2 תשובות
1. הטעם משמש כתו נגינה
2. הטעם במקרא מראה את מקום ההברה המוטעמת
3. טעמי המקרא הם תחליף לסימני הפיסוק
2. הטעם במקרא מראה את מקום ההברה המוטעמת
3. טעמי המקרא הם תחליף לסימני הפיסוק
1. טעמי המקרא מציינים איזו הברה יש להטעים, להדגיש, בתוך המילה.
2. הם מצביעים על מקום ההפסקה ברצף הקריאה של הפסוק - וכן על מקומות שאין לעצור בין המילים. במובן זה טעמי המקרא משמשים מעין סימני פיסוק, כפי שמשמשים הנקודה, הפסיק או המקף. הטעמים המציינים את מקום ההפסקה ברצף הקריאה - נקראים מפסיקים - ובראשם קיסרים ומלכים. הטעמים המחברים - המציינים מקומות שבהן אין לעצור בין המילים - נקראים משרתים.
3. לטעמי המקרא יש משמעות מוזיקלית - מנגינות שונות על פי מנהגי העדות.
2. הם מצביעים על מקום ההפסקה ברצף הקריאה של הפסוק - וכן על מקומות שאין לעצור בין המילים. במובן זה טעמי המקרא משמשים מעין סימני פיסוק, כפי שמשמשים הנקודה, הפסיק או המקף. הטעמים המציינים את מקום ההפסקה ברצף הקריאה - נקראים מפסיקים - ובראשם קיסרים ומלכים. הטעמים המחברים - המציינים מקומות שבהן אין לעצור בין המילים - נקראים משרתים.
3. לטעמי המקרא יש משמעות מוזיקלית - מנגינות שונות על פי מנהגי העדות.