62 תשובות
המכנסיים זה אסור לא בגלל צניעות..
ויש שלא אסרו מכנסיים צנועות
אנונימי
שואל השאלה:
אז למה אסור?
אנונימית
אני חושבת שזה פשוט לא תלבש כלי של גבר ביגלל המכנס
אבל נגיד אני משתדלת ללכת רק עם מאמ גינס כי הוא יותר רחב ואבא שלי אמר לי שזה עדיף כמובן מללכת עם סקיני
זכור לי בגלל כלי גבר וכו' (אבל במכנסיים ייעודיות לנשים - הרבה לא ראו איסור)
אנונימי
שואל השאלה:
אבל אם המכנס גדול כמעט ולא רואים את הצורה הטבעית של הרגל

^^ שמלות גם היו לבוש של גבר פעם, אז למה בימינו מותר?
אנונימית
אני גם לא רואה איסור במכנסיים צנועות
אבל יש שהתירו ולא מפרסמים - כי חושבים, שיקחו את ההיתר למקום אחר(כמו עם הפאות..)..
אנונימי
זה כן נחשב צנוע.
אנונימית
היו שמלות לגברים ושמלות לנשים "לֹא יִהְיֶה כְלִי גֶבֶר עַל אִשָּׁה וְלֹא יִלְבַּשׁ גֶּבֶר שִׂמְלַת אִשָּׁה כִּי תוֹעֲבַת יְהוָה אֱלֹהֶיךָ כָּל עֹשֵׂה אֵלֶּה."
אנונימי
תקשיב, היא שאלה שאלה - ואתה לא עונה על השאלה.
אנונימי
"לא. ולדעתי זה גם לא שווה מאמר במכנסי נשים ודאי אין בעיה (כל עוד הן צנועות). במכנסי גברים יכולה להיות בעיה, אבל כמעט אין מכנסיים כאלה. כיום הרוב הוא יוניסקס, ולדעתי בזה גם אין בעיה, כי כיום זה מנהג לנשים וגברים, ולא הוי כלי גבר. הכל בהנחה שאין שם חוסר צניעות מסוג כזה או אחר." - הרב מיכאל אברהם (ממליץ לא לקרוא את הדברים שלו לאדם שאין בעיות פילוסופיות באמונה)
אנונימי
אני שאלתי מישהו טת השאלה על השימלה של פעם הוא אמר שזה לא היה בדיוק שימלה
וחוץ מיזה שהצניעות זה לא ביגלל היצרים של הגבר גם גברים מצווים ללבוש צנוע
שואל השאלה:
אז לא ללבוש מכנסיים זה סוג של החמרה?
אנונימית
אבל בתקופת התנך כל הגברים לבשו שמלות לא
אנונימית
"מכנסיים מוגדרים כמלבושי גבר, ולכן גם אם נשים רבות יתרגלו ללבוש מכנסיים, ואפילו אם יהיו הבדלים בולטים בין מכנסי הגברים למכנסי הנשים, עדיין המכנסיים יחשבו בגד מובהק של גברים, ואסור יהיה לנשים ללובשם.
לדעה זו, מאחר ומלכתחילה אסור היה לנשים ללבוש מכנסיים, ממילא אין מתחשבים בזה שהיום נשים רבות נוהגות ללובשם, מפני שמנהגן יסודו בטעות ועבירה."
זאת דעת ה'מנחת יצחק' לדוג'
"נראה שרוב מוחלט של הפוסקים בדור האחרון אסרו באופן די גורף מכנסיים לנשים, מלבד שניים שראיתי שהתירו (הרב אהרן ליכטנשטיין והרב יוסף הנקין זללה)"
אנונימי
הבנתי שמלות כמו של הבבא סאלי
אנונימי
בכל מקרה, על אף שנראה לי כסברת המתירים - אני עדיין רואה להתנגד - כי יש שלא מבינות (בטעות, או בכוונה) - ומחפשות כל הזמן להתיר
ושמתירים דבר אחד (מכנסיים צנועות) - יש כאלו ש'תופסות טרמפ' והולכות 'להתיר לעצמן' מכנסיים לא-צנועות
אנונימי
שואל השאלה:
אבל לפי מה הוחלט מה מלבוש אישה ומה מלבוש גבר? הרי לפי הדעה הזאת הולכים לפי "מנהג" שבני האדם אימצו/ המציאו
זה לא משהו שנקבע מראש
אנונימית
אנונימי
לפי הדברים שנקבעו אז.
אבל הוא אומר, שאם נשים יתחילו ללבוש מכנסיים - אנחנו לא מחשיבים א"ז - כי הן עברו איסור
ושאנחנו כאילו לא קובעים לחוק בגלל פורעות חוק
אנונימי
שואל השאלה:
סורי שאני חופרת, אני פשוט מנסה להבין:)
זא שאם אני לא מחמירה כמו רוב הרבנים הלבוש שלי בסך הכל בסדר נכון? אני לא דתייה אבל כן חשוב לי לעשות לפחות את המעט
אנונימית
כן, מצויין
ואגב, יש היום הרבה קולות בנושא - אבל תמיד טוב להחמיר
- צרפתי לך את כל הקולות בנושא.
אנונימי
את לא חופרת, חלילה
ואת תמיד מוזמנת להתייעץ :)
אנונימי
שואל השאלה:
תודהה לך
אנונימית
אבעד"מ
תזכי למצוות
אנונימי
זה אסור מבחינת צניעות.
גם אם זה לא צמוד ברגליים, באיזור הישבן זה יכול להיות צמוד ולהבליט את צורת הישבן.
זה הכל.
^זה צנוע לרוב.
אנונימי
שואל השאלה:
^^ החולצות שלי אוברסייז וכולן ארוכות למטה
באמת שלא רןאים כלום
אנונימית
כי הדת שוביניסטית, לגברים מותר הכול, לנשים לא.

למה חצאית ולא מכנסיים? כדי להבדיל נשים מהחברה, שלא יתערבבו עם חילוניות, זאת הסיבה. מכנסיים רחבים לא מבליטים שום דבר יותר מחצאית, והם נוצרו לנשים. חוץ מזה שהיהדות מאמינה (אמורה לפחות) שצריך להתלבש כמנהג המקום ככה שעם אלוהים לא תהיה לך בעיה.

בהצלחה
אנונימי
אז לא יודע. אני יודע שזה אסור. אשתדל לבדוק לך את הסיבה מאוחר יותר.
הדת לא שוביניסטית. אני יכול להוכיח לך את זה. תזכיר לי מאוחר יותר.
ציינתי פה את הסיבות, מדובר במחלוקת.
אנונימי
אני אחסוך לך


בזבזתי מספיק שנים בתור דתי כדי לדעת
אנונימי
שואל השאלה:
האמת שאני מסכימה לגבי זה שהדת שובינסטית
זה מתבטא בהמון דרכים ולהגיד שלא-זאת הכחשה
אנונימית
בכללי זה כן נחשב צנוע ומותר לפי הדת, זה מכנס רחב ואי אפשר לראות את צורת הרגליים כמו במכנסיים צמודים
אנונימית
חוץ מזה שהיהדות מאמינה (אמורה לפחות) שצריך להתלבש כמנהג המקום ככה שעם אלוהים לא תהיה לך בעיה.
להתלבש כמנהג המקום זה רק אם הוא מחמיר
נניח אם אני אלך למאה שערים אז אני אתלבש כמוהם אבל אם הם יבואו לתל אביב הם יכולים ללכת כרגיל


בקשר לשאלה בסך הכל אני *חושב* שאם החולצות גדולות והמכנסיים רחבות כאלה ולא רואים כלום זה די סבבה
את יכולה לבדוק עם אתר "כיפה" הם עונים יחסית מהר
לגברים מותר הכול, לנשים לא.
דווקא לנו יש יותר "מוגבלויות" (אומנם לא בצניעות אבל בכללי)
אי פעם ראית איך חרדים מתלבשים? אתה יודע איך גבר דתי צריך להתלבש?
האיסור על נשים לא לשאת כלי גברים הוא ההיפך מהאיסור של גברים לא ללבוש בגדי נשים. ואם תעיינו שם אתם תראו שהוא כותב במפורש שלגבר אסור להסתכל במראה כי זה מעשי אישה. אבל הוא מעיר שאם דרך המקום שגם גברים מסתכלים במראה אז מותר. לכן, במקום שבו גם נשים לובשות מכנסיים אין בעיה של לא תישא. ובעיה של צניעות אין לפי התיאור שלך.
אנונימי
נ. ב: למי שכתב שההיתר לא נקבע על ידי פורעות חוק. לפי זה אסור לגברים להסתכל במראה. חוץ מזה עיין בחוקות הגויים.
אנונימי
שואל השאלה:
תודהה את ממש מקסימה
אנונימית
אז אם יש מקום שבו נשים לובשות רק מכנסונים זה מותר?! לא.
אמרתי שאני חושב לא אמרתי שזה מה שההלכה אומרת כי לא בדקתי את זה
מה אני אמור לראות בחוקות הגויים?
אם המכנסיים צנועות ונשים לובשות אותן שם זה מותר. בחוקות הגויים אפשר לראות שכל האיסור הוא רק כאשר זה משהו שמיחד את הגויים וגם בלא ילבש זה רק בדברים שמיחדים בנות.
אנונימי
כשאני אהיה על המחשב אני אוכל גם לשלוח מקורות.
אנונימי
אני לא בא להכביד או משהו... אבל כתוב בתורה לא ילבש גבר כלי אישה וגם ככה לצד השני...
תראה מה שכתבתי למעלה.
אנונימי
^צודקת
יש שלוש איסורים על מכנסים:
"ולא ילבש גבר בגדי אישה..."- מכנס נחשב לבגד שלרוב בנים לובשים
"שוק באישה ערווה" לאישה אסור להראות את צורת הירך.
פסוק ארוך מהמשנה אבל בתכלס אומר שחשוב מה הסביבה רואה, בסופו של דבר חצאית נחשב "דוסי" וכשאנשים רואים אותך עם חצאית הם מבינים שאת דתייה אשמח להרחיב אם תרצי אבל בסופו של דבר תעשי מה שאת רוצה.
מקווה שעזרתי
זה בסדר גמור
אני גם חושבת ככה , פעם הייתי דתייה (חצאית חולצה אחרי המרפק וכל השיט הזה)
אחרי זה זה עבר לחצאית יותר קצרה , כנל לחולצה
ואז כבר הבנתי שהרבה יותר צנוע ללבוש מכנסיים וחולצה אוברסייז.
עם חצאית רואים הכל , וזה לא תמיד נוח
לפי התורה כתוב שצריך ללכת צנוע
לדעתי זה נחשב צנוע.
עכשיו ברור שכל אחד לפי הדרך שלו ויש את המחמירים שמכנסיים לבנות זה קו אדום
וברור להם שהחצאית זה יותר צנוע , הכל תלוי באיך את מסתכלת ותלכי לפי דרכך.
אנונימית
שואל השאלה:
תודה רבה לכולכם:)
אנונימית
שוב, לענ"ד א"א בלבישת מכנסיים
ובוודאי שלדעתי אפילו עדיפות על חצאיות (אחרי הברך)
--
בכל מקרה, למה את חושבת שהדת שוביניסטית ?
ואני חושב שאם את מקפידה אפילו על צניעות - בוודאי שאת יכולה להגדיר עצמך בתואר 'דתיה'
צניעות זה עיקר מאוד גדול ביהדות ודבר שהרבה נופלות בו.
אגב, צניעות מחייבת גם גברים (פשוט לא הוגדרו כללים לכך וענייני בקישור ל'פניני הלכה - צניעות')
אנונימי
שואל השאלה:
אני לא מגדירה את עצמי כדתיה כי יש המון דברים בדת שאני לא מאמינה בהם ובכל "הרעש" שכולם עושים לגבי אמונה וקיום מצוות (סליחה אם זה נשמע מזלזל, זאת לא הכוונה שלי)
- לדוגמה קיום מצוות: "אם לא תעשה ככה וככה יקרה לך ככה וככה" מעשים לא צריכים להגיע מהפחדה, אלא מהלב.. גם אם בסופו של דבר המעשה יתרגל בעיניו של האדם, השורש שלו תמיד יהיה בעיניו הפחדה/ "איומים"

בכל מקרה בדת היהודית יש המון הבדלים בין גברים לנשים ועם הזמן אני חושבת שהדתיים הוציאו את זה מהקשרם
נגיד- יש שאומרים שאישה לא יכולה ללמוד גמרא, או נגיד "שלא עשני אישה", וכל מני שאני באמת לא זוכרת
בעיניי זה לא ככ משנה מה ההבדלים.. מה שמשנה בעיני זה שיש הפרדה ככ רצינית בין אישה וגבר. כולנו בני אדם, כולנו הגענו מאותה נקודה ולכן אין סיבה שגברים/ נשים, לחילופין יוכלו לעשות משהו שהמין השני לא יכול

אני עושה מה שאני יכולה ותמיד אני אשאף למעלה, אבל בדרך שלי. אני יודעת שמה שאני אומרת זה לא איך שהדת בנויה (לעשות דברים מתוך אמונה ב-ה ולדעת שיש סיבה להכל) ופשוט זאת לא הדרך שאני פועלת בה
אז להגדיר את עצמי יותר מחילוניה מרגיש לי מזלזל בדת:)
אנונימית
"שלא עשני אישה" אני מודה לקדוש ברוך הוא על
1. שיש לי יותר מצוות
2. שאני לא צריך לחוות את הכאב שיש לכן
שואל השאלה:
אני יודעת
לך יש יותר מצוות כי אתה גבר
זאת בדיוק הנקודה שלי
אנונימית
מצוות לא צריכות לבוא מהפחדה..
אני מתנגד ללמידת עונשים וכו' - זה מקשה על עבודת ה' - והדברים מוצאים מהקשרם (לרוב, אלו דברים שאנחנו בכלל לא מבינים מה[את הפרוש המילולי אנחנו כן מבינים
- יש אנשים שטוענים שזה עוזר להם (יש כמה מעלות בעבודת ה' - הגבוהה בהם - היא מאהבה
פחותה המנה - לעבוד את ה' מיראה{לאו דווקא לחשוב על עונשים
- פשוט לדעת את העובדה שיש שכר ועונש כלשהו})..] ורמזים)
אנונימי
חלק 2 :
הרב צבי יהודה קוק (הבן של הרב קוק) - על השוני בין גברים, לנשים.
""השוה הכתוב איש ואשה לכל הדינין שבתורה (בבא קמא טו ע"א). ...קודם כל הודיעו לנו כלל יסודי: שוויון! זה האלף שבאלף. מעבר ליסוד זה יש כמה פרטים שאין בהם שוויון. אבל אין הענין מתחיל מהפרטים. אין זה צודק ואמיתי להתחיל מהאי שוויון. הכלל הוא השוויון, שוויון בצלם אלוקים שבאדם. "ויברא אלוקים את האדם בצלמו בצלם אלוקים ברא אותו, זכר ונקבה ברא אותם". הזכר והנקבה שייכים שניהם לצלם אלוקים שבאדם. יחד עם זה יש גוונים, אבל לא מתחילים מפירוד אלא משוויון. ...לאור העובדה הזאת, יש מקום להתבונן בהבחנה שבין שני צדדים האלה של צלם אלוקים. יש כאן שני צדדים. וכי אפשר להתחמק מחילוקים אלה? קודם כל יש חילוקים ביולוגיים בין גוף האיש לגוף האשה. ריבונו של עולם "יצר את האדם בחכמה" עם הבדלים בסדרי האיברים. האיש והאשה ביחד בונים גילוי שלם של צלם אלוקים של האדם בעולם הזה, ושניהם אחראים לקיום הדורות. צריך להבין שהאיברים הביולוגיים הגופניים והאורגניים השונים של האיש והאשה משלימים זה את זה ועושים יחד את בנין האדם. בנוסף לחילוקים הביולוגיים בצורת האיברים,
קיימים גם חילוקים פסיכולוגיים, ואי אפשר להתחמק מכך."
אנונימי
חלק 3 :
א. לא מלמדים אשה גמרא - זה שונה
אשה שהיא לא יראת שמים מספיק, יכולה לקחת את הגמרא למקומות לא נכונים
כך שחשוב לה ללמוד כמה דברים לפני; במידה והיא למדה מספיק מוסר והלכה - יכולה ללמוד (ומצינו נשים שלמדו גמרא[החלק הנ"ל בתורה; עוד לפני שהיה מסודר], עוד מימי הגמרא)
ואדרבה, תקבל על כך שכר (ואני זוכר, מהימים שלמדתי דף היומי בזום - היו מספר נערות ממש חכמות, שענו לנו על קושיות ברמה רבנית [בצ'אט של הזום])
מצרף מאמר סיכום בנושא -
אנונימי
יש איסור "לא ילבש", זה אומר שיש בגד מסויים שמיוחס לגברים ובגד מסויים שמיוחס לנשים. במקרה שלנו הבגד לנשים הזה זה חצאית
שואלת השאלה הוא מקבל יותר מצוות בגלל שהוא גבר, נשים נולדו עם חיבור פנימי לד', לכן הן לא צריכות לעשות כל כך הרבה מצוות כמו הגברים. המצוות נועדו לחבר אותם לד'.
ובוודאי שכל התחזקות היא דבר מבורך
חשוב, שאם את מתחילה בקיום המצוות - אז אסור להתחיל הכל בבת אחת (לא מייד לשמור שבת לדוג'
אבל להתחיל בשעות מסוימות, דברים מסוימים, או לא לחלל שבת בציבור)
כשרות - יש אתר שמסביר הכל בנושא כשרות (לדוג' - טיגון כבד - מטריף את הכלים; והאוכל, לא כשר
- עדכוני כשרות מהרבנות [יש הרבה זיופי כשרות - לדוג' - לקולה שרשום עליה ברוסית - אין הכשר])
(יש להם גם מנוע חיפוש של בדיקת חרקים במזון - שמראה לך איך לבדוק כל ירק [לא כולם יודעים, אבל בירק עלים רגיל שקונים בסופר - יש הרבה חרקים]
בנוסף, יש להם 'רשימת מומלצים' - כשרויות ובתי עסק - שנמצאו ברמת כשרות גבוהה
- את לא חייבת לקנות דווקא מהם, אך כדאי שתעדיפי אותם) - בוודאי שהכל בחינם וללא מטרות רווח.
אנונימי
חלק 4 :
אגב, אתן פטורות ממצוות מסוימות - אבל אתן עדיין יכולות לקיים אותן [נטילת ד' מינים בסוכות {בנוגע האם מותר לברך לדוג' - יש ע"כ מחלוקת
אשכנזיות - יכולות לברך
ספרדיות - לא מברכות בשם ומלכות}] (פרט לחריגים - כגון תפילין[ולדעת חלק פוסקים - יש אף למחות בידן])
- עדיין, נפסק שאדם שמצווה במצווה מסוימת - יקבל שכר גבוה מאדם שלא מצווה באותה מצווה(יש דיון בגמרא ע"ז).
אנונימי