10 תשובות
אין קשר אני מאמין באלוקים ועדיין יש מלא משמעות לחיים בלי קשר לאלוקים
להצליח בחיים, לחיות את הרגע, אחר כך, על פי אמונת חלקם, מתים ואין עולם הבא, לחיות את הרגע ולהצליח בחיים.
אני דתי אבל משמעות חיים לא מסתכמת ביהדות
כמובן שיש עוד דתות כמו איסלם נצרות וכו' שגם להם יש את המשמעויות שלהם
אבל יש מלא אנשים שגילו משמעויות כלשהם על החיים וכל מיני תיאוריות מעניינות
אבל בתכלס אי אפשר לדעת מה המשמעות האמיתית של הקיום ושל החיים כי גם לפי היהדות לכאורה אין שום סיבה שמלכתחילה אלוהים יברא את העולם מה משעמם לא?
אז את הסיבה ואת המשמעות אנחנו לא יודעים
אבל יש משמעות דומה
זה לא משמעות החיים
זה משמעות החיים האישית יותר
בעצם כל אחד מגיע למסקנות שלו לחיים ולמשמעות והשליחות שבשבילו הוא כאן
כי אי אפשר באמת לדעת מי צודק וחצי להקשיב כי כל מי שיגיד משהו אחר יגיד משהו אחר
אז עדיף כמה שיותר למצוא משמעות לחיים שלך בעצמך מאשר אצל כל האנושות למצוא איך החיים שלך יכולים לעזור יותר וככה כל אחד עד שמוציאים מזה קיום יותר טוב
ולגבי המשמעות של הקיום הכללי מי אמר שצריך סיבה בשביל לחיות?
מה עדיף ללכת ללא נודע ולהתאבד?
כמובן שיש עוד דתות כמו איסלם נצרות וכו' שגם להם יש את המשמעויות שלהם
אבל יש מלא אנשים שגילו משמעויות כלשהם על החיים וכל מיני תיאוריות מעניינות
אבל בתכלס אי אפשר לדעת מה המשמעות האמיתית של הקיום ושל החיים כי גם לפי היהדות לכאורה אין שום סיבה שמלכתחילה אלוהים יברא את העולם מה משעמם לא?
אז את הסיבה ואת המשמעות אנחנו לא יודעים
אבל יש משמעות דומה
זה לא משמעות החיים
זה משמעות החיים האישית יותר
בעצם כל אחד מגיע למסקנות שלו לחיים ולמשמעות והשליחות שבשבילו הוא כאן
כי אי אפשר באמת לדעת מי צודק וחצי להקשיב כי כל מי שיגיד משהו אחר יגיד משהו אחר
אז עדיף כמה שיותר למצוא משמעות לחיים שלך בעצמך מאשר אצל כל האנושות למצוא איך החיים שלך יכולים לעזור יותר וככה כל אחד עד שמוציאים מזה קיום יותר טוב
ולגבי המשמעות של הקיום הכללי מי אמר שצריך סיבה בשביל לחיות?
מה עדיף ללכת ללא נודע ולהתאבד?
אושר, הגשמה עצמית, אהבה, אלטרואיזם וכו'
להפיץ אהבה בעולם ולהיות מאושרים
כל עוד הוא לא ניהיליסט, כמעט כל מה שניתן להעלות על הדעת.
משמעות החיים זה בערך כמו להגיד "מטרת החיים", אתה בוחר לעצמך, בין אם זה לפתח קריירה, להתנדב למען החברה או לחיות באקסטרים
לאתאיסט - הדת.
לחילוני - המוסר.
לחילוני - המוסר.
כל אדם מאמין במשהו. גם אם הוא מגדיר את עצמו כחילוני או כלא מאמין, הוא נאחז בזה. ב'אני לא מאמין'. אנשים יכולים לבנות לעצמם כל כך הרבה אידיאולוגיות וסיבות להיות אתאיסטים, בסופו של דבר הם יאמינו בזה, וזאת תהיה המשמעות שלהם.
אני יכולה לומר שאני אתאיסטית ויש לי מטרות ועוד המון דברים שלי אישית נותן משמעות, כמו שלך היהדות בעיקר המשמעות שלך שלי זה דברים טיפה אחרים כמו לשמח אנשים ולחיות את הרגע ולהגשים את החלומות שלי, להתנדב וכ'ו
באותו הנושא: