
שואל השאלה:
חחח לאן תלכו, מה שאלתי ועל מה אתם מדברים תהיו בריאים! (:
אנונימית
חחח אנונימי אתה חי בסרט. גבר ראשון רוב הרוסים כאן יהודים, משהו כמו 75%, לך תבדוק לפני שאתה מקשקש.

דבר שני, אחד לכל שלושה רופאים הור רוסי ואחד לכל שלושה הייטקיסטים הוא רוסי, איזה נזק? המדינה הזו לא הייתה משגשגת כל כך יחסית למה שהיה הייתה לפני 40 שנה.
מה שמעניין אותי לדעת מאיפה אתה הגעת, מרוקו? תימן? אפריקה?
טוב שלא תלך על הפיתרון הסופי כי ההתחלה הייתה בול כמו זו של גרמניה הנאצית, יאללה חוזרים לאפריקה למערה, חבל שבן גוריון עשה את הטעות והביא לפה מיליוני אפריקאים אנאלפביתים.
יורי צודק אני חצי אתיופית
ובאמת אתיופים ומרוקאים לא תרמו לעולם בכלום אומות מיותרות
אנונימית