8 תשובות
הלחץ היה הרבה יותר רציני, לא הייתה לנו באמת יכולת ללמוד. אמנם הורידו החומר אבל פיזית אין מספיק זמן ללמוד את כמות החומר.
בתקופה בלי קורונה אפשר ללכת לבית ספר וללמוד, לעשות תגבורים ולראות שהתלמיד מצליח. בקורונה אפילו המורים לא תפסו את עצמם בידיים. לעשות את בבגרויות האלה בשבילי לפחות היה כמו לעשות תואר באוניברסיטה, יש רק בן אדם שיכול ללמד אותי, וזה אני
זה כמו לעשות תואר ב4 מקצועות בו זמנית
(אגב ההקלות היו שקר ברוב המקצועות, לא קיבלנו ברוב)
בתקופה בלי קורונה אפשר ללכת לבית ספר וללמוד, לעשות תגבורים ולראות שהתלמיד מצליח. בקורונה אפילו המורים לא תפסו את עצמם בידיים. לעשות את בבגרויות האלה בשבילי לפחות היה כמו לעשות תואר באוניברסיטה, יש רק בן אדם שיכול ללמד אותי, וזה אני
זה כמו לעשות תואר ב4 מקצועות בו זמנית
(אגב ההקלות היו שקר ברוב המקצועות, לא קיבלנו ברוב)
שואל השאלה:
כן אבל לרוב גם בשנים רגילות הרבה תלמידים לא באמת לומדים את החומר בכיתה, לא מקשיבים ברוב השיעורים ונזכרים להתעורר וללמוד את כל החומר רק כשיש מבחן, ובשנה רגילה אין הקלות אז מן הסתם שזה הרבה יותר קשה ללמוד לכל מבחן או בגרות..
כן אבל לרוב גם בשנים רגילות הרבה תלמידים לא באמת לומדים את החומר בכיתה, לא מקשיבים ברוב השיעורים ונזכרים להתעורר וללמוד את כל החומר רק כשיש מבחן, ובשנה רגילה אין הקלות אז מן הסתם שזה הרבה יותר קשה ללמוד לכל מבחן או בגרות..
אנונימי
^
הם בוחרים לא להקשיב ויש תלמידים שבוחרים כן להקשיב. אבל הם פיזית לא יכלו
ובבגרות אין דבר כזה ללמוד הכול בשנייה האחרונה
והיו הקלות כי לא לא היה לנו זמן ללמוד את התוכנית הרגילה בגלל משרד החינוך
בשנה רגילה יש לך בדיוק כמות זמן כתוכנית הלימודים
במתמטיקה למשל עם ההקלות ניגשנו לבגרות בלי ללמוד 2 נושאים, לא היה זמן
הם בוחרים לא להקשיב ויש תלמידים שבוחרים כן להקשיב. אבל הם פיזית לא יכלו
ובבגרות אין דבר כזה ללמוד הכול בשנייה האחרונה
והיו הקלות כי לא לא היה לנו זמן ללמוד את התוכנית הרגילה בגלל משרד החינוך
בשנה רגילה יש לך בדיוק כמות זמן כתוכנית הלימודים
במתמטיקה למשל עם ההקלות ניגשנו לבגרות בלי ללמוד 2 נושאים, לא היה זמן
נכון שהשנה היו ליא יותר הקלות, אבל יש סיבה להקלות האלו, למדנו מהבית ויש בזה קושי עצום. יש תלמידים שזה היה יתרון ויש כאלה שזה חיסרון עצום ויצר להם קשיים רבים. אי אפשר להשוות בין שביעיסטים כי אלו הם תקופות שונוץ ותנאים שונים.
אני יכולה להגיד על עצמי שזה היה יתרון בשבילי, אבל אחרים יגידו שהיה להם קשה מאוד לא ללמוד בבית ספר והיה לה קשה להתרכז שלומדים מהבית כי הם לא רגילים.
בשנה רגילה הלחץ והעומס היה יותר רציני, אבל לא היה להם את ההתמודדות עם בידוד חברתי, למידה מהבית (מלא התקשו להתרכז), בעיות תכניות, כל החומר במחשב וכו'. לא חסרים קשיים. לכן החליטו להקל עלינו כי ראו כמה הלמידה מרחוק מקשה עלינו.
לא צריך להשוות כי אלו תקופות שונות לחלוטין. לא השביעיסטים של השנה או השנים הבאות.
אני יכולה להגיד על עצמי שזה היה יתרון בשבילי, אבל אחרים יגידו שהיה להם קשה מאוד לא ללמוד בבית ספר והיה לה קשה להתרכז שלומדים מהבית כי הם לא רגילים.
בשנה רגילה הלחץ והעומס היה יותר רציני, אבל לא היה להם את ההתמודדות עם בידוד חברתי, למידה מהבית (מלא התקשו להתרכז), בעיות תכניות, כל החומר במחשב וכו'. לא חסרים קשיים. לכן החליטו להקל עלינו כי ראו כמה הלמידה מרחוק מקשה עלינו.
לא צריך להשוות כי אלו תקופות שונות לחלוטין. לא השביעיסטים של השנה או השנים הבאות.
שואל השאלה:
במתמטיקה עוד אפשר להבין אבל ממתי מישהו מקשיב בשיעורי לשון, היסטוריה, תנך, ספרות וכל המקצועות האלה? אני לא מכיר אחד שלומד את החומר של המקצועות האלו בכיתה אלא רק לפני מבחן. ועדיין היו הקלות מטורפות בכל המקצועות האלו, בראש ובראשונה עצם זה שבוטלו הבחינות החיצוניות ונשארו רק בודדות. שנית גם הגדלת הבחירה, תוספת זמן, צמצום חומר, הקטנת מספר שאלות וכולי.
האמת שאפילו במתמטיקה המון פעמים יש תלמידים שלומדים רק לקראת מבחן ולא דרך השיעורים, אבל לגבי זה עוד בסדר נגיד כי יש גם תגבורים שלרוב הולכים אליהם וגם יש לא מעט שלומדים דרך השיעורים(למשל אני)
במתמטיקה עוד אפשר להבין אבל ממתי מישהו מקשיב בשיעורי לשון, היסטוריה, תנך, ספרות וכל המקצועות האלה? אני לא מכיר אחד שלומד את החומר של המקצועות האלו בכיתה אלא רק לפני מבחן. ועדיין היו הקלות מטורפות בכל המקצועות האלו, בראש ובראשונה עצם זה שבוטלו הבחינות החיצוניות ונשארו רק בודדות. שנית גם הגדלת הבחירה, תוספת זמן, צמצום חומר, הקטנת מספר שאלות וכולי.
האמת שאפילו במתמטיקה המון פעמים יש תלמידים שלומדים רק לקראת מבחן ולא דרך השיעורים, אבל לגבי זה עוד בסדר נגיד כי יש גם תגבורים שלרוב הולכים אליהם וגם יש לא מעט שלומדים דרך השיעורים(למשל אני)
אנונימי
אני יכולה להגיד לך שיש הרבה תלמידים שמקשיבים בשיעור מהסיבה הפשוטה שהם לא יכולים להבין לבד, הם צריכים מורים שיסבירו להם את החומר. יש כאלה משלימים חומר לפני מבחן וזה לגמרי באשמתם. זה לא אומר שכולם עושים את זה.
אני בטוחה שמספר התלמידים שהשלימו חומר לפני מבחן גדל, כי להתרכז כשאתה לומד מהבית זה קשה, במיוחד שאתה רגיל ללמוד בכיתה, יש הרבה הסחות דעת בבית.
ויש כאלה שלא הצליחו להשלים את החומר כי הם לא רגילים ללמוד לבד. זה פשוט לופ.
שלא נדבר על זה שהיו מלא שלא הספיקו ללמוד את החומר בכלל. נגיד אצלי היינו בפיגור עצום עם החומר והיה לנו כמויות חומר שלא הספקנו ללמוד. למרות שלמדנו הרבה חומר, בסוף גילינו כמה הורידו לנו והיה קשה לנו לתאר מה היה קורה אם את כל החומר שירד הינו צריכים ללמוד.
אני בטוחה שמספר התלמידים שהשלימו חומר לפני מבחן גדל, כי להתרכז כשאתה לומד מהבית זה קשה, במיוחד שאתה רגיל ללמוד בכיתה, יש הרבה הסחות דעת בבית.
ויש כאלה שלא הצליחו להשלים את החומר כי הם לא רגילים ללמוד לבד. זה פשוט לופ.
שלא נדבר על זה שהיו מלא שלא הספיקו ללמוד את החומר בכלל. נגיד אצלי היינו בפיגור עצום עם החומר והיה לנו כמויות חומר שלא הספקנו ללמוד. למרות שלמדנו הרבה חומר, בסוף גילינו כמה הורידו לנו והיה קשה לנו לתאר מה היה קורה אם את כל החומר שירד הינו צריכים ללמוד.
איזה כיתה אתה..? אם אפשר לשאול
בנקודה מסויימת החומר נהיה מסובך מידי ללמוד לבד
בנקודה מסויימת החומר נהיה מסובך מידי ללמוד לבד
ווהוו ווהו.. הלחץ שהיה לנו השנה היה לא פחות לחץ משנים אחרות, זה היה נוראי והבית ספר לא נח לרגע ולא נתן לנוח לרגע, גם מהבתים, לימודים אצלנו זה עד המוות כולל (למות מזהה..)
וזה דרש אפילו יותר מאמץ והשקעה, לחשוב שהיה חומרים שלמדנו לבד, במתמטיקה נגיד, בשביל הדוגמא אני אומרת את זה; כל תרגיל מינימום שעה! ואם אתה מסתבך זה לבקש מהמורה דרך הטלפון שתעזור, או בסרטוני וידאו וזה קששה.. המורים היו איתנו בכל שעה ביום במיוחד לפני בגרויות ולא היה לנו חיים אפילו לדעתי יותר משנים רגילות, שם הכל נורמלי ושגרתי, ואני עוד בדרום אז היה לנו גם אזעקות בין לבין.. בקיצר, לא אי אפשר לומר את מה שאמרת.
אבל סתם שתדע/י אנחנו לא מתנשאים ולא מרגישים "שבוזים" או משהו, הכל בסדר זה התפקיד שלנו בתור תלמידים מה לעשות? וכל אחד מגיע לזה בשלב כלשהו ועובר את זה.
זה שעברתי את זה לפניך, או לפני אחרים, לא אומר עליי כלום
וזה דרש אפילו יותר מאמץ והשקעה, לחשוב שהיה חומרים שלמדנו לבד, במתמטיקה נגיד, בשביל הדוגמא אני אומרת את זה; כל תרגיל מינימום שעה! ואם אתה מסתבך זה לבקש מהמורה דרך הטלפון שתעזור, או בסרטוני וידאו וזה קששה.. המורים היו איתנו בכל שעה ביום במיוחד לפני בגרויות ולא היה לנו חיים אפילו לדעתי יותר משנים רגילות, שם הכל נורמלי ושגרתי, ואני עוד בדרום אז היה לנו גם אזעקות בין לבין.. בקיצר, לא אי אפשר לומר את מה שאמרת.
אבל סתם שתדע/י אנחנו לא מתנשאים ולא מרגישים "שבוזים" או משהו, הכל בסדר זה התפקיד שלנו בתור תלמידים מה לעשות? וכל אחד מגיע לזה בשלב כלשהו ועובר את זה.
זה שעברתי את זה לפניך, או לפני אחרים, לא אומר עליי כלום
באותו הנושא: