72 תשובות
שואל השאלה:
אממ בוא נחשוב...
אלוהים לא קיים, יש קורונה, יש התחממות גלובלית, ולרוב דתיים הם מכחישי מדע ולא מתאימים למאה ה-21. ולרוב הערכים שלהם פרימיטיביים ומעודדים ילודה, מתנגדים לחיסונים וכו'...
אממ בוא נחשוב...
אלוהים לא קיים, יש קורונה, יש התחממות גלובלית, ולרוב דתיים הם מכחישי מדע ולא מתאימים למאה ה-21. ולרוב הערכים שלהם פרימיטיביים ומעודדים ילודה, מתנגדים לחיסונים וכו'...
בונה חופשי רמה 33 מה מעניין אותי תרבות סינית אנחנו בארץ ישראל לא סין
כי ישראל זה מדינה יהודית
שואל השאלה:
כי סין המדינה הכי מוצלחת בעולם ומתקדמת, כל המדע וההתפתחות הטכנולוגית שם...
מה התנ"ך תרם לעולם?
כי סין המדינה הכי מוצלחת בעולם ומתקדמת, כל המדע וההתפתחות הטכנולוגית שם...
מה התנ"ך תרם לעולם?
^^^ למה שנלמד על תרבות של מדינה לא שלנו?
אנחנו יהודים וישראלים ומתוך כך צריך ללמוד על ההיסטוריה של היהודים, כי אנחנו י-ה-ו-ד-י-ם.
דרך אגב, הטענות שכתבת לא קשורות לכלום
אנחנו יהודים וישראלים ומתוך כך צריך ללמוד על ההיסטוריה של היהודים, כי אנחנו י-ה-ו-ד-י-ם.
דרך אגב, הטענות שכתבת לא קשורות לכלום
אנונימית
^זה מה שנקרא -נס-
אנונימית
איזה שטויות...
התנך נוגד רק את האבולוציה של האדם
כל השאר לא קיים בסתירה לתנ"ך
בקשר לקריעת ים סוף
אפילו המדענים שלא מאמינים בתנ"ך מודים שהמקרה הזה קרה. הם רק טוענים שזה איזה גוף בחלל שמדי כמה מיליארדי שנים גורם לדבר כזה לקרות.
עכשיו זה רק החלטה שלך אם להאמין שזה שדבר שקורה פעם במיליארדי שנים קרה בדיוק בתזמון שהיה צריך אותו זה צירוף מקרים או לא.
התנך נוגד רק את האבולוציה של האדם
כל השאר לא קיים בסתירה לתנ"ך
בקשר לקריעת ים סוף
אפילו המדענים שלא מאמינים בתנ"ך מודים שהמקרה הזה קרה. הם רק טוענים שזה איזה גוף בחלל שמדי כמה מיליארדי שנים גורם לדבר כזה לקרות.
עכשיו זה רק החלטה שלך אם להאמין שזה שדבר שקורה פעם במיליארדי שנים קרה בדיוק בתזמון שהיה צריך אותו זה צירוף מקרים או לא.
כי ישראל היא מדינה, לפי ההגדרה, יהודית דמוקרטית, מה שאומר שכל אזרח במדינה הוא צריך להיות גם יהודי וללמוד את בתנך לפחות בצורה בסיסית.
סליחה אבל מה לא מועיל בתנך? ואיך התרבות הסינית מועילה יותר אם אנחנו גרים בישראל ולא בסין??
אממ
לדעתך אין אלוהים
וממש לא כל הדתיים מכחישי מדע אחרת למה אנחנו לומדים מדעים בבית ספר?
והגיע הזמן שתפגוש דתיים ואז תגיד שהם פרימיטיביים ומעודדים ילודה ומתנגדי חיסונים.
כי אין שום קשר בין חיסון לאמונה של מישהו
אם ככ קשה לך אל תקשיב.
אנחנו חיים המדינת ישראל.
אתה יכול לטוס לסין שלך וללמוד על התרבות הסינית שלך.
אז למה אנחנו גם לומדים היסטוריה?
לדעתך אין אלוהים
וממש לא כל הדתיים מכחישי מדע אחרת למה אנחנו לומדים מדעים בבית ספר?
והגיע הזמן שתפגוש דתיים ואז תגיד שהם פרימיטיביים ומעודדים ילודה ומתנגדי חיסונים.
כי אין שום קשר בין חיסון לאמונה של מישהו
אם ככ קשה לך אל תקשיב.
אנחנו חיים המדינת ישראל.
אתה יכול לטוס לסין שלך וללמוד על התרבות הסינית שלך.
אז למה אנחנו גם לומדים היסטוריה?
אתה מוזמן לבדוק באינטרנט^
מתווה אפשרי אחד הוא הטענה שרוחות מזרחיות חזקות שנהגו לפקוד את אזור ים סוף, במקום בו קיים רכס מתחת לפני המים (אזור של מים רדודים) אשר חוצה את הים, כך שניתן היה לצעוד מחוף לחוף. הטוענים כך מוצאים ראיה לשיטתם בסיפור המקראי עצמו, שם מופיע "וַיּוֹלֶךְ ה' אֶת הַיָּם בְּרוּחַ קָדִים עַזָּה כָּל הַלַּיְלָה וַיָּשֶׂם אֶת הַיָּם לֶחָרָבָה וַיִּבָּקְעוּ הַמָּיִם".[15] רעיון זה הוכח ניסויית, בתנאי מעבדה. מחקר מ-2010 שנערך על ידי צוות מהמרכז הלאומי למחקר אטמוספירי (ncar) ואוניברסיטת קולורדו בארצות הברית אישר אפשרות של קריעת ים סוף כתוצאה מתהליכים הידרודינמיים הנובעים מהשפעת הרוחות על המים בתנאים מסוימים. החוקרים נקטו במיקום מסוים בדרום הים התיכון, וערכו עליו סימולציות ממוחשבות לגבי צורות שונות של קו החוף הקדום, שיאפשרו היבקעות כגון זו המתוארת בתורה. על פי המודל, בהינתן צורת u של נהר הנילוס, ולגונה רדודה לאורך החוף, הרי שרוח במהירות של 100 קמ"ש הנושבת במשך 12 שעות ברציפות יכולה הייתה לדחוף את המים בעומק של 2 מטר.[16] על פי המודלים הממוחשבים, עם תום השפעת הרוח, המים צפויים לחזור באחת למקומם ולהטביע את העוברים בהם, בדיוק כמתואר בסיפור המקראי. תאוריה זו ממקמת את ים סוף בלגונות מְלוּחוֹת מזרחית לדלתת הנילוס - כגון ימת בלה או ימת ברדוויל.
עוד אפשרות שהועלתה היא שאירעה התפרצות הר געש, בעקבותיה נוצרו גלי צונאמי אדירים. טיעון זה מתבסס בין היתר על ההתנהגות הסינוסואידלית של גלים, שלהם יש נקודת שיא ונקודת שפל. חלק ממניחי הצונאמי סוברים שבני ישראל הגיעו לים סוף ממש בנקודת השפל וכך יכלו לחצות, בעוד הצבא המצרי הגיע מאוחר מדי, כאשר גל הצונאמי כבר לא היה בשפל, ולכן הכה במצרים. עקב כך נבדקו התפרצויות היסטוריות וחזקות של הרי געש, וההתפרצות אשר נלקחת בחשבון היא זו שהתרחשה באי סנטוריני שבים התיכון, בין השנים 1640 ל-1525 לפנה"ס. התפרצות געשית זו, מהאדירות שידע כדור הארץ, מחקה כליל את כל התרבות אשר התקיימה באי באותה תקופה ומוטטה עימה שטח אדמה גדול. ההתפרצות גררה בעקבותיה נחשול מים גדול מאוד, גלי צונאמי אשר השפיעו על מרבית חופי הים התיכון. אלו המקשרים בין מאורע זה לכרוניקה המקראית, מניחים שבני ישראל עברו דרך אזור הדלתה, חלקו הצפוני של הנילוס. מבחינת התארוך, התאוריה מתאימה יותר לתיארוך יציאת החיקסוס (המאה ה-16 לפנה"ס) ובמידה פחותה לתארוך יציאת מצרים המוקדם (המאה ה-15 לפנה"ס). גם תאוריה זו ממקמת את ים סוף בלגונות מלוחות מזרחית לדלתת הנילוס - כגון ימת בלה או ימת ברדוויל.
השערה דומה היא שהתפרצות הר געש גררה עמה היווצרות קרקע על פני הים, וכך ניתן היה לעבור את הים. הנחה זו מתבססת על כך שהתפרצות געשית גורמת למפולות עצומות של לבה ובזלת על פני השטח שלרגלי ההר. כאשר הלבה או הבזלת החמים באים במגע עם מי הים הם מתקררים מיד ויוצרים שטח אדמה על פני הים, שמתקיים תקופת זמן קצרה עד קריסתו לתוך מי הים. האזור בו שוכנות ישראל ומצרים נמצא ממש על בסיס השבר הסורי אפריקני, אזור שמלוּוה בהתפרצויות געשיות. אם כך, ההתפרצות הייתה צריכה להתחולל מתוך הים, כאשר ההשערה היא שזו הייתה באזור עקבה. הסוברים כך טוענים שבני ישראל הגיעו בפרק זמן הקצר בו התקיים ה"שביל" שנוצר מהתקררות מפולת הר הגעש, ואילו המצרים הגיעו בדיוק כשהתצורה שקעה לתוך המים.
השערה נוספת מדברת על תופעת גאות ושפל חזקה למדי שפקדה את האזור בו חצו בני ישראל את הים.[17] משה דיין (מהנדס הידרוגרפי) סבור כי תופעת גאות ושפל (בצפון מפרץ סואץ), בתוספת רוחות חזקות סבירות לאותו מקום כמתואר במקרא, עשויים לגרום לחשיפת קרקעית הים, וכמו כן לשינוי פתאומי בגובה המפלס[18] באטלס דעת מקרא, צוין מקום קריעת ים סוף על פי מחקר זה
מויקיפדיה
עוד אפשרות שהועלתה היא שאירעה התפרצות הר געש, בעקבותיה נוצרו גלי צונאמי אדירים. טיעון זה מתבסס בין היתר על ההתנהגות הסינוסואידלית של גלים, שלהם יש נקודת שיא ונקודת שפל. חלק ממניחי הצונאמי סוברים שבני ישראל הגיעו לים סוף ממש בנקודת השפל וכך יכלו לחצות, בעוד הצבא המצרי הגיע מאוחר מדי, כאשר גל הצונאמי כבר לא היה בשפל, ולכן הכה במצרים. עקב כך נבדקו התפרצויות היסטוריות וחזקות של הרי געש, וההתפרצות אשר נלקחת בחשבון היא זו שהתרחשה באי סנטוריני שבים התיכון, בין השנים 1640 ל-1525 לפנה"ס. התפרצות געשית זו, מהאדירות שידע כדור הארץ, מחקה כליל את כל התרבות אשר התקיימה באי באותה תקופה ומוטטה עימה שטח אדמה גדול. ההתפרצות גררה בעקבותיה נחשול מים גדול מאוד, גלי צונאמי אשר השפיעו על מרבית חופי הים התיכון. אלו המקשרים בין מאורע זה לכרוניקה המקראית, מניחים שבני ישראל עברו דרך אזור הדלתה, חלקו הצפוני של הנילוס. מבחינת התארוך, התאוריה מתאימה יותר לתיארוך יציאת החיקסוס (המאה ה-16 לפנה"ס) ובמידה פחותה לתארוך יציאת מצרים המוקדם (המאה ה-15 לפנה"ס). גם תאוריה זו ממקמת את ים סוף בלגונות מלוחות מזרחית לדלתת הנילוס - כגון ימת בלה או ימת ברדוויל.
השערה דומה היא שהתפרצות הר געש גררה עמה היווצרות קרקע על פני הים, וכך ניתן היה לעבור את הים. הנחה זו מתבססת על כך שהתפרצות געשית גורמת למפולות עצומות של לבה ובזלת על פני השטח שלרגלי ההר. כאשר הלבה או הבזלת החמים באים במגע עם מי הים הם מתקררים מיד ויוצרים שטח אדמה על פני הים, שמתקיים תקופת זמן קצרה עד קריסתו לתוך מי הים. האזור בו שוכנות ישראל ומצרים נמצא ממש על בסיס השבר הסורי אפריקני, אזור שמלוּוה בהתפרצויות געשיות. אם כך, ההתפרצות הייתה צריכה להתחולל מתוך הים, כאשר ההשערה היא שזו הייתה באזור עקבה. הסוברים כך טוענים שבני ישראל הגיעו בפרק זמן הקצר בו התקיים ה"שביל" שנוצר מהתקררות מפולת הר הגעש, ואילו המצרים הגיעו בדיוק כשהתצורה שקעה לתוך המים.
השערה נוספת מדברת על תופעת גאות ושפל חזקה למדי שפקדה את האזור בו חצו בני ישראל את הים.[17] משה דיין (מהנדס הידרוגרפי) סבור כי תופעת גאות ושפל (בצפון מפרץ סואץ), בתוספת רוחות חזקות סבירות לאותו מקום כמתואר במקרא, עשויים לגרום לחשיפת קרקעית הים, וכמו כן לשינוי פתאומי בגובה המפלס[18] באטלס דעת מקרא, צוין מקום קריעת ים סוף על פי מחקר זה
מויקיפדיה
מסכים, תנ"ך זה קשקוש.
מאוד מבוסס
אתה בטח כל הזמן משכנע אנשים שאתה צודק עם כל ההסברים האלה
אתה בטח כל הזמן משכנע אנשים שאתה צודק עם כל ההסברים האלה
אנונימית
באותה סיבה שבסין לא לומדים עברית ותנך
אנחנו לא סינים והם לא יהודים
אנחנו לא סינים והם לא יהודים
אבל סינית זה דבר מועיל, תנך זה דבר לא מועיל.
מתי סינית מועילה לך?
נכון אבל בגלל שזה או המורשת של העם שלך או המורשת של עם אחר עם מורשת הרבה פחות מכובדת ועתיקה אגב, רוב האנשים יגידו שהמורשת של העם שלך כי זה משהו שקשור אליך איכשהו
סינית אחת השפות שהכי מועיל ללמוד כרגע, אתה צודק בזה במאה אחוז. כל מי שיכתוב לך פה אחרת או יחרטט איזה משפט של "אנחנו לא סינים והם לא ישראלים" זה שטויות. אנחנו אמריקאים או אנגלים? אנחנו עדיין יודעים אנגלית(רובנו), נכון? בדיוק כמו שאנגלית שפה מצליחה ושימושית עכשיו, כך גם סינית.
סינית עוזרת בהייטק, בעסקים ובעוד מלא דברים- העתיד יכלול הרבה סינית, זו עובדה.
אני אמנם לא בעד חובת בגרות תנך, אבל אני לא יודעת אם ללמוד על התרבות הסינית עצמה זה שימושי במיוחד- ובייחוד אם במקום תנך.
אני מאמינה שצריך ללמוד סינית, לא חובה. ושתהיה אפשרות שגם תנך לא יהיה חובה, אבל זו רק דעה.
סינית עוזרת בהייטק, בעסקים ובעוד מלא דברים- העתיד יכלול הרבה סינית, זו עובדה.
אני אמנם לא בעד חובת בגרות תנך, אבל אני לא יודעת אם ללמוד על התרבות הסינית עצמה זה שימושי במיוחד- ובייחוד אם במקום תנך.
אני מאמינה שצריך ללמוד סינית, לא חובה. ושתהיה אפשרות שגם תנך לא יהיה חובה, אבל זו רק דעה.
כי התרבות הסינית לא רלוומטית כמו התנך במדינה יהודית ואין לה שום קשר למקום הזה. אומנם ללמוד את השפה עצמה יכול להיות חשוב יש אפילו בתי ספר שמלמדים בהם
אנונימי
מה התרבות הסינית משנה לנו?...
אמרת שבסין יש התפץחות טכנולוגית, ראית את המדינה שלך? אחת המדינות המקדמות ביותר בעולם מבחינה טכנולוגית, למעשה, סין לא נמצאת בטופ 10.
אמרת שבסין יש התפץחות טכנולוגית, ראית את המדינה שלך? אחת המדינות המקדמות ביותר בעולם מבחינה טכנולוגית, למעשה, סין לא נמצאת בטופ 10.
כי רוב ישראל יהודים ואנחנו לומדים על המסורת היהודית כי משם באנו.
התנ"ך הוא המורשת שלנו ובלי המורשת איך נעשנו עם אחד עם קיים בעקבו תהמורשת והאמונה ומקרה שלנו כולנו צאצאים לאמונה גם אם אנחנו לא מאמינים בה ואם בכל זאת אתה רוצה להכחיש ולא להאמין בנס ים סוף
א. יש הוכחה מדעית שהייצה סופה רצינית שם לפני כמה אלפי שנים ומצאו הריסות של מרכבה ועצמות לא שאנחנו צריכים הוכחה אלא אמונה
א. יש הוכחה מדעית שהייצה סופה רצינית שם לפני כמה אלפי שנים ומצאו הריסות של מרכבה ועצמות לא שאנחנו צריכים הוכחה אלא אמונה
mr.jim morrison
יש המון הוכחות לתנך וממצאים ארכיאולוגים לתנך.
יש המון הוכחות לתנך וממצאים ארכיאולוגים לתנך.
אנונימי
איך התרבות הסינית מועילה לי?
גם חילוניים לומדים תנך. זה חלק מהבגרויות בין אפ אתה מאמין בין אם לא, ואוקיי יש התחממות גלובלית וקורונה מה זה קשור לזה שלא צריך ללמוד תנך? כצו שהרבה מדינות לא לומדות על סין גם אנחנו לא, תתמודד.
בישראל צריך ללמוד על היסטוריה ישראלית וסינית זה שפה קשה לפעמים ולא מתמקדים אבל יש כאלה שלוקחים קורסים ולפי דעתי לא צריך ללמוד כלום חוץ ממדעים מתמטיקה ואנגלית
מה יעזור לך התרבות הסינית מה אתה סיני?
א- אחי לא יודעת עם גילו לך אבל
ישראל זאת מדינה יהודית לומדים פה תנך
מתיי לעזאזל סינית תעזור לי
ישראל זאת מדינה יהודית לומדים פה תנך
מתיי לעזאזל סינית תעזור לי
אני מסכים שתנך לא נושא חשוב לבית ספר אולי רק ביסודי. אבל סינית? למה דווקא סינית?
מה מועיל בסינית וואט
^^שמעו שתייכם יחבורה של מפגרים
ישראל זה מדינה יהודית מתיי בחיים אני יצטרך סינית
תגידו לי אתם אמיתים
לא באלכם ללמוד תנך לכו תגורו בסין
ישראל זה מדינה יהודית מתיי בחיים אני יצטרך סינית
תגידו לי אתם אמיתים
לא באלכם ללמוד תנך לכו תגורו בסין
חחח אם אתה חושב שללמוד סינית בבית ספר זה מועיל אז אתה טועה. אולי בתור מגמה למי שרוצה, לא בתור מקצוע. ואם אתה חושב שסינית זה יותר מועיל מתנך אז יש טעות גדולה בידך חביבי.
אם לך מותר לשאול שאלות חסרות היגיון,גם לי מותר,למה אתה מועיל בעולם הזה?
אנונימי
איך התרבות הסינית מועילה לנו יותר מהתרבות העברית
אנונימית
פרדי בוי
אנגלית היא שפה בינלאומית לעומת מנדרינית
אנגלית היא שפה בינלאומית לעומת מנדרינית
freemason lvl 33^
כמעט כל הרבנים אמרו לחרדים להתחסן והחרדים רצו להתחסן על מה אתה מדבר?
חוץ מזה כל המשפחה שלי דתיה וכולנו התחסנו וגם כל החברים שלי והמשפחות שלהם די עם ההכללות האלה
כמעט כל הרבנים אמרו לחרדים להתחסן והחרדים רצו להתחסן על מה אתה מדבר?
חוץ מזה כל המשפחה שלי דתיה וכולנו התחסנו וגם כל החברים שלי והמשפחות שלהם די עם ההכללות האלה
אנונימית
מה אכפת לי מסין בדיוק
הם הביאו לנו את הקורונה שיילכו להתקוועד
הם הביאו לנו את הקורונה שיילכו להתקוועד
סינית מועילה בכך שסין היא השוק הגדול ביותר בעולם, סינית היא שפתם של למעלה מ15% מאוכלוסיית העולם, השפה הזו יכולה להועיל המון, לעומת תנך שאיתו אני לא עושה כלום.
תנך זה ספר חסר תועלת, סתם אגדה משעממת.
למה לתת בכלל לגיטימציה לשאלה המפגרת הזאת
תתעלמו
תתעלמו
מה עוזר לי סינית?? על פני התורה של העם שלי והעבר שלו...
חחח זו הרמה שלכם, עצוב.
"בואו תקראו סיפורי אגדות מאיזה ספר דפוק" - בשמחה
"בואו ללמוד את השפה המדוברת בעולם" - חס וחלילה.
"בואו תקראו סיפורי אגדות מאיזה ספר דפוק" - בשמחה
"בואו ללמוד את השפה המדוברת בעולם" - חס וחלילה.
זו שאלה טיפשית! ואל תזלזלי באמונות של אחרים
אני הייתי גם מכניס גרמנית, השפה הכי חשובה אחרי אנגלית מבחינת תועלת בתעשייה, סינית חשובה לעסקים, גרמנית חשובה למדע, שתהיה לנו אופציה לבחור. אבל קודם כל צריך להוסיף עוד שעות אנגלית על חשבון תנ"ך.
זו התרבות שלנו, אתה לא חייב להאמין במה שכתוב בתנך, אבל זה משהו שלדעתי כיהודי אתה חייב להכיר
מה אכפת לי מסין
אם ארצה ללמוד סינית כי אני רוצה לעבוד שם או משהו אלמד סינית לבד
תרבות סינית אין שום סיבה ללמוד בבתי ספר, תלמד את זה בעצמך כתחביב
מה אכפת לי מסין
אם ארצה ללמוד סינית כי אני רוצה לעבוד שם או משהו אלמד סינית לבד
תרבות סינית אין שום סיבה ללמוד בבתי ספר, תלמד את זה בעצמך כתחביב
יש צחוקים ויש חלאס
בתור חילוני ואתאיסט אני אומר שתנ"ך, בישראל, בהרבה יותר חשוב מסינית (ואגב יש בתי ספר שלומדים בהם סינית בארץ)
תנ"ך הוא חלק מהתרבות היהודית, ואנחנו, תרצה או לא, חיים במדינה יהודית שהיהדות היא חלק בלתי נפרד ממנה. אז ללמוד תנ"ך בבתי ספר לפחות ברמה בסיסית כמו שאנחנו לומדים זה ממש לא דבר רע
תנ"ך הוא חלק מהתרבות היהודית, ואנחנו, תרצה או לא, חיים במדינה יהודית שהיהדות היא חלק בלתי נפרד ממנה. אז ללמוד תנ"ך בבתי ספר לפחות ברמה בסיסית כמו שאנחנו לומדים זה ממש לא דבר רע
כן..אבל בואי נדבר על זה שמה התרבות הסינית מועילה לנו
סליחה אבל את גם בדוק ילדת סנטר
ובאמת שעדיף כבר לא ללמוד כלום
אולי רוסית או ספרדית
כי הן דיי כמו אנגלית מלא מדברים אותם בעולם
וברוסיה נגיד לא ממש מדברים אנגלית
ובעוד מדינות בעולם
אבל סינית והתרבות הסינית לא תורמת לנו כלום!
סליחה אבל את גם בדוק ילדת סנטר
ובאמת שעדיף כבר לא ללמוד כלום
אולי רוסית או ספרדית
כי הן דיי כמו אנגלית מלא מדברים אותם בעולם
וברוסיה נגיד לא ממש מדברים אנגלית
ובעוד מדינות בעולם
אבל סינית והתרבות הסינית לא תורמת לנו כלום!
אנונימית
תנך זה מיותר. אין שום סיבה ללמוד אותו חוץ מקשקושים על רוחניות ועוד כל מיני שטויות שדוסים המציאו בשביל לתרץ את השטויות האלה.
אין סיבה שפשוט יעשו את זה לןל
כי זה ישראל פה ולא סין
איך התרבות הסינית מועילה לנו-
טוב, תנך זה חשוב. להגיד שיהוה השתין מהשמיים צפרדעים ואז מסומם בשם משה דמיין שהוא מדבר עם שיח נשרף זה יותר חשוב מהיכולת לדבר עם מאות מיליוני אנשים.
כשאתה אומר שהתנך לא מועיל אבל זה הספר הכי נמכר בעולם-
ya!r10 מה זה קשור לקורונה? איך קורונה מעידה על הצלחתה על מדינה?
freemason lvl 33
הסינים הגיעו לאן שהם הגיעו רק בגלל שהם משעבדים שמה אנשים וזה נוראי
הסינים הגיעו לאן שהם הגיעו רק בגלל שהם משעבדים שמה אנשים וזה נוראי
איך בדיוק התרבות הסינית חשובה יותר
^^^^כי הם ילדי סנטר כנראה
אנונימית
^^
יחתיכת מסכן,אני די בטוח שאם זה היה מגיע מהאסלאם או מהנצרות היית מאמין לזה אה יאהבל
יחתיכת מסכן,אני די בטוח שאם זה היה מגיע מהאסלאם או מהנצרות היית מאמין לזה אה יאהבל
אנונימי
גם המיין קאמפף שם היטלר היה להיט בזמנו, מה זה קשור?
^^נכון שזה לא קשור לקורונה אבל בואו היא לא המדינה הכי מוצלחת בעולם
אנונימית
אבל מנדרינית יכולה לעזור, תנך לא.
מילא ללמוד תנ"ך, יש עוד הצדקה היסטורית לזה. אם יש מקצוע מיותר זה גיאוגרפיה. לא מבין את התכלית במקצוע המוזר הזה בבית הספר היסודי, כמו שאין תכלית עמיתית בלימודי מחשב כחלק מהמערכת השבועית.
למה שלא תלמד בארץ שלך על התרבות שלך..
מה מועיל בסינית ?
זה כי אנחנו לומדים עח המסורת שלנו
אנחנו יהודים התנך זה לא קשקוש זה ההיסטוריה של העם היהודי למה שנלמד את התרבות הסינית?
ולמה את/ה אומר/ת שהקב"ה לא קיים בזכותו את/ה קיים/קיימת את צריכה להודות לו בתפילות
ותקשיב/י הדתיים לא מתנגדי חיסונים אני מכירה מלא דתיים וכולם התחסנו ושמרו על הכללים
ואם כבר את/ה לא מתאים/מתאימה למאה ה 21
וישראל אחת המדינות המתקדמות בטכנולוגיה
ואם לא נאה לך את/ה מוזמן/מוזמנת לעבור לגור בסין
בוא/י נראה אותך מסתדר/ת שם אנחנו המדינה בין הראשונה שהיה כאן את החיסון וכל מה שקרה בתנך קרה וזה לא קשקוש
ולמה את/ה אומר/ת שהקב"ה לא קיים בזכותו את/ה קיים/קיימת את צריכה להודות לו בתפילות
ותקשיב/י הדתיים לא מתנגדי חיסונים אני מכירה מלא דתיים וכולם התחסנו ושמרו על הכללים
ואם כבר את/ה לא מתאים/מתאימה למאה ה 21
וישראל אחת המדינות המתקדמות בטכנולוגיה
ואם לא נאה לך את/ה מוזמן/מוזמנת לעבור לגור בסין
בוא/י נראה אותך מסתדר/ת שם אנחנו המדינה בין הראשונה שהיה כאן את החיסון וכל מה שקרה בתנך קרה וזה לא קשקוש
^^^^^^^^^^^^^^^^ (התגובה של השואל הראשונה)
למרות שאני מסכים עם הדברים שאמרת על אלוהים דתיים וכ'ו, סינית יכול מאוד להועיל בגלל שהיא השפה הכי מדוברת בעולם, אבל התרבות הסינית ממש לא יועיל.. אנחנו חיים בישראל למרות שאני מסכים שתנך הוא מקצוע די מיותר ועדיף ללמוד במקומו משהו יותר חשוב כמו שפה אחרת או משהו שיועיל לנו בחיים, זה יעזור לנו יותר מתרבות סינית.
למרות שאני מסכים עם הדברים שאמרת על אלוהים דתיים וכ'ו, סינית יכול מאוד להועיל בגלל שהיא השפה הכי מדוברת בעולם, אבל התרבות הסינית ממש לא יועיל.. אנחנו חיים בישראל למרות שאני מסכים שתנך הוא מקצוע די מיותר ועדיף ללמוד במקומו משהו יותר חשוב כמו שפה אחרת או משהו שיועיל לנו בחיים, זה יעזור לנו יותר מתרבות סינית.
אנונימי
יש שיעור היסטוריה הבעיה נפתרה.
גם נצרות ואיסלאם זה קשקוש גמור. היה טוב אם היו מוחקים את כל הדתות מהעולם.
למה דווקא סינית? לדעתי זו שפה לא חיונית ומה הבעיה עם תנ"ך? אני שונאת את המקצוע הזה אבל זה נראה לי יותר חיוני מכיוון שאנחנו העם היהודי ולא העם הסיני